Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

T-Mobile Usługi Bankowe, czyli czy poprawiono aplikację na Androida?

Dwa dni temu bank Alior Sync przybrał nowe szaty oraz zmienił nazwę i znany jest od niedzieli jako T-Mobile Usługi Bankowe. Dla użytkowników urządzeń mobilnych wiąże się to z obowiązkową aktualizacją aplikacji mobilnej. Jako posiadacz konta bankowego i użytkownik smartfona postanowiłem przyjrzeć się bliżej nowszej wersji.

Największą zmianą jest oczywiście nowa kolorystyka, zgodna z tym, co znają klienci sieci T-Mobile: jasny interfejs, z dużą ilością bieli, z wyrazistymi różowymi akcentami… Nie będzie raczej zaskoczeniem, jeśli napiszę, że jest mniej atrakcyjnie wizualnie w porównaniu z poprzednią wersją.

Samo logowanie się, jak i główny ekran widoczny po nim, mają dokładnie taki sam układ. Zmieniły się wyłącznie graficzne elementy interfejsu, co powinno uspokoić użytkowników nielubiących zmieniania swoich przyzwyczajeń.

Wchodząc głębiej w kolejne funkcje aplikacji, trudno znaleźć jakieś nowości. Wygląda na to, że wszystko jest po staremu, czym jestem osobiście rozczarowany. Wydaje mi się, że jest wiele miejsc, które wymagają poprawek, a od ostatniej znaczącej aktualizacji minął aż rok i kiedy już ta się pojawiła, zmienia się najmniej istotna cecha.

Przede wszystkim chodzi o błędy i niedoróbki. Kiedy po wybraniu jakiejś opcji pojawi się ekran ładowania (zazwyczaj związany z czasochłonną czynnością), trzeba doczekać, aż sam zniknie, bo naciskanie przycisku wstecz nie daje żadnego skutku. Efekt jest taki, że jeśli otworzy się np. mapę bankomatów przy bardzo słabym połączeniu z internetem, widok map może ładować się bardzo długo, więc jedyna opcja wyjścia z niej, to reset aplikacji. Inny problem to sama użyteczność takiej mapy. Dla przykładu, we Wrocławiu mapa wskazuje w sumie… 7 bankomatów na całe miasto (4 przy rynku, reszta dość losowo). Wiem, że w promieniu 3 km od mojego miejsca zamieszkania znajduje się przynajmniej 5 takich urządzeń, jednak żadnego nie ma na mapie w aplikacji mobilnej. Niewyspecjalizowana mapa Google wskazuje mi zaś o rząd wielkości więcej kolejnych bankomatów…

Kiedyś już przedstawiłem autorom swoje uwagi, dodając komentarz w Google Play. Przy okazji dałem wtedy ocenę 3/5. Po przejrzeniu zmian wprowadzonych wraz z nową marką waham się, czy ocena wciąż nie jest zbyt wysoka. Żeby jednak nie kończyć tak pesymistycznym akcentem, przede wszystkim zmiana marki, nawet ze średnio udanymi pierwszymi tego efektami, daje mi sygnał, że coś się zmienia. Ja od aplikacji bankowej wiele nie oczekuję. Nie jestem też tak częstym jej użytkownikiem, by móc wskazać problemy z ergonomią, więc nie narzekam na obecny układ. W tym momencie oczekuję, że zmiana marki to dopiero początek i wkrótce zostaną poprawione rzeczy, które nie od dziś są zgłaszane autorom. 

oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
gowain   19 #1 06.05.2014 14:16

"Po przejrzeniu zmian wprowadzonych przez nowego właściciela" - właściciel nadal ten sam, tylko target inny :) jeżeli zmienili tylko wygląda aplikacji, to chyba nowej wersji szybko nie będzie.

wojtekadams   18 #2 06.05.2014 14:17

ale masz dużo na koncie :)

Druedain   14 #3 06.05.2014 14:42

@gowain
Poprawione ;) . A biorąc pod uwagę plany związane np. z płatnościami z telefonów, to chyba jednak jakieś zmiany wkrótce się pojawia.

gowain   19 #4 06.05.2014 15:03

@Druedain tyle, że jaki byłby sens tylko przebrandowania starej aplikacji, jak nowa byłaby prawie gotowa. Tak na logikę to biorąc, to wg mnie trochę to jeszcze potrwa :)

Jaro070   16 #5 06.05.2014 15:04

Posiadacze telefonów z AMOLEDami raczej nie są zadowoleni z tej aktualizacji.

Vanshei   15 #6 06.05.2014 15:19

@Jaro070 chyba mało kto jest zadowolony ze zmiany szaty graficznej :)
Mogli by dać chociaż wybór tła ciemne/jasne tak jak to ma aplikacja Allegro na WP :P

Wawrzino   8 #7 06.05.2014 15:58

Kolorki do bani. Teraz strasznie drażni mnie w menu ta różowa ikona "T-mobile Usługi Bankowe", zważywszy, że telefon w Orange ;)

msnet   19 #8 06.05.2014 16:53

Jako posiadacz konta w tym czymś, co kiedyś się nazywało Alior Sync stwierdzam, że nowa wersja kolorystyczna apki jest beznadziejna, podobnie jak i sama nazwa banku. Tym bardziej, że mój smartfon pracuje w sieci Play, a o T-mobile nawet nie myślę (nie mają u siebie nic, co mogło by mnie zainteresować).

ADAM390   3 #9 06.05.2014 18:02

A teraz wyobraźcie sobie dobreprogramy w kolorach t-mobile, co może się kiedyś stać niestety, i mniej prawdopodobne- facebooka, gmaila, allegro i inne takie :D
Bank jeszcze będzie przepraszać za nieprzemyślane zmiany

skandyn   9 #10 06.05.2014 18:09

Talefonia bankowa czy jakoś tak. Po prostu mam mieszane uczucia. Poza tym mobilna akpa była fajna, a teraz lakier do paznokci. Na razie pozostaje w owym banku, a później zobaczymy.

Pozdrawiam.

Monczkin   14 #11 06.05.2014 18:24

Mnie w smartfonie ekran prawie popękał po aktualizacji apki :p?

trashka900   1 #12 06.05.2014 18:46

napiszę tak - nienajlepsze rozwiązanie...

msnet   19 #13 06.05.2014 19:09

Czyli teraz mamy T-mobilowy bank, jest też Plus Bank. Która sieć komórkowa będzie następna?

Frankfurterium   10 #14 06.05.2014 19:49

Stara wersja od pierwszego wejrzenia wydała mi się okropna. Pomarańczowe, obłe przyciski na szarym (żeby chociaż elegancko-czarnym) tle - ohyda. A teraz, gdyby nie cały ten róż/magenta, imo byłoby całkiem ok.

Za to strona webowa była spoko, adres też...

Xyrcon REDAKCJA  15 #15 06.05.2014 19:53

@Druedain Bankomaty nie są zaznaczone aż tak losowo. Część to w oddziałach Alior Banku. Inna sprawa, że skoro i tak dostawcą jest Euronet, mogliby chociaż mapę Euronetów dać.

Over   9 #16 06.05.2014 19:53

NIe podoba mi sie ten różowy lepszy byłby czerwony :)

  #17 06.05.2014 20:47

t-mobile nie jest w stanie zapobiec ucieczce abonentów do innych sieci. tylko w I kwartale tego roku odeszło od nich netto 67 tys abonentów, przenosząc nr do innej sieci. to wszystko byli klienci postpaid, czyli tacy, którzy najwiecej zostawiaja pieniędzy. ale nie mogąc doić dalej sprytnych byłych klientów zakłądają razem z aliorem bank i będą pośrednikami usług bakowych. przetrzymywanie pieniedzy na kontach, ich szybkie pożyczanie (lokowanie na godzinnych lokatach) ma dać t-mobile te pieniadze, ktore od nich odpłynęły razem z 67 tys klientów., a moze te pieniądze uda się nawet potroić. nie dajcie się nabrać na uslugi pseudobankowe. z tego nie będzie ani dobrego banku ani dobrego opa. a ile będzie reklamacji z racji płatnosci nfc, jak coś będzie nie tak, huhu... kiedyś narzekaliśmy na sieć era, ale t-mobile to żenada. w aliorze zakąłdasz lokatę na stałe oprocentowanie, masz to na kwitach, a po zakończeniu się umowy okazuje się ze pieniadze były na oprocentowaniu zmiennym. chcesz swoje odsetki, reklamuj i czekaj 3 miesiace na odpowiedź. jak do tego dojdzie obsługa klientów z t-mobile to na jakiekolwiek decyzje będzie się czekać 6 miesiecy?

olmeca   12 #18 06.05.2014 22:15

@msnet
Następny w kolejce jest orange i mBank, tutaj już widzę strzał w kolano od samego połączenia tych dwóch instytucji.

FadeMind   8 #19 06.05.2014 22:21

@msnet: http://www.telepolis.pl/wiadomosci/p4-liczy-na-poprawe-jakosci-sieci-po-przelacz...

mbank kooperuje z Orange. Tylko PLAY nie ma swojego partnera "usług bankowych".

@over czerwony jest vodafone. Niestety niedostępny w Polsce... (http://media2.pl/telekomunikacja/88061-Szef-Plusa-Nowoczesna-siec-bez-wspolnej-o...)

KyRol   18 #20 07.05.2014 00:45

No cóż, ktoś nam podstawił świnię. I to różową. Wczoraj czy przedwczoraj, w newsie, w komentarzach napisał, że domena sync.pl będzie aktywna, a już dzisiaj są pierwsze przesłanki, że długo tak nie będzie bo na pierwszej stronie jest już powiadomienie o rebrandingu i raczej warto się nastawić, że tasiemca w przeglądarkę trza będzie wbijać...

  #21 07.05.2014 03:55

coz stwierdzic..apka sync'a byla napewno ladniejsza kolorystycznie,apka od t-mobile hmm...kolorystyka koszmar,ale napewno jest szybsza od wersji z alior sync(lumia 720) obawiam sie tylko tego ze jak skonczy mi sie waznosc karty to nowa dostane..bialo-rozowa? :D jesli tak bedzie to wtedy chyba zmienie bank bo wstyd mi bedzie placic taka karta

Druedain   14 #22 07.05.2014 12:01

Wczoraj z Xyrcon rozmawiałem na temat mapki. Doszliśmy razem do wniosku, że jest gorzej niż źle. Zaznaczone na mapie bankomaty są z różnych banków (np. Bank PEKAO SA, PKO Bank Polski, Bank Polskiej Spółdzielczości SA), bądź Euronetu. Nie ma na mapie za to żadnego z bankomatów banku Alior Sync.

@Frankfurerium Ten róż jest ostatnią rzeczą, której zmiany można oczekiwać.

~shevchenko1987   7 #23 07.05.2014 12:22

Sync jest moim bankiem niemal od początku powstania tego banku. Do tej pory byłem zadowolony z oferowanych usług, gdyż nie spotkały mnie żadne problemy po stronie operatora. To połączenie chyba jednak nie wyjdzie im na dobre.

T-Mobile nie cieszy się dużą popularnością w naszym kraju z racji kiepskiej obsługi klientów, problemów przy reklamacjach, itp. Sama "oczojebna" kolorystyka osobiście mi kompletnie nie podchodzi. "Różowa landyrnka" jest denerwująca przynajmniej dla mnie. Niestety Sync oferuje ciągle najlepszą opcję darmowego internetowego konta z pośród wszystkich dostępnych ofert na rynku. Jednak zacząłem zastanawiać się poważnie nad przesiadką do jakiegoś innego banku. Pozdrawiam!

CzarnaZmija   9 #24 07.05.2014 16:37

"jasny interfejs, z dużą ilością bieli, z wyrazistymi różowymi akcentami"

powiedz to w T-Mobile to cię zastrzelą :p
toż to nie róż, tylko magenta :)

Over   9 #25 07.05.2014 22:08

Do koloru da się przyzwyczaic jak do zmiany Portalu Ze starego do nowego DP ale ten różowy kłuje mnie w oczy jak dziewczyny podczas trudnych dni :)

Druedain   14 #26 08.05.2014 11:12

@CzarnaZmija
magneta-sragneta
;)

Jaro070   16 #27 09.08.2014 19:40

@Druedain: Czy karta do konta nadal jest darmowa czy trzeba najpierw spełnić jakieś warunki typu "wydaj 100 zł" itp.?

Druedain   14 #28 12.08.2014 20:23

@Jaro070 Nie wiem, ale obstawiam, że nic się nie zmieniło. Generalnie rzecz biorąc nic się nie zmienia… kompletnie… nie ogarniam, prawdę powiedziawszy, po co im te usługi bankowe…

Jaro070   16 #29 12.08.2014 21:40

@Druedain: Ok, dzięki za odpowiedź. Powiedz mi jeszcze ile się czeka na kartę debetową?