Firefox 3 coraz bardziej popularny, IE traci

07.08.2008 18:32, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Już co dziesiąty polski Internauta, a co czwarty wśród użytkowników Firefoksa korzysta z przeglądarki Firefox w wersji trzeciej - wynika z najnowszych wyników badania gemiusTraffic, opublikowanych właśnie na stronie Ranking.pl.

Według najnowszych badań gemiusTraffic, za okres 29.07 - 4.08 br. z Firefoksa 2.x korzysta 29.4% polskich internautów (spadek w stosunku do poprzedniego tygodnia o 0,3 punktu procentowego), z Internet Explorera 6 korzystało - 29.0% (spadek o 0,6). Trzecią pod względem popularności przeglądarką jest nadal Internet Explorer 7 - 22.1% (spadek o 0,1), natomiast kolejne pozycje to nabierający tempa Firefox 3 - 10.5% (wzrost o 0,9) i Opera 9.x - 6.6%. Na następnych pozycjach plasują się Firefox 1.x - 1.2% (jako ostatni przekraczający próg jednego procenta), Mozilla 1.x (0.3%), Safari 3.x oraz MSIE 5.x (obie po 0,2%). Cała rodzina przeglądarek opartych na silniku Gecko (oprócz Firefoksa to jeszcze m.in. Mozilla Suite, SeaMonkey, Flock, Netscape) zdobyła 41.6%.

Nadal w kategorii grup przeglądarek (zsumowane wyniki wszystkich wersji) wyraźnie prym wiodą przeglądarki z Redmond z wynikiem 51.3% (spadek o 0,7), z kolei Firefox łącznie osiągnął wynik 41.1% (wzrost o 0,6). Obserwując dotychczasowy trend z kilku ostatnich tygodni, wyraźnie widać, że pomimo drobnych problemów tuż po premierze, udział trzeciej wersji Firefoksa z tygodnia na tydzień zyskuje i to znacząco, najpierw wyprzedzając ciągle utrzymującą się na tym samym poziomie Operę 9, teraz IE 7 i swojego starszego brata.

Tradycyjnie już, zestawiamy powyższe wyniki z danymi systemu statystyk stat24.com, który wykorzystywany jest do monitorowania oglądalności vortalu dobreprogramy. Wśród Czytelników dobrychprogramów najnowszy lisek znacznie szybciej zdobywa uznanie niż pośród ogółu polskich Internautów. Tu w dalszym ciągu pozycję lidera dzierży rodzina przeglądarek opartych na silniku Gecko - 49,29%, w tym Firefox 2.x z wynikiem 25,19%, wersja trzecia natomiast 22,68%. Kolejne pozycje zajmują: Internet Explorer 6 - 19,98% oraz Internet Explorer 7 - 18,97% Opera z wynikiem 10,65% (9.5 - 7,19%, 9.2 - 3,19%) jest ostatnią przeglądarką, której używa więcej niż 1% użytkowników.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (84)  

Avatar
Kulmegil (niezalogowany) | 07.08.2008 18:38#1

Generalnie IEki wciąż górą, Lisek (i rodzina) uparcie goni , Opera przebija sie powoli niczym turysta-amator przez bagno.
A IE5 wciąż żywe, howk!

Avatar
PiteR (niezalogowany) | 07.08.2008 18:47#2

może i jest teraz na końcu ale już nie długo jak będzie opera 10 to będzie przełom bo dobra zawsze wygrywa :)

Avatar
Piter (niezalogowany) | 07.08.2008 18:49#3

dobro mój błąd szkoda ze nie da się edytować posta :)

Avatar
Dwimenor (niezalogowany) | 07.08.2008 18:50#4

Taki czytelnik naczyta się, że a to Lisek zdobywa udział, a to że wyszła nowa wersja, a to w IE kolejne dziury znaleźli... i w końcu zainstaluje.

I dobrze. Więcej takich newsów ^.^

Avatar
Buniol (niezalogowany) | 07.08.2008 18:52#5

Połowa szybko wróci do Internet Explorera.

Avatar
dex (niezalogowany) | 07.08.2008 18:54#6

i bardzo dobrze!

Avatar
Adi (niezalogowany) | 07.08.2008 18:56#7

Ja tam używam z Operki i jestem zadowolony ^^

Avatar
q3d (niezalogowany) | 07.08.2008 18:58#8

I dobrze. Chodź jako kilkuletni użytkownik Firefoxa muszę przyznać, że Opera robi bardzo dobre wrażenie jeżeli chodzi o odczucia związane z przeglądaniem stron.

Avatar
biazol (niezalogowany) | 07.08.2008 18:58#9

@ Buniol
Niektórzy wracają do Windowsa - to fakt. Ale nie słyszałem o powrocie do IE.

Avatar
M@ster (niezalogowany) | 07.08.2008 18:58#10

IE ma swoja popularnosc dzieki rozpedowi jakiego nabral w czasach gdy nic innego nie bylo. Widac ze idzie z dnia na dzien na dno.

Nie sadzilem ze doczekam dni w ktorych to inna przegladarka niz IE bedzie najpopularniejsza ;).

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 07.08.2008 19:09#11

M@ster | IPHASH : 3X-Z0-BU-PZ | 07.08.2008, 18:58

Nie tak do końca. Przed IE rynek trzymała w rękach przeglądarka Mosaic wraz z Netscape i to przez długi czas. Historia się powtarza ;)

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/pl/7/73/UzyciePrzegladarek.png

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/74/Timeline_of_web_browsers.svg

Avatar
Mr Q (niezalogowany) | 07.08.2008 19:09#12

Firefox jest dobrą przeglądarką, ale osobiście wychowałem sie na operze i przy niej pozostanę :)

Avatar
Razus (niezalogowany) | 07.08.2008 19:10#13

No i kurde dobrze że coraz więcej ludzi odchodzi od dziurawego IE! Mozilla jest najbezpieczniejszą przeglądarką na rynku. Najlepszą rekomendacją jest jej użycie w Linuxie, który jest z kolei najbezpieczniejszym OS ;) Mam go u siebie ale teraz gram a na Linuxie gierki cienko jeszcze dosyc leca;/ (te najnowsze)

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 07.08.2008 19:11#14

@Buniol
Myślę, że większość userów nie wróciła by do IE nawet gdyby ich na pół przecinali :P

A tak serio to dobrze się dzieje, szkoda, że wyniki na świecie nie są już tak pozytywne :/

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 07.08.2008 19:13#15

→Buniol
"Połowa szybko wróci do Internet Explorera."

ta!! ja właśnie chciałem powrócić :( i się nie udało.. ;(((((((((((((((
takie coś mi się wskoczyło się.. o patrzcie!!! :
http://img292.imageshack.us/img292/528/buiekj3.jpg

;((((

Avatar
DIM (niezalogowany) | 07.08.2008 19:14#16

Proponuję jeszcze zestawić wyniki z
http://www.w3schools.com/browsers/browsers_stats.asp
Alternatywne przeglądarki znacznie szybciej przyjmują się wśród zaawansowanych użytkowników interesujących się technologiami web'owymi niż ZU onetu.

Avatar
szefo (niezalogowany) | 07.08.2008 19:20#17

gothmori -> nie powiem dowcip masz ostry...

Avatar
moh (niezalogowany) | 07.08.2008 19:21#18

A ja polecam Internet Explorer wszystkim tym którzy nie mają dostępu do internetu.

Najbezpieczniejszy - Firefox
Najniebezpieczniejszy - Internet Explorer
Najbardziej funkcjonalny - Opera ( Firefox jest lepszy po zainstalowaniu wszystkich dodatków )

Polecam : Firefox, Opera, Safari

Avatar
Bastek (niezalogowany) | 07.08.2008 19:24#19

Firefox zyskuje popularność głównie dzięki rozszerzeniom, jakie są do niego dostępne. Sama przeglądarka nie wyróżnia się niczym szczególnym i nie jest wolna od błędów.

W IE brakuje prostego mechanizmu rozszerzeń. Gdyby MS dodał do IE mechanizm rozszerzeń podobny np. do tego z programu MS Word 2007, to Firefox mógłby zacząć tracić swoją popularność.

Avatar
idol (niezalogowany) | 07.08.2008 19:27#20

Firefox 3 jest super, na słabych kompach polecam FF2 ale na w miare dobrych FF3 jest najlepszy

Avatar
Bolek (niezalogowany) | 07.08.2008 19:30#21

A ja polecam:
Opera, IE7.Firefox,Safari

Avatar
Prawdomówca (niezalogowany) | 07.08.2008 19:41#22

Po co pisać news o którym wiadomo od początku FF :-)

Avatar
kam104 (niezalogowany) | 07.08.2008 19:43#23

Ja się dziwie, że w ogóle ktoś używa tak dziurawej i niebezpiecznej przeglądarki jak IE6, widać, że ludzie albo są uparci albo nieświadomi o istnieniu czegoś innego i lepszego.

Avatar
piotr potera aka arti040 (niezalogowany) | 07.08.2008 19:45#24

Nie rozumiem, jak mozna chciec uzywac IE ale dobra - sprobuje sie wysilic... rozumiem. Ale za cholere nie rozumiem, jak mozna uzywac IE5/6 jesli od przeszlo dwoch lat jest juz 7.0 a niedlugo 8.0?! Z Worda 95 i WinAmpa 1.3 czy Photoshopa 4.0 tez tak namietnie korzystacie?

Avatar
Opera The Best (niezalogowany) | 07.08.2008 19:45#25

IE7 jest brzydki!!!!!! dlatego ludzie ochodzą od tej przeglądarki, przecież nie dla bezpieczeństwa (które zresztą jest już porównywalne) ani nie dla wtyczek bo darmowe rozszerzenie IE7pro ma dobrego blokera reklami.

Sknocili wygląd tej przeglądarki, źle ustawione przyciski, zachciało im sie rewolucji a kiedy wchodził Firefox to wyglądał jak IE6 (z dodanym paskiem dla wyszukiwarek)

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 07.08.2008 19:49#26

kam104 | IPHASH : UZ-FT-09-G7 | 07.08.2008, 19:43

To nie tak do końca. Wiele osób korzysta ze starszych wersji systemu Windows, jak choćby 2000, zwłaszcza w firmach. I nawet gdyby chcieli używać IE7, to nie mogą... bo nie ma wersji na ten system. Dwa, nie wszyscy mogą zainstalować inny soft do www, gdyby nawet chcieli, bo pracodawca nie pozwala na takie ruchy. Trzy, niestety, część rozwiązań via www działa prawidłowo tylko pod IE (ze względu na stosowanie rozwiązań MS), etc. Czasem, to nie tak, że ktoś nie chce, jest uparty, czy nie wiem o alternatywie. Życie to nie bajka... użytkownicy komputerów, to nie tylko sprzęt w domach.

Avatar
byAdii_22 (niezalogowany) | 07.08.2008 19:50#27

Zaczynałem na IE, jednak ktos bardzo mądry podsunął mi Operke... i tak zostało :) Osobiście uważam Firefoxa za niemal wzorową przeglądarke, jednak te gesty myszą w plug-inach nie są aż tak dopracowane jak w Operze i nie ma tam tak rozbudowanej obsłygi skórek, jak to ma miejsce w Operce.
Oby tak dalej Firefox (i Opera też :P)!!

Avatar
burgas (niezalogowany) | 07.08.2008 20:00#28

Testowałem kilka przegladarek i opera bije reszte na głowę choć firefox jest najbliżej. A co do dużego udziału IE6 to chociażby zauważyłem że ten kto ma neta w neostradzie to aby włączyć sieć trzeba mieć domyslnie ustawioną przeglądarkę IE6. Co ciekawe zainstalowanie IE7 automatycznie odcina kompa od neta i trza robić przywracanie systemu.

Avatar
Jα (niezalogowany) | 07.08.2008 20:05#29

Wydaje mi się że nie chodzi o wersję konkretną przeglądarki o numer cyferki tylko ogólnie o przeglądarkę Firefox, Internet Explorer czy Opera i inne tam.

----------------

Ciekawy artykuł:

Aktualności: Popularna przeglądarka ujawni poufne dane:

http://www.pcformat.pl/index.php/news/nid/1566

Lepiej przechodzić do nowszej wersji FF.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 07.08.2008 20:13#30

Jα | IPHASH : L7-ST-F3-LY | 07.08.2008, 20:05

Widzę, że art wypływa co chwila przy tego typu newsach, jedynie źródła się zmieniają :-P

W poprzednim na stronach Rzeczpospolitej pisali że dotyczy to Fx w ogólności, a teraz piszą, że starszych wersji. RP pisała również, że dotyczy to prawdopodobnie również mBanku, więc jakie było zdziwienie, że u mnie tego nie zaobserwowałem. Teraz już rozumiem. Nie ma to jak fachowe źródła i dokładne dochodzenie dziennikarskie :)

Co do jednego się zgadzam. Migrować na nowsze wersje.

Avatar
Józef (niezalogowany) | 07.08.2008 20:13#31

Może i to czy tamto jest bardziej przyjazne ale dla mnie tylko Opera i nikomu nie bede doradzał,że ma wybrać jedno bądz drugie.Testowałem różne przeglądarki i zawsze wracam po dwóch, trzech dniach do Opery i z nia zostanę a twórcom tej przeglądarki życzę dalszych sukcesów.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 07.08.2008 20:13#32

Opera ociężała, IE zawodne, a Lisek skromny i sprawny :)

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 07.08.2008 20:22#33

Monczkin "Nie tak do końca. Przed IE rynek trzymała w rękach przeglądarka Mosaic"

próbowałem ją odpalić.. na linuxie.. nie poszła, na wine(exe), nie poszła.. na viście poszła ale nie wyświetlała stron.. tzn. siadała przy próbie wejścja na jakąkolwiek stronę.. w weekend spróbuję na minixie :) paczki już mam ;p
a oto screen wersji 3.0 pradawnej przeglądarki ;]:
http://img124.imageshack.us/img124/4198/beztytuu3jl2.jpg

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 07.08.2008 20:26#34

gothmori | IPHASH : YL-5B-VW-J0 | 07.08.2008, 20:22

W sumie, trudno się dziwić, że nie działa lub działa nie do końca prawidłowo ;)

Niektóre strony chodzą, zwłaszcza strona domowa przeglądarki. U mnie na XP poszła bez problemu. Na Linuksie nie próbowałem i na Viście też nie. Z ciekawości potestuję :)

Avatar
Damian205 (niezalogowany) | 07.08.2008 20:33#35

Dla mnie najlepsza jest Opera,chociaż korzystałem przez 3 lata z lisa.A IE6 to największe dziadostwo na świecie,to już IE7 jest 1000 razy lepszy.Według mnie powinni zmienić w Operze 10 Presto na Gecko i każdą stronę bez problemu by wyświetlała,ale i tak nie jest najgorzej.Pozdro.

Avatar
karollo (niezalogowany) | 07.08.2008 20:49#36

Na IE6 siedzą wyłącznie lamy, którzy to nie wiedzą, że istnieje już IE7, bądź nie potrafią go zainstalować lub instalują na zasyfiony system i dziwią się, że IE7 tak strasznie im zamula.

Poczekajmy na IE8. Ja wierzę że zdobędzie ona jeszcze tytuł lidera przeglądarek.

A co do Opery... no cóż... taka jest prawda, że ta przeglądarka w ogóle się nie liczy :)

Avatar
windozer (niezalogowany) | 07.08.2008 21:00#37

W chwili obecnej Opera jest zdecydowanie najlepszą przeglądarką pomimo pewnych niedociągnięć, [mam wrażenie jakby chwili brakowało jej lekkości] i sporadycznych problemów ze stabilnością - to nadal Opera jest na szczycie a tuż za nią Fx. IE leży w agonii gdzieś pod schodami xD

Avatar
szerszen (niezalogowany) | 07.08.2008 21:20#38

Firefoks 3 to klapa mam dobry komp a nie działa prawidłowo wiele stron Onet tv,WP TV ,Eska TV itp Wróciłem do najnowszego wydania dwójki i co zobaczyłem szybka jak trójka i działa wszystko ciekawe ze wydali trójkę a usprawnili znacznie dwójkę niestety trójka okazała się falstartem poczekam aż znikną z niej wszystkie problemy jest dobra ale dla kogoś co nie ogląda tv online

Avatar
ffatman (niezalogowany) | 07.08.2008 21:24#39

@Kulmegil: Generalnie to na kazdym Win jest IE, tylko od czterech lat 9O% deskow nie przeklada sie na 90% I9E i coraz mniej sie przeklada

@Buniol: Przejrzyh se statystyki od 2004 (wtedy cos peklo i przepowiednie sprzed dwoch lat na blogu Stanislawa Malolepszego, jak bedziesz mial czas) - NIGDY NIE WRACAJA.

@Adi; UZYWALEM Opery wiele lat i BYLEM zadowolony a teraz pozegnalem sie z najwspanialsza przegladarka web 1.0.

@moh: Najbezpieczniejsza - Opera, najbardziej funkcjonalna - Opera a i tak uzywam Firefoksa, bo ma najmniej wkurzajaca sume wszystkich bledow. I tyle.

@anonim: Opera ociężała? Chyba twoj system?

Avatar
Lech® (niezalogowany) | 07.08.2008 21:25#40

@windozer
"Opera jest na szczycie a tuż za nią Fx."
No oczywiście, LOL

Radzę przeczytać newsa jeszcze raz

Avatar
E (niezalogowany) | 07.08.2008 21:27#41

a ja Używam Flock'a i jest fajnie

Avatar
Jaszczur (niezalogowany) | 07.08.2008 22:03#42

Kropla drąży skałę. Z coraz większym zadowoleniem obserwuję powolny, lecz stały WZROST udziałów przeglądarek Gecko oraz powolny, ale też stały SPADEK rodziny MSIE.
Już za niedługo dojdzie do zejścia poniżej 50% i należy się spodziewać zrównania Firefoksa i spółki z MSIE na poziomie około 45%.

Bardzo cieszę się ze wzrostu udziałów K-Meleona, dobrze, że ludzie powoli sie do niej przekonują. K-Meleon chyba będzię próbował wskoczyć niedługo na osmą pozycję okupowaną na razie przez Netscape.

Drobna uwaga do redaktorów:

"(oprócz Firefoksa to jeszcze m.in. Mozilla Suite, SeaMonkey, Flock, Netscape)"

zastanawiam się, po co wymieniana jest Netscape - przeglądarka, której rozwój już się zakończył przez co ma wiele luk i to kilka poważnych?

Avatar
graviton (niezalogowany) | 07.08.2008 22:04#43

Ja głównie maxtona ostatnio uzywam, ale nie wiem dlaczego jak chcę dodać komentarz na dobrychprogramach z maxtona to nie idzie. Pokazuje się wtedy pusta strona i *...co mam zrobić aby to chol... działało? Tak samo jest w IE. Daje komentarz klikam dodaj i nic. Opera ostatnio coś źle stronę DP wyświetla. wszystkie inne ok ale DP coś knoci.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 07.08.2008 22:06#44

Jaszczur | IPHASH : GJ-ZQ-HA-2M | 07.08.2008, 22:03

Bo jest używana, co widać w statystykach. Na podobnej zasadzie można zapytać, po co wymienili IE5?

Avatar
M@rcin (niezalogowany) | 07.08.2008 22:13#45

korzystalem z ie i opery ale to Mozilla firefox 3 najbardziej przypadła mi do gustu

Avatar
Pliznou (niezalogowany) | 07.08.2008 22:22#46

Sprawdzam co będzie jeśli włączę firefoxa 3 pod wine, jaki będzie identyfikator przeglądarki i systemu.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 07.08.2008 22:58#47

IE to juz wspomnienie...
teraz liczy sie tylko Mozilla Firefox i Opera, a moze nawet Safari 4 jak wyjdzie ;)

Avatar
:-) (-: (niezalogowany) | 07.08.2008 23:10#48

@Monczkin "..."
zgadzam sie z Tobą, że nie każdy ma wpływ na to z jakiej przeglądarki korzysta. jJa np. na uczelni jestem "zmuszony" korzystać z IE7 (i nie tylko ja). Przepraszam użytkowników tego softu, ale jak odpalam tą aplikacje to nie potrafię w niej pracować :P

Avatar
yolk (niezalogowany) | 07.08.2008 23:20#49

Pomijając fakt, że teraz głównie z linuksa korzystam (więc odpada dylemat ie czy ff), to do ie zraziłem się bardzo na etapie wersji "5" czy "6". Używałem tylko jej i w pewnym momencie zaczęła mi w kosmiczny sposób strony wyświetlać, nie mogłem się zalogować do jakiegoś serwisu itp. Wtedy ktoś powiedział mi o ff. Spróbowałem i nagle zrobiło się super (pop-upy przestały wyskakiwać i wiele innych).

Ale jaki z tego morał? Być może ie dużo nadrobiło od czasu mojej rezygnacji, ale niesmak pozostał i po prostu produktowi z Redmond nie ufam. I naprawdę mocno musi zacząć szwankować ff, żebym zaczął szukać innego rozwiązania. Tyle, że tym innym rozwiązaniem i tak raczej nie byłby ie.

Avatar
Utilizer (niezalogowany) | 07.08.2008 23:24#50

Czuje że IE jest w tarapatach

Avatar
sabby7890 (niezalogowany) | 08.08.2008 2:17#51

Mi kiedyś kolega zainstalował Firefoxa, kiedy nawet nie wiedziałem, jaka jest różnica pomiędzy przeglądarkami (tzn. Internet = IE). Po pewnym czasie jakimś cudem IE mi wróciło i po prostu nie mogłem go używać (jakiś taki dziwny, podczas wczytywania strony blokował się etc i nie można było otworzyć nowej zakładki) - kumpel przyszedł, naprawił, FF zainstalowany:)

FF kojarzy mi się ze stabilnością, chociaż prym jeśli chodzi o szybkość wiedzie Opera:)

Jak dla mnie ten nowy IE jest trochę zrobiony jak "dla głupiego", tzn taki festyniarski interfejs etc:) Ale dla każdego coś innego. Pozdrawiam

Avatar
jasiek (niezalogowany) | 08.08.2008 7:29#52

@karollo

"A co do Opery... no cóż... taka jest prawda, że ta przeglądarka w ogóle się nie liczy :)"

no fakt nie liczy sie wogole w rankingu najbardziej dziurawych przegladarek jakie ujrzaly swiatlo sloneczne, mozesz byc dumny bo twoja przegladarka jest tam bardzo wysoko :):):)

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 08.08.2008 8:20#53

O matko! Prawie 50 komentarzy i jeszcze nie ma wulgarnej kłótni! Tutejsi użytkownicy całkiem się staczają...


Ja tylko jeszcze wtrącę, że "FF" jest niepoprawnym skrótem (prawidłowy jest "Fx"). Proszę nie wspominać o innym zdaniu polonistów z PWN-u, gdyż oni zwyczajnie tę sprawę nie potraktowali poważnie. :P

Avatar
michau (niezalogowany) | 08.08.2008 8:28#54

A Opera bedzie rosla. Kazdy nowy snapshot, czyli rowniez kazede nowe 9.5X i pozniej, poprawia mnostwo bledow. juz nawet hotmail mi dobrze chodzi w koncu:) mysle, ze opera do 20 % w PL dojdzie, ale wiecej chyba nie..
PS. Skad sie biora ludzie co korzystaja z IE5 albo 6 ?????

Avatar
michau (niezalogowany) | 08.08.2008 8:39#55

Do adminow:

Cos wam chyba szwankuje, bo u mnie jest napisane (Windows NT 5.1; U; pl), a zarowno windows, jak i klawiature mam niemiecka. Czy czego sie to "pl" tyczy?

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 08.08.2008 8:50#56

michau | IPHASH : 77-0Z-U0-QW | 08.08.2008, 08:28

"PS. Skad sie biora ludzie co korzystaja z IE5 albo 6 ?????"

Przeczytaj np.
:-) (-: | IPHASH : 5O-3S-3T-Y1 | 07.08.2008, 23:10
Monczkin | IPHASH : 63-2Q-2S-0S | 07.08.2008, 19:49

Avatar
michau (niezalogowany) | 08.08.2008 8:58#57

@Monczkin

OK. Ale czasem to tez da sie obejsc. Pracowalem jakis czas w duzej Firmie w Niemczech, gdzie na prawde mieli dobre zabezpieczenia, nie mogles nic zaktualizowac i zainstalowac i takie tam. A ja bez problemu zainstalowalem opere. Chyba dzieki temu, ze po pierwsze nikt tu jej prawie nie zna, wiec sie jakos przeciw niej nie zabezpieczyli, po drugie, nie instalowalem z tego co pamietam c/programme/... tylko gdzie indziej:) wiec da sie:)
pzdr

Avatar
Robert (niezalogowany) | 08.08.2008 9:00#58

@Monczkin
Przeczytaj np.
:-) (-: | IPHASH : 5O-3S-3T-Y1 | 07.08.2008, 23:10
Monczkin | IPHASH : 63-2Q-2S-0S | 07.08.2008, 19:49

Możesz to bardziej dokładniej opisać bo niewiele z tego rozumie.

Avatar
alfik (niezalogowany) | 08.08.2008 9:33#59

Grupy systemów - trzy ostatnie tygodnie
1 Windows 6 642 242 288 99.3%
2 Unix 46 514 464 0.7%
3 MacOS 16 985 353 0.3%

ranking.pl daje ciala, przestaje patrzec na ich "statystyki", bo 99.3%+0.7%+0.3%=100.3% czyli ponad 100% normy :) dajcie spokoj... kto by tym statystykom wierzyl...

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 08.08.2008 9:40#60

Robert | IPHASH : J9-HB-5U-L8 | 08.08.2008, 09:00
"Możesz to bardziej dokładniej opisać bo niewiele z tego rozumie."

Opisze to przykładzie fikcyjnej firmy.
Podpisujesz umowę, w której masz wyraźnie napisane, że nie możesz instalować oprogramowania trzeciego. Twoim narzędziem pracy jest komputer z systemem operacyjnym Windows 2000. Jak wiesz lub nie, pod ten system MS nie wydał IE7. Więc czy chcesz czy nie, nie możesz używać niczego innego niż IE6.

Załóżmy, że uzyskałeś zgodę na instalację innej przeglądarki (pod tym systemem). Załóżmy, że Twoja praca polega np. na wprowadzanie danych poprzez interface www (odpalasz przeglądarkę, logujesz się do panelu) i okazuje się, że użyte rozwiązania działają tylko pod IE. Tak więc, mimo, że masz np. Fx, to i tak nie możesz na tym pracować, bo zwyczajnie nic nie zrobisz. Musisz użyć IE6.

W wielu firmach, Windows 2000, jest używany i zapewne przez dług czas tak będzie.

Inny przykład. Mam konto w banku x, i autoryzacja operacji (przelewy, etc.) wymaga instalacji certyfikatu. Do instalacji certyfikatu potrzebna jest obsługa ActiveX, które samo w sobie jest dość niebezpieczne. A ta, wymaga IE.

Czy to jest wystarczające i zrozumiałe wytłumaczenie?

Avatar
Magdalen1205 (niezalogowany) | 08.08.2008 10:06#61

Mam nadzieję że tak za parę miesięcy Firefox dojdzie do 50% :D
Marzenia??

Avatar
ping (niezalogowany) | 08.08.2008 10:25#62

I bardzo dobrze, kichac IE, mozilla jest najlepszą z przeglądarek.

Avatar
Zeo (niezalogowany) | 08.08.2008 10:26#63

@monczkin
co do ActiveX to do fx jest dostępny plug-in Mozilla ActiveX, który pozwala odpalić ActiveX na fx.

Również do otwierania stron specjalnie dla IE jest dostępne rozszerzenie IEtab.

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 08.08.2008 10:37#64

Zeo | IPHASH : FZ-YZ-F8-TF | 08.08.2008, 10:26

No jest i co z tego? Mnie nie musisz tłumaczyć czy przekonywać :-P

Pytałem kiedyś jednej osoby, dlaczego używasz IE6? Przecież jest IE7 jeśli chcesz używać tej przeglądarki. Bo ona mi wystarcza do tego co robię. Proste. Użytkownicy komputerów, to nie tylko osoby "uświadomione politycznie". Całe te dysputy a konta y na forach czy komentarzach są o kant globusa potłuc, bo toczą się pomiędzy grupą osób mających jako takie pojęcie na ten temat. W większości przypadków, zwykłe osoby tego nie czytają czy nawet tu nie trafiają. Rozumiem, gdyby prowadzić krucjaty na naszej klasie czy innych serwisach jak wp, onet, tam, gdzie siedzi sporo osób, "przeciętnych" użytkowników internetu. Ja tam nie widzę sensu uświadamiać innych na siłę. Jak ktoś chce, to chętnie. Nie raz zadawano mi pytanie dlaczego a, a nie b? Ale ktoś musi chcieć. I nie dotyczy to tylko przeglądarki. A już na pewno nikogo nie przekonają argumenty, Firefox rulez, Opera najlepsza na świecie, IE to badziewie. Tak piszą tylko dzieci i fanatycy :-P Dobra, kończę ten przynudny komentarz :)

Pozdrawiam.

Avatar
hans (niezalogowany) | 08.08.2008 10:41#65

Jak tak dalej pójdzie, to IE zamieni się z FF w liczbie wynajdywanych dziur.

Avatar
Robert (niezalogowany) | 08.08.2008 10:42#66

@Monczkin
Teraz rozumie to w 100% ale wcześniej ta cyfrologia mi nie wiele mówiła być może za mało się jeszcze znam.Dzięki.

Avatar
Morphdreamer (niezalogowany) | 08.08.2008 10:46#67

"Ja tylko jeszcze wtrącę, że "FF" jest niepoprawnym skrótem (prawidłowy jest "Fx"). Proszę nie wspominać o innym zdaniu polonistów z PWN-u, gdyż oni zwyczajnie tę sprawę nie potraktowali poważnie. :P"

Mylisz się. FF wcale nie jest błędnym skrótem (ponieważ jest zgodny z normami językowymi). Po prostu Mozilla preferuje skrót Fx (lub fx). Zresztą to i tak mały problem w porównaniu z tym, że wielu ludzi uważa iż ta przeglądarka nazywa się Mozilla :D

Avatar
Spandex (niezalogowany) | 08.08.2008 11:30#68

Ja wolę zdecydowanie Operę jest lepsza :P

Avatar
StAr WaR (niezalogowany) | 08.08.2008 13:29#69

nie wyobrażam sobie pracy na kompie bez Opery czasami ma swoje "odchyły" ale i tak wymiata !!! przed chwilą odinstalowalem Firefoxa bo poprostu z niego nie korzystam tak samo z IE jeśli chodzi o mnie to Opera rulesss !!! :)) wygląd 5/5 , szybkość 4/5 , intuicyjność 5/5 , stabilność 4/5 razem 18/20 jak ujrzy światło dzienne Opera w wersji 10 to będzie 20/20 innej opcji nie ma ;)

pozdrawiam

Avatar
Kuba (niezalogowany) | 08.08.2008 13:47#70

Mozilla Firefox idzie w górę, moim zdaniem to bardzo dobra przeglądarka. Internet Explorer traci może trochę sławę ale jest bardzo dobry.

Avatar
Maślana (niezalogowany) | 08.08.2008 14:39#71

Bawiłem się trochę Operą, ale ni cholery nie mogłem się do niej przyzwyczaić. O IE7 mogę powiedzieć tyle, że dosyć fajnie się na niej pracuje, lecz jeśli ktoś lubi mieć syf na dysku to na własne życzenie.
Teraz tylko i wyłącznie korzystam z Firefox i od niedawna z wersji 3. Tylko u mnie (nie wiem jak u was) Jedno okno bez żadnych zakładek nawet do 70MB pamięci pożera :/. Jedyny minus jaki zauważyłem

Avatar
nn (niezalogowany) | 08.08.2008 14:50#72

niech firefox zdobywa więcej użytkowników, kosztem IE, Operze wystarczy tylu użytkowników ile jest teraz, a myśleże i tak dalej się będzie rozwijać ;]

A tak na marginesie, nie rozumiem ludzi, którzy korzystają ze starych wersji przeglądarek, powinno się takich od internetu odłączać.

Avatar
dzenio (niezalogowany) | 08.08.2008 16:28#73

hehe wszyscy piszą że IE jest dziurawy i co z tego skoro teraz hakerzy będą zajmować się dziurami w firefoxie a nie w IE, który traci %.

Avatar
MS (niezalogowany) | 08.08.2008 17:16#74

"wynika z najnowszych wyników badania gemiusTraffic"
Jak tu wierzyć tym badaniom, skoro prawie 50% użytkowników FF korzysta z AdBlocka blokując gemiusa.

Avatar
Virtual_ManPL (niezalogowany) | 08.08.2008 19:08#75

Spandex kolejny troll...

@ dzenio - mozliwe, szybciej cos bedzie zalatane w nightlych a pozniej w oficjalach...

a po za tym IE ma ActiveX, wiec to inny ranking "bezpieczenstwa" xD

Avatar
TroPtyN (niezalogowany) | 08.08.2008 20:54#76

@Morphdreamer

=="Mylisz się. FF wcale nie jest błędnym skrótem (ponieważ jest zgodny z normami językowymi). Po prostu Mozilla preferuje skrót Fx (lub fx). Zresztą to i tak mały problem w porównaniu z tym, że wielu ludzi uważa iż ta przeglądarka nazywa się Mozilla :D"

Powiedzmy, że tez się trochę pomyliłeś. :) Jeśli już upierać się przy skrócie z dwiema "efkami", to powinien przybrać taką oto formę: "Ff". a to dlatego, że nazwą przeglądarki jest "Firefox", a nie "FireFox".

A jeśli twórcy mówią o takim a nie innym skrócie ("Fx"), to właśnie jego powinno się stosować.

Z tym mówieniem na Firefoksa "Mozilla" to rzeczywiście denerwująca rzecz. To tak, jakby na Internet Explorera mówić "Microsoft". :]

Avatar
hehe (niezalogowany) | 08.08.2008 21:29#77

No tak, można na IE mówić po prostu Internet ...

Avatar
Mack (niezalogowany) | 09.08.2008 11:12#78

Ciekawe że nikt kto ma IE nie napisał komentarza :]

Avatar
redFOXX (niezalogowany) | 09.08.2008 13:59#79

uhuhuhuhuhuuuu... ale komentarzy... firefox 3 rządzi i bedzie rządził jeszcze bardzoooo długo, no bo nie było jeszcze lisa3 a juz 2beta byl lepszy niz ie6 i jest lepszy niz 7 a ie7 kontra ff3 bez porownania a safari sobie moze o popularnosci pomarzyc, opera takze, ale sie zbliza

Avatar
natii (niezalogowany) | 09.08.2008 16:15#80

ja używałam ie7 ale co chwile miałam z nim problemy. zainstalowałam liska i używałam obu ale nałapałam potem wirusów i serwisant z salonu komputerowego(myślałam że jest coś ze sprzętem) polecił mi operke i tak już zostało( 4 wersje mialam na kompie)

Avatar
Jaszczur (niezalogowany) | 09.08.2008 18:26#81

@ Monczkin | IPHASH : 63-2Q-2S-0S | 07.08.2008, 22:06

Chodzi mi o przeglądarki na silniku Gecko, nie o IE. Po co promować nierozwijane przeglądarki
poprzez informowanie w ten sposób. Nie lepiej napisać "(oprócz Firefoksa to jeszcze m.in. SeaMonkey, Flock, K-Meleon, Epiphany)"? To po pierwsze.
Idąc dalej, nie wiem dlaczego z vortalu można pobrać stare wersje przeglądarek. Nie ma przy nich nawet lakonicznej informacji, że są to stare i potencjalnie niebezpieczne wersje.
Np: zdanie "W najnowszej wersji wprowadzono poprawki związane z bezpieczeństwem" przy opisie Mozilli 1.7.13 to tylko niedopatrzenie?

Nie każdy dostatecznie orientuje się w przeglądarkowym światku a wchodząc tutaj widzi różne wersje i - zwłaszcza po niektórych opisach - może pomyśleć, że wszystkie są dobre.
Jak ktoś będzie chciał wybróbować starsze przeglądarki to je w sieci znajdzie.

PS Ciekawe, że K-Meleona 1.1.6 już się nie da stąd ściągnąć.

Avatar
Jaszczur (niezalogowany) | 10.08.2008 22:07#82

Monczkin | IPHASH : 63-2Q-2S-0S | 07.08.2008, 22:06

Widzę, że cenzurujecie i mój poprzedni komentarz nie przeszedł, więc ponawiam.

Chodzi mi o przeglądarki na silniku Gecko, nie o IE. Po co promować nierozwijane przeglądarki
poprzez informowanie w ten sposób. Nie lepiej napisać "(oprócz Firefoksa to jeszcze m.in. SeaMonkey, Flock, K-Meleon, Epiphany)"? To po pierwsze.
Idąc dalej, nie wiem dlaczego z vortalu można pobrać stare wersje przeglądarek. Nie ma przy nich nawet lakonicznej informacji, że są to stare i potencjalnie niebezpieczne wersje.
Np: zdanie "W najnowszej wersji wprowadzono poprawki związane z bezpieczeństwem" przy opisie Mozilli 1.7.13 to tylko niedopatrzenie?

Nie każdy dostatecznie orientuje się w przeglądarkowym światku a wchodząc tutaj widzi różne wersje i może pomyśleć, że
wszystkie są dobre. Jak ktoś będzie chciał wypróbować starsze przeglądarki to je w sieci znajdzie.

Proszę, zróbcie coś z tym.

PS Ciekawe, że K-Meleona 1.1.6 już się nie da stąd ściągnąć.

Avatar
MiL (niezalogowany) | 12.08.2008 13:00#83

Co by nie mówić to zarządzanie pamięcią w tych przeglądarkach jest tragiczne.

Avatar
robert (niezalogowany) | 12.08.2008 15:36#84

Co ten Firefox tak zwolnił? u was tez tak muli??

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av