Firefox 4 dopiero w przyszłym roku

28.10.2010 9:21, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Mozilla zaktualizowała plan wydawniczy Firefoksa 4 - według nowego harmonogramu przeglądarka zostanie wydana dopiero w przyszłym roku.

Wygląda na to, że Firefox 4 zaliczy spory poślizg i trafi do użytkowników później niż pierwotnie zakładano. Wszystko przez przeciągające się prace nad kolejnymi wydaniami testowymi. Każde z nich ukazywało się z kilku - kilkunastodniowym opóźnieniem. Najgorzej sytuacja wygląda jednak w przypadku najnowszego wydania Firefox 4 Beta 7 - pierwotny plan zakładał, że prace nad tą wersją zostaną ukończone 17 września. Niestety eliminowanie kolejnych błędów skutecznie opóźnia debiut siódmej bety - aktualny plan zakłada, że zostanie ona udostępniona na początku listopada. W tym samym miesiącu Mozilla planuje wydać jeszcze dwie wersje beta - mają one zadebiutować 12 i 26 listopada. W grudniu ma zostać udostępniony Firefox 4 Beta 10. Odświeżony harmonogram zakłada, że wydanie Release Candidate nowego Firefoksa trafi w ręce użytkowników na początku 2011 roku. Niedługo potem Mozilla wyda finalną wersję przeglądarki Firefox 4.

Warto zauważyć, że to nie pierwszy raz, gdy Mozilla ma kłopot z dotrzymaniem terminów. Za przykład niech posłuży Firefox 3.6, który pierwotnie miał być wydany pod koniec 2008 roku. Tymczasem z powodu licznych opóźnień wydanie to w wersji finalnej zostało udostępnione dopiero w drugiej połowie stycznia 2009.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (170)  

Avatar
benek2010 (niezalogowany) | 28.10.2010 9:25#1

hahaha news roku wiedziałem, że tak będzie i terminy pójdą....
do tego czasu chrome i operka wypuszcza wszystko i znów po firefoxie :)

Avatar
StH. (niezalogowany) | 28.10.2010 9:36#2

Konkretne opóźnienie. Mam jednak nadzieje że odbije się to tylko pozytywnie na jakości ff4...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piana | 28.10.2010 9:40#3

Wiadomość o nowym Lisku, a pierwszy komentarz od razu "Opera lepsza". Jak ja lubię niezawodność miłośników przeglądarki z dużym "O".

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 28.10.2010 9:41#4

@sebt

Tak, taką strategię Opera zastosowała, w przypadku wersji 9.50 byle tylko zdążyć przed wydaniem wtedy Firefoxa 3.5, najpierw Opera 9.50 RC1 a na drugi dzień jako wydanie stabilne. I okazało się to błędne, bo jakoś udziały nie wzrosły w znaczący sposób, a praca na niej była utrapieniem, toteż Norwedzy szybko musieli wydawać poprawki do niej potem.

A to że Firefox 4.0 ujrzy światło dzienne jako wersję finalna w 2011 roku można było już dawno przewidzieć, obserwując prace i testy nad poszczególnymi betami. Ale może i lepiej, bo co nagle to po diable. A co z tego wyjdzie, zobaczymy w przyszłym roku, jeżeli będzie ok, dobrze to można będzie powiedzieć, że warto było czekać, a jeżeli znów nie będzie żadnej rewolucji, rewelacji, to tylko - to tylko stracony czas Mozilli, jeżeli FF 4 będzie niewiele różniącym się tworem od FF 3.6

Avatar
Lissek (niezalogowany) | 28.10.2010 9:41#5

Tylko, że te terminy Mozilla samo sobie wyznaczyła, a z powody ich niedotrzymania użytkownicy nie poniosą żadnych konsekwencji.
W końcu to nie budowa autostrady ;)

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 28.10.2010 9:45#6

Czas chyba poszukać innej przeglądarki, bo Firefox od dawna jest zacofany, a Mozilla zamulona. Nawet nie potrafią dobrej przeglądarki zrobić, babrają się z tym jak pies z jeżem. Jestem przekonany, że nowy Firefox to będzie chała i żadnych zmian (prócz świecidełek). Jeszcze chwilę, a wymaganiami przewyższy Win7.
Firefox R.I.P.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 28.10.2010 9:52#7

To na pewno zniechęci użytkowników do tej przeglądarki. Nie chodzi o jakość i lubię Firefoksa. Chodzi o oszołomów którzy takie rzeczy wyczyniają jak opóźnienia...ciągłe. Czy oni nie obawiają się, że to wpłynie na ilość uzytkowników? Chyba maja to gdzieś. Widać, że nie potrafią wydać tej przeglądarki i to dobrze zrobionej. Niech zatrudnią innych ludzi czy jak. Firefox wyjdzie w marcu pewnie i to niedopracowany. Wtedy raczej mozilla się pożegna ze sporą liczba userów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 28.10.2010 9:56#8

niedługo będzie jak z poczta gmail. Ludzie się przyzwyczają i będą używać pomimo ciągłego statusu beta. Kiedyś w końcu mozilla wyda wersje stabilną :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 28.10.2010 9:58#9

chrome leci z numerkami? firefoks też...juz beta 10 niedługo :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jorg35 | 28.10.2010 10:08#10

To tak samo jak bym oglądał telewizję,się spierają kto i wyłącznie kto ma rację żenada i horror.

Avatar
hatchet (niezalogowany) | 28.10.2010 10:08#11

@piana - niestety masz całkowitą rację:/

Ale bardzo dobrze,że Mozilla się nie spieszy - zamiast robić coś na siłę,dopracowują produkt i wydadzą kiedy będzie gotowy - i tak należy. W jakichś logicznych granicach oczywiście.

Na temat wojny FX/O/CH/IE o udział w rynku powiedziano chyba już wszystko, ale jedna rzecz pozostaje niezmienna: IE dla amatorów, CH dla desperatów, O dla minimalistów, FX dla profesjonalistów, którzy wiedzą czego chcą.

Był kiedyś na DP felieton o najlepszej i najgorszej przeglądarce - i co ciekawe oba miejsca zajął FX. Najgorsza lokata - surowa instalacja, najlepsza - z dodatkowymi modułami, i na tym właśnie polega potęga FX - mnogość wtyczek. Nie wyobrażam sobie życia be AdBlocka, DownThemAll i RedirectCleaner i żadna lekkość Opery tego nie zmieni:)

FX jest i pewnie pozostanie opcją dla ludzi którzy nie chcą gotowego produktu,lecz produktu który można dostosować do swoich potrzeb.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
semtex | 28.10.2010 10:10#12

Stabilną wersję Lisa 4.0 ujrzymy wraz ze stabilną Chrome 29 lol

Avatar
alekk (niezalogowany) | 28.10.2010 10:10#13

FF ma duże problemy np. z rozdzielczością to mierna przeglądarka polecam nowego IE lub Opere

Avatar
garulf (niezalogowany) | 28.10.2010 10:13#14

Szkoda, że będą opóźnienia, bo chętnie bym wypróbował nową wersję Firefoksa. Może z FF jest tak jak z Debianem - wychodzi wtedy gdy jest naprawdę gotowy do użytku. Do tej pory używałem Opery ponieważ FF nie dawał sobie rady na moim leciwym kompie, ale - z tego co słyszałem - FF4 ma być naprawe szybki! Poza tym FF ma naprawdę świetne rozszerzenia. Inna sprawa, że w ogóle mam słabość do aplikacji otwartoźródłowych (OO.org, Mozilla Thunderbird, GIMP, Blender) i otwartożródłowych systemów operacyjnych (GNU/Linux). Deweloperom Firefoksa, życzę jak najszybszego ukończenia prac nad stabilną 4! Powodzenia!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 28.10.2010 10:14#15

A co wam przeszkadzają te numery Chroma i teraz bet Firefoksa? Skoro Chrome się tak szybko rozwija, że w sumie numerki dobrze im idą :D

A teraz to chyba może najwięcej Microsoft skorzystać na tym, że może im się uda wydać IE9 przed Fx4? :>

Nie łudźcie się, że Opera przechwyci użytkowników Firefoksa bo według Gemiusa to właśnie Google Chrome najwięcej zyskuje użytkowników po Firefoksie... A Opera ich traci, mało ale traci. Tylko Google Chrome zyskuje.

Porównuje październik ze styczniem 2010r.

Avatar
_Breen (niezalogowany) | 28.10.2010 10:16#16

Zastanawia mnie dlaczego tempo prac jest takie ślamazarne? Czy to za sprawą środków finansowych, czy po prostu programiści mają problemy z usuwaniem błędów i optymalizacją kodu Fx4?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
lubicz | 28.10.2010 10:19#17

Kiedyś dałem się żywcem spalić na stosie za Firefoksa. Teraz używam go wymiennie z Chrome, ostatnio po dodaniu dodatków do Chrome częściej klikam w ikonę z logo od Google niż w liska. Firefox 4 jeśli nie będzie dużym hitem to będzie dużym kitem bo ostatnio "lisowcy" ewidentnie przeginają.
Gdyby nie bogata lista dodatków już dawno byłbym stałym userem Chrome.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przybylski | 28.10.2010 10:31#18

Kilka dni temu zmieniłem przeglądarkę z FF na Chrome.
Byłem bardzo wielkim fanem liska, niestety dobre czasy dla Mozilli się kończą.Ile można czekać na nowoczesną przeglądarkę, kiedy konkurencja już dawno wprowadza nowe ulepszenia.Coraz lepsze dodatki do Chrome, przekonują mnie o pozostaniu na tej przeglądarce.Pozdro

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
quadro555 | 28.10.2010 10:49#19

Jasny gwint,a ja mam dopiero szóstą betę.Coś się opieprzają w Pardusie.
A tak na poważnie to ff w tej wersji naprawdę fajnie działa.Trochę zmieniony interfejs i nie wszystkie dodatki kompatybilne z tą wersją.Brak spolszczenia nie jest największym problemem.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 28.10.2010 10:54#20

@alekk
Najdurniejszy komentarz jaki widziałem. Dla Twojej informacji, moje głośniki mają problem z paskiem zadań i jakoś się tym nie przejmuję ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Subversive | 28.10.2010 10:58#21

Fx 4 to nie stadion - nie musi być ukończony przed 2012 ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jorg35 | 28.10.2010 10:59#22

@hatchet dobry komentarz i przyznaję ci racje.

Avatar
kryś (niezalogowany) | 28.10.2010 11:00#23

kompromitacja, powinni się sprzedać googlowi i nie męczyć ludzi dylematem...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
borzole | 28.10.2010 11:00#24

Zacznijmy od tego, że chrome nie jest żadną konkurencją dla firefox. Małe i szybkie, ale pozbawione wielu funkcji. Używałem chrome przez tydzień i byłem zachwycony szybkością tej przeglądarki, ale jej funkcjonalność jest 100 lat za murzynami.

Jedyna multiplatformowa przeglądarka, która może konkurować z firefox to opera. Obie przeglądarki wymagają jednak sporego wkładu, żeby je dostosować "pod siebie". Raz wybrałem firefox i nie chce mi się teraz migrować na operę. Nieznaczny wzrost szybkości jest dla mnie żadnym argumentem, bo i tak zazwyczaj otwieram ~20 stron na raz i robię pięć rzeczy jednocześnie. Potrafię sobie zagospodarować czas zamiast czekać na ładowanie strony. Zasobożerność? Na sprzęt nie narzekam, rdzenie się lenią, a ram ziewa. To czym się mam przejmować w tym firefoksie? Dziurami? Na linusie? Jest jakaś aktualna?

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 28.10.2010 11:06#25

Coraz większe obsuwy ma Mozilla, trochę mnie to martwi bo szkoda by było gdyby Lisek został w tyle jeszcze bardziej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 28.10.2010 11:13#26

I bardzo dobrze !

Nie ma się co śpieszyć, przynajmniej wyjdzie produkt bardziej dopracowany i więcej rozszerzeń będzie na nim działać (twórcy rozszerzeń będą mieć więcej czasu żeby się dostosować).

W programowaniu bezsensowna gonitwa za terminami robi więcej złego niż dobrego.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Molekularny zajad | 28.10.2010 11:17#27

co za ignorat usunął mój komentarz? Co śmiech już nie jest wyrazem jakiś emocji? Jak napiszę "śmieję się z tego" zamiast "hahahah" to go nie usuniecie?

Avatar
rozczarowany (niezalogowany) | 28.10.2010 11:20#28

Od pół roku na chrome. Traktowałem to jako rzecz tymczasową. Z nadzieją, że szybko pokaże się 4, która poprawie przede wszystkim szybkość działania (nie internetu ale interfejsu). No i cóż.... pół roku minęło. Kolejne ma minąć i pewnie jeszcze coś do tego... chyba już w tym czasie na stałe się zakorzenię w Chrome. Szkoda, ale nie można czekać tak długo. Stracili mnie i pewnie wielu takich jak ja. A było tak pięknie kiedyś przez tyle lat z FF.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 28.10.2010 11:24#29

prace nad 7 betą się przeciągają bo beta ta zawierać ma najwięcej nowości a kolejne to będą już tylko poprawki kodu... używam beta 6 i jestem zadowolony

Avatar
sceptycznymarek (niezalogowany) | 28.10.2010 11:25#30

wszyscy którzy piszą komentarze typu "i dobrze przynajmniej firefox 4 wyjdzie bardziej dopracowany" niech spojrzą na to co działo się z wersją 3.6 to samo :D też same opóźnienia, miał być extra dopracowany a sporo narzekało i trzeba było łatać błędy..
zresztą każde wydanie tak miało i chyba nie było żeby było wielkie wow po finalu..

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Voltar | 28.10.2010 11:25#31

jak czytam te komentarze to nie wiem czy śmiać się czy płakać, jak można twierdzić że chrome jest szybszy lepszy od firefoksa z adblockiem?! włączenie na chromie onetu czy wp powoduje wywalenie się 543 reklam w ytm 3 na całą stronę

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
M@ster | 28.10.2010 11:29#32

@TheBlackMan
Masz rację, tylko mogli by nie robić tyle szumu w około tego :) Po prostu pewnego pięknego dnia powiedzieć, FireFox 4 wydany! (coś jak swego czasu wyszła gra FarCry, ni z tego ni z owego).

Przez takie rozbudzanie nadziei potem sporo osób jest niezadowolonych że "jeszcze" nie ma. Ja osobiście też wolę poczekać niż mieć szybciej a potem co dwa dni fixy instalować bo coś tam nie działa...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 28.10.2010 11:30#33

Jednak dobrze zrobiłem porzucając trzy miesiące temu FF na rzecz Chrome :) Jestem baaardzo zadowolony z Chrome i już FF mnie nie interesuje.

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 28.10.2010 11:32#34

Voltar... Adblock na Chrome działa bajecznie - wystarczy pooperować suwakiem - ZERO REKLAM :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Chromowiec | 28.10.2010 11:34#35

Ten FF nawet jeszcze nie nie przechodzi acida3 LOL :D
Przyszłość należy do Chrome i Opery.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mayron | 28.10.2010 11:34#36

"Zacznijmy od tego, że chrome nie jest żadną konkurencją dla firefox."

Jak to nie jest? Firefox stracił miliony użytkowników na rzecz Chroma... I statystyki mówią, że traci ich codziennie... I do dosyć szybko...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ades | 28.10.2010 11:46#37

Odkąd mam styczność z internetem używałem Firefoxa. Ładnych parę lat. Teraz przesiadłem się na Chrome. Przyznam, że z niechęcią. Po tygodniu używania Chrome, Firefox został tylko na dysku. Już nie chodzi mi o szybkość uruchamiania, ale o szybkość otwierania stron. Dwa do trzech razy szybciej Chrome je otwiera. Mam tylko nadzieję, że Firefox w wersji czwartej swoimi osiągami zachęci mnie do tego, abym do niego powrócił.

Avatar
Jarek A.. (niezalogowany) | 28.10.2010 11:46#38

szkoda ze wiecej tych bet nie wydadza;P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaik | 28.10.2010 11:51#39

Na netbooku używam Firefoxa 4.0b8pre.pl. Śmiga, aż miło! Netbook pomimo skromnych możliwości, nie ma żadnych problemów z tą przeglądarką, dlatego dziwią mnie komentarze osób piszących o "muleniu" Firefoxa na sprzęcie, który mógłby służyć do zarządzania satelitą?! Może przyczyn problemów należy szukać nie w przeglądarce, lecz w konfiguracji zainstalowanego oprogramowania? Np. długo startuje - może przyczyną jest antywirus ślamazarnie zezwalający procesom na uruchomienie? Trochę obiektywizmu z pewnością by się przydało.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
borzole | 28.10.2010 11:54#40

@Mayron
Może sprostuje. Nie jest konkurencją, bo to nie są produkty z tej samej kategorii wagowej. To jak porównywanie osobówki z terenówką, edytora z ide, kanapki z obiadem, puszki coli z jej 2 litrową siostrą, a mówiąc marginalnym slangiem wersji lite z enterprise. Obie przeglądarki mają inny target i nie dzieje się nic złego, gdy firefox traci na rzecz chrome (nawet jak mozilla przez to płacze). Jeśli komuś wystarcza funkcjonalność chrome tzn., że z firefox się tylko męczył. Źle to się dzieje, gdy firefox traci na rzecz opery lub co gorsza ie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
forrest | 28.10.2010 11:56#41

Cała gadka o szybkości Chrome, to ja chyba jakiś dziwny/ślepy/głuchy/głupi bo różnicę to ja widze może hmm.. 0.1 sekundy ? ;o
A co do samej premiery, no trudno :) Myśle że warto poczekać.

Avatar
Greggg (niezalogowany) | 28.10.2010 11:57#42

FF jest niestety zbyt ociężały. Próbowałem jakiś czas temu 4. bety - nic się nie zmieniło. Postanowiłem zmienić przeglądarkę. Korzystam teraz z Chrome, która ma również sporo dodatków, a wer. 7 z akceleracją sprzętową działa rewelacyjnie. Można to sprawdzić np. na stronie http://ie.microsoft.com/testdrive/ klikając pierwszy z lewej test.

Mam nadzieję, że FF dogoni pod tym względem inne przeglądarki, bo konkurencja na każdym rynku jest potrzebna...

Avatar
LukaszMS (niezalogowany) | 28.10.2010 12:02#43

Polecam jednak IE8 i wymiata te dziurawe wynalazki...

Avatar
oOoOoOo (niezalogowany) | 28.10.2010 12:05#44

Umarł Firefox, niech żyje Chrome! ;) Piszę to ze smutkiem jako wieloletni użytkownik firefoxa. Teraz to już nie lis, tylko muł...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 28.10.2010 12:15#45

@cephei
"To na pewno zniechęci użytkowników do tej przeglądarki. Nie chodzi o jakość i lubię Firefoksa. Chodzi o oszołomów którzy takie rzeczy wyczyniają jak opóźnienia...ciągłe. Czy oni nie obawiają się, że to wpłynie na ilość uzytkowników? Chyba maja to gdzieś. Widać, że nie potrafią wydać tej przeglądarki i to dobrze zrobionej. Niech zatrudnią innych ludzi czy jak. Firefox wyjdzie w marcu pewnie i to niedopracowany. Wtedy raczej mozilla się pożegna ze sporą liczba userów.''

Powiedz jak duża liczba użytkowników siedzi i sprawdza kiedy następna wersja przeglądarki? Ja sadze ze jest to liczba niezbyt szokująca swą wielkością. Po to są aktualizacje automatyczne by nie musieć sprawdzać co dwa dni czy już jest. Jeżeli ktoś odpuści sobie używanie FF to na pewno nie z powodu opóźnienia.

@alekk (niezalogowany)
FF ma duże problemy np. z rozdzielczością to mierna przeglądarka polecam nowego IE lub Opere

TAK? nie zauważyłem

@Mayron

"Zacznijmy od tego, że chrome nie jest żadną konkurencją dla firefox."

Jak to nie jest? Firefox stracił miliony użytkowników na rzecz Chroma... I statystyki mówią, że traci ich codziennie... I do dosyć szybko...

Mayron, jak myślisz dlaczego się tak dzieje? Ja sądzę ze reklama i tylko reklama jest tego powodem. Coraz częściej spotyka się na stronach banery z Chrome zachwalające ten produkt, Google to jednak firma mocna w reklamie, zresztą i bilbordy też nie są mam obce

Ja tam czekam na finalna wersje FF z niecierpliwością

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 12:32#46

śmiech na sali.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
average user | 28.10.2010 13:21#47

Zadałbym pytanie, czy osoby tak chwalące Chrome lub Operę, zadały sobie choć raz nieco trudu i zapoznały się z pełną listą dodatków do Firefox'a (oczywiście nie instalując wszystkich, tylko na sucho zaznajamiając się z możliwościami, które dzięki owym rozszerzeniom uzyskujemy), nie mniej chyba większego sensu by to nie miało.
Jedno jest natomiast pewne, a mianowicie osoby, które postanowiły się w to wtajemniczyć, chyba nie wyobrażają sobie pracy z inną przeglądarką.
Od jakichś dwóch tygodni korzystam z 4 (beta6 ) i jak dla mnie oficjalna premiera już nastąpiła, gdyż nie to, że wersja 4 jest już w pełni dopracowana i wyzuta z wszelkich błędów, co po prostu ja osobiście owych usterek nie doświadczam i to co już mozilla wydała mnie zadowala - jakkolwiek zawsze będzie można powiedzieć, że pod kątem szybkości wczytywania stron nadal pozostaje nieco w tyle za wspomnianą na wstępie konkurencją. Jednakże bądźmy przy tym szczerzy, bowiem odpowiednio skonfigurowana z nieco innymi parametrami związanymi głównie z network i renderowaniem, popularny "lisek" jest naprawdę szybki - szczególnie dla kogoś, kto ze stoperem w ręku nie dokonuje pomiaru czas z dokładnością co do ms - innymi słowy nie ma manii na punkcie prędkości.
Z drugiej strony użytkownicy Chrome czy Opery są nieco "dziwni" lub jak kto woli na swój sposób niekonsekwentni. Niby są wymagający, gdyż przykładają dużą wagę do szybkości, a jednocześnie wymagający nie są, skoro zadowala ich funkcjonalność oferowana przez ich przeglądarki.
I tu nawet nie chodzi o pójście na taki czy inny kompromis, gdyż pod kątem jakości (specjalnie nie mówię "ilości") oferowanych dodatków Firefox strasznie bije na głowę konkurencję i idąc tym tokiem rozumowania należałoby stwierdzić, że osoby korzystające z Firefox'a są po prostu zdecydowanie bardziej wymagającymi użytkownikami i szukając pewnej analogii można by powiedzieć, że to trochę tak jak z F1: "co z tego, że jakiś bolid będzie uzyskiwał najwyższą maksymalną prędkość na prostych, skoro jego pakiet aerodynamiczny będzie ubogi i przez to o wygrywaniu wyścigów będzie można jedynie pomarzyć".
Nie bez powodu ów "wyścig" Firefox wygrywa, o czym świadczy to, że jest najpopularniejszą przeglądarką. Postawienie od samego początku na dodatki było strzałem w "10" i o ile nie ukrywam, że czasem napada mnie myśl typu "a może jednak spróbuję przerzucić się na np. Operę?", tak szybko kolejna myśl zdziela mnie obuchem po głowie pytając przy tym "czy ktoś normalny pozwoliłby ot tak dać sobie uciąć rękę???". Wyzbycie się dodatków od Firefox'a byłoby właśnie czymś takim.
(unikając ewentualnej polemiki dodam, że zadałem sobie trud poznania pełni możliwości oferowanych przez wcześniej wspomniane programy)


AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 28.10.2010 13:24#48

@master zonk

No rzeczywiście śmiech na sali czytając twój rzeczowy argument.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
remi080 | 28.10.2010 13:48#49

Cóż posiedzę trochę dłużej na 3.6.xx nic wielkiego się nie stanie

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Azrael83 | 28.10.2010 13:54#50

Co za lipa...A miał być w listopadzie :/ Ile można czekać... Eh...

Avatar
MozillaFundacja (niezalogowany) | 28.10.2010 13:56#51

Firefox zawsze był najlepszy ale konkurencja nie śpi :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piana | 28.10.2010 14:08#52

Jak kto lubi się podniecać milisekundami otwierania kart, to niech rzuci okiem tu: http://arewefastyet.com/. Porównanie do FF4 z silnikiem Jager Monkey.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 14:11#53

Wolą poczekać na rozwój innych, żeby nikt wcześniej ich pomysły nie skopiował jak to było w przypadku Opery, która skopiowała wygląd po FF na nieoficjalnych screenach.
Będziemy czekać jak na razie wygląd mojego FF najbardziej mi przypadł do gustu :) Taka mała prezentacja http://img183. imageshack. us/gal.php?g=ff36. png

Chodzi jak burza, nic się nie wiesza, wczytuje strony poprawie obsługuje wszystkie możliwe dodatki, nie muszę się maskować ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjetek | 28.10.2010 14:14#54

Odnoszę wrażenie że twórcy FF boją się wypuścić swoje najnowsze dzieło. Odnoszę też wrażenie ze fani FF za dużą presję wywierają na firmie :P

@LukaszMS
No to idź do swojego IE8.

@MozillaFundacja
Od dawna już nie jest najlepszy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 14:18#55

mjetek wolą coś wprowadzić na rynek funkcjonalnego w 100% sprawdzonego bez żadnych błędów jak złe wczytywanie stron, czy problemy z poprawnym odczytaniem kodu strony jak to było w przypadku Opery. Bety będą, ale to będą bety, a nie oficjalne dzięki temu użytkownik może się spodziewać błędów.

Avatar
HmmEH (niezalogowany) | 28.10.2010 14:24#56

@master_zonk6 | 28.10.2010 12:32

śmiech na sali.

--

Sam używasz Opery 9.80 a wyśmiewasz się z tego, że chcą wypuścić w miarę stabilną i wartościową przeglądarkę w późniejszym terminie? OK są do tyłu, ale spójrz na siebie - co za pajac używa Opery 9.80 skoro jest już 11 alpha.

Mądrości MaxDamage, master_zonk i innym fanbojom życzę ;]

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 28.10.2010 14:25#57

@cyfra_lbn

Komu ten kit wciskasz? Kidys jakoś się udawało mozilli wypuszczać cześciej porządne wersje a teraz nagle maja takie obsuwy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
qasx | 28.10.2010 14:45#58

@HmmEH - http://dev.opera.com/articles/view/opera-ua-string-changes/
@cyfra_lbn - w jednym poście piszesz: "która skopiowała wygląd po FF na nieoficjalnych screenach." i dajesz linka do FF z skopiowanym speed dialem?
@average user - dodatki mulą. goły FF potrafi nic, co jest potrzebne w codziennej pracy.

do tematu: chyba wszyscy zarzucają IE to, że wychodzi jedna, sztywna wersja, a aktualizacja to może jak następny system zrobią. może zmienianie numerków Google'a to przesada, ale sensowna aktualizacja feature'ów przeglądarki to podstawa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 15:03#59

@average user
Najpopularniejszą przeglądarką jest Internet Explorer - przeglądarka perfekcyjna. Zachowaj taki głupi "atut" dla siebie...

"Jednakże bądźmy przy tym szczerzy, bowiem odpowiednio skonfigurowana z nieco innymi parametrami związanymi głównie z network i renderowaniem, popularny "lisek" jest naprawdę szybki - szczególnie dla kogoś, kto ze stoperem w ręku nie dokonuje pomiaru czas z dokładnością co do ms - innymi słowy nie ma manii na punkcie prędkości."""

Weź człowieku. Stek bzdur.
1. Dlaczego Mozilla nie skonfiguruje swojej przeglądarki w taki sposób, żeby nie była w tyle za innymi przeglądarkami (nawet IE 9).
2. Jest "szybki" - widać w praktyce, jak i w testach.

@cyfra_lbn
Człowieku. Tak samo czekasz na Fenneca. Może za 3 lata się doczekasz. A co do wyglądu, to Chrome był pierwszy, potem Opera. Firefox pozostał przy swoim zwalistym wyglądzie. Dodano tylko nie wiedzieć czemu służący przycisk Menu.

"Chodzi jak burza, nic się nie wiesza, wczytuje strony poprawie obsługuje wszystkie możliwe dodatki, nie muszę się maskować ;)""

Nie wczytuje prawidłowo poprawnie napisanych stron. Trzeba stosować jakieś specjalne zabiegi, by ta przeglądarka wyświetlała dobrze strony. A skoro sknocimy stronę pod Firefoxa, to rzecz jasna, że źle wyświetli się pod Operą. Opera nie toleruje partactwa. Nie wierzysz? Wejdź na mój profil i klik na moją stronę. To samo zrób z Chrome i Opery. Co zauważysz? Jedyny Firefox źle wyświetla poprawnie napisaną stronę.

@HmmEH
Naucz się kolego czytać UserAgenta...
Rozumując twoim tokiem myślenia, to używasz Firefoxa 5.0...

Fanboye. Skoro coś nie działa, źle działa, sypie się, pozostaje w tyle, to to zmieniam. Wy. Fanboye Firefoxa. Zamiast uciekać jak szczury z tonącego okrętu, dalej siedzicie i pogrążacie się z tym przygasającym programem. Godne podziwu.

GG zdziadziało - wywaliłem je. Tak trudno uwolnić się od softu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 15:04#60

I radzę zajrzeć na IDG czy PC World. Duzo artykułów na temat dziur, trojanów, robactwa korzystającego/instalowanego/używającego do/z Firefoxa.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dawidos | 28.10.2010 15:25#61

@master zonk, "Wejdź na mój profil i klik na moją stronę. To samo zrób z Chrome i Opery. Co zauważysz? Jedyny Firefox źle wyświetla poprawnie napisaną stronę."
We wszystkich przeglądarkach strona wczytuje się prawidłowo więc gdzie to niepoprawne wyświetlanie stron?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 15:26#62

Prawe menu - ankiety. Ikony na samym dole w stopce. Stopkę poprawili w wersji 4.0. W 3.6 wychodzi maniana.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dawidos | 28.10.2010 15:34#63

Racja, nie zauważyłem :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jorg35 | 28.10.2010 15:37#64

Widzę ze co niektórzy leczą się na tej stronce zamiast iść do lekarza.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 28.10.2010 15:44#65

Widać, że Mozilla po prostu nie daje rady z pracami nad FF 4, ale przez to przesuwanie premiery tylko stracą użytkowników. Opera też nie jest przecież wielką korporacją, ale o wiele szybciej wprowadza nowości do swojej przeglądarki. Szkoda, że się tak ślimaczą, bo na dobre im to nie wyjdzie. W styczniu, a nie zdziwiłbym się gdyby po drodze zdarzyła się jeszcze jakaś obsuwa, Chrome i Opera znów będą kilka kroków przed FF.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 15:49#66

@Uwaga Troll! (jorg35);
Się umie, się robi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 15:52#67

@grzesiek1651
Nareszcie obiektywna wypowiedź. Uwaga Troll! (jorg35) - ucz się.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
piana | 28.10.2010 15:55#68

Tak, tak! Wszyscy macie rację. Opera jest super-hiper i ma wszystko, a nawet to, czego jeszcze nie wymyslono. Chrome pędzi z prędkością światła, a może i jeszcze szybciej.

Firefox to oczywiście złom, do tego ociężały, pełny błędów, lata świetlne za konkurencją. Uruchamia się 3 godziny, po czym od razu się zawiesza.

Problem w tym, że MY TO DOSKONALE WIEMY. Dlaczego zatem, przy jakiekolwiek wzmiance o Lisku musicie o tym przypominać. To naprawdę jest nudne.

Avatar
miszail (niezalogowany) | 28.10.2010 16:05#69

FF to jedyna przeglądarka, która radzi sobie z około 300 zakładkami w kilkunastu oknach. (Tak, wiem, prawie nikt nie otwiera tylu okien, ale niektórzy muszą). Poczekam, konkurencja i tak nie oferuje niczego w zamian.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 16:07#70

@piana
Pierwszy akapit. Każda przeglądarka, tylko nie Firefox. Będzie mniej botnetów na świecie.
Drugi akapit. Sam sobie odpowiedziałeś.
Trzeci akapit. Może dlatego, że trzeba co poniektórym wskazać rączką, to jest fe, a to dobre. Niektórzy żyją przeszłością i hasłami głoszonymi przez Mozillę za pośrednictwem Google: Najbezpieczniejsza, Najszybsza, Najlepsza. Czasy się zmieniły, niektórzy dalej stoją w miejscu.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 28.10.2010 16:08#71

@piana
To są tylko komentarze dotyczące newsa, choć niektórym zdarza się przesadzać. A to, że FF jest w tyle za konkurencją to fakt. Ileż można czekać na kolejną wersję? Rok? Dwa? Mozilla trochę zaczyna mi przypominać MS ze swoim IE. Wydają jedną wersję na dwa lata, a poza tym tylko łatają luki. Lubię Mozillę, ale trochę przeginają.

Avatar
MP (niezalogowany) | 28.10.2010 16:13#72

@master_zonk6
Usiłujesz nam wmówić, że jeśli Opera "zdziadzieje" a ty przesiądziesz się na np. Chrome to ku jego czci także popełnisz taką fanbojską stronkę?!
Wolne żarty.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 28.10.2010 16:22#73

@MP

Ja już się tu nie udzielam, tylko z uśmiechem politowania zdarza mi się czytać:) choć znam strony polskie i zagraniczne z bardziej merytoryczną wymianą opinii, gdzie dużo częściej zaglądam:)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 28.10.2010 16:23#74

Mozilla, dziadostwo robicie!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 28.10.2010 16:23#75

Wszystkim fanom Opery proponuje zrobić testy wydajności Opery 11 i nocnego wydania FF. Stawiam, że do dwóch tygodni FF zniweluje różnicę 20ms i przegoni Opere a w standardach są już daleko dalej.

@master_zonk6
Bez komentarza, ja czekam na akcelerację w Operze i zgodności z HTML5 bo na razie to jest na poziomie FF3.6. A twoja strona wyświetlana na Operze 11 i FF4 różni się tylko tym, że w FF nie ma tej reklamy:D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 16:32#76

@klm2
Zauważyłem tą tendencję po opublikowaniu kilku nieprzychylnych artykułów na temat Firefoxa :)

@wszerad
Z Adblockiem czy bez? To wg Ciebie Firefox 4 przegonił Chrome?

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 28.10.2010 16:47#77

@zonk

Jeszcze jakbyś coś odkrywczego napisał, a nie powtarzał tysiąc razy to samo jak ŁukaszMS, to może by było to coś warte, a tak można Cię wrzucić do jednego worka z Łukaszem, tad-em itp. :)
Twoje pisanie nie robi już takiego wrażenia jak kiedyś, mam nadzieję, że jakoś się z tym pogodzisz;]

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjt55am | 28.10.2010 16:54#78

Większość krytykuje Firefox , mówią o Google Chrome i Operze że są szybkie , a IE9 ma fajną grafikę . Ale Google Chrome ,Opera nie mają za dużo dodatków i dlatego są szybkie . Zainstalujcie sobie dodatki to przeglądarki staną się wolniejsze. IE9 znowu potrzebuje pamięć karty graficznej żeby ładnie wyglądać . Ja używam Firefox za jego dodatki które są pomocne ,a że trochę wolna mi to nie przeszkadza. Liczy się funkcjonalność.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 28.10.2010 16:57#79

@master_zonk6
Z AsB, a co myślałeś, że właśnie znalazłeś tą różnice? :D
Drugiej części nie rozumiem... Chyba, że nie wiesz jak szybkie jest Chrome 9? (poza akceleracją która miała być już w 7 a teraz ma być w 10) Ale wątpie żeby FF dogonił chrome przynajmniej na Win, oni mają za dużo kasy...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 17:00#80

@mjt55am
Rzuć te dopalacze. Opera i Chrome mają rozszerzenia i po ich instalacji nie widać takiego spowolnienia jak w przypadku Firefoxa. Druga sprawa. Opera ma w sobie sporo funkcji i elementów. Takim tokiem myślenia powinna być bardziej łakoma i dać popalić kompowi. A jest odwrotnie.

------

Programiści Firefoxa powinni napisać przeglądarkę od podstaw. Lekką, szybką i stabilną.

Avatar
slimark (niezalogowany) | 28.10.2010 17:01#81

A ja zamieniłem Ff na SeaMonkey i zachęcam użytkowników Ff do spróbowania tej przeglądarki. Moim zdaniem jest lepsza i szybsza od Opery.
Pakiet SeaMonkey to wszystkie programy potrzebne do korzystania z Internetu w jednym zestawie. Przeglądarka, klient poczty i grup dyskusyjnych, edytor stron HTML oraz program do pogawędek sieciowych IRC. Wszystkie programy są zintegrowane ze sobą oraz posiadają mnóstwo opcji konfiguracyjnych. Całość oparta jest na najnowszych technologiach Mozilli.org. Pasuje do niej sporo rozszerzeń z Ff.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 28.10.2010 17:02#82

master_zonk6, ta szczególnie na starych kompach przy długiej pracy dopiero potrafi zabrać 90% :P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mjt55am | 28.10.2010 17:06#83

W Google Chrome blokowanie reklam nie działa za dobrze a Firefox działa . Kiedyś był taki artykuł że google nie jest taka szybka po zainstalowaniu dodatków stała się trochę wolna. master_zonka6 za rzuć dopalacze . Jak ci nie pasi że ktoś woli Firefoxa to twój problem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 17:10#84

@master_zonk6 jak zwykle przekłamujesz fakty. Chrome owszem było pierwsze, ale pasek menu nie był w niej, wygląd jest całkowicie inny. Opera skopiowała wygląd po nieoficjalnych screenach.
Odnośnie pisania kodu, partactwa? Cóż FF potrafi sobie z partactwem programisty poradzić, Opera musi mieć dokładnie wiersze zapisane by odpowiednio odczytać stronę, jak widać programista woli napisać stronę pod FF niż pod Operę, która ma minimalny udział w rynku. Przeglądarka bez problemy radi sobie z animacjami 3D, a Opera nadal ma problemy ze stabilnością pod 3D.
@qasx SpeedDial to jest rozszerzenie napisane przez normalnego usera, nie jest dystrybuowane z oficjalną wersją FF, a to różnica, gesty myszy też mam, ale to nadal rozszerzenie nie oficjalny "skopiowany dodatek". Skopiowanie wyglądu beta FF 4 przez Operę to porażka, pokazali, że sami nic ciekawego nie umieją wymyślić :) Dopiero dorastają do poziomu rozszerzeń w 11.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 17:12#85

@mystic2
Nie zauważyłem. Prz moim gigabajcie RAMu Opera bierze sobie maks ~200 MB

@slimark
"Moim zdaniem jest lepsza i szybsza od Opery."

W czym SeaMonkey jest lepsze od Opery? Opera posiada wszystkie funkcje SeaMonkey od dawien dawna, ładny wygląd, którego brakuje SM, do tego SM jest wolniejsze. To w takim razie w czym jest lepsze? Słuchamy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 17:14#86

@cyfra_lbn
dobrze, że mnie uświadomiłeś.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tores1977 | 28.10.2010 17:15#87

@master_zonk6
Czy ty kiedyś zrozumiesz że nie wszyscy muszą używać tego co Ty. Kiedy przestaniesz z uporem sześciolatka spamować w każdym temacie związanym z jakąkolwiek przeglądarką, jesteś nudny, a Twoje argumenty nie trafiają do nikogo, daruj już sobie spamowanie połączone z trolowaniem jest bardzo nudne, tylko ośmieszasz siebie i osoby które używają Opery. Każda przeglądarka jest dobra w czym innym, a konkurencja bardzo dobrze im robi, tylko zal czytać takich postów jak te które tu zaprezentowałeś.
Radzę się poduczyć, zrozumieć, potem możesz wszystkim zdobytą wiedzę przekazać

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 17:17#88

master_zonk6 spowolnienia? Mam zainstalowane 10 rozszerzeń i nie jestem w stanie zauważyć destabilizacji przeglądarki, chodzi jak zawsze. W porównaniu do Opery i Chrome, owy Firefox nie mieli dysku, przez to dysku w ogóle nie słychać, za to Chrome mieli dysk jak nawet nic ciekawego nie robię, wina zapewne po stronie wieloprocesorowi aplikacji, ale Opera? Przecież używa tylko 1 proces, a nadal mieli dysk.
Czyżby zmniejszenie ilości pożerania ramu przez Operę odbijało się na pamięci dysku? (temp dysku na Operze wynosi 39 stopni na FF 34 stopni, jak widać dysk musi o wiele więcej pracować. Na to wygląda.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 17:22#89

SeaMonkey posiada silnik od FF więc wczytuje wszystkie strony poprawnie i obsługuje wszystkie dodatki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 28.10.2010 17:31#90

Mi się podoba to opóżnienie, od długiego już czasu używam nocnych wydań FF i codziennie dostaje aktualizaje a dzieki opoznieniu bede mial tak dluzej:D Szkoda troche tych co czekaja na finalna wersje....

Avatar
slimark (niezalogowany) | 28.10.2010 17:32#91

@master_zonk6
Wyraźnie napisałem "moim zdaniem", a więc jest to ocena subiektywna, jak większość ocen prezentowanych w tej dyskusji.
Dodam jeszcze, że oprócz Ff,mam zainstalowaną Operę i Chrome i korzystam z nich zamiennie od czasu do czasu, natomiast nie jestem przywiązany bezgranicznie do żadnej z nich.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 28.10.2010 17:44#92

Mam teraz Chromium - proste, szybkie i wszystkie strony poprawnie wyświetla. Bardzo przyjemna przeglądarka.

Avatar
myszok (niezalogowany) | 28.10.2010 18:04#93

Do zonka

Za czasów html4 sypałeś tekstami, ktora przegladarka jest bardziej kompatybilna, a teraz nie... Wiesz czemu?? Beta firefoxa 4 ma wynik 204, a opera chyba 150?? ( dokladnie nie wiem ).

A co do opóżnienia to popieram - i ich tempo pracy jest fatalne...albo i gorzej...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pgr | 28.10.2010 18:58#94

Ciekawe jakby wyglądał Firefox gdyby nie istniała Opera i Chrome
Ciekawe jakby wyglądała Opera gdyby nie istniał Firefox i Chrome
Ciekawe jakby wyglądał Chrome gdyby nie istniała Opera i Firefox

I pewnie by nadal istniał w standardzie IE6 gdyby nie powyższe przeglądarki

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 28.10.2010 19:40#95

@cyfra_lbn
Nie wiem. Może masz mało RAMu, skoro przeglądarki cały czas siedzą na swapie. :] U mnie nic nie słychać, żeby szemrało po dysku przy obu przeglądarkach. Chrome mieli dysk nonstop ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MantisGhost | 28.10.2010 19:43#96

A żeby ich . To ja czekam na 4ke i już się cieszyłem, że do świąt będzie. A tu wyjeżdżają z taką akcją.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 28.10.2010 20:00#97

@master_zonk6

Zmień wreszcie swój złom na normalny komputer, skoro Firefox Ci startuje minutę czy pół minuty, a Chrome mieli dysk.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 28.10.2010 20:12#98

Rzeczywiście Chrome bardziej mieli dyskiem niż np. FF, ale to dlatego, że ma wieloprocesowość. Z resztą nie jest to jakieś straszne obciążenie dysku, czasem mignie dioda i tyle.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
ra-v | 28.10.2010 20:51#99

@cyfra_lbn - co? 8-)
To Firefox zawsze mi mieli po dysku 30 sekund co któreś odpalenie, Opera przy 1 odpaleniu a Chrome to w 2 sekundy startuje podobnie jak IE7/8.

Z alternatyw Foxa proponuję sprawdzić Flocka (silnik Foxa 3.0), choć ten już szykuje się do przejścia na Webkita (Flock wersja 3.0 beta).

A co do Foxa 4, jeśli zamierzają poprawić to co spartolili w wersjach 3.5 i 3.6 (m.in. mułowatość) to mogę poczekać nawet do 2012 roku. A już widzę ze chodzi trochę lepiej niż 3.6, m.in. szybciej się uruchamia i nie mieli po dysku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 21:53#100

master_zonk6 ramu posiadam 4GB to nawet za dużo na 32 bitowy dysk, ale wolałem dać więcej na przyszły 64 bitowy system.
Dysk mam dość leciwy WD 200GB 5400 obrotów chyba 4 mb cache, ale tak nie hałasuje jak właśnie w Chrome i Operze na FF mam ciszę, głośno pyrkocze jak odpalę coś bardziej wymagającego typu większe pliki PDF czy Google Earth 3D przy ładowaniu.
To mnie zniechęca to korzystania z Chrome, Opera z początku jest cicho, później gdy historia przeglądarki się trochę zapełni od razu pyrkocze. Mam nadzieję, że w FF4 nadal dysk będzie się cicho zachowywał, nie zamierzam zmieniać dysku zwłaszcza gdy jest w 100% sprawny (żadnych bad sektorów).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 28.10.2010 21:56#101

ra-v mi chodzi o ciągłe mielenie dysku, a nie przy starcie, przy starcie każdy dysk może tam z siebie jakiś odgłos wydać, ale nie w trakcie pracy tylko przeglądarki.
Spojrzałem na temperatury dysku i rzeczywiście od razu widać która przeglądarka bardziej męczy dysk.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 28.10.2010 22:21#102

@cyfra_lbn
Zgadzam się w stu procentach. Korzystam z laptopa i zauważyłem, że czas pracy na baterii jest trochę dłuższy, jeśli korzystam z FF, bo Chrome strasznie obciąża procesor i dysk. Na laptopa nie widzę lepszej przeglądarki niż FF.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaik | 28.10.2010 22:51#103

Niektóre komentarze ocierają się o fanatyzm. Jeżeli jakaś aplikacja mi nie odpowiada, usuwam ją z komputera, a nie "znęcam" się nad programem na przeróżnych forach. Chyba, że komuś sprawia przyjemność samo "toczenie piany"! Jeżeli nie korzystałbym z Firefoxa to ilość jego zajadłych przeciwników skłoniłaby mnie do refleksji, iż mamy do czynienia z czymś wartym zastanowiena. Z miernotami się nie walczy - miernoty lekcewży się!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaik | 28.10.2010 22:58#104

Dodam jeszcze, że komentarz pisany jest na netbooku przy użyciu "strasznie niedopracowanego" Firefoxa 4.0b8pre. Dysk nie "mieli", procesor się nie grzeje i nie występują żadne ekstremalne sensacje opisywane przez niektórych "eks" ekspertów.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 28.10.2010 23:08#105

@cyfra_lbn

Głupoty pleciesz z tym dyskiem. Firefox mocno obciąża dysk. Przy każdym otwieraniu zarzyna dysk aż przeglądarka na chwilkę zamarza.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 29.10.2010 8:21#106

I bardzo dobrze, bo wiele rzeczy maja jeszcze do zrobienia, a za bublami jako final version nie przepadam...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 29.10.2010 9:14#107

@pilarek
Mam zmienić swój sprzęcior tylko dlatego, że jedyny Firefox nie działa właściwie. Na główkę jeszcze nie upadłem. A Chrome u każdego chodzi sobie po dysku.

@cyfra_lbn
Kasuję cache po 2-3 dniach. A skoro nie kasujesz, to się nie dziw, ze Opera odczytuje z dysku część elementów stron i to zapewne po pofragmentowanym dysku. Po to ma służyć historia zapamiętanych stron. Da się wyłączyć. Poza tym, jak ci szkoda tego dysku, to wyrzuć przez okno ;)

Ludzie wymyślcie bardziej fantazyjne wady Opery, bo potraficie jedynie fantazjować o zaletach Firefoxa.

@grzesiek1651
U mojego kumpla czas pracy na notebooku znacznie się wydłużył, a to dlatego, ze zmienił Firefoxa na Operę. Firefox non stop żre proca.

@Shaik
Wyraziłem swoją opinię o pracy Mułzilli w dwóch słowach, które prawidłowo określają pracę tej "fundacji". Potem zostałem zjechany. Użytkownik spoza "społeczności" Firefoxa nie może nic napisać.

Panowie, więcej prawdy w tym kraju nie zaszkodzi.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 29.10.2010 9:36#108

@master_zonk6
Porównałem tylko FF i Chrome'a, a Opery nie używałem, bo nie podchodzi mi ta przeglądarka. Za dużo przyzwyczajeń z liska.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 29.10.2010 9:44#109

Widzisz master zonk 6 tylko tobie jakoś nie działa właściwie, co sugerowałoby jednak problemy ze sprzętem.
Mi zarówno bez problemu działa FF jak IE 8,9, Chrome również

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 29.10.2010 9:44#110

@grzesiek1651
U mojego kumpla czas pracy na notebooku znacznie się wydłużył, a to dlatego, ze zmienił Firefoxa na Operę. Firefox non stop żre proca.

Jakoś tego u siebie nie zauważyłem. Kolejny mit master zonk 6

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaik | 29.10.2010 10:15#111

A może dajcie szansę Maxthonowi 3?

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 29.10.2010 10:56#112

@HmmEh

Hheheeh bez kitu bot, może niech DP wprowadzą Captche, to będzie mniej jego postów hehhehhe..

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 29.10.2010 11:57#113

Rozszerzenie z Mozilla Labs, zrobione już w Jetpacku (nie wymaga restartu), rozszerzające funkcjonalność AwesomeBara, dla Firefoksa 4:

https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/242706/

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 29.10.2010 13:12#114

Mi tam Firefox, Opera i Chromium chodzi dobrze, nic sie nie zacina, nic nie mieszna na dysku...
po prostu straszne...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyfra_lbn | 29.10.2010 14:48#115

master_zonk6 odznaczyłem by nie czytał z cache, ale to nic nie daje, nadal dysk jest głośny.
Kiedyś o tym pisałem, sam mi radziłeś żebym odznaczył by nie czytał tymczasowej pamięci, nic to nie daje. Po prostu Opera taka jest.

Avatar
czarny to ziom (niezalogowany) | 29.10.2010 15:03#116

a kto tu sie przejmuje terminami? ja kozystam z firefoxa od kiedy mam internet troche kozystalem z chroma i opery. jednak lisek nie ma rownych sobie. ja pracuje na 3.6 i jakos nie mam z tym problemu. jak wydadza ff4 to bede z niego kozystal a nie robil wielka drake jak male dziecko w stylu bo mial byc jutro i koniec

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 29.10.2010 15:13#117

@master_zonk6

Kolejne Twoje kłamstwo. Chrome chodzi normalne, tak jak Firefox i mieli dysku, nawet przy większej ilości otwartych kart. Wątpię, by zależało to od systemu. Po prostu masz złom i tyle w temacie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 29.10.2010 15:13#118

*nie mieli dysku

Avatar
mkp (niezalogowany) | 29.10.2010 15:48#119

@master_zonk6
"Nie wczytuje prawidłowo poprawnie napisanych stron. Trzeba stosować jakieś specjalne zabiegi, by ta przeglądarka wyświetlała dobrze strony. A skoro sknocimy stronę pod Firefoxa, to rzecz jasna, że źle wyświetli się pod Operą. Opera nie toleruje partactwa. Nie wierzysz? Wejdź na mój profil i klik na moją stronę. To samo zrób z Chrome i Opery. Co zauważysz? Jedyny Firefox źle wyświetla poprawnie napisaną stronę."
Hmm, zacznę może od tego, że byłem na Twojej stronie i fakt, Fx (w moim przypadku 3.5.x) źle wyświetla tą stronę (dokładniej sondę i opinię, stopka wygląda poprawnie), gdzie O i GChrome robią to dobrze. Sęk w tym, że ta strona nie jest napisana poprawnie do końca (zajrzałem w źródła). Nie wiem kto ją pisał, nie wnikam, ale radziłbym autorowi tego "dzieła" nieco podszkolić się w temacie pisania stron (przynajmniej tych bardziej rozbudowanych), by uniknąć tak błahych błędów oraz nie patrzeć ślepo w walidacje, bo ona (o dziwo) nie jest głównym wyznacznikiem poprawności strony.
master_zonk6, nie będę tłumaczył na czym polega błąd i problem, oraz nie podam Tobie rozwiązania usuwającego takie przypadki, w sumie w każdej z przeglądarek - dla minie zbyt chamsko się zachowujesz. Ale naprowadzę Ciebie na jedno z rozwiązań nieprawidłowego wyświetlania elementów, które "pokazałeś". Poszukaj sobie tematów związanych z resetowaniem domyślnych stylów, które są stosowane w prawie każdej przeglądarce (w Fx, O, GChrome są takowe stosowane i ustalane przez ich twórców) i nie, nie są to specjalne zabiegi, a raczej omijanie różnic istniejących w przeglądarkach i fartem było, że ta strona akurat w Fx jest niepoprawnie wyświetlana, bo taki efekt mógł się zdarzyć również i na O czy GChrome.

PS. W tym przypadku partactwo widzę po obu stronach "barykady", tak ze strony autora "czerwonej" strony (mógł tego uniknąć), jak i przeglądarki (nieaktualna wersja pliku html.css, ale z tego co się doczytałem w komentarzach, zostało to zrobione w Fx4).

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 29.10.2010 15:51#120

@pilarek
Mam komputer. Jak zechcę konsolę do gier, to sobie kupię.

"Kolejne Twoje kłamstwoChrome chodzi normalne, tak jak Firefox i mieli dysku"
Bzdura. Poczytaj komentarze użytkowników zaślepiony fanboyu. Powiesz, że te zwlekanie z wydaniem 4 to też zamierzone. I to, ze Fennec nie działa to też zamierzone? Eh fanboye

Avatar
MP (niezalogowany) | 29.10.2010 16:36#121

@master_zonk6
Wiesz, poza wszystkim, głupio brzmi jak ty wymyślasz komuś od fanboya...
Jak określić kogoś, kto nie korzysta z internetu jak normalny człowiek, tylko siedzi na jednym portalu i wciska swoje brednie w każdym możliwym wątku? Pewnie po każdym wyklepanym komentarzu siedzisz w oczekiwaniu na reakcje trzy godziny przed monitorem i cały czerwony szepczesz do siebie "ale im dowaliłem, ale JA im dowaliłem..."? A reszta w tym czasie korzysta z życia.
Aaahhh... zapomniałbym - chwile między jednym newsem o Mozilli a drugim przerywasz sobie przystrajaniem własnego ołtarzyka dla Opery, czyli swojej czysto fanbojskiej stronki.
Więc kogo nazywasz fanbojem, zonku?

Avatar
piotrgraba (niezalogowany) | 29.10.2010 17:04#122

patrzę że na DP nic się nie zmieniło ... nadal dziecinne sprzeczki kto ma najlepszy rowerek ... to trochę żałosne, nie macie takiego uczucia?

a na temat: dobrze, nie ma pośpiechu, niech poprawią jeszcze interfejs w tej wersji 4.0 bo na razie wygląda kiepsko, animacje kart są mało płynne, a ten przycisk Firefox nie ma sensu dopóki jest w innej linii niż karty ... w pionie mam rozdzielczość 768 pikseli i to naprawdę ważne by przeglądarka zajmowała jak najmniej miejsca swoim paskiem który oprócz przycisku Firefox i czerwonego krzyżyka nie ma nic innego do roboty ...

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 29.10.2010 17:34#123

@piotrgraba

Poczytajcie, wszystko o czym piszecie jest w trakcie przebudowy, płynne animacje kart, Firefox Button w rzędzie z kartami, to wszystko będzie w finalnej:

http://limi.net/articles/24-bugs-firefox-4/

@MP

Po co odpisujesz botowi?

http://xkcd.com/386/

Heh.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SinTom | 29.10.2010 20:25#124

I co z tego. ZU może zauważy aktualizacje bo nowy interfejs. Tylko ze 2% użytkowników FF zna rynek przeglądarek. Opera i tak nie zyska bo odbiega interfejsem od chrome, ie i ff. Zyskać może tylko chrome.

Avatar
ziko678 (niezalogowany) | 29.10.2010 20:59#125

troche poczekamy :(

Avatar
pioruns1 (niezalogowany) | 29.10.2010 21:13#126

Akurat jeśli chodzi o przeglądarkę, to obecna której używam - FF 3.6 ma wszystko czego potrzebuję. Nie chcę żadnych super funkcjonalności ani bajerów, może jedynie wprowadzenia zgodności z nowymi standardami HTML5 itp. FF wraz z swoimi rozszerzeniami stanowi idealną przeglądarkę dla mnie i na nic innego nie muszę jej zamieniać.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 29.10.2010 21:51#127

@ master_zonk6 - a jak wyjasnisz ze mi Firefox, Chromium czy nawet wyswiecana Opera chodzi tak samo u mnie nie mielac nic przy tym... ? tez fanboystwo na rzecz Firefox'a czy Chromium... ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kubex52 | 29.10.2010 23:18#128

Według mnie Mozilla Firefox 4.0 to będzie wielki nie wypał. Mam zainstalowaną wersję testową i wolę korzystać z 3.7, bądź IE9 :|

Avatar
piotrgraba (niezalogowany) | 30.10.2010 0:37#129

@klm2
bardzo dobrze, niech to potrwa, ale niech będzie porządnie, bo reszta przeglądarek wyposażyła się w bardzo fajne interfejsy i jest z czym konkurować ...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wszerad | 30.10.2010 9:12#130

Zostawcie to mielenie dysku w spokoju! Jeśli komuś tak się dzieje to znaczy, że nadmiar danych z RAM zostaje pakowany na dysk żeby zwolnić miejscę.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 30.10.2010 10:19#131

@master_zonk6

Ja fanboyem? Spadłem z krzesła, ha.. ha.. ha. To nie ja wychwalam Operę, a o każdej innej przeglądarce piszę bzdury na jej niekorzyść. Ja korzystam z różnych przeglądarek i w każdej potrafię dojrzeć wady i zalety. To TY jesteś zaślepionym fanboyem Opery. Pod KAŻDYM newsem o jakiejkolwiek przeglądarce zawsze jest master_zonk6 i jego krucjata Operowa. Żałosne.

"Powiesz, że te zwlekanie z wydaniem 4 to też zamierzone. I to, ze Fennec nie działa to też zamierzone?"

Mój post (#75): "Mozilla, dziadostwo robicie!"

A Fennec mnie nie interesuje, na oczy go nie widziałem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
furdzi | 30.10.2010 12:04#132

Witam,

Chrome, jeżeli chodzi o dodatki to PRAWIE już nie ustępuje Firefoxowi. Nawet AdBlock działa NIEMALŻE identycznie. Wcześniej Chrome jedynie nie wyświetlał reklam - teraz, tak samo jak w FF, zapobiega ich ładowaniu. Opera ma wbudowany filtr reklam. Niestety jest mało wygodny i ciężko znaleźć jakąś subskrypcję. W dwóch pozostałych przeglądarkach subskrypcje działają na tej samej zasadzie i jest ich cała masa.

Dużo dodatków, które są w FF, odnajdziemy również w Chrome. Chociażby Firebug, Flashblock, SpeedDial, gesty myszy, screenshot całych stron, itd. W Operze nie uświadczymy dodatków(weszły dopiero w wersji 11?), choć ma wbudowane pewne opcje - SpeeDial, gesty myszy, Firebug(tyle, że pod inną nazwą), (CHYBA, nie pamiętam) blokowanie Flash. Widgety jakoś nigdy mi nie przypadły do gustu, dlatego nie zagłębiałem się nigdy w ten temat.

Interface przemawia, jak dla mnie, na korzyść Chrome. To drobnostki ale chociażby pasek stanu nawet jest lepiej rozwiązany. Nie wspominając o pasku adresu+ikonki w połączeniu z paskiem kart.

Niekorzystny w Chrome, właściwie mały szkopuł, jest sposób wyboru pozycji na jakiejkolwiek stronie logowania. Najlepiej z tym radzi sobie FF. Opera ma denny sposób wyboru pozycji.

Jeżeli chodzi zaś o menu przeglądarek, MOIM ZDANIEM, Firefox ma najbardziej przejrzyste. Chrome jest nazbyt uproszczone. Do Opery nie można się przyczepić, wszystko jest w porządku. Pewnie to kwestia przyzwyczajenia, gdyż na Firefoxie najdłużej operuję.

Osobiście czekam aż wyjdzie stabilna wersja FF4. Póki co posiedzę na Chrome a Operę po prostu będę trzymał w pogotowiu, gdyby nagle coś mnie wkurzyło w przeglądarce Google'a :-).

Pozdrawiam

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
furdzi | 30.10.2010 12:07#133

Aaa, zapomniałbym - interface Opery też jest git!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
happypiotr | 30.10.2010 16:44#134

Firefox 4 nie wyjdzie nigdy.. i miliony osób z tego powodu popełni samobójstwo!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 30.10.2010 17:05#135

@oner
Chodzi mi o fanboyów co to głoszą, że skoro Firefox to najpopularniejsza przeglądarka, to jest najlepsza. A Opera ma małą popularność to jest do kitu.
Oczekuję trochę prawdy i obiektywizmu. Firefox jest popularny nie dlatego, że jest najlepszy, ale tylko dlatego, że rozdawali bannery na każdej stronie, dołączali do każdej płytki z gazetą. Oczekuje, że ktoś w końcu przyzna, że Firefox nie jest idealny, że jest bardzo słabą przeglądarką (bo jest). A taka jest prawda. Opera też nie jest idealna. Ale pod każdym względem przebija Firefoxa. Teraz doszły rozszerzenia a fanboye buczą i huczą, że Opera jest taka, śmaka i owaka. Ale wiadomo, że Polak z natury to warchoł i z białego zrobi czarne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 30.10.2010 17:06#136

@oner
Na moim kompie chodzą jak błyskawica - Opera, Chrome, Safari, IE. Firefox pozostawia wiele do życzenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 30.10.2010 18:58#137

Master zonk 6 nigdy nie twierdziłem i nie twierdzę że Firefox jest najlepszy, bo nie jest tak jak każda inna przeglądarka, ma swoje wady i zalety, jest tylko wygodniejszym dla mnie browserem niż Opera i tyle.

A czytając niektóre twoje posty to ma się wrażenie jakbyś na siłę chciał wciskać wszystkim to że Opera jest najlepsza, najlepsza dla Ciebie OK!, ale już dla kogoś innego, może nią być Firefox, Chrome, IE, Safari. Jak już napisał powyżej Oner, niech każdy używa tego co mu pasuje najbardziej, co lubi najbardziej.

"Firefox jest popularny nie dlatego, że jest najlepszy, ale tylko dlatego, że rozdawali bannery na każdej stronie".

To dlaczego Norwedzy nie stosowali takiego promowania, marketingu, tylko tylko prowadzili wojnę z KE o ekran wyboru przeglądarek przeciwko Microsoftu.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.10.2010 19:21#138

@Pablo

na litość boską nie odpisujcie mu! on pisze zawsze te same bzdety, a Wy zawsze opisujecie mu to samo i tak od kilku miesięcy, po co to!

Może pogadamy o tym?

http://www.downloadsquad.com/2010/10/30/fireffox-4-max-sunspider-javascript-benc...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 30.10.2010 21:56#139

@klm2

Masz rację, czas sobie dać spokój jego i tak nikt i nic nie przekona, ale jak się czyta te niektóre jego bzdury, to trudno się powstrzymać od skomentowania.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.10.2010 22:04#140

@Pablo

Jak mu coś muli niech mu muli, co mnie to. Jemu muli, komuś się zepsuł komputer, inny złapał wirusa, kogoś rozłożyła grypa, ja właśnie zjadłem kolacje itd itp.
Ja chcę czytać konkrety, na temat, tak jak np. link co podałem, bardzo obiecujący, jak sądzisz? Niezłe wyniki silnika :) powiększ sobie diagram.

Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 30.10.2010 23:07#141

Fakt wyniki są obiecujące przyszłego wydania FF 4.0, ale konkurencja też nie zasypia gruszek w popiele. Mam nadzieje że finalna wersja czwórki, będzie jeszcze trochę bardziej doszlifowana.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pablo79 | 30.10.2010 23:09#142

Testowałem FF4.0 beta 6 i podobała mi się praca tej przeglądarki, choć zdarzały się błędy, ale to beta to i normalne to jest.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 30.10.2010 23:31#143

@Pablo

Ja pisałem o silniku js, a nie całości:] bo tymi benchmarkami wszyscy się jarają heh. Jak dla mnie nawet jak inne będą 50ms szybsze to co z tego, tego już naprawdę nie zobaczysz:) Miło widzieć, że wszystkie przeglądarki są teraz na tym samym poziomie:)
A bugów jest koło 900 jeszcze, więc jest co poprawiać, animacje kart, płynne przewijanie (layery), szlifowanie wyglądu. Do tej pory wprowadzono około 8000 poprawek względem 3.6

Jak uporają się z kilkunastoma bugami trapiącymi wersje, która ma stać się betą 7, +wprowadzą zmiany, które teraz są w prebecie8, to wypuszczą 7.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Sinel | 31.10.2010 1:30#144

Właśnie jade z bety FF4 64bit i podoba mi się... wygląda obiecująco i działa niczego sobie (szybko). Choć pamięciożerny to on dalej jest chytrzak, a to jest jak dla mnie jedna z jego największych wad (po prędkości, która po pierwszych wrażeniach w nowej wersji 64bit jest zadowalająca). Zobaczymy co dalej.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 31.10.2010 8:56#145

@klm2
Coś długo zmieniają ten wygląd ;) Osobiście zrobiłem 2 skórki na swoja stronę w kilka godzin. Grafikiem nie jestem.

Avatar
@master_zonk6 (niezalogowany) | 31.10.2010 9:44#146

Dlaczego zostawiasz tutaj komentarz ? Normalni ludzie unikaja tego czego nie lubia. Ty robisz na odwrot. Jestes masochista ?

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 31.10.2010 11:01#147

Dalej unikanie odpowiedzi na pytanie...

Avatar
de Villars (niezalogowany) | 31.10.2010 11:32#148

Używam Firefox i Chrome.
Chrome to przeglądarka nadająca się wyłącznie do zabawy, natomiast gdy chcę popracować, lub zrobić coś poważniejszego to uruchamiam Firefoxa.

Avatar
MP (niezalogowany) | 31.10.2010 11:42#149

@klm2
Wiesz dobrze, że te 50ms to dla niektórych będzie kwestia życia i śmierci (oraz powód do kolejnego dżihadu). Będą gorąco zapewniać, że widzą taką różnicę i że na przeglądarce wolniejszej o mgnienie oka kompletnie nie da się pracować ;). Zawsze mnie zadziwiali tacy benchmarkowi onaniści, no ale co kto lubi, prawda?
Poza tym - w kwestii benchmarków: nie wierzę, że w syntetycznych pomiarach ktoś na dłuższą metę pobije Chrome. Google ma kasę, ludzi i sztandarowe hasło "szybkość". Będą urywać konkurencji choćby 2ms, żeby tylko utrzymać prymat. Wielu się na to nabierze, niestety.
Dzięki za podwieszanie linków, z ciekawością przeczytałem, a pewnie paru marudom otworzyło oczy na zakres prac, jaki Mozilla ma jeszcze do wykonania. Ale przyznam, że to wszystko wygląda krzepiąco i obiecująco.
@zonk
Skoro uważasz, że to "piece of cake" to machnij jakąś dobrą skórkę do Opery ;)
Tak na poważnie: GUI programu to nie to samo, co grafika na stronie. Ale myślę, że to dobrze wiesz. Ot, zwykła zonkowa prowokacja.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.10.2010 14:21#150

@MP

Dla mnie prędkość js jest już OK, zmniejszyli z 600ms do 200ms. O to tylko chodziło, żeby nie odstawała od innych, a czy będzie parę procent szybsza, czy wolniejsza, dla mnie to nie ma znaczenia. Zauważ, że wcale mnie nie rusza, że w tej chwili Minefield jest, jakby nie było, ale najszybszy:) W ogóle o tym nie wspominałem. Po prostu stwierdzam, że dobrze, iż nie tylko o js będzie się rozbijać kwestia wyboru przeglądarki.

A zonk jak chce, to niech wpisze w Google //chromeless// 4 wynik i poczyta, dzięki Mozilli może łatwo stworzyć sobie taki interfejs jak chce:)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.10.2010 14:26#151

@MP

Póki co, niby SunSpider jest najbardziej "neutralnym" benchmarkiem, V8 jest googlowski, i Chrome w nim przoduje, z kolei w Krakenie od Mozilli, który ponoć ma sprawdzać szybkość w warunkach "drogowych", nie laboratoryjnych, wygrywa Firefoks:)

Jak czytam blogi Mozilli, blogi deweloperów, czytam bugi to naprawdę z niecierpliwościa czekam na Foksa, wygląda na to, że mają wszystko nieźle przemyślane. I tak jak już kiedyś wspomniałem, będzie opcja kart w rzędzie z Przyciskiem w trybie zmaksymalizowanym:)

Avatar
MP (niezalogowany) | 31.10.2010 14:51#152

@klm2
Wiesz, z benchmarkami jest tak, że syntetyki swoje, a życie (czyli wrażenia z codziennego użytkowania) - swoje. Jak w testach kart graficznych ;-)
My to wiemy, ale dla niektórych benchmark to bożek. Ważne, że coś tam Mozilla dłubie i nie odpuszcza. A różnice w czołówce są pomijalne.
Z tymi kartami na równi z przyciskiem to chyba efekt presji społeczności, naprawdę "kupa ludu" optowała za tym rozwiązaniem. Mnie to nie boli, miałem cichą nadzieję, że wolną przestrzeń wykorzystają na ikony rozszerzeń (były takie plany, chyba).
Tak czy inaczej wygląda na to, że Mozilla szykuje Firefoksowi solidnego kopa ;-)
Pzdr.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 31.10.2010 19:26#153

@MP

Co do benchmarków zgoda pełna, jakimś extra hiper ekspertem nie jestem;)

"Z tymi kartami na równi z przyciskiem to chyba efekt presji społeczności, naprawdę "kupa ludu" optowała za tym rozwiązaniem. Mnie to nie boli, miałem cichą nadzieję, że wolną przestrzeń wykorzystają na ikony rozszerzeń (były takie plany, chyba)"
Nom takie były założenia, ale myślę, że da sie to obejść przeprojektowanym paskiem addonów, zresztą okaże się. A co do Przycisku to ludziska głosowali, wiadomo, w tym ja, ale nawet osoby które mają swój udział w tworzeniu Firefoksa opowiadały się za tym (przy bugu liczba głosów "za" wynosi 83, chyba, żaden bug tyle nie miał:) :) Oczywiście podoba mi się to, tym bardziej, że w każdej przeglądarce to działa i sprawdza się
Pzdr

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 01.11.2010 8:41#154

@MP
Miałem 4 lata temu łącze 256kbps. Opera 9.64 była szybsza od Firefoxa o kilkanaście sekund. Do niedawna miałem 512 kbps. Opera była szybsza o kilka, a dokładniej w przypadku dobreprogramy o ok.8s. Obecnie mam 2Mb i różnica jest minimalna, ale jest. Pisałem już wcześnie, że w Operze zdążyłem obejrzeć wszystkie artykuły na stronie głównej, zanim w Firefoksie załadowała się strona główna. Suma do sumy.
Hello. Każdy dąży do tego, żeby mieć dobrą pracę, ładny samochód, piękna żonę. W waszym przypadku gorsze = lepsze. Coś jest nie tak. ;)

" Ale przyznam, że to wszystko wygląda krzepiąco i obiecująco"
MP. Żartujesz? Przejrzyj na oczy. "Produkcja" Firefox jest na poziomie jednego programisty bez dyplomu. O Fennecu nie wspomnę. Produkty Mozilli to jest żart i to niezbyt smaczny. ;)

"GUI programu to nie to samo, co grafika na stronie. Ale myślę, że to dobrze wiesz."
No nie wiedziałem, że GUI robi się w notatniku. ;)

"My to wiemy, ale dla niektórych benchmark to bożek"
Pisałem już wcześniej, możesz poszukać, że nie wierzę w sponsorowane benchmarki, gdzie to wgrywał przeważnie Chrome. Pisałem, że gołym okiem widać, która przeglądarka lepiej wczytuje strony na łączu 512kbps.

"Skoro uważasz, że to "piece of cake" to machnij jakąś dobrą skórkę do Opery"
Może i spróbuję ;)

@klm2
o chromeless czytałem już dawno. Pomysł dobry, acz nie skorzystam (nawet jeśli Opera to "przekopiuje"). Ale, ale. Przecież wg użytkowników Firefoxa - wygląd się nie liczy? Co jest? ;)

"SunSpider jest najbardziej "neutralnym" benchmarkiem"
Skąd wiesz?;)

"I tak jak już kiedyś wspomniałem, będzie opcja kart w rzędzie z Przyciskiem w trybie zmaksymalizowanym"
Znając życie wprowadzą to do wersji 8.5. Panowie. W ilu procentach wygląd Firefoxa 4 zgadza się z tym z "wyciekłych" screenów sprzed 2(?) lat? Moim zdaniem jakieś 25%. Szału nie ma ;)

@@master_zonk6
A co to? Dyskusja tylko dla ffanboyów? ;)

Atutem Firefoxa do niedawna były rozszerzenia. Obecnie każda przeglądarka umożliwia instalację rozszerzeń. Co w takim razie trzyma społeczność przy słabym Firefoksie? Aha zawało się rozszerzenia, ale (jak wcześniej pisał MD) tylko mała część użytkowników korzysta z rozszerzeń. Może to ekstra super logo? Każdy pamięta szał na Pokemony i tazos hehe

Avatar
MP (niezalogowany) | 01.11.2010 11:11#155

@zonk
Zieeeew...
A jeśli chodzi o logo, to ciebie chyba uwiodło lekko waginalne w formie logo Opery i stąd te twoje krucjaty. Bronisz czci wybranki. Widocznie młodzi w okresie dojrzewania tak teraz mają...

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 01.11.2010 11:18#156

Ehh, jak ja się muszę męczyć z tym Firefoksem no... :)

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 01.11.2010 11:50#157

Miałem nie odpisywać, ale zrobie to po rz ostatni, chociaz nie ma to najmniejszego sensu, bo wyskakujesz mi o jakims Fenneku, jakby mnie to cokolwiek obchodziło, czepiasz się jakich skórek, itp. itd piszesz mi hostorie zmagań ze swoim internetem i przygody operowo-firefoksowe, jakby mnie to intereseowało itd.

"Co w takim razie trzyma społeczność przy słabym Firefoksie?"
Mnie trzyma:
- prosty intuicyjny interfejs
- ABP, naprościej konfigurowalny, z masą wbudowanych filtrów do wyboru, które obejmują również polskie strony
- brak problemów z jakąkolwiek stroną
- dodatki, bardziej rozwinietę, niż u jakiejkolwiek innej przeglądarki ( i długo tak pozostanie, sądzac po historii dodatkow i ich ciąglemu ulepszaniu, to trwa) i choćbym miał użyć jednego, pierdoły, o której sobie zamarzą, gdzieś tam wśród użytkowników był ktoś, kto też takiej potrzebował i taki dodatek stworzył (efekt skali, im więcej użytkowników, tym większe prawdopodobienstwo stworzenia dodatku)
- znakomita współpraca z aplikacjami webowymi i innymi aplikacjami Googla
- znakomite współdziałanie z różnistymi programami antywirusowymi (Symantec Toolbar itd, Digital Persona - dodatek do czytnika linii papilarnych itd.)

Brakuje mi:

-płynnego przewijania rodem z Opery, bo bardzo mi się podoba.

Napisałem to po raz ostatni, i proszę innych, by nie dublowali już swoich wypowiedzi w konwersacji z toba, bo zawsze zamiast rozmawiac o kwestii z newsa, rozmowa opiera sie na czytaniu twoich problemow z przeglądarką Firefox, a nikogo to nie obchodzi.

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 01.11.2010 12:05#158

BTW, co mi po żonie szpysze, skoro gotować nie potrafi heh, no comment.

Jak już jesteśmy przy tym infantylnym porównaniu: Firefoks jest jak żona- szara myszka (może być w każdej chwili superpiękna, tabun minimotywów, tematów itd), ale potrafi też zająć się domem, dobrze dogaduje się z ludźmi i jest podporą dla męża. Z pięknotkami tapeciarami bywa zwykle inaczej.
Mam nadzięję, że załapałeś ocb.
Dobra nie piszę już, bo to się robi przekomiczne:]

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 01.11.2010 12:42#159

@MP

Nie wiem czy używasz (widzę, że zaglądasz jeszcze do tego wątku) Digital Persona, Gmaila, Google Maps, czasem filmik w Silverlight, lub też kiedyś Quake Live:) ale ja nigdy nie miałem problemów z tymi usługami..
Problemy jakie miałem z Firefoksem minęły mniej więcej po wyjściu IE7 (chodzi mi o czasokres), ponieważ wcześniej dużo stron korzystało z activeX.
Dlatego stawiam na rzetelność i nie interesuje mnie, że producent przeglądarki nie zadbał o zgodność ze stronami z Top1000, lub Webmaster olał zgodność wyświetlania pod daną przeglądarką, lub też jakiś usługodawca internetowy w ogóle nie bierze danej przeglądarki pod uwagę.. Dlaczego ja mam cierpieć?
"Bo wszędzie były bannery Firefoksa" ...
Fakt, dostałem od Googla 1mln $ bo zainstalowałem 10 osobom z bliskiego otoczenia Firefoksa i pokazałem zalety, i do dziś go używają... (i przystawiłem pistolet do skroni, jak nie będą używać to koniec z nimi)

Avatar
MP (niezalogowany) | 01.11.2010 13:37#160

@klm2
Digital Persona nie używam, Gmail mam via Thunderbird, GoogleMaps, Silverlight etc. - problemów nie stwierdzono ;)
Daaawno temu, w razie kłopotów ze stroną dla IE, był dodatek IE Tab. Ale to jeszcze za czasów Fx 1.5. Od kilku lat nie spotkałem się z sytuacją, że jakaś strona "nie trybi". Czyli bezproblemowo. I jak widać nie tylko u mnie. Czyli może być OK.
Ale nie drażnijmy juz zonka, bo się załamie :D
P.S. A ja wszystkim znajomym wszczepiłem Firefoksa do BIOS'a - startuje przed Windowsami i nikt nie potrafi go usunąć :D
Pożartowaliśmy.
Pzdr.

Avatar
grzesiek1651 (niezalogowany) | 01.11.2010 18:02#161

@zonk

No widzisz połowa ludzi w naszym kraju to masochiści, którzy męczą się z super hiper mulastym i do niczego nie nadającym się Firefoxem. Tylko pomyśl jak to się dzieje, że nikt nie ma problemów z FF oprócz Ciebie i Twoich wymyślonych znajomych :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 01.11.2010 19:12#162

@grzesiek1651
Ta połowa jest hiper oblatana z dziedziny kompów... :)
Dziś byłem u rodzinki. Pożartowaliśmy sobie. Pogadaliśmy o kompie. Nuda, bo jak tu gadać z kimś o takich sprawach, skoro nie ma zielonego pojęcia. Pokazałem stronkę, zainstalowałem Operę (na prośbę). I słyszę takie pytanie: "A czy w tej Operze jest Google?" Więc skończmy temat popularność = prestiż = doświadczeni użytkownicy = niezawodność
Większość użytkowników dp wybrała swoją przeglądarkę, to ok. Ale nie chrzańmy, że Firefox jest popularny tylko dlatego, że to IDEAŁ.

""""Dlatego stawiam na rzetelność i nie interesuje mnie, że producent przeglądarki nie zadbał o zgodność ze stronami z Top1000, lub Webmaster olał zgodność wyświetlania pod daną przeglądarką, lub też jakiś usługodawca internetowy w ogóle nie bierze danej przeglądarki pod uwagę.. Dlaczego ja mam cierpieć?""""""
Proponuje webmasterom pisać strony albo pod Chrome, albo pod Operę. Skoro te dwie przeglądarki są w pełni kompatybilne z wyznaczonymi regułami to dlaczego pisać stronę pod przeglądarkę niespełniającą standardów. Wtedy na bank wszystkie strony poprawnie wyświetlą się w Chrome jak i w Operze. Pokażcie mi stronę napisaną poprawnie, a źle wyświetlaną w Operze. Skoro taki webmaster partaczy stronę pod Firefoxa, to coś jest nie tak.

Avatar
MP (niezalogowany) | 01.11.2010 19:29#163

@zonk
Jasssne... :D

Avatar
klm2 (niezalogowany) | 01.11.2010 19:53#164

@zonk

"Proponuje webmasterom pisać strony albo pod Chrome, albo pod Operę. Skoro te dwie przeglądarki są w pełni kompatybilne z wyznaczonymi regułami to dlaczego pisać stronę pod przeglądarkę niespełniającą standardów. Wtedy na bank wszystkie strony poprawnie wyświetlą się w Chrome jak i w Operze. Pokażcie mi stronę napisaną poprawnie, a źle wyświetlaną w Operze. Skoro taki webmaster partaczy stronę pod Firefoxa, to coś jest nie tak."

Nie wiem, nie jestem webmasterem, stwierdziłem fakt, że pod Firefoksem nie ma żadnych problemów, więc go używam i na nim polegam, a co się za tym kryje to już inna kwestia nie?

Firefox to oczywiście nie jest ideał. Ale ma prostszy interfejs, mniej opcji, dlatego bardziej podchodzi niedzielnym internautom..

Dlatego ja twierdzę, że jest popularny bo, jak wyżej, plus nie ma problemów ze stronami itd o czym już wspominałem, idealny nie jest, ale zasadniczo nie jest zły:)

Jest popularny, bo łączy w sobie cechy i dla niedzielnych intarnautów, prosty interfejs, opcje itd, otwiera wszystkie strony, można pograć w quake;).. a dla bardziej doświadczonych dodatki od ABP po Firebug i inne.

A pytania typu czy Opera ma Google wcale mnie nie śmieszy ani dziwi, bo choć megakulturalny człowieczek maxdamage nazywa takich idiotami, dla mnie to zwykli ludzie, którzy mają swoje życie i w nosie grzebanie w kompie i ja to rozumiem.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 02.11.2010 13:43#165

Komentarze tutaj zaczynaja sie robic jak na Onecie czy jakims wiejskim portalu
ach ten fanatyzm...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Dimatheus | 05.11.2010 12:45#166

Hej,

Bo to jest tak, jak z Dębowym - na dobre rzeczy warto czekać dłużej... :P

Pozdrawiam,
Dimatheus

Avatar
Taper (niezalogowany) | 23.11.2010 15:53#167

Nie mogę się już doczekać. Nowy lisek pędzi jak struś pędziwiatr:)

Avatar
qdb (niezalogowany) | 03.12.2010 12:45#168

Prawda jest taka, że ostatnio przodujacą przegladarka jest Chrome - wyznacza trendy jak kiedyś Opera. Firefox był skokiem do przodu kiedyś, ale już dawno dostał zadyszki. Lekkością i intuicyjnościa wyglądu i obsługi cała sensowna konkurencja bije go na głowę. Używam go coraz rzadziej, w zasadzie tylko do testów stron. Bo ma swoje widzimisie prawie jak - nie porównujac - badziewny IE.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
krasnal500 | 05.01.2011 21:00#169

@master_zonk6
może dla Ciebie ff jest do niczego, ale są ludzie którzy się po prostu przyzwyczaili do ff, np ja
z innymi przeglądarkami mam problem, np przy administrowaniu stron, nie wiem dokladnie z jakich przyczyn ale opera ma problemy z zapamiętywaniem ciasteczek i czasem się zdarza że mnie wylogowuje lub wcale nie chce się zalogować - pomaga wyczyszczenie całej historii, ciasteczek itp. (w wersji mobile jest identycznie WM, Android, java)
a nie bardzo mi to a rękę jak jestem na działce i korzystam z internetu z telefonu (pakiet transferu 300MB), po każdym czyszczeniu strony musiałby się ponownie pobrać

aktualnie używam ff 4 beta 9 - dziennie są 2 aktualizacje!
tydzień temu wprowadzi aktualizacje która usuwa problem z zawieszaniem się przeglądarki przy starcie, aktualnie przeglądarka zrobiła się naprawdę bardzo sprawna

w innych przeglądarkach po prostu czuje duża różnice, nie mogę się połapać gdzie co i jak

jeśli chodzi o rozszerzenia - aktualnie do każdej innej przeglądarki nie znajdę takich rozszerzeń jakie mam w ff

Avatar
nemrod125 (niezalogowany) | 07.01.2011 14:35#170

jest "polecam nowego IE...", powinno być "nie polecam nowego IE..." bez żartów IE nie jest kompatybilny z niczym nawet ze swoimi własnymi normami.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av