FileZilla 3.0

10.09.2007 2:38, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Wydano długo oczekiwaną wersję 3.0.0 oprogramowania FileZilla, darmowego, otwartego klienta i serwera FTP.

Główną nowością jest wsparcie dla wielu platform. FileZilla 3 działa pod systemami Windows, Linux, *BSD, Mac OS X i innymi. Kod został przepisany od nowa. Został dzięki temu ulepszony i lepiej zorganizowany. Jak widać osiągnięto też dużą portowalność. Niestety, mimo poświęcenia trzech i pół roku, nie przeniesiono jeszcze wszystkich funkcji z linii 2.x. Zostaną one zaimplementowane w przyszłości. Możliwe jest jednoczesne zainstalowanie wersji 2 i 3.

Najnowszą wersję FileZilli można pobrać w dziale PROGRAMY -> Internet i Komunikacja -> Klienty FTP

Źródło: FileZilla
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (41)  

Avatar
szuman (niezalogowany) | 10.09.2007 3:54#1

spoko, że jest na Winde, Lina czy Maka. Szkoda tylko, że na różnych systemach nie jest to ten sam program! Z Firefoxem czy Thunderbirdem jakoś się dało, a windowsową Filezillę od Linuksowej dzieli co najmniej szeroka fosa.

Wersja 3? Spoko, w końcu działa "przeciąg - upuść" :) Tyle tylko, że w oczekiwaniu na normalnie działającą pod Linuksem Filezillę zdążyłem przyzwyczaić się do gFTP-a, który w zupełności mi wystarcza ;]

Avatar
Midas (niezalogowany) | 10.09.2007 7:49#2

@szuman, fakt, niestety, gFTP dalej ją przebija, chociaż chyba już od kilku lat go nikt nie rozwija ;-).
Lepiej by było gdyby było to oparte na czystym GTK, lub nawet lepiej na Qt, a tak... to można sobie zainstalować dla zabawy głównie ;-).

Avatar
ftpuser (niezalogowany) | 10.09.2007 7:49#3

Z linuksowych klientów można polecić jeszcze kftpgrabber i krusader.

Avatar
maniooo (niezalogowany) | 10.09.2007 8:12#4

*szuman
Wersja 3? Spoko, w końcu działa "przeciąg - upuść" :)

A to w dwójce nie działało?

Avatar
Riki (niezalogowany) | 10.09.2007 8:25#5

Poprzednie wersje byly calkiem calkiem, do wersji 3 trzeba sie przyzwyczaic - zajelo mi to jakies 5 minut :)

podziekowania dla autora programu za freeware :)

Avatar
Loombago (niezalogowany) | 10.09.2007 8:32#6

@szuman Obecnie da się na tym pracować i jest szybsza niż gFTP i dużo wygodniejsza, bo wcześniej to była porażka.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2007 8:42#7

Zawsze nurtowało mnie to pytanie, dlaczego program zrobiony na kilka platform nie jest identyczny? Dlaczego pod Windows jest w pełni funkcjonalny, a na Linux to jakaś niedorobiona kopia. Programistą zabrakło czasu, inwencji, pieniędzy, czy może to świadome działanie.

Avatar
BB (niezalogowany) | 10.09.2007 8:44#8

O ile wiem FileZilla jest tylko klientem FTP serwerem FTP jest FileZilla Server - osobny program. Czy wydano nowe wersje obu?

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 10.09.2007 9:26#9

Bardzo świetny klient - używam go od paru lat i jak do tej pory nie ma powodów do narzekania.

BTW - z tego co widzę 3 instaluje się "osobno" nie pobierając/nadpisując ustawień z 2 - czy tak macie czy coś namieszałem przy instalacji i??

Avatar
ropuch (niezalogowany) | 10.09.2007 10:12#10

@Monczkin też tak miałem - poczytaj opis dokladnie. Zostaję przy trójce program jest całkiem całkiem.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 10.09.2007 10:22#11

Tak, faktycznie. Sprawa jasna.

Avatar
ppr (niezalogowany) | 10.09.2007 10:47#12

W wersji 2 była możliwość ustawiania serwera proxy, a tutaj...? Czyżbym przeoczył czy naprawdę nie ma. Jak nie ma to lipa, jak dla mnie :(

Avatar
matek143 (niezalogowany) | 10.09.2007 10:53#13

Zapytam z czystej ciekawości... ma coś czego nie ma np. Total Commander? Jest w czymś lepszy?

Avatar
pawel (niezalogowany) | 10.09.2007 10:58#14

Jakie są różnice w wersji dla linuksa i na windows??

Avatar
piotr (niezalogowany) | 10.09.2007 11:09#15

tak, program głównie na windows się przyda. bo klienty ftp to w linuksie są dobre np gftp, mc, wget

a serwerów ftp w systemie serwerowym raczej nie brakuje :) choćby vfsftpd proftpd

Avatar
karablak (niezalogowany) | 10.09.2007 11:37#16

@Riki - "podziekowania dla autora programu za freeware :)"
A gdzie ty tu widzisz freeware?

Avatar
Kulmegil (niezalogowany) | 10.09.2007 11:43#17

To tylko klient... niestety serwer jest nieco po macoszemu i leży sobie na ubuoczu czekając na więcej opieki ze strony programistów ;)

Avatar
Ded (niezalogowany) | 10.09.2007 11:44#18

w odróżnieniu od Total Commandera, FileZilla jest darmowa.

a i tak korzystam z gFTP

Avatar
gibatsus żwawy (niezalogowany) | 10.09.2007 11:45#19

jak dlamnie to jedno i to samo:P

Avatar
piotr (niezalogowany) | 10.09.2007 11:54#20

nie ma możliwości edycji pliku (html, php chociażby) - to mega błąd - wyinstalowałem

Avatar
gość (niezalogowany) | 10.09.2007 11:55#21

ktoś tam się pyta:
Zapytam z czystej ciekawości... ma coś czego nie ma np. Total Commander? Jest w czymś lepszy?

filezilla jest bezpłatna a total commander nie

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 10.09.2007 12:02#22

Wolę Krusadera :> ma wile przydatnych funkicji, których FileZilla nie posiada.

Avatar
pysiu (niezalogowany) | 10.09.2007 12:06#23

niezły jak na darmowy :P

Avatar
FlashG (niezalogowany) | 10.09.2007 12:14#24

Matek143 - tak, ma tę istotną cechę, że jest autor nie oczekuje za niego $$ :)

Avatar
Kleef (niezalogowany) | 10.09.2007 12:30#25

@matek143
[Zapytam z czystej ciekawości... ma coś czego nie ma np. Total Commander? Jest w czymś lepszy?]

Jest bezpłatny i otwarty - coś czego TC na pewno nie ma ;-) Poza tym naprawdę dobry program z bardziej zaawansowanymi funkcjami (mówiąc o wersji 2.x pod Win). Jedyne czego się można "czepić" to problemy z importem ustawień między wersjami - rozwiazałem to w końcu napisaniem "idiotoodpornego" skryptu konfiguracyjnego w AutoIt. Natomiast z przesiadką na 3.x chyba warto poczekać aż zaimplementują wszystkie "bajery" ze starszej wersji.

Avatar
eror (niezalogowany) | 10.09.2007 13:01#26

Niby czym to to sie rozni od wersji 2.x? Poza tym, ze nie ma ustawien Proxy i edycji zdalnych plikow?

Avatar
imem (niezalogowany) | 10.09.2007 13:10#27

a ja tam wole midnight commander'a do ftpa jak chce coś graficznego to klienty z gnome i konqueror za kde mi wystarcza ;]

"Zawsze nurtowało mnie to pytanie, dlaczego program zrobiony na kilka platform nie jest identyczny? Dlaczego pod Windows jest w pełni funkcjonalny, a na Linux to jakaś niedorobiona kopia."

Nie zawsze tak jest, w programach pisany z myślą o linuksie jest wręcz odwrotnie. Czasem po prostu programy są pisane osobno w wersjach dla linuksa i windowsa np. skype, nerolinux. A znów niektóre wersje na linuksa powstają poprzez port z windowsa, co jest bardzo nieefektywne, ale najmniej pracochłonne :) Producenci w tedy najczęściej korzystają z bibliotek wine, albo dorabiają własne, i powstaje program nijak ingerujący się z systemem operacyjnym...

Avatar
greg (niezalogowany) | 10.09.2007 13:36#28

wszystko fajnie ale gdzie się proxy ustawia :>

Avatar
.eiO (niezalogowany) | 10.09.2007 13:39#29

hahahah^pobrałem ok 15min przed newsem :P
a tka poza tym to
dobry program :)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 10.09.2007 13:55#30

W opisie programu na dp.pl nie ma nic o tym, że działa na innych platformach niż MS Windows. Skoro do gier jest załączana taka informacja, tutaj (tj. nie w newsie, tylko w opisie programu) chyba też można coś takiego umieścić ?

Avatar
Juraviell (niezalogowany) | 10.09.2007 14:05#31

Pod windowsem to był mój ulubiony klient ftp. Więc postanowiłem spróbować wersji linuksowej i miło mnie zaskoczyła bo jest o niebo szybsza od gFTP którego do tej pory uzywałem.

Avatar
HybridX (niezalogowany) | 10.09.2007 15:48#32

Świetny program choć szkoda, że wxWidget a nie czyste GTK.

Avatar
BP (niezalogowany) | 10.09.2007 17:36#33

Szkoda, ze nie ma mozliwosci ustawienia serwera i przy kazdym polaczeniu wpisywania tylko hasla... Tak to zostaje zostawiac haslo albo kasowac wszystko i przy nastepnym polaczeniu od nowa wpisywac serwer i login...

Avatar
pqbd (niezalogowany) | 10.09.2007 20:29#34

Hmmm... zastanawiam się, czy to ma sens (taki program jak FileZilla), skoro są menedżery pobierania plików z wykorzystaniem różnych mechanizmów http, ftp, bittorrent i dodatkowo - jak ktoś ma taka potrzebę - ich udostępniania (upload) - np. Free Download Manager. Jaki jest cel ograniczenia do ftp?

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 10.09.2007 20:52#35

@pqbd | IPHASH : W8-RZ-2Q-HW | 10.09.2007, 20:29

Z całym szacunkiem. Albo ja nie rozumiem co przeczytałem w Twoim komentarzu albo Ty nie rozumiesz co komentujesz.

W jaki sposób chcesz zarządzać zawartością serwera ftp np. ze swoją stroną internetową czy serwerem ftp przeznaczonym do pracy np. wysyłania kilkusetmegowych plików do drukarni ?? Czy otrzymywanie materiałów od klienta z drugiego końca świata, gdzie zwykła poczta email, jest delikatnie mówiąc do duszy ??

Avatar
pqbd (niezalogowany) | 11.09.2007 10:06#36

Odwzajemniając szacunek, odpowiadam na Twoje pytanie: FDM posiada możliwość zdalnego zarządzania oraz udostępniania dowolnie dużych plików i katalogów (ma wbudowany 'upload manager').

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 11.09.2007 11:32#37

pqbd | IPHASH : AF-ZB-XG-W3 | 11.09.2007, 10:06

Powiem tak. Po co używać klientów poczty email, skoro niektóre przeglądarki mają wbudowaną obsługę tychże czy można skorzystać poprzez www??

Program, o którym piszesz, jest akceleratorem pobierania plików i został stworzony głównie do tego.
FileZilla jest programem stworzonym do jednego celu - do obsługi serwerów ftp.
To, że jakiś program, ma obsługę czegoś..., no ma i co z tego. Ja osobiście nie lubię kombajnów czy programów o szczątkowych funkcjach. Jeżeli potrzebuje obsłużyć serwer ftp używam FZ, jeżeli chcę wysłać pocztę, używam TB, Jeżeli chcę... to wybieram program do tego celu przeznaczony.

Zadam pytanie inaczej. Skoro, uważasz, że inne programy spokojnie mogą zastąpić klientów ftp, to wytłumacz mi, po co są one tworzone i rozwijane. Dlaczego jest ich kilkanaście ?? Może dlatego, że mają nieporównywalnie więcej możliwości i rozbudowane opcje obsługi. Serwer ftp to nie tylko ogólnodostępne strony w necie (np. firm dystrybuujących swoje produkty jak mozilla) to także miejsca "składowania" stron www czy plików, to loginy i hasła, to także wiele innych opcji i ustawień z tym związanych (szyfrowane sesje, porty, filtry, nadawanie uprawnień na pliki).

"Ponadto posiada wbudowanego Eksploratora stron umożliwiającego przeglądanie odnośników wybranych witryn oraz zawartości serwerów FTP (również z opcją pobierania plików)"
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=2&t=20&id=1434

A co powiesz w sytuacji, gdy dostęp do ftp jest zabroniony, a prawa dostępu są nadawane indywidualnie? Jest tam możliwość konfiguracji portów, sesji szyfrowanych czy logowania?

Miałeś kiedyś do czynienia z obsługą serwera ftp w firmie czy hostowania strony www dla klienta lub własnej ??

Avatar
pqbd (niezalogowany) | 11.09.2007 13:40#38

Masz prawo używać dowolnego programu, jaki uważasz za najwygodniejszy dla Ciebie do danego celu. I to bez mojej zgody, oczywiście. Podobnie ja mam prawo uważać, że - jak na moje potrzeby - program taki jak FDM jest najlepszym rozwiązaniem. I nikogo nie zamierzam do tego programu na siłę przekonywać, ale mogę go gorąco polecić, jako bardzo funkcjonalny. W moim przekonaniu pobieranie i udostępnianie plików (download/upload), to pojęcia na tyle ze sobą powiązane, że mogą a nawet powinny znaleźć się w jednym programie (obsługującym wszystkie podstawowe protokoły/mechanizmy, a nie tylko jeden wybrany).

Twoje pytanie o celowość tworzenia oddzielnych klientów ftp pozostawię bez odpowiedzi, bo nie potrafię jej udzielić. Mógłbym rzucić kilka domysłów, ale nie widzę sensu?

Avatar
antonio (niezalogowany) | 13.09.2007 9:21#39

jeżeli chodzi o klienta fillezilla to nie jest dobrze po 1. nie działa odświeżanie jeżeli zaktualizuje coś w katalogu na którym pracuje w wcześniejszej wersji było super
po2.szybko sie rozłańcza z serwerem jest to dosyć męczące ponieważ jak chcesz popracować na pliku który ściągnełeś i potem go z powrotem wrzucić to czeka na ciebie nowe logowanie
po 3. po kilku udanych transferach okienko na dole zaczyna być denerwujące z kolejką transferów
Ogólnie rzecz biorąc jeszcze troche pracy czeka w stounku do starszej wersji to jeszcze daleko

Avatar
Wiesia (niezalogowany) | 04.02.2008 14:30#40

Proszę mi powiedzieć jak mam skonfigurować FileZille, gdy łączę się z serwerem otrzymuję komunikat:
Status: Łączy z ftp.neostrada.pl ...
Status: Połączony z 192.168.2.1:80. Czekaj na komunikat powitania...
a potem
Błąd: Wykryto bezczynność!
Błąd: Nie można się połączyć!
i to wszystko, dalej nie łączy. Gdzie popełniłam błąd? Proszę mi pomóc. Z góry dziękuję za odpowiedź

urania001@poczta.onet.pl

Avatar
gFTP (niezalogowany) | 20.02.2008 0:39#41

Raczej się rozczarowałem. Używam Ubuntu 7.10 i gFTP w tej konfiguracji widzi na ftp katalogi z polską czcionką (chociaż jej nie wyświetla), a FileZilla w ogóle je pomija.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av