r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Google „flagowym partnerem” HP w inicjatywach dla biznesu

Strona główna AktualnościBIZNES

Nikt już nie ma wątpliwości, że pejzaż IT, nawet biznesowego IT, drastycznie zmienił się od lat dziewięćdziesiątych. Tam gdzie kiedyś panował nierozłączny duumwirat Microsoftu i Intela, o których względy zabiegały OEM-y, mamy dziś pstrokaciznę osobliwych sojuszy i mnogość wzajemnie konkurujących platform. Nikogo już nie dziwi widok szefów z Macbookami czy iPadami, całych firm porzucających klasyczne oprogramowanie od SAP-a czy Microsoftu na rzecz usług w chmurze w rodzaju Salesforce.com, czy nawet wielkich producentów sprzętu, którzy wpadają na pomysł, by produkować komputery z procesorami ARM, na których nie ma Windows. Specjalnie więc nikogo nie powinny zaskoczyć działania HP, które w swojej ostatniej ofensywie na rynku usług dla firm najwyraźniej Microsoft zignorowało.

Już w zeszłym roku HP i Google ogłosiły inicjatywę IT in the Box – adresowaną do małych i średnich firm inicjatywę, w ramach której HP stawało się resellerem Aplikacji Google, łącząc je ze swoimi narzędziami zarządzającymi, komputerami, drukarkami i pozostałym sprzętem. Wprowadzając pakiet oprogramowania biurowego od Google do swojej oferty, decydenci HP twierdzili, że to odpowiedź na oczekiwania rynku, szukającego holistycznych rozwiązań dla małych i średnich firm.

Teraz rusza kolejna inicjatywa HP, o nazwie Office in a Box. Na początku w Stanach Zjednoczonych, ale już w połowie tego roku także w krajach Unii Europejskiej, będzie można zamawiać online sprzęt o określonej specyfikacji, oprogramowanie i usługi, a wszystko to przez jednolity panel konfiguracyjny, oferujący też narzędzia zarządzające.

r   e   k   l   a   m   a

Głównym partnerem HP w tej inicjatywie jest Google, a uczestniczy w niej także amerykański gigant telekomunikacyjny AT&T. Jak twierdzi Jos Brenkel, dyrektor HP odpowiedzialny za dystrybucję PC i drukarek, pilotażowe wdrożenie projektu w USA spotkało się z wielkim zainteresowaniem, więc firma zamierza w tym roku zwiększyć jego zasięg do 22 krajów.

Wybór Google jako dostawcy oprogramowania został ciekawie uzasadniony przez Daniela Groessera, dyrektora HP z działu Printing and Personal. Google jest naszym flagowym partnerem, ze względu na zorientowanie na chmurę i MŚP – stwierdził Groesser, zaznaczając zarazem, że Microsoft też jest dla HP kluczowym partnerem.

Choć HP uważa wspólną z Google inicjatywę za coś znacznie więcej, niż standardowe dzierżawy oprogramowania (określając to jako automatycznie odświeżany model cyklicznych przychodów), to trudno poza nową terminologią znaleźć tu coś innowacyjnego. Bardziej daje do myślenia sama gotowość HP do takiego zaangażowania w dystrybucję aplikacji i usług Google'a do biznesowego klienta. Marka HP jest jedną z najbardziej rozpoznawalnych, zarówno na rynku MŚP jak i korporacyjnym – i jeśli to HP będzie oferowało sprzęt z prekonfigurowanymi usługami biznesowymi Google'a, to niejeden z decydentów potraktuje to po prostu jako normalną, atrakcyjną cenowo ofertę. Takie działania mogą doprowadzić do złamania monopolu Windows/Office w przestrzeni biurowej prędzej, niż jakiekolwiek starania fanów Wolnego Oprogramowania.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.