r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Facebook nie lubi konkurencji. Gry i dema VR mają być na wyłączność dla Oculus Rifta

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Facebook chce uczynić swoje gogle VR produktem ekskluzywnym i nie ma zamiaru współpracować z innymi producentami. Nie ma mowy o żadnej multiplatformowości, mimo że w Sieci pojawiło się już oprogramowanie, które pozwala na uruchomienie gier z Oculus Rifta na konkurencyjnych goglach HTC Vive. Według Facebooka taka sytuacja jest niedopuszczalna.

Na GitHubie opublikowane zostało narzędzie, które pozwala na odpalenie gry Lucky's Tale oraz dema Dreamdeck na goglach HTC Vive. Tytuły te domyślnie zostały stworzone na Oculus Rift, ale dzięki specjalnemu programowi możemy uruchomić je na konkurencyjnym produkcie i cieszyć się zabawą w wirtualnym świecie. Niestety, twórcom największego portalu społecznościowego ta sytuacja się nie podoba i zamierzają skończyć z tą samowolą graczy.

Przedstawiciel Oculus Rift stwierdził krótko, że korzystanie z tego programu jest niedopuszczalne i firma zamierza temu przeciwdziałać. Dodał także, że zmodyfikowane gry na pewno nie będą działać wiecznie, aktualizacje oprogramowania mają definitywnie skończyć z tym procederem. Oculus Rift ma być produktem ekskluzywnym, to on ma oferować gry i programy niedostępne na sprzęcie konkurencji.

r   e   k   l   a   m   a

Co ciekawe, jeszcze kilka miesięcy wcześniej, Palmer Luckey pełniący funkcję CEO Oculus powiedział, że jest otwarty na rozwiązania konkurencji. Jednym z celów było nawet stworzenie oprogramowania dostępnego dla innych gogli VR, tak by niezależnie od urządzenia, moglibyśmy grać w te same produkcje. Najwyraźniej teraz Facebook chce zamknąć się na własnym podwórku. Decyzja z pewnością dziwna, rynek VR dopiero raczkuje i nie można obecnie stwierdzić, że Oculs Rift stanie się na tyle popularny by twórcy gier i programów byli zainteresowani tworzeniem oprogramowania dla niego na wyłączność.

Sytuacja jest tym bardziej niepokojąca, że HTC Vive jest praktycznie pod każdym względem lepszym produktem, i jeśli mielibyśmy rekomendować dziś zakup gogli VR, to byłby to właśnie sprzęt Tajwańczyków, a nie dość kiepsko pomyślany pod względem sterowania Oculus Rift.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.