r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Facebook w pracy? Jeszcze jak, Workplace ma zwiększyć produktywność bardziej niż Slack

Strona główna AktualnościINTERNET

Facebook chce być niczym dawny Microsoft – konkurencje trzeba jak najszybciej usunąć, kupując ją albo tworząc niemal identyczny produkt i dzięki monopolowi sprawić by stał się popularniejszy. Microsoft wykorzystywał pozycję na rynku systemów operacyjnych, a Facebook ma do tego serwis społecznościowy. Po ostatnich próbach walki ze Snapchatem, teraz przyszedł czas na LinkedIn i Slacka.

Facebook chce być wszędzie, to on ma być jedynym serwisem społecznościowym, a jego aplikacje mają być wykorzystywane do rozmów, wstawiania zdjęć, nagrywania filmów, wysyłania wyświetlanych przez kilka sekund materiałów, dzielenia się życiem prywatnym. Teraz mamy także z nich korzystać w pracy. Zuckerberg chce więc pokonać YouTube, Snapchata, LinkedIn, a także coraz popularniejszego Slacka.

Nowa usługa Workplace, wcześniej rozwijana pod nazwą Facebook at Work, została dziś uruchomiona dla wszystkich zainteresowanych. Workplace to platforma społecznościowa, ma ona zapewnić wygodną komunikację pomiędzy pracownikami tej samej firmy. Brzmi znajomo? Jeśli korzystacie ze Slacka, to już wiecie, że z kim chce konkurować Facebook. Dodatkowo, funkcje charakterystyczne dla portalu społecznościowego to wyzywanie rzucone LinkedIn.

r   e   k   l   a   m   a

Za korzystanie z Workplace będziemy jednak musieli zapłacić. Jak informuje Facebook, model opłat bazuje na liczbie aktywnych użytkowników w danym miesiącu, dzięki czemu firmy płacą tylko za realne użycie usług. Im więcej aktywnych użytkowników, tym mniejsza opłata za każdego z nich. Przykładowo, jeśli dostarczymy Facebookowi poniżej 1 tys. aktywnych użytkowników, to za każdego miesięcznie zapłacimy 3 dolary. Natomiast jeśli nasza organizacja będzie mieć 1001-10 000 użytkowników, to cena za pojedynczą osobę wyniesie 2 dolary.

Nie zabrakło mobilnej aplikacji, pracownicy będą mogli pozostać w ciągłym kontakcie korzystając ze swoich smartfonów. Liczymy, że aplikacja zaprezentuje wyższy poziom od marnego Facebooka i Messengera.

Przy okazji wprowadzenia nowej usługi, Facebook pochwalił się wynikami osiągniętymi przez wersję testową Workplace. Z usługi miało korzystać ponad 1 tys. firm z całego świata, a całość wzbogaciła się o ponad 100 tys. grup. Oczywiście nie zabrakło zapewnień, że usługa będzie intensywnie rozwijana i dodawane będą nowe funkcje.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.