GIMP 2.6.11 wydany

05.10.2010 8:54, Autor: Anna Rymsza (Xyrcon), Kategoria: News
NewsImage

GIMP 2.6.11 to kolejna stabilna wersja wieloplatformowego, darmowego programu do obróbki grafiki rastrowej. W tym wydaniu naprawione zostało wiele błędów z poprzednich wersji, w tym wsparcie drukowania i podgląd wydruku z użyciem wydanej niedawno wersji 1.10 bibliotek cairo.

Poza systemem drukowania naprawione zostały filtry, funkcje wewnętrzne, tłumaczenia itd. Filtr Retinex w tej wersji programu nie tworzy „aureoli” a używany do znajdowania krawędzi filtr „Różnicowe rozmycie Gaussa” przy zaznaczonej opcji „Inwersja” nie generuje już pustego dokumentu. Wartości Alfa gradientów Wood 1 i Wood 2 zostały poprawione. Wartości „wrap mode” w pliku edge.c oraz błędy funkcji string-append i gimp-drawable-get-name zostały naprawione; wywołanie funkcji file-ps-load nie powoduje już zbędnego otwarcia konsoli a otwieranie obrazów zapisanych z Google Docs nie powoduje wyświetlania błędu „gimp-image-set-resolution”. Do okna wyboru typów wybieranych plików dołączony zotał typ RGBA SGI.

Uaktualnione tłumaczenia programu obejmują język niemiecki, hiszpański, japoński, włoski, rumuński oraz chiński.

Najnowszą wersję programu GIMP 2.6.11 można pobrać z naszego vortalu z działu PROGRAMY -> Grafika -> Tworzenie i edycja grafiki rastrowej. Dostępne są wersje dla systemów Windows, Mac OS X i Linux.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (38)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
FlashMan | 05.10.2010 9:09#1

Dzięki za cynk. Miło, że twórcy cały czas rozwijają Gimp'a. Jestem z niego zadowolony - używam go w pracy i w domu :-)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rocanon | 05.10.2010 9:11#2

Świetny program do użytku domowego. Chyba bardziej do grafiki niż do poprawiania zdjęć. A jak ktoś chce się bawić w przerabianie zdjęć to polecam do niego wtyczki: virtualphotographer i g'mic. A swoją drogą ciekawe kiedy wyjdzie stabilna wersja 2.7

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 05.10.2010 9:13#3

Mnie gimpowy interfejs odrzuca ;)

Avatar
rexxxik (niezalogowany) | 05.10.2010 9:18#4

Ta, i tak wszyscy jadą na szopie. Czasami na forach widzi się tekst typu: jak lustrzanka do 1500-2000 zł; jakiś czas później:jak w szopie zrobić to i to... :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Krueger | 05.10.2010 9:22#5

@januszek
A czemu odrzuca? Do wszystkiego da się przywyczaić :)
Przestawienie się na gimpa nie jest wcale trudne, a bardzo się opłaca.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Garhuy | 05.10.2010 9:44#6

Ubuntu sam automatycznie mi zaktualizował!

@rexxxik (niezalogowany)
Nie, nie wszyscy

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cephei | 05.10.2010 9:45#7

@januszek
poczekaj na wersję 2.7, albo zobacz już teraz wersję 2.7 beta....interfejs zmieniony

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 05.10.2010 9:52#8

@rexxxik: ja jadę na Photoshopie Elementsie - do obróbki fotek z lustrzanki za (do) 2k zł jak tralala - polecam ;)

@Krueger: trzy główne powody - pierwszy mniejszy czyli oddzielne okna do wszystkiego, drugi pojęcia i nazwy pewnych funkcji/czynności, które są ni z gruszki, ni z pietruszki (np.: „Kolor wyściółki” albo „Otwórz położenie” czy też: „Narzędzia rysownicze”; a trzeci jest taki, że się sam nie updateuje ściągając *tylko* poprawki i co za tym idzie co czas jakiś trzeba od nowa ściągać cały instalator samemu ;)
W zasadzie jedyną zaletą Gimpa jest to, że można go pobrać i używać w wersji portable :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
.slaw | 05.10.2010 9:59#9

@FlashMan
Hej, to moj Avatar ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
marsellus wallace | 05.10.2010 10:17#10

Siema można instalować na wersje 2.6.10. czy trzeba odinstalować starą wersje??

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TestamenT | 05.10.2010 10:18#11

@FlashMan @.slaw nie trza było oglądać Ghost in the Shell :D

A ja czekam i czekam na Gimpa 2.8

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
skrzek | 05.10.2010 10:28#12

@januszek - "trzy główne powody - pierwszy mniejszy czyli oddzielne okna do wszystkiego,"

spróbuj tego na Linuxie z wirtualnymi pulpitami, na jednym masz zmaksymalizowane okno i nic nie przysłania pracy, a na drugim masz okna narzędziowe...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
FlashMan | 05.10.2010 10:35#13

@.slaw

Ups, po prostu mam ten awatar odkąd się zarejestrowałem, tylko że dopiero teraz zacząłem na serio aktywność w tutejszym vortalu ;) W innym vortalu używam od wielu lat i jestem pod tym awatarem rozpoznawalny.

@marsellus wallace - możesz nadpisywać nad aktualną wersję - instalator po prostu zastąpi istniejące pliki.

Avatar
=2P= (niezalogowany) | 05.10.2010 10:59#14

Mam nadzieję, że zmienią kiedyś ten interface... Moja dziewiąta próba przekonania się do tego zakończyła się fiaskiem... zupełnie mi to nie leży...

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 05.10.2010 11:10#15

Gimp niestety nie umywa sie do Szopa - to nie ta klasa programu jakby nie patrzec, jestem calym sercem za opensource ale rozum podpowiada ze otwarte oprogramowanie bedzie zawsze tylko jakas opcja dla uzytku domowego. Jakos nie wiedze duzej firmy projektowej ktora jedzie na darmowym CAD'dzie na Linuksie... przy wszystkich stanowiska slychac tylko "o... KU....WA":)

Avatar
kodzisz (niezalogowany) | 05.10.2010 11:10#16

Chylę czoła przed Twórcami Gimpa, Inkscape, Scribusa, Blendera i życzę dalszego rozwoju. Inni zwłaszcza oprogramowanie w postprodukcji filmów muszą się jeszcze postarać by osiągnąć tak wyskoki poziom.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 05.10.2010 11:26#17

Ja tam przywykłem to tego interface'u, jak dla mnie mogą nie zmieniać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
FlashMan | 05.10.2010 11:44#18

O ile dobrze pamiętam, to w wersji 2.8 będzie możliwość przełączania między wersjami interface (a'la Gimp oraz Photoshop) :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 05.10.2010 11:49#19

Miałem na myśli, że tam jest nawet okno do parametrów narzędzia a ja wolę do tego zwykły poziomy pasek ;)

@skrzek: równie dobrze pewnie by się pracowało na Windows z trzema monitorami? ;) tylko po co? :)

@kodzisz: imo Inkscape jest obecnie na tym etapie, na którym Corel Draw był dekadę temu ;) nie wiem jak inne wymienione przez Ciebie programy bo ich nie znam ani nie używam.

Avatar
m. (niezalogowany) | 05.10.2010 12:21#20

wersja 2.7 jest wersja testowa i rozwojowa- jak kazda nieparzysta. parzysta nowa wersja bedzie to seria 2.8.x i ma miec sporo nowinek. ktore zaczynaja sie od przeniesienia wszytkiego do jednego okna... a kiedy wyjdzie stabilna? nikt nie wie ;)

Avatar
ble ble ble (niezalogowany) | 05.10.2010 12:23#21

Tak, tak, tak. Kogo obchodzi jakiś sexshop czy tam fotoszop w temacie o GIMPie? Więc darujcie sobie.

Avatar
theprv (niezalogowany) | 05.10.2010 12:44#22

gimp były ok, gdyby:
a) zespolenie interfejsu (najgorsze jest to że skróty klawiszowe raz działają raz nie w zależności jaki panel jest aktywny, a są takie skróty które powinny być globalnymi)
b) przyśpieszenie tego programu... jest tak koszmarnie wolny że się w pale nie mieści, już do wszystkiego można by się przyzwyczaić, ale ta prędkość zabija :D.

jest też parę bugów - np narzędzie do manipulacji perspektywą - odpalcie sobie, działa wolno, w podglądzie muszę ignorować to że wciąż widać oryginalną, nie zmienioną warstwę, no i sam algorytm perspektywy jest jakiś popaprany, choć to widać tylko przy dość dużym kącie... ech. jak na wersję 2+ to średnio

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
capry | 05.10.2010 12:48#23

Dla mnie, podstawowy program do szybkiej pracy :) darmowy, szybki, stabilny (ostatnie wydania). Polecam!

Avatar
webmaster12 (niezalogowany) | 05.10.2010 13:12#24

Ja tam używam Gimpa + Ubuntu do pracy nad tworzeniem stron www.
Myślę, że tworzę witryny niekiedy lepsze niż te oparte na Photoshopie - więc darujcie sobie porównania. Każdy wybiera co mu odpowiada.
Wątpię, aby większość osób, które się tutaj wypowiadają na temat Szopa miały go w wersji legalnej. Więc z czym do ludzi.

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 05.10.2010 13:16#25

ble ble ble bez tym "jakims" fotoszopem jest zrobione 90% grafiki jaka widzisz w sklepach i na bilboardach.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
treuer25 | 05.10.2010 13:19#26

Niektórzy tu myślą że wszystkie firmy mają Photoshopa zainstalowanego, a to nie prawda bo znam parę firm które mają Gimpa i z powodzeniem na nim pracują więc nie mówcie głupot że do normalnej pracy to tylko Photoshop.
Sam jestem projektantem części mechanicznych tzn. projektuje je w Auto CAD, ale powiem wam że wcale ten program nie jest niezbędny żeby móc pracować, w wielu firmach AutoCAD to tylko oprogramowanie pomocnicze i nic więcej bo są o wiele lepsze specjalistyczne narzędzia do takiej pracy.
Zresztą w mojej firmie używa się właściwie na przemian BrisCADa z AutoCAdem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
freedom | 05.10.2010 13:30#27

Odkąd przesiadłem się na Windows 7, miałem problem z Gimpem 2.6.x. Strasznie wolno się uruchamiał, za każdym razem. Strasznie mnie to denerwowało, ale, że używam sporadycznie, jakoś przeżyłem. Z ciekawości zainstalowałem betę 2.7.1 i cud, szybki (a raczej po prostu normalny) start. Trzeba się przestawić na lekko zaktualizowany interfejs, ale ogólnie wrażenia pozytywne ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 05.10.2010 13:54#28

@treuer25: Czy firma o której piszesz zajmuje się prowadzeniem biznesu w branży grafika komputerowa? ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
treuer25 | 05.10.2010 14:05#29

Zajmują się grafiką komputerową na stronach internetowych choćby, salony fotograficzne niektóre które znam używają w nich Gimpa, w moim mieście (miasto powyżej 100 tys. mieszkańców).
Zresztą mój kumpel zajmuje się profesjonalną obróbka zdjęć jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie, pracuje w Gimpie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
master_zonk6 | 05.10.2010 14:32#30

jak ktoś chce, to i w Paincie namaluje dzieło sztuki, a złej baletnicy przeszkadza rąbek u spódnicy.
Program jest świetny i za darmo. Trzeba przyzwyczaić się do interfejsu i obsługi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 05.10.2010 14:43#31

"a trzeci jest taki, że się sam nie updateuje ściągając *tylko* poprawki i co za tym idzie co czas jakiś trzeba od nowa ściągać cały instalator samemu ;) "

Ja nie muszę ściągać co wersję nowego instalatora, samo się aktualizuje do najnowszej wersji.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
kamil_w | 05.10.2010 15:57#32

rexxxik (niezalogowany) napisał:
"Ta, i tak wszyscy jadą na szopie."

Ja nie używam Photoshopa. GIMP dobrze mi służy.



januszek napisał:
"trzy główne powody - pierwszy mniejszy czyli oddzielne okna do wszystkiego, drugi pojęcia i nazwy pewnych funkcji/czynności, które są ni z gruszki, ni z pietruszki (np.: „Kolor wyściółki” albo „Otwórz położenie” czy też: „Narzędzia rysownicze”; a trzeci jest taki, że się sam nie updateuje ściągając *tylko* poprawki i co za tym idzie co czas jakiś trzeba od nowa ściągać cały instalator samemu ;)"

- Osobne panele to jak dla mnie wielka zaleta a nie wada. Jak z tego korzystać wspomniałem przy okazji mojej recenzji programu Dexpot na tym portalu:
http://www.dobreprogramy.pl/Dexpot,Program,Windows,18220.html
- Nazewninictwo jest jakie jest i mi to nie przeszkada. Z kolei dla mnie niektóre funkcje w Photoshopie się dziwnie nazywają.
- Co do aktualizacji to już widzę jak ci się ten Photoshop Elements sam aktualizuje do nowszej wersji. Nie dość, że musisz pobrać nie 20MB, a 1800MB to jeszcze musisz wyłożyć gotówkę. Poza tym pod Linuksem nie trzeba ściągać instalatora a pamiętajmy, że GIMP początki miał pod Linuksem. ;)



theprv (niezalogowany) napisał:
"gimp były ok, gdyby:
a) zespolenie interfejsu (najgorsze jest to że skróty klawiszowe raz działają raz nie w zależności jaki panel jest aktywny, a są takie skróty które powinny być globalnymi)"

Gimp będzie miał zespolony interfejs od wersji 2.8 (opcjonalnie do wyboru). Co do skrótów to w ustawieniach programu można sobie ustawić skróty globalne.

Avatar
k4misiek (niezalogowany) | 05.10.2010 18:17#33

Używam wersji 2.7.1 i bardzo sobie chwale, szczególnie mechanizm pozwalający na pracę w jednym oknie :).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
neografix | 05.10.2010 20:15#34

Ja pracuje na Gimpie, nic nie kosztuje a na nim zarabiam :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
januszek | 06.10.2010 7:53#35

Wniosek, po lekturze komentarzy wydaje się być oczywisty: gimpa można docenić i polubić dopiero pod Linuxem... ;P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
m_bagin | 06.10.2010 19:52#36

@januszek wniosek nie do końca trafiony z prostej przyczyny pod windowsem też są wirtualne pulpity sam korzystałem z takich swojego czasu, ba nawet swojego czasu pamiętam sterowniki NVidii były w tą opcję standardowo wyposażone... poza tym jestem jednym z tych którzy uważają, że podzielony interface to zaleta i Gimp nie jest jedynym takim programem przykładem jest LABviev, wszystko kwestia chęci do przyzwyczajenia się ;) co do skrótów w Gimpie była/jest możliwość własnego konfigurowania skrótów klawiaturowych włącznie z globalnymi ale osobiście nie korzystałem z tej możliwości :)
pozdrawiam

Avatar
(niezalogowany) (niezalogowany) | 20.02.2011 16:02#37

Mi on nie chce wejść pomazuje się tylko ten obrazek niebieski z ziemią nie wiem czemu

Avatar
Ninna1491 (niezalogowany) | 13.02.2012 1:00#38

Rozpracowuję właśnie Gimpa 2.11.6. Uważam że jest dobry, ale ostatnio utraciłam oryginalną wersję ustawienia narzędzi( było w jednym oknie) i nie ma szans aby przywrócić to co było. I rzeczywiście są problemy z uzyskaniem zaznaczania rozmytego tak odręcznego jak po do zaznaczania odpowiednim narzędziem pod użycie szybkiej maski. Może ktoś to już rozpracował? Podoba mi się ten Gimp ale wcale nie jest łatwy bo ciągle coś mi w nim szwankuje.Szczególnie zaznaczanie. Życzliwym do podpowiedzi podaje GG 11930305.Będę wdzięczna.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av