Instrukcje 3D do klocków i nie tylko...

21.02.2012 16:15, Autor: Kamil Cybulski (Cebula), Kategoria: News

Składanie klocków LEGO bywa nie lada wyzwaniem, zarówno dla najmłodszych jak i tych starszych, o czym sami boleśnie się przekonaliśmy opisując programowalny zestaw LEGO Mindstorms. Płaskie instrukcje montażu bywają trudne do interpretacji. Przyszłością instrukcji montażu może być obrazowanie 3D.

Podczas imprezy LEGO World 2012 w Kopenhadze, Autodesk zaprezentował swoją wizję interaktywnych, trójwymiarowych instrukcji montażu. Instrukcje można odczytywać za pomocą specjalnie stworzonej aplikacji na iPada, wspieranej przez Autodesk Inventor Publisher Mobile Viewer. Oprogramowanie Autodesk Inventor Publisher ma za zadanie pomagać producentom w tworzeniu prostych, dokładnych i przyciągających uwagę dokumentacji 2D i 3D produktu.

Podczas LEGO World dzieci w każdym wieku mogły skorzystać z aplikacji, aby zapoznać się z trójwymiarowymi, interaktywnymi i animowanymi instrukcjami służącymi do zbudowania Brickleya, smoka LEGO. W dowolnym momencie mogły przerwać animację, zrobić zbliżenie wybranego elementu lub obrócić model i zobaczyć, jak należy złożyć poszczególne klocki.

Być może taka koncepcja instrukcji montażu będzie sie popularyzować, zarówno w zestawach klocków jak i w przypadku wielu innych rozwiązań. Być może niedługo będziemy składać meble z Ikei nie wertując kartek na podłodze tylko patrząc w ekran telewizora...

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (20)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dobryteddy | 21.02.2012 16:22#1

Jak dziecko ma rozwijać wyobraźnię jak podaje mu się gotowe rozwiązania ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilarek | 21.02.2012 16:29#2

Pamiętam, że wszystkie zestawy i tak lądowały do 1 pudełka, a potem się robiło z tego wszystkiego niestworzone rzeczy :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Meszuge | 21.02.2012 16:30#3

I tak oto dzieciom, które chwiałyby bawić się klockami, należy kupić iPada ze specjalnie stworzoną aplikacją na iPada, wspieraną przez Autodesk Inventor Publisher Mobile Viewer.

Tak, tak... rodzicielstwo to coraz większe wyzwanie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
dragonn | 21.02.2012 16:55#4

@pilarek ja czasami nawet nie czytałem instrukcji, ale od razu brałem się za tworzenie swoich rzeczy. Oj ty był czasy ;).

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Linux Master | 21.02.2012 17:46#5

Mam 16 lat i wolałbym żeby moje dzieci
bawiły się LEGO a nie prostym iPAD`em ktróry
powoduje cofanie się mózgu [zauważalne u blondynek]
oraz brak kreatywności

I tak drewniane klocki były najbardziej zajebiste !
LEGO też było fajne - całe dnie się bawiłem
Nawet ludzie co mają 30-40 lat mają "pod materacem"
kilka pudeł LEGO XD

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Gadzinisko | 21.02.2012 17:46#6

Szczerze mówiąc to nie wiem czy to najmłodsze pokolenie jest takie niekumate, ale ja nigdy nie miałem problemu z instrukcjami robionymi w rzucie izometrycznym, a miałem dużo klocków.

Myśleć trzeba, na wyobraźnię dzieci działać, a nie od za aplikacje 3d się brać od razu...

Zresztą jak kiedyś widziałem w sklepie, to obecne zestawy mają ogólnie mniejszy stopień skomplikowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
SilberPunkt | 21.02.2012 18:08#7

LEGO Digital Designer na iPhone'a?

Avatar
hubek__ (niezalogowany) | 21.02.2012 18:09#8

"Płaskie instrukcje montażu bywają trudne do interpretacji. "
ROTFL&ROLL - jak można być tak głupim i pozbawiać frajdy z "rozkminiania" płaskich ilustracji. Przecież one najbardziej rozwijały wyobraźnię i przestrzenne myślenie. To właśnie te płaskie ilustracje pobudzały umysł do tego żeby sobie pewne rzeczy umieć wyobrazić!!! Nie no nie wierzę że można taką głupotę zrobić. Poza tym... bądźmy szczerzy, większość zestawów ma taką prostacją konstrukcję że szympans by ja złożył. Dopiero konkretne zestawy techniksa wymagały odrobiny myślenia.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
command-dos | 21.02.2012 18:46#9

Dokładnie @pilarek... Oj, bawiło się LEGO i to dużo. Niestety, moje dzieci nie lubią tworzyć z klocków - raz złożony zestaw z instrukcji i koniec - nie kumam ich - a chciałem zarazić klockami, ehhhh, to nowe pokolenie ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pilot67 | 21.02.2012 19:22#10

"Być może niedługo będziemy składać meble z Ikei nie wertując kartek na podłodze tylko patrząc w ekran telewizora..."

Hmmm, tylko jak złożyć biurko pod komputer/telewizor? ;-)

Avatar
Zas (niezalogowany) | 21.02.2012 19:24#11

Ale naprawdę, naprawdę, naprawdę dla kogoś instrukcje LEGO są skomplikowane?! Prosty rzut jest nie do przeanalizowania w wyobraźni?! Naprawdę? No to mogę bez skrupułów powiedzieć, że im młodsze pokolenie, tym więcej kretynów...

Avatar
KONTO USUNIĘTE | 21.02.2012 20:13#12

Lego Technics z pierwszej połowy lat '90 były niepowtarzalne! Pierwszy zestaw: robot z jednym ramieniem lub drukarka, drugi zestaw: wielka czarna ciężarówka z ramieniem w kształcie V, trzeci zestaw: żółta koparko-ładowarka. To były piękne czasy, ech :)

Za moich czasów nie było takich wymyślnych rzeczy jak teraz, lego w moim pojęciu stanowią realne klocki które można składać na wiele kombinacji, i jak trafnie zauważyli moi przedmówcy rozwijają wyobraźnię. Nie rozumiem jak wirtualne klocki mogą dać jakąkolwiek rozrywkę? Nie, to nie dla mnie :/

a tak przy okazji, do tej pory mam wszystkie te zestawy, za nic ich nie sprzedam, a nie dalej jak w grudniu podczas porządków przedświątecznych wyjąłem sobie takie pudło, i dopiero żona mi uświadomiła że ślęczę nad nimi od 3 godzin, podobno "w każdym z nas jest dziecka ślad" :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 21.02.2012 20:17#13

@UPall, dokładnie, dzieci powinny się rozwijać, dla niekumatych - zestawy złożone, bez możliwości rozłożenia :) w ogóle to co to ma być ? nie ogarniasz, to nie składasz, proste. Nie ma obowiązku posiadania tej umiejętności. Aimbot+wallchack normalnie :P

Avatar
theprv (niezalogowany) | 21.02.2012 22:00#14

ja bym tego swojemu dziecku nie kupił. składało się modele lego technik wg książeczek i jakoś udaru mózgu ani wytrzeszcza (chyba) nie dostałem. i żyję. poza tym, ten dźwięk chrobotania w pudełku...

Avatar
theprv (niezalogowany) | 21.02.2012 22:01#15

no i oczywiście że składało się najczęściej wg własnych pomysłów. pfff ;]

Avatar
John-Doe (niezalogowany) | 22.02.2012 16:21#16

LEGO mialo i ma tylko jedna wade cene jako dzieciak badzo lubilem sie tym bawic i wciaz uwazam ,ze jest super ale tylko w swoim oryginalnym wydaniu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 23.02.2012 11:13#17

Ja mam obecnie 31 lat i tak jak przedmowcy wszystkie zestawy wrzucalem do jednego duzego wiederka z klockami lego. Po poewnym czasie tyle sie tego uzbieralo ze budowalem cale osiedla dla moich chomikow. Ale to tylko jeden z przykladow.

Nie rozumim co bylo trudnego w zrozumienu instrukcji w rzucie izometrycznym... Nie wiem czy instrukcja moze byc latwiejsza do odczytu? Dzis moj syn bawi sie lego tez ale zadziej niz ja. On ma teraz... Xbox... PC... jakies 25 kanalow z kreskowkami itd...

Ale mimo tego cos buduje czasem z tym ze nie sklada takich wynalazkow jak ja 24 lata temu :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Cebula (redakcja) | 23.02.2012 16:38#18

@hubek__ (niezalogowany)

ROTFL&ROLL - jak można być tak głupim i pozbawiać frajdy z "rozkminiania" płaskich ilustracji.

Masz rację i nie masz racji ;) Nie wiem czy zauważyłeś, że to jest Duplo (przynajmniej tak mi się wydaje) - Duplo to klocki dla dzieci w wieku od 1,5 do 5 lat. Powiedz dwuletniemu dziecku, że cała frajda polega na "rozkminianiu" płaskiej ilustracji. Ja rozumiem, że Ty byś sobie poradził ale pamiętaj, że to klocki także dla małych dzieci, które nie podchodzą do wszystkiego ambicjonalnie - czasami jak sobie z czymś nie dają rady to się zniechęcają. Poza tym, nie uważam, że to takie oczywiście spłycające zabawę (choć przyznaję, że lubiłem instrukcje LEGO) - być może przy zastosowaniu instrukcji 3D będą prezentowane instrukcje/modele o wyższym poziomie trudności. Pamiętajmy, że niestety (albo stety) czasy się zmieniają i w ogóle zainteresowanie dzieci klockami w dobie konsol, smartfonów i komputerów bywa trudne. Takie podejście - jakieś połączenie z nowymi technologiami może wpływać pozytywnie na to zainteresowanie. Poza tym sama koncepcja instrukcji 3D jest fajna pod kątem innych zastosowań - choćby składania mebelków :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
LordLysyPole | 24.02.2012 12:02#20

@Cebula

To nie duplo tylko duzo powiekszone normlane klocki tego jestem pewny w DUPLO nie ma takich elementow. (mam w domu DUPLO tez znaczy moje dzieci... )

Co do trudniejszych projektow z klockow to moze wydawac sie ciekawe ale za ile wtedy taki zestw bedzie potrzeba bedzie tysiace klockow aby na przyklad zlorzyc sobie taka miniaturke ich palacu w ogrodku :) Za to bym sie sam zabral ale bym mial zabawe z synem i corka ;) Tylko pewnie fortuna by za taki palacyk byla...

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av