Hotmail zmienia wygląd i nazwę na Outlook.com

Hotmail, darmowa poczta Microsoftu, doczekała się właśnie nowej odsłony. Wcześniej spekulowano, co stanie się przy tej okazji z nazwą, oczekiwano jej zmiany na Pocztę Live lub NewMail. Teraz już wiadomo - Microsoft zdecydował się nadać swojej usłudze nazwę Outlook, za czym poszła też dostępność skrzynek w domenie outlook.com.


Nowa poczta ma wygląd Metro, integruje kalendarz, kontakty i SkyDrive, a oprócz interfejsu webowego pozwala też podłączać oprogramowanie klienckie za pomocą protokołu Exchange ActiveSync (obsługiwanego przez praktycznie wszystkie platformy mobilne - nie tylko iOS, Android czy Windows Phone, ale i np. starszego Symbiana). Co interesujące, w odróżnieniu od wielu innych tego typu usług, oferuje nieograniczoną przestrzeń (jedynym limitem jest 300 MB pojedynczej wiadomości). Usługa integruje się z kontami w usługach społecznościowych (Facebook, Twitter, LinkedIn, Google), a wkrótce obsługiwać będzie też Skype.

Niestety, na pierwszy rzut oka wydaje się, że nadal największym problemem poczty Microsoftu pozostaje obsługa kilku różnych adresów e-mail. Oczywiście można skonfigurować obsługę wielu skrzynek, jednak wysyłanie listów z adresów innych niż w domenach obsługiwanych przez Microsoft (czyli między innymi @outlook.com, @hotmail.com, @live.com i @windowslive.com) skutkować będzie tym, że nasi odbiorcy i tak otrzymywać będą nasze maile z domen Microsoftu, z dopiskiem "adres@outlook.com w imieniu nazwa@example.com". Na grupach wsparcia technicznego usług Live jest mnóstwo wątków z prośbami o usunięcie tego problemu, szkoda że Microsoft nie zdecydował zmierzyć się z nim przy nowej odsłonie. Sprawia to wrażenie, że podobnie jak Windows 8, Metro i nowy Office, poza zmianami stylistycznymi tak faktycznie w nowych produktach wiele się nie zmienia.

© dobreprogramy

Komentarze

ProTofik  01.08.2012 13:20 #1

Poprawcie drugi screen. Jest w pełnej rozdzielczości.

wojtekadams  01.08.2012 13:22 #2

Szkoda, że nie zamieściliście żadnego zrzutu ekranu z nowego interfejsu :/. Ciekawą rzeczą jest możliwość przeniesienia się z gmaila na nowego outlooka http://windows.microsoft.com/pl-PL/windows/outlook/compare

WCDP (niezalogowany) 01.08.2012 13:24 #3

Przyjemny wygląd, prosta obsługa, świetny adres, bez ograniczeń. Po prostu miodzio :) Outlook może przejąć część użytkowników Gmaila.

WCDP (niezalogowany) 01.08.2012 13:28 #4

Jedno mnie tylko zastanawia - po co Microsoft odświeżył logo Hotmaila?

Chociaż moim zdaniem odświeżone logo Hotmaila jest tak ładne, że mogłoby wskoczyć w miejsce niezbyt ciekawego logo Outlook :) Ale niekoniecznie, i tak jest SUPER.

djkarateka  01.08.2012 13:28 #5

No końcu nowości od Microsoftu, mam nadzieję że będzie to w pełni kompatybilne z Windows Live i z Pocztą systemu Windows chodzi o eksport kont, wiadomości oraz ustawień

Aragorn77  01.08.2012 13:28 #6

Tak a propos -> fajna sprawa, już utworzyłem imiennego aliasa z @outlook.com, ale:

1) Kalendarz ma jeszcze wygląd Hotmail
2) gdzie się podziała strona główna z HOTMAIL? Tam gdzie było widać notyfikacje z np. FB? To było fajne rozwiązanie, nie trzeba było wchodzić na FB aby sprawdzić co się dzieje -> wszystko było pod rękę w HOTMAIL

Niech dopracuję oba punkty a będzie naprawdę fajna sprawa :-)
No i przy okazji sprawdziłem wizualizację METRO (nie instalowałem Ósemki) -> bardzo ergonomiczna i prosta, podoba mi się :-)

dawidos  01.08.2012 13:33 #8

"Something went wrong and we can't sign you in right now. Please try again later." No to sprawdziłem sobie pocztę :/

WCDP (niezalogowany) 01.08.2012 13:38 #9

@Aragorn77

Zmiany są wprowadzane stopniowo, dajmy im czas.
A imiennego aliasa zazdroszczę - moje imię było już zajęte, więc zrobiłem sobie imię.nazwisko. Też dobrze, bo w Gmailu oczywiście wszystko zajęte :]

PS: Mowa o głównej skrzynce. Dodawanie aliasów niestety kończy się informacją, by spróbować później. Też tak macie?

Maciej_S  01.08.2012 13:38 #10

Coś się stało z tytułem. W tej chwili brzmi:
"Hotmail zmienia wygląd i nazwę na Outlook.com, szkoda że"

przemekKK  01.08.2012 13:40 #11

Ciekawe co będzie dalej z programem Windows Live Mail. Fajnie jakby dostał taki interface ala metro.

Vanshei  01.08.2012 13:43 #12

no teraz to jakoś wygląda ta poczta :)
jeszcze jak wrócą stronę główną live z tablicą i zmienią kalendarz to będzie miodzio

Piotrek2255  01.08.2012 13:44 #13

Moim zdaniem to ogromny przełom w poczcie od MS. Na pewno dzięki dopracowaniu urósł poważny konkurent dla Gmaila :)
Dodatkowym plusem Outlooka są załączniki 100mb, integracja ze Skydrive i nieograniczona pojemność.
Teraz dokładnie rozważę przesiadkę.

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 13:45 #14

Największa porażka to aliasy - z którego by się nie wysyłało to nagłówek w mailu i tak jest z głównego konta.

Deadlyblonde  01.08.2012 13:45 #15

Jeśli chcemy wysłać maila musimy przepisać "literki", które wyglądają jak chińskie ... Utrudniają niepotrzebnie życie.

Piotrek2255  01.08.2012 13:47 #16

@Deadlyblonde to zabezpieczenie znika, po kilku wysłanych e-mailach :)

freeq52  01.08.2012 13:47 #17

Wygląda OK. Ale jestem zbyt leniwy, żeby się teraz przesiadać z Gmaila, zwłaszcza że częściej korzystam z usług Google niż MS :)

drobok  01.08.2012 13:49 #18

Ta, a ja pare pary źle wpisałem i pisze bym spróbował później :)

Wystarczy nie czyścić ciastek i ma się starą wersję :)

WCDP (niezalogowany) 01.08.2012 13:49 #19

@przemekKK

Jest już aplikacja "Poczta" w metro na W8. I raczej nie spodziewałbym się wersji desktopowej (np. dla W7), ale z elementami metro... Chociaż kto wie... W końcu Microsoft zamyka markę "Windows Live", to może wprowadzi jakieś kosmetyczne zmiany do Windows Live Mail, np. wróci do nazwy Outlook Express?

klisza  01.08.2012 13:52 #20

Fajna sprawa, ale mam jedno "ale":

dlaczego nie można (albo nie mogę znaleźć) zmienić języka na angielski? Raz, że nie trawię spolsczeń, dwa, że wolę jednolicie po angielsku, a trzy, że mogli by już chociaż dostosować czcionki, bo polskie znaki diakrytyczne wyglądają tragicznie.

--

dobra, znalazłem, na dole jest enigmatyczny link "polski"

a wygląda to tak http://postimage.org/image/lkn46p72n/

Gutyo  01.08.2012 14:06 #21

Wam też pod operą 12.50 tylko się loguje, a nie można już nigdzie się przełączyć, np. odczytać wiadomość ?

drobok  01.08.2012 14:08 #22

@up u mnie wszystkie znaki wyglądają ok :)

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 14:08 #23

Ładniej i szybciej, ale do gmaila jeszcze trochę brakuje.

MWK (niezalogowany) 01.08.2012 14:16 #24

Jaka jest maksymalna wielkość pojedynczego załącznika?

pytanko (niezalogowany) 01.08.2012 14:16 #25

Wie ktoś jak zmienić adres konta Microsoft na *@live.com? Przy zakładaniu konta przez Windows Phone można taki sobie wybrać, a przy zmianie się nie da. Może da się jakoś połączyć konta? Wtedy bym sobie założył przez Windows Phone i połączył z obecnym.

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK 01.08.2012 14:17 #26

W tym porównaniu Outlook vs Gmail tylko jedno leży, ale za to poważnie... IMAP :)
Szkoda, że nadal się tego nie doczekaliśmy.

Aragorn77  01.08.2012 14:26 #27

@anonim
Głupoty gadasz - aliasy działają, i to świetnie.

Tyle że PRZED wysyłką trzeba wejść w oknie tworzenia wiadomości w swój adres (lewa strona ekranu, góra, tam gdzie jest strzałka w dół) i z listy wybrać odpowiedni alias.

Piotrek2255  01.08.2012 14:27 #28

@Lukasamd i raczej nie doczekamy :) MS próbuje zmusić do używania tylko swoich produktów.
Ale tak na serio, to mogliby po prostu zastąpić POP3 IMAPem i ich usługi byłyby bardziej funkcjonalne.

Aragorn77  01.08.2012 14:27 #29

@Piotrek2255
Teraz załączniki mogą mieć nawet do 300 MB (w Outlook.com) :-)

chrome_9  01.08.2012 14:27 #30

lukasamd
"W tym porównaniu Outlook vs Gmail tylko jedno leży, ale za to poważnie... IMAP"

Ale czy ktoś jeszcze w przypadku domowej poczty korzysta z aplikacji desktopowych i ma na tyle wolne łącze że chce zaoszczędzić kilka kilobajtów pobierając jedynie nagłówki wiadomości (IMAP) zamiast całej treści maila (POP)? To miało znaczenie w latach 90-tych jak się podpinało klienta poprzez modem i nikt nie chciał pobierać całego listu jeżeli jego tytuł był nieciekawy.

Dziś masz łącze które w ułamku sekundy pobierze ci całego maila poprzez POP równie szybko jak IMAP pobierze sam nagłówek. Serwery z który odbiera się poprzez POP domyślnie już nie kasują wiadomości co było zaletą IMAP. Ludzie zostawiają swoje wiadomości na serwerach bo na GMailu mają 7GB miejsca a na Outlook zupełnie nie ma żadnego limitu.

Programy na telefonach potrafią obsłużyć ActiveSync więc jedyny scenariusz w którym zaoszczędziłbyś kilka bajtów pobierając nagłówek poprzez IMAP tu także odpada.

Czemu tak zależy ci na pobieraniu samych nagłówków wiadomości i osobno później treści (IMAP)? Znasz jakieś ciekawe zastosowania dla tego mechanizmu?

djkarateka  01.08.2012 14:29 #31

@MWK około 300 Mega :)

tomekb REDAKCJA 01.08.2012 14:34 #32

@chrome_9: "Czemu tak zależy ci na pobieraniu samych nagłówków wiadomości i osobno później treści (IMAP)? Znasz jakieś ciekawe zastosowania dla tego mechanizmu?"

Oczywiście, za pomocą POP3 nie da się synchronizować np. folderów poczty wychodzącej, nie da się też synchronizować stanu odczytany/nieodczytany wiadomości pomiędzy różnymi urządzeniami i ogólnie POP3 to antyk ;) IMAP to właśnie pozwala..

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 14:42 #33

Ładnie, ładnie, tylko dlaczego tylko mail ma nowy interface? Skydrive dalej ma stary, paskudny i wolny.

wojtekadams  01.08.2012 14:51 #34

@Anonim
daj im trochę czasu.

kaduceusz (niezalogowany) 01.08.2012 14:52 #35

@Aragorn77

No to sobie wybierz wyślij a potem sprawdź nagłówek przysłanej wiadomości dokładnie.

W tytule/w polu "od" będzie napisany adres aliasu ale już w szczegółach jest wysyłany adres i tożsamość z konta głównego. nawet klient poczty nic nie zmienia bo serwery MS wysyłają te same szczegóły. Do aliasu nie można przypisać innej nazwy użytkownika czyli fail na całej linii i z anonimowości(jaka rzekomo miał alias zapewniać) nici.

chrome_9  01.08.2012 14:58 #36

tomekb
"nie da się też synchronizować stanu odczytany/nieodczytany wiadomości pomiędzy różnymi urządzeniami"


Ciekawa sprawa, ale chyba mało przydatna zwykłemu internaucie. Nawet jeden raz nie pomyślałem o tym by zastanawiać się nad tym czy jak odbiorę wiadomość na telefonie to czy ona z GMailu oraz Hotmailu jest oznaczona jako odebrana lub nie. Pewnie nawet bym tego nie zauważył

Mi się podoba że Microsoft skupił się na elementach które są w GMailu rozwiązane beznadziejnie.

Przykładem może być archaiczna skrzynka adresowa która w GMailu nie potrafi się automatycznie synchronizować z żadnym zewnętrznym serwisem. Nie możesz listy adresów na GMail połączyć z Facebookiem, kontem Microsoft, LinkedIn itp. Nawet jeżeli jakąś listę znajomych GMail pozwoli ci zaimportować to będzie to akcja jednostkowa czyli gdy ktoś z twoich znajomych zmieni sobie adres firmowy na LinkedIn lub dane na Facebooku to się to nie odświeży w poczcie Google. Jak odwiedzam swoją listę kontaktów na GMailu to większość koleżanek ma imiona panieńskie, stare adresy pocztowe itp. Zero aktualnych danych.

W przypadku poczty Microsoftu masz lista kontaktów która jest synchronizowana na bieżąco z zewnętrznymi serwisami. To funkcja 100x bardziej przydatna niż sprawdzania stanu odczytania maila. Masz gwarancję że jak do kogoś piszesz to piszesz na jego aktualny adres a dziewczyna ma poprawne nazwisko itp. :)

Pozostałe różnice także nie dają szans starej poczcie od Google. Sam fakt braku współpracy z dyskiem sieciowym Google Drive jest dosyć dziwny. Można takie wady było zrozumieć parę lat temu ale nie teraz gdy Google ma własny dysk a pomimo tego nie potrafi skopiować rozwiązań z Hotmaila. Na dodatek poczta Google uruchamia się wolno... i jeszcze ma reklamy.

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 15:01 #37

"A na dodatek poczta Google uruchamia się wolno i pokazuje reklamy."

Nie wolniej niż hotmail który też pokazuje reklamy, argument z palca wyssany.

chrome_9  01.08.2012 15:03 #38

Anonim

Nowa poczta MS nie pokazuje reklam i uruchamia się 2-3x szybciej :)

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 15:17 #39

@chrome_9
może status przeczytany/nieprzeczytany jest mało istotny, ale już posiadanie w telefonie i w komputerze stacjonarnym dostępu do tych samych wiadomości wysłanych ma duże znaczenie. Widocznie nie byłeś w sytuacji w której IMAP jest po prostu niezbędny :)

KONTO USUNIĘTE (niezalogowany) 01.08.2012 15:20 #40

Wygląda super, działa płynnie i jest bardzo przejrzysta - bardziej niż Hotmail, do tego ten niebieski kolorek :)

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 15:23 #41

Tylko dlaczego przy każdym logowaniu molestuje mnie o numer telefonu?

Gmail zapytał ze dwa razy i się odwalił a ten outlook jakiś upierdliwy.

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 15:28 #42

@WCDP

Nie ma czego zazdrościć, na mój imienny od razu spam przyszedł...
pójdzie do usunięcia

WCDP (niezalogowany) 01.08.2012 15:33 #43

Outlook nie musi być niebieski. Ja zmieniłem kolor na purpurowy :)

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK 01.08.2012 15:40 #44

@chrome_9:
W żadnym wypadku nie chodziło mi o ściąganie nagłówków, a wspomnianą przez wielu synchronizację. Jeżeli Tobie starcza POP3... to po co Ci poczta z taką funkcjonalnością jak Outlook / GMail? :)

Outlook (nazywajmy już po nowemu) ma co prawda ActiveSync / MAPI jak i miał Hotmail, ale nie każdy klient go wspiera i wtedy synchronizacji nie ma.

chrome_9  01.08.2012 15:51 #45

lukasamd
"Jeżeli Tobie starcza POP3... to po co Ci poczta z taką funkcjonalnością jak Outlook / GMail?"

Nie wiem co określasz jako "taką funkcjonalność". Dla mnie w poczcie ważne są następujące elementy:

- musi mieć dobrą aplikacje WWW tak bym miał dostęp wszędzie (gmail, outlook)
- musi działać szybko
- musi mieć dużą powierzchnię bym nigdy nie musiał nic kasować (gmail 7GB. outlook brak limitu)
- musi mieć dobrą książkę adresową (tu tylko outlook dzięki integracji z FB, LinkedIn, Google z danymi odświeżanymi online, gmail w tym teście odpada)
- musi mieć duży limit na załączniki (tu ponownie wygrywa outlook z limitem 20GB na list, 300MB na pojedynczy plik dzięki SkyDrive)
- musi dobrze sortować maile regułami (obie poczty to robią)

Nie są to duże wymagania. Nie robię z domową skrzynką jakichś kosmosów. Mam obie skrzynki ale do zastosowań domowych Outlook/Hotmail jest zdecydowanie lepszy niż GMail dzięki lepszej książce adresowej (integracja z FB) oraz lepszej obsłudze załączników (integracja ze SkyDrive). Także dokumenty są lepiej obsługiwane przez MS Office Web Apps 2013 niż przez Google Docs ale to akurat chyba dla nikogo nie jest zaskoczeniem

tomekb REDAKCJA 01.08.2012 15:52 #46

@pytanko: "Wie ktoś jak zmienić adres konta Microsoft na *@live.com"

Trzeba zmienic język i lokalizację usług Live z Polski na USA. Wtedy na liscie dostepnych do wyboru domen zamiast windowslive.com pojawia sie live.com.

Deadlyblonde  01.08.2012 15:53 #47

@Piotrek2255

Dziękuje Ci za info. Już myślałem, że to ciągle będzie.

Xev (niezalogowany) 01.08.2012 16:05 #48

Ma to w końcu IMAP?

Zas (niezalogowany) 01.08.2012 16:06 #49

Po pierwsze - część usług nadal w starym stylu. Jak zmienić to imho raz, a dobrze. Premiera Win8 nie odbędzie się jutro.

Po drugie - też mnie ciekawi, po co odświeżano logo hotmail. Chcą go zostawić, bo ludzie mieli adresy, które komuś podali? Wystarczyłoby automatyczne przekierowanie na adres z tym samym loginem w usłudze outlook. coś tu śmierdzi typowym sieciowo-usługowym burdelem jaki panuje w MS i o którym już ktoś pisał przy okazji live. Pewnie zostanie live, outlook i hotmail, będą trzy programy do poczty o innej nazwie itp...

Po trzecie, najważniejsze - znowu, jak przez długi czas hotmail - NIE DZIAŁA POD OPERĄ. Ciekawe czy taki sam cyrk jest z innymi przeglądarkami, np. chrome. Też raczej wspierają standardy, ergo - spartolony outlook i na nich powinien leżeć...

pytanko (niezalogowany) 01.08.2012 16:23 #50

@tomekb

Dzięki!

Songokuu  01.08.2012 16:25 #51

A czy wiecie, że mi na Chrome się nie udało założyć nowego konta w Microsofcie. Może to tylko u mnie :(
Musiałem użyć IE :(

chrome_9  01.08.2012 16:42 #52

@Anonim
"może status przeczytany/nieprzeczytany jest mało istotny, ale już posiadanie w telefonie i w komputerze stacjonarnym dostępu do tych samych wiadomości wysłanych ma duże znaczenie"

Z ciekawości zrobiłem eksperyment bo nigdy tego nie sprawdzałem. Zabrałem z poziomu telefonu wysłałem jeden list przez nowy Outlook drugi przez GMail. By zobaczyć czy pojawią mi się one na stronie WWW oraz w aplikacji 'Poczta' (Win8 metro) w folderze wysłane. Wynik? Pojawiły się. Zarówno list wysłany z poczty GMail pojawił się w folderze wysłane na Gmailu jak i list wysłany za pomocą Outlooka pojawił się w folderze wysłane na stronie WWW oraz w aplikacji poczta.

Zrobiłem też drugi eksperyment. Wysłałem maila z GMaila poprzez WWW, wysłałem maila z Outlooka poprzez WWW i wysłałem maila poprzez Outlooka z poziomu aplikacji Poczta z Windows 8. Na telefonie pojawiły mi się wszystkie wysłane maile w odpowiednich folderach wysłane poczty GMail oraz Outlook.

Wszystko się ładnie synchronizuje pomiędzy telefonem (WP7) a komputerem (Win8 - nakładka metro) oraz WWW. Jaki dokładnie scenariusz z pocztą wychodzącą nie będzie działał?

teufellodz  01.08.2012 17:37 #53

@Gutyo

Mam to samo pod Operą. Mogę się zalogować, ale nic więcej:(

dzidek13 (niezalogowany) 01.08.2012 18:02 #54

Od rana nie mogę zmienić adresu z ...@hotmail.com and ...@outlook.com. Podobnie z aliasami. Czy komuś się udało? W czym jest problem? MS?

m3r0vin6  01.08.2012 18:21 #55

Jak aktywowac nowa pocztę wie ktoś może? Chrome_9 ty zawsze masz jakieś info? Czekam na answer ;P

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 18:24 #56

@chrome_9
nie wiem na jakiej zasadzie pobiera pocztę WP7. Wiem natomiast, że posiadając telefon z androidem i korzystając z aplikacji K9mail nie jestem w stanie zrobić czegoś takiego jak opisałeś, ponieważ HotMail/Outlook nie obsługuje IMAP ;) Owszem systemowa aplikacja Poczty obsługuje ActiveSync jednak nie nadaje się ona do codziennego użytku :)

orge (niezalogowany) 01.08.2012 18:41 #58

@chrome_9
jak to jaki , wyślij sobie pocztę przy pomocy jakiegokolwiek klienta poczty z komputera(podpowiem MSO , OE , WLM ,Thunderbird, Bat itd) i potem zobacz czy masz wiadomość z w wysłanych na WWW lub telefonie , a argumentowanie "kto teraz używa klienta poczty w wersji desktop" po prostu oznacza ze nic ważnego nie trzymasz w poczcie bo ciekawy jestem jak otworzysz 20mb załącznik na telefonie , kiedy nie będziesz miał netu w stacjonarnym / laptopie a musisz znać zawartość już(gdzie już oznacza TERAZ a nie za 2 - 5 - 10 min). Dodatkowo , kogo obchodzi ze poczta obsługuje wielkość załączników 300mb , przecież nikt normalny nie używa poczty do wysyłania takich plików , do tego są inne rozwiązania , ale żeby je znać to trzeba mieć jakieś pojecie jak działa dany protokół a tu chyba znajomości trochę brakuje...

Szadzio  01.08.2012 19:02 #59

W oczy razi problem z obsługą polskich znaków. Czcionka menu po prostu ich nie zawiera.

The Silence  01.08.2012 19:17 #60

Wie ktoś może jak połączyć kontakt Live dajmy na to mam kontakt Marta i ta osoba ma konto na Facebooku, nie chcę, żeby kontakty się duplikowały, więc chcę konto na Facebooku połączyć z kontaktem Marta. Da się tak? Z tego co widzę tak, bo jeden kontakt sam mi się tak połączył, ale wie ktoś jak to ręcznie zrobić?

Vanshei  01.08.2012 19:25 #61

@The Silence opcja zarządzaj -> wyczyść kontakty :)

Anonim (niezalogowany) 01.08.2012 19:28 #62

no fajny wyglad ma ale mam problemy z logowaniem zbyt dlugo sprobuje jutro

chrome_9  01.08.2012 19:46 #63

m3r0vin6
"Jak aktywowac nowa pocztę wie ktoś może?"

Wchodzisz na 'http://www.outlook.com' i logujesz się jak do Hotmaila lub zakładasz nowe konto.

Szadzio
"W oczy razi problem z obsługą polskich znaków"

To raczej błędy które występują tylko w Chrome. Inne przeglądarki poprawnie obsługują fonty. Google pewnie też u siebie szybko zrobi aktualizację

The Silence
"chcę konto na Facebooku połączyć z kontaktem Marta"

Jak zaznaczysz na liście kilka elementów to pojawia się opcja "łączę" na górnym pasku

chris_au  01.08.2012 20:26 #64

Zastanawia mnie jedno w gmailu podobnie jak w MSN pisze:

"Niektóre z Usług umożliwiają użytkownikowi przesyłanie treści. Użytkownik zachowuje wszelkie posiadane prawa własności intelektualnej do tych treści. Krótko mówiąc, własność użytkownika nadal nią pozostaje"

co rozumiemy pod hasłem treść?

dalej:

"Przesyłając materiały w jakikolwiek sposób do Usług, użytkownik udziela firmie Google (i jej współpracownikom) ważnej na całym świecie licencji na wykorzystywanie, udostępnianie, przechowywanie, reprodukowanie, modyfikowanie, przesyłanie, publikowanie, publiczne prezentowanie i wyświetlanie oraz rozpowszechnianie tych materiałów, a także na tworzenie na ich podstawie dzieł pochodnych (na przykład przez wykonanie tłumaczenia, adaptacji lub innych zmian w celu zapewnienia lepszego działania z Usługami)"

co rozumiemy pod hasłem: materiały ?

przesyłając jakieś materiały np. plik tekstowy i tak wysyłamy go do usług. czy to się nie wyklucza ? w regulaminie i polityce prywatności Google nie ma wyjaśnione co rozumie się pod hasłem treść i materiał.

m3r0vin6  01.08.2012 20:38 #65

@chrome_9

Kurcze nie zwrociłem uwagi na linka, dzięki za rychłą odpowiedź. Z konta hotmail juz od dawna korzystam i jestem bardzo zadowolony, gmaila mam dla youtube'a i na smieci ;)

To teraz obczajka ^^

berek2 (niezalogowany) 01.08.2012 20:50 #66

Wystąpił tymczasowy problem z usługą. Spróbuj ponownie. Jeżeli ten komunikat będzie się nadal pojawiać, spróbuj ponownie później. - oto Microsoft - dodawanie nowego aliasu

natus08  01.08.2012 21:24 #67

Wszystko fajnie, ale u mnie na operze nie chodzi. Włączy się i na tym koniec, wciskam wciskam i nic.

Saeros  01.08.2012 21:30 #68

A czy ktoś z Was wie, co się stanie gdy w opcjach poczty użyję "Zmień nazwę swojego adresu e-mail"?

Utworzy mi się drugie konto powiązane z moim starym? Czy może po prostu nastąpi zwykła konwersja adresu? Jeśli drugi przypadek jest prawdą, to listy wysyłane na mój stary adres pewnie do mnie nie dotrą?

Chciałbym mieć w adresie domenę "outlook", zauważyłem, że słownie podając swój adres, wielu ludzi się mota jak go zapisać. Nawet ci, którzy jako tako znają angielski, bo zamiast "windowslive" piszą "life". Byłoby prościej.

m3r0vin6  01.08.2012 21:39 #69

@Saeros

Masz rację, również wolałbym domene outlook tymbardziej że dużo ludzi kojarzy markę. Tylko pytanie czy majac wczesniej domene hotmail osoby wysla na nia maila to czy dostane ja na nowa domene outlook? Nie chciałbym informować każdego że zmieniłem adres.

Niech sie wypowie ktoś kto się zna trochę.

Osobiście wydaje mi sie ze powinno to smigać ;P obojetnie czy ktos użyje domeny hotmail outlook czy windowslive

Inventer89  01.08.2012 21:42 #70

Mnie się podoba domena hotmail i po prostu założyłem drugie osobne konto. Mam tylko nadzieję, że kalendarze w Poczcie Windows Live się nie pogryzą.

Bucic  01.08.2012 21:44 #71

Miesiąc temu przesiadłem się z adresu tlen.pl (dziesiątki reklam od tlena tygodniowo!!!) właśnie na hotmail. Nie dość, że takie fajne zmiany, to jeszcze załapałem się na pojemniejszy SkyDrive.

Saeros  01.08.2012 21:58 #72

@ m3r0vin6

Ja tak samo. Dawno temu, po pierwszej próbie z Hotmailem gdzie miałm wymyślny pierwszy człon, wszystko sobie obejrzałem i stwierdziłem, że mi odpowiada, zafundowałem sobie pewien "reset" i na podstawie szkolnej ksywki utworzyłem zwięzły i prosty adres. Jak się potem okazało, słabym punktem była domena, o czym pisałem wyżej ;)

Od tej pory dbam, żeby trzymać się jednego adresu, dawni znajomi czasem po długim czasie sobie przypomną żeby na niego napisać.

A czy alisy nie działają tak, że utworzyłbym sobie jeden, który pierwszy człon ma identyczny z moją obecną nazwą, ale domena już "outlook" to będzie można do mnie pisać pod jeden i drugi adres, a wiadomości wpadną na to samo konto?

Też byłoby całkiem nieźle.

KotletBanan  01.08.2012 21:58 #73

Nie działa pod Operą. Można powrócić do starego Hotmaila?

Saeros  01.08.2012 22:01 #74

@ KotletBanan
Obok swojej nazwy i zdjęcia masz ikonkę zębatki, po kliknięciu ostatnia opcja z rozwiniętego menu to "Wróć do usługi Hotmail".

Nie próbowałem, ale znając nomenklaturę Microsoftu, tak by pewnie nazwali przywrócenie starego wyglądu :)

hwdk  01.08.2012 22:45 #75

Super. Kolejny plus dla Microsoft`u.
Widać że wszystko idzie w kierunku Metro UI -)

MarS  01.08.2012 22:46 #76

Gdzie niby ten 300 mb załącznik? Po dodaniu 110 MB załącznika już się pojawia komunikat o przekroczeniu maksymalnej wielkości pliku

Tomeck (niezalogowany) 01.08.2012 22:47 #77

@ KotletBanan

A to dziwne bo mi śmiga bez zarzutów.....

gaerhts (niezalogowany) 01.08.2012 23:11 #78

super, nie działa pod Operą...

SunriSebi  01.08.2012 23:16 #79

@tomekb
W Outlook 2012 i ogólnie w nowej poczcie hula już Exchange które jest lepsze niż IMAP

IrasDeeJay  02.08.2012 00:13 #80

Osobiście uważam, że ... Padaczka. Nie podoba mi się wcale. Starszy hotmail był bardziej kolorowy, milszy dla oka. W ogóle ta Microsoftowa bania z Metro. Wszystko w Metro. Owszem wygląda to może i elegancko, ale mojego oka nie cieszy. Gdy siedzę przed komputerem, chcę aby interfejs cieszył moje oko. Żeby mi się podobało i miło spędzało czas. Z Metro tego nie mam. Brzydkie, ascetyczne i surowe. Co domeny, to wolę jednak live.com ;)

BBM (niezalogowany) 02.08.2012 02:59 #81

Fajnie, nie ma IMAP. Dziękuję, do widzenia.

jakuh (niezalogowany) 02.08.2012 07:20 #82

Wytlumaczy mi ktos prosto: chce uaktualnic moj adres do domeny @outlook.com. Jesli to zrobie, czy e-maile wysylane na stara domene @hotmail.com wciaz beda przychodzic do mojej skrzynki?

DustInMadness  02.08.2012 08:13 #83

Nie ma IMAP? To dziękuję bardzo za tego kastrata.

Glover (niezalogowany) 02.08.2012 08:35 #84

M$ znowu się miota. Korzystając z pakietu usług od Google raczej nie dołożę sobie kolejnego logowania do aplikacji webowej, która w dodatku pracuje wolniej niż GMail. Jestem tak przyzwyczajony do interfejsu googlowego, że zdobnictwa 'a la lodówka w środku' nie strawię...

The Silence  02.08.2012 08:46 #85

"Wytlumaczy mi ktos prosto: chce uaktualnic moj adres do domeny @outlook.com. Jesli to zrobie, czy e-maile wysylane na stara domene @hotmail.com wciaz beda przychodzic do mojej skrzynki?"

Pytanie w takiej lub podobnej formie przewijało się kilka razy i odpowiadam:
Tak, będą przychodzić. Sam tak zrobiłem i sprawdzałem kilka razy. Działa : )

Co do tego łączenia kontaktów z przyciskiem "Łącze" działa idealnie, dziękuję! :)
Mam natomiast kolejne pytanie, dajmy na to "Marta" zaktualizowała zdjęcie profilowe na Facebooku wczoraj wieczorem, a w Kontaktach jeszcze tego nie widać. Trzeba to jakoś odświeżyć czy jak?

Kolejne pytanie, dajmy na to mam kontakt np. "Babcia" i ten kontakt nie ma odpowiednika na FB, jak dodać zdjęcie? Tym bardziej, że owo zdjęcie mam dodane do kontaktu na Windows Phone.

PaTEk11 (niezalogowany) 02.08.2012 09:08 #86

Cóż, mi też się nie podoba! Tak szybko jak włączyłem, tak jeszcze szybciej wyłączyłem!

Generalnie zmierza się do prostoty, ale zdaje się to być już raczej prostactwo (negatywnie)!

Biorąc pod uwagę całą usługę (live) - bo tak należy ją brać - to zdumiewające jest jakieś dziwne hybrydowe podejście górnego menu, część jest po staremu, część po nowemu!
Nic tu ze sobą nie gra! Nie usprawiedliwia to Microsoft, że tylko jest to Outlook - albo robi się całość, albo dziękujemy! To tak, jak połowa auta byłaby po renowacji, a druga zardzewiała! Tak się po prostu nie robi!

Obrzydliwie wielkie czcionki robią z mojej 24 calówki 7 calówkę! Chcę widzieć więcej na ekranie - po to kupiłem duży monitor!

Nie lubię Metro - tym samym Windows 8! Uwielbiam moją 7, XP, a nawet Vistę. O ohydnych wstążkach nie będę się nawet rozpisywał!

Nie chcę pracować na smartphonie, czy też tablecie - to są zabawki - mam od tego normalny komputer! Więc nie łączcie mi zabawy z pracą, w myśl analogicznej i w tym przypadku nie trafionej tezy: przez zabawę po naukę!

Myc@  02.08.2012 09:21 #87

@The Silence

Czy po zmianie adresu na @outlook.com logujesz się używając nowego adresu czy starego?

The Silence  02.08.2012 09:39 #88

@ Myc@
Za pomocą nowego

poca (niezalogowany) 02.08.2012 10:49 #89

Czy komuś udało się zalogować do gmail?

Anonim (niezalogowany) 02.08.2012 10:52 #90

Bez sensu to zmienianie adresu, nie lepiej zrobić alias?

drobok  02.08.2012 10:57 #91

Ta, a potem na jedną ci przychodzi spam to twój alias sam go dalej przesyła :)

mateusssszz (niezalogowany) 02.08.2012 10:59 #92

U mnie pod operą (w wersji beta) wszystko śmiga.

Anonim (niezalogowany) 02.08.2012 11:05 #93

@drobok

Nie rozumiem co napisałeś.

Anonim (niezalogowany) 02.08.2012 11:23 #94

Co ciekawe po uprzednim usunięciu starego aliasu można ustawić nowy adres taki jaki był ten stary alias.

mruczek1488  02.08.2012 11:52 #95

Nie da się przepisać captchy :/ próbowałem z 20 razy i nie moge nic wysłać

Anonim (niezalogowany) 02.08.2012 12:07 #96

@GuiiHz

Przecież stare domeny zostają. Dochodzi po prostu jedna nowa.

The Silence  02.08.2012 12:34 #97

GuiiHz z tego co wiem, nie musisz zmieniać na @outlook.com.
Ba, w niektórych przypadkach Microsoft to odradza

Deadlyblonde  02.08.2012 12:48 #98

Dziwny ten Outlook, nie potrafię skonfigurować poczty ... nie dochodzą żadne maile na Outlooka... pomocy

eN (niezalogowany) 02.08.2012 13:49 #99

Czy i jak kalendarz z outlooka można zsynchronizować z iPhonem?
Pozdrawiam.

wiechmen (niezalogowany) 02.08.2012 17:13 #100

Dalej brak powiadamiania fonicznego czy nawet ikoną o nowej wiadomości wczoraj były problemy z załącznikami pow. 60MB. Przyjmuję że to wesja beta i może do m-ca poprawią parę rzeczy. Na razie zostaję przy g-mail.

yuwo  02.08.2012 21:09 #101

Super. Adres jest. Nowy-stary :-) Wszystko chodzi jak trzeba. Jest znaczenie szybszy niż gmail. I to wyraźnie. Może nie jest to wyznacznik jakości poczty, ale po wyłączeniu bocznego paska z przyciskami FB i T. - jak dla mnie bomba. Minimalistycznie, czysto i szybko. Będę testował przez kilka tygodni i wtedy podejmę decyzję, czy porzucam gmaila i przechodzę na outlooka.

Tehranek  02.08.2012 21:43 #102

Prostota,przejrzystość,szybkość,wygląd,jak na razie wszystko dla mnie lepsze i wygodniejsze niż w Gmailu.
Przerzucam się :D

Szczuply_NH  03.08.2012 08:50 #103

Da się ustawić, by móc znów logować się poprzez hotmail?

Axles  03.08.2012 13:48 #104

To ma jeden plus, zmobilizuje Gugla do ulepszenia i tak najlepszej poczty :)

Tehranek  03.08.2012 14:14 #105

@ Axles
Nie wiedziałem że istnieje coś takiego jak najlepsza poczta :)

cesiek (niezalogowany) 03.08.2012 16:17 #106

Dobrze, że w kontaktach można zmienić kolejność wyświetlania na nazwisko,imię i włączyć sortowanie po nazwisku. W Win8 nie udało mi się tej opcji znaleźć. Sądziłęm, że skoro się wszystko synchronizuje przez konto Windows to takie opcje też się zsynchornizują. Nic, poczekamy zobaczymy.

BasMaster (niezalogowany) 03.08.2012 21:39 #107

U mnie nie można dołaczyć załącznika (mowa oczywiście o poczcie Outlook). Ktoś już się z tym spotkał?

przemor25  03.08.2012 22:34 #108

świetnie, świetnie i jeszcze raz świetnie!! Kawał dobrej roboty od MS. Pierwsza z zalet nowej poczty jest to że przy kliknięciu przycisku tworzenia nowej wiadomości od razu rozwija się lista najpopularniejszych kontaktów. Dla mnie bomba :)

Quintal (niezalogowany) 04.08.2012 19:57 #109

??? a ja nie mogę się zalogować !!! Cytuje:

"To konto Microsoft nie istnieje. Wprowadź inny adres e-mail lub.."

kompletna-porażka (niezalogowany) 05.08.2012 05:12 #110

Przeszedłem na outlook, zobaczyłem, doświadczyłem i ogólnie dla mnie to kompletna porażka! Dobrze że w opcjach jest możliwość powrotu na hotmail. Jeśli tak ma wyglądać rozwój i nowoczesny wygląd w wydaniu Microsoftu, to będę musiał przesiąść się na gmail.
Z całym szacunkiem dla twórców, którzy na pewno włożyli trochę pracy w to coś co chce się zwać nową pocztą microsoftu, ale pierwszy raz gdy moim oczom ukazał się ten surowy banalny interfejs, to odrazu przyszło mi skojarzenie z dawno zapomnianymi i wiecznie niedopracowanymi usługami pocztowymi takimi jak pino czy gery.

wiechmen (niezalogowany) 06.08.2012 17:24 #111

Chciałem kumplowi wysłać kilkanaście fotek ale szybko odpuściłem. Można ładować po jednej, zaczekać aż się wgra i następna Szybko wróciłem do g-maila odznaczyłem fotki zapuściłem temat i mogłem w tym czasie robić co innego.Dalej brak powiadamiania o przychodzącym e-mailu ani ikoną ani audio. W stosunku do g-maila to badziew.

Mariuce00  07.08.2012 14:45 #112

Jak dla mnie super, przesiadam sie z Hotmaila na Outlooka ;)

WiP (niezalogowany) 08.08.2012 08:39 #113

Po zmianie Hotmaila na Outlook.com w piątek, do dziś /środa 8 sierpnia/ nie przychodzą wiadomości z kont dodanych @wp.pl i @chello.pl. Czy też czekaliście kilka dni na "dogranie" tego w outlooku?

Axles  08.08.2012 10:37 #114

Jednym nowa poczta pasuje innym nie, czyli jak zwykle o gustach się nie dyskutuje :) Ja jeszcze walczę z zmianą maila, bo zmieniłem i do starego wrócić nie mogę mimo, że dalej aktywny. Udostępnili możliwość zmiany maila fajna rzecz, ale trochę dziwnie to działa, nie można logować się za pomocą loginu starej poczty (mimo że ta aktywna nadal jest), miesza w wielu usługach Microsoftu gdzie używaliśmy starego maila itd. Imho trochę za wcześnie weszli z tą pocztą, no ale w końcu termin Windows 8 i metro goni :)

do.minik  08.09.2012 17:12 #115

A mi się podoba, wszystko wygląda okej, ładnie, pięknie i nic skomplikowanego. Gratulacje dla Microsoftu.

pierwiastek3 (niezalogowany) 20.09.2012 19:47 #116

wcale mi się nie podoba, używałem hotmaila służbo i prywatnie , to wprowadza dużo zamieszania niewiem jak długo poczta ze starym adresem będzie działać, to gubi kontakty i znajomości

Anonim (niezalogowany) 01.11.2012 04:12 #117

Czemu jak dawniej nie można znaleźć osób na wlm? Gdzie teraz tego szukać?

Pozdrawiaam (niezalogowany) 07.03.2013 21:45 #118

Da się zmienić z "nazwa.hotmail.com" na "nazwa.outlook.com" ? Proszę o pilą pomoc. ;)

Anonim (niezalogowany) 28.03.2013 17:34 #119

dla mnie to teraz jeden wielki shit... wyglad az kuje w oczy
hotmail byl 100 razy lepszy od tego shitu outlook specjalnie opcja powrotu do hotmaila zostala zablokowana bo wiekszosc by z niej skorzystala...

mev (niezalogowany) 06.04.2013 12:11 #120

zgadzam sie z anonimem 28.03.13 mi pracowalo sie lepiej z poprzednia wersja, ba nie dziala na xphe z liskiem 19+abp+nscript(deactiv), ciezko polecial na opera12.4. Poczta ktora zmusza do IE8+live esentiala i silverlight? a dziala podobno z liskiem17

SiB2 (niezalogowany) 03.06.2013 13:17 #121

Mój MUA=Outlook 2010 pobiera przychodzące e-maile po POP3. Jak się okazuje niektóre e-maile są wrzucane do outlook.com>wiadomości-śmieci co skutkuje nie pobieraniem ich przez klienta na komputerze, ba, muszę się specjalnie logować na outlook.com i oznaczać je jako NIE SPAM by móc je pobrać (mam na to 10dni). I z tym problemem nie można nic zrobić, IMAP byłby zbawieniem!!!.

Anonim (niezalogowany) 09.06.2014 18:08 #122

mam pytanie: jak odnaleźć moje stare maile?! mam tylko maile od 2014 roku a szukam starszych..

kurczak-ko (niezalogowany) 24.11.2014 20:05 #123

A jak w tym Outlook-u ustawić raport doręczenia???

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.