r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Facebook będzie wszędzie, nawet w pracy będziemy z niego korzystać

Strona główna AktualnościINTERNET

Najpopularniejszy portal społecznościowy, czyli Facebook ciągle się rozwija i wprowadza nowe funkcje. Najnowsze informacje sugerują, że portal Marka Zuckerberga szykuje nową funkcję, która powinna znaleźć zastosowanie między innymi w rozwiązaniach biznesowych.

Według informacji przedstawionych przez Financial Times, firma Zuckerberga przygotowuje nowe rozwiązanie - Facebook at Work. Pod względem działu aktualności czy komunikatora nie zobaczymy zbytnich zmian. Jednak użytkownicy dostaną nowe funkcje, które będą przeznaczone do bardziej profesjonalnych zadań, mają pojawić się profile pracy, nowe opcje związane z prywatnością oraz elementy, które umożliwią współprace nad dokumentami w czasie rzeczywistym. Z obecnej wczesnej wersji Facebook at Work możemy skorzystać z Londynie.

Facebook at Work dobrze pokazuje, że Mark Zuckerberg nie zamierza ograniczać się wyłącznie do obecnego Facebooka, który służy głównie do towarzyskich kontaktów ze znajomymi, planuje on znacznie bardziej rozszerzyć zasięg swojego portalu i wprowadzić go również do biur. Nie jest to pierwsze podejście Facebooka do tego typu rozwiązań. Wcześniej wprowadzone Docs, który powstały we współpracy z Microsoftem i miały usprawnić współdzielenie i edycję dokumentów, nie zdobyły zbyt dużej popularności. Jeśli Zuckerberg tym razem na poważnie myśli o rozszerzeniu zasięgu swojego portalu, to musi stworzyć produkt na tyle dobry, aby stanowił konkurencję chociażby dla Google Apps.

r   e   k   l   a   m   a

Warto też wspomnieć o decyzji dotyczącej wszystkich użytkowników portalu. Facebook planuje ograniczenie sponsorowanych postów. Ta decyzja może wydawać się dość dziwna, przecież niektórzy obawiali się, że w przyszłości może być jeszcze gorzej, że zostaniemy zalani spamem. Facebook tłumaczy, że zdecydował się na zmniejszenie tego typu postów ze względu na użytkowników. Według niedawno przeprowadzonej ankiety, w której wzięło udział sporo osób korzystających z portalu wynika, że dla nich jest on głównie platformą do kontaktu ze znajomymi. Dużą zaletą jest możliwość przejrzenia udostępnianych przez naszych znajomych postów, ale sponsorowane treści sprawiają, że w dziale aktualności robi się mały bałagan. W związku z tym twórcy Facebooka zdecydowali się na ograniczenie sponsorowanych treści. Obiecują również, że nie musimy się obawiać, posty nie zostaną zastąpione przez bardziej tradycyjne reklamy.

Nowa decyzja nie oznacza, że od teraz na Facebooku będzie mniej reklam lub w ogóle one znikną. W końcu portal musi zarabiać, a reklamy nawet z obecnym podejściem do postów sponsorowanych, nie są inwazyjne i zbytnio nie przeszkadzają podczas korzystania. Po prostu teraz strona główna będzie bardziej czytelna i najważniejsze będą na niej posty naszych znajomych.

Z pewnością ograniczenie sponsorowanych postów zaskoczyło wiele osób, przecież obecnie Facebook praktycznie nie ma żadnej konkurencji. Niby jest Google+, ale korzysta z niego znacznie mniej osób, a w porównaniu do portalu Marka Zuckerberga, ten od Google to pustynia z maksymalnie kilkunastoma postami dziennie. Jest jeszcze Instagram, ale należy on do Facebooka i nie jest jego bezpośrednim konkurentem. Można by wymienić jeszcze kilka innych portali społecznościowych, ale znaczna większość użytkowników Facebooka w ogóle o nich nie słyszała.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.