r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Humble Bundle 7 i pierwsza gra dla Linuksa na Unreal Engine 3

Strona główna Aktualności

Wczoraj ruszyła sprzedaż kolejnego, siódmego już pakietu z serii Humble Indie Bundle, za który płacimy ile chcemy, a swoje pieniądze można podzielić samodzielnie między twórców gier, organizatorów akcji i organizację charytatywną. Pakiet ten nie odznacza się niczym szczególnym na tle poprzedniej edycji — jak zwykle znajdziemy tu kilka gier z niezależnych studiów (Snapshot, Binding of Isaac, Closure, Legend of Grimrock oraz Shank 2 i Dungeon Defenders jeśli zapłacimy powyżej średniej) na Windowsa, Linuksa i OS X, ścieżki dźwiękowe oraz, tym razem, film. Pozornie nic niezwykłego, ale jedna z tych gier kryje w sobie coś nowego…

Najpierw trochę historii. Studio Epic Games zapowiedziało, że nie ma zamiaru produkować portu Unreal Tournament 3 na Linuksa, nie wiadomo też czy nadchodzący silnik, Unreal Engine 4, pojawi się w świecie pingwinków. Faktem jednak jest, że doczekaliśmy się pierwszej gry na Linuksa, która powstała na silniku Epic Games i można ją kupić w tym właśnie pakiecie, jeśli zapłacimy powyżej średniej. Chodzi o Dungeon Defenders.

Za port gry odpowiedzialny jest Ryan C. Gordon i jest to również jego pierwsze zadanie ukończone z wykorzystaniem jeszcze nie uznanego za stabilny SDL 2.0 (Simple DirectMedia Layer jest wieloplatformową biblioteką multimedialną, która ma umożliwić programom, a w szczególności grom, niskopoziomowy dostęp do urządzeń dźwiękowych, klawiatury, myszy, joysticka czy karty graficznej i OpenGL). Warto wspomnieć, że Ryan napisał port samego silnika Unreal Engine 3 dla Linuksa w 2007 roku, ale nie udało mu się udostępnić klienta dla Unreal Tournament 3 dla tego systemu. Lista jego osiągnięć na tym polu jest zresztą długa i nie kończy się na Linuksie — użytkownicy OS X również zawdzięczają mu kilka tytułów.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.