Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Historia Androida - systemu który zrewolucjonizował mobilny świat cz.1 + cz.2

Mamy rok 2003 gdy na rynku pojawia się mała spółka Android Inc.
Nikt pewnie nie liczyłby na sukces tego systemu gdyby nie Google, który postanowił ostatecznie zakupić raczkującą spółkę za 130 mln $ . Jednak chyba sam Google nie spodziewał się dalszego obrotu spraw....

Android 1.0

Po pięciu latach prac nadszedł ten dzień : 22 października 2008 kiedy to Google dzięki współpracy z HTC zaprezentował pierwszy smartphone z systemem Android - HTC Dream lub ERA G1 jak nazywany był w Polsce.

Jednak początki nie były łatwe wiele osób wytykało braki w oprogramowaniu w porównaniu do już istniejących na rynku systemów. Android 1.0 nie obsługiwał multidotyku, próżno było również szukać klawiatury ekranowej. Sklep z aplikacjami również nie zawierał wiele aplikacji, ale to można wybaczyć początkującemu systemowi. Jednak mimo kilku nie dociągnięć nie można odebrać Androidowi, że był po prostu nowatorski.

Android 1.5 Cupcake

Po kilku miesiącach prac na rynku pojawiła się nowa wersja ( a raczej ulepszona ) Androida w wersji 1.5. Najważniejszym dodatkiem była klawiatura ekranowa oraz możliwość nagrywania filmów.
Innymi zmianami były :
  • odtwarzania filmów w trybie aparatu
  • przesyłanie filmów do serwisu YouTube i zdjęć do serwisu Picasa bezpośrednio z telefonu
  • obsługa profili Bluetooth A2DP i AVRCP
  • nowe widżety i foldery oraz animowane przejścia między pulpitami

Wszystkie te zmiany jako pierwsi zobaczyli użytkownicy modelu Magic który ponownie powstał przy współpracy z HTC. Android 1.5 zapoczątkował również tradycje nazywania nowych wersji androida nazwami słodyczy. Wersja ta została nazwana "Cupcake" czyli babeczka.

Android 1.6 Donut

Android nie zwalniał tempa i jeszcze jesienią 2009 roku zaprezentowany został Android w wersji 1.6 Donut. Miał on powiększyć grono użytkowników systemu Googla, do którego należało w tym czasie zaledwie 2 % rynku urządzeń mobilnych. Wersja ta przyniosła wiele większych i mniejszych zmian. Jednak najważniejszą było wprowadzenie nowych rozdzielczości co pozwoliło Androidowi rozwinąć skrzydła. Inne mniejsze zmiany to m.in :
  • poprawione działanie Android Market.
  • wspólny interfejs aparatu, kamery i galerii filmów/zdjęć
  • galeria umożliwia zaznaczenie kilku zdjęć do usunięcia
  • aktualizacja funkcji Voice Search
  • poprawiona funkcja wyszukiwania: dodano możliwość przeszukiwania zakładek, historii, kontaktów i sieci bezpośrednio z pulpitu telefonu
  • poprawiono obsługę CDMA/EVDO, IEEE 802.1X, VPN i system rozpoznawania mowy
  • poprawiono szybkość działania aparatu fotograficznego i funkcji wyszukiwania
  • narzędzia Gesture framework i Gesture Builder
  • darmowe oprogramowanie nawigacyjne Google

Zmiany te sprawiły, że coraz większa grupa osób dostrzegła potencjał Androida. Jednak to był dopiero początek, a prawdziwe rewolucje miały dopiero nadejść.......

Android 2.0 – 2.1 Eclair

Jak widać zmiana numeracji ( z 1.6 do 2.0 ) mogła wskazywać na duże zmiany.
Zmian było sporo, ale nie były one rewolucyjne a jedynie ewolucyjne. Udoskonalono pocztę od tej pory mogła ona obsługiwać kilka kont. Aplikacją, która również doczekała się kilku dodatków był aparat, który otrzymał obsługę lampy błyskowej, cyfrowego zoomu oraz kilka ustawień dla bardziej doświadczonych użytkowników takie jak możliwość zmiany balansu bieli i tryb makro. Dodano również obsługę Bluetooth w wersji 2.1. Nowa wersja zapewniała dużo szybszą transmisje danych w porównaniu z poprzednią wersją. Kolejnym dodatkiem było wsparcie dla HTML 5 - który był następcą HTML 4. W Eklerku dodano również nowe funkcje a jedną z nich była możliwość geolokalizacji. Geolokalizacja umożliwiała określanie geograficznego położenia różnych punktów za pomocą GPS, który pozwolił na działanie nowej aplikacji jaką było - Google Maps. Tym razem nowa wersja ( 2.0 ) nie zadebiutowała na smartfonie firmy HTC a na Motoroli Droid.

Na tamten czas był on najpotężniejszym urządzeniem z Androidem. Wyposażony był w ekran o przekątnej 3,7 cala i rozdzielczości 854x480 pikseli. W styczniu 2010 na rynku pojawiła się ulepszona wersja Androida w wersji 2.1. Była to wersja w której dodano kilka nowych animacji, widget pogody oraz zmieniona interfejs kilku aplikacji. Jednak nie za to zapamiętamy tą wersje systemu. Najważniejszą rzeczą było urządzenie na którym nowa wersja zadebiutowała czyli HTC Nexus One.

Nowy telefon Google i HTC był wyposażony w 1 rdzeniowy układ Qualcomm Snapdragon S1 o zegarze 1 ghz oraz układ Adreno 200. Całość uzupełniło 512 mb pamięci ram oraz piękny 3,7 calowy wyświetlacz Amoled.

Android 2.2-2.2.2 Froyo

W maju użytkownicy Androida doczekali się kolejnej aktualizacji tym razem oznaczonej numerem 2.2 o nazwie Froyo (mrożony jogurt). W tej wersji programiści skupili się na wydajności, która zauważalnie wzrosła w stosunku do poprzednika dzięki zastosowaniu nowego silnika. Delikatnie zmienił się również sam wygląd systemu. Dodano również wsparcie dla Flash 10.1 Mobile. Następną nową funkcją była możliwość przenoszenia aplikacji na kartę pamięci dzięki czemu zmniejszono problem z brakiem pamięci wewnętrznej w telefonie. Z czasem wielu producentów dostrzegła potencjał Androida. Dzięki doświadczeniu takich firm jak Samsung czy HTC system stał się jeszcze bardziej funkcjonalny dzięki nowym dodatkom dołączanych w nakładkach systemowych.

Android 2.3-2.3.7 Gingerbread

Jeszcze przed końcem 2010 Google postanowiło wydać nową wersję Androida. Na naszym wigilijnym stole zawitał " Piernik ". Android 2.3 stał się jeszcze szybszy oraz dużo ładniejszy graficznie od poprzednich wersji systemu. Dodano możliwości zarządzania energią dzięki której nasz smartfon mógł działać dłużej. Wprowadzono również obsługę przedniej kamerki do wideorozmów, które pojawiały się w nowych modelach telefonów.
Dzięki wszystkim tym zmianą Android już był godnym rywalem dla innych systemów.
Wraz z tą wersją systemu Google postanowiło wydać następce Nexusa One. Jednak tym razem nowy Nexus powstał przy współpracy z Samsungiem.

Samsung Nexus S posiadał duży jak na tamten czas 4 calowy wyświetlacz wykonanym w technologi SuperAmoled. Za szybką pracę urządzenia odpowiadał procesor Cortex A8
o taktowaniu 1 GHz. Na dane otrzymaliśmy aż 16 gb wbudowanej pamięci.

Android 3-3.2 Honeycomb

W czasie gdy ulepszano Androida Gingerbread na rynku zawitała nowa wersja systemu przeznaczona głównie dla urządzeń większych niż smartphony. Google bowiem zauważyło rosnące zainteresowanie tabletami postanowił zatem stworzyć własną wersje systemu na te urządzenia. Mimo nowoczesnego wyglądu oraz optymalizacji i zaprogramowania aplikacji na tablety system nie odniósł sukcesu. Czemu ?
Głównym powodem było, że każde urządzenie musiało być wcześniej zaakceptowane przez giganta z Mountain View.

Mimo tego nie powodzenia Android już nie był już małą nie znaną spółką a systemem do, którego należała już 1/5 rynku ( ok. 20 % ) .

 

sprzęt oprogramowanie urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
wolny98   5 #1 16.08.2014 21:24

Bardzo proszę o wyrozumiałość ponieważ jest to mój pierwszy większy wpis :) cz.2 na dniach ( planuje 3 części )

  #2 16.08.2014 23:19

Mógłbyś dodać przedpremierowe wersje Androida. Jest dużo zabawnych zdjęć bo wygląda jak BB przed premierą iPhona.

GL1zdA   12 #3 16.08.2014 23:21

Miałem G1. I jako weteran PalmOSów, Symbianów, Windows Mobile i iOS mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że wszystko można napisać o Androidzie, ale nie to, że był nowatorski.

  #4 16.08.2014 23:59

@GL1zdA: Patrząc z punktu widzenia PalmOS i Windows Mobile, to jak najbardziej masz rację. Android był raczej krokiem w tył niż do przodu. Zresztą iOS był jeszcze większym uwstecznieniem. Chyba jedynym plusem tych systemów byłą integracja ze sklepami z aplikacjami.

Agntx   10 #5 17.08.2014 00:11

No to autora poniosła fantazja ;) Android cokolwiek zrewolucjonizował? Dziwne, bo mnie się wydaje, że każdy jego element to kopiuj-wklej wcześniejszych rozwiązań konkurencji (w tym niczym nie wyróżniający się interfejs), brak mu nadal spójności, a nawet do dziś posiada wady jak astronomiczne wymagania systemowe oraz braki funkcjonalności. Nie wiem, gdzie ta rewolucja i potencjał, może w fakcie piractwa to się zgodzę ;) Tekst śmierdzi fanbojstwem na kilometr bo brak tu opisu ewidentnych wad. Zaś wielką popularność Andka bardzo łatwo tłumaczyć jest jako sukces samego oprogramowania. Ale na razie nie wnikam bo to początek wpisu, może autor co nieco nam wyjaśni zamiast tylko kopiować nowinki z Wikipedii.

AntyHaker   18 #6 17.08.2014 00:15

Proszę was, co niby Android zrewolucjonizował? Tak jakby przed nim niczego nie było ... Tak jakby jakąś innowację wprowadził ... Guzik prawda ... Symbian i wcześniejsze - to było coś ...

"Sklep z aplikacjami również nie zawierał wiele aplikacji, ale to można wybaczyć początkującemu systemowi. Jednak mimo kilku nie dociągnięć nie można odebrać Androidowi, że był po prostu nowatorski." całkiem zabawnie się składa, że WP nie ma aż tak banalnych braków, a jednak nie przeszkadza to nikomu w wytykaniu mu wydumanych wad ...

Co do samego wpisu - gdzieniegdzie brakuje spacji po kropkach xP

Zresztą, możemy się sprzeczać co do obecnej sytuacji, jednakże to Apple ze swoim iPhone pchnęło mobilny świat mocno do przodu ...

Autor edytował komentarz.
Frankfurterium   10 #7 17.08.2014 01:11

Największa siła Androida tkwi w jego uniwersalności - przeniesienie go na kolejny model jest banalne. Reszta już była.

Jusko   13 #8 17.08.2014 01:19

Ja z kolei zgodzę się z tytułem wpisu: "(...)systemu który zrewolucjonizował mobilny świat"

Choć wcześniej był choćby Symbian, który był naprawdę dobrą platformą (lecz zaniedbaną z czasem), to jednak Android stworzył boom na urządzenia mobilne, taki boom na jak widać masową skalę. I nie chodzi teraz o to, że był on nowatorski, bo nie był. Ale zrewolucjonizował mobile na tyle, że trzeba minimalnie postarać się właśnie, aby dostać sprzęt bez niego.

Choć Symbiana żal mi do dziś :-/ Za czasów wersji S60v1/2 to były cuda, bez porównania do "telefonów" na zwykłej Javie mobilnej, jeśli chodziło o możliwości. Ale ktoś uznał, że standard systemu i możliwości programistyczne będą starczyć na wieki bez większych rewolucji - nie starczyły bo konkurencja nie spała, a Anna/Belle to był ostatni moment, aby doprowadzić system do poziomu konkurencji. Ale było już za późno (plus polityka Nokii też zrobiła swoje i celowe ubicie na rzecz Windows Phone). Mam 3 telefony na Symbianach od S60v1 do Belle, ale czuć dziś braki, choćby w konkretnej, nowoczesnej przeglądarce internetowej.

Autor edytował komentarz.
okokok   12 #9 17.08.2014 02:51

Ciekawy wpis, choć strasznie krótki. Mógłbyś się trochę bardziej rozpisać o tych wersjach. Czekam na więcej.

@Jusko Myślałeś może żeby opisać kolejne wersje Symbiana? Jego historię? A jest ciekawa, bo powstawał w końcu na innym, dość starym, systemie. W GUIdebookGallery.org jest sporo screenów wczesnych wersji Symbiana.

Autor edytował komentarz.
wolny98   5 #10 17.08.2014 07:20

@okokok: zapewniam cię że następna część będzie o wiele dłuższa bo i będzie o czym pisać ... Seria nexus itd ... :)

wolny98   5 #11 17.08.2014 07:29

@Agntx: dlaczego według mnie android zrewolucjonizował świat ... Ponieważ on sam wprowadził kilka nowości jak też zmusił konkurencje do pracy. Pomyśl jak mógłby wyglądać rynek smartfonów, tabletów gdyby nie android. Na pewno nie byłby tak zaawansowany technologicznie jak dzisiaj. Zapewniam Cię, że w drugiej części będę więcej opisywał zmiany jakie zachodziły w androidzie.

macminik   16 #12 17.08.2014 10:21

Zupełne błędna interpretacja faktów. Jak można napisać, że w 2008 roku Android był nowatorski ? Był tak samo nowatorski jak Fiat 125p w 2014 roku ! Na rynku był już od dawna Symbian który zwyczajnie lepiej się sprawował na telefonach niż pierwszy Android. PalmOS był o wiele bardziej funkcjonalny i przyjazny niż ów nowatorski Android. W 2007 roku na rynku pojawił się pierwszy iPhone z iOS i to on sprawił, że koncepcja ówczesnych telefonów stanęła na głowie, a wiele niemal skończonych projektów innych producentów wylądowało w koszu na śmieci. Kolejne edycje jedynki to tak naprawdę naprawianie braków i błędów a nie nowatorstwo. Błędów które użytkowników Symbiana czy PalmOS mogły co najwyżej rozśmieszać do łez. Przywołany przez Ciebie Era G1 także nie był niczym niezwykłym. Klienci biznesowi częściej wybierali telefony na platformie Symbiana czy sławetną Nokię Communicator. W USA w biznesie rządził Blackberry i nikt poważny w stronę Androida nawet nie spojrzał. Owszem, system ten rozwinął się i obecnie cieżko nie uznać jego roli, mimo wszystko napisanie o pierwszym Androidzie nowatorski...

Autor edytował komentarz.
wolny98   5 #13 17.08.2014 10:51

@macminik: wiem że może nazwanie przeze mnie androida nowatorskim było trochę na wyrost ale był to system który z wersji na wersje stawał się coraz bardziej rozwinięty i inny od innych systemów. Wiem, że początkowo android nie odnosił sukcesów na rynku i napisałem o tym w moim wpisie. Logicznym był wybór przez konsumentów symbiana czy blackberry które były systemami dużo bardziej rozwiniętymi niż wybór androida ale nikt nie może zaprzeczyć że Android rozwijał się najszybciej z pośród wszystkich systemów na rynku. W ciągu roku programiści na tyle unowocześnili system że mógł konkurować z wcześniej wspomnianymi systemami. Po wydaniu wersji 2.3 android wręcz zaczął podbijać rynek.

wolny98   5 #14 17.08.2014 10:54

Witam,
Mam bardzo dużą do was prośbę żeby już nie skupiać się tylko na tym jednym zdaniu o tym że android był nowatorski wiem że trochę przesadziłem z tym zdaniem.

  #15 17.08.2014 11:55

I zaczęło się trolowanie "nowych" na blogu. wolny98 nie ma sensu być dalej ciągnął temat, tutaj jest grupa trzymająca władzę i poklepująca się po plecach....

oprych   13 #16 17.08.2014 12:10

Rewolucyjny może i nie, ale nto właśnie on króluje obecnie na telefonach. Android połączył to co było najlepsze w ówczesnych systemach, plus dobry marketing i teraz trudno sobie wyobrazić historię smartphonów bez zielonego robocika :)

@macminik ja Cie proszę, nawet nie będę wymieniał, ile "innowacji" wprowadził Twój nr jeden, a ile zer**** od innych twórców - nawet zegarka sami nie potrafią stworzyć

  #17 17.08.2014 12:13

Przyczyną rewolucji na rynku telefonów komórkowych był iPhone i to on był siłą napędową wszystkich projektów powstałych po jego premierze. Android dał możliwość kontrofensywy producentom takim jak Samsung, HTC, Sony Ericsson czy LG. Braki Androida na rzecz iPhone przyspieszyły jego rozwój (musiał być konkurencyjny), a braki iP na rzecz Androida zmotywowały Apple do intensywniejszego rozwijania tego systemu (aby nie uchodził za gorszy). Według mnie, tak, jak przez cały czas obydwa systemy goniły siebie wzajemnie, tak od iOS 5 i zarazem Androida Ice Cream Sandwich poszły w zupełnie innych kierunkach, co dzisiaj pozwala zdecydować każdemu konsumentowi, do której filozofii jest mu bliżej.

mikolaj_s   14 #18 17.08.2014 12:27

@wolny98: Android nie był szczególnie innowacyjny, był na początku jak każdy system niedopracowany. Ale był nowatorski. Nie w sensie technicznym, tylko sposobu jego wytwarzania, czyli oparciu o open source i mocnym powiązaniu z usługami Google. Dodatkowo wykorzystanie popularnej Javy do tworzenia oprogramowania dało mu dużego kopa. Google mógł dzięki wykorzystaniu darmowego otwartego oprogramowania zbudować tanio alternatywny system i do tego finansować go dzięki reklamom z usług. To było nowatorskie. Microsoft dopiero niedawno zauważył, że innej drogi nie ma i oddał system za darmo dla producentów komórek. Tyle, że Microsoft ma znacznie wyższe koszta wytwarzania oprogramowania i na dłużą metę finansowo nie wytrzyma konkurencji.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #19 17.08.2014 12:39

Jakie to w ogóle ma znaczenie, kto zrewolucjonizował, a kto nie. Android ma teraz prawie 85% rynku i temu nie da się zaprzeczyć.

Autor edytował komentarz.
Pangrys WSPÓŁPRACOWNIK  19 #20 17.08.2014 12:48

@mikolaj_s: Wiesz, od jak dawna słyszę, że MS finansowo nie wytrzyma konkurencji.
Lata mijają a firma z Redmond wciąż przynosi zyski :)

Co do wpisu, szkoda że w takiej formie trafił na Główną ... :(

wolny98   5 #21 17.08.2014 12:53

Informuje, że postanowiłem dodać do obecnego wpisu kolejną część ponieważ nie chciałem tworzyć osobnego krótkiego materiału.

Autor edytował komentarz.
wolny98   5 #22 17.08.2014 16:47

@okokok: pisząc 2 część pomyślałem aby dołączyć ją do 1 części żeby wpis był dłuższy .... jeśli chodzi o symbian postaram się coś stworzyć bo mam do niego sentyment miałem 3 nokie z tym systemem kolejno : nokia e50, e51, e52 bardzo dobrze je wspominam a szczególnie e50 :)

mikolaj_s   14 #23 17.08.2014 17:04

@Pangrys: "Wiesz, od jak dawna słyszę, że MS finansowo nie wytrzyma konkurencji. "

A tego nie napisałem. Wiesz dobrze, że jak na razie dział mobilny Microsoftu nie przynosi zysków. Na szczęście dla nich mają inne solidne źródła dochodów nie związane z telefonami. U Google, jest inaczej tam popularność Androida mimo, że na nim bezpośrednio też nie zarabiają, pomaga im w dochodach.
Ciekaw jestem tylko kiedy udziałowcy Microsoftu zorientują się, że niewiele z tego wynika i zaczną naciskać na Microsoft aby przestał marnować pieniądze. Inna opcja to wykorzystanie przez Microsoft otwartych narzędzi podobnie do Google. Tylko wiemy, że ta firma tak nie działa. Co najwyżej chciałaby mieć własne narzędzia otwarte tak jak .NET ale opierające się na ich licencjach i patentach. Zawsze mogą jak Apple oprzeć się o FreeBSD, tylko boją się. że uprościłoby to pracę takim projektom jak Wine.

okokok   12 #24 17.08.2014 20:28

@wolny98: To chyba nie był dobry pomysł. Część osób nie zagląda do już przeczytanych wpisów.

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #25 17.08.2014 23:17

Wiesz, "zrewolucjonizował" zamieniłbym na "zdetronizował", dodał resztę wersji i całkiem fajny wpis by z tego wyszedł, taki przegląd kompleksowy. Ja proponuję dokończyć wpis, zrobić z niego jeden duży, prawić błędy, usunąć anglojęzyczna formę - niepoprawną, "inteligentnego telefonu", "odpublikować" - o ile to poprawny antonim do publikować :). Założyć nowy wpis, dokończyć. Wtedy nadawałby się na główną strony. Czegoś takiego nikt jeszcze nie zrobił na tym portalu. Byłbyś pierwszy ;) Ogólnie jest ok ;)

eimi REDAKCJA  17 #26 17.08.2014 23:21

@macminik: zwykle się z Tobą zgadzam, tym razem jednak nie zgodzę. Android dał producentom sprzętu możliwość łatwego przygotowania sterowników dla łatwego, zrozumiałego kernela. Android też jako pierwszy wśród systemów mobilnych przyniósł dobry pomysł na izolację aplikacji, przez uruchamianie ich w oddzielnych maszynach wirtualnych. Android jest też najbardziej wieloplatformowym mobilnym OS-em, działając na ARMv7, ARMv8, x86 i MIPS.

A na wyższym, bliższym użytkownika poziomie... no choćby Intencje. Bardzo dobry pomysł na organizowanie współpracy aplikacji.

Agntx   10 #27 18.08.2014 02:04

@DjLeo: To, że Android rządzi aż w takim stopniu na rynku o niczym nie świadczy. Nieświadomi ludzie, a takich jest cała masa, biorą to co popularne a niekoniecznie dobre - przykład? iPhone'y i... papierosy :P Jakbym był takim człowiekiem, który tylko po pracy gapi się w durny telewizor, popijając piwko, to sam bym się zdecydował na reklamowane w kółko smartfony z Andkiem. Zawsze się ludzi pytam co sądzą o nowym kupionym telefonie a oni machają ręką i mówią "działa". Moi rówieśnicy (27 lat) tymczasem przykładają już większą uwagę do pewnych elementów, ale przede wszystkim chodzi im o to, by dało się łatwo system złamać i na potęgę ściągać apki z gryzonia (nawet te darmowe!). Liczy się dla nich tylko procek, RAM, pamięć, megapiksele: ogólnie numerki. I nawet nie chcą wierzyć, że dla przykładu taniutka Lumia 520 działa tak płynnie jak wielokrotnie mocniejsi bracia - niektórzy jeszcze chamsko argumentują iż "kafle nie mają wymagań". Dobrze, to co jest takiego w nakładce TouchWiz, że do dziś nawet Galaxy S5 ma problemy z jej działaniem na poziomie siatki aplikacji? Nie będę się tu rozpisywał, ale w salonie nie raz słyszałem od faceta by klient wziął fona z Androidem bo ten z kafelkami jest "brzydki i w ogóle". Argumentacja godna przedszkolaka :D

DjLeo MODERATOR BLOGA  18 #28 18.08.2014 02:26

@Agntx: Wiesz, nie wiem czy tak do końca o niczym nie świadczy. Ja tam trochę wierzę w ludzi i nie jestem aż tak sceptyczny wobec "nieuświadomionych" użytkowników. Raczej coś co jest dobre, się sprzedaje. Owszem, wiele jest elementów składających się na taki stan rzeczy. Ale według mnie to też istotny czynnik. Ciężko było by go pominąć.

Kafelki na smartfonie do mnie nie przejawiają, używałem ,widziałem, nie dziękuje. Wszystko trwa dłużej niż na Andku. Nie czuję intuicyjności UI, tak jak na Andkach. Iphone akurat w tym przypadku wypada lepiej, ale jestem relatywnie "homo sapiens" i jak mam do wyboru coś lepszego i tańszego, a droższego i równie dobrego. Wybieram to pierwsze, nie idąc za tłumem. Wydaje mi się, że na tym to polega. Dlatego, używam Redmi, bo rok temu jak go kupowałem, to to co dostałem od Xiaomi za 600zł, żaden inny producent w Polsce nie oferował mi nawet za 1000zł. A mówię tylko o parametrach, nie mówię o sofcie i wsparciu. Dlatego tu tkwi różnica, w mojej ocenie kluczowa.

4lpha   10 #29 18.08.2014 10:14

Słaby wpis. Wszystko to jest na wikipedii.

Jusko   13 #30 18.08.2014 12:25

@4lpha #30: Tym tokiem myślenia, Twój komentarz też jest słaby, bo hasło "krytyka" znajduje się na Wikipedii - zamiast pisać treść komenta, przecież wystarczyło tylko przekleić link do tego terminu w Wiki ;-)

Osobiście nigdy nie odwiedziłem na Wikipedii hasła "Android", zatem dla mnie ten wpis zawiera pewne ciekawe informacje ;-)

Autor edytował komentarz.
wolny98   5 #31 18.08.2014 12:31

@4lpha: Oczywiście że część informacji jest na Wikipedii. Ale chcąc przeczytać całą historię z wikipedii to musisz kilkanaście razy wpisywać różne hasła np. osobno wyszukać informacje na temat nexusa s a potem osobno musisz wpisać hasło : android żeby zobaczyć informacje na temat androida. Moim celem było zebranie wszystkiego w całość

wolny98   5 #32 18.08.2014 13:24

@Zbigniew2003: wiram, po części mogę się z tobą zgodzić a po części nie :) przygotowując ten wpis czytałem wiele zagranicznych i polskich artykułów na temat androida i oczywiście wiadomości z wikipedii. Zatem po przeczytaniu tylu artykułów mogłem nie świadomie część informacji ująć w podobny sposób ale zapewniam cię, że na pewno nie było to kopiowanie czyjegoś artykułu :) sam będziesz mógł się przekonać po tym jak jutro opublikuje 3 część od androida 4.0 do wersji L .

Lawstorant   7 #33 18.08.2014 19:51

Ja tam bym się przyczepił do zbytniego upraszczania. Froyo przyspieszył nie przez nowy silnik, a przez nowy kompilator JIT (Just in time)

wolny98   5 #34 18.08.2014 21:01

Widzę, że rozmowa się coraz bardziej zaostrza a nie chodziło mi o to tylko o to żeby napisać artykuł, który będą mogli sobie przeczytać osoby używające androida lub zainteresowane ogólnie historią urządzeń i systemów mobilnych !
Jeżeli ktokolwiek chce mnie oskarżać o jakieś kopiowanie prac innych serwisów to proszę bardzo ja nie skopiowałem żadnego artykułu tylko zebrałem informacje z kilku źródeł i stworzyłem własny tyle w tym temacie. @Zbigniew2003 jeżeli już piszesz coś o kimkolwiek to nie musisz nikogo obrażać : po pierwsze nie jestem dzieciakiem z podstawówki ... po drugie nigdy chodząc do szkoły nie zrzynałem od kogoś pracy domowej a wręcz przeciwnie nie raz pomagałem innym napisać tą pracę domową. JEŻELI KTOŚ CHCE ABYM USUNĄŁ TEN WPIS NIECH NAPISZĘ A JA JUTRO GO USUNĘ. Ogłaszam również, że nie ukaże się ostatnia część wpisu, którą już praktycznie skończyłem ponieważ za swoją procę nie życzę sobie takich oskarżeń.

Autor edytował komentarz.
Jusko   13 #35 18.08.2014 23:09

@wolny98 #36: Musisz niestety przywyknąć do krytyki, publikując treści otwarte na komentarze. Chodzi o to, że napisałeś fajnego arta, ale zawsze znajdzie się ktoś, kto będzie chciał po prostu dogryźć, skrytykować - choćby dla zasady lub przyczepiając się do plam na słońcu albo miał zły dzień :-/ Powiedzmy otwarcie - kultura w internecie jest na wagę złota, ponieważ występuje w ilościach śladowych (co jest przerażające, bo komentarze pisze człowiek, a to może pokazywać pewien niezbyt nastrajający przekrój mentalny społeczeństwa).

Tak to już niestety działa - choćbyś napisał coś świetnie, krytyka w 99% się pojawi. Popatrz choćby na komentarze do artów redakcji - czasem niektórzy czepiają się na siłę, aż chce się powiedzieć: "człowieku, ale o co ci chodzi w ogóle?!". Niestety tak już jest, dlatego pozostaje:

- publikować w systemach umożliwiających zablokowanie komentarzy (z plusami i konsekwencjami tego)
- publikować dla mediów papierowych
- przestać publikować
- publikować, uzbroić się w twardą skórę i robić swoje (czego Tobię życzę)

Krytyka potrafi być przykra, ale to już jest wpisane w publikację treści :-(

Ogólnie szkoda następnej części - chętnie przeczytałbym :-)

Autor edytował komentarz.
wolny98   5 #36 18.08.2014 23:22

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: jakie komentarze nie usunąłem żadnego komentarza pod tym wpisem.

Roman Brzeszczyszczykiewicz   7 #37 18.08.2014 23:25

@wolny98: Więc pewnie zrobił to moderator.

wolny98   5 #38 18.08.2014 23:27

@Jusko: znaczy zobaczę jak to będzie z ostatnią częścią artykułu jeżeli nie znajdzie się jeszcze kilka osób którzy zaczną się czepać różnych rzeczy to raczej nie wystawie ostatniej części ale dzięki takim komentarzom jak twój naprawdę wiem że moja praca nie szła na marne :) więc zastanowię się nad wydaniem ostatniej części może w trochę późniejszym terminie między czasie poszukam ciekawostek na temat androida l i ogólnie przyszłości androida, zrobię jakieś statystyki itp. żeby do ostatniej części nawet największy krytyk nie mógł się doczepić. Ale na pewno pojawi się ona w osobnym wpisie.

wolny98   5 #39 18.08.2014 23:35

@Roman Brzeszczyszczykiewicz: być może , na pewno nie byłem to ja ... naprawdę nie chcę się z nikim kłócić jeżeli mój artykuł był podobny do jakiegoś innego to przepraszam naprawdę nie zrobiłem tego celowo. Jeżeli wydam 3 część to zapewniam Cię że postaram się o dużo więcej informacji tylko i wyłącznie moich z mojego doświadczenia ponieważ wiedza praktyczna o androidzie 4.0 + jest dużo większa niż o pierwszych wersjach androida.

Agntx   10 #40 19.08.2014 03:21

@DjLeo: No cóż, zioło na przykład niby jest dobre i z pewnością się dobrze sprzedaje bo popularność zdobyło niebagatelną, ale czy to od razu powód do powtarzania za zastępem dresiarzy, że jest to faktycznie coś mega ultra hiper? Bo oni robią z narkotyku religię niczym posiadacze iUrządzeń. Android jest po prostu dla mnie przeżytkiem no ale rzecz jasna liczy się na rynku bo ma pewne ewidentne zalety jak... erm, gryzoniowe aplikacje. Nie jestem obrońcą WP, bowiem mam zarówno Andka, iOS i WP na domowych urządzeniach (każde z nich ma najnowszą możliwą wersję i dalszy support) więc pogląd w miarę na rynek jakiś mam. Ale wiesz, jak ktoś mi wyjeżdża od razu, że Windows 8/WP 8 jest "be bo tak" no to czy taki człowiek jest poważny? Tobie faktycznie kafle nie pasują i ja w to nie wnikam. Piszę tylko o tym, że przez te wszystkie lata interfejsów mobilnych to dopiero firma z Redmond dokonała przełomu (czegoś nowego <- wersja dla antyfanów) i właściwie to Microsoft stara się parę rzeczy ewidentnie zmienić. Bo to niby prosty pomysł, te Live Tiles, ale skoro nikt wcześniej na to nie wpadł... UI jest imo wielokrotnie bardziej intuicyjne i spójne, bo w apkach na Andka to każdy element jest gdzie indziej - nie mówiąc już o pasku przycisków, który do dziś jest giga śmietnikiem różnych producentów bo nic się tu kupy nie trzyma. Zaś parametry to nie wszystko - mój pierwszy kontakt z Galaxy S5 był po prostu beczką śmiechu: on nadal laguje na siatce aplikacji! :D

Autor edytował komentarz.
takiktoś   11 #41 22.08.2014 10:14

@wolny98 Nawet szczerze mi się nie chcę sprawdzać, czy cwaniactwo, czy to, czy tamto... wpis troszkę skromny, jednak jak na pierwszy wpis i tak lepiej wygląda jak to, co ja pisałem kiedyś. :)
Mój obecny Android to 2.2.1 Froyo. Ma swoje lata, czasem zawodzi na zużytym HTC Wildfire. Jednak po przywróceniu do ustawień fabrycznych raz na dłuższy czas nadaje się do użytkowania chociaż gdyby ktoś miał się przesiąść z Galaxy S3 na Wildfire to prawdopodobnie dostałby szewskiej pasji. Ten telefon uczy cierpliwości. :)

wolny98   5 #42 22.08.2014 11:19

@takiktoś: dobrze znam Wildfire mój brat go dalej używa jednak wgrałem mu cyanogenmoda oczywiście starszą wersje bo nowsze wersje bardzo nie stabilnie na nim działają :) najbardziej co mnie irytowało w nim to rozdzielczość ekranu ... ja dwa lata temu sprzedałem Wildfire S i przesiadłem się na Galaxy S2 różnicę w prędkości było dość znacznie widać :) teraz mam od roku Nexusa 4 i na razie nie planuje zamiany.

  #43 10.09.2016 01:03

@Agntx: kto tu jest fanbojem.
musialem odkopac bo nie da sie takich fanow pominac :]