Firma Rovio, która kojarzona jest przede wszystkim z wielkiego hitu Angry Birds, pochwaliła się swoimi wynikami finansowymi za 2011 rok. Zanotowano przychód na poziomie 75,4 milionów euro i 48 milionów euro czystego zarobku. 30 procent zysków wygenerowały same produkty na licencji rozzłoszczonych ptaków. Firma ma w końcu ponad 200 partnerów — że wspomnimy tylko o GEAR4.
Silny wzrost przychodów jasno pokazuje popularność marki Angry Birds — cieszy się szef Rovio Mikael Hed. Spore inwestycje poczynione w 2011 roku w ramach wszystkich obszarów biznesowych uwidocznią się w przyszłych produktach. Aby zapewnić sobie nieprzerwany sukces, musimy być kreatywni, jak też pozostać skoncentrowanymi na zapewnianiu rozrywki milionom fanów poprzez opracowywanie nowych i innowacyjnych produktów oraz usług — dodaje. Wiadomo, że Antti Stén z Tuomasem Erikoinenem już tutaj nie pomogą — założyli własne studio Boomlagoon.
Warto również odnotować, że łącznie gier Angry Birds, Angry Birds Seasons, a także Angry Birds Rio pobrano do końca 2011 roku 648 milionów, zaś liczba aktywnych użytkowników produktów Rovio na przestrzeni różnorakich platform sięgnęła 200 milionów. Sama firma rozrosła się w tym okresie z 28 do aż 224 pracowników. Wizje na nadchodzące miesiące są naturalnie optymistyczne.