r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Google najgorszy w ochronie prywatności

Strona główna Aktualności

Organizacja Privacy International przygotowala raport oceniający praktyki z zakresu ochrony prywatności użytkowników stosowane największe firmy internetowe. Półroczne badania zweryfikowały sporo różnych aspektów tego zagadnienia, poprzez funkcjonowanie działów odpowiedzialnych za ochronę prywatności, mechanizmy przetwarzania i archiwizowania danych użytkowników czy poziom otwartości i przejrzystości, po wykorzystanie unikalnych technologii mogących wpłynąć pozytywnie lub negatywnie na prywatność klientów.

W rankingu zdecydowanie najgorszej wypadła firma Google i fakt ten zostal zaakcentowany specjalnym rozdziałem motywującym taką właśnie, mogącą wzbudzić kontrowersje decyzję. Autorzy argumentują, że o ile cytowane zarzuty pozostają w mocy także w przypadku wielu innych firm, w przypadku Google naruszenia mają dużo większy wymiar niż w przypadku konkurencji, a możliwości firmy w zakresie wykorzystania tego faktu dodatkowo potęgują wagę problemu. Raport zarzuca Google między innymi wymuszanie na użytkownikach choćby kilku swoich uslug zgodę na przechowywanie bardzo wielu informacji osobistych, często na nieokreślony czas, bez jasno określonych reguł ich wykorzystania czy upublicznienia i bez możliwości wzglądu do nich i skasowania ich w przypadku rezygnacji z usługi. Autorzy zauważają, że Google nie stosuje powszechnie przyjątych wytycznych OECD dotyczących ochrony prywatności i nie jest w pełni zgodny z europejskimi standardami prawnymi w tym zakresie.

Raport uwzgędnia następujące marki - Amazon, AOL, Apple, BBC, Bebo, eBay, Facebook, Friendster, Google, Hi5, Last.fm, LinkedIn, LiveJournal, Microsoft, Myspace, Orkut, Reunion.com, Skype, Wikipedia, Windows Live Space, Xanga, Yahoo! i YouTube. Privacy International, autor raportu, jest założoną w 1990 roku organizajcją mającą swoje biura w Londynie i Waszyngtonie, współpracującą z partnerami w ponad 40 różnych krajach. Interesujący jest fakt, że Google jeszcze przed publikacją raportu kontaktował się z dziennikarzami podejmując próby dyskredytacji zarówno Privacy International, jak i samego raportu. Organizacja zauważa, że w ciągu siedemnastu lat swojej działalności nie spotkała się z tym, by jakakolwiek firma podjęła się podobnych działań - mimo, że przez wiele lat na jej celowniku był i pozostaje z resztą nadal np. Microsoft.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.