r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Facebook kupił sobie Instagram

Strona główna Aktualności

Wiadomość o tym, że Facebook za okrągły miliard dolarów kupił najpopularniejszą ostatnio wśród użytkowników urządzeń mobilnych firmę, wciąż budzi mieszane uczucia. Z jednej strony Facebook i tak jest już pełen tych „stylowych” i „retro” zdjęć, zrobionych iPhone'em (a ostatnio również Galaxy SII lub innym telefonem z Androidem) z aplikacją Instagram, ale z drugiej… polityka prywatności Facebooka, a niekiedy sama jego przynależność do głównego nurtu kultury popularnej Internetu, odstraszają użytkowników.

O tym, że Facebook przymierza się do stworzenia własnej aplikacji mobilnej i usługi przeznaczonej do udostępniania zdjęć, pisał rok temu TechCrunch. Jednak widocznie bardziej opłacało się Facebookowi kupić gotowe aplikacje, serwis internetowy i całkiem pokaźną (powyżej 30 milionów osób!) bazę klientów o specyficznych wymaganiach względem zdjęć. Tym samym Facebook zlikwidował kolejnego konkurenta — Instagram jest przecież także platformą społecznościową dla smartfonowych fotografów. Co prawda, przez wiele miesięcy kojarzony był jedynie z posiadaczami smartfonów z jabłuszkiem, ale w ubiegłym tygodniu trafił również pod strzechy Androidowców, którzy w ciągu 24 godzin pobrali nową aplikację ponad milion razy.

Jednak nie wszyscy użytkownicy Instagrama są zadowoleni. CNN cytuje wypowiedzi negatywnie nastawionych do transakcji użytkowników z Twittera. Wśród powodów niezadowolenia pierwsze miejsce zajmuje oczywiście zła opinia o ochronie prywatności i traktowaniu danych osobowych przez Facebooka. Ponadto Instagram był zawsze platformą dość hermetyczną, gdzie użytkownicy iPhone'ów w Rey-Banach mogli prezentować swoje życie. O ile poszerzenie tego grona o użytkowników Androida zostało przyjęte ciepło, o tyle perspektywa połączenia intymnego zakątka z ogromnym, zaśmieconym Facebookiem nie zachwyca jego stałych użytkowników. Wychodząc naprzeciw potrzebie, kilka blogów technologicznych zamieściło instrukcje z krokami potrzebnymi do usunięcia konta na Instagramie.

r   e   k   l   a   m   a

Ale chyba nie będzie aż tak źle. Mark Zuckerberg deklaruje, że Instagram będzie działał jako niezależna platforma. Użytkownicy aplikacji będą nadal mogli udostępniać zdjęcia poza Facebookiem (Twitter, Posterious, Flickr, Tumblr i Foursquare), a nawet będą mogli nie udostępniać zrobionych zdjęć na Facebooku. Nie ma na razie mowy o tym, żeby zdjęciom umieszczanym na Facebooku można było nadawać Instagramowy wygląd z wykorzystaniem filtrów. Ponadto programiści Facebooka mają pomóc rozwijać Instagram, a Facebook ma pomóc mu urosnąć… Tylko co z tą prywatnością?

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.