Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.   

Firefox 14.0.1 i Thunderbird 14 już są

Mozilla udostępniła kolejne wersje swoich flagowych programów: przeglądarki Firefox, i nieco mniej już liczącego się klienta poczty — Thunderbirda.

Nowości w tej wersji Firefoksa jest niewiele. Wyszukiwanie z wykorzystaniem silnika Google'a bazuje teraz na bezpiecznym protokole HTTPS dla zalogowanych użytkowników. Wtyczki można skonfigurować tak, aby uruchamiały się dopiero po kliknięciu (click-to-play). Wprowadzony w wersji 5 Awesome Bar automatycznie uzupełnia adresy stron podczas wpisywania, zaś użytkownicy OS X Lion mogą w końcu cieszyć się przeglądaniem w trybie pełnoekranowym.

Firefox 14 jest już dostępny do pobrania z naszej bazy w wersji dla systemu Windows, Linux i OS X. Warto zaznaczyć, że jest to wersja o numerze 14.0.1, gdyż Mozilla planuje w ten sposób zsynchronizować numerację przeglądarki desktopowej i mobilnej.

Nowości w Thunderbirdzie 14 właściwie nie ma. Na liście zmian znajdują się jedynie zapowiedziane wcześniej poprawki bezpieczeństwa i stabilności. Mozilla już nie zamierza zajmować się wprowadzaniem nowych funkcji do tego programu.

Thunderbirda 14 można pobrać z naszego portalu dla systemów Windows, Linux i OS X.

Przy tej okazji warto wspomnieć również o wydaniu wersji 2.11 pakietu SeaMonkey dla systemów Windows, OS X i Linux.

© dobreprogramy

Komentarze

Piotrek2255  17.07.2012 16:48 #1

przecież dopiero co instalowałem 13! Porąbało ich?

foreste  17.07.2012 16:51 #2

Mnie nudzą fast upgrade wedłług google i mozili , jak soft był dziurawy to nadal jest

_alf (niezalogowany) 17.07.2012 16:51 #3

Mozilla już przegrała. Powoli odpuszcza Thunderbirda - a bardzo szkoda, a i Firefox za chwilę podzieli procentowy udział Opery.

slawektor  17.07.2012 16:53 #4

Za krotko jeszcze ją używam, ale na tą chwile najnowsza wersja flasha Adobe Flash Player 11.3.300.265, wreszcie działa bez problemu.

marcinsu  17.07.2012 16:56 #5

szkoda tylko że wersja mobilna kuleje (android) - jest to chyba jedyna taka przeglądarka która ma z ~5 opcji, a dodatki z nią działają niestabilnie, pfff... dokładnie 2 dodatki (które normalnie powinny być opcjami przeglądarki) ad-blocker i phoney - więcej przydatnych nie ma
ogólnie wersja mobilna jest zacofana :/

do wersji desktop nie mogę się doczepić, jak dla mnie jest najbardziej konfigurowalną przeglądarką i wygodną w użytkowaniu (obecnie udało mi się na nią zrobić dwa dodatki :D )

Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK 17.07.2012 16:57 #6

Czy w końcu poprawili coś w stabilności działania Firefox'a oraz szybkości uruchamiania i wczytywania stron?

Tonic1975  17.07.2012 16:59 #7

Zabierają mi to co było dobre, Google zabiera mi iGoogle a Mozilla Thunderbirda :(

przemor25  17.07.2012 17:03 #8

"Nowości w Thunderbirdzie 14 właściwie nie ma. Na liście zmian znajdują się jedynie zapowiedziane wcześniej poprawki bezpieczeństwa i stabilności. Mozilla już nie zamierza zajmować się wprowadzaniem nowych funkcji do tego programu."

To po co zmieniać numerek? Bo tak każe zwyczaj?

FadeMind  17.07.2012 17:04 #9

Od poniedziałku jestem na Google Chrome. Mam sentyment do Firefoxa i Thunderbirda, ale niestety wymuszone PijaRem (dogonić numery wydań Google Chrome) co sześciotygodniowe aktualizacje aplikacji Mozilli nie wychodzą jej na dobre. Na domiar złego, deweloperzy, którzy pracowali nad nowymi funkcjami w Thunderbirdzie są teraz delegowani do prac nad Firefoxem. Mozilla niestety strzela sobie w stopę goniąc Google.

Od wersji 4.0 Firefoxa w zasadzie dodano nową stronę początkową, zaktualizowano silnik Gecko/JS i naprawiano kolejne bugi. Zapomniano o optymalizacji oraz ergonomii.

Quo Vadis Mozilla...

Druedain  17.07.2012 17:06 #10

@Piotrek2255 To ciekawe, bo na Windowsie to się teraz odbywa samoczynnie.

wojtekadams  17.07.2012 17:06 #11

No to instalujemy :-)

Inventer89  17.07.2012 17:09 #12

Dopiero 14? Chrome już ma 20 czy 30.

KotletBanan  17.07.2012 17:10 #13

Dlaczego nikt nie używa Opery, a wszyscy podniecają się tymi "nowościami", których używam już od dwóch lat? Co jest złego w tej przeglądarce? Zawinił PR?

luqass  17.07.2012 17:19 #14

@KotletBanan, ja uzywam opery, ale wersja 12 troche mnie zawiodla, ciagle natomiast korzystam z wersji 11.62

teraz ja powiem wam (niezalogowany) 17.07.2012 17:19 #15

Ehh. Dla mnie jako użytkownika fx to kolejny nie potrzebny upgrade, wersja 12 jeszcze daje radę. Firefox jest najszybszy u mnie na stanowiskach, i jeszcze dłuuugo będzie. Ale po co te niepotrzebne dodatki, po co to komu? Opera to jakiś kombajn a nie przeglądarka, a chrome i jego czcionki to już w ogóle, czytać się nie da.

greh  17.07.2012 17:27 #16

No ale macie tempo... Chyba już tydzień używam. :)

g_no_m  17.07.2012 17:28 #17

Do ludzi, którzy narzekają, że zbyt często muszą instalować aktualizacje:

Wy te łaty kompilujecie ze źródeł? Firefox automatycznie pobiera aktualizację, samoczynnie ją instaluje, cały proces nie jest ani trochę bardziej skomplikowany, niż znacznie częstsza przecież aktualizacja dodatków, więc z czym macie problem? W starszych generacjach FXa można się było jeszcze czasem martwić, że jakiś dodatek nie będzie na czas zaktualizowany, ale teraz wszystkie są domyślnie kompatybilne.

yawamdam  17.07.2012 17:29 #18

Jestem za jak najszybszym wydaniem wersji 14800 i pozostawieniu tego numerka na stałe :)

edit
@g_no_m to tradycyjne marudzenie, nie związane z niczym :)

g_no_m  17.07.2012 17:35 #19

@Scorpions.B: "Czy w końcu poprawili coś w stabilności działania Firefox'a oraz szybkości uruchamiania i wczytywania stron?"

Moja normalna sesja w Firefoksie właściwie nigdy nie schodzi poniżej 60 otwartych kart, bywa, że jest ich trzykrotnie więcej. Komfort pracy w Chrome idzie się paść po ilu kartach? Dwudziestu? Czterdziestu?

g_no_m  17.07.2012 17:37 #20

@yawamdam: "tradycyjne marudzenie, nie związane z niczym :)"

Owszem, ono jest związane z marudami :)

Szafirek22  17.07.2012 17:42 #21

Przyśpieszenie cyklu wydawniczego firefoxa wyszło mu na dobre. Każda kolejna wersja jest coraz lepsza.

macaleks  17.07.2012 17:50 #22

Muł muli muła.Nic nie pomoże szybki numerek.Raz po raz;)

Kamil™  17.07.2012 17:57 #23

"Muł muli muła.Nic nie pomoże szybki numerek.Raz po raz;)"

http://pl.wikipedia.org/wiki/Mu%C5%82_%28ssak%29

Za Wiki: "Muły są wytrzymałe i bardzo wydajne w pracy, a przy tym mają niewielkie wymagania żywieniowe. Są wykorzystywane jako zwierzęta pociągowe i juczne, zwłaszcza w terenach górskich."

Myślę, że muł to doskonały opis Firefoksa.

xia  17.07.2012 18:08 #24

Microsoft chyba jako jedyna firma zachowała rozsądek w numerologii przeglądarki i nie bierze udziału w tym tępym wyścigu.

g_no_m  17.07.2012 18:09 #25

@Kamil™

No nie do końca, bo muły są bezpłodne, a FX się wcale ładnie rozmnożył :) No i hybrydy też się zdarzało z niego uzyskiwać :D

DonM$  17.07.2012 18:10 #26

A najbardziej muli chrome + żenujące triki i architektura.

Kończy ci się ram? Masz mały plik wymiany?
Spokojnie, na fx wszystko działa, chrome co chwile wywala...

pokes (niezalogowany) 17.07.2012 18:18 #28

Wow, ale co z tego jak ma zwisy. Te aktualizacje to rzecz upierdliwa, szkoda że coś takiego jak cicha aktualizacja od Google nie skopiowali, a co od chrome nie chce softu od Google, zwłaszcza że w planach mają dodać tam reklamy.

Inventer89  17.07.2012 18:20 #29

@xia

Jest jeszcze Opera. Tu również numerki zmieniają się rzadko. Duże zmiany powodują zmianę dużego numerka, mniejsze - części dziesiętne, a zupełnie małe części setne.

Kamil™  17.07.2012 18:21 #30

@gnom

Bo Firefox to jest Supermuł :)

wacek  17.07.2012 18:26 #31

Zmienił się także trochę domyślny motyw

pikaczux (niezalogowany) 17.07.2012 18:29 #32

@wacek4 - tak mi sie wlasnie wydawało, na jasniejszy

slawektor  17.07.2012 18:43 #33

Coś co mnie zaskoczyło na tej wersji, po aktualizacji Nortona Norton Toolbar już działa.

Gall Anonim (niezalogowany) 17.07.2012 18:45 #34

"Wyszukiwanie z wykorzystaniem silnika Google'a bazuje teraz na bezpiecznym protokole HTTPS dla zalogowanych użytkowników."

HTTPS jest wymagane przez SPDY, które lisek zaczął używać od wersji 13.

roocik (niezalogowany) 17.07.2012 19:13 #35

Dobrze że jeszcze Opera i Chromium jest w zestawie.

KDT (niezalogowany) 17.07.2012 19:13 #36

Odkąd wprowadzili HWA, przewijanie na moim kompie to koszmar...
Dobrze, że na co dzień używam Opery. Też ma swoje bolączki, ale najmniej bolące pośród innych przeglądarek.

yuwo  17.07.2012 19:23 #37

Potestowałem i wróciłem do Chrome. Jednak na moim kompie działa szybciej i jest wygodniejszy w obsłudze (jak dla mnie).

margat (niezalogowany) 17.07.2012 19:29 #38

gdzie są favikony w pasku adresu!?

qwerty's (niezalogowany) 17.07.2012 19:34 #39

może mi ktoś powiedzieć gdzie są ustawienia click-to-play?

Anonim (niezalogowany) 17.07.2012 19:46 #41

Firefox 14.0.1 lepsza od 13 - na system XP , nie zamula.

PhuniX (niezalogowany) 17.07.2012 20:10 #42

Mi firefox dziala caly czas sprawnie, dziwia mnie wasze problemy z ta przegladarka lecz mozliwe ze wplyw na to moga miec rozne konfiguracje w systemie pzdr.

przemek1234  17.07.2012 20:13 #43

@Piotrek2255:
A po co ty bez przerwy instalujesz, Firefox się sam aktualizuje tak jak Chrome.

dorcel21  17.07.2012 20:15 #44

U mnie po tej aktualizacji to śmiga o niebo lepiej.Strony wczytują się natychmiast.I nie przycina na stronach z flashem.

kti (niezalogowany) 17.07.2012 20:22 #45

Używałem firefox od początku, ale obecnie ten program przegrywa w funkcjonalności, działaniu z operą. Firefoxowi już dziękujemy!

Ciekawy (niezalogowany) 17.07.2012 20:41 #46

To jaki klient poczty sie teraz liczy, jesli nie jest to thunderbird?

George User (niezalogowany) 17.07.2012 20:57 #47

Jak skonfigurować wtyczki żeby się uruchamiały po kliknięciu tego przycisku click-to-play, o czym mowa w artykule? Wszędzie tego szukam i znaleźć nie mogę. Proszę o pomoc

BBC2 (niezalogowany) 17.07.2012 21:26 #48

Mało zmian? Programiści dużo pracowali nad wnętrznościami, a dokładniej przyspieszeniem przeglądarki co moim skromnym zdaniem się udało.

Alex81  17.07.2012 21:36 #49

Po tylu latach używania FF pomału zaczyna mnie on wkurzać z pamięcią. Przy otwartej jednej karcie może nawet osiągnąć zużycie pamięci na poziomie 700 MB :| Coraz mozolnie każda nowa wersja chodzi.

Chillout  17.07.2012 21:43 #50

Zaktualizowany:)

Shaki81 MODERATOR BLOGA 17.07.2012 22:00 #51

"Nowości w Thunderbirdzie 14 właściwie nie ma" - to po kiego grzyba było wydawać kolejną wersje?

GalusAnonimus_ktos ukradł_mi nica :( (niezalogowany) 17.07.2012 22:15 #52

Co za marudzenie !! Co was dopadło co wy macie za kompy ?
Po pierwsze; każdy używa to co mu pasuje
Po drugie ; jeżeli przycina ci lub zawiesza to znaczy, że masz problem z którymś elementem sprzętu. (no niestety )
Po trzecie; dużo Ramu ? 273 MB ? przy 30 40 zakładkach, każda prawie z Flashem ? Co to za pytanie czy Wy specjalnie robicie się śmieszni ?.
Używam lub używałem wszystkich dostępnych przeglądarek jakie są na większości systemach czy to UNIX(linux , OS XMac) Win 95,98,Me,2k,XP,V,W7, (taki zawód ) i wierzcie mi do każdej można dużo dolepić tych narzekań.
Nie podoba się nie używać i wielb sobie co chcesz tylko nie trajkotaj wszędzie na około !.

toones  17.07.2012 22:19 #53

Super, w końcu coś poczynili z prędkością uruchamiania! Jestem pod wrażeniem! Jak dla mnie BOMBA :D

mistrz1  17.07.2012 22:24 #54

Alex81 | 17.07.2012 21:36, jeśli jest tak, jak napisałeś, to czas, abyś posprzątał komputer, bo masz w nim wielki burdel.

GeorgeUser (niezalogowany) 17.07.2012 22:42 #55

W artykule pisze, że "Wtyczki można skonfigurować tak, aby uruchamiały się dopiero po kliknięciu (click-to-play)". A ja się pytam gdzie można dokonać takiej konfiguracji, bo szukam w opcjach i nie znajduję czegoś takiego jak "click-to-play"? Proszę o odpowiedź

blind-oln  17.07.2012 22:45 #56

Muł czy nie, u mnie działa świetnie. Szybko, sprawnie i bez problemowo. Bez niektórych dodatków nie potrafię się odnaleźć, więc wątpię bym w najbliższym czasie przekonał się do jakiejś innej przeglądarki. Jedyne co mi się nie podoba to te szybko zmieniające się numerki. Ja gdzieś na Firefoksie 4 się pogubiłem.

oggi21  17.07.2012 22:53 #57

Z Thunderbirdem to przegięli, jak tak można sobie zakończyć rozwój ? ;/ Chyba jedyna alternatywa to Outlook

Voltar  17.07.2012 23:01 #58

na moment przesiadłem się na operę i chrome ... po czym grzecznie wróciłem od Firefoxa

FF posiada lepsze operowanie zakładkami, jest czytelniejszy, bardziej responsywny i ma super patent: panoramę, której zacząłem używać po roku i bez której obecnie nie wyobrażam sobie przeglądarki

Opera - ma fajne dodatki, ale po kilku tygodniach zaczęła zamulać potwornie, zakładki ustawiane są wg alfabetu i nie można zmieniać ich kolejności

Chrome - nędzna i nieedytowalna strona startowa, która pokazuje najczęściej używane strony,.. których to nei zawsze chcemy by były widoczne ;)

Reasumując - FF 14 z kilkoma tysiącami zakładek i kilkudziesięcioma otwartymi w kilku grupach chodzi dużo szybciej od Opery i Chrome

Jeśli komuś chodzi wolno to niech zmieni komputer

Voltar  17.07.2012 23:02 #59

Przy okazji: 14 wersja Thunderbirda i dalej nie wprowadzili kart na górnym pasku? :(

toones  17.07.2012 23:08 #60

jedynie flash muli... tną się filmiki niemiłosiernie... a na innych przeglądarkach działa bez problemu... W tym konkretnym temacie Mozilla i Adobe muszą popracować...

xander21  17.07.2012 23:27 #61

zgadzam się, flash tnie się przy przewijaniu i widać, że strony obciąża

skrzypek  17.07.2012 23:29 #62

@Alex81
Nie wiem jak Ci się udało coś takiego osiągnąć.

@macaleks
Muli? U mnie ff śmiga bez problemów.

Garfield  17.07.2012 23:30 #63

@Voltar
"Opera - ma fajne dodatki, ale po kilku tygodniach zaczęła zamulać
potwornie, zakładki ustawiane są wg alfabetu i nie można zmieniać ich"

Można, można. Wystarczy chcieć. Przeglądarką, która po czasie zamula to właśnie Firefox, a nie opera. Przynajmniej tak zawsze było w moim przypadku. Żeby nie było, żem jakiś ohydny fanboj: używam obu przegladarek na zmianę.

"Chrome - nędzna i nieedytowalna strona startowa, która pokazuje
najczęściej używane strony,.. których to nei zawsze chcemy by były
widoczne ;)"

Ponownie. Wystarczy chcieć. Od czego są dodatki do przeglądarek ?

"Reasumując - FF 14 z kilkoma tysiącami zakładek i kilkudziesięcioma
otwartymi w kilku grupach chodzi dużo szybciej od Opery i Chrome Jeśli komuś chodzi wolno to niech zmieni komputer."

Dopiero wersje nightly (16 i w górę [najlepiej x64]) chodzą tak jak napisałeś. Opera i chrome chodzą równie szybko i równie sprawnie, jednak trzeba wiedziec jak się z przeglądarką obchodzić, aby taki stan się utrzymał ;).

Ostatnie zdanie pozostawie bez komentarza, bo wole się nie denerwować na noc.

ps. powodzenia na maturze z języka polskiego

tester24 (niezalogowany) 17.07.2012 23:46 #64

Poprawa stabilnosci jak najbardziej na plus, oraz lekkie i szybsze wczytywanie stron, bardziej płynie to wygląda, filmy z youtube działają dobrze.

Vegetto04  17.07.2012 23:47 #65

Witam :) Czy tylko u mnie tną się filmy YT 1080p na Firefoxie 13 i 14 ? Sprawdziłem teraz na Chrome i działają płynnie. Czy wie ktoś dlaczego tak jest ?

Agalin  17.07.2012 23:54 #66

Hmm... U mnie fx absolutnie nigdy nie mulił, nie zawiesza się i nie crashuje (nightly x64), flash działa bezproblemowo, jedynie co bardziej rozbudowane gry we flashu (gdzie nawet twórcy ostrzegają przed przycięciami) potrafią się przymulić - ale są akcelerowane przez inteloską kartę, a nie mobilną nvidię...
Jak dla mnie chrome jest kompletnie nieużywalny... Opera nawet nawet - używałem przez pewien czas, jednak fx mnie ściągnął z powrotem... IE idzie w dobrą stronę... ale bywają u mnie pewne problemy na win8... kiedyś? Kto wie...
Ramu może i fx trochę używa - ale po coś go mam :p a nie mam wcale mało dodatków - 30 włączone non stop :)

bart86  18.07.2012 06:35 #67

poprawili interfejs jes bardziej czytelny w porównaniu do FF 14

Mariuce00  18.07.2012 07:03 #68

a mi sie wydaje, że wycofywanie thunderbirda nie jest krokiem w tyl i odpuszczeniem, a przygotowaniem gruntu pod nowy produkt

kp1971  18.07.2012 07:16 #69

Firefox 14.0.1-funnelcake 13, co to jest i czym się różni od 14.0.1 ?

slawektor  18.07.2012 07:54 #70

Wtyczki można skonfigurować tak, aby uruchamiały się dopiero po kliknięciu (click-to-play).
Żeby to włączyć wpisujemy: about:config
Wartość: plugins.click_to_play zmieniamy na true
http://www.bild.me/bild.php?file=50060691.png

Nixxx (niezalogowany) 18.07.2012 07:58 #71

Po wielu latach korzystania z Firefoxa przesiadłem się na Chrome'a. Dobiły mnie problemy z flashem po najnowszej aktualizacji - wywalał się w trybie pełnoelranowym. Chrome wreszcie ma 2 funkcje, dzięki którym Firefox był bezkonkurencyjny:

1. Ustawienie różniej wielkości (zoom) stron w zależności od domeny i subdomeny.
2. Ad-block

Verard  18.07.2012 08:51 #72

Jak usunąć zbędne wtyczki oraz niekompatybilne dodatki?

direct39  18.07.2012 09:10 #73

Ja używam Firefoksa ESR, teraz 10.0.6. Zauważyłem, że DP nie udostępnia tej odmiany do ściągnięcia.

januszek  18.07.2012 10:00 #74

Aktualizacja raptem 7MB i nowy numer wersji programu ;P

slawektor  18.07.2012 10:06 #75

Przed chwilą zainstalowałem flasha: Flash Player 11.4.400.231 Beta 1. Adobe chyba się wzięło za robotę, bo na razie problemów nie ma.
Działa sprawnie, filmy na youtube nie tną.
http://labsdownload.adobe.com/pub/labs/flashplatformruntimes/flashplayer11-4/fla...

Bucic  18.07.2012 10:11 #76

Ci, którym przeszkadza kolejny numer wersji w wersji o stosunkowo małej liczbie zmian, powinni się przebadać. To dzięki takim "asom" programiści coraz częściej będą zastępowali numery wersji datami wydania.

Voltar  18.07.2012 10:34 #77

"Dopiero wersje nightly (16 i w górę [najlepiej x64]) chodzą tak jak napisałeś."

u mnie FF nie zamula od kilku ładnych lat, jak ktoś ma burdel w systemie to jego problem

"ps. powodzenia na maturze z języka polskiego"

tak dla twojej informacji kolego, po PS nie stawiamy kropki, sprawdź sobie słownik PWN jak nie wierzysz, a maturę zdałem 15 lat temu - jeszcze w starej wersji, gdy pisało się 4 godzinne wypracowanie przekrojowe, z oceną celującą. Także uwagi ad personam zostaw sobie dla siebie, ok?

badman99 (niezalogowany) 18.07.2012 11:00 #78

Mialem FF 13.0.1 a po aktualizacji wyswietla mi: FF 13.0.1 Funnelcake Jul 2012 mozilla 12 - 1.0 o co chodzi?

apapap (niezalogowany) 18.07.2012 11:20 #79

@badman99
ja mam to samo

apapap (niezalogowany) 18.07.2012 11:21 #80

@badman99
ja mam to samo

dawidos  18.07.2012 11:22 #81

"Wprowadzony w wersji 5 Awesome Bar automatycznie uzupełnia adresy stron podczas wpisywania"
Nareszcie! Chociaż nie zawsze uzupełnia :/

old boy  18.07.2012 11:26 #82

Mnie nie przeszkadzają częste aktualizacje. I jakoś mi nic nie muli, nic nie przycina, co wersja to lepiej chodzi. Dlatego jest moją przeglądarką nr. 1 od 4-rech lat. Jeszcze w rezerwie jest SRWare Iron, na tym samym silniku co Chrome, tylko bez szpiegowskich komponentów. Jak komu chodzi jest uzależnione od tego, co ma się w komputerze, w systemie. A ma się to zazwyczaj, co ma się w głowie. Bajzel pod sufitem, bajzel na dysku. I jeszcze jakiego, przedpotopowego "rzęcha" używa się. Ale każdy używa to co lubi. I niech tak zostanie, nie ma co namawiać ani obrzydzać ten czy inny program, przeglądarkę, antywirusa bo to i tak nic nie da. Każdy ma swój gust i należy to uszanować.

g_no_m  18.07.2012 12:21 #83

@badman99, apapap

Zainstalowaliście sobie wersję dla testerów. Pomaga ona budować tego rodzaju statystyki:
http://blog.mozilla.org/metrics/

Bucic  18.07.2012 12:42 #84

@g_no_m
Świetna strona! Dzięki!

g_no_m  18.07.2012 12:51 #85

@Verard: "Jak usunąć zbędne wtyczki oraz niekompatybilne dodatki?"

Wtyczki są zainstalowane w systemie, nie w Firefoksie. Jeśli chcesz usunąć Flasha, lub Javę, korzystasz z windowsowego apletu "Programy i funkcje". Nieużywane wtyczki możesz w Firefoksie najwyżej wyłączyć: Narzędzia > Dodatki. Tam też usuwasz niekompatybilne rozszerzenia.

g_no_m  18.07.2012 12:53 #86

@Bucic
Do usług :)

krasnal500  18.07.2012 13:24 #87

jakiś czas temu zrobiłem dodatek do FF dla nowej opcji clicktoplay - Click to Play Switcher - dodaje on przycisk do przełączania w na pasku nawigacyjnym:
https://www.dropbox.com/sh/idqvhcxdkgzm4sx/c5blh2_iCE?m

przy okazji w katalogu jest inny dodatek Toggle Private Browsing - całkowicie przerobiony od oryginału - też dodaje przycisk do navbar, przełączanie z trybu prywatnego (ikony bardziej przystosowane do ciemnego motywu FT DeepDark)

zawodowiec ds.Internetu (niezalogowany) 18.07.2012 13:47 #88

nie można także zapomnieć o Safari - choć używa go tylko 0,001 % Polski (chyba,że jest więcej). W Safari można używać multidotyku (!) co prawie kto korzysta z tego. Safari posiada także sandboxa używanego przez antywirusy(nie trzeba instalować dodatkowego oprogramowania) najnowszą wersją jest Safari 5, a najnowsze wersje pojawiają się co 3 miesiące. I co najważniejsze - jest dostępne na PC i Mac OS. Polecam także Safari.

przemek1234  18.07.2012 13:58 #89

Miałem 12, a dzisiaj zaktualizowałem do 14. Na moim netbooku gigantyczna różnica w wydajności.

SebaThunder  18.07.2012 14:27 #90

Firefox działa znakomicie. Nie muli, nie sypie, szybko wczytuje strony. Innej przeglądarki nie potrzebuję.

stan.b (niezalogowany) 18.07.2012 14:31 #91

Nie wiem jak u innych ale u mnie przyśpieszył nie miłosiernie.A by tak dalej.

krasnal500  18.07.2012 14:58 #92

zaskoczyła mnie wersja nightly na androida, działa o wiele lepiej i ma trochę więcej opcji (w porównaniu do tych z Google Play), do pobrania:

http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/mobile/nightly/latest-mozilla-central-and...

aqu32 (niezalogowany) 18.07.2012 16:17 #93

Ratunek dla tych co nowe wersje przycisków przyprawiają o szał i ból głowy:
https://addons.mozilla.org/pl/firefox/addon/cstbb/

Nie mam pojęcia po co Mozilla (wzorem młotków z google) na siłę chce "ulepszać" coś co i tak jest już wystarczająco dobre i sprawdzone od lat.

oldmaro (niezalogowany) 18.07.2012 17:01 #94

Mnie Ff mulił, dopóki nie można było Ff zrestartować. Po tej czynności i konieczności ponownej instalacji niektórych rozszerzeń, to nie ten sam Ff. Uruchamia się dosłownie w kilka sekund, dobrze wczytuje strony i nie mam z nim najmniejszych problemów. Na 5-letnim laptopie mam także zainstalowaną Operę, Chrome i SeaMonkey, z której korzystam z uwagi na wbudowanego klienta poczty (Thunderbirda też mam). Próbowałem się "zmusić" do przesiadki z Ff na inną przeglądarkę, ale przyzwyczajenie do Ff jest silniejsze od wszystkiego. Pozdrawiam

master_zonk (niezalogowany) 18.07.2012 17:24 #95

a wiecie że Opera ma click-to-play już jakieś 2 lata?
A wiecie, że Opera obsługuje reguły css dla silnika webkit?

sypa  18.07.2012 17:46 #96

Jak tak dalej pójdzie to w grudniu zabraknie numerków

Agnes 24 (niezalogowany) 18.07.2012 17:52 #97

Numerków nigdy nie zabraknie,a co do wersji nightly to jest jakiś link do spolszczenia ?

MP (niezalogowany) 18.07.2012 18:24 #98

@master_zonk
Tak, wiemy :D

AuToR  18.07.2012 18:35 #99

Trochę informacji o wydaniu 14.0.1 no stronie Komputer Świata.

http://www.komputerswiat.pl/testy/programy/przegladarki-internetowe/2012/07/tylk...

nicpoń (niezalogowany) 18.07.2012 20:04 #100

Kiedyś Firefox był najlepszą przeglądarką. Było tak do wersji 3, potem z każdą aktualizacją zaczęła się robić coraz większa CHAŁA. Teraz program bez dodatków jakoś chodzi, ale z dodatkami masakra, chodzi jak MUŁ. Aktualizacji multum, ale nic konkretnego nie wnoszą. nadal używam, bardziej z przyzwyczajenia niż z uwagi na funkcjonalność, ale czas chyba pomyśleć o przesiadce, chyba na Operę. Mam ją od lat, i z wersji na wersję chodzi coraz stabilniej w przeciwieństwie do FF.

Sten (niezalogowany) 18.07.2012 20:43 #101

Porażka. Wersja 14.0.1 ma wbudowany babylon search. Nie można się tego pozbyć!!!

Garfield  18.07.2012 21:22 #102

@Voltar
15 lat temu otrzymałeś wersję celującą ?
Fantastycznie.

truti  18.07.2012 22:08 #103

@krasnal500

lol dzięki :)

przemol96  18.07.2012 23:30 #104

Ja nie rozumiem co wy się tak czepiacie Mozilli, jak chcą to niech sobie numerek zmieniają i inne tego typu rzeczy (poprawki itd.) co tydzień mi to wisi. Działać działa, nie muli nie wiesza się (przynajmniej u mnie). Wiec ja nie mam zastrzeżeń do pracy tego produktu. A aktualizacje są w tle i to jakoś mnie nie boli bo pobierając ~16MB raz w miesiącu dodatkowo (co się dzieje automatycznie) to nie ucierpicie, nawet jeśli macie łącze z limitem transferu. Jak komuś się nie podoba to ma tzw. "wolność wyboru" więc niech wybierze inną przeglądarkę i na pewno będzie zadowolony.

SebaThunder  19.07.2012 02:09 #105

100@ jak masz syf na kompie to już twój pech. to się przesiądź na operę, nie wiem po co siedzisz jeszcze na FF haha

aqu32 (niezalogowany) 19.07.2012 02:12 #106

Poza tym o czym ludzie farmazony piszecie, że się muli, zacina czy zawiesza o_O
Używam Firefoxa od wersji 1.5 i chyba NIGDY nie miałem z nim żadnych problemów. Obecnie działam na 4 letniej maszynie z WIN XP na pokładzie, dwu-rdzeniowym prockiem, 2 GB RAMu i praca z otwartymi 50 czy 70 kartami w Firefoxie nie sprawia mi najmniejszych problemów.
Nie ma zacięć, wszystko jest płynne, Flash (choć z rok temu trochę szwankował) to po wyłączeniu w nim sprzętowej akceleracji (radzę zrobić to każdemu!) jest już wszystko ok. Tak naprawdę 99% waszych problemów z Firefoxem nie jest z nim stricte związanych, tylko z konfiguracją waszego sprzętu czy OS albo z nadmiarem różnych niechcianych dodatków/wtyczek, które go nadmiernie spowalniają. Tak jak ktoś przed kilkoma postami walnął, że wersja 14.0.1 "ma wbudowany babylon search" - co za bzdura ja się pytam ;]
Popracujcie nad swoimi maszynami, w ostateczności zróbcie format systemu albo chociaż nowy profil dla Firefoxa zamiast rzucać mięsem na przeglądarkę.
Programiści Mozilli są wprawdzie trochę winni, ale wg mnie tylko temu, że ostatnio zbytnio zaczęli naśladować developerów Chrome'a i przez to wprowadzają mnóstwo bzdurnych "ulepszeń", które w rzeczywistości niczemu dobremu nie służą, a kaleczą dobre imię przeglądarki wśród długoletnich użytkowników.
Tyle ode mnie.

AfiQ (niezalogowany) 19.07.2012 07:36 #107

Wkurza. Automatyczne uzupełnianie adresu wkurza. Czemu, ah czemu wszystkie przeglądarki muszą mieć tak wkurzające funkcje jak ukrywanie protokołu, wyróżnianie domeny, autouzupełnianie adresu czy informacja gdzie prowadzi link wyświetlana na takim pojawiającym się na dole niby pasku. Dobrze przynajmniej, że Firefox to Firefox, i addony go ratują...

Verard  19.07.2012 08:37 #108

@g_no_m

Dziękuję za odpowiedź.

TrustNoOne  19.07.2012 09:32 #109

Czy tylko u mnie FF 14.0.1 non stop się wysypuje na YouTube?

tlen50 (niezalogowany) 19.07.2012 13:10 #110

właśnie zrobiłem downgrade z 14 na 13.0.1. najnowsza wersja muli i tyle

Raptorek (niezalogowany) 19.07.2012 14:31 #111

Kurde... mam problem bo po aktualizacji do 14.0.1 firefox zaczął strasznie wolno się uruchamiać... nie mam pojęcia o co chodzi, powyłączałem wszystkie wtyczki i dalej nic....

Dimatheus  19.07.2012 16:41 #112

Hej,

@ Piotrek2255 - "przecież dopiero co instalowałem 13! Porąbało ich?"

To lepiej sprawdź, jaką wersję Chroma mógłbyś mieć. :P

@ Wacek4 - "Zmienił się także trochę domyślny motyw"

A no - nieco inaczej wyglądają strzałki nawigacji w przeglądarce. Już nie są w kółeczkach - dodatkowo teraz są trochę spłaszczone. :)

"Mozilla już nie zamierza zajmować się wprowadzaniem nowych funkcji do tego programu."

A szkoda... :(

Pozdrawiam,
Dimatheus

tomimaki  19.07.2012 17:06 #113

@TrustNoOne
"Czy tylko u mnie FF 14.0.1 non stop się wysypuje na YouTube?"
Tja

sebag22 (niezalogowany) 19.07.2012 18:58 #114

U mnie również na YT się wysypuje. Po włączeniu filmiku zawiesza się, wyskakuje okienko, że skrypt przestał działać.

Ale i tak FF jest najlepszy :)

seba23 (niezalogowany) 20.07.2012 09:28 #115

W FF 14 usunęli faviconki, a w 15 już są. Oprócz tego w FF 15 spolszczone jest menu na dole (strona startowa) no i duży krok w stronę wydajności

Adamo.. (niezalogowany) 20.07.2012 11:55 #116

niebawem ma wejść Firefox 15

seba23 (niezalogowany) 20.07.2012 13:21 #117

Mam 15 beta...

daniel37369  20.07.2012 20:22 #118

Po aktualizacji zauważyłem zmiany :
- mój poprzedni motyw (domyślny dla 14.0) znikł bez pytania dlatego że był niekompatybilny .
- niektóre strony przy przewijaniu trochę się przycinają na Operze jest ok.
- pogodynka (dodatek Forecastfox) ciągle pokazuje wczytywanie danych.
Jednym słowem jest kiepsko :( :( wcześniej miałem w Firefox włączone aktualizacje automatyczne teraz je wyłączyłem.

darooooo (niezalogowany) 21.07.2012 10:14 #119

bez przerwy wyskakuje awaria i pyta czy uruchomić ponownie czy wyłączyć,czy u kogoś jest podobnie?

aqu32 (niezalogowany) 21.07.2012 16:51 #120

@daniel Używam Forecastfoxa od dawna i żadnych problemów przy przejściu do FF 14 nie zauważyłem - dodatek działa jak należy, problem musi wynikać z Twojej konfiguracji.
@darooo
Od kiedy mam FF 14 (czyli od 4 dni) przeglądarka nie miała do tej pory żadnej awarii.

Bug_? (niezalogowany) 22.07.2012 20:28 #121

Otwórzcie stronę:
http://community.linuxmint.com/
w:
Google Chrome
www czyli dawny Epiphany
a następnie w Firefox 14.0.1
Te pierwsze dwie otwierają natychmiast, Firefox zamarza na kilka minut!

kkkkgthjyukglmuihj, (niezalogowany) 23.07.2012 09:54 #122

zawiesza sie

FF na całe życie (niezalogowany) 23.07.2012 15:04 #123

Ja po aktualizacji na 14 też musiałem wrócić do 12 bo przy grze VIA na Flashu często wysypywało i usuwało wszystkie cookies, co przy słabym necie i potrzebnych 200 mb ciasteczek było lekko irytujące ^^
A tak to w FF działa wszystko, all dodatki, all motywy :)

Pablo79  23.07.2012 19:09 #124

@Bug_? (niezalogowany)

Nie zauważyłem żadnego efektu zamrażania, przycinania lub przywieszania Firefoxa z numerem 14.0.1, na podanej przez ciebie stronie.

motofly11  23.07.2012 20:05 #125

Jak dla mnie wersja 13.0 była rewelacyjna, obecna 14.0 zła nie jest ale coś mi się zawiesza - poradzi ktoś coś ?

fan TB? (niezalogowany) 01.08.2012 17:34 #126

poratujcie, bo osiwieję!!! Mam TB 14.0 i od niedawca (kilka aktualizacji do tyłu) TB potrafi się zamknąć w dowolnym momencie (najczęściej przy redagowania nowego emaila). Pliki poczty to łącznie ok 4-5GB, regularnie konserwowane/kompaktowane. Czemu ten TB sam się zamyka? jestem na granicy rozpaczy!