r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Google wkracza na rynek oprogramowania

Strona główna Aktualności

Google, Inc., producent najpopularniejszej wyszukiwarki internetowej Google, wydał nową wersję programu Picasa, służącego do katalogowania zdjęć.

Drobnych programów z pod znaku Google jest już na rynku kilka. Jednym z najbardziej znanych jest Google Toolbar - dodatkowy pasek narzędziowy do przeglądarki Internet Explorer, umożliwiający m.in. szybkie wyszukiwanie, blokowanie pop-up'ów itp. Inne projekty, takie jak Google Deskbar, Google Desktop Search czy Gmail Notifier są jeszcze mało popularne i znajdują się dopiero w fazie wczesnego rozwoju. Patrząc jednak przez pryzmat tych narzędzi, wydawać by się mogło, że firma koncentruje się wyłącznie na drobnych programach związanych z wyszukiwaniem i przeglądarkami WWW. To, że decydenci Google mają jednak wyższe ambicje zasygnalizowało przejęcie w lipcu ub.r. firmy Picasa, specjalizującej się w tworzeniu oprogramowania do zarządzania cyfrowymi fotografiami i prezentacją ich w Internecie.

Efektem jest nowa wersja flagowego programu firmy Picasa, o tej samej nazwie. W odróżnieniu od innych programów "ze stajni" Google, nie jest to już malutkie narzędzie ale pełnowartościowy i rozbudowany program, służący do katalogowania i przeglądania zdjęć na komputerze użytkownika. Picasa w sposób automatyczny wyszukuje zbiory znajdujące się na dysku i pozwala na ich skatalogowanie, opisanie, nagranie w postaci prezentacji na CD, zarchiwizowanie itd. Najlepsze zdjęcia możemy wyróżnić symbolem gwiazdki. Program umożliwia podstawową obróbkę każdego zdjęcia (m.in. korekcję tzw. efektu czerwonych oczu i kilkanaście filtrów) i wyświetla zakodowane w formacie EXIF informacje o zdjęciu. W programie nacisk położono na udostępnianie zbiorów innym użytkownikom - zdjęcia można bezpośrednio z programu wysłać e-mailem, udostępnić za pośrednictwem komunikatora Hello lub umieścić na blogu Blogger.

W odróżnieniu od wcześniejszych wersji, program jest obecnie całkowicie darmowy (zanim doszło do przejęcia firmy przez Google, Picasa kosztowała 30 dolarów). Ta polityka ma zapewne umocnić pozycję Google na rynku usług internetowych dla odbiorców masowych. Darmowy program do katalogowania zdjęć, mocno zintegrowany z komunikatorem Hello i blogiem Blogger (których właścicielem również jest Google), powinien zwiększyć zainteresowanie tymi ostatnimi, co w efekcie może zaowocować wysokimi wpływami z reklamy. Dodatkowe wpływy zapewnią też z pewnością firmy Walmart.com, Shutterfly, Snapfish i Ofoto (należący do Kodaka), które za pośrednictwem programu świadczą różne usługi (np. wydruk zdjęć) dla jego użytkowników.

Program Picasa znajduje się w dziale PROGRAMY -> Grafika -> Katalogowanie i obróbka zdjęć

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.