Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Kilka słów o tym, dlaczego SimCity jest słabą grą

"Strategia MMO"

Rozgrywka toczy się na mapach zawierających od 2 do 16 pól na których możemy zbudować nasze miasto, są one połączone w czteropolowe mniejsze obszary, które teoretycznie powinny ze sobą współpracować...

Tylko kurde w jaki sposób współpracować, skoro w każdym mieście jest inny czas?!

Co z tego, że postawimy u siebie wielką elektrownie atomową, która jest zdolna zasilić cały region, skoro u innych pojawi się ona po 30 minutach, kiedy sami byli zmuszeni takową postawić wcześniej, bo brakowało im prądu... Tego typu przykładów jest cała masa.

Wiem, że granie SimCity bez opcji przyspieszenia czasu ciągnęło by się w nieskończoność. Można było zastosować np. kilka trybów rozgrywki, w tym wprowadzić taki w którym ustawienia zegara są synchronizowane pomiędzy graczami - trzeba by było w tym trybie usunąć możliwość włączenia pauzy, albo wymusić jej potwierdzenie przez wszystkich graczy.

Mnogość serwerów

Grać możemy na kilkunastu serwerach rozsianych po całym świecie, tyle że nasze miasta nie synchronizują się między nimi... Więc jeżeli serwer na którym kilkadziesiąt godzin budowaliśmy naszą metropolie jest chwilowo zajęty/wyłączony, nici z kontynuowania gry.

Przeglądarka dostępnych gier

Jest to chyba pierwsza gra multiplayer w której twórcy nie zastosowali jakiegokolwiek filtrowania serwerów! Za cholerę nie da się znaleźć gry po nazwie, mapie, ilości slotów, czasie utworzenia. Wyświetlają się tylko randomowe serwery, w których znalezienie czegokolwiek ciekawego graniczy z cudem...

Czy tak trudno było stworzyć coś na wzór Battleloga z BF3? Wybieramy sobie region, mapę, typ gry, ilość slotów, czas od założenia regionu (w tym przypadku ciekawą opcją było by też wyszukiwanie po języku gry) - klikamy szukaj i gramy tam gdzie chcemy.

Chcę pograć, ale wyszukiwarka mnie irytuje - może założę nowy region!
No właśnie, cóż zrobić gdy chcemy z kimś pograć, a nikt ze znajomych nie ma SimCIty?
  • Pierwsza myśl
    "Wyszukiwarka serwerów"Wut?
  • Druga myśl
    "Założę swój region, wrzucę info w internety, może ktoś dołączy i będzie #funfunfun."
    Taki... członek.
  • Trzecia myśl"Przebije się przez te tysiące serwerów i znajdę coś ciekawego."
    Dajmy na to że mamy w porządku serwer, budujemy miasto, wypadało by się dowiedzieć kto i co potrzebuje... tylko jak się w tej grze z kimś skomunikować?!

Komunikacja z innymi graczami

Jedyną opcją porozumienia się z innymi graczami jest chat... a właściwie to jego namiastka. Jest mały, nieczytelny, domyślnie zwinięty, nie powiadamia gdy ktoś piszę... w sumie to nie wiem po co on tam jest.

Mieszkańcy

Jestem pełen podziwu dla moich simów, na około 160 budynków mieszkalnych w moim mieście przypada aż 55 000 mieszkańców! Co daje średnio ok. 350 mieszkańców/budynek. A w mieście mam tylko 21 dużych budynków mieszkalnych. Czuję się jak w Indiach.

Najlepsze w tym całym interesie jest to, że na 55 tysięcy osób, pracuje tylko 6 300 simów, "kupujących" (nie wiem co to za dziwna grupa społeczna) jest tylko 3150, a uczących się 2200.

Grzecznie się spytam, co w takim razie robi reszta mieszkańców?

W sytuacji gdy żaden z pracowników nie robi zakupów, żaden z uczących nie pracuje itd. mam w mieście ponad 43 tysiące osób które nie wiedzą co ze sobą zrobić! WTF?

PS. Simowie chyba pochodzą z Polski, bo wiecznie na coś narzekają.
Hitem jest narzekanie na to, że kiedyś w mieście było za dużo śmieci - "Sims logic"!

Przemysł i handel

Niezależnie od tego co i w jakiej ilości wyprodukujemy, ZAWSZE możemy to sprzedać "na globalnym rynku". Wszystko ogranicza się do postawienia odpowiedniego magazynu, który sprzedaje / skupuje towary... To ma być gra ekonomiczna?

Czemu nie można wybrać czy chcemy sprzedawać innym miastom nadwyżki dóbr? 0 kontroli nad prądem, wodą, ściekami. W przypadku ścieków jest to dość uciążliwe, oczyszczalnie zawsze muszą mieć rezerwę mocy, bo inaczej zanieczyszczają ziemie.

Transport publiczny

Ogranicza się do postawienia zajezdni i przystanków... No wyzwanie jak jasna cholera.
Dlaczego za przejazd nie jest pobierana żadna opłata? Utopia dosłownie.

Ilość miejsca pod zabudowę

Powtórzę to samo co większość - miejsca jest za mało.
O ile na równym terenie da się upchnąć całkiem sporo, to przy górzystej mapie jest na prawdę tragedia. Brak jakichkolwiek narzędzi do wyrównywania terenu skutkuje tym, że w wielu miejscach nie da się kompletnie nic postawić.

Czy ta gra ma jakieś plusy?

  • Największym jej plusem jest to, że została wydana i może na rynku gier strategiczno-ekonomicznych coś się ruszy.
  • Pomysł z podziałem na trzy strefy - mieszkalną, handlową i przemysłową, które w zależności od gęstości i poziomu rozwoju miasta odpowiednio ewoluują.
  • Mamy całkiem niezła oprawę wizualną (udzwiękowienie nie jest za ciekawe).
  • Grę możemy odpalić nawet na tanim laptopie z integrą, co prawda wygląda wtedy jak kupa, ale grać się da ;)
Myślę, że następne SimCity - o ile powstanie - może być grywalne. Aktualnie jest tylko irytującym pożeraczem czasu... Ukradło mi cenne 36h z życia i skurczyło portfel :( 

gry

Komentarze

0 nowych
Ave5   8 #1 23.03.2013 19:40

'Dlaczego za przejazd nie jest pobierana żadna opłata? Utopia dosłownie'

Nie Utopia tylko Tallinn.

A co się tyczy tych 43K bezrobotnych z 55K populacji, to taka satyra z obecnej ekonomii wielu regionów :p

Semtex   18 #2 23.03.2013 21:26

""Grzecznie się spytam, co w takim razie robi reszta mieszkańców?""
Reszta siedzi na socjalu i przepija Wasze podatki :D

Igloczek   8 #3 23.03.2013 22:23

@Ave5 - ale sęk w tym że oni nie są postrzegani jako bezrobotni... Dla tych osobników przewidziane jest inne miejsce w tabeli.

@semtex - to by wyjaśniało dlaczego jestem na minusie :D

Autor edytował komentarz.
winter_fresh   6 #4 24.03.2013 00:08

Chcesz wyzwania związane z transportem miejskim - wypróbuj "Cities In Motion". SimCity (oraz SimCity 4, co do wcześniejszych nie mam pewności) w ogóle się do tego nie nadają :/

Autor edytował komentarz.
W_tym_temaciE   5 #5 24.03.2013 00:29

Po zagraniu w ta grę, Twój wpis wydaje się baaardzo optymistyczny...
Nigdy nie byłem jakimś fanem tej serii, ale to, co EA zrobiło z tą grą, woła o pomstę do nieba...
To co Ty wymieniłeś, to nawet nie początek absurdów gry...
Oraz tego, co odwala EA.
Cenzura internetu, grożenie banem osobom, które chcą zwrócić Simcity, cenzurowanie ich numeru do pomocy technicznej na forach, nie możność połączenia się przez pierwsze parę dni do serwerów (tak, po to od razu kupowałem tą grę - żeby nie móc w nią grać), tysiące absurdów związanych z AI, czy bezczelne łżenie prosto w oczy graczom.
EA stwierdziło, że nowe Simcity jest rewolucyjne, bo "obliczeniami związanymi ze sztuczną inteligencją zajmować się będą nasze serwery". Tylko ciekawi mnie, że skoro jakies super-serwery to liczą, to czemu do cholery, sim mający do wyboru błotnistą ścieżkę, a szeroką, asfaltową drogę dłuższą o dosłownie jeden metr wybierze to pierwsze?
A zresztą... odłączcie kabel od internetu w czasie gry, sztuczna inteligencja jest tak samo debilna jak z podłączonym internetem. Po prostu po ~15 minutach gra wyświetli komunikat i nie będziecie mogli dalej grać bez podłączenia do internetu.

Dno i dwa metry mułu...

AndrzejG   10 #6 24.03.2013 08:57

A taki byłem nakręcony na dobrą symulację :-( Na szczęście wstrzymałem się z zakupem ze względu na absurdalną cenę i wymóg stałej łączności. Sądząc po Twoim opisie, jest to bardziej Sims niż Sim City - zabawka dla wielbicieli fejsbukowych gierek w stylu Farmville, tylko farma większa... Oczywiście każdemu wg potrzeb, ale od symulacji oczekuje się czegoś więcej. Bardzo jestem zawiedziony, zwłaszcza tym jak wygląda handel. Dzięki temu zrozumiałem jakie hasło przyświecało twórcom gry - "Sims not Sim" :/

Igloczek   8 #7 24.03.2013 10:05

@W_tym_temaciE
Nie analizowałem tej gry jakoś specjalnie, po prostu napisałem na szybko co mi na sercu leży.

Specjalnie pominąłem kwestie startowych problemów z grą, bo to niestety jest normalne. Z każdą dużą premierą takie cuda się dzieją. Ale już nie płaczę, bo dostałem DS3 za friko :)

Sprawy kontaktu z EA przemilczę, bo to jest serio tragedia...

@winter_fresh
Sęk w tym, że tam można tylko zarządzać tymi liniami, ja oczekuje czegoś więcej.

  #8 24.03.2013 10:43

Mega słaba recka, zero obiektywizmu i polskością z niej bije na milę.

Mifczu   12 #9 24.03.2013 10:55

1. Czas jest różny ale nie dlatego, że każdy korzysta inaczej z przyspieszenia. To wynika z tego, że każdy gra swoje. Lagi w budowaniu elektrowni wynikają z lagów w samym połączeniu. Wyślij komuś kasę zobaczysz po jakim czasie on to otrzyma. Albo napisz na chacie i zobacz kiedy się to tam pojawi. To wynika tylko i wyłącznie ze słabego połączenia i zapewne z jakiś wewnętrznych kolejek na serwerze.

2. Filtrowanie gier było w dniu premiery ale nie działało :D więc w którymś patch-u wywalili :D Wynik jest taki, że marne szanse, że ktoś poza znajomymi się dołączy do gry.

3. Transport to nie tylko ustawienie przystanków na chybił trafił. Bo jak przybliżysz to zobaczysz, że przystanki stawiasz z prawej lub lewej strony drogi a to ma duże znaczenie w tym jak ten autobus sobie znajdzie drogę do niego. Bo albo będzie ganiał i zawracał co chwilę albo płynnie przejedzie z przystanku do przystanku.

Z pozostałymi narzekaniami się jak najbardziej zgadzam. Przynajmniej darmowa gierka na otarcie łez jest ;)

Igloczek   8 #10 24.03.2013 11:04

1. Dlatego napisałem, że musieli by wprowadzić nowy tryb z "innym"czasem. A nie zmienia to faktu, że w tej chwili nie jest za przyjemnie.

2. A to nawet nie wiedziałem.

3. Ale przy tramwajach nic się nie da zrobić :)

  #11 24.03.2013 13:50

Stary, ogarnij się. Styl pisania na poziomie szkoły podstawowej. Co to są "randomowe" serwery? Ani to po polsku ani po angielsku.

  #12 24.03.2013 14:32

liczba mieszkańców jest neiprawdziwa: http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/9362976.page

xomo_pl   21 #13 24.03.2013 14:33

przykra prawda jest taka, że każda gra za którą bierze się EA jest słaba...

to coś powinno być wydane w modelu F2P do czasu dopracowania całej gry...

sam bym chętnie pograł w taką grę ale nie w taki shit jaki stworzyła EA...

Igloczek   8 #14 24.03.2013 16:21

Battlefield, Mass Effect, Dead Space, FIFA 13, Dragon Age, Crysis - same dobre gry, a wszystko od EA.
W drodze jest dobrze zapowiadający się C&C. Więc nie przesadzaj z tym, że EA wydaje tylko badziewne gry ;)

xomo_pl   21 #15 24.03.2013 17:31

wszystko zależy co się komu podoba i co kto lubi...
ja oceniam gry ea z perspektywy konsolowych wydań i konkurencyjnych tytułów. Gry od EA (jak dla mnie) w porównaniu do gier od Sony (podobne gatunki) zawsze są gorsze :D

Battlefield3- na PS3: nawet nie udało im się zrobić "pełnego" 720p gdy studia "nie od EA" w podobnych grach potrafią to zrobić. Całość okropnie oskryptowana- nie mówię, że gry od Sony nie są oskryptowane ale w FB3 "czuje" się ciągły skrypt- stań tu aby gra ruszyła dalej - staniesz metr dalej fabuła stoi,,,

Crysis2- czułem się jakbym grał w DeadSpace2 w innym otoczeniu...
FIFA13- PES lepszy xD
Dead Space jedyna gra, któa im ostatnio jako tako jeszcze wyszła ale brakuje jej szlifów

ogólnie mi brakuje w grach od EA tego "czegoś", żeby chciało się w nie grać...

killer6   5 #16 24.03.2013 18:14

Przecież oni zniszczyli serie DeadSpace. Ja piernicze, taka dobra gra, a oni zrobili z tego fps dla 7 latków. No i dzięki temu nie będzie 4 części... FIFA stałą się odgrzewanym kotletem, a EA wyłączyło serwery do fify 2011 żeby zmusić graczy do kupienia nowej. Battlefield3 jest dobrą grą, ale szlag mnie trafił jak stworzyli premium, które jest droższe od samej gry. Mnie dobija ich podejście do graczy i to co robią z grami aby więcej na siebie zarabiały.

  #17 24.03.2013 19:01

@Hastalavistazia
To recenzja? Naprawdę? Gdzie znalazłeś takie info?
A tak poza tym osobiście sądzę, że "polskość" to największy kompletem jaki można dać innemu polakowi, bo w końcu sporo było wielkich polaków, którzy z dumą mówili skąd są.

  #18 24.03.2013 19:37

Jak droższe?? Kupiłem premium za 173zł, za podstawkę zapłaciłem trochę ponad 200zł (pre-order PS3)... no chyba, że tobie chodzi o wersje PC ale to już moje klimaty. Tak na marginesie przelicz sobie co daje BF Premium, i ile byś zapłacił za każdy dodatek z osobna. PS3 BF3:
-Powrót do Karkand - ponad 60 zł (ja miałem z pre-order'a)
-Close Quarters - jak wyżej
-Bitwa Pancerna - jak wyżej
-Dogrywka - jak wyżej
-Ostateczne Starcie - jak wyżej
Niech jeden dodatek kosztuje nawet te 50zł prosta matematyka 5x50=250zł do tego różnego typu dodatki pochądzące z Premium. Jak dla mnie deal roku, ale co ja się znam na użytkownikach blaszaków.

  #19 24.03.2013 20:14

A możę zagraj w SimCity 4? To chyba lepsze rozwiązanie niż czekanie na "kolejną grę serii" :)
Wraz z ciekawymi modami tworzonymi przez fanów serii jest to świetna zabawa off-line w budowanie wielomilionowych miast.

  #20 24.03.2013 21:11

@Igloczek
,wiem co sie dzieje z tymi 40 000 mieszkańcami... To pewnie starzy ludzie, tak więc nie pracują,nie mogą też być bezrobotni,do zakupoholików też nie pasują,ani uczyć się nie będą. Tak więc dostałeś miasto starców :D

  #21 24.03.2013 22:00

@Ave5: Po Tallinie rzeczywiście jeździ się bardzo przyjemnie - bo za darmo :). Jeżeli kogoś ciekawi to i parę innych rzeczy odnośnie Estonii to zapraszam: http://zyciewestonii.blogspot.com

Odnośnie artykułu i podziału na trzy strefy - to już było w poprzednich częściach, żadna nowość.

  #22 25.03.2013 05:51

A ja mam pytanko do Was. Czym na plus lub minus różni się mechanika samej gry od simcity 4. Oczywiście pomijając kontakty z innymi miastami i handel towarem.

  #23 25.03.2013 08:14

@Igloczek: zależy które częsci tych gier ME i DS skończyły się na pierwszych częściach Dragona nie grałem, ale ostatnia część to chała ponoć, fifa nigdy nie była dobra - fajna była na początku jak jeszcze ISS nie było :P.
BF skończył się na drugiej części. I nie pisz że tszy jest dobre bo nie jest. To tak jakby Bentley zrobił Poloneza w obecnych czasach, a Ty byś go wychwalał ...

Igloczek   8 #24 25.03.2013 12:43

@lakimakromedia
Skończyły się Twoim zdaniem - wielu go nie podziela, a czasami wręcz przeciwnie mówią o poprawie jakości. Moim zdaniem ME1 jest najsłabszy, BF3 jest aktualnie najlepszym FPS w jakiego można pograć online - ile ludzi tyle opinii.

BTW. Zabraniasz mi oceniać grę? Wut!?
Swoją drogą ciekawe ile godzin przegrałeś w BF, że twierdzisz iż jest grą nie wartą uwagi - wyprzedając pytanie, ja mam 55h w BF3 na budziku i ponad 110h w BF:BC2.

  #25 26.03.2013 10:13

No i niestety z wielkim żalem ZGADZAM SIĘ z autorem. Miało byc pięknie... a wyszło jak zawsze.

  #26 28.03.2013 19:41

Autor tekstu pod którym piszemy komentarze nie grł nigdy w żadne sim city i w związku z czym jego ocena jest tak pusta jak on w tej materii. Jak autor nie grał w sim city 3,4 chociażby to nie jest w stanie stwierdzić czy ta gra jest dobra. JA jako, że grałem bardzo długie czasy w tylko te dwie części - bo to już 11 lat to jestem w stanie wypowiedzieć się merytorycznie w tej sprawie. GRA JEST CUDOWNA

Igloczek   8 #27 30.03.2013 11:46

@jiii
"jestem w stanie wypowiedzieć się merytorycznie w tej sprawie" - to czemu się nie wypowiedziałeś, zapomniałeś czy co?

  #28 02.04.2013 11:23

Ja sie z recenzentem w sumie zgadzam, EA upraszcza pokoloi rozne gry, jakby z gory zakladajac ze wiekszosc graczy to debile i potrzebuja czegos banalnego. Dodatkowo co chwila widac ze wszystkie produkty sa dla kasy i brakuje w nich pasji. To jak ostatnio spie***** Sindicate (gra mojego dziecinstwa) Wracajac do samego SImcity, wiele uproszczen nawet jest ok, bo na tak malych mapkach to juz by nic sie nie pomiescilo. (np. przystanki na ulicach a nie jako osobne obiekty) ale zraża mnie fakt ze za pierwszym podejsciem mam ponad 70% poparcia zyski 15k a w sumie tylko kolejne gruntowe drogi stawiam i nic nie kupuje od sasiadow. Gra jest prosta i w sumie jakby nie katasrtofy to nic by sie nie dzialo. W poprzednich czesciach trzeba bylo troche poplanowac i pomyslec. Jeszcze jakby mozna bylo porywalizowac z innymi graczami ale system wyszukiwania (a w sumie jego brak) zniecheca strasznie. Jesli nie ma sie znajomych co chca tez w sc pograc to tak naprawdę pieniadze na tę pozycję są zmarnowane.

  #29 10.04.2013 21:06

Na szczęście nie kupiłem! Szkoda pieniędzy, takie jest moje wrażenie po kilkudziesięciu godzinach grania (?!?).
Jak ma się nowe Sim City do poprzednich? Nijak! Nie bez powodu na forach anglojęzycznych już w dniu premiery gracze pisali o grze per "Sims Town". Mapa jest po prostu "ciasna". Żeby nie było że "wszystkie gry tak teraz mają":
mapa całego regionu (kilka miast/lokacji) jest w Sims Town mniejsza niż jedno miasto w Cities XL. Nawet Cities in Motion mają większą mapę. Wielkość terenu udostępnionego pod budowę "metropolii" jako żywo przypomina wielkością te z The Sims 2/3, a te "tysiące ludzi" mogą być na nich składowe wyłącznie w w poziomie i to wielowarstwowo.
Miasta regionu są połączone (drogami lub liniami kolejowymi, istnieje też transport wodny i lotniska), ale nie każde z każdym ... to znaczy niektóre miasta mają połączenie z niektórymi innymi. Jak to "ubogaca" rozgrywkę sieciową nie muszę tłumaczyć?
W ogóle cały tryb sieciowy wygląda na dorobiony do gotowej gry i niezbyt przemyślany. Że niby wydawca twierdzi co innego? Pisać to sobie mogą, tak samo jak twierdzili że "silnik gry nie pozwala na rozgrywkę offline" (pozwala, ale zostało to zablokowane w ustawieniach gry). Żadne obliczenia nie są robione po stronie serwera, została tylko zablokowana możliwość zapisu gry na dysku i dodano "watchdoga" blokującego grę przy braku połączenia z siecią.
Gra jest słaba, po dłuższym graniu wręcz WIDAĆ miejsca w których kolejne DLC odblokują "nową jakość rozgrywki". Na dziś ... na dziś może być fajną namiastką, z tym że raczej dla fanów The Sims (1/2/3...) niż Sim City. Ogólne wrażenie? niesmak, spotęgowany przez problemy z serwerami i agresywną postawę operatora gry "nie podoba się? WYP...DJAJ!" - takim tonem "dyskutowano" z graczami w pierwszych dniach po premierze!!!
Sama rozgrywka jest prosta, momentami wręcz "prostacka" (w porównaniu do poprzednich części SimCity). Algorytmy AI ... że co? jakie AI? Kolejnym problemem jest wielkość "miasta", która nie tyle utrudnia co powoduje że czas zabawy w jednym "miasteczku" nie jest długi. Jak by się nie wyginać stosunkowo prędko musimy budować następne miasta w regionie, a wtedy natrafiamy na "ciekawe rozwiązania komunikacyjne" (bo nie każda lokacja ma połączenie ... i tak dalej). Dwie osoby grające w trybie kooperacji są w stanie zapełnić cały "region" bardzo szybko, z wybudowaniem największych/najdroższych budowli wspólnych włącznie. A potem? a potem pozostaje wybrać kolejną mapę regionu, równie małą. Tylko że to tak jakoś mało zabawne, żeby nie powiedzieć NUDNE. Na początku jeszcze bawi odkrywanie nowinek i efektowna grafika (z drobnymi bugami), ale pierwszy szał mija i okazuje się że gra wcale nie jest tak dobra ani tak ładna jak pisali w reklamach. A uzależnienie rozgrywki od miliona niezależnych (od gracza) serwerów tylko przeszkadza, nie dając nic (pozytywnego) w zamian.

  #30 12.01.2014 23:22

Ja w to gram i dla mnie jest świetna! Wystarczy dobrze grać, a nie że simy same sobie zrobią xd

  #31 23.01.2014 20:43

Ja wam coś powiem. Grałem w simcity 4 i szczerze mówię, że tam gra bez cheatów skutkowała bankructwem, a gra bez modów była po prostu nudna. Pierwsze moje wrażenie z simcity 2013 było takie, że się nie mogłem od niej opamiętać. Uznacie to za dziecinadę ale jako wielki miłośnik simcity wiem co mówię. Od razu rzuciła mi się w oczy piękna grafika i pełne 3D. Ta gra ma masę plusów (m.in. Surowce jak ropa czy ruda, duże zarobki, możliwość rozbudowy budynku w dowolny sposób, swobodna budowa dróg, za strefy kiedyś wydawało się fortunę, teraz są za darmo, duża możliwość budowy dróg o danej przepustowości). Mógłbym wymieniać w nieskończoność. Niestety są też wady (bardzo małe miasta, brak możliwości wyrównania terenu, stałe połączenie z internetem co dla mnie było tragedią gdyż mam internet z limitem, koszmarna durnota simów). Cena jest taka jak każda nowa gra. Tak więc według mnie simcity jest to świetna gra. Gdyby tylko miała tryb offline.

  #32 02.02.2014 22:41

ja się nie zgadzam z powyżej opisanym tekstem gra ma trochę wad ale nie aż tak bardzo odczuwalnych np.jakoś nigdy nie doświadczyłem widocznych zmian czasu między miastami a po aktualizacji poprawili błąd związany z bezrobotnymi może część osób mnie weźmie za wariata że chwale tą grę ale mam dwóch kolegów którym ta gra i im się ta gra podoba mało miejsca jest fakt ale możemy na jednym regionie założyć wiele miast a jak się zrobi np.16 lub 14 to gra niektórym się znudzi więc jak dla mnie powinno się kupować tą grę ponieważ naprawdę fajnie się prowadzi rozgrywke

Igloczek   8 #33 06.02.2014 01:16

Archeolodzy się znaleźli, jak wyście tu trafili w ogóle?
Gra w między czasie dostała tyle patchy, że to jest aktualnie temat na inna rozmowę ;)

  #34 03.04.2014 14:36

Recenzja idealnie oddaje zły trend, w który idą gry komputerowe. Zamiast SimCity to wolałbym kupić za 9,90 zł Green City na afan.pl i do tego zostałoby mi dużo na piwo;)

pop302   1 #35 04.08.2014 09:10

Zgadzam się w stu procentach a nawet więcej. Gra to totalna porażka. Dostałem ją za darmo od znajomego. Prawie wszystko w tej grze jest denerwujące niedopracowane. Zaczynając od postawy jakim jest wielkość działek i brak możliwość edytowania go ze względu na nierówności a kończąc na brak możliwość wysyłania pieniędzy i towaru pomiędzy moimi 2 miastami.
Ja się pytam jak to jest możliwe, że mam dwa miasta bez kontaktu drogowego i kolejowego ale z lotniskami. Niestety nadal,,Te miasta nie są połączone'' i pieniędzy nie prześlę. No tak samoloty mogą tylko latać w obrębie tych 3 wokół siebie. No bo przecież dalej paliwa by mu chyba nie wystarczyło haha.
To co autor napisał to prawda + dodał bym od siebie parę rzeczy. Nie dziwię się, że konta z tą grą na allegro po 5 zł chodzą.
Pozdrawiam

  #36 28.10.2014 16:45

@jiii (niezalogowany): popieram Jak gościu nie umie grać/Lub nie grał i wszystko uważa za błędy to się nie dziwie...
...i do tego żadna gra nie jest idealna. wszyscy w grach umieją widzieć tylko błędy to według mnie najlepsza część Simcity

  #37 11.11.2014 16:29

Ja jestem zawiedziony. Grałem w 4 i 5 no i częściowo się zgadzam, częściowo nie. Pod względem graficznym 5 jest lepsza od 4 ale mechanika gry fakt, jest tragiczna. Sam pomysł zamykania w małych kwadratach jest śmieszny. Wystarczy żeby cały region był możliwy w każdym miejscu do zabudowania, a granice by były płynne przez wyznaczanie ich przez burmistrzów z pewnymi ograniczeniami. W grafika była tragiczna ale mechanika miała sens. Po prostu zastanawiam się czy powstanie kiedyś Simcity zarówno z świetną oprawą audiowizualną jak i sensowną mechaniką gry. Może pomysł z online nie jest zły ale najlepszy by był chyba offline wiec dobrze, że chociaż teraz dali możliwość wyboru. Zgadzacie się z mną?

  #38 11.11.2014 16:34

@Lord225 (niezalogowany): Ja jestem zawiedziony. Grałem w 4 i 5 no i częściowo się zgadzam, częściowo nie. Pod względem graficznym 5 jest lepsza od 4 ale mechanika gry fakt, jest tragiczna. Sam pomysł zamykania w małych kwadratach jest śmieszny. Wystarczy żeby cały region był możliwy w każdym miejscu do zabudowania, a granice by były płynne przez wyznaczanie ich przez burmistrzów z pewnymi ograniczeniami. W 4 grafika była tragiczna ale mechanika miała sens. Po prostu zastanawiam się czy powstanie kiedyś Simcity zarówno z świetną oprawą audiowizualną jak i sensowną mechaniką gry. Może pomysł z online nie jest zły ale najlepszy by był chyba offline wiec dobrze, że chociaż teraz dali możliwość wyboru. Zgadzacie się z mną?