r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Eco, czyli ekologiczny Minecraft z symulowanym ekosystemem

Strona główna AktualnościROZRYWKA

W ostatnich latach można było zaobserwować, jak rosnącą popularność zdobywały gry survivalowe. Niezależnie od tego, czy chodziło próby przetrwania w świecie opanowanym przez zombie czy realia wojny domowej, takie produkcje spotykały się na ogół ze sporym zainteresowaniem. Trwają prace nad Eco – pozycją, która podchodzi do tematu ze sporym nowatorstwem. Rozgrywka będzie opierała się bowiem na przetrwaniu... ekosystemu.

Na pierwszy rzut oka skojarzenia Eco z Minecraftem nasuwają się same. Zarówno grafika, jak i rozgrywka, opierają się na podobnych pomysłach. Niemniej w Eco znacznie bardziej rozbudowany został element wpływu działań gracza na środowisko jego działań. Według zapowiedzi twórców, wydobywanie surowców i budowanie będzie miało istotny wpływ na faunę i florę. Nierozsądne decyzje gracza będą mogły doprowadzić nawet do zagłady całego ekosystemu.

Niejasne jest jeszcze jak bardzo będą rozbudowane ekosystemy, jednak można założyć, że zapowiedzi „pełnoprawnej symulacji” są nieco przesadzone. Twórcy gry poinformowali natomiast o dziesiątkach gatunków zwierząt i tysiącach roślin, na które wpływać będą decyzje gracza. Eco, podobnie jak Minecraft, będzie grą dla wielu graczy, a podstawą sukcesu ma być właśnie współpraca między nimi. Nie wystarczy bowiem, że tylko jeden gracz na mapie będzie zwracał uwagę na konsekwencje swoich decyzji dla środowiska. Kluczem do zachowania równowagi w ekosystemie ma być ustalenie przez graczy zasad i skali eksploatacji.

r   e   k   l   a   m   a

Realistycznie symulowana ma być także populacja zwierząt. W przeciwieństwie do surowców, których raz ustalona ilość nie będzie mogła później zostać odnowiona, przedstawiciele fauny będą mnożyć się lub wymierać, w zależności od podejmowanych przez graczy działań.

Aktualnie Eco walczy o poparcie w Steam Greenlight. Autorzy podkreślają oczywiście wartość edukacyjną swojej produkcji. Puśćmy jednak wodze fantazji. Być może, jeżeli Eco zdobędzie odpowiedni rozgłos i zainteresowanie, zaawansowane symulacje środowiska naturalnego w skali mikro i makro będą wkrótce stałym elementem gier strategicznych.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.