r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

E-commerce 2007 - Polska liderem regionu

Strona główna Aktualności

Zakupy przez Internet są bardziej popularne w Polsce niż w Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie - pokazują wyniki raportu Gemius. Aż 66% polskich Internautów, którzy słyszeli o możliwości robienia zakupów on-line, skorzystało choć raz z tej szansy.

W raporcie "E-commerce 2007" przedstawiono dynamikę polskiego rynku sprzedaży przez internet na tle trendów i zjawisk obserwowanych w tym sektorze w innych krajach regionu. Opracowanie prezentuje zwyczaje zakupowe internautów i perspektywy rozwoju handlu elektronicznego w pięciu państwach Europy Środkowo-Wschodniej: w Polsce, Rosji, Rumunii, na Ukrainie i Litwie.

Jak wskazuje raport, zdecydowana większość Internautów w Polsce zdaje sobie sprawę z możliwości robienia zakupów za pośrednictwem internetu. Wśród nich 66% przyznaje, że zdarzyło im się kupić coś w ten sposób. Co trzeci internauta, który kiedykolwiek robił zakupy w sklepach lub na aukcjach internetowych, zamierza w przyszłości kupować za pośrednictwem internetu częściej niż dotychczas (36%).

Jak wynika z raportu, ponad jedna trzecia (36 proc.) internautów kupujących w internecie robi to raz w miesiącu lub częściej, podobny odsetek (39 proc.) - kilka razy w roku. Magnesem przyciągającym klientów do sklepów internetowych jest przede wszystkim dostawa do domu (63% wskazań), możliwość złożenia zamówienia o każdej porze (62 proc.) oraz oszczędność czasu (60 proc.) Użytkownicy aukcji internetowych zwracają natomiast w pierwszej kolejności uwagę na niższe niż w sklepach tradycyjnych ceny (72 proc.).

Internauci widzą jednak również ciemne strony wirtualnych zakupów. Ponad połowa badanych internautów (52%) zgadza się ze stwierdzeniem, że kupowanie w Internecie jest ryzykowne. Co więcej aż 60% respondentów kupujących na aukcjach i niemal tyle samo klientów sklepów internetowych (56%) wskazuje na trudności wynikłe podczas robienia zakupów.

W przypadku Internautów kupujących w sklepach internetowych, co trzeci badany (33%) skarżył się na zbyt długie oczekiwanie na dostawę. Co szósty respondent miał trudności ze znalezieniem właściwego produktu (16%), a co ósmy spotkał się z niewłaściwą obsługą (12%).

W przyszłości wg badań spodziewać się możemy poszerzania ofert e-sklepów, właściciele sklepów internetowych (53%) planują także wprowadzanie nowych form reklamowych, coraz powszechniejsze mają stać się programy lojalnościowe.

Według szacunków serwisu Sklepy24.pl, pod koniec 2006 r. w Polsce funkcjonowało około 2500 sklepów internetowych. Znaczną część obrotów polskiego e-commerce - kalkulowaną w 2006 r. na około 5 mld zł - stanowiły jednak przychody platform aukcyjnych, w tym zwłaszcza Allegro.pl.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.