Google kupuje wyszukiwarkę Aardvark

Google kupuje wyszukiwarkę Aardvark

Redakcja
12.02.2010 14:29

Po udostępnieniu narzędzia Buzz, Google robi kolejny krok w kierunku ulepszenia swojej oferty usług społecznościowych. Tym razem firma z Mountain View wykupiła Aadwark, serwis będący wyszukiwarką odpowiedzi na pełne (zadawane w języku naturalnym) pytania.

Aardvark to serwis umożliwiający użytkownikowi zadawanie pytań innym osobom zarejestrowanym w tej sieci społecznościowej. Co ciekawe, zapytania mogą być formułowane w postaci pełnych zdań, oczywiście w języku angielskim. Usługa ta automatycznie wyszukuje osoby, które są w stanie najlepiej rozwiązać postawiony problem. Gdy tak się stanie, odpowiedź przesyłana jest pytającemu za pośrednictwem wiadomości e-mail czy komunikatora internetowego. Serwis został stworzony przez byłych pracowników firmy Google - Maxa Ventilla, Nathana Stolla oraz Damona Horowitza.

Informacja o sprzedaży wyszukiwarki została już potwierdzona przez prezesa Aardvark. Na razie nie wiadomo jednak, ile dokładnie wyniesie ostateczna cena tego serwisu. Nieoficjalnie mówi się o kwocie około 50 milionów dolarów, co mogłoby się wydawać dość sporą sumą jak za usługę posiadającą (stan na październik 2009) nieco ponad 90 tysięcy użytkowników, z czego i tak jedynie niespełna 56% wykazało jakąkolwiek aktywność.

W przypadku Google tak duża ilość wydanych pieniędzy może się jednak szybko zwrócić. Firma ta bowiem, po udostępnieniu narzędzia Buzz czy wyszukiwania informacji na serwisach społecznościowych w czasie rzeczywistym, coraz śmielej wkracza na rynek usług społecznościowych. Świeżo nabyty serwis stanowi nową funkcjonalność, która już niedługo może zostać zintegrowana z istniejącymi obecnie usługami Google. Bardzo prawdopodobne, że już w najbliższych miesiącach przekonamy się, jaka dokładnie będzie rola Aardvark w wachlarzu narzędzi oferowanych przez Google.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)