HTC: Rozważamy kupno systemu mobilnego

12.09.2011 16:37, Autor: Michał Majchrzycki (mmaj), Kategoria: News
NewsImage

Tajwański producent smartfonów poinformował, że rozważa kupno mobilnego systemu operacyjnego. Możliwe, że będzie to należący do HP WebOS, albo też rozwijany przez Intela MeeGo.

HTC nie podjął jeszcze żadnej decyzji dotyczącej kupna, co więcej firma nie śpieszy się z wyborem potencjalnych kandydatów. Na razie toczą się rozmowy nad najlepszym wyborem. Powodem zainteresowania alternatywnymi rozwiązaniami mogą być problemy z patentami dotyczącymi Androida, ale również niedawny zakup Motoroli przez firmę Google. Producenci smartfonów zaczynają zastanawiać się, czy będą w stanie konkurować z telefonami produkowanymi przez firmę z Mountain View.

Jednym z lepszych rozwiązań mógłby okazać się zakup WebOS. HTC otrzymałby nie tylko ciekawą platformę, ale również pakiet patentów, za pomocą których mógłby skutecznie walczyć na rynku smartfonów. Obecnie, angażując się w Androida, tajwański producent atakowany jest zarówno przez Apple’a (iOS) jak i Microsoft (Windows Phone). WebOS ma jednak swoje wady. System jak dotąd nie zainteresował wielu użytkowników, zarówno tablet TouchPad jak i smartfony Palma, a potem HP, sprzedawały się bardzo słabo.

HTC mógłby zainteresować się również MeeGo, który został porzucony przez Nokię na rzecz Windows Phone. Dzięki współpracy z Intelem, współtwórcą systemu, tajwański producent otrzymałby solidne wsparcie i realną możliwość zaistnienia na rynku. Który z systemów zainteresuje HTC? Na ostateczną odpowiedź przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Podobnie jak w przypadku Samsunga, twórca HTC Desire zapewne poczeka na rozwój wypadków. Z jednej strony ciekawe, jak skończy się przejęcie Motoroli przez firmę Google, z drugiej natomiast wiele może zmienić na rynku wydanie smartfonów z Windows Phone produkowanych przez Nokię.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (26)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Kintoki | 12.09.2011 16:46#1

Oh dał bym wiele za możliwość instalacji Meego na moim desire sssss :)

Avatar
KtośTaki (niezalogowany) | 12.09.2011 16:49#2

Skoro zastanawiają się nad kupnem, to na 100% nie będzie to MeeGo ;/ Kupno WebOs jest również mało prawdopodobne. HP zapowiedziało, że nie sprzeda go. Będzie go licencjonować.
Ale skoro nie MeeGo, nie WebOS... To co?!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
tomimaki | 12.09.2011 16:51#3

"zarówno tablet TouchPad jak i smartfony Palma, a potem HP, sprzedawały się bardzo słabo."
Sprzedawały się słabo bo cenę miały za wysoką. Obniżka cen TouchPada spowodowała całkowity wykup tych urządzeń.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 12.09.2011 17:06#4

@KtośTaki
Słowo "kupno" mogło być zwykłym uproszczeniem.

MeeGo jak na razie nie jest obecny na rynku smartfonów (oprócz N9, ale Nokia robi wszystko aby wywrzeć wrażenie, że się wstydzi tego telefonu :/, aby broń boże nie przyćmił on premiery smartfonów z WinP7). Tak samo WebOS może nie być kontynuowany.

Więc oba systemy dały by możliwość wybicia się z tłumu HTC. Jednakże HTC potrafi się wybić nawet w świecie Androida, więc może się kończyć na czysto teoretycznych rozważaniach.

Z drugiej strony Intel i HP, na pewno szukają nowych współpracowników dla swoich projektów. Więc całość może się odnosić właśnie do takich negocjacji.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.09.2011 17:25#5

Niesamowite...wydarzenia układają się to w jedną spójną całość która była do przewidzenia, każdy większy producent zabezpiecza się trzecią nogą, htc w tej chwili jest zależne tylko od MS i Google - androida i WP7 a ich los jest niepewny(rodzi komplikacje), to było do przewidzenia. Mysle że jakiegoś rodzaju zbliżenie do HP byłoby bardzo korzystne dla HTC niestety firma jest za mała na odkupienie części likwidowanego działu HP Personal Systems Group(PSG).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gulczkwas11 | 12.09.2011 17:39#6

coś czuje że WP7 na Nokii to będzie porażka, szczególnie że ludzie kupowali Nokie ze względu na wpływ tej firmy w rozwój Linuksa

a system od HTC to jeszcze bardziej rozdrobni rynek i pewnie tylko wzmocni pozycję i iPhona

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maniek_88 | 12.09.2011 18:00#7

"szczególnie że ludzie kupowali Nokie ze względu na wpływ tej firmy w rozwój Linuksa"

a skąd taka teza? bo jak dla mnie jedyne co łączy Nokię i Linuxa to MeeGo które oferują na zaledwie 2 modelach telefonów. Chyba że Symbian też ma cos wspólnego z Linuxem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sunbeam96 | 12.09.2011 18:41#8

Droga Redakcjo, AFAIK MeeGo _nie można_ kupić.

Współpraca z Intelem przy tworzeniu MeeGo, to byłoby coś ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SyntaxError | 12.09.2011 18:46#9

"szczególnie że ludzie kupowali Nokie ze względu na wpływ tej firmy w rozwój Linuksa" facepalm. Zastanów się trochę - czy zwykłego Kowalskiego obchodzi to? Myślę że równie dobrze z telefonem od HTC w kieszeni może się modlić do Linusa Torvaldsa w swoim domowym ołtarzyku poświęconemu linuxowi.

Avatar
Szymon Wacławik (niezalogowany) | 12.09.2011 19:24#10

Absolutnie rozumiem HTC, nagonka patentowa nabiera tempa, a trzeba pamiętać, że Apple ostatnio odnosi spektakularne sukcesy na wokandzie (patrz: wycofanie z rynku niemieckiego Samsunga Galaxy Tab), dodatkowo HTC opłaca się Microsoftowi 5$ od każdego telefonu za możliwość korzystania z ich patentów (mogę kłamać co do kwoty, ale artykuł na ten temat czytałem już dość dawno). Przy ich sprzedaży kwoty idą w miliardy dolarów, doskonale rozumiem, że nie chcą ich tracić. Rozwiązaniem absolutnie najlepszym byłoby stworzenie własnego softu na bazie open-source'wego kernela, ale przecież to pociągnie za sobą wielkie konsekwencje finansowe, choć jeśli "ichni" soft był tak dobry jak hardware, który robią, to czuję, że podział rynku wyglądałby zupełnie inaczej. Wracając do wątku przewodniego, ja bym wolał (czysto subiektywne odczucie), żeby zawiązała się współpraca z Intelem i MeeGo - soft sprawia wrażenie ciekawego, ma duży potencjał i największą zaletę... Intela za plecami, co daje optymalizację softu pod konkretny sprzęt. A i dotychczasowi użytkownicy HTC chyba specjalnie by nie oponowali, bo jak wynikało z prezentacji Nokii N9, MeeGo miało być intuicyjne, wydajne i proste do granic możliwości -> zupełnie jak założenia nakładki Sense UI. Więc z perspektywy użytkownika chyba wiele bym nie stracił. Ehhhh... Pożyjemy, zobaczymy... Życzę im jak najlepiej, bo faktycznie HTC jako producent sprzętu mobilnego naprawdę robi wrażenie.

Avatar
Bercik2211 (niezalogowany) | 12.09.2011 19:38#11

@Maniek_88
Nokia z Linuksem ma nie tylko wspólne to, że rozwijała MeeGo. Jest terz człnokiem KDE fundation czy jakoś tak to się nazywa, a także uwolniła biblioteke Qt której była właścicielem i pomaga w rozwoju tej biblioteki na której jest oparte całe środowisko KDE i wiele aplikacji wolnych i komercyjnych .

Avatar
pawelkg (niezalogowany) | 12.09.2011 19:55#12

W zasadzie hipotetycznie, teoretycznie mogą też myśleć nad kupnem/połączeniem się/przyłączeniem się do RIM... Ale to mało prawdopodobne... Ciekawe czy jest możliwa opcja przyłączenia się HTC do rozwoju Bada...

Avatar
Kowal155 (niezalogowany) | 12.09.2011 20:00#13

Skoro MeeGo nie można kupić, to gorąco im życzę włączenia się w projektowanie i tworzenie :) Niepokoi mnie potencjalny brak przyszłego wsparcia Nokii nawet dla tych dwóch telefonów, które są/będą, ale gdyby w końcu znalazł się producent nie od parady, myślę, że mógłbym sobie zamarzyć i zacząć ciułać grosiki na takiego smartfona :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adam2000 | 12.09.2011 20:40#14

A Ja uważam że htc powinno zostać na WP i w dobrym sojuszu z MS.
Na rynku potrzeba słuchawek z dobrym prockiem i dużym ekranem a nie zabawki i tandeta z bada lub inne niszowe pomysly...
Regionalne wydania WP za rok dużo zmienią na rynku i sam chciałbym kupić smartfon dobry technologicznie z WP a nie koniecznie Nokia.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 12.09.2011 20:47#15

HTC z MeeGo - brzmi ciekawie :)

Avatar
MoD (niezalogowany) | 12.09.2011 21:36#16

HTC z Bada OS - to jest prawidłowy kierunek.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Maniek_88 | 12.09.2011 21:47#17

@Bercik2211
No tak, nie do końca zdawałem sobie sprawę że takie zależności istnieją. Jednak uważam że osób które kupowały nokie sugerując się tylko tym że Nokia przyczyniała się do rozwoju Open Source jest ledwie symboliczna ilość pomijalna przy liczbie wszystkich urządzeń sprzedanych przez Nokię.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 12.09.2011 21:54#18

@Szymon Wacławek
Sukcesy Apple w niemczech i holandi są papierowe.

Owszem jest ban w Holandi, ale tylko na aplikację galleri zdjęć. Smartfony z innymi aplikacjami lub z podmienionymi, mogą być sprzedawane.

Owszem jest ban w Niemczech dla Niemieckiej gałęzi Samsunga, ale koreański dalej może sprzedawać sprzęt do niemiec, a sprzedawcy mogą go kupować i reklamować, tylko niemiecka gałąź nie może go ani sprzedawać ani reklamować.

Owszem w Niemczech, "Comunity Design" został uznany za wiążący i design Samsunga za bardzo go przypomina, ale w Holandi sędzia odrzucił go od ręki. BTW Żekome podobieństwo produktów Apple i Samsunga NIE BYŁO brane pod uwagę (więc, to bujda, że to to podobieństwo "zdobyło" ban w niemieckim sądzie).

Samsung jak sprzedawał tak dalej może sprzedawać swoje smartfony i tablety w całej UE! A proces w Niemczech nie poprawił pozycji Apple w innych państwach właśnie z powodu wyników procesu w Holandii.

Sukcesy mogą się wydać spektakularne dla laika, a i tylko do momentu, aż się on zorientuje, że sprzęt Samsunga dalej może kupić w najbliższym sklepie.

Avatar
Szymon Wacławik (niezalogowany) | 12.09.2011 23:30#19

@przemo_li

Masz absolutną rację i zgadzam się z tym w pełni, niemniej w eter poszła informacja, która (jeśli nie została zweryfikowana przez czytelnika) ewidentnie wskazuje na siłę Apple. Przyznaję, że w moim wcześniejszym poście sam niejako przyczyniłem się do rozpowszechniania takiego poglądu (składam w tym miejscu autokrytykę). Wracając z kolei do samej informacji na temat ewentualnego poszukiwania alternatywy dla Androida i Windowsa Mobile przez HTC, to przekopałem youtube w poszukiwaniu prezentacji różnych OS-ów i dalej podtrzymuję, że próba "pożenienia" tajwańskich smartfonów z MeeGo najbardziej przypadła mi do gustu :)

BTW nazywam się Wacławik... nie Wacławek ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
cyryllo | 13.09.2011 0:17#20

Ja jestem za tym aby kupili MeeGo :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
przemo_li | 13.09.2011 7:18#21

@cyryllo
MeeGo zajmuje się Linux Foundation, ale nie wymaga przekazania praw autorskich. Wykupienie praw autorskich do całego kodu to katorga (bo jest potrzebna zgoda każdego programisty, którego kod znalazł się w MeeGo, lub trzeba taki kod usunąć a często zastąpić czymś nowym).

MeeGo jest nie do kupienia :D
Zamknięte za to mogą być nakładki graficzne na MeeGo. Więc jakąś nakładkę na MeeGo Samsung mógł by kupić. Chyba jeszcze żadna nie powstała, ale kto wie?

Za to Samsung może się zaangażować we współpracę. MeeGo to otwarty projekt, i nikt Samsungowi nie odmówi. A że Samsung już rozwija MeeGo na swoich netbookach to nawet nie musi się angażować bo już jest :D
Ale nikt nie przedstawił działającego smartfona z MeeGo więc Samsung miał by wyłączność.
(Jest N9, ale Nokia robi wszystko aby N9 nie zepsuł czasem dziecka Elopa czyli smartfonów z WinP7).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gemini_p | 13.09.2011 11:01#22

A ja wiem co htc chce kupić, to na BANK będzie SYMBIAN:P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Adam2000 | 13.09.2011 12:47#23

@" gemini_p"
Rynek jest już w zasadzie podzielony i kto będzie miał słuchawkę z WP lub Android przez najbliższe 5 lat ma zysk i stabilizację na rynku , Apple niebawem spadnie z notowań z powodu braku wyboru i sprzęt dla niszowej grupy fanboys na specyficznych zasadach wolności i korzystania z licencji iOS oraz usług.
Sam S.J. szybko zrezygnował z dowodzenia Apple i odszedł z firmy bo już przewidział straty i koniec Apple...
Ostatnia walka to zakazać sprzedaży smartfonów konkurencji jak Samsung i inni ale to walka na chwilę, z MS raczej by im taki numer nie przeszedł w sądach i raczej MS by im zakazało sprzedaży tabletu za wygląd bo pierwszym był HP tablet pc z MSwin. :)
Pierwszym również handlowym smartfonem i nazwa też była używana wcześniej przez MS z WM.
HTC zamiast się bawić w zabawki szukanie nowego OS dla siebie , raczej mogą produkować tylko smartfon z Android i WP7 i spać spokojnie tym bardziej że regionalne wydania WP7.5 dużo zmienią w handlu.
Ja kupując mojego nowego Samsung SII nie miałem żadnego wyboru i tylko Android którego wcale nie chciałem kupić.
w sieciach operatorów polskich też nie ma na dziś wyboru i jeżeli mają coś to tylko stary WM lub WP7'en. Czyli żaden wybór i dlatego tak kiepsko wygląda statystyka sprzedaży smartfonów z WP.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 13.09.2011 13:02#24

I tak na koniec pozostaną przy Androidzie, bo najpopularniejszy i tyle.

Avatar
Toma96 (niezalogowany) | 13.09.2011 21:43#25

Mam nadzieje, że wybiorą system Meego :) , trzymam mocno kciuki , od ponad 10 lat bylem zawsze za Nokia, obecnie zamieniłem nokie htc Wildfire S i jestem zadowolony ;)

Avatar
Toma69 (niezalogowany) | 13.09.2011 21:45#26

http://pl.wikipedia.org/wiki/MeeGo
:D pozdro

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Test Garmin Forerunner 610

Osobisty asystent treningowy
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av