Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Dzieci Microsoftu w naszej rodzinie

Każdy ma swój ideał, ale o gustach się nie rozmawia. Jeśli jednak już to nastąpi warto przyjrzeć się danemu obiektowi i spojrzeć na niego z perspektywy drugiej osoby, mającej inny pogląd.
Często o tym zapominamy i wypowiadamy się na forach lub w komentarzach, w sposób mający na celu nawrócenie na jasną stronę mocy. Tą jasną stroną mocy dla jednych jest Android, dla drugich Windows Mobile, trzeci zaś wyznają jako jedyną słuszną wiarę iOS. Są też tacy (nie chcę nikogo urazić) należący do niszy, czyli systemy egzotyczne typu Salfish OS i inne temu podobne. Między internautami prowadzona jest wojna podobna do tych o podłożu religijnym. Jedni nawracają drugich trzeci pierwszych a co rusz wyrastają twory typu kościoła LPS.

Dziś chciałbym przekazać wam, w pierwszym moim blogu historię i dzieje dzieci Microsoftu, które wprowadziły się do życia mojej rodziny. Dlatego proszę też o wyrozumiałość odnośnie spójności tekstu i ogólnego kontekstu wpisu.

Pierwsze dziecko jak uchodźca

12.06.2014

Pierwszym wspomnianym dzieckiem była Lumia 630, którą mam do dziś. Nowość na rynku w dodatku jako pierwsza z fabrycznym 8.1. Nachalne reklamy i chęć wypróbowania tego jakże obcego mi całkiem systemu operacyjnego sprawiły, że byłem gotów zapłacić za nowy egzemplarz dosyć słono. Wszakże około 600 zł to połowa najniższej krajowej. Z pomocą przyszedł mi znajomy, który chcąc uzyskać lepsze warunki u operatora musi wziąć nowy sprzęt. Z racji fali hejtu i wszędobylskich "nie miałem ale powiem że to sh!t" plotących niestworzone rzeczy, znajomy chciał pozbyć się rzekomego bubla szybciej niż go nabył. Dobiliśmy targu i za niecałe 200zł nowiuteńka, nieużywana i pachnąca fabryką jeszcze lumia trafiła w moje ręce. Zielona i czarna obudowa w komplecie a w obu było jej po prostu " do twarzy".

Problemem dosyć śmiesznym był rozmiar karty sim, wcześniejsza asha 302 nie potrzebowała micro sim tak więc trzeba było przyciąć. U operatora zawołali 30 zł ale Pan Mieciu z lombardu gilotynką sprawę załatwił za małe piwo.
Uprzedzam wasze pytania. Tak pisali w specyfikacji, że obsługuje micro sim, najzwyczajniej o tym zapomniałem.

Siostra bliźniaczka w dual sim

08.12.2014

Moja 630 spodobała się też narzeczonej a, że święta zbliżały się dużymi krokami postanowiłem zakupić też 630 tylko w wariancie dual sim. Również 512 MB pamięci ram, snapdragon 400 czyli 4x1,20 GHz i 8 GB pamięci wbudowanej. Niczego więcej nie trzeba kobiecie, to w zupełności wystarcza do pracy, jak i rozrywki. Prezent okazał się naprawdę udany. Przesiadka była dużo prostsza, karty sim były w miarę nowe i posiadały nacięcia do wyciśnięcia na micro i nano sim. Kontakty i dane migrowały z galaxy young II GT-S6310 bez jakichkolwiek problemów. Co najciekawsze wersja dual sim działa płynniej i szybciej niż wariant na jedna kartę sim. Dzięki 630 DS dowiedziałem się co takiego miało być pod zaślepką w moim telefonie

Dalej poszło już samo

2014-2016

Szwagier, siostra, siostrzeńcy i niektórzy znajomi po kontakcie z moim telefonem, bądź też innymi z systemem od Microsoftu przekonali się do tej platformy. Szybki zgrabny, trochę kanciasty interfejs ale ma to czego trzeba.
Szwagier zakupił 635, różniącą się od 630 tylko tym , że posiada moduł do obsługi LTE i znacznie bardziej szalone kolory klapek. Siostrzeniec 535 niestety z wadliwym dotykiem, z tego co mi wiadomo 535 boryka się z problemem dotyku do tej pory. Siostra - stara ale jara lumia 520 (oczywiście opis o telefonie ;) ). Żółciutka pszczółka, bez zbędnych ficzerów i wodotrysków, działa stabilnie, bateria trzyma a i aplikacji nie brak. W prawdzie lumia 520 widnieje jako najsłabszy telefon z systemem Windows Phone 8.1 a nawet 8, to mimo tego dwurdzeniowy procesor świetnie radzi sobie na tym maleństwie.

Znajomi z pracy też nie bez jakiejkolwiek namowy zakupili telefony ze stajni Microsoftu.
Następująco Lumia 435 z 8.1 i 550, która śmiga pod kontrolą Windows 10 mobile

Aktualizacji nadszedł czas

Z niecierpliwością jak reszta posiadaczy Lumii czekaliśmy najpierw na aktualizację Denim.
U mnie przeszło bez problemów, jednak moja ukochana spojrzała na mnie w dziwny sposób gdy po aktualizacji jej idealny układ kafli się rozsypał.... Tak wtedy wiedziałem, już zaczyna ja boleć głowa i nici z planów.

Po przyswojeniu aktualizacji Denim czekałem niecierpliwie na kolejny update. Niestety nie nadszedł żaden update 2.

Witaj Windows 10 ale u innych

Ostatni rok i zapowiedzi mobilnej wersji windows 10 ponownie rozbudziły we mnie żądze aktualizacji bo przecież obiecali, ze na każdym telefonie z 8.1 zainstaluje 10.
Niecierpliwy i ciekawy nowości przystąpiłem podobnie jak siostrzeniec do programu Windows Insider i od tego czasu I'm a insider

Droga do szczęścia przez insider jest czasem wyboista, ale każdy update potrafi zaskoczyć raz poprawą działania a raz konkretną niestabilnością i błędami uniemożliwiającymi jakiekolwiek działania. Niestety znając historię windows 7.8 mogłem się spodziewać takiego scenariusza, lecz człowiek uczy się na błędach, raz większych a raz mniejszych. Aktualnie pracuje na kompilacji 10.0.10586.218 z kanału Insider Release Preview i "jeszcze" nie narzekam. Smartfon zostanie jeszcze ze mną przez jakiś czas, myślę że z resztą rodziny również. Kto wie może zrobię test aparatu każdego telefonu podczas ślubu :) i wstawię porównanie.

Jak to działa z perspektywy czasu

Sam system i urządzenia oceniam pozytywnie, nikt z rodziny nie dostawał białej gorączki na systemie 8.1 i nie prędko dostanie, działa on sprawnie i szybko, niekoniecznie powiedzieć to można o windows 10 mobile na mojej leciwej już jak dla microsoftu 630.
Osobiście polecam telefony z Windowsem na pokładzie. Działają stabilnie i jest w miarę ciekawie ze wsparciem i aplikacjami (o ile platforma ta nie umrze przez brak zainteresowania przez producenta systemu). Nie jest to też tak, ze odradzam iOS lub Androida. Wszystkie systemy są ciekawe i stabilne. Wszystkie mają swoje ciemne i jasne strony. Sam rozważam kupno w przyszłości czegoś na innej platformie, nie dlatego, że czuje się oszukany i zniechęcony do Microsoftu, tylko z powodu chęci poznania czegoś nowego. Z powodu chęci poznania tej drugiej jasnej strony mocy.

 

windows urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
macminik   16 #1 05.05.2016 17:44

Tak, to prawda. Windows na telefonie jest naprawdę niezły, ale polityka Małego mietkiego jest tak fatalna, że nawet filozofom się to nie śniło. Nic dziwnego, że developerzy mają już ten system w ... tam gdzie można Pana majstra pocałować, bo nikt nie jest pewien tego, co chłopcy z okienek wywiną za godzinę, a planów długofalowych kompletnie brak.

Darthnorbe   13 #2 05.05.2016 18:30

Ja jako prawdziwy sith polecam tylko ciemną stronę mocy :D
I telefony od m$ po prostu działają, nie mają super mega wyrafinowanych funkcji ale za 3 lata telefony te nadal będą działać szybko i sprawnie. A baza aplikacji wystarczy 90% ludzkości.

Autor edytował komentarz w dniu: 05.05.2016 18:34
lyncz   7 #3 05.05.2016 18:36

Mnie jedynie wkurza to, że Microsoft wypuszcza świetne aplikacje... ale na Androida olewając przy tym swój system. A chyba powinno być odwrotnie?

darek719   38 #4 05.05.2016 18:52

Ja zawsze polecam znajomym Lumie, czasem patrzą na mnie jak na idiotę :D

kam193   7 #5 05.05.2016 18:52

@lyncz: Ja mam wrażenie, że tam ktoś wie, że tak powinno być... ale ktoś uznał wie, że WP trzeba zabić i zastąpić W10M (jest to właściwie zgodne z ogólnym nurtem), a z kolei ktoś inny nie może się wyrobić z W10M. Wydaje mi się, że cały problem z praktycznie zastojem z aplikacjami od MS dla mobilnego Windowsa wynika z problemami z przygotowaniem W10M - wiele aplikacji, np. Office czy właściwie wszystkie nowe przygotowywane przez MS - są zapowiadane dla W10M lub już częściowo dostępne. Ale skoro go wciąż właściwie nie ma, to główny nacisk kładą na inne platformy. W którymś momencie ktoś nie pomyślał, że W10M nie wyjdzie na czas i trzeba dłużej wspierać WP8, tylko od razu przestawili się na W10M - no a później nikt nie miał odwagi? władzy? chęci? wycofać się z tego i powstała sytuacja, która dodatkowo zabija sprzedaż Lumii i tworzy błędne koło. Mam nadzieję, że kiedy (czy?) W10M dojdzie do porządku, to aplikacje będą wydawane w miarę równo dla W10M i Androdida/iOS. Ale tak czy siak - MS już kilka razy udowodnił, że niestety, ale hasła o ciągłym wsparciu, aktualizacji dla każdego itd. można wstawić między bajki.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  38 #6 05.05.2016 19:28

@darek719: Taa, a później jest płacz od tych znajomych dlaczego tak a tak aplikacja nie działa lub nie da się jej zainstalować.

Niestety Android do komórek jest tak mocno przyklejony jak Windows do PC'tów. Podejrzewam, że jeszcze długo nic tego nie zmieni

@morriat: Świetny debiut, mam nadzieje, że kolejne wpisy będą jeszcze lepsze. Pozdrawiam

KsProboszcz   8 #7 05.05.2016 19:44

@Darthnorbe: Doskonały komentarz, doskonały! Całkowicie podzielam twoje zdanie, jako wierny użytkownik Windows 10 Phone i jego zagorzały fan!
Uważam, że Windows Phone to platforma, która ma przed soba świetlaną przyszłość, a jego udziały na rynku zmienią się znacznie po wypuszczeniu WP 10. To system, który jest w stanie zaoferować bardzo wiele przy jednoczesnych niskich wymaganiach systemowych. Sprawdza się zarówno w biznesie, jak i użytkownikach indywidualnych. Cenowo jest również bardzo atrakcyjny. Na rynku polskim już teraz zyskuje coraz więcej zadowolonych użytkowników, liczba ta rośnie lawinowo, sam używam go praktycznie od samego początku.
Jestem przekonany, że nowa oferta produktowa oraz nowa platforma Windows 10 zostaną spełnia oczekiwania konsumentów, którym możesz być i Ty!

Darthnorbe   13 #8 05.05.2016 19:57

@KsProboszcz: Nie ma czegoś takiego jak WP10

Driv3er   6 #9 05.05.2016 20:11

Mam 520 z Win 8.1 i (ponoć wadliwą) 535 z Win 10, na które jak do tej pory nie narzekam. Z racji małego budżetu zazwyczaj brałem telefony w MIX-ie/abonamencie za 30zł na 24 m-ce z dopłatą do telefonu do 100zł. Szczerze mówiąc Androidy które były dostępne w tym przedziale ofertowym skutecznie mnie odrzuciły- Huawei X3, LG Swift L5 i Samsung Galaxy Ch@t b5330. Windows czasem miewa swoje humory ale nie tak często jak android. Wole lekkie przymulenie Winzgrozy raz na jakiś czas w trakcie odblokowania, czy włączenia aplikacji niż zawieszanie i restart Andka w momencie otrzymania sms, połączenia czy wiadomości na Viberze. Przyznam, że MS ostatnio zaczyna traktować swój system po macoszemu w kwestii aplikacji, szczególnie Drive+, jednak liczę, że nie pogrąży go całkowicie i w przyszłym roku znów przedłużę umowę z nowym "okienkowym" smartfonem.

darek719   38 #10 05.05.2016 20:23

@Shaki81: Nie ma płaczu. Użytkownik Lumi to zadowolony użytkownik :D

wozra   4 #11 05.05.2016 20:24

Ja z mobilnym windowsem jestem już ponad 10 lat. Windows Mobile był świetnym systemem, który szedł łeb w łeb z Androidem, Symbianem i iOS-em. Później coś odbiło microsoftowi, porzucił WM i wypuścił WP7, który był karykaturą systemu operacyjnego. Potem był fajny i spójny WP8/8.1, ale niestety żadna słuchawka z WP 7.x nie dostała aktualizacji. Teraz mamy tego Frankensteina W10M, który jest jakimś dziwnym mutantem - ze spójnością nie ma to już nic wspólnego, coraz bardziej upodabnia się do Androida, laguje i zawiesza się jak budżetowe Samsungi sprzed 5-ciu lat. Nawet na flagowcach ten system działa źle, a na mojej l650 to już tragedia. Dobrze że coraz więcej ludzi ucieka od mobilnego windowsa, bo nie ma co sztucznie utrzymywać tego trupa przy życiu i być może już niedługo zniknie z rynku ta karykatura.

Akromat   1 #12 05.05.2016 20:58

Ponieważ nikt nie poniża tutaj użytkowników Windowsów, oświadczam, że jestem posiadaczem 11-letniego HTC Wizard z Windows Mobile 5. Kiedyś wydając "kupę" kasy" obiecałem sobie używać Wizarda do momentu jego śmierci a ta cholera nie chce się zepsuć. Spadał mi na beton, leżał w trawie na deszczu, przewalał się w skrzynce z narzędziami i nic. Nawet twardego resetu (kiedyś tak się mówiło) nie musiałem nigdy robić. Zostałem pozbawiony rozrywki. Teraz mam pytanie do doświadczonych: ile lat działają telefony z Windows na pokładzie?

mzichip   2 #13 05.05.2016 21:31

Pomimo szczerych chęci, bardzo się zawiodłem na telefonach z WP. Miałem dwa: 610 i 535. Jeśli chodzi o 535, to faktycznie ekran dotykowy był bardzo niedopracowany. Zwłaszcza przy obsłudze stron internetowych, np. przewijanie filmów na youtube był prawie niewykonalne. Kolejnym problemem jest niewielka ilość aplikacji, a jak już są, to są gorsze niż ich odpowiedniki na androida czy OS. Przykładem aplikacja do mbank. Sam zresztą MS wypuszcza lepsze aplikacje na androida niż na WP, np. Office. Kolejną sprawą są np sztandarowe programy MS, jak np nawigacja Here, którą sprzedali, nie proponując nic w zamian. I obsługa onedrive, która też jest nie najlepsza. Co ciekawe również są problemy z tym dyskiem wirtualnym na komputerach z systemem W8.1. Szalę goryczy przelała aktualizacja do WP10. Nie rozumiem tej polityki. Albo się aktualizuje, albo się d... nie zawraca. Nie może być tak, że informują że jest już aktualizacja, a użytkownik nie może zaktualizować telefonu. I tak cześć 535 ma WP10, a część mieć nie może. Mój telefon jest zakupiony w sklepie, bez udziału operatora, a informacja jest taka, że nie mogę go zaktualizować i mój operator nad tym pracuje. Tak jak pisałem, wytrwałem kilka lat, ale nie dałem rady i przeniosłem się na androida. Skora MS nie szanuje klientów, to dlaczego mam na siłę używać tego sprzętu. Myślę, że MS przegrało sprawę z telefonami i długo nie uda im odzyskać straconego zaufania klientów.

Autor edytował komentarz w dniu: 05.05.2016 21:37
bachus   20 #14 05.05.2016 21:35

Ja też nie rozumiem jak dysponując takim budżetem można robić krzywdę całkiem sprawnemu systemowi mobilnemu. Microsoft ma całkiem długą historię (CE) i mógł być liderem w tym segmencie rynku.

Darthnorbe   13 #15 05.05.2016 21:37

@Akromat: Jak już tyle przeżył to możesz się w tym dziesięcioleciu nim nie pożegnać. Ech HTC robiło niegdyś super telefony. Szkoda że ześwirowali i porzucili WP ale mają za swoje, wkrótce może ich nie być

Berion   14 #16 05.05.2016 21:49

@Darthnorbe: Umownie można tak napisać, to ten sam system co WP8. ;]

Darthnorbe   13 #17 05.05.2016 21:51

@Berion: Berionku a co Ciebie tutaj sprowadza?

KsProboszcz   8 #18 05.05.2016 22:02

Windows 10 to znakomity system na smartfony. Ah, jakże znakomity. Plynnosc działania, wysoka funkcjonalność, znakomite bezpieczeństwo, staly rozwój. Tak. To jest mój system. Wybieram to co najlepsze. Wybieram Windows 10. To wielka sprawa. Apeluje o jej zrozumienie!

Akromat   1 #19 05.05.2016 22:22

@KsProboszcz: oprócz stałego rozwoju, wszystkie wymienione przez Wielebnego cechy są udziałem "mojego" systemu Windows Mobile 5. Polecam.

KsProboszcz   8 #20 05.05.2016 22:46

@Akromat: Rozwój jest kluczowy. Trzeba iść z postępem, to gwarancja sukcesu. Ja juz idę. A ty? Chodźmy razem!!

KsProboszcz   8 #21 05.05.2016 22:48

@Darthnorbe: Jak to co? Malkontenctwo.

morriat   5 #22 05.05.2016 23:56

Naprawdę cieszy mnie zainteresowanie moim wpisem.
W rękach trzymam właśnie urządzenie z innym systemem, dokładniej jest to Xiaomi Redmi 3 i byłbym gotów teraz cofnąć jakiekolwiek oszczerstwa i wulgaryzmy rzucane np w stronę Androida. Od 2.6 a i nawet androida 4 naprawdę sporo się zmieniło. Na pierwszy rzut to smartfon w miarę tani do kupna, z bogatymi "flakami" i dobrze działającym systemem. Fundusze jednak nakazują trzymać się jeszcze lumi.
To nawrócenie na jasną stronę mocy (którykolwiek system by ona oznaczała) musi nadejść samo naturalnie, nie na siłę bo później są pretensje ze strony nawróconych. A co u mojej Lumii ? wisi i czerpie energię ze źródła wiecznej (po opłaceniu) mocy elektrycznej :)

KsProboszcz   8 #23 06.05.2016 06:10

@morriat: System Windows 10 gwarantuje wysoki poziom bezpieczenstwa. Otrzymujemy tez swietna funkcjonalność i płynność działania co w polaczeniu z konkurencyjną cena Lumii daje znakomite polaczenie. Tak. Właśnie tak. To zamyka usta malkontentom. Tak. Właśnie. Microsoft.

KsProboszcz   8 #24 06.05.2016 06:16

@mzichip: Dla Microsoftu klient zawsze jest w centrum uwagi. On i jego potrzeby. Można wskazać mnogość przykładów gdy Microsoft ochoczo wychodzi naprzeciwko oczekiwaniom użytkowników. To trzeba zauważyć i docenić!!!

KsProboszcz   8 #25 06.05.2016 06:19

@bachus: Nie zgadzam się z toba. System Windows 10 ma przed sobą swietlana przyszłość.

Dinowaw   5 #26 06.05.2016 07:33

@darek719: Były użytkownik Lumi to też zadowolony użytkownik z powodu pozbycia się problemu. Niestety, znam takich co najmniej kilku. Sam mam pretensje do siebie, że poleciłem WP kilku osobom. Nawet mało wymagający zauważają teraz braki i błędy.

macminik   16 #27 06.05.2016 07:54

@KsProboszcz: Taaa... w biznesie szczególnie wówczas, gdy banki nie wydają na niego swoich aplikacji, bo zwyczajnie mają WP w d... . Ależ biznes !! Tłumy szaleją !!!

macminik   16 #28 06.05.2016 07:59

@KsProboszcz: Zamień w słowniku zwroty "Apeluje o zrozumienie" i "Chodźmy razem" na coś innego, bo zbyt często ich używasz. Może od czasy do czasu wstaw "Zrozumcie", "Proszę o zrozumienie" albo wymyśl coś.

Ja ze swojej strony apeluję o zrozumienie, bo mam wrażenie że jesteś automatem.

macminik   16 #29 06.05.2016 08:01

@KsProboszcz: Przykładem tego ochoczego wyjścia naprzeciwko jest np. menu start przywrócone w Windows 8.1. Użytkownicy musieli napisać własne aplikacje, wysyłać masę hejtu aby Microsoft ochoczo zrezygnował z tej płachty pełnej kafli. Ech... Jacy oni świetni.

Rosward   10 #30 06.05.2016 08:03

@KsProboszcz: Chyba mało komu udało się tak ośmieszyć Microsoft i jego produkty - jak Tobie. I za to Cię lubię.

Rosward   10 #31 06.05.2016 08:06

@macminik: A ja mam mieszane uczucia: raz myślę, że to troll, a kiedy indziej, że to niezły jajcarz.

macminik   16 #32 06.05.2016 08:30

@Rosward: jajcarz i to naprawdę świetny. Pozytywna jednostka choć szalona.

sokoleokopr   8 #33 06.05.2016 08:42

Witam,

Ja mam 535 DS, po wymianie dotyku + win10 i złego słowa powiedzieć nie mogę.

Bateria trzyma długo, wytrzymał sporo upadków również na beton, windows 10ka jest mega szybka zero lagów jak w andku, ja zostaje przy MS. Co więcej jak to w starych nokiach zasięg jest wszędzie i świetnie działą tethring. I oczywiście nikt nie wspomina że w słuchawkach MS jak jest DS to obie karty mają te same sieci 3g/4g... nie są kastrowane jak w przypadku androidow

Autor edytował komentarz w dniu: 06.05.2016 08:45
Rosward   10 #34 06.05.2016 09:01

@sokoleokopr: To zasługa Windows 10. Znajomemu telefon Z Win10 wypadł z balkonu z VII pięta. Rozsypał się w drobny mak i działa dokładnie tak samo, jak przed upadkiem...

Rosward   10 #35 06.05.2016 09:02

@macminik: Jest tylko jedna rysa na tej pozytywności - licznie tu reprezentowane gimbusy mogą go brać na serio i zrobić sobię krzywdę.

Dinowaw   5 #36 06.05.2016 09:08

@Rosward: No teraz to ty sobie jaja robisz. Poważnie ktoś może to brać na serio?

macminik   16 #37 06.05.2016 09:12

@Rosward: Tak słyszałem o tym. Gość ponoć z ciekawości zrobił downgrade do WIndows 8.1 zrzucił znowu z balkonu VII pietra i niestety, telefon nie działał.

Rosward   10 #38 06.05.2016 09:32

@macminik: Windows 10 rulez!!!

Autor edytował komentarz w dniu: 06.05.2016 09:34
Rosward   10 #39 06.05.2016 09:33

@Dinowaw: Poczytaj sobie wątki o Win 10 i rzeczowe dyskusje z Wielebnym - wszystko opada.

macminik   16 #40 06.05.2016 09:34

@Dinowaw: Ludzie nie takie bzdury biorą na serio (Amber Gold np.)

Autor edytował komentarz w dniu: 06.05.2016 09:34
Dinowaw   5 #41 06.05.2016 09:53

@macminik: Fakt, ale najskuteczniej to się człowiek uczy na własnych błędach, są tacy co nie uwierzą dopóki nie doświadczą i tu misja duchownego może być pomocna.

AsiaNaprawia   4 #42 06.05.2016 10:13

No i prawidłowo! Fajny wpis :)

yuwo   8 #43 06.05.2016 10:19

@darek719: U mnie spora część rodziny używa telefonów z systemem od M$. I sobie chwalą. Tyle, że większość z nich weszła w ich posiadanie po swoich latoroślach, które może i doceniały niezawodność systemu, całkiem niezły aparat, czy prostotę obsługi, ale jakoś specjalnie w sklepie dla ubogich od M$ nie mogły znaleźć apek, z których korzystają koledzy i koleżanki z klasy.

Darthnorbe   13 #44 06.05.2016 10:56

@macminik: Co tam Amber Gold, ludzie myślą że ZUS jest po to żebyśmy nie umarli z głodu na starość.

Darthnorbe   13 #45 06.05.2016 10:58

@Dinowaw: "Były użytkownik Lumi to też zadowolony użytkownik z powodu pozbycia się problemu."
Jak kupi iphona to owszem, tylko nie każdego stać.

Dinowaw   5 #46 06.05.2016 12:16

Niestety nie zgodzę się z tobą, mnie chyba stać, ale nie kupię. Nie dostanę w iOS-sie żadnej nowej funkcjonalności, jedynie pewne ograniczenia. Ojcu kupiłem iPada z nadzieją, że tak zachwalany intuicyjny system będzie prostszy do opanowania. Niestety ten system też nie jest idealny.

Mb2004   5 #47 06.05.2016 18:30

Moja lumia 435 z Windows 10 mobile jest najlepsza do moich możliwości

Dinowaw   5 #48 06.05.2016 19:09

@Mb2004: A co to znaczy? Że masz tak małe możliwości? Bo nie do końca rozumiem przesłanie. Mój HTC8s też kiedyś był dobry (ale skończył ze zbitym ekranem). Lumia735 w pewnym momencie wydawała mi się najlepszym telefonem w swojej cenie, ale MS zrobił wszystko żebym zmienił zdanie, to zmieniłem i jestem szczęśliwym byłym posiadaczem Lumii.

darek719   38 #49 06.05.2016 19:46

@Dinowaw: Wszystko zależy co kto potrzebuje, bo z Lumi można dzwonić, fotki robić, gps też działa... ludzie mogą się co najwyżej czepiać aplikacji.

darek719   38 #50 06.05.2016 19:47

@yuwo: Ja rodzicom też wziąłem, łatwiej im zrozumieć obsługe gdy mają duze kafle na ekranie i wszystko pod ręką.

Dinowaw   5 #51 06.05.2016 19:54

@darek719: W zasadzie masz rację, jakby nie było można dzwonić, robić fotek, używać gps-u, to trzeba by było taki telefon oddać i zażądać zwrotu kasy (towar niezgodny z umową).

  #52 08.05.2016 07:42

A wczoraj w sklepie Pan powiedział mi, że Windows Phone to martwy system, i że Microsoft Lumii już nie produkuje.
Prawda to?

t0m3k_   8 #53 08.05.2016 10:48

@Darthnorbe: tylko że HTC nigdy nie znaczył tyle z Windows ile znaczy teraz z Androidem. A firma wymęczyła sama siebie, średni koszt gwarancyjnego serwisowania telefonów HTC był 3 krotnie większy niż koszt Samsunga i 4 krotnie większy niż Apple. I to przez ostatnie 8 lat. Produkcja też dużo droższa mimo że koszt materiałów był minimalnie wyższy a w nowych telefonach jest niższy niż Samsunga i Apple. Średni koszt gwarancyjnej wymiany baterii w HTC One M8 to 500 złotych, s6 to 200 złotych a Apple kosztowało to 120 złotych z VAT .

  #54 08.05.2016 14:04

Wczoraj w sklepie RTV Pan sprzedawca powiedział, że Windows Phone to martwy system, a Microsoft to Lumii już nie produkuje.
Prawda to?

Draqun   9 #55 08.05.2016 17:53

@Darthnorbe: Chciałbym aby mi starczała. Dostałem firmowy telefon z WP. Płakać się chce. System jest niewygodny, brak najprostszych aplikacji, których spodziewałem się tam znaleźć (2048 choćby).

Ja osobiście nie polecam. Jest to moje subiektywne zdanie.

Darthnorbe   13 #56 08.05.2016 18:50

@t0m3k_: "ylko że HTC nigdy nie znaczył tyle z Windows ile znaczy teraz z Androidem."
No tak, lider rynku smartfonów z wm nie znaczy tyle co teraz bankrut. Logiczne. Bardzo.

Darthnorbe   13 #57 08.05.2016 18:51

@Draqun: "System jest niewygodny,"
Serio? To jest najwygodniejszy system mobilny więc jak tu masz problemy to będziesz miał ciężko.

"brak najprostszych aplikacji, których spodziewałem się tam znaleźć (2048 choćby). "
Pff przecież ja na lumii 1320 w 2014 roku grałem codziennie w 2048, więc poszukaj a nie głupoty pisz.

morriat   5 #58 08.05.2016 23:32

@Incommunicado I tak i nie
Tak- bo windows phone nie jest już rozwijany pod tą nazwą, teraz nazywa się windows mobile
Nie- Telefony z Windowsem na pokładzie nadal są produkowane a niebawem nie będzie nazwy mucrosoft lumia tylko surfacephone pomimo, że to nadal będzie to lumia tylko pod inną nazwą

t0m3k_   8 #59 09.05.2016 09:35

@Darthnorbe: Stary twój mózg jest ostro zmanipulowany i obawiam się że sam sobie to zrobiłeś.
HTC dzisiaj zarabia więcej niż zarabiał w szczytowym momencie przed Androidem. I nie był liderem na rynku który ledwo co się liczył, teraz jest liderem na jednym z największych rynków na świecie.
I nawet się nie zastosowałeś do tego, że sami sobie to zrobili tworząc telefony które były zbyt skomplikowane żeby je naprawiać. Faktem jest, ze jakby nie Android dawno by ich na rynku nie było.
Nikt z tobą o tym nie dyskutuje bo szkoda czasu gdyż pojęcia nie masz o czym piszesz.
SciFun ostatnio nakręcił film w którym dużo mówi o ludziach takich jak ty, obejrzyj, może otworzy Ci oczy.

Autor edytował komentarz w dniu: 09.05.2016 09:36
t0m3k_   8 #60 09.05.2016 09:40

@Darthnorbe: "najwygodniejszy system na rynku" hahahahhahahaahhahaa
to właśnie o czym pisałem w pierwszym akapicie.
jako wieloletni użytkownik i były pracownik MS zajmujący się rozwiązywaniem problemów użytkowników WP nigdy bym nie napisał, że to najwygodniejszy system. Ty bez pojęcia, pewnie nawet nie mając teraz telefonu z WP wypowiadasz się na jego temat i na temat innych o których również nie masz pojęcia.

Draqun   9 #61 09.05.2016 17:40

@Darthnorbe: Fakt klony są. Dziwne, że wcześniej mi nie wyświetlało ich.

I jak już pisałem "Jest to moje subiektywne zdanie." więc wciąż obstaje przy tym, że nie jest on wygodny. Wolę Andka. Przykro mi. Taki gust. Nic nie poradzisz.

Darthnorbe   13 #62 09.05.2016 18:06

@t0m3k_: "HTC dzisiaj zarabia więcej niż zarabiał w szczytowym momencie przed Androidem. "
No tak, firma która ma straty trzy lata z rzędu i prawie upadła ma większe zyski jak była liderem rynku. Niezłe masz prochy.


"Faktem jest, ze jakby nie Android dawno by ich na rynku nie było. "
Dziwnym trafem jak przestali sprzedawać windows phony to zaczęły się ich problemy.

"SciFun ostatnio nakręcił film w którym dużo mówi o ludziach takich jak ty, obejrzyj, może otworzy Ci oczy."
Widziałem, to film o fanatykach, co do nich fakty nie przemawiają czyli dokładnie o tobie.

Darthnorbe   13 #63 09.05.2016 18:07

@Draqun: ". Wolę Andka. Przykro mi. Taki gust. Nic nie poradzisz."
Super rzeczowy argument przeciwko wp

t0m3k_   8 #64 09.05.2016 19:37

@Darthnorbe: LIDERA JAKIEGO RYNKU? Ty nawet nie wiesz o czym piszesz. HTC nie traci, dalej zarabia więcej niż zarabiało robiąc WP. I to właśnie o tobie mówili, gadasz o rzeczach o których nie masz pojęcia napinając fakty o których coś słyszałeś do swojego światopoglądu.
"Super rzeczowy argument przeciwko wp"
Za to twoje argumenty typu "WP jest najlepszym systemem na świecie a android to gowno" są rzeczowe :D

Draqun   9 #65 16.05.2016 21:28

@Darthnorbe: Są to 2 różne systemy i bardziej pasuje mi podejście do interfejsu w Androidzie niż te w WP.


PS. Z Tym 2048 sprawdzałem kilka razy. W zależności od sieci do jakiej jestem podłączony otrzymuję inne wyniki :) Nie wiem co to ma na celu ale byłem zdziwiony tym, że takie rzeczy się dzieją.

Darthnorbe   13 #66 16.05.2016 21:32

@Draqun: Ej gościu gościu.

Darthnorbe   13 #67 16.05.2016 21:34

@t0m3k_: Smartfonów.
Ja nie mam pojęcia? Hehe no tak, 3% rynku i mają więcej jak mieli 60% :D :D :D niezłe jaja.

"Za to twoje argumenty typu "WP jest najlepszym systemem na świecie a android to gowno" są rzeczowe :D"
Ja podaje wiele argumentów przeciwko androidowi. Jest powolny, niestabilny, nie ma aktualizacji. No i telefony są masakrycznie drogie.

Autor edytował komentarz w dniu: 16.05.2016 21:35
t0m3k_   8 #68 17.05.2016 02:38

@Darthnorbe: czy ty jesteś upośledzony?
1. HTC zarabia teraz więcej na androidzie niż kiedykolwiek na telefonach z Windows. To jest fakt.
2. HTC miało ponad 60% rynku w dwóch momentach, a konkretnie miało 100% zarówno w przypadku Windows jak i androida jako że pierwsi wydali urządzenia mobilne z tymi systemami.
Tylko o Windows się nie chwalą bo ten system nic im nie dał. Nie wiem skąd ci przyszło 60%, jakiś wyssany z palca numer.
3. Nawet zakładając że mieli te 60 % to W podstawówce byś się nauczył że 60% z niczego to dalej nic, za to 3% z ogromnej liczby to już coś. HTC to rozumie, dlatego trzymają się Androida. Nie rozumieją jedynie że na większym rynku zwykle jest większa konkurencja i żeby się utrzymać trzeba robić dobre telefony.
Mogli mieć tam jakąś swoją niszę z WP i może by mieli swoje nic czyli nawet 100% tego rynku bo konkurencji tam żadnej nie ma i flagowe modele maja problemy z podstawowymi zadaniami, ale pewnie by skończyli jak Nokia. Na szczęście tak głupi nie byli i skupili się na lepszym systemie,tak jak reszta świata .

t0m3k_   8 #69 17.05.2016 02:43

@Darthnorbe: jak czytam twój komentarz to naprawdę mi cię żal. Ale ciesz się, jeżeli masz WP to stanowisz jakieś 10% posiadaczy tego systemu ma świecie (licząc twoimi sposobami) co oznacza że masz lepszy telefon niż ktokolwiek inny (podsumowując twoją logiką). Bo jak każdy wie nie liczy się rynek, liczą się procenty. Mógłbyś pracować w AMD, tam razem z innymi pracownikami wsadzalibyscie więcej bezużytecznych jąder do procesora (bo co z tego że 8 razy nic to dalej nic, ty tego nie ogarniasz) i nazywali to największym osiągnięciem rynku. Ten gościu co ma własne państwo na platformie, idź reklamuj mu WP, twój system będzie miał 100% rynku. Będziesz mógł się chwalić na dp że to jedyny system który ma 100% jakiegoś rynku i będziesz miał świetny, konstrumtywny argument że Android to gówno.

Autor edytował komentarz w dniu: 17.05.2016 02:46
t0m3k_   8 #70 17.05.2016 02:56

" Ja podaje wiele argumentów przeciwko androidowi. Jest powolny, niestabilny, nie ma aktualizacji. No i telefony są masakrycznie drogie."
1. Wszystkie popularne telefony z Androidem w cenie Lumii 950 są dużo szybsze od wszystkich Lumii.
2. Hahahahahhqqh, Android niestabilny? Poprzełączaj zasobożerne Aplikacje na WP8.1 przez kilkanaście sekund i pogadamy i stabilności. Na W10M to nawet nie ma o czym gadać, ale nie będę kopał leżącego.
3. Chyba w twoim urojonym świecie Android nie ma aktualizacji : https://en.m.wikipedia.org/wiki/Android_version_history
W świecie ludzi bez urojeń Android miał ich kilkadziesiąt.
4. Drogi? Telefon z androidem za 600 złotych ma więcej możliwości niż telefon z Windows kosztujący nieskończenie wiele pieniędzy. Nie wspominając o tych które są na rynku. 950 ma gorszy aparat niż niejeden budżetowiec z Androidem, nie wspominając o reszcie. http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/best-cheap-...

Autor edytował komentarz w dniu: 17.05.2016 02:57
Draqun   9 #71 17.05.2016 18:02

@Darthnorbe: Hmm? Co niby? WP to martwy system. Niewygodny dla przeciętnego użytkownika Androida.

Darthnorbe   13 #72 17.05.2016 18:59

@Draqun: A od czego jest WM?

Darthnorbe   13 #73 20.05.2016 11:39

@t0m3k_: Jak system ma większość rynku to jest gówniany, nie reklamowałbym wtedy WP bo ja mówię że to jest dobre co jest dobre a nie dlatego że mi płacą jak tobie.

Darthnorbe   13 #74 20.05.2016 11:41

@t0m3k_: 1. Wątpię.
2. "Tylko o Windows się nie chwalą bo ten system nic im nie dał. Nie wiem skąd ci przyszło 60%, jakiś wyssany z palca numer. "
Cyk cyk i zrobione, to nie android że będziesz czekał minutę na włączenie aplikacji.
3. 93% użytkowników tego systemu ma 1.5 roczny system!! Człowieku to poziom WP8.1 update 1!
4. Nie ma bo nie działa. Android warty jest 0zł bo jak nie działa to ile ma być warty?

"950 ma gorszy aparat niż niejeden budżetowiec z Androidem, "
Hahahah od razu widać że troll i kłamca. Aparat z L950 jest nr1

Lemingus   5 #75 20.05.2016 16:07

@KsProboszcz: Dzięki za wspaniały komentarz. To tylko utwierdza mnie w dobrych wyborach. Tylko Microsoft!!!

t0m3k_   8 #76 20.05.2016 20:35

@Darthnorbe: żal mi cię :) HTC bankrutuje? W twoim urojonym świecie. HTC zrobił pierwszy telefon z Windows obsługujący 3G i to jedyna rzecz w której z Windows byli pierwsi. I kłamco zarabiają więcej niż gdy robili Windows.
JAK FIRMA KTÓRA ZARABIA DOŚĆ DOBRZE MOŻE BANKRUTOWAĆ? SKĄD CI SIĘ TO WZIĘŁO?
Nie są na minusie kłamco :)
Android akurat nie jest dobrym systemem ale jest lepszy od Windows Mobile.

Hahahaha na WP i WM masz wieczne loading, moto g 4 chodzi lepiej niż Lumia 950.
Aparat z 950 jest nr 1 w świecie w którym HTC bankrutuje :)

Draqun   9 #77 22.05.2016 13:21

@Darthnorbe: "@t0m3k_: Jak system ma większość rynku to jest gówniany, nie reklamowałbym wtedy WP bo ja mówię że to jest dobre co jest dobre a nie dlatego że mi płacą jak tobie."

Czyli mam rację mówiąc, że Windows to ścierwo i nie nadaje się na desktop. Jednak Linux górą :)

Darthnorbe   13 #78 22.05.2016 13:23

@Draqun: Linux lub Windows 8 - najmniej popularny i najlepszy Windows

t0m3k_   8 #80 25.05.2016 09:32

@Darthnorbe: czy ty jesteś niedorozwiniety? DALEJ MAJA ZYSK. PODAŁEŚ ARTYKUŁ KTÓRY UDOWADNIA ŻE WSZYSTKO CO PISAŁEM BYŁO PRAWDĄ A TY KŁAMAŁEŚ I NAZYWASZ MNIE POD TYM TROLEM :D
Naprawdę jak SciFun nie mówił o tobie to nie wiem o kim.

t0m3k_   8 #81 25.05.2016 18:37

@Darthnorbe: "Windows 8 - najmniej popularny i najlepszy Windows"
Windows 3.1 jest mniej popularny, powinieneś sobie zainstalować :)

cabis   12 #82 05.06.2016 14:37

Kiedyś też myślałem że system od MS jest super bo mój android zamulał (Samsung S5360) a windows nawet na najtańszych telefonach chodził znośnie. Kupiłem Lumię 520 z Windows Phone 8 i okazało się że brakuje mi wielu funkcji i aplikacji. Po jakimś czasie zmieniłem ją na Lenovo A820 który był ok jak na swoją cenę. Później kupiłem Galaxy S4 który użytkuję do tej pory i bardzo sobie chwalę. Po prostu do androida musi być porządny hardware żeby działało to jak trzeba. Mam też aktualnie Lumię 535 z Windows 10 Mobile jako drugi telefon i jeśli chodzi o system to w końcu jest to to czego oczekuję (ile lat musiało minąć żeby w końcu dodali to co powinno być od początku...). Jednak gdybym tej lumii nie dostał za darmo, telefonu z Windowsem na pewno bym nie kupił. Nadal brakuje aplikacji których na co dzień używam na androidzie ot choćby Snapchat.
Te aplikacje które są zarówno na androida jak i na Windowsa dzieli jakościowa przepaść. Większość windowsowych aplikacji ma mniejsze możliwości niż ich wersja na androida, są po prostu wybrakowane, rzadko aktualizowane i robione mam wrażenie na odpier... aby tylko było. Przykładowo mBank czy Uber który w wersji na Windows nie ma nawet polskiej wersji językowej o funkcjonalności nie wspominając. Ktoś powie że system to nie tylko aplikacje i będzie miał rację, jednak teraz system to głównie "coś" dzięki czemu mogę skorzystać z Facebooka, Snapchata czy Instagrama. Obserwuję rozwój Windowsa od początku i od kilku lat ma te same problemy. W przyszłości jak będę szukał telefonu to nawet nie wezmę pod uwagę tego systemu bo skoro przez tyle lat nie potrafią rozwiązać wciąż tych samych problemów to czemu miało by im się to udać w przyszłości. Wisienką na torcie jest to że microsoft robi lepsze aplikacje na androida niż na własny system a gwoździem do trumny były obiecanki cacanki odnośnie aktualizacji do Windows 10 Mobile. Ja nie mam już siły i czasu żeby się użerać więc następnym razem zapłacę trochę więcej i kupię albo flagowego Galaxy S ileśtam albo coś z serii Nexus po prostu.