Firmy próbują nowych form komunikacji

Firmy próbują nowych form komunikacji

07.06.2010 11:17

Firmy, które chcą utrzymać kontakt z klientami, powinny częściej korzystać z usług społecznościowych - twierdzą analitycy. Nie tylko informować o swoich działaniach, ale również nawiązywać kontakt z użytkownikami.

Coraz większy udział internautów w serwisach społecznościowych odbija się także na poważnych firmach. Dystans między szefami takich spółek jak Apple, Microsoft czy Google, a zwykłymi użytkownikami drastycznie się zmniejsza. Wielkie firmy powinny jak najczęściej korzystać z nowych form kontaktu - twierdzi serwis Electronista. Patrząc na ostatnie miesiące można stwierdzić, że niektóre spółki zaczynają dostrzegać taką potrzebę. Dobrym przykładem jest szef firmy Apple, Steve Jobs. Od jakiegoś czasu dość często odpowiada on na prywatne e-maile przesyłane przez internautów. Dotyczą one najczęściej pytań o technologię Flash czy dostępność Blu-ray w komputerach Mac. Jeszcze przed rokiem Jobs raczej stronił od takiej formy kontaktu, teraz jednak zaczęło się to zmieniać.

Informacje na temat planowanych zmian czy odpowiedzi na częste pytania firmy najczęściej zamieszczają na blogach. Nie przynosi to jednak tak dużego rozgłosu jak osobista odpowiedź szefa na e-mail przesłany często przez zwykłego internautę. Inną formą może być Twitter, z którego coraz częściej korzystają firmy. Ostatnio plotki na temat obecności Steve’a Ballmera na konferencji WWDC 2010 zdementowano właśnie za pomocą tej popularnej platformy społecznościowej. Najwyraźniej do lamusa odchodzą czasy, kiedy firmy kontaktowały się ze swoimi klientami za pomocą oświadczeń prasowych czy wypowiedzi rzeczników.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (8)