r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

HP przeprasza i odblokowuje nieoryginalne kartridże. Przynajmniej na razie

Strona główna AktualnościSPRZĘT

Niedawno sporo kontrowersji wywołały liczne doniesienia o błędach w działaniu drukarek HP. Z dnia na dzień zaczęły one wyświetlać komunikat o uszkodzonym lub brakującym kartridżu. Szybko okazało się, że taki stan rzeczy był spowodowany świadomą decyzją HP, efektem działania kodu w firmware. Dziś czas na dalszy ciąg tej historii.

A to za sprawą oficjalnego komunikatu opublikowanego przez HP, który nosi tytuł „Oddani najlepszemu doświadczeniu drukowania”. Jak nietrudno się domyślić, korporacja właśnie taką motywacją usprawiedliwia swoją decyzję o zablokowaniu w drukarkach możliwości korzystania z nieoryginalnych kartridżów.

Wygląda na to (przynajmniej pozornie), że HP zdało sobie w końcu sprawę, że skutki, przede wszystkim wizerunkowe, były katastrofalne. W komunikacie nie zabrakło zatem przeprosin i stwierdzenia, że konieczne było wcześniejsze zakomunikowanie nadchodzących zmian, czego niestety zabrakło. Nie to jest jednak najważniejsze, a informacja, że wkrótce opublikowana zostanie opcjonalna aktualizacja przywracająca możliwość korzystania z nieoryginalnych kartridżów. Ale...

r   e   k   l   a   m   a
Wciąż będziemy korzystać z naszych funkcji bezpieczeństwa, by chronić jakość oferowaną naszym klientom, zachować integralność naszych systemów drukujących i chronić naszą własność intelektualną, łącznie z metodami weryfikacji, które mogą zapobiegać działaniu materiałów niektórych firm trzecich.

Korporacja wycisza krytykę jedynie tymczasowo, bo ze swojej polityki blokowania nieoryginalnych materiałów HP nie ma zamiaru rezygnować. Nie jest jasne, co firma rozumie poprzez jej kontynuację i jednoczesne udostępnianie wspomnianej aktualizacji, nie należy jednak oczekiwać, że liczne głosy krytyki ze strony użytkowników będą miały wpływ na długofalowe działania HP. Być może wkrótce znów na drukarkach pojawią się wiadome komunikaty, ale tym razem HP poinformuje o tym wcześniej.

Komunikat może niestety wywołać efekty odwrotne do zamierzonych i jeszcze bardziej rozsierdzić użytkowników drukarek HP. Warto bowiem zwrócić uwagę, że korporacja nie przeprosiła za jawne wprowadzanie ich w błąd. A za to należy przecież uznać informowanie o uszkodzonym lub brakującym kartridżu, nie zaś o świadomej decyzji korporacji.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.