Gigabitowe łącze w domu - dlaczego nie

28.09.2008 0:35, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Wielu internautów w Polsce od dłuższego czasu niecierpliwie przygląda się zagranicznym ofertom dostępu do Internetu, których jakość na ogół znacząco odbiega od polskich realiów, a ceny poszczególnych przepustowości kształtują się zupełnie inaczej. Jednymi z takich państw są Stany Zjednoczone, czy Wielka Brytania. Teraz także i Japonia postanowiła umocnić swą pozycję na światowym rynku.

Z niecodzienną ofertą dostępu do Sieci wyszedł krajowy gigant telekomunikacyjny - firma KDDI. W ramach usługi o nazwie Hikari One Home Gigabit, zamierza ona w najbliższym czasie zaoferować użytkownikom domowym łącza o sumarycznej przepustowości 1 Gb/s (1024 Mb/s), z kolei inne usługi, takie jak telefonia VoIP i telewizja, mają być dostępne za dodatkową opłatą. Jej cena ma wynosić równe 28 funtów miesięcznie, czyli o pięć mniej aniżeli koszt dziesięciokrotnie wolniejszego łącza w KDDI. Co istotne, nie będzie ono typowym łączem asymetrycznym, lecz - spotykanym głównie w zastosowaniach serwerowych - symetrycznym. Oznacza to, że zarówno prędkość odbierania danych, jak i wysyłania w obu przypadkach pozostaje identyczna. Ograniczeniem jest możliwość korzystania z usługi w obrębie jednego gospodarstwa domowego, a także doprowadzania światłowodów do trzeciego piętra.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (125)  

Avatar
asd (niezalogowany) | 28.09.2008 0:41#1

Usluga ma byc dostepna w Siedlcach za 20lat. ;]

Avatar
Wanda (niezalogowany) | 28.09.2008 0:42#2

I to są kraje rozwijające się. A my nasza Polska? Gdzie ten Internet. Nie dość że drogi za marną prędkość to jeszcze nie każdy może sobie na niego pozwolić. Monopolista TP wszystkimi sposobami doi swoich klientów jak tylko może. Na co mi promocję typu drukarka czy bezpieczeństwo w cenie. A niech łaskawie obniża abonament miesięczny a nie trują ********** dodatkami za które i tak sobie odbija w abonamencie. Żal.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 0:42#3

no. i tak powinno być w Polsce, a nie, ze jeszcze się słyszy o limitach transferu!!! Paranoja :)

Avatar
undi (niezalogowany) | 28.09.2008 0:44#4

u nas tylko upc ma dać w przyszłym roku "jedynie" 120 Mb/s

Avatar
Liquid (niezalogowany) | 28.09.2008 0:48#5

Tylko, że UPC nie wszędzie może na chwilę obecną dotrzeć. Władzę ma ten, kto działa na łączach TP...
Może jakaś Netia wprowadzi jakieś 50mb/s niedługo.... I oby nie w astronomicznych cenach. Cena netu powinna być zależna od poziomu gospodarki kraju albo od średniej krajowej wypłaty:P

Avatar
Katiusha (niezalogowany) | 28.09.2008 0:57#6

"Ograniczeniem jest możliwość korzystania z usługi w obrębie jednego gospodarstwa domowego."

Czyli co, ta prędkość będzie tylko w domowej sieci np LAN, a już na zewnątrz budynku do połaczenia ze światem "normalna" prędkość netu?

Avatar
carry (niezalogowany) | 28.09.2008 1:05#7

dzieciarnia, dzieciarnia... zastanówcie się co wy gadacie. Polska jest jak pustkowie w porównaniu do Japońskich, Brytyjskich czy Amerykańskich aglomeracji. Infrastruktura w Polsce jest żałosna, bo Polska to miasteczka i wioski. Żadnych aglomeracji. A gdyby nie TP to na wioskach w ogóle nie wiedzieliby co to internet. A, że mają po 512kb/s.. No cóż odległość od dslamów jest barierą nie do pokonania. Tłumienie sygnału to czysta fizyka. Żaden upc czy inny aster nie wejdzie na wioski bo im się to nie opłaca. Tokio, Londyn czy Nowy Jork to wielomilionowe skupiska ludzi, gigantyczne aglomeracje, ogrom potencjalnych klientów. W Polsce 2/3 ludzi mieszka na wsiach to czego wy oczekujecie, że wam tam wstawią 1Gb ?? A swoją drogą w Warszawie, Krakowie, Gdańsku i wielu innych już jest 20Mb/s. A zainteresowanie znikome.. Takie fakty.

Avatar
Artur (niezalogowany) | 28.09.2008 1:05#8

Pomyśleć, że w u nas, jak ktoś ma łącze 2 Mb, to już ma super łącze... Ehh, za 20 lat się doczekamy... testowych łącz w centrum warszawy.

Avatar
jonash (niezalogowany) | 28.09.2008 1:06#9

Taaa, super ta zagranica! Chciałbym jednak powiedzieć jedną rzecz: gdy mieszkałem w Polsce, miałem łącze 2mb (ok.85zł), tj. 256KB. I co bym nie ściągał, to było ZAWSZE 256KB. W Irlandii natomiast mam łącze 6mb (€36=ok.120zł) ale jak mam 256KB to jest święto Patryka, bo normalnie to tak ok. 64KB!

Za granicą drodzy rodacy łącza są dzielone! Jak płacisz np. za tzw. 6mb to zazwyczaj dzieli się ono na 20 do 40 osób! I to jest tutaj normalne!

Avatar
Chrucik (niezalogowany) | 28.09.2008 1:09#10

No ja takie chce ! Tylko koszt tych światłowodów... Ale co tam :)

Poza tym u nas osiągniemy takie prędkości w roku 2029 kiedy przyjdzie terminator xD

Avatar
Si0N (niezalogowany) | 28.09.2008 1:14#11

@Katiusha

nie, chodzi o to że nie możesz dzielic internetu sa sasiadow :) tak samo jest z neostrada o ile sie nie myle.

Jak chcesz miec LAN 1Gb/s to wystarczy kupic odpowiednia karte sieciowa :)

Avatar
feniks.d (niezalogowany) | 28.09.2008 1:17#12

Nie wiem, jak w innych miastach, ale we Wrocławiu jest cośtam-wro (żeby nie było reklamy). Opcja standard (1 zew. IP) to niecałe 70 zł/m-c a wyciągam nawet 8,5MB/s - i można udostępniać innym. Warunek: bierzesz odpowiedzialność za tego, komu udostępnisz.

@Katiusza: To znaczy, że nie możesz postawić sobie serwera i obsługiwać całego osiedla :D

Avatar
Bakus (niezalogowany) | 28.09.2008 1:28#13

Nie powiem by to była jakaś sensacja...
Już od dawna w 3 dzielnicach Wrocławia można podłączyć się do sieci e-Wro działającej z prędkością 100Mbitów...
By zmniejszyć ilość tekstów pt. "ale to prędkość wewnątrz sieci" przedstawiam zestawienie transferów wykonane przezemnie:
http://blog.bakus.info/94/domowy-internet

Avatar
pitek (niezalogowany) | 28.09.2008 1:31#14

gdybym ja miał łącze 1.5 Gb/s *.* eh :/

Avatar
Lestat (niezalogowany) | 28.09.2008 1:31#15

Ja się tylko zastanawiam, po kij osobie prywatnej aż 1 Gb?? Już do porządnego piracenia na torrencie czy rapidshare wystarczyło by zwyczajne 10 Mb symetrycznych. 100 Mb to już mega piractwo (bo kto normalny, i jak inaczej wykorzysta taką prędkość?)... a 1 Gb za niską to... bez komentarza...

Avatar
marek (niezalogowany) | 28.09.2008 1:45#16

@carry
Masz spore braki z geografii :P Warszawa i Wrocław są w Polsce przykładem aglomeracji.
W dużych miastach jest internet 20Mb/s. Zainteresowanie jest małe bo ceny są wysokie. Nie chodzi mi zaraz o światłowody i Bóg wie jakie prędkości. Wystarczył by mi synchroniczny internet 4Mb/s za ok. 100zł i bez wymaganego abonamentu na telefon. Za w/w sumę mogę kupić 1Mb/s z "opłatą za utrzymanie łącza". Szkoda, że w polsce wszystko się tak wolno rozwija.

Avatar
BobiQs (niezalogowany) | 28.09.2008 1:47#17

@jonash
coś ci się pomyliło. Mam wujka w Irlandii i bywam u niego dość często. Płaci on ok 40 euro za 10mb w symetryku. I śmiga mu jak się patrzy. Widać miałeś styczność z jakąś tandetą a nie netem.;]

Avatar
SeBoL (niezalogowany) | 28.09.2008 1:55#18

@ feniks.d
8,5MB to masz pewnie ściągając/wysyłając coś z/do kogoś na DC w tej samej sieci, także nie ma się czym chwalic :P

Avatar
KKTHX (niezalogowany) | 28.09.2008 2:15#19

1giga lacze ? tez takie chce . rany moje marzenie :)

10 serwerow z 100/100 daloby by rade mnie uciagnac na full przepustowosci :D

juz widze jak japonce beda szales... ojjj :D

Avatar
ZiZi (niezalogowany) | 28.09.2008 2:25#20

Byłem przez miesiąc w Anglii i internet jaki miałem udostępniony był w opcji 10MB/s. Do tego byłby darmowe połączenia do Polski i w obrębie sieci (Internet coś jak TP), a wszystko w cenie 10 funtów miesięcznie. U nas za sam net płaci się nawet więcej niż 10 funtów+ do tego abonament i rozmowy. Zanim do nas coś takiego dotrze to zdążę się chyba ze trzy razy zestarzeć ;)

Avatar
Maciek (niezalogowany) | 28.09.2008 2:36#21

ŁAŁ!

Avatar
Wojtek J. (niezalogowany) | 28.09.2008 3:14#22

@carry

Dokladnie. Wreszcie rozsadny glos w calej sprawie!

Avatar
Black (niezalogowany) | 28.09.2008 4:21#23

Niektórzy tutaj nie wiedza co piszą!! Kolega wyżej pisze o limitach i chyba nie wie co mówi "no. i tak powinno być w Polsce, a nie, ze jeszcze się słyszy o limitach transferu!!!" kolego powiem ze mieszkając w Anglii (bo obecnie tu mieszkam) jakbys obejrzał listę usługodawców internetowych (a jest ich kupa i jeszcze troche) to bys sie za głowe złapał, bo moze 5-10 nie wprowadza limitow a ceny ich sa zaporowe, nawet jak na dobre zarobki. Ja obecnie korzystam z 20Mb/s i szczerze mowiąc jeszcze nidy tej predkosci nie uswiadczyłem, malo tego, dzwoniąc do calej siedziby i przedstawiając problem... tłumacza ze mieszkam daleko od głownego serwera i dlatego nie mam tego co mam miec!! ***********??!! A w Polsce, a no w Polsce place za 2Mb/s i mam co do jednego b/s i to bez zadnych limitow, malo tego początkowo miałem 512kb/s ale po pewnym czasie wzrosło do 1Mb/s pozniej 1,5Mb/s a teraz jest 2Mb/s i to bez zadnych dodatkowych kosztów, baaa nawet staniał o 5 zł :) a place tylko 45zł to jakas wielka kwota? nie wydaje mi sie... A mieszkam tylko w Jaworznie i nie jest wielkie miasto :) to tyle....

Avatar
trux (niezalogowany) | 28.09.2008 4:34#24

jonash@

"Taaa, super ta zagranica! Chciałbym jednak powiedzieć jedną rzecz: gdy mieszkałem w Polsce, miałem łącze 2mb (ok.85zł), tj. 256KB. I co bym nie ściągał, to było ZAWSZE 256KB. W Irlandii natomiast mam łącze 6mb (€36=ok.120zł) ale jak mam 256KB to jest święto Patryka, bo normalnie to tak ok. 64KB!

Za granicą drodzy rodacy łącza są dzielone! Jak płacisz np. za tzw. 6mb to zazwyczaj dzieli się ono na 20 do 40 osób! I to jest tutaj normalne!"

Też mieszkam w Irlandii. Wszystko zależy od operatora. W Irishbroadband mam 2 mega bez żadnych limitów w dwie strony (rzeczywiste, a nie tylko na papierze), więc nie wypisuj bzdur.

Avatar
penguin (niezalogowany) | 28.09.2008 4:44#25

@feniks.d

tak, widzialem to rozwiazanie. tajemnica tkwi w tym ze costam-wro jest bezposrednio podlaczone do kilku znaczacych serwerowni i w praktyce wyglada to tak, ze ladujac na dysk jakies pliki sciagasz jakby z sieci LAN. ja maksymalnie na tym laczu wyciagnalem cos wlasnie 6mb/s, ale juz np. youtube ladowal sie z nie wieksza niz okreslona w pakiecie przepustowosc.

Avatar
normanek (niezalogowany) | 28.09.2008 5:18#26

Niestety, w Polakistanie, gdzie gospodarka sterowana jest centralnie, obserwuje sie inna tendencje. Za lacze 6Mbps musze placic prawie 300PLN, co i tak mam taniej niz w TP. W krajach rozwinietych zauwazyli, ze zaoferowanie uslugi w niskiej cenie nie przynosi na poczatku duzego zysku, ale sumarycznie przychod bedzie wiekszy. To znaczy, na przyklad: kiedy obnizyli PIT, do kasy wplynelo wiecej pieniedzy (nasi wciaz nie wyciagneli z tego lekcji i zrzuca sie ten efekt na karby ingerencji boskiej, choc jest to zjawisko matematycznie udowadnialne). Podobnie jest z laczem - mam na mysli bezposrednia przyczyne wzrostu - oferujac dobre lacza, poszerza sie rynek. Przecietny Japonczyk bedzie mogl postawic serwerek z wlasna usluga, internet stanie sie atrakcyjniejszy i ostatecznie uzytkownicy koncowi na gorszych laczach beda chcieli przejsc na lepsza usluge (teraz oprocz ceny jest jeszcze przydatnosc - mysle o osobach starszych, ktore takiej potrzeby nie widza).
W Polsce monopol paru firm i ich postepowanie skutecznie blokuje rozwoj internetu. Ile musialbym zaplacic za lacze DSL 2Mbps? Koszmarnie duze pieniadze. A zadna z firm nie moze sobie pozwolic na "wyjscie z szeregu", poniewaz oznaczaloby to koniec "sprzedawania niewiele za wiele" dla kazdej firmy, chcacej utrzymac sie na rynku... Ogolnie mowiac - calosc jest ciekawym tematem na rozmowe i mozna wiele rozrysowac na kartce papieru :]

Avatar
normanek (niezalogowany) | 28.09.2008 5:33#27

@carry, masz Slask. I co tu sie dzieje? Lacze dla "ludu" przychodzi z poludnia - bedzie z paredziesiat kilometrow od GOPu - gdzie masz Bielsko-Biala, Zywiec, pare mniejszych miast i same wsie. Robi sie WiMAX, ktory obejmuje diablo-duzy obszar i to na kilku nadajnikach w niesprzyjajacym terenie. Co ciekawe, za ta technologie (kosmos w porownaniu z miedziakiem) placi sie tyle samo, co za neostrade (przynajmniej tak bylo rok temu, gdy szukalem lacza dla siebie - teraz raczej bedzie lepiej). W samym GOPie, gdzie masz miliony mieszkancow i na olbrzymim obszarze gestosc zaludnienia na bardzo wysokim poziomie, niektorzy (i nie jest to mala czesc) narzekaja, ze jedyna usluga jest neostrada lub netia na jej laczach. Masz racje odnosnie infrastruktury, ale TP miala tyle samo czasu na przygotowanie dobrej sieci, co inni, i zamiast tego wolala byc pasywna wysysajac pieniadze od abonentow, a ewentualne ruchy robic wtedy, gdy zysk bedzie latwy i przyjemny. To troche odwrotnie niz na przyklad z liniami lotniczymi, ktore utrzymuja nawet nierentowne polaczenia, aby ludzie ja znali i mieli zaufanie do firmy.

Avatar
Aquila (niezalogowany) | 28.09.2008 6:01#28

@Wanda
Dobrze zrozumiałem, Japonia i USA to są kraje rozwijające się? :-P

Ja mam łącze 2Mb i na razie mi starczy. Usługa jest na wysokim poziomie, bardzo rzadko są jakiekolwiek problemy, zawsze mam ok. 256kB/s (a czasem nawet więcej).

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 7:13#29

Ja mam łącze radiowe i nie narzekam,co roku własciciel sieci dokłada mi 500 kbit , obecnie mam 1,5 Mbit/s za 67 zł na 2 komputery. A szybosc faktyczna łacza niestety zależy od odpowiedniego zadbania o kondycje komputera co niestety jest trudne i uciążliwe a jednak możliwe.

Avatar
Hannibal Lecter (niezalogowany) | 28.09.2008 7:27#30

@carry
zainteresowanie znikome bo pewnie ceny zwalają z nóg

Avatar
Ja urodzony w kapturze :p (niezalogowany) | 28.09.2008 8:26#31

WOW

Avatar
adiksw (niezalogowany) | 28.09.2008 8:32#32

@carry
Mamy przecież aglomerację Śląską. CO do braku zainteresowania tymi 20Mbps to przecież za drogie to jest więc jak ma być zainteresowanie. Ja mieszkam w aglomeracji Śląskiej i za 8Mbps płacę 69zł, ale 12Mbps kosztuje już 120zł - więc dużo.

Avatar
Ziomal (niezalogowany) | 28.09.2008 8:43#33

1 GB/s zanim to w polsce nastąpi. Może inne telefonie jak netia dadzą 120 MB/s ale nasze łącza sa za słabe. u niektórych tryka max 512 kbps/s a co dopiero 120 MB. W całej posce musieliby światłowód poprowadzić a nie tylko w wiekszych miastach.

Avatar
Galaktyczny Edek (niezalogowany) | 28.09.2008 8:48#34

No niestety, coraz bardziej widać jak nam Europa, nie mówiąc o Azji (nie tylko Japonia i Korea, ale też Chiny...) zaczyna "odjeżdżać". Tak sie składa, że korzystam z Neta w Polsce (gdzie mieszkam) i Niemczech (gdzie pracuję, "pomieszkuję" i z racji pracy często bywam). W obu przypadkach mam dostęp do internetu zapewniany przez duzych operatorów (nie jest to oferta niszowa). W instytucie w którym pracuję jest sporo ludzi z różnych stron naszego kawałka Europy i przyznam, że Internet w Polsce jest najdroższy i najmniej przepustowy. I to zarówno w krajach jak Szwecja czy Dania, jak i na Słowacji czy na Węgrzech. I dlatego mam apel do miłościwie panującego premiera, aby wreszcie wyzwolił tę energie o której mówił rok temu, bo jak widzę ceny za internet w Polsce tkwią w miejscu, zaś w Niemczech (które uważam za coś w rodzaju benchmarka) mocno spadają a przepustowość się zwiększa.

Avatar
NIC (niezalogowany) | 28.09.2008 8:55#35

1Gbps? Na co to komu skoro żaden serwer nie wyciąga powyżej 20Mbps.... Żaden serwer dostępny Z Polski (mowa o serwerach zagranicznych i tych w Polsce)

Mnie tam się wydaje, że do stron www obecnie najwolniejsza to jest usługa DNS...

Moje 64kB/s mnie zadowala, a ściągam naprawdę dużo GB źródeł linuksowych... Ostatnio musiałem 10GB zalegających śmieci z dysku usunąć....

Avatar
kamil_w (niezalogowany) | 28.09.2008 9:17#36

Wy tu gadacie, że chcecie 1Gb/s a jak ja chciałem, żeby mi tepsa założyła 6Mb/s to się okazało, że stan łączy jest za słaby i że jestem za daleko od centrali (mieszkam w Sosnowcu ok. 6km od centralki TP). Połączenie się rwało po 2 sekundach od nawiązania połączenia i musiałem skorzystać z opcji 2Mb/s ;/

Zupełnie inna bajka jest jak idę do znajomych w akademikach politechniki śląskiej. Tam transfer jest taki, że dane zapisywane są z taka prędkością, na jaką pozwala dysk twardy.

No właśnie.
Jeśli mielibyście łącze 1Gb/s na 1 komp, to było by to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo i tak byście tego nie wykorzystali. To jest transfer rzędu 128 MB/s. Nasze dyski są w stanie zapisywać przeciętnie z prędkością do 20MB/s. Z tego wynika, że żeby to wykorzystać, trzeba by korzystać z jakiś 6 lub 7 komputerów, żeby miało sens wykupić łącze o prędkości 1Gb/s

Tak więc póki co, to mi wystarczy moje 2 Mb/s

Avatar
Slawi (niezalogowany) | 28.09.2008 9:17#37

Kolego jonash. Po pierwsze to zalezy na ilu komputerach sciagasz na raz, po drugie oczywiscie lacze jest dzielone- w Polsce nie inaczej (ratio), po trzecie jak juz sciagasz to predkosc tez zalezy od tego kto udostepnia i od ustawien sieci. Sciagnij cos z sewerow np. Microsoftu i zobaczysz ze wyciagniesz pelne 6MB

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 9:21#38

Mieszkam na 3 piętrze i do mnie już słabiutki transfer dolatuje:) im wyżej tym gorzej, co jest? :P

Avatar
Mariuce00 (niezalogowany) | 28.09.2008 9:27#39

Nie przesadzajmy nie jest tak źle. Można mieć w UPC za 150 zł 16 mb/s + telewizja. Po co Wam szybsze łącze?

Avatar
marek (niezalogowany) | 28.09.2008 9:35#40

dokładnie to 67,10 pln , teraz dialog to obsługuje, wcześnie sieć należała to elektrociepłowni wykorzystując jej cieć światłowodów, we wrocławiu paręnaście tysięcy ludzi ma w domach łacze 100 Mb/s

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 9:37#41

Przesadzacie... jakiś czas temu (gdy internet był koszmarnie drogi) miałem łącze SDI, później byłem testerem Neostrady i miałem to jakieś 4 lata (koszmarna to usługa i nie rozwijająca się) , obecnie mam łącze od prywatnego dostawcy , symetryczne , 10/10 mB/s , płace mniej jak w Tepsie za łącze 2 mB/s !!

Póki tepsa rządzi rynkiem usług elektronicznych, nic dobrego nas nie czeka :-)

Avatar
Alien (niezalogowany) | 28.09.2008 9:55#42

Tylko, że UPC nie wszędzie może na chwilę obecną dotrzeć. Władzę ma ten, kto działa na łączach TP...
Może jakaś Netia wprowadzi jakieś 50mb/s niedługo.... I oby nie w astronomicznych cenach. Cena netu powinna być zależna od poziomu gospodarki kraju albo od średniej krajowej wypłaty:P
Tylko ze UPC ma limity :/ z tego co wiem

Avatar
141422sdss (niezalogowany) | 28.09.2008 9:57#43

U nas jest walka o pieniądze przez układy, a nie wolna konkurencja.

Avatar
Kulmegil (niezalogowany) | 28.09.2008 10:02#44

I symetrycznego... nie to co ten chłam oferowany u nas do okoła typu 10Mbps/1bps ;)

No dla takiego łącza to mógłbym wiele zrobić :>

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 28.09.2008 10:17#45

W Gdyni wyciągam do 15Mbit, praktycznie nigdy nie schodzi poniżej 6 Mbit za 49 zł miesięcznie. Do tego zew. IP i inne dodatki.

Avatar
TEREFERE (niezalogowany) | 28.09.2008 10:33#46

no no no, 1GigaBit wysyłania... cudo ;d

Avatar
Grarzyn (niezalogowany) | 28.09.2008 10:38#47

Ja mam w UK 8mb i na testach predkosci mam nawet 7.9 i place za to 7.5funa tyle samo zarobie na godzine.
A w Polsce kto zarabia 70 zl/h???
Polska jest do tylu i tye. Ale to wina TePSy.

Avatar
nuvon (niezalogowany) | 28.09.2008 10:45#48

Kilka miesięcy temu po przeprowadzce do ścisłego Centrum Warszawy zacząłem szukać dostawcy do 5 piętrowego bloku, i co? Nic. Żadna z kablówek, żadna radiówka. Przedstawiciel jednej z kablówek powiedział, że muszę znalezć co najmniej 15 chętnych osób, bo im się kabli nie opłaca dociągać. No i jadę na ORANE free, mam 6GB limitu, który kończy mi się nawet nie wiem kiedy i przez resztę miesiąca mam ... uwaga... równiutko 64kb. Pochlastać się można. Pozdrawiam wszystkich, a w szczególności posiadaczy mobilnych rozwiązań

Avatar
fiksum (niezalogowany) | 28.09.2008 10:47#49

Tak jesteśmy te 20-30 la w tyle jednak gdyby wszyscy operatorzy (korporacje jak tp, netia) wzięły się za robotę to w wimaxie w ciągu 2-3 lat internet bezprzewodowy pokryłby cały kraj. niestety wszystko co nazywa się rozwojem oparte jest na miedzianych drutach tp pochodzących z lat 80-90 tych. chcesz obcję 6giga nie da rady. do centrali niecały km ale tłumienie takie, że 1 mbit (lepiej nazwać 1024) chodzi jak 512 w upc. Problem Polski (zresztą w całej gospodarce) to to, że przepisy zmieniają się co kilka misięcy, inwestorzy nie chcą inwestować w infrastrukturę, idą na max zyski, nikt nie chce zainwestować w 20-30 klientów w małych miejscowaościach bo nie ma z tego zysków, sieci szkieletowe są smiesznie wąskie . Ogólnie nasz kraj jest maszynką do robienia szybkiej kasy porzez opów a nie do inwestowania. dlatego my o łaczach 100mb czy szybszych będziemy rozmawiać za 15-20 lat.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 10:53#50

@grarzyn: I co wnosi twoja wypowiedz?

Avatar
Michu (niezalogowany) | 28.09.2008 10:59#51

W Anglii mam łącze z opcją up to 8 MB, wyniki prezentują się tak: http://www.speedtest.net/result/330296442.png Miesięcznie płacę 11 funtów. W Polsce płaciłem 20 zł, ale prędkość 10-krotnie gorsza.

Avatar
Klapsa (niezalogowany) | 28.09.2008 11:08#52

Dlaczego jak jest internet 1MB to plik 10MB nie ściąga się w 10 sekund tylko minutę? dopiero na łączu 10MB pisze że jest prędkość pobierania 1MB na s. :/

Avatar
Michu (niezalogowany) | 28.09.2008 11:09#53

@Grarzyn: 'A w Polsce kto zarabia 70 zł/h', a Ty tyle zarabiasz? 70 zł to prawie 16,55 funta. Przy założeniu, że pracujesz 40h tygodniowo to 662 funtów tygodniowo, miesięcznie 2648 funtów. Ok. 3 tys. funtów to zarabia menadżerka. Na pewno nie zarabiasz tyle pieniędzy, sądząc po Twojej wypowiedzi O.o

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 11:11#54

@Michu
Widzisz, płacisz 11 funtów za miecha, a zarobisz to w godzinę lub dwie, masz osiągalne 5,5Mb. Ja natomiast mam neo 1Mb, płącę 56zł miesięcznie, a pracować na to muszę praktycznie cały dzień. Cena w przeliczeniu walutowym taka sama, lecz ty masz prędkość 5-krotnie większą. Więc teraz pomnóżmy, przykładowo ty zarobisz te 11 funtów w 1,5 godziny, a ja w 8 więc:

8/1,5 = 5,33 to jest różnica godzinna, mnożymy to przez różnicę prędkości łącz, i mamy ponad 25-krotne przebicie. Brak porównania po prostu, niby wielkie aglomeracje, rozkwit gospodarki ale i tak jesteśmy na końcu europy (a co dopiero świata)... I to nie tylko w kwestii łącz internetowych.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 11:13#55

ja za 512 kbs płace 69 zł + prowizja na poczcie 2,5 = 71.50 za net pięćsetdwanaście kilobitów na sekundę u UPC, żałosne

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 11:15#56

@Klapsa

Bo prędkość łącz internetowych mierzy się w kiloBitach, megaBitach i gigaBitach na sekundę, a nie kiloBajtach, megaBajtach i gigaBajtach...

Sam nie wiem czemu do tej pory tak jest, ale cóż poradzić, przed podpisaniem umowy trzeba najpierw zapoznać się z terminologią.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 11:15#57

@Klapsa
pewnie nie mówisz o 10 MB/s tylko o 10 Mb/s

różnica w literkach jest
duże B - bajt
małe b - bit
a bajt to 8 bitów
czyli łącze 128 KB/s i plik o wadze 1 MB ściągasz w 8 sekund

pozdrawiam

Avatar
mdm150 (niezalogowany) | 28.09.2008 11:16#58

U nas łącz o przepustowości 1GB/s chyba nigdy nie będzie. Po pierwsze to mamy zbyt słabe linie aby była taka przepustowość. Po drugie to ceny pewnie by były zbyt zaporowe jak na nasze zarobki.
W mojej okolicy o takim łączu można zapomnieć- w tej chwili mam neo512KB/s-mam pingi na poziomie 55ms(najniższy jaki udało mi się wyciągnąć konfigurując ruter odpowiednio)

Avatar
Silver Surfer (niezalogowany) | 28.09.2008 11:16#59

W Polsce nie ma żadnych aglomeracji?

Aglomeracje/konurbacje liczące ponad 1 mln mieszkańców. Dane z 2006 roku:

1 GOP/Aglomeracja katowicka 2 784 200
2 Aglomeracja warszawska 2 680 000
3 Aglomeracja krakowska 1 250 000
4 Aglomeracja łódzka 1 100 000
5 Aglomeracja gdańska 1 100 000

Avatar
Karson (niezalogowany) | 28.09.2008 11:20#60

POLSKA JEST 100 LAT ZA MURZYNAMI

Avatar
M@riusz (niezalogowany) | 28.09.2008 11:25#61

Dla nas taka prędkość i cena to bardzo odległa, mglista i wręcz nierealna wizja przyszłości...

Avatar
NeoX (niezalogowany) | 28.09.2008 11:28#62

A wy myślicie że japonia jest w stanie dostarczyć każdemu równy symetryczny 1Gb/s?
1Gb/s to prędkość światłowodu. Jak już ktoś zauważył jest to prędkość zbyt duża aby zwyczajny komputer mógł z niej skorzystać (no chyba że ktoś ma jakiś super konfiguracje z rajdem na wielu dyskach, ale takich osób będzie niewiele). W rzeczywistości będzie tak że najważniejsze usługi - wysoki priorytet reszta chłamu do najniższego(tak aby P2P miało może z 5% dostępnej całości). I np. 1Gb dzielony na 20 osób i więcej. I tak wyjdzie po 50Mb lub więcej w zależności od obciążenia sieci. To i tak dużo, nawet za dużo dla zwyczajnego użytkownika co używa WWW ściąga pliki z P2P. Bo jedna osoba po prostu fizycznie nie będzie w stanie zużyć takiego łącza. A przecież serwery nie są tylko w Japoni - Japonia nie ma kilkunastu terabitów wyjścia na świat ;P

Avatar
Zawodnik (niezalogowany) | 28.09.2008 11:44#63

Ja mam w TP 512kbps za chyba 56zł, w tej samej cenie bym miał 1mb ale nie moge zmienić bo za daleko od centrali mieszkam jeśli dobrze mi się wydaje...

Avatar
radko11 (niezalogowany) | 28.09.2008 11:57#64

Za to my w Częstochowie mamy najwiękrzy, 15-metrowy krzyż w centrum miasta! Oczywiście kosztem podatników :)

Avatar
Pablo55 (niezalogowany) | 28.09.2008 12:08#65

Fajnie byłoby mieć takie łącze. ale niestety jeszcze długo poczekamy na taką szybkość, dlatego roli co muszę zadowolić się 2mb
z orange. Pozdrawiam.

Avatar
pontiak (niezalogowany) | 28.09.2008 12:17#66

za 130zl 1 GBit / 1 GBit :o trzeba zyc w japoni... u nas max to zaoferuje UPC i bedzie to tylko 120 MBs za rok za 3x drożej niz japonia.....

Avatar
glasser (niezalogowany) | 28.09.2008 12:20#67

Trzeba jeszcze zrobić dyski, które obsłużą tak ogromny transfer :D Chyba, że zrobić macierz ;>

Avatar
Krzysiek85 (niezalogowany) | 28.09.2008 12:33#68

@Grarzyn
Nie chcę Cię martwić, ale 7 funtów, to tylko 32 zł.
Tyle zarabia cała masa ludzi w Polsce.
Byłem w Anglii 4 lata temu i sprzedając hamburgery zarabiałem 7 funtów na godzinę(wtedy funt był po 6zł). Naprawdę teraz płace w UK są takie niskie?

Avatar
normalny (niezalogowany) | 28.09.2008 12:42#69

Wanda, Grarzyn za obecny stan rzeczy podziękujcie pani prezes Streżyńskiej. Jak zapewne wielu wie pani prezes była związana wcześniej z jednym operatorów telekomunikacyjnych. Potem w nielegalny sposób, została prezesem dzięki premierowi Marcinkiewiczowi, chociaż odpadła w pierwszym etapie konkursu. Ostatnio mówiło się, że Marcinkiewicz ma zasiadać w zarządzie netii....
Czy wy myślicie, że taka pani Prezes dba o wasze interesy?? Niestety cennik TP zatwierdza pani Prezes. Obniżek nie będzie, będą tylko kary... Poza tym, po co TP ma rozbudowywać sieć, skoro będzie ją później musiała udostępniać po kosztach konkurencji??

Avatar
daoskar (niezalogowany) | 28.09.2008 13:19#70

A ja płace 66zł za 256kbpps :| w Multimedii Polska nikomu tego *** nie polecam !!! To sie nazywa Nieuczciwość w Polsce i Złodziejstwo !!

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 13:38#71

Przecież mając takie łącze i nie mogąc go udostępniać innym i tak nie wykorzysta się go gdyż dysk w komputerze nie obsłuży takiej prędkości . Równie dobrze mogli by udostępnić 10 , 100 , 1000 GB i na jedno by chyba wyszło

Avatar
Pd.lod.ad (niezalogowany) | 28.09.2008 13:52#72

Co do e-wro, 70złoty 100/100 mb. Sam kiedyś korzystałem i na trackerach symetrzycznie szło 8mb up i 8mb down. Więc nie tylko po sieci. Łącze rewelacja. Nigdy lepszego i stabilniejszego nie widziałem...

Avatar
Respev (niezalogowany) | 28.09.2008 13:56#73

[no. i tak powinno być w Polsce, a nie, ze jeszcze się słyszy o limitach transferu!!! Paranoja :)]

A u jakiego dostawcy internetowego masz jeszcze limity transferu? Chyba Bluconnect i internet z Orange. Normalny internet DSL jest bez limitów chyba u każdego providera.

[quote]A ja płace 66zł za 256kbpps :| w Multimedii Polska nikomu tego *** nie polecam !!! To sie nazywa Nieuczciwość w Polsce i Złodziejstwo !![/quote]

Podpisałeś np. 2 lata temu umowę to co się rzucasz?

Avatar
Twix (niezalogowany) | 28.09.2008 14:59#74

Ciekaw jestem kiedy w całym kraju będzie w technologii ADSL szybszy niż 6MB ? :( A niestety w zasięgu UPC będę jeszcze na pewno przez około 2 lata.

Avatar
normanek (niezalogowany) | 28.09.2008 15:02#75

Odnosnie niewykorzystania takiego lacza z powodu szybkosci transferu danych po dyskach twardych: najpierw usuwamy cala otoczke wynikajaca z protokolu, a potem uwzgledniamy zastosowanie poza zgrywaniem danych na dysk - na przyklad wymiane danych obliczeniowych lub wymiana danymi cache'owanymi z ramu. Poza tym, w mojej opinii chodzi glownie o potencjal lacza, czyli jezeli bedziesz wymienial sie plikami po dyskach via siec, to skorzystasz z nastu procent; jezeli bedzie to wymiana danych, ktore beda dywersyfikowane pomiedzy dysk, ram i inne, to moze byc tak, ze wykorzysta sie sto procent lacza, a i lepsze lacze by bylo w pelni wykorzystane...

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 15:11#76

W Japonii to łącze z netem 100Mb/s jest kosztem około 130zł, a u nas w neo za za 6Mb/s->prawie 200, UPC 20Mb/s->lekko ponad 150, ale nie trzeba tak daleko patrzeć na południu mamy Słowację 70Mb/s za ok 130zł, ale jak na nasze realia to by mi wystarczyło 1-4Mb/s symetrycznego za 50-70zł. Odnośnie ultranetu w Japoni to mieli jeszcze mieć internet z satelity Kizuna należącej do JAXA 155Mb/s DL, 6Mb/s UL przy talerzu 45cm a przy czaszy 5m do 1.2Gb/s.

Avatar
Spyder (niezalogowany) | 28.09.2008 15:38#77

Polska 100 lat za murzynami. ja w UK mam lacze 20mb i dziala bez problemow pelna przepustowosc sciagam film w ciagu 15-20 min. Place 20 funtow na mies. Wiec za 2 H pracy mam neta na miesiac.
Tego nigdy nie bedzie w kraju ;)

Avatar
peem (niezalogowany) | 28.09.2008 15:52#78

eh a koleżeństwo już nie pamięta dostępu do internetu za pomocą modemów....:-)

Avatar
byAdii_22 (niezalogowany) | 28.09.2008 15:59#79

No, może za 128 lat będzize to w Polsce... Taka prawda ;/

Avatar
Mariuz (niezalogowany) | 28.09.2008 16:15#80

Po co komu taka prędkość?

Streaming fullHD na przykład ;)
Robienie kopii zapasowych całego dysku na zewnętrznych serwerach www.
Rozbudowane, porządne sieci virtual LAN.

Co jeszcze? A co potrzeba :P

Avatar
internauta (niezalogowany) | 28.09.2008 16:36#81

W Polsce takie łącze symetryczne 1Gb to kosztuje około 900zł miesięcznie netto, mało kogo na to stać...

Avatar
Twix (niezalogowany) | 28.09.2008 16:37#82

Ja niestety pamiętam,swoje pierwszą zabawę z netem przez modem. Matula po przyjściu rachunku za około 300 PLN dala mi niezły ochrzan. Tak wiec ciesze się ze czasy modemów odeszły już raczej w niepamięć i aby nigdy nie wróciły :)
I niestety jeszcze czasu minie zanim będziemy mieli poziom innych krajów :)

Avatar
bart_major23 (niezalogowany) | 28.09.2008 16:50#83

U nas to będzie ok roku 2035-2040 w dużych miastach, prowincja (czyli np. ja ) ok 2050 muszę czekać, chodź bardziej realne jest że tego nie dożyję. Na razie najszybsza sieć z jakiej korzystam to 2mb/s(w sumie 6mb/s ale dzielone na 3 stanowiska ) w pracy, ale tam internet nie jest wykorzystywany do rozrywki. W domu...512kb/s. Naprawdę byłbym wniebowzięty gdybym za to co dziś płacę miał np 25mb/s

Avatar
Kadian (niezalogowany) | 28.09.2008 17:04#84

W naszym kraju monopolistą jest TPSA i do puki ona nie obniży cen to dwaj najstępni duzi operatorzy Netia i Multimedia nie obniżą cen .

UPC jest na bardzo małych obszarach w porównaniu np do Multimediów. Toruń miasto akademickie 30 tys samych studentów a UPC nie ma jest tylko w Bydgoszczy i to też nie w całej .

Ja posiadam łącze 1MB w Multimediach i płacę 40zł(brutto) na miesiąc i te 1MB mam a nie tak jak w neostadzie przychodzi godziny szczytu i się już problemy zaczynają i 1MB(przy łączy 1MB) na bank wtedy nie ma.

Avatar
Galaktyczny Edek (niezalogowany) | 28.09.2008 17:04#85

@Twix

Niestety nigdy, gdyż z "normalnego" ADSLa takiej predkości praktycznie wydusic nie sposób. Odpowiedzią mógłby byc ADSL2+, ale niestety Polska jest jednymz ostatnich krajów w Europie w implementacji tego standardu: http://en.wikipedia.org/wiki/ITU_G.992.5

Avatar
Jotgie (niezalogowany) | 28.09.2008 17:27#86

Chyba mały lapsus powstał... NApewno 1 GB/s a nie czasami 1Gbps?! Bo to zasadnicza różnica! Zwykle podaje się prędkość w bitach więc np. NEOSTRADA 1 Mbps to ok. 128 Kb/s więc 1 Gbps to ok. 128 Mb/s co i tak daje zawrotną prędkość!

Avatar
daoskar (niezalogowany) | 28.09.2008 17:31#87

@Respev

Nie podpisywałem żadnej umowy z Multimedią Polską !! Jestem a właściwie byłem użytkownikiem Automatic Serwis.Multimedia Polska przejeła tą firmę nie było mowy o podpisaniu żadnej umowy , tylko kontynuują dawny cennik z byłej firmy, nie każdy zna się na internecie i jego prędkościach , wiele ludzi w ten sposób oszukali , bo przecież nie każdy musi się znać na tym.Dziwne ,że do tej pory nie poinformowali o żadnej "promocji" lub zmianie pakietu.Dlaczego daje robić się w idiotę ? ponieważ nie jestem właścielem łącza a osoba która wykupuje u nich internet nie ma czasu tam pojechać.To tyle w tym temacie.

Avatar
DLV (niezalogowany) | 28.09.2008 17:33#88

wszyscy marudzą. a ja powiem tak że najlepiej na śląsku mieszkać:) lub w jego okolicach. cały gop jest otoczony co najmniej 3 ringami światłowodów. 1 należy do Tepsy, 2 do Śląskich Sieci Światłowodowych i 3 leci wzdłuż kolei( Telekomunikacja Kolejowa). i powiem tak że na śląsku problemów nie ma(przynajmniej ja nie uświadczyłem) Mieszkając w Jaworznie miałem łącze 5 Mb za niecałe 54 zł, aktualnie w Tarnowskich Górach tez mam taką możliwość korzystając z lokalnych operatorów. i twierdzenie że tyle lat minie zanim bedziemy mieli szeroki dostęp to guzik prawda. A osobie która insynuuje jakieś konszachty prezesa UKE z Netia polecam dokładnie zgłębienie tematu. Bo nikt tyle nie zrobił aby upowszechnić internet co aktualny prezes UKE i cieszę się że netia wzrasta gromiąć Tepse. Byle jeszcze inni inwestorzy zauważyli lukę i ogromne możliwości zysku na inwestycjach w infrastrukturę światłowodową.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 18:05#89

@nuvon
Ja ma blueconnect i 0.5GB limitu a potem _uwaga_ 16kbps (nie to nie pomyłka)

Avatar
hellypton (niezalogowany) | 28.09.2008 18:13#90

Jest rok 2998. Nokia produkują telefony komórkowe z wbudowanym teleportem i statkiem kosmicznym. Intel wprowadza na rynek kwantowy procesor z 8 miliardami rdzeni.
Oferta telekompromitacji polskiej: "Teraz promocja! Neostrada TP 1024Mbps za jedyna 299/miesięcznie + drukarka gratis!" *****************

------------------------

Usunięte obraźliwe określenia TP

Cebula

Avatar
sebuś (niezalogowany) | 28.09.2008 18:32#91

To gdzie nam do czołówki świata w tym temacie ja mam tylko 1 Mb/s a gdzie tu do 1Gb/s :X :D

Avatar
ktos (niezalogowany) | 28.09.2008 18:48#92

Paranoją jest internet orange free {7,2mb/s] z limitem pobranych danych w wysokosci 1gb za 60 zl. Szkoda słów

Avatar
Tox (niezalogowany) | 28.09.2008 19:48#93

jak czytam o takich predkosciach, to robi mi sie smutno

u mnie jedyna mozliwosc to Netia WiMax, gdzie za 1Mb place 64zl, a gdy chce podniesc to na 2Mb to krzycza cene 140zl i koniecznosc podpisania umowy na kolejne 3 lata

noz sie w kieszeni otwiera

Avatar
anonim (niezalogowany) | 28.09.2008 20:51#94

Póki co muszę się zadowolić 1Mb, bo więcej u mnie nie da rady

Avatar
Respev (niezalogowany) | 28.09.2008 21:01#95

[Ja posiadam łącze 1MB w Multimediach i płacę 40zł(brutto) na miesiąc i te 1MB mam a nie tak jak w neostadzie przychodzi godziny szczytu i się już problemy zaczynają i 1MB(przy łączy 1MB) na bank wtedy nie ma.]

Ekhm, od kiedy to w godzinach szczytu z Neostradą są problemy? Dajcie sobie spokój, gadacie od rzeczy a nie korzystaliście nawet z ich usług. Ja mam neostradę od 4 lat i ZERO problemów. Dosłownie 2 razy w życiu musiałem dzwonić na infolinię a to tylko dlatego, że miałem max 45kB/s transferu zamiast 64.

Avatar
Bytomiak (niezalogowany) | 28.09.2008 21:11#96

Ja mam internet z UPC i średnia neta to:
Download: 9235 kbps (1154.4 KB/s)
Upload: 744 kbps (93 KB/s)
Data: 28.9.2008, 21:9:18

Zdarza się często mniejsze, ale i większe przesyły. To jest taka średnia właśnie.

Avatar
Bytomiak (niezalogowany) | 28.09.2008 21:20#97

Do mojego komentarza dodam , że miałem z TP neta 1 mb i to wszystko co mogę powiedzieć o ich usługach. To była porażka.

Avatar
Piotr (niezalogowany) | 28.09.2008 21:38#98

Na takim łączu można by się pobawić w wideokonferencję w rozdzielczości FullHD ^_^
Byłoby jak na filmach sci-fi.

W Polsce (upload najczęściej 256 kbps) co najwyżej można mieć małe okienko z mocno skompresowanym obrazem.

Swoją drogą wkurzający jest iż brak w naszym kraju oferty łączy symetrycznych w ludzkiej cenie. Chętnie kupiłbym np. 1mbit/1mbit.

Avatar
berge (niezalogowany) | 28.09.2008 21:38#99

@Silver Surfer
@5 Aglomeracja gdańska 1 100 000@

Całe Województwo Pomorskie podliczyłeś chyba.

Avatar
Jonash (niezalogowany) | 28.09.2008 22:34#100

@trux
To se ********** umowe poczytaj. Nawet na stronie maja to napisane. W opcji 2mb (Breeze) masz "Contention Ratio" 24:1, czyli 24 osoby do "twoich" 2 mb.
Szkoda gadać!

Avatar
Markus (niezalogowany) | 29.09.2008 1:36#101

Moje osiągi w O2/UK: http://www.speedtest.net/result/330584445.png
Kiedy tak będzie w Polsce?

Avatar
carry (niezalogowany) | 29.09.2008 2:21#102

@ Marek
@ Silver Surfer

Chyba Ty masz Marku braki w wiedzy geograficznej. Londyn - prawie 9 mln mieszkańców. Cała aglomeracja to 20 mln. Tokio ponad 7 mln, a razem z Jokohamą i przyległymi terenami 35 mln. Nowy Jork - 8 mln, nie mówiąc o terenach przyległych. Z resztą małe porównanie. W Krakowie gęstość zaludnienia to 2 tys ludzi na km kw., a w Nowym Jorku 10 tys na km kw. Nie mamy aglomeracji. Aglomeracje liczy się nie tylko w milionach, ale także w gęstości zaludnienia. Nikt Ci nie poprowadzi szybszego internetu na wioski, bo się nie opłaca. Nawet TPSA - która ma duże zyski - nie opłaca się stawiać więcej Dslamów. A Polska to w 2/3 wioski i to wystarczająco hamuje rozwój.

@ Wojtek J.
Dzięki. Ktoś musi lud oświecać :P

Avatar
czarny (niezalogowany) | 29.09.2008 6:58#103

Nie narzekaj, że masz złe łącze. Ja w Ekwadorze mam 53,6 kB/s (via GPRS) za 78$ miesięcznie i to jest jak na razie najszybsze łącze, jakie mogę mieć. Jest jeszcze satelitarne (podobno dużo szybsze), ale prawie 1000$/mies, więc stać na to tylko duże firmy i rząd.

Avatar
sypa (niezalogowany) | 29.09.2008 7:56#104

@czarny taaa a w Zanzibarze mają tylko tam-tamy, jak się mamy tak porównywać to... W Niemczech 100 km na zachód szwagier z 16MB płaci mniej niż ja na 1MB i się cieszę, że mi łaskawie podłączyli

Avatar
zbyszek88 (niezalogowany) | 29.09.2008 7:59#105

Ludzie! Co wy piszecie?! Łącze 1 Gbit/s nie do wykorzystania?
3 konta premium rapidshare , 3 konta megaupload, 2 macierze RAID po 7 dysków i heja... Śmiga az druty trzeszcza!

Avatar
huherko (niezalogowany) | 29.09.2008 8:19#106

a ja to moge pomarzyć nawet o 512kb/s to ja mam przewalone wy co macie dostęmp do neta nie widzicie tego problemu a ja tak marzą wam sie prędkości 1gb/s a niektórzy nie mogą załorzyć nawet nędzniej 512kb/s

Avatar
DemolkaNV (niezalogowany) | 29.09.2008 8:44#107

Mówicie tak o tych łączach, jakby od nich zależało wasze życie. Mi wystarcza w zupełności łącze 1mb.

Dla mnie ważniejsza jest niezawodność łącza, i małe pingi.

Zaś do tych co marzą o 100mb łączach: Za wolno wam ciągną się filmy/gry/muza? Szkoda, że nie można was jakoś ukarać....

Oczywiście nie mówię tutaj o leglanych użytkownikach, którzy potrzebują szybkiego neta.

Avatar
biały (niezalogowany) | 29.09.2008 8:47#108

"a unas na biegunie mamy łacza 14,4 kbps i się cieszymy. czatujemy, skypujemy, korzystamy z kamerek i videokonferencji, ściągamy pliki z p2p - film w ciągu godziny, intensywnie korzystamy z bankowości elektronicznej i to wszystko na miesiąc 56 zł brutto a w Polsce to dopiero są łacza!!! Polska w stosunku do nas to mocarstwo sieciowe. w Polsce miałbym usługe wspaniałej firmy tp. A u nas. Polują tylko na te foki..." to tak na przekór obrońcom super łacz w Polsce. Takie mamy właśnie realia. Tak będzie dopuki operatorzy nie zaczną traktować Polski jako znaczacego, watego inwestowania rynku. Inaczej jeszcze długo łacze 512 z tp bedzie synonimem łacza szerokopasmowego a drucik miedziany synonimem nowoczesności.

Avatar
niewidzace_oko (niezalogowany) | 29.09.2008 10:28#109

@asd "Usluga ma byc dostepna w Siedlcach za 20lat. ;]"

Podoba mi się Twój optymizm ;)

Avatar
dan (niezalogowany) | 29.09.2008 11:29#110

A mi by wystarczyło 10 Mb/s w obie strony no ewentualnie 20 i tak twardy dysk na więcej nie pozwoli. Mógłbym spełnić swoje marzenia i porządny serwerek w domu postawić i kilka stron WWW obsłużyć :) lol

Dla miłośników WiMax wszystko fajnie ale jak jest burza a akurat potrzebujesz dobry dostęp do Internetu to niezbyt ciekawie to wygląda. pozdro!

Avatar
x. (niezalogowany) | 29.09.2008 11:39#111

http://www.upc.nl/internet/

ciekaw jestem czy dotrze to do polski i za ile lat :)

Avatar
jesiu (niezalogowany) | 29.09.2008 11:48#112

"1 Gb/s (1024 Mb/s)"

Gb = GigaBit, GB = GigaBajt

zatem to co w nawiasie oznacza: 1024 MegeBity/s. Powinno być 1024 MB/s

To taka kosmetyczna uwaga :)

Avatar
Cebula (niezalogowany) | 29.09.2008 12:46#113

@jesiu

Nie mieszajmy systemów walutowych ;)
Chodzi o 1000 Mb/s czyli megabity, a nie megabajty. Wszystko tutaj liczymy w bitach, a nie w bajtach.

Błąd wkradł się jednak gdzie indziej - gigabit to nie 1024 megabity tylko 1000 megabitów, w przeciwieństwie do kilobajtów, megabajtów czy gigabajtów korzystamy nie z systemu dwójkowego tylko dziesiętnego.

Avatar
K.D. (niezalogowany) | 29.09.2008 13:35#114

PRZY DZISIEJSZEJ INFRASTRUKTURZE INTERNETU (WYDAJNOŚĆ SERWERÓW) JEST TO ŁĄCZE NA WYROST . POZOSTAJE TYLKO POZAZDROŚCIĆ CENY ! A TEN FOTONOWO-ELEKTRONOWY MODEM WYPOŻYCZJĄ CZY TRZEBA PŁACIC ?
1B=8b
1Gb/s=1024Mb/s=128MB/s
TRZEBA BY MIEĆ DYSKI SSD: INTELA 240/170 MB/s LUB IO-DRIVE (PCIEx4) 800/600 MB/s !

Avatar
Qbit (niezalogowany) | 29.09.2008 15:07#115

A o czym takim jak raid nie słyszał K.D ? Trzeba też brac pod uwagę że internet to nie tylko ściąganie filmów muzy itp, takie łącze można spokojnie wykorzystać na inne cele.

Avatar
DemolkaNV (niezalogowany) | 29.09.2008 15:30#116

Przy takim lączu, spokojnie wykonywał bym sobie backup systemu. By potem po awarii, mieć w pare minut system uratowany.
Inna możliwość to serwer ftp/www dla znajomych.
Ale czy naprawdę potrzebne są nam takie łącza (teraz)? Raczej nie.

Avatar
pittt (niezalogowany) | 29.09.2008 16:50#117

@daoskar
Skoro jesteś po przejętej sieci, to nie musisz jechać zadzwoń do nich na infolinie i na 99% będziesz miał okazje aby skorzystać z promocji.

Zadzwoń, Zapytaj i przekaż informacje co i jak ?

Avatar
Bonias (niezalogowany) | 30.09.2008 19:33#118

24 MB/s za 10 zł w Szwecji
A jeśli się mieszka w bloku to 100 MB/s za 80 zł na światłowodach

Avatar
Razus (niezalogowany) | 30.09.2008 21:35#119

@Bonias i tem 100 Mb/s dzielisz na wszystkich mieszkańców bloku...

Avatar
Boniek (niezalogowany) | 01.10.2008 18:49#120

a ja muszę męczyć się z 256kb/s które rzadko osiągam ponieważ pingi do bramy mam po 500ms , i nie mogę zmienić bo to jedyny dostawca, sieci tp nie ma , uroki Polskiej wsi: /

Avatar
dzizs (niezalogowany) | 04.10.2008 3:55#121

130 zloty to ja za dsla 1 megowego place, czyli jakies 1000 razy wiecej niz w japoni za takie lacze...

Avatar
Serafin (niezalogowany) | 06.10.2008 1:52#122

A ja place 49 zł za 1Mb/s w dzień,w nocy ciężko mi powiedzieć ile mam ale zasysa po 600Kb/s max a średnio po 400Kb/s.Korzystam z sieci kablowej Vectra.

Avatar
qwerty (niezalogowany) | 08.10.2008 6:00#123

Cóż za pesymizm. Spokojnie, u nas też ma być. Donek załatwi na Euro 2012

Avatar
ksu (niezalogowany) | 09.10.2008 4:44#124

O czym my tu w ogóle gadamy. Po co nam szybki internet. Ja włączam ortofotomapę Wrocławia (mieszkam i łącze się z nią z tego miasta) i jest święto jak coś w ogóle zacznie działać. Zrealizowana kosztem podobno 3,5 mln złotych, a praktycznie uruchamia się przy co drugim, co trzecim połączeniu nawet w nocy. Nie mówiąc o tym jak działa nawet jsli już zacznie cokolwiek działać. Przy okazji kojarzy mi się też realizowany przez urząd geodezji i kartografii geo-portal.pl. Wpisuje adres (obojętnie czy Opera pod która podobno nie działa, czy Firefox, czy IE) i pojawia się pusta strona albo problemy z połączeniem. Strona miała ułatwic dostęp do map 85% powierzchni Polski i to z dużą rozdzielczością (wiekszą niz w Google bo to mapa zdjęć robionych z samolotu). Zdjęcia są, tylko urząd jest tak zacofany, że nie jest w stanie ich udostępnić światu. Żenada mógliby te mapy chociąz w postaci jakiejś spakowanej udostępnic żeby prywatne osoby na swoich serwerach mogły to umieścić skoro państwo polskie nie daje rady. Kolejna ciekawa rzecz. Od dobrych kilku lat rząd nie robi nic by prawo dostępne w ISAP było równouprawnione z drukowanymi dziennikami ustaw. Przeciez to istne średniowiecze. Już Hamurabi 5,5 tys lat temu wiedział, ze prawo powinno być przede wszystkim znane obywatelom jesli ma być skuteczne i kazał wykuć je na kamieniach i ustawić na widok powszechny jako obowiązujące. A Kaczyński i Tusk nawet dzisiaj tego nie rozumieją, albo może mają w tym jakiś interes żeby lud ciemny był. Mam internet 6Mbit i co z tego, skoro polska jest tak zacofana. Po co mi więcej?

Avatar
DJ CrAsH (niezalogowany) | 27.01.2009 14:26#125

Witam wszystkich komentatorow. Tak sie sklada ze grzebalem wczoraj w necie szukajac jakiejs ciekawej oferty na neta i jedyne co wyszukalem dla siebie dobrego (mieszkam w Londynie) to aktualizacja mojego obecnego lacza (10Mbps/512kbps - niestety asymetryczne ;/ ). Obecnie placilem za to lacze 25 funtow miesiecznie i nie mam ani nie mialem ZADNYCH ograniczen w sciaganiu. W nocy dokonalem upgrade lacza (na 20Mbps) i akurat przed chwileczka zasiadlem do komputera, zeby wykonac speedtest, oto jego efekt:
http://www.speedtest.net/result/398625744.png
Koszt tego lacza to aktualnie 37 funtow co jest jakas polowa dniowki w przecietnej pracy.
Moj dostawca to Virgin Media (dawny NTL), internet idzie przez kablowke i nie mam zadnych strat. Sa jedynie w godzinach szczytu ograniczenia gdzie predkosc "moze ale nie musi" - jak to pisza na stronie VM, spasc do 10Mbps. Od 3 lat nie zmieniam dostawcy i jak na razie nie zanosi sie na to. Za to jak wejdzie ten gigowy to bede chyba jednym z pierwszych co sie tam przylacza :D
Suma sumarum, place i otrzymuje dokladnie to za co place. Koledzy wyzej pisali o zaleznosci predkosci netu od czegos tam, otoz to cos tam nazywa sie exchange point i w sieciach ADSL ma to znaczenie natomiast w sieciach kablowych przy porownywalnych i wiekszych odleglosciach nie ma. Najnowsza oferta VM to 50Mbps ale niestety nie jest dostepna w mojej okolicy wiec nie bede sie o niej rozpisywal.
Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av