GNOME 2.24 wydane

24.09.2008 20:10, Autor: Adam Wróblewski (adam9870)
NewsImage

Dzisiaj ukazała się oficjalna stabilna wersja środowiska graficznego GNOME 2.24.

Nowa wersja tradycyjnie wnosi sporo nowych funkcji, drobnych udogodnień i łatek na błędy znalezione w poprzednim wydaniu. Nowe GNOME to między innymi trzecia odsłona komunikatora Ekiga. Prócz zmian w samym interfejsie, oferuje on funkcję monitorowania SIP, PBX, lepsze wsparcie dla kodeków wideo oraz udoskonalony tryb pełnoekranowy. Pojawił się także zupełnie nowy multikomunikator internetowy o nazwie Empathy, oparty na freameworku Telepathy.

Hamster pozwala na planowanie zadań, podobnie jak ma to miejsce w przypadku typowych organizerów. Mogą one być kojarzone z konkretnymi godzinami, sortowane, tworzone wykresy działalności, czy też oceniane, jakie zadania pochłaniają nam największą ilość czasu. Na wzór innych środowisk, GNOME od teraz oferuje tzw. kompaktowe widoki list, a rozmiar poszczególnych elementów, może być regulowany za pomocą zoomu. Wbudowany menadżer plików Nautilus zawiera natomiast długo oczekiwaną funkcjonalność kart.

Dodano kilka nowych wtyczek do Deskbara, mającego być uniwersalnym narzędziem do wyszukiwania, zarówno w systemie, jak i w wyszukiwarkach. Moduł konfiguracji rozdzielczości ekranu został rozbudowany pod kątem obsługi wielu monitorów jednocześnie. Aplet ustawień dźwięku wykorzystanie bibliotekę tematyczną libcanberra, dzięki czemu używanie np. alarmu powinno mniej kolidować z odtwarzaniem muzyki, graniem, czy oglądaniem filmów.

Udoskonalono wsparcie dla tunerów DVB, urządzeń sterującymi działającymi na podczerwień, a także wideo wysokiej rozdzielczości (HD), pochodzących z serwisu YouTube. Wprowadzono możliwość poruszania się po panelach za pośrednictwem klawiatury, poprawiono też screenreading. Programistów z pewnością zainteresuje wiadomość, że nowe GNOME bazuje na bibliotekach GLib 2.18 oraz GTK + 2,14.

Pełna lista zmian wzbogacona o zrzuty ekranu nowych funkcji dostępna jest na stronie twórców. Pierwszymi dystrybucjami, które będą zawierać nowe GNOME będą prawdopodobnie openSUSE 11.1 i Ubuntu 8.10, których premiera planowana jest jeszcze w tym roku.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze  

nie (niezalogowany) | 24.09.2008 20:19
image
Avatar
#1

To środowisko jest beznadziejne może 5.5 za 10 lat .

matiit (niezalogowany) | 24.09.2008 20:23
image
Avatar
#2

Przed chwilą się z tego na KDE przesiadłem... ulga :)

[r4] (niezalogowany) | 24.09.2008 20:24
image
Avatar
#3

@nie: co masz na poparcie swej tezy? Czy tylko tyle, że jest tak samo "beznadziejne", jak Twoja wypowiedź?

#linuxman (niezalogowany) | 24.09.2008 20:26
image
Avatar
#4

@nie
No tak przecież lepszy jest explorer który wysypuje się dość często...

IrasB (niezalogowany) | 24.09.2008 20:29
image
Avatar
#5

Lubię komentarze w stylu: to jest beznadziejne, a to super...
Próbowałem różnych środowisk i jakoś zawsze wracam do Gnome, choć trudno mi określić dlaczego:)
Pozdrawiam wszystkich sympatyków Open Source.

ja (niezalogowany) | 24.09.2008 20:31
image
Avatar
#6

@nie

Beznadziejne są komentarze pozbawione treści merytorycznej, takie jak Twój.

sabby7890 (niezalogowany) | 24.09.2008 20:33
image
Avatar
#7

@nie

Ja nie widzę nic beznadziejnego w tym środowisku. Ba, nawet nie mogę się przyzwyczaić do KDE (którego kiedyś byłem ogromnym fanem dopóki nie zobaczyłem GNOME). Interfejs Windowsa też mi nie za bardzo odpowiada.

GNOME po prostu wymiata:) Chociaż nie twierdzę, że inne środowiska nie - Windows i KDE też są spoko:)

DW (niezalogowany) | 24.09.2008 20:33
image
Avatar
#8

Dla mnie Gnome bije na głowe KDE. Nie wiem po czym stwierdzasz, że jest beznadziejne. Jest lekkie, gustowne i intuicyjne. Czego chcieć więcej :)?

anonim (niezalogowany) | 24.09.2008 20:35
image
Avatar
#9

luna jest dużo lepsza

Ult1me (niezalogowany) | 24.09.2008 20:36
image
Avatar
#10

Windowsiarz się odezwał :P Pracowałeś kiedyś na linuksie?

hence (niezalogowany) | 24.09.2008 20:38
image
Avatar
#11

nie zgadzam się. to środowisko działa szybko i jest znacznie bardziej funkcjonalne, niż to, które oferuje windows.

Robert (niezalogowany) | 24.09.2008 20:40
image
Avatar
#12

Program jest Ok

jajac (niezalogowany) | 24.09.2008 20:40
image
Avatar
#13

To środowisko jest bardzo dobre. Czekam na Ubuntu 8.10pl (październik/listopad 2008).

L@m3r (niezalogowany) | 24.09.2008 20:42
image
Avatar
#14

@nie: Powiedz mi na jakiej podstawie tak sądzisz trollu, skoro i tak na windzie siedzisz? Akurat Gnome jest bardzo przyjemnie zbudowane, szczególnie podoba mi się małe, proste i funkcjonalne menu. Jakaś pozytywna alternatywa dla tych przebajerowanych menu z Visty i nowego KDE.

anonim (niezalogowany) | 24.09.2008 20:46
image
Avatar
#15

Na pewno jest lepsze niż najnowsze KDE

mathen (niezalogowany) | 24.09.2008 20:47
image
Avatar
#16

Moim zdaniem Gnome jest najbardziej intuicyjnym i Userfriendly środowiskiem, pozdrawiam użytkowników Gnoma.

n1cram@o2.pl (niezalogowany) | 24.09.2008 20:51
image
Avatar
#17

mam pytanie: czy mój UBUNTU 7.04 (chyba :) ) sam sobie zaktualizuje tego Gnome? czy muszę pobrać nowszego UBUNTU z już skompilowanym w środku Gnomem? czy może poprzez aktualizacje to się kiedyś udostępni i pobierze?

dzięki za odpowiedzi..
n1

Mily (niezalogowany) | 24.09.2008 20:51
image
Avatar
#18

Ja sadze za to, ze Gnome jest coraz lepsze i bardziej użyteczne, oby tak dalej! Co do komentarza powyżej, to funkcjonalnością i użytecznością dawno już przegoniło pulpit Windowsa.

akuku (niezalogowany) | 24.09.2008 20:51
image
Avatar
#19

@ nie
"To środowisko jest beznadziejne może 5.5 za 10 lat "
No to się popisałeś - bardzo rzeczowa i wyczerpująca opinią.

Uważam, że Gnome jest właśnie bardzo funkcjonalnym środowiskiem graficznym. Nie jest przeładowane wodotryskami, za to jest proste, czytelne, dobrze zorganizowane. Sprawdza się w codziennej pracy.

brovar (niezalogowany) | 24.09.2008 20:54
image
Avatar
#20

@nie
A możesz to czymś uzasadnić? Równie dobrze, ja mogę stwierdzić, że beznadziejne jest KDE - bo tak.

Wesol (niezalogowany) | 24.09.2008 20:54
image
Avatar
#21

:P nie oplaca sie aktualizowac :P

@nie
najprawdopodobiej 5.5 bedzie za 20 lat... ale nie sa wazne numerki ... zobacz jak dlugo jest WINE rozwijane a ma marn numerek 1.x.x

gothmori (niezalogowany) | 24.09.2008 20:58
image
Avatar
#22

i to wszystko w pół roku... ;] miękkociasny mógłby się wiele nauczyc ;] ciekawe co w następnej wersji ;];];];];];];];] za półtora roku gnome 3.0!!! ciekawe co pokażą ;];];];];];];];];];];];];];];]

nie2 (niezalogowany) | 24.09.2008 21:00
image
Avatar
#23

To samo mógłbym powiedzieć o kde... Podałbym w tym wypadku wyższy numerek niż 5.5.

Zulu (niezalogowany) | 24.09.2008 21:06
image
Avatar
#24

@nie
sam jestes beznadziejny

tk (niezalogowany) | 24.09.2008 21:10
image
Avatar
#25

IceWM jest fajne i ---> windowsowate :)

ale i dobre gnome nie jest złe, jest lepsze od KDE, które się skończyło na 3.5.8!

pollution (niezalogowany) | 24.09.2008 21:11
image
Avatar
#26

Niby to dobrze ze coraz wiecej coraz lepiej i to nei kosztem wydajnosci nie jest to smietnik jak kde 3.X.
Kde 4 to wielki krok do przodu kosztem stabilnosci ale wydaje mi sie ze czasem warto zaczac od poczatku z nowymi pomyslami ... gnome mimo iz najbardziej niezawodne troche nudzi. A nowe themy nie pomagaja brakuje swierzosci ktora ma kde4 (fakt wiele elementow to kopie z innych systemow srodowisk ale to zaleta)

hudys (niezalogowany) | 24.09.2008 21:16
image
Avatar
#27

@matiit
Nie na długo... KDE zacznie Ci się zaraz sypać...

matiit (niezalogowany) | 24.09.2008 21:17
image
Avatar
#28

@* tylko nie mówcie że gnome jest lekkie, błagam.

nie (niezalogowany) | 24.09.2008 21:20
image
Avatar
#29

TO środowisko jest mało powiedziane że jest beznadziejne to nie nadaje się do użytkowania

kaszub (niezalogowany) | 24.09.2008 21:20
image
Avatar
#30

jak zainstalowac gnoma 2.24 do ubuntu 8.04

tak [Fan(atyk) GNU] (niezalogowany) | 24.09.2008 21:21
image
Avatar
#31

@Nie
>
> To środowisko jest beznadziejne może 5.5 za 10 lat .
>
Twoją wypowiedź można zrozumieć na 3 sposoby:
1. Sądzisz, że za 10 lat GNOME będzie beznadziejne;
2. Wystawiasz GNOME ocenę "5.5" (pięć i pół). Tyle, że nie podajesz skali;
3. Sądzisz, że za 5 i pół roku upłynie 10 lat.

W _każdym_ razie - przed kropką _nie_ piszemy odstępu (bez spacji).
Nawet, jeśli jesteś jeszcze na poziomie szkoły podstawowej, powinieneś to wiedzieć.

@Matiit
>
> Przed chwilą się z tego na KDE przesiadłem... ulga :)
>
Usiadłeś na KDE. Ulga? Ciekawe - to tak jak z ulgą gdy się usiądzie na WC ;-)?

@#Linuxman
Sypie się, sypie, ale za to ma rzeczy, jakich GNOME brakuje, jak np. ... ... ...tylko jeden pulpit? Hehe, Ludzie, jak Wy wytrzymujecie na Windows :-D?

@IrasB
Hehe, ze mną podobnie, choć akurat to co dla mnie pewne, to że wygląd GNOME lubię.

@Ja
Treści merytorycznej także. To jednak np. wśród polityków powszechne.
Jego komentarz zaś jest pozbawiony przecinków, to już naprawdę irytujące :-]

Jeśli ktoś myśli:
"każdy się przecież domyśla o co chodzi"
to niech nie pisze komentarza _w_ogóle_ - w końcu każdy i tak się domyśla jak mógłbyś skomentować.

rafi6666 (niezalogowany) | 24.09.2008 21:28
image
Avatar
#32

Panowie, przeglądam Dobreprogramy.pl i zauważyłem że użytkownicy Linuksa są strasznie nerwowi i reagują impulsywnie na negatywne wypowiedzi na tematy związane z Linuksem.

Każdy wybiera system jaki mu pasuje i co oczekuje od systemu. Ja osobiście dość długo testowałem różne dystrybucje Linuksa aż w końcu zrobiłem rachunek, czego tak naprawdę potrzebuje i wybrałem Windows. Więcej było argumentów za Windows.

Panowie przestańcie w końcu kłócić się co jest lepsze Windows czy Linux, oba systemy mają swoje wady i zalety.

Jeszcze jedno co mnie denerwuje to że piszecie że Windows się wiesza (notorycznie), to można sobie wsadzić między bajki, używam legalnego systemu od 2002 i może raz czy dwa miałem zwis, z winy gry a nie systemu. Serwisowałem kilkadziesiąt komputerów z Windows XP w szkołach i firmach i sporadycznie były awarie systemów.

I jeszcze jedno, nie wyobrażam sobie np. komputów w szkole u Pani sekretarce na Linuksie lub księgowej.

fresh99 (niezalogowany) | 24.09.2008 21:31
image
Avatar
#33

Tak się składa że w domu cała rodzina 3 os. ma (linuxa) 2 laptopy i PC , KDE super ale ...... mamy
wszyscy GNOME , czekamy na stabilne sprawdzone
KDE 4.1 , wtedy znowu będzie problem co wybrać.
Pozdrawiam całe Open Source

free_man (niezalogowany) | 24.09.2008 21:33
image
Avatar
#34

@nie

Idź lepiej poklikać "Next"

Ciekawe czy będzie bardziej przyjazne dla Notebooków.

Energizer (niezalogowany) | 24.09.2008 21:37
image
Avatar
#35

Podejrzewam, że Gnome 2.24 pojawi się w Mandrivie 2009, która będzie dostępna pewnie w połowie października. Środowisko bardzo dobre, podoba mi się jego prostota i łatwość obsługi. Próbowałem przesiadać się na KDE jednak to nie dla mnie. W Xfce też mi czegoś brakuje. Jak dla mnie głupie w Gnome jest to, że Nautilus standardowo każdy katalog otwera w nowym oknie, na szczęście da się to jednak zmienić. Ciekawi mnie ten nowy komunikator - Empathy. Może ktoś wie dlaczego zrezygnowano z multiplatformowego multikomunikatora którego używam?

GNOME fan (niezalogowany) | 24.09.2008 21:38
image
Avatar
#36

Pierwszymi dystrybucjami, które będą zawierać nowe GNOME raczej nie będą openSUSE 11.1 i Ubuntu 8.10. Prawdopodobnie będzie to Foresight.

Henry (niezalogowany) | 24.09.2008 21:45
image
Avatar
#37

Ech ... kolejna wersja tego kolorowego chaosu ...
Pod maska GNOME`a znajduje sie istna dzungla dziwacznych zaleznosci, niekompatybilnosci i braku mozliwosci skonfigurowania czegokolwiek ... przykre.

Marcin (niezalogowany) | 24.09.2008 21:54
image
Avatar
#38

program OK

billy (niezalogowany) | 24.09.2008 21:56
image
Avatar
#39

Bardzo fajne środowisko, korzystałem dość dawno temu, mając Ubuntu, ale raczej stwierdzenie "lekkie" tutaj się nie sprawdza :) Ubuntu działało u mnie z prędkością Windowsa.. środowisko na bardziej aktualny sprzęt ;)
Mi sprawiało wrażenie bardziej "poukładanego" niż cukierkowe KDE. Jeśli będzie lepszy komputer to pewnie pojawi się na liście wm obok Fluxboxa i Lxde ;)

Pyoter (niezalogowany) | 24.09.2008 22:01
image
Avatar
#40

Kurcze. To zaczyna mnie męczyć. Chciałem się nie odzywać, ale muszę to skomentować. Czemu ludzie, którzy nie używają Gnome'a się tu wypowiadają, a na dodatek krytykują je za istnienie w ogóle. Powtarzam to za każdym razem, gdy coś takiego widzę. Siłą Linuksa jest WYBÓR! Nie podoba mi się Gnome, korzystam z KDE, XFCE, czy czegoś tam jeszcze. Nie lubię Ubuntu, korzystam z czegoś innego idt, itd. Nie chciałbym, żeby ktoś kto uważa, że Gnome jest do *** przyczynił się np. do zamknięcia projektu, bo za chwilę znów zostaniemy tylko z "jedynym słusznym systemem" i to co on nam daje i nic poza tym. A i tak zaraz będziecie mnie wytykać, że piszę to na Viście :)

konuhageruke (niezalogowany) | 24.09.2008 22:07
image
Avatar
#41

nim skorzystam z tej wersji proszę o rzeczowe opinie.
Co jest wygodniejsze, co mniej wygodne w stosunku do poprzedniej wersji (mam ubuntu 8.04 na drugim kompie)?
KDE urzywałem sporadycznie na knoppixie i Slaxie i uważam, że jest mniej wygodne od Gnome, ale to moja opinia.
Prośba do adminów: kasujcie komentarze pozbawione treści.

lucas (niezalogowany) | 24.09.2008 22:09
image
Avatar
#42

tk
chyba masz na myśli 3.5.10 które zostało wydane w sierpniu

anonim (niezalogowany) | 24.09.2008 22:15
image
Avatar
#43

pomyłka aero jest jednak lepsze od luny. gnom i reszta jest daleko w tyle.

tak (niezalogowany) | 24.09.2008 22:15
image
Avatar
#44

Nie karmcie trolla

Deomon (niezalogowany) | 24.09.2008 22:17
image
Avatar
#45

Czy GNOME jest lżejsze od KDE? Raczej nie sądzę. Wiem na pewno jednak, że jest o wiele bardziej stabilne. Próbowałem dać wiele już razy szansę KDE (ostatnio 4) i muszę z niestety stwierdzić, że stabilnością to ono nie grzeszy. Niech przykładem będzie chociaż to, że konkueror mi się parę razy po prostu zawiesił zaraz po odpaleniu... GNOME jest przyjrzyste i czyste i to się mu naprawdę chwali. Nie ma tam nic co by odstawało, wszystko ładnie poukładane. Tym naprawdę GNOME bije KDE i to mocno.

patman (niezalogowany) | 24.09.2008 22:23
image
Avatar
#46

Używam Ubunciaka 8.04 (z gnomem ;p) na zabytkowym laptopie (1 Ghz, 384 MB), idzie jak burza. Nie widzę podstaw, żeby nazywać go ciężkim.
BTW - najbardziej lubię fachowców, co będą sklinać na przeciwników, że winda to ***, linuch to ***, bez konkretnych merytorycznych przykładów.

whee (niezalogowany) | 24.09.2008 22:23
image
Avatar
#47

lol ale napad na 'nie' ... az mu wspolczuje ...
a ja z testami i opinia poczekam az nowe gnome bedzie w repo :p

niedziwedz (niezalogowany) | 24.09.2008 22:23
image
Avatar
#48

Przeraziło mnie czytając te komanetarze jak wielu ludzi dało się sprowokować trollowi nie :P
Żałosny komenatrz prawdopodobnie niewiele bardziej wartościowego człowieka - więc po co w ogóle się tym przejmować? Nie rozumiem was ludzie - olejcie go!

A co do GNOME to uwielbiam je. Kiedyś używałem KDE bo GNOME było dla mnie zbyt brzydkie ale od kiedy używam Ubuntu to jest OK. Chociaż teraz czekam na KDE4 które IMO dalej jest nieskończone. Może się nawet przesiądę :D

Bananikus (niezalogowany) | 24.09.2008 22:35
image
Avatar
#49

Kde zaczęło się na 4.0, a właściwie 4.1. Między kde 3.5.8 a gnome zawsze się zastanawiałem, chociaż preferowałem kde. Ale z 4.1 nie przejdę już Gnome. Czwóreczka działa szybko i stabilnie. Ma bardzo, ale to bardzo intuicyjny dobrze pomyślany interfejs, plasmę i możliwości konfiugracyjne już na dzień dzisiejszy przewyższające Gnome. Gnome strasznie kojarzy mi się z Windowsem. KDE to coś innego. Coś dzięki czemu spróbowałem Linuxa. Widząc Gnome miałem wrażenie: Marna kopia Windowsa. Zresztą KDE działa na moim sprzęcie lepiej. Jak ktoś lubi Gnome niech używa. Tylko przestańcie pindzielić jakie to KDE jest cienkie w porównaniu z gnome. Nie chcę się kłócić, ale wyższość KDE stabilnośćią i szybkością nad Gnome nie trudno udowodnić. Przestańcie być fanatykami.

Jakub (niezalogowany) | 24.09.2008 22:37
image
Avatar
#50

Dla mnie Gnome na początku było trochę irytującym środowiskiem. Szczególnie męczył brak jednego "centrum zarządzania". Jednakże już po tygodniu doszedłem do wniosku, że jest super.

Niemniej KDE ma swoje atuty - Kdevelop, Amarok... na szczęście da się uruchomić na Gnome :)

Open Source!

Lin/Mac/Win user (niezalogowany) | 24.09.2008 22:42
image
Avatar
#51

@nie | IPHASH : L3-TY-ZM-HV
"To środowisko jest beznadziejne może 5.5 za 10 lat ."
"TO środowisko jest mało powiedziane że jest beznadziejne to nie nadaje się do użytkowania"

Według mnie, mimo że posiada kilka kontrowersyjnych i dziwnych rozwiązań, jest bardziej ergonomiczne, prostsze i przyjemniejsze w obsłudze niż KDE czy środowisko Windows bądź Mac OS X.

kAsia2 (niezalogowany) | 24.09.2008 22:47
image
Avatar
#52

jestem w szkółce linuksowej, Ubuntu z Gnomem działa mi b.dobrze, nie widzę jakiś tam niestabilności i innych pierdół:) pozdrawiam

Jacek (niezalogowany) | 24.09.2008 22:54
image
Avatar
#53

Gnome jest zły? To nie chce wiedzieć jakie jest KDE :P Spośród najpopularniejszych środowisk graficznych To Gnome moim zdaniem jest królem. Wydajność/Wygoda/ładny wygląd. 2 miejsce ma XFC bo jest do gnome podobny, ale jeszcze bardziej wydajny i okrojony (na słabe kompy idealny, ale ja już mam nowy sprzęt :P) KDE jest brzydki, w obsłudze dziwny, toporny... Ale to moje subiektywne zdanie ;)

ps. Fluxboxa nie testowałem ;)

dr boczek (niezalogowany) | 24.09.2008 23:01
image
Avatar
#54

powiem tylko że wcześniej używalem tylko kde od wersji 3.0
gnome jakoś niespoecjalnie mi przypadło do gustu, ale któregos tak razu, jak kde wydało kiepska wersję 3.4 postanowiłem spróbować GNOME, całkie to ładne i stabilne, w przeciwieństwie do kde. ale na swoim kompie mam oprócz windy xfce, cudo... choć komp nie nalezy do wolnych...

Sylar (niezalogowany) | 24.09.2008 23:04
image
Avatar
#55

Eleganckie, funkcjonalne, jak dla mnie bezkonkurencyjne. Tak trzymać.

IGI (niezalogowany) | 24.09.2008 23:06
image
Avatar
#56

@whee
No takiego trolla trzeba zgnębić, może następnym razem pomyśli zanim napisze, bleh....

@whee - masz przykład wypowiedzi na poziomie "nie", może lepiej do ciebie trafii jego głupota: "człowiek pod nickiem whee jest ******" :)

Lenin (niezalogowany) | 24.09.2008 23:09
image
Avatar
#57

Cały czas czuję jakiś niedosyt w tym środowisku. Gdzieś już widziałem prawie ideał, tylko gdzie to było....hmmm - już wiem w Windowsie XP ;-)

pawelcd (niezalogowany) | 24.09.2008 23:23
image
Avatar
#58

gnome to świetne, szybkie i jak ktoś popracuje piękne środowisko graficzne

mandrivamanniak (niezalogowany) | 24.09.2008 23:36
image
Avatar
#59

Oprócz ubuntu i opensuse również mandriva 2009 (wersja finalna- ok 9 października) będzie posiadała gnome 2.24 i to pierwsza wśród tej trójki dystrybucji.To tak dla ścisłośći:)

Razi (niezalogowany) | 24.09.2008 23:44
image
Avatar
#60

Lubię gnome za to, że jest takie oryginalne i nie jest klonem interfejsu winshitu.
Ciekawe czy wyjdzie do ubu 8.04

amigib (niezalogowany) | 24.09.2008 23:48
image
Avatar
#61

@Deomon

widać w dystrybucji której używasz nie potrafią dobrze sprawnie skompilować KDE, pod Slackiem KDE jest bardzo stabilne i nic się nie wysypuje

7 (niezalogowany) | 25.09.2008 0:15
image
Avatar
#62

"pomyłka aero jest jednak lepsze od luny. gnom i reszta jest daleko w tyle."

BZDURY! Aero jest znacznie dalej niż gnome + compiz fusion, do tego GNOME konfigurujesz pod siebie i jak dobierzesz fajny motyw to ten Vista wtedy wymięka. W MS nie masz możliwości konfigurowania wyglądu. Jak już chcesz coś porównać z GNOME to porównaj z nim Vistę przy wyłączonym Aero i wtedy oceniaj. Aero z GNOME to beznadziejne porównanie bo to inne produkty, Aero można porównać tylko z CF. Tak samo jakbyś chciał porównać samochód z rowerem...

A tak po za tym GNOME jest świetne ;) i na pewno lepsze niż KDE 4.1, może KDE 4.3 będzie ok ale jak na razie jest jak jest. Czekamy, czekamy i doczekać się nie możemy na dobrze działającą 4. GNOME rozwija się zdecydowanie w lepszym kierunku niż KDE.

JzW (niezalogowany) | 25.09.2008 0:27
image
Avatar
#63

GNOME jest doskonały do większości normalnych zastosowań. Szkoda,że nadaje się tylko na nowsze kompy.

Pete (niezalogowany) | 25.09.2008 0:38
image
Avatar
#64

Jak dla mnie to nie było i długo nie bedzie lepszego środowiska. Oczywiście dobrze jest sobie znaleźć jakiś ładny theme (ja używam darkFedora + zestaw ikon Kamel). Na wolniejsze kompy polecam fxce (mozna powiedziec okrojone Gnome i troche mniej funkcjonalne).

KDE 4.1 jest OK, ale denerwuje mnie tak mało miejsca na zminimalizowane okna (wiecej niz 4 okna i sie robi bardzo ciasno).

Hehe, Windowsa nie używałem tak dawno, że nie jestem w stanie powiedzieć jakie jego środowisko graficzne ma plusy i minusy.

KeRaD (niezalogowany) | 25.09.2008 2:19
image
Avatar
#65

Kiedyś przed laty używałem KDE ver. 0.8... potem XFCE 3 i 4 i GNOME 1... - obecnie GNOME 2.24 - to świetny produkt. Mocno stabilny - taki potrzebuje do codziennej pracy !!

trux (niezalogowany) | 25.09.2008 2:41
image
Avatar
#66

rafi6666 @

"I jeszcze jedno, nie wyobrażam sobie np. komputów w szkole u Pani sekretarce na Linuksie lub księgowej."

A wyobrażasz sobie żeby pani księgowa zainstalowała Windowsa, sterowniki, antywira, firewalla itp...
Informatycy są po to aby dostarczać gotowe rozwiązania, i nie jest ważne czy to Windows, czy GNU/Linux.

anonim (niezalogowany) | 25.09.2008 6:12
image
Avatar
#67

a Mayron nie trolluje?? dziwne o-O

Grief (niezalogowany) | 25.09.2008 7:51
image
Avatar
#68

Użytkowałem Ubuntu przez dość krótki okres czasu (ok. 2 miesiące) ale muszę przyznać, że Gnome wydaje mi się lepszym środowiskiem. W porównaniu z nim KDE wydawało mi się mniej stabilne i przejrzyste (chyba, że to kwestia jakichś ustawień) . Zwłaszcza jeśli się uruchomiło Beryla działy się różne niefajne rzeczy, zawiasy, etc.

asembler (niezalogowany) | 25.09.2008 7:59
image
Avatar
#69

Jak dla mnie to nawet KDE tam wersja 3.2 jest bardziej funkcjonalne od gnoma, a co tam jest nawet bardziej funkcjonalne od środowiska graficznego Windowsa Visty bo w KDE 3.x moge sobie ustawić przezroczystość paska narzędzi i kolor jego przezroczystości, a nawet dowolnie zmieniać parametry tapety, kolor tapety gradient tapety, a w kde 4, które jest jeszcze nie dopracowane można zmieniać rozmiar dowolnej ikony.

Lukass (niezalogowany) | 25.09.2008 8:07
image
Avatar
#70

Uuuu, ale się porobiło. Wy już się nie macie o co kłócić? Ktoś lubi KDE - ma KDE, jak woli Gnome - to Gnome. Ale w międzyczasie parę dziwnych stwierdzeń się pojawiło. Co na przykład znaczy, że KDE jest "cukierkowe"? Toć zmieniasz sobie motyw, dajesz fajne ikony, tapetę i już nie ma ani śladu cukierka. Taki problem? Czy KDE jest ciężkie? Chyba mniej więcej tak samo jak Gnome. Jak kto szuka lekkiego, to xfce wymiata. A stabilność? No dobra, używam KDE 3.5.x, ale istotnie Gnome jest odrobinę pewniejszy, szczególnie jak ktoś chce używać Compiz-Fusion. Ja zrezygnowałem z tego ostatniego, bo do Gnome się przekonać nie mogę i nie wiem dlaczego. No i używam w większości programów z KDE (k3b, kaffeine, amarok, KONQUEROR - NIE DO POBICIA), to po co Gnome ma dodatkowo ładować sobie pół tony nadliczbowych rzeczy.

and (niezalogowany) | 25.09.2008 8:12
image
Avatar
#71

najlepsze jest to, że wystarczy tylko jedno słowo na "nie" tak jak to zrobił nie i już linuksiarze cali poruszeni i oburzeni. Od razu szczekają ile wlezie jaki to Linux jest hiper super etc.

anonim (niezalogowany) | 25.09.2008 9:28
image
Avatar
#72

To fajnie że wyszedł nowy gnome ;) Na razie używam KDE 4.1.1 pod openSUSE 11 ale jak wyjdzie UBUNTU 8.10 zawierające GNOME 2.24 to na pewno sobie zainstaluje.

szon (niezalogowany) | 25.09.2008 9:48
image
Avatar
#73

Gnome jest świetny. Kiedyś używałem wyłącznie KDE, ma ono swoje zalety ale dla mnie Gnome jest bezkonkurencyjny. Jest bardzo funkcjonalny, szybki i do tego z odpowiednim tematem Gtk+, ikon , metacity czy emerald bardzo piękny i elegancki. U mnie obecnie wygląda tak:

http://i2.fmix.pl/fmi1835/57c01a780005c49548db3f27

Natomiast środowisko graficzne Windowsa to tu jeśli chodzi o funkcjonalność, jakąś innowacyjność to nie zmieniło się w zasadzie nic od Windowsa 95 po Vistę. Jest chyba nawet gorzej bo np. to menu z Visty choć piękne to jednak strasznie toporne. Mogli by się uczyć od Gnoma. Pasek menu "Aplikacje Miejsca System" jest genialny w swojej prostocie i funkcjonalności. Nowe (ponoć ma być w Gnome 3 standardowo) menu Gnoma "Gimmie" też zapowiada się świetnie. Wymaga jeszcze dopracowania ale funkcjonalnością bije na głowę wszystko co dotąd widziałem. Pod KDE 4.1 jest Kickoff, który tak jak menu Visty do niczego się nie nadaje. Jest też Lancelot, który zapowiada się lepiej zwłaszcza jak się go odpowiednio skonfiguruje (można tak jak w Gimmie rozdzielić okna, można uruchamiać aplikacje bez klikania, można na pulpicie dodać aplety z różnymi elementami z menu i to jest fajne), ale do Gimmie mu daleko.

Spandex (niezalogowany) | 25.09.2008 10:36
image
Avatar
#74

Gnome jest chyba najlesze ;P
Gnome+Avant Windows Navigator ;)
KDE już mi się dawno znudziło.... ;P

prawdziwy and (niezalogowany) | 25.09.2008 10:58
image
Avatar
#75

@and
Sam szczekasz psie

ps : nie kradnij nicków trollu

Kris-is (niezalogowany) | 25.09.2008 11:02
image
Avatar
#76

Każdy system ma swoje wady i swoje zalety, więc jeden będzie wolał Windowsa, a drugi Linuxa - wolny kraj, wolny wybór ;-) nie ma się o co kłócić ;-)

A czy będzie można spodziewać się już teraz nowego Gnome w repo, czy dopiero będzie dostępne razem z nową wersją Ubuntu 8.10?

garulf (niezalogowany) | 25.09.2008 11:06
image
Avatar
#77

@nie
twoj komentarz jest zupelnie bez sensu, poniewaz o gustach sie nie dyskutuje
dlaczego sam nie dolaczysz do projektu GNOME aby go wzbogacic rozwojem? albo stworz lepsze srodowisko graficzne jesli potrafisz

Uzywam GNOME od dawna i choc nie jest doskonale, bardzo mi odpowiada jego prostota i funkconalnosc

panPierniczek (niezalogowany) | 25.09.2008 11:32
image
Avatar
#78

Mówienie że gnome jest lepszy od kde bo ładniej wygląda świadczy o niebywałym lamerstwie autora. Jak jest pacanem który nie potrafi zmienić to niech się nie udziela.

trinh (niezalogowany) | 25.09.2008 11:36
image
Avatar
#79

w porównaniu do okienek m$, macosów i kde gnomisko jest najlepsze.

Jakub (niezalogowany) | 25.09.2008 12:30
image
Avatar
#80

@asembler

Przecież ustawienie przeźroczystości okien nie zależą od środowiska, tylko od Windows Decoratora. Ja mam naprzykład Emeralda, wchodzę w ustawienia dekoracji okien i sobie sam ustawiam - czy okna mają być tradycyjne, czy zupełnie przeźroczyste, czy może szklane - jak na Vista. Sam sobie ustawiasz. Jedyne co trzeba jeszcze zrobić, to włączyć wtyczkę
"blur windows" w ustawieniach compiza. Obecnie mój system (jeżeli chodzi o wygląd) znacząco przypomina Wiśkę.

sabby7890 (niezalogowany) | 25.09.2008 13:13
image
Avatar
#81

W GNOME przeszkadzają mi tylko 2 rzeczy - nastawienie niektórych developerów i GTK.

GNOME wydaje się wolne, ponieważ GTK wolno rysuje widgety. Samo uruchamianie programów (NIE zależnych od libgnome, tylko GTK) jest bardzo szybkie. GTK ma problem z przyciskami (czyli wszystkimi toolbarami etc). Jeśli Twój motyw ma przyciski chociaż minimalnie zaokrąglone (nawet o 1 piksel), GTK zacznie działać wolno - lagi przy zmianie rozmiaru itp. Zmieńcie theme na Raleigh i będzie działać ok. Murrine też ma opcję kwadratowych przycisków - możecie dowalić 100 gradientów i innych bajerów, ale jeśli przyciski zostaną 100% kwadratowe - będzie ok.

Developerzy - zgłaszałem ten błąd z GTK na bugzilli GNOME (tam jest też bugzilla GTK). Powiedzieli, że za mało sprecyzowałem problem i bug zamknięty. Zgłaszałem problem ze źle działającymi napisami MicroDVD do Totema - Windowsowe playery biorą FPS z filmu, jeśli nie ma FPS'ów sprecyzowanych w pliku - Dev Totema i GSTreamera powiedział, że tak powinno być bo taki jest format napisów i GSTreamer nie będzie sprawdzał FPS'ów z filmu. Pomimo małej kłótni, wyszło na jego. No i dlatego napisy najlepiej pobierać w formacie SRT (czasowym) albo dla filmów z FPS != 23.936 czy jakoś tak na początku pliku z napisami umieszczać linijkę:

{1}{1}25.000

Niestety, to chyba nie zostanie naprawione. Dlatego piszę własny odtwarzacz z własną obsługą napisów bazujący na GSTreamerze. Pozdro

:-) (-: (niezalogowany) | 25.09.2008 13:59
image
Avatar
#82

widze, że niektorym trolom znudził się onet.pl , wp.pl i teraz zatruwają atmosfere na dobreprogramy.pl. Jeśli nie macie o czymś zielonego pojęcia to prosze nie komentujcie.
PS
Jeden, dwa glupie komentarze na temat newsa i odniechciewa się czytać dalszysz komentarzy gdyż są one tylko ripostą. Czytając komentarze chcę dowiedzieć się jakie wrażenia mają użytkownicy z jakimś programem, rozwiązaniem technologicznym a tak trole zaczynają sie rozprzestrzeniac

spazz (niezalogowany) | 25.09.2008 14:17
image
Avatar
#83

w tej chwili uzywam kde 3.5.9..i chodz mam niezly sprzet napisze wam szczerze , ze pod wzgledem stabilnosci i szybkosci xfce jest nie do pobicia...chodz na swoje kde nie moge narzekac..nie ma zbednych aplikacji, ktore powoduja ze staje sie krową..co do gnome ..dla mnie jest troche przymulajace..

zielonynietoper.LKR (niezalogowany) | 25.09.2008 14:21
image
Avatar
#84

szon możesz podać namiary na ten motyw ?? Wygląda rewelaccyjnie !!!!!

szon (niezalogowany) | 25.09.2008 16:05
image
Avatar
#85

@zielonynietoper.LKR
"szon możesz podać namiary na ten motyw ?? Wygląda rewelaccyjnie !!!!!"

Jasna sprawa. To jest Dust i cały czas się rozwija.

https://wiki.ubuntu.com/Artwork/Incoming/Intrepid/DustTheme

nie (niezalogowany) | 25.09.2008 16:06
image
Avatar
#86

Teraz mamy pełny obraz psełdolinuxsiarzy troli co nie potrafią czytać ze zrozumieniem i dają się nabrać w tak prosty sposób.Czy w tej wypowiedzi (To środowisko jest beznadziejne może 5.5 za 10 lat .) jest coś krzywdzącego z kąkretnym wskazaniem na czyje środowisko. Natomiast jeśli chodzi o środowiska linuxowe korzystam z KDE I GNOME.Co wy na to trole.

Petersen (niezalogowany) | 25.09.2008 16:54
image
Avatar
#87

Cześć wszystkim: mam małe pytanko: czy da się ustawić w GNOME, aby ikonki na pulpicie były jednego rozmiaru? Wiem, że mogę sobie to ręcznie zmienić, ale chodzi mi o to, aby w momencie zapisywania czegoś na pulpicie ikonka automatycznie przybierała określony rozmiar, identyczny z rozmiarem pozostałych ikonek na pulpicie. I jeszcze jedno: zauważyłem, że ikonki zapisują się na pulpicie często w dowolnym miejscu: co zrobić, aby nowa ikonka zapisywała się automatycznie pod poprzednią, ale w taki sposób, aby odstęp między wszystkimi ikonkami był identyczny?

tiaa (niezalogowany) | 25.09.2008 17:34
image
Avatar
#88

Petersen takie rzeczy to potrafi odrazu LXDE

Maciek (niezalogowany) | 25.09.2008 18:18
image
Avatar
#89

moze ktos napisac jak na ubuntu 8.04 zaktualizowac gnome'a 2.22.3 do 2.24?

akuku (niezalogowany) | 25.09.2008 18:41
image
Avatar
#90

No LXDE wymiata panowie-pierunsko szybki :)

Darek (niezalogowany) | 25.09.2008 18:49
image
Avatar
#91

Jak mam zaktualizować Gnome do najnowszej wersji? Teraz stoi 2.22; Ubuntu 8.4
Pzdr

RainerX (niezalogowany) | 25.09.2008 19:53
image
Avatar
#92

ja zawsze z konsoli klikam:
sudo apt-get
sudo apt-get upgrade
sudo apt-get upgrade distr

RainerX (niezalogowany) | 25.09.2008 19:54
image
Avatar
#93

2.24 podobno ma być dostępne z nową wersją 8.10

Darek (niezalogowany) | 25.09.2008 20:54
image
Avatar
#94

Wypróbuję te polecenia. Dzięki.
Chcę pozostać przy 8.4 :)

and (niezalogowany) | 25.09.2008 21:06
image
Avatar
#95

@Darek
Jeżeli wypróbujesz te polecenia, to raczej nie zostaniesz przy tej wersji

Kruk (niezalogowany) | 25.09.2008 21:10
image
Avatar
#96

@szon

A ten bajer z ikonami na dole ekranu to z czego jest? Sorry za lamerskie pytanie. :p Gnome'a bardzo rzadko używam, więc się nie znam na tym.

Darek (niezalogowany) | 25.09.2008 21:12
image
Avatar
#97

@and
Więc co byś proponował?

szon (niezalogowany) | 25.09.2008 22:14
image
Avatar
#98

@Kruk
"A ten bajer z ikonami na dole ekranu to z czego jest?"

Avant Window Nawigator
Jest standardowo w repu Ubuntu

berniosz (niezalogowany) | 26.09.2008 11:37
image
Avatar
#99

@Darek

http://library.gnome.org/misc/release-notes/2.24/#rninstallation

Najlepiej poczekac az pojawi sie w repo.

Hinczyk (niezalogowany) | 26.09.2008 19:04
image
Avatar
#100

Dziś całkowicie przesiadłem sie na Ubuntu :) po wyrzuceniu windowsa z dysku jakoś mi lepjej na sercu :P a co do tego nowego Gnome to lepjej poczekać aż sie w repo pokaże :)

gothmori (niezalogowany) | 26.09.2008 21:02
image
Avatar
#101

instalacja w automatyczny sposób lub aktualizacja środowiska z 2.22 do 2.24 jest niemożliwa... można kompilować ręcznie lub przez narzędzia typu garnome

Sisi (niezalogowany) | 27.09.2008 14:26
image
Avatar
#102

ja tam lubie gnome i śmiać mi sie chce z ludzi, którzy biorą udział w wojenkach środowisk graficznych czy systemów operacyjnych, albo mówią eee uzywam gentoo bo jest hard a ubuntu jest za latwe, lol, brak zycia, ale co zrobić, rózni ludzie są na tym świecie.

knurek (niezalogowany) | 02.10.2008 14:48
image
Avatar
#103

@szon
Mozesz po krotce opisac jak dojsc do takiego pulpitu ;)

Jakie ikonki, theme... ?

Johny Mnemonic (niezalogowany) | 09.10.2008 11:26
image
Avatar
#104

@rafi6666
Masz rację,większośc ludzi jedzie chyba na poprzerabianych piratach i ściąga syfy z sieci,ja też nie wiem,kiedy oryginalny XP mi się zawiesił
a robiłem już wszystko łącznie ze zgrywaniem muzyki z płyt,Gnome jest dobre bo jest proste,nieprzeładowane,wodotryski się po pewnym czasie nudzą,a jak ktoś chce jeszcze prostszego niech sobie zainstaluje Xfce

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av