Internet Explorer 10 nie dla Visty

Microsoft potwierdził, że przeglądarka Internet Explorer 10 nie będzie dostępna dla systemu Windows Vista.

W momencie, gdy wielu użytkowników nie pogodziło się jeszcze z niedostępnością IE9 na Windows XP, informacja ta może zaskakiwać. Choć pod XP działają konkurencyjne przeglądarki, Microsoft mógł faktycznie mieć powody do porzucenia 10-letniego systemu. Vista ma jednak dopiero cztery lata i technologicznie aż tak bardzo nie różni się do Siódemki. W obu systemach występuje ta sama wersja DirectX a to właśnie dostępnością bibliotek graficznych Microsoft tłumaczył brak obsługi Windows XP w IE9. Microsoftowi nie przeszkadza to jednak twierdzić, że przeglądarka jest tak dobra jak system na którym działa i dlatego wymagana jest najnowsza wersja Windows.

Z jednej strony udział Visty w rynku nie jest duży (10,56%) i pewnie użytkowników niezadowolonych z niedostępności najnowszej wersji Internet Explorera na używaną przez nich wersję Windows będzie znacznie niższy niż w przypadku XP. Z drugiej jednak żaden z producentów alternatywnych przeglądarek nie ogranicza tak bardzo listy systemów, na które oferuje swoją przeglądarkę. Decyzja Microsoftu wydaje się więc zabiegiem marketingowym, jednak musiałaby wynikać z założenia, że Internet Explorer 10 napędzi sprzedaż Windows 7 i 8. A takie założenie musi być oparte na wierze, że IE10 jest tak dobrą przeglądarką, że zachęci użytkowników do aktualizacji. I choć IE9 jest przyzwoitą przeglądarką, nie wybija się na tle konkurencji. Większość więc użytkowników starszych wersji Windows zamiast aktualizować swój system zainstaluje np. najnowszego Firefoksa. Chyba, że IE10 okaże się rewolucją, jednak na razie się na to nie zanosi.

Tymczasem Microsoft przygotowuje się do udostępnienia w poniedziałek Internet Explorera 9 poprzez Windows Update. Instalacja nie będzie się odbywać automatycznie. Użytkownik będzie mógł zaakceptować instalację, odrzucić bądź odłożyć. Podobnie jak w przypadku IE8, nowa przeglądarka nie zostanie zaoferowana wszystkim użytkownikom jednocześnie, będzie się pojawiała na Windows Update stopniowo, do końca czerwca.

© dobreprogramy

Komentarze

XeonBloomfield   5 #1 17.04.2011 00:52

Patrząc na to, że Windows 7 to poprawiona Vista - dziwne zachowanie...

webnull   9 #2 17.04.2011 00:52

A to dobre...

TestamenT   8 #3 17.04.2011 00:57

Heh Microsoft i rewolucje, gdyby był to matriks to bym w to uwierzył.
IE10 nie dla Visty przecież to na kilometr śmierdzi.
Zresztą kto by zmieniał system dla przeglądarki internetowej skoro tyle jest ich na rynku.

muuz   5 #4 17.04.2011 00:59

@XeonBloomfield
Dokładnie.

Moim zdaniem M$ powinien robić IE dla tych systemów, dla ktorych zapewnia wsparcie:

XP - 8 kwietnia 2014 roku
Vista - 10 kwietnia 2012 roku

muuz   5 #5 17.04.2011 01:00

I IE dla XP/7/8, a dla Visty nie, haha! Nie wiem na jakiej podstawie M$ określił tak krótkie wsparcie Visty...

  #6 17.04.2011 01:04

"Tymczasem Microsoft przygotowuje się do udostępnienia w poniedziałek Internet Explorera 9 poprzez Windows Update"

Ja miałem już ok. 2 tygodnie temu IE9 na Windows Update

@muuz
Wsparcie na Visty Business, Ultimate i Enterprise jest przewidziane do 2017 roku.

Powerfeniks   4 #7 17.04.2011 01:06

Ha ha ha ha, bo to jest M$ moze w koncu ludzie ogarna ten kurz z oczu ;]

muuz   5 #8 17.04.2011 01:06

@zorak - dzięki.

Ludvick   6 #9 17.04.2011 02:00

M$, jak widać, umie i lubi "zaskoczyć"...

AndrzejG   6 #10 17.04.2011 02:45

To jest komiczne zagranie :) Zaraz ktoś się z tego wycofa. Albo nie będą wspominać w ogóle, bo wstyd :D

SSEE   5 #11 17.04.2011 03:27

Jak zwykle pingwiniarze mają zadziwiająco dużo do powiedzenia na temat, który ich nie dotyczy...
Chociaż... Sądząc po poziomie ich wypowiedzi, na DP mamy głównie do czynienia z miłośnikami WUPW (Wstydliwie Ukrywanej Partycji Windowsowej). W końcu ci Wolni Wojownicy Wolności też czasami muszą zrobić coś konkretnego... ;)

  #12 17.04.2011 05:36

Typowe zagranie Microsoftu, za pomocą swojej przeciętnej przeglądarki zmusić użytkownika na przesiadkę na nowy system,dziękuję,postoję,IE i tak nie używam.

Ludvick   6 #13 17.04.2011 07:06

@SSEE
Wypowiem się w imieniu wszystkich, którzy wyżej zamieścili swój post, a jednocześnie pisali z Linuksa... (mam nadzieję, że nie będziecie mieli mi tego za złe, Panie i Panowie):

SSEE specjalnie dla Ciebie: Linuksiarze są naprawdę szczęśliwi, że M$ postanowił zostawić "na lodzie" część użytkowników, wydawanego przez tę korporację, systemu operacyjnego i oprogramowania. To, naprawdę, fantastyczne i niezwykle nowatorskie podejście do klientów, którzy z ogromną i niekłamaną radością pobiegną do sklepów po nową wersję Window$ tylko po to, by w dalszym ciągu móc korzystać z IE, podczas gdy twórcy innych przeglądarek nie stosują tego typu zagrywki.

Tak jest dobrze? Jesteś zadowolony?

  #14 17.04.2011 08:13

@SSEE, narzekasz bo piszą z Linuksa i że trochę prawdy napisali?

lukasamd WSPÓŁPRACOWNIK  17 #15 17.04.2011 09:18

Jak dla mnie dosyć niezrozumiałe działanie. To, że użytkowników Visty z rodziny Windows jest najmniej, to nie oznacza, że system jest zły - na początku tak było, ale przez te cztery lata (a nawet sporo szybciej) system "dorósł" i dla zwykłego użytkownika od Windows 7 różni się tylko kilkoma mechanizmami, nie jest więc potrzebna aktualizacja.
Dla mnie tym bardziej niezrozumiałe, że IE9 jest IMO poważnym krokiem do przodu, dla wielu w zupełności wystarczającą przeglądarką. Gdyby IE10 miał być lepszy, to czemu nie dać go użytkownikom Visty? Czyżby takie oszczędności w wypadku kompatybilności wstecznej? Nie wydaje mi się...
Nieco się zagalopowali z tą promocją Win7, chyba jeszcze mocniej zagalopują się z Win8.

edelmann   7 #16 17.04.2011 09:32

Dla wszystkich niezadowolonych z tego powodu, proponuję nagonkę i protest internetowy przeciwko MS, Łączcie się i do dzieła.

edelmann   7 #17 17.04.2011 09:34

Osobiście sam jestem wkurzony, MS najwyraźniej chce mieć spokój z Vistą, ale to bardzo chamskie zagranie z ich strony - tak czuję się oszukany i nabity w butelkę, a jak się wkurzę to zacznę oszczędzać na Maca.

master_zonk6   7 #18 17.04.2011 09:36

ograniczenia programowe. Tak samo jest z grami. Gra słabej jakości ma wysokie wymagania. Robią ludzi w bambuko. Dzięki temu kwitnie amerykański przemysł. Wielu napaleńców zmieni komputer i system dla programu. No ludzie. Zaawansowane gry 3D ciągnęły mniej z kompa niż współczesne programy.

przemo_li   10 #19 17.04.2011 09:37

Jedynym przypadkiem, kiedy tłumaczenie się MS było by czym innym, niż zwykłym wciskaniem kitu swoim klientom, może być dodanie jakiejś super fajnej nowości do Win8 oraz przeportowanie jej wstecz do Win7.
Tak jak miało to miejsce z DX11, który zadebiutował na Win7 i dopiero po pewnym czasie został zaimplementowany w WinV.

Tylko, że jak na razie w kwestiach podsystemów WinV ma wszystko co Win7. Więc MS musiał by się mocno wysilić aby naprawdę wymyślić coś co się do WinV wrzucić nie da.

Dlatego dziwi (prawie) wszystkich taka argumentacja zamiast bardziej akceptowalnej dotyczącej kończącego się wsparcia dla WinV oraz małego jej udziału na rynku.

Luc3k   6 #20 17.04.2011 10:00

Żadna strata. Dla mnie IE może nie istnieć.

  #21 17.04.2011 10:08

@SSEE specjalnie dla Ciebie podpisuję się pod tym co napisał @Ludvick.

A to, że mam na dysku partycje z Win 7 nic nie zmienia i o niczym nie mówi. Mam też PS3, dwa smarty HTC i Tableta.

Nie zdziwi Cię zapewne, że najmniej używanym oprogramowaniem są produkty M$ ;D

HTC Magic = Android = Linux.
HTC Desier = Android = Linux.
Tablet = Android = Linux.
PC = Win 7 ( tylko do gier ) + Linux do wszystkiego w tym przede wszystkim programowanie.
PS3 jak wyjdzie coś fajnego. Tu niestety Linuksa nie ma bo SONY SSIE!!! A tak było by Media Centrum oparte na Linuksie.

Pozdrawiam ;)

Serafin1209   2 #22 17.04.2011 10:12

Ewidentnie chodzi o to aby przy pomocy IE 10 skusić chodź parę osób do win7 :) widać że Vistę już mają gdzieś...

roobertos   4 #23 17.04.2011 10:29

Przez takie tępe zagrywki zrezygnowałem z ich produktów... :/
Polityka tej firmy jest żałosna... a może oni myślą że brak najnowszego IE sprawi że ludzie będą kupowali nowsze wersje Windows?! Przecież IE jest niezbędny do życia... na szczęście konkurencja nie śpi ;)

  #24 17.04.2011 10:32

Spoko są inne przeglądarki znacznie lepsze.
Swoją drogą coraz częściej strzelają sobie w stopę. Widać, że nie mają pomysłu na dalszy rozwój, co akurat dobrze wróży na przyszłość. Oby tak dalej!

semana   1 #25 17.04.2011 10:42

Chyba się popłaczę z tego powodu.Nie używałam nigdy IE i nie mam takiego zamiaru.Co oni myślą,że to taki superprodukt,że wszyscy przerzucą się na Windows 7 lub 8 ,żeby móc korzystać z IE? Niestety,ale napewno z tego tylko powodu nie zmienię systemu.

  #26 17.04.2011 10:44

Nikt plakac nie bedzie... ;)

kuba_bed   2 #27 17.04.2011 10:54

Co do IE9 to u mnie z Windows Update zaktualizował się 6 kwietnia ;)

HANDERIX   2 #28 17.04.2011 11:01

Microsoft sam sobie wbija nóż w plecy...
Jeżeli myśli, że to zwiększy popęd na 7, to się grubo myli. Bo w końcu nie ma innego logicznego wyjaśnienia, a 10.56% to bardzo dużo prawdę mówiąc. Jestem ciekaw wyników popularności przeglądarek, po około pół roku od udostępnienia IE10.

n33trox   6 #29 17.04.2011 11:02

Typowy zabieg, żeby zmusić niedoświadczonych użytkowników do przejścia na Windows 7. Tak, niedoświadczonych, bo doświadczony użytkownik nie używa IE :P Posiadacze XP i tak się muszą zadowolić IE8. Wątpię, żeby ktoś z tego powodu płakał, ponieważ ci, którzy używają IE na XP, zapewne nadal siedzą na IE6 :P

Pablo79   8 #30 17.04.2011 11:04

O ile w przypadku nieudostępniania IE9 dla XP to jeszcze tam jakoś można to zrozumieć, chociaż też nie całkiem do końca. Z jednej strony system ma już 10 lat, ale z drugiej strony skoro MS postanowił wspierać ten system aż do 10 kwietnia 2014 roku, to powinien był wydać też wersję IE9 dla XP, to nic że wsparcie dotyczy tylko bezpieczeństwa, IE jest częścią systemu Windows więc i nowsza wersja bibliotek IE tym lepiej dla systemu.

W przypadku nieudostępnienia IE10 dla Visty, to już naprawdę jakieś nieporozumienie ze strony Microsoftu, system ma dopiero 4 lata, i pełne wsparcie do 2012 roku, jak autor newsa słusznie zauważył te same biblioteki graficzne, więc wiadomo o co chodzi o zmuszenie usera do kupienia nowego system Windows 7 albo nadchodzącego Windows 8. Tyle, że jak ktoś kto używa Visty i jest zadowolony z tego systemu, to na pewno nie zmieni systemu tylko po to żeby móc korzystać z IE10. Microsoft chyba zapomina wciąż, że dziś na rynku przeglądarek istnieje spory wybór, wybór na pewno nie gorszy jak obecny IE9, przyszły IE10, więc chyba taka polityka MS wydaje mi się, że wcześniej czy później przyniesie klęskę jeśli chodzi o udział IE w rynku. Dzisiaj wynik IE9 nie powala ( ostanie dane z ranking.pl - 0,33%). Gdyby był dostępny dla Windows XP to wynik mógłby być lepszy.

pilarek   5 #31 17.04.2011 11:12

Marketing, marketing i jeszcze raz marketing.

Nedo   3 #32 17.04.2011 11:31

A więc IE 11 będzie tylko dla windows 8..

  #33 17.04.2011 11:46

MS wystawia sobie świadectwo, ale jeśli nikt nie umie lub nie chce przygotować lepszego systemu operacyjnego i lepszego pakietu biurowego, to trzeba z pokorą znosić fanaberie monopolisty. IE8, 9 nie są żadnymi rewelacjami i znakomicie dają się zastąpić lepszymi przeglądarkami. Problem polega na czymś innym, otóż znakomita większość aplikacji jest tworzona do współpracy z oprogramowaniem MS. Rządy i ich agendy nie są zainteresowane przełamaniem monopolu MS, bo gdyby tak było, to Europa i okolice miałyby już własny system operacyjny i aplikacje do niego. Potęga dolarów jest jak na razie nie do przełamania. Na pazerności i głupocie urzędników buduje się fortuny i chyba to się nie zmieni.

Druedain   10 #34 17.04.2011 11:53

Nie dla psa kiełbasa ^^

  #35 17.04.2011 12:05

Przecież nikt normalny nie będzie wymieniał systemu dla przeglądarki. Jeszcze jakby ten IE był super przeglądarką, a nie gniotem. Mamy dobre przeglądarki, więc nic się nie stanie.

pysiu   7 #36 17.04.2011 12:19

Nie ma co fajne podejście do klijętów nie dość że kupe kasy się wydaje to jeszcze sobie takie jaja robią , no ale co przeciesz kryzys w USA to trzeba zarobić na ludziach :)

Kamil™   6 #37 17.04.2011 12:38

I niech mi ktoś teraz napisze, że sprawdzanie pisowni w przeglądarkach to zbytek.. yh. Swoją drogą rozsądni internauci powinni sobie całkowicie dać spokój z używaniem przeglądarek od MS, by nie wspierać tym samym ich dziwacznej "natywnej" polityki

  #38 17.04.2011 12:48

Ubaw po pachi, czego to ludzie nie wymyślą żeby sprzedać swoje produkty nie cieszące się zbyt dobrą opinią ze względu na zasobożerność. Jaka jest różnica między 7 a vistą, na razie to oprawa wizualna, zaprojektowana przez "Legally Blondes", a wkrótce ie 10. Dziękuje ci ms, Nie skorzystam.

slepcu   5 #39 17.04.2011 13:00

posiadacze Visty znowu dostali po kościach ... MS by uległ i zaoferał bezpłatne updaty Visty do win7

Dimatheus   12 #40 17.04.2011 13:09

Hej,

Brak słów. Rozumiem, że dla XP'ka nie warto robić IE, bo są przeszkody związane z DirectX'em. Ale dlaczego IE 10 nie dla Visty? Czyżby to kolejne próby, by zmniejszyć obecność tego systemu do minimum. Myślę, że to się nie uda - konkurencja nie zamierza w taki sposób limitować czy promować poszczególnych systemów.

A swoją drogą jakoś nie zauważyłem, by nowe funkcje w FireFox'ie wymagały DirectX'a w wersji 10 czy 11 - bez problemu działają na Windows'ie XP i bibliotekach w wersji 9.

Pozdrawiam,
Dimatheus

n33trox   6 #41 17.04.2011 13:15

Zaryzykuję i kupię Vistę na jeden z komputerów, który wymaga Windowsa. Nie będę płacił 150zł więcej za 7 :P A IE i tak nie używam, więc co to za strata dla mnie.

maniok1   3 #42 17.04.2011 13:15

Ten Microsoft to dno i nie rozumiem jego polityki, mam nadzieję że przestaną używać jego przeglądarki i jego systemów a ten monopol się skończy
@slepcu dokładnie

cephei   7 #43 17.04.2011 13:17

specjalnie kupię windows 8 dla przeglądarki której teraz nie używam:) litości...ta firma mnie przeraża głupotą:) oni myślą, że ludzie mając firefoksa, operę, chrome kupia windows 8 dla IE10?:) No to gratuluje pomysłu na wcisnięcie ludziom produktu...wezmą po prostu coś innego:) Proste.

cephei   7 #44 17.04.2011 13:25

taka dyskusja na ten temat w ogóle jest zbędna. Niech sobie tak robią...pomysl świetny:). Oni chcą odzyskać coś albo zabrać w ten sposób użytkowników innym przeglądarkom? Mam jakiś system i przeglądarkę to po grzyba będę kupował system dla przeglądarki skoro mogę mieć jakąś lepszą bez kupowania systemu:)

g_no_m   8 #45 17.04.2011 13:28

@Dimatheus: "Rozumiem, że dla XP'ka nie warto robić IE, bo są przeszkody związane z DirectX'em"

Ale przecież w następnym akapicie sam sobie wyjaśniłeś - nie ma żadnych przeszkód, jest tylko polityka micro$oftu.

Jak sobie z takimi "przeszkodami" radzić, można przeczytać tutaj: http://preview.tinyurl.com/3va2xco

  #46 17.04.2011 13:27

Dla mnie i pewnie większości osób, IE10 może być dla Win8 i wyżej :P.

Abecikxp   3 #47 17.04.2011 13:37

oby tak dalej MS , ms widocznie nie chce konkurować na rynku przegladarek :)

ikropka   3 #48 17.04.2011 13:40

Niesamowite potknięcie microsoftu, który widać lubi zaskakiwać swoich użytkowników licencji (nie systemu) coraz bardziej nowatorskimi rozwiązaniami...
Współczuję użytkownikom Visty, niewiele się różniącej od siódemki ;)
Pozbawieni aktualizacji przeglądarki i ważnej części systemu windows.

Co poniektórym krytyczne uwagi przeszkadzają - jednak piskaniem i tuptaniem sytuacji nie poprawią...
Jakież to windowsiarSSkiEE ;)

_Breen   2 #49 17.04.2011 13:46

Z jednej strony to 99% użytkowników Visty ma IE "gdzieś", bo zawsze można korzystać z przeglądarki alternatywnej. Co mnie irytuje to polityka Microsoftu. Kupiłem Vistę w przekonaniu, że mam spokój na kilka dobrych lat, bo mimo, że na co dzień w 99,9% korzystam z Linuksa, czasem jestem zmuszony do uruchomienia Windows ze względu na niektóre programy. Niestety MS wziął pieniądze ale do wsparcia już się nie poczuwa. Starszy XP będzie żył dłużej niż Vista, mimo, że większość użytkowników XP to "piraci". Ja natomiast, żeby w pełni bezpiecznie korzystać z Visty(poprawki bezpieczeństwa, oprogramowanie) wg założenia MS mam kupić nowy system. Prawdę powiedziawszy to mi to lata, bo i tak mogę sobie używać od czasu do czasu Visty offline, ale co mają zrobić ludzie nie mający Linuksa? Ano muszą szykować kaskę na Windows 7/8. Co do IE 10 to najbardziej śmieszy mnie to, że na Win 7 będzie a na Vistę nie.. podczas gdy 7 to po prostu w 90% Vista z pewnymi zmianami i poprawkami więc nie ma przesłanek technicznych.

W najbliższym czasie moja dziewczyna też przechodzi na Linuksa, XP niech sobie siedzi w razie potrzeby.. Ale to jest najlepszy sposób dla użytkowników aby powoli uniezależniać się od MS. Windows?ok ale w razie konieczności, a na co dzień Ubuntu/Debian/Mint/Fedora/Suse/...

ulth   4 #50 17.04.2011 13:46

Nie ma to jak radość, gdy się odinstaluje IE z systemu.
Niestety za "karę" Microsoft spowalnia uruchamianie systemu, gdy to zrobimy.

ulth   4 #51 17.04.2011 13:48

@_Breen
Co do piractwa XP ... dlaczego nie można kupić LEGALNIE za kilkadziesiąt złoty, 10-letniego systemu tak jak kupuje się za kilkaset 7-kę i nie ma idiotyzmów typu: że mam kupić XP i zainstalować na jakimś badziewnym Dell'u kilkunastoletnim bo nie mam prawa instalować sobie na swoim komputerze ?

Łukash   7 #52 17.04.2011 13:59

IE to ja mam głęboko w ..... ale koniec wsparcia dla Visty w 2012 to już "lekka" przesada, mam nadzieje na jakieś pozwy zbiorowe czy coś w tym stylu
@zorak
-Wsparcie na Visty Business, Ultimate i Enterprise jest przewidziane do 2017 roku.-
No tak ale ja widzę w postanowieniach licencyjnych (Home Premiuim) że te obejmują :
WINDOWS VISTA HOME BASIC
WINDOWS VISTA HOME PREMIUM
WINDOWS VISTA ULTIMATE
Więc ja się pytam ,o co tu do jasnej ciasnej chodzi ?

  #53 17.04.2011 14:05

Łukash | 17.04.2011 13:59

IE to ja mam głęboko w ..... ale koniec wsparcia dla Visty w 2012 to już "lekka" przesada, mam nadzieje na jakieś pozwy zbiorowe czy coś w tym stylu
@zorak
-Wsparcie na Visty Business, Ultimate i Enterprise jest przewidziane do 2017 roku.-
No tak ale ja widzę w postanowieniach licencyjnych (Home Premiuim) że te obejmują :
WINDOWS VISTA HOME BASIC
WINDOWS VISTA HOME PREMIUM
WINDOWS VISTA ULTIMATE
Więc ja się pytam ,o co tu do jasnej ciasnej chodzi ?
-----------------------------
Nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $ :D

  #54 17.04.2011 14:06

Z tego widzę , że Microsoft nie ma szans do konkurencji przeglądarki Internetowej...
Otóż to że Mozilla Firefox, Opera i Google Chrome pomaga w Systemie Windows XP, Vista i 7..tzn że najwięcej używają Mozilla, Opera i Google Chrome...

A Microsoft Internet Explorer 9 i 10 tylko dla Vista i 7... Czego jeszcze wymyśli.?? Microsoft nikt nie wygra...

Łukash   7 #55 17.04.2011 14:13

@mavelle
-Nie wiadomo o co chodzi, to chodzi o $ :D-
A jakże mogło by być inaczej ;)
Mam nadzieje że to nie przejdzie ot tak sobie ,bo tak (o ile już nie jest pozamiatane). A ogólnie to chyba na głowę upadł Billy albo Ballmer ,sądząc że wydanie IE 10 na "aktualne" systemy ,przełoży się na sprzedaż tychże. Mnie jakoś nic nie przekonuje na dziś dzień do instalacji 7 a mam upgrade.

  #56 17.04.2011 14:13

Większość z Was się oburza i wiesza psy na Microsofcie. A ich polityka jest prosta. Wiedzą doskonale, że statystyczny Windziarz to matoł (przepraszam jeśli kogoś uraziłem) i dla niego niedobór jakiegoś gadżetu z wyższej półki (czyt. IE10) jest lokalnym armagedonem. Ta wiedza daje firmie możliwość manipulowania rynkiem i zmuszania do przechodzenia trzódki na nowe pastwisko.

pycio0343   2 #57 17.04.2011 14:18

Ja nawet nie moge miec windowsa 7, bo mam taki złom ze karta graficzna jest niekompatybilna,a co dopiero mój procesor, niech se wsadzą tego IE gdzieś

  #58 17.04.2011 14:21

Łukash | 17.04.2011 14:13

Mam nadzieje że to nie przejdzie ot tak sobie ,bo tak (o ile już nie jest pozamiatane). A ogólnie to chyba na głowę upadł Billy albo Ballmer ,sądząc że wydanie IE 10 na "aktualne" systemy ,przełoży się na sprzedaż tychże.
-------------------------------
M$ wie co robi, ważne żeby Świstak nadal zwijał w sreberka ;) :P

saturno   6 #59 17.04.2011 14:22

@ulth | 17.04.2011 13:48 #47

//Co do piractwa XP ... dlaczego nie można kupić LEGALNIE za kilkadziesiąt złoty, 10-letniego systemu//

Jak nie można jak można :)
Wystarczy zakupić równie "wiekowy" komputer z już zainstalowanym systemem.

tomimaki   6 #60 17.04.2011 14:25

Nie to nie. Świetne posunięcie marketingowe na rynku przeglądarek.

saturno   6 #61 17.04.2011 14:34

Nie wiem o co te krzyki i płacze.

Przecież M$ nic nie zmienia w tym względzie w swojej polityce.
Jedna wersja systemu "wspiera" trzy wersje IE:
XP = 6,7 i 8
Vista = 7,8 i 9
7 = 8,9 i 10
Z resztą wszystko jest tu:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Internet_Explorer

n33trox   6 #62 17.04.2011 14:39

@saturno
Właśnie o to, że nic nie zmienia :) A powinien.

ulth   4 #63 17.04.2011 14:44

@saturno
Tyle, że ja chcę zainstalować na SWOIM zupełnie nowoczesnym komputerze i tu pies pogrzebany bo będzie to nielegalne.

  #64 17.04.2011 14:50

Nie mam zamiaru bawić się w adwokata Microsoftu ale przynajmniej co niektórzy popełniają błąd: 10 kwietnia 2012 kończy się podstawowe wsparcie dla Visty (rozszerzone do 11 kwietnia 2017).

Natomiast 8 kwietnia 2014 kończy się rozszerzone wsparcie dla Windows XP, co oznacza definitywne zakończenie supportu tego systemu.

http://windows.microsoft.com/en-us/windows/products/lifecycle

A co do samego newsa: najwyraźniej Microsoftowi "zależy" na tym, aby Internet Explorer miał mniej użytkowników niż mógłby mieć.

  #65 17.04.2011 14:53

saturno | 17.04.2011 14:34

Nie wiem o co te krzyki i płacze.
------------------------------
Ja krzycze, nie baranim głosem ;) :)

  #66 17.04.2011 14:55

W (...) im się od tego monopolu już poprzewracało.
Chyba mają ludzi za kompletnych idiotów jeśli sądzą, że ktokolwiek zapłaci im haracz za licencje na nowszą wersję Windowsa tylko po to żeby móc zainstalować tego kompletnego gniota jakim jest Internet Explorer 10, skoro za darmo mamy co najmniej 2x lepszego Google Chrome, Firefoxa, Operę etc, które działają nawet na Linuksie. Sorrki za "gniota" (może nie do końca tak jest ale...).

Łukash   7 #67 17.04.2011 15:04

W ogóle to Windows powinien być "modułowy" ,ale to zapewne zbyt wysokie progi dla M$ ,coś ala - http://www.slax.org/build.php ,chcę przykładowo usługę "Rejestr zdalny" ,"Kontrola rodzicielska" ,czy "Telefonia" - dociągam ją do jakiejś podstawowej gołej wersji proporcjonalnie (dużo) tańszej i ewentualnie płacę za kod który wykorzystuje, to samo z aplikacjami chcę Media Player ,czy Internet Explorer dociągam trial np 15 dniowy i ewentualnie płacę ,aktualne edycje wcale nie są zbyt dobrze podzielone i obudowane, a w tym momencie płacimy za wszystko i pewnie również za ewentualny rozwój produktu. Ale prędzej wróble będą ważyć 5 kilo niż taka sytuacja nastanie.

Łukash   7 #68 17.04.2011 15:32

@rainy (niezalogowany)- trzeźwo myśląca osoba :)

Clank   3 #69 17.04.2011 16:01

I co z tego, i tak nikt tego szajsu nie używa :D

Pablo79   8 #70 17.04.2011 16:05

@rainy (niezalogowany)

Owszem ale wsparcie do 11 kwietnia 2017, będzie dotyczyć systemów Windows Vista: Ultimate, Business, i chyba Enterprise.

Łukash   7 #71 17.04.2011 16:10

@Pablo79 w 2012 kończy się wsparcie dla gołej Visty ;)
-Windows Vista Service Pack 2 End of mainstream support April 10, 2012,End of extended support April 11, 2017-

Pablo79   8 #72 17.04.2011 16:14

@saturno

Tak masz rację w tym co napisałeś w swoim poście #63, tylko, że takowa praktyka miała szanse powodzenia gdy IE miał monopol na rynku przeglądarek dochodzący w szczytowym momencie do 95%. Teraz po tym monopolu pozostało tylko wspomnienie, i gdy ja obecnie mam alternatywny wybór w postaci Firefoxa, Opery, Chrome, Safari, które to wspierają starsze systemy jak XP, Vista, to nie widzę powodu aby czym prędzej iść do sklepu i kupić nowy Windows wóla tego żeby móc skorzystać z IE10.

MS ma monopol jesli chodzi o systemy operacyjne i dopóki, to się nie zmieni to MS będzie w dalszym ciągu prowadził taką politykę - chcesz mieć nowe IE, idź do sklepu wydaj parę $ na nowy Windows i dopiero się ciesz.

Pablo79   8 #73 17.04.2011 16:17

@Łukash

Wsparcie dla gołej Visty bez żadnych Service Pack-ów zakończyło się w zeszłym roku.

Wcześniej gdy korzystałem z Visty, to w tej sprawie kontaktowałem się się polskim odziałem Microsoft Polska, dostałem informację, że wsparcie dla systemów Windows Vista kończy się 10 kwietnia 2012 roku, z wyjątkiem wersji Ultimate, Busines, Enterprise.

Pablo79   8 #74 17.04.2011 16:21

Dal Visty z dodatkiem SP1 wsparcie kończy się 12 lipca 2011 roku

Łukash   7 #75 17.04.2011 16:26

@Pablo79 no to ja już nic z tego nie rozumiem...

  #76 17.04.2011 16:50

Popieprzony Microsoft.
Kiedy wreszcie wyjdzie normalny Linux? to bym się przerzucił.
Bo teraz z tych odmian nie ma nic prostego w instalacji i użytkowaniu. Mam dość tych nowości co 2 lata za które muszę wydać 2/3 wypłaty

  #77 17.04.2011 17:13

Jestem typowo użytkowym posiadaczem komputera i systemu Windows Vista Home Premium, w którego oryginalną wersję zainwestowałem z własnej kieszeni dokładnie 3 lata temu, mając nadzieję, że ta inwestycja zapewni mi wsparcie techniczne na długi czas, dlatego opowiadałem się i wspierałem oprogramowaniem micro$oftu, korzystając z takich pozycji jak: Microsoft Office, programów z oferty Microsoft Essentials, poczty Hotmail, no i końcu przeglądarki Internet Explorer. Jestem zniesmaczony tym newsem, ponieważ lubię posiadać aktualne oprogramowanie, co idzie w parze z rozwojem i polepszeniem jakości jego działania, a tym czasem microsoft zabija stosunkowo młody i w sumie nie aż tak archaiczny system jakim jest Windows Vista, już na wstępie informując, że kolejna wersja ich przeglądarki nie będzie dla niego dostępna, zmuszając mnie do nie tak małej dla mnie inwestycji, jaką jest zakup nowszego systemu. A jeśli Internet Explorer 10 to wierzchołek góry lodowej i pazerni Panowie z dużego $ poczynią kolejne kroki w kierunku pozostałych aplikacji? To stracę całkowitą możliwość akutalizacji softu. Ja rozumiem, pieniądze pieniędzmi, ale nie kosztem użytkownika! W ramach protestu przesiadam się na przeglądarkę Chrome, a w najbliższej przyszłości, z pomocą kogoś doświadcznoego, kto wie czy nie na którąś z dystrybucji Linuxa.

tomekl80   4 #78 17.04.2011 18:38

@SSEE

Uwielbiam wypowiedzi takie jak twoje :). Piszesz coś, o czym nie masz bladego pojęcia. Nie dość, że krytykujesz Linuksiarzy to jeszcze używasz Firefoksa, który jest Open Source :D. Jesteś po prostu hipokrytą dzieciaku :D.

Gibek13   2 #79 17.04.2011 18:43

Szkoda bo akurat mam zainstalowany system windows vista

  #80 17.04.2011 20:07

Microsoft jest firmą nietraktującą poważnie swoich klientów.
Wiem to "od zawsze".
Jeżeli na rynku jest wolne oprogramowanie, które działa tak samo jak komercyjne i mimo tego znajdują się ludzie, którzy płacą za produkt, to takich klientów powinno traktować się poważnie.
Mnie najbardziej wzburzyły reklamy zamieszczane przez Microsoft promującą kolejną wersję MS Office - w roku 2002 (a może 2003?). Reklamy te przedstawiały dinozaury korzystające z MS Office 2000. Przesłaniem było: nie bądź dinozaurem przesiądź się na nową wersję MS Office - oczywiście za pieniądze.
Microsoft flekował własny produkt!
Dodam tylko, że w tamtych czasach cena MS Office w stosunku do zarobków była znacznie wyższa.
Jak do tego dodać płatne service paki na Windows, tj. np. Me na 98SE, XP na 2000 ( ta sama wersja główna5.x.xxxx) czy teraz Seven na Vistę (6.x.xxxx) to na samą myśl o MS obrzydzenie mnie bierze.
Dobrze, że wolne oprogramowanie poszło tak mocno do przodu.
Z oprogramowania MS nie korzystam prawie 10 lat i sobie chwalę.

  #81 17.04.2011 20:35

Bez sensu, no chyba że chce się aby ludzie kupowali co 2 lata nowy system.

CzajAn   5 #82 17.04.2011 20:58

W takim razie oznacza to, że dziesiątki możemy spodziewać się najwcześniej w maju 2012 :)

SSEE   5 #83 17.04.2011 21:11

@tomekl80
[[[Piszesz coś, o czym nie masz bladego pojęcia.]]]

A konkretnie to o czym nie mam podobno pojęcia? ;)
Bo o hasłowej linuksiarskości nastoletnich wannabe-hakerków wypisujących na DP buńczuczne hasełka akurat mam całkiem niezłe pojęcie, niestety. A właśnie o tym – co może cię zdziwi - był mój komentarz.
Zatem bądź łaskaw przeczytać go jeszcze raz. Może następnym razem uda ci się coś zrozumieć.


[[[Nie dość, że krytykujesz Linuksiarzy to jeszcze używasz Firefoksa, który jest Open Source :D]]]

Sądząc po tej wypowiedzi, umiejętność wnioskowania jest wśród obywateli Polski coraz rzadsza.

Sidhmor   5 #84 17.04.2011 21:11

Jasne, że to jest dziwne zachowanie ze strony Microsoftu, ale z drugiej strony... kto z piszących tutaj komentarze używa IE?? Ja również nie, więc niewiele mnie to obchodzi.

W Linuksie jest to samo... popatrzmy na Ubuntu - w jednej wersji coś działa, w drugiej nie. Wsparcie nie za długie (nie pisze o LTS). Fakt, kolejną wersję można mieć za darmo, ale kolejna wersja to zwykle nowe problemy... cena postępu, nie da się tego uniknąć:D
No i oczywiście pieniądze. Im więcej programów nie będzie działało na starym systemie, tym więcej ludzie przeżuci się na nowy... Ale cóż, Microsoft nigdy nie był firmą charytatywną. Ma zarabiać i tyle:-)

  #85 17.04.2011 21:29

Ja również dla systemu Vista SP2 mam IE9 w Windows Update od kilkunastu dni (choć jeszcze nie instalowałem). Ale jeśli dobrze rozumuję, to skoro kończy się wsparcie dla wersji Home Premium już za niecały rok 10 kwietnia 2012, to i tak wymusi zakup nowego systemu. Czyż nie...?
Trochę to mało zrozumiałe i nie fair, gdyż laptopa z Vistą zakupiłem w 2009r. Pozdrawiam.

Shaki81 MODERATOR BLOGA  18 #86 17.04.2011 21:35

@CzajAn - dokładnie, przecież nad 9 też trochę czasu spędzili. Jak znam życie to Win8 to wyjdzie z IE9. A za jakiś miesiąc, dwa po premierze wyjdzie IE10.

Co do newsa - skoro IE9 nie jest dostępne dla XP to IE10 nie będzie dla Visty i tak dalej i tak dalej. No cóż M$ walczy o klientów nowych systemów nic więcej.

CzajAn   5 #87 17.04.2011 23:00

@Sidhmor - obchodzi i to bardzo

Niedawno na świeżo zainstalowanym XP po uruchomieniu komunikatora WTW przeczytałem komunikat mniej więcej podobnej treści:
"Używasz starej wersji internet explorera, nie chciałbyś korzystać z możliwości automatycznego przewijania tekstu w oknach rozmowy? Jeśli tak - zaktualizuj przeglądarkę"

Jak widzisz nie trzeba otwierać IE, aby mieć problemy z powodu starej wersji IE :)

g00ras   4 #88 17.04.2011 23:21

Skoro większość z Was uważa, że IE to badziewie i używacie innej przeglądarki to co za różnica, że 10 nie będzie dostępna dla Visty.

  #89 17.04.2011 23:26

Daty zakończenia świadczenia pomocy technicznej


Poniżej przedstawiono daty zakończenia świadczenia pomocy technicznej dla komputerów z systemem Windows XP lub Windows Vista bez najnowszych dodatków Service Pack:

Świadczenie pomocy technicznej dla systemu Windows Vista z dodatkiem Service Pack 1 (SP1) kończy się z dniem 12 lipca 2011 r. Aby kontynuować korzystanie z pomocy technicznej, należy zainstalować dodatek Service Pack 2 (SP2) systemu Windows Vista.


Świadczenie pomocy technicznej dla systemu Windows Vista bez zainstalowanych dodatków Service Pack zakończyło się 13 kwietnia 2010 roku. Aby kontynuować korzystanie z pomocy technicznej, należy zainstalować dodatek SP2 dla systemu Windows Vista.


Świadczenie pomocy technicznej dla systemu Windows XP z dodatkiem Service Pack 2 (SP2) zostało zakończone 13 lipca 2010 r. Aby kontynuować korzystanie z pomocy technicznej, należy zainstalować dodatek Service Pack 3 (SP3) systemu Windows XP. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat Informacje dotyczące instalowania dodatku Service Pack 3 (SP3) dla systemu Windows XP.








Uwaga

Dodatek SP3 nie jest dostępny dla 64-bitowej wersji systemu Windows XP. Korzystanie z 64-bitowej wersji systemu Windows XP z dodatkiem SP2 oznacza posiadanie najnowszego dodatku Service Pack i uprawnia do korzystania z pomocy technicznej oraz otrzymywania aktualizacji do 8 kwietnia 2014 r. Aby sprawdzić, jaka wersja jest używana na komputerze, zobacz temat Czy na moim komputerze jest uruchomiona 32-bitowa, czy 64-bitowa wersja systemu Windows?.

xomo_pl   12 #90 17.04.2011 23:59

coś mi się wydaje, że znowu jakiś pracownik się pomylił (żle usłyszał a potem powielił etc) i 10 będzie dla visty...
chyba że 10 wyjdzie już po april10/2010 to wtedy brak IE dla visty nie będzie, żadnym zaskoczeniem...

Swoją drogą, dlaczego vista ma tak krótko support? myślą, że każdy kupuje komputer co 4-5lat /np ktoś kto używa pc tylko do neta np, ma komputer z vistą za którą zabulił to nie będzie miał updatów nowych? 5lat po premierze systemu?/?

Co prawda od sierpnia mam 7 (laptop:( ) to uważam, że vista nie była zła....

Siarczyslaw   4 #91 18.04.2011 00:24

I tak Fire Fox jest lepszy więc niech sobie robią na co chcą FF wygra i tak

pciproblem   4 #92 18.04.2011 00:54

normalna kolej rzeczy... to samo jest z WMP, co się wszyscy dziwicie MS tak robi i już
ps. filmik z IE9M
http://youtu.be/Or3wvF9ts0I

lenny7   4 #93 18.04.2011 07:31

Nigdy nie miałem Visty na kompie (no może na chwilę), a Internet Explorer używałem, gdy na świecie nie było jeszcze Firefoksa. Średnio się przejąłem tym newsem:)
Oczywiście M$ chce kasy, i każe kupować ludziom nowe systemy operacyjne, żeby mieli dostęp do jego super wyje**dzonego softwaru.

  #94 18.04.2011 07:39

sprzedali ludziom kupe to niech teraz kase im oddadza a nie oddcinaja sie od wlasnej kupy

CzajAn   5 #95 18.04.2011 07:57

@g00ras

rozumiem, że nie zdążyłeś przeczytać mojego wpisu :p

  #96 18.04.2011 07:59

Najfajniej, że o stan mojego systemu oraz o zasobność mojego portfela dbają najbardziej ludzie którzy sami nie korzystają z IE. Jeżeli chcę i mnie stać to mogę system sobie wymieniać co edycję. Na pewno nie będę (jak to kilku z was pisało) instalował systemu "na chwilę". Nie jestem złodziejem. A prawdą jest to co napisał @SSEE, że i tak większość użytkowników kompów ma na nich windę. Tylko niektórzy się do tego nie przyznają.

  #97 18.04.2011 09:54

To sam sobie Microsoft szkodzi :) Jeśli myślą, że dzięki temu zwiększy się sprzedaż Win7, to się mylą, raczej znów spadnie udział IE w rynku przeglądarek.
Zresztą za IE nikt chyba płakał nie będzie, a ci co będą zmuszeni dla pogodzenia standardów przesiąść się na konkurencję mogą już nie wrócić :) Ja sam jak odszedłem od IE jakieś 5-6 lat temu, tak do dziś włączył mi się on może z trzy razy, a i to wywołany przez jakiś program.

  #98 18.04.2011 10:33

Współczesne przeglądarki w coraz większym stopniu wykorzystują akcelerację sprzętową. Rozsądna decyzja MS, biorąc pod uwagę, że Vista jest najbardziej zasobożernym systemem Windows, do tego komputery, na których jest ona zainstalowana będą miały w momencie pojawienia się IE 10 lekko licząć po 3 i więcej lat.

Clank   3 #99 18.04.2011 11:56

@pdbq

To żeś się popisał teraz swoją "yntelygencją". Jak ty myślisz, że to jest rozsądne, to chyba nie masz pojęcia, co to jest lekkomyślność :)

g_no_m   8 #100 18.04.2011 12:16

@pdbq (niezalogowany)

Tak, yhy, masz rację, wynalazek akceleracji sprzętowej to jest wspaniała nowość, może już niedługo zaczną jakieś gry pod to pisać ;D

Dajesz się nabierać na kłamstwa Micr$oftu. Kiedy wypuszczali Vistę, to wmawiali ci, że przezroczyste ramki okienek naprawdę wymagają sprzętu najnowszej generacji.

Tymczasem ja miałem o wiele bogatszy interfejs w KDE, kiedy jeszcze używałem Celerona 400MHz, 256GB RAM :) I wszystko było konfigurowalne, mogłem osobno ustawiać przezroczystości okien, menu, ikon, ramek, pasków... kształty i rozmiary pasków, ich zachowanie względem okien, reakcje ikon na wskazanie i kliknięcie, sposób sygnalizowania nieaktywności... i to wszystko w gołym KDE, prosto z pudełka, nawet bez dotykania motywów. Kiedy pojawiła się Vista, mieliśmy spory ubaw, YouTube dobrze to pamięta, wystarczy wpisać "Vista vs Linux".

Kłamstwo dotyczące IE jest z tej samej półki. Da się korzystać z akceleracji na starszych systemach, na starszych windowsach też by się dało (Mozilla przecież to robi), gdyby M$ nie odmawiał swoim użytkownikom aktualizacji. Powody nie są techniczne, a czysto biznesowe.

bart86   8 #101 18.04.2011 12:52

pdbq (niezalogowany)
4 letni komputer będzie miał dwurdzeniowy procesor, 4GB ramu i w miarę wydajną grafikę dla ciebie to za słaby komputer na viste to według ciebie jakiego super komputera potrzebuje ten system? haha;]

momentus   5 #102 18.04.2011 13:58

Az milo spojzec ze Opera ma jednak wielu uzytkownikow. Mnie osobiscie nie zalezy na IE nr kolejny. W koncu az taki super to nie jest, a wybor przegladarek w/g swojego gustu jest spory. Pozdrawki dla milosnikow Opery :)

lenny7   4 #103 18.04.2011 19:53

A dla wszystkich zainteresowanych, zapraszam do wykopania i wypełnienia ankiety dotyczącej używanego systemu operacyjnego i przeglądarki. Czyli dokładnie to, co użytkownicy DP lubią najbardziej:D
http://www.wykop.pl/ramka/708201/jakich-systemow-operacyjnych-uzywaja-uzytkownic.../

  #104 18.04.2011 20:40

@Sławekn
O to im chodzi,nie wiedzą jak wymusić zmianę dominującej wersji Windows i $ dla siebie,gdzie jest Sweet Dżola,która wręcz zachwala MS i jako pierwsza dostaje za darmo każdy nowy Windows,bo pracuje w MS

  #105 18.04.2011 20:50

MS na pewno pogoni z IE, bo niby czemu nie, ma kasę i cóż mu trzeba więcej, żeby nie było że jestem jakimś tam fanboyem MS z lisa korzystam.

  #106 18.04.2011 21:34

Microsoft strzelił, strzela sobie znowu w stopę. Tym razem w mniejszym stopniu, ale jednak. W Microsoft Polska w zapytaniu konsultanta o Vistę Home Premium 32bit, padła odpowiedź: Po wydanym dla Visty SP2 przez 24 miesiące, czyli do 2012r okolice końca lipca, oraz że jeszcze będzie wspierana po wyjściu SP3 przez kolejne 24 miesiące, podkreślając ŻE JEŻELI ZOSTANIE WYDANY SP3 dla Visty. Co do Windows XP jeszcze będzie wspierany po wydanym SP3 przez 24 miesiące. To co robi Microsoft jest metoda wymuszenia do zmiany aktualnych systemów na Windows 7, lub przyszły Windows 8.

  #107 18.04.2011 22:29

pragnę zauważyć, że apple z safari również tak robi, trzeba zmuszac ludzi do migracji na nowy system żeby zapobiec stagnacji... zresztą zawsze możecie spróbować alternaywnych przeglądarek...przecież tak nikt IE nie lubi...

  #108 19.04.2011 07:44

na szczęście to nie jedyna przeglądarka i w dodatku najgorsza mimo milionów wpompowanych w produkcję i reklamy. Jako szczęśliwy użytkownik visty zupełnie nie czuję się olewany. Po prostu zysk taki, że nie zmarnuję kolejnych minut na instalację softu którego i tak od lat nie używam. Opera Forewer!!

  #109 19.04.2011 10:21

@g_no_m, bart86;

Akceleracja sprzętowa pojawiła się w przeglądarkach całkiem niedawno (btw, pomysł MS, powielony następnie przez innych). jedni narzekają, że MS za wolno idzie do przodu i wciąż wspiera stare technologie (w XP Mode dla Win7 jest wciąć IE6!), inni natomiast - że na siłę zmusza użytkowników do przejścia na nową platformę. Kto ma rację? Chyba i jedni i drudzy :)

bart86   8 #110 19.04.2011 11:42

pdbq (niezalogowany)
to że akceleracja sprzętowa pojawiła się niedawno wcale nie znaczy że trzeba do niej nowy sprzęt piszesz bezsens

Johny   6 #111 19.04.2011 12:44

Bo według Microsoftu IE ma być dodatkiem do nowego systemu,już nieudostępnienie IE9 dla XP zapowiadało takie posunięcie,widzą,że nie ma jak wymusić szybkiego porzucenia XP,niech obniżą ceny Siódemki,Firefox 5 będzie pewnie potrafił to co IE 10 i działał na XP,do tego Google testuje coraz nowsze wersje Chrome i Opera Software też nie śpi

  #112 19.04.2011 13:32

Tak naprawdę to IE nie jest jakąś super wypasioną szybką i bezpieczną przeglądarką aby dla niej aż kupować nową wersję Windows'a. Trzeba brać też pod uwagę, że wraz z kolejnymi edycjami Windowsa wzrasta zapotrzebowanie systemu, dlatego zmiana wersji samego systemu operacyjnego nie zawsze jest prosta ponieważ czasem wymaga rozbudowy lub wymiany całego komputera, która wiąże się z dodatkowymi kosztami.
Tak naprawdę Vista z tego co słyszałem nie należała do najlepszych edycji Windows'a więc osoby posiadające ten system albo wróciły do xp, albo zaryzykowały i zainstalowały 7.

  #113 19.04.2011 17:09

@bart86; spróbuję najprościej, jak się da: po co dodatkowo obciążać komputer, który jest już i tak ociążony przez zasobożerny system operacyjny? IE10 ma być domyślną przegl adarką dla Win8, więc dostosowanie go do jednej starszej wersji systemu (tj. Win7) chyba wystarczy? Inaczej: skoro komuś wystarczy Vista, to dlaczego mu nie wystarczy IE9 lub inna konkurencyjna przeglądarka?

  #114 19.04.2011 19:48

mam vistę na lapku ale nie czuję się urażony w żaden sposób bo poprostu nie używam Explorera. Używam Firefoksa od ładnych kilku lat. Pozdrawiam

  #115 19.04.2011 20:41

@pdbq (niezalogowany)
Jak Vista jest zasobożerna, skoro była pre-instalowana na maszynach już bardzo mocnych, z dużą ilością RAMu, wielordzeniowymi CPU, i mnóstwem CUDA'ownych dodatków w GPU?
Początek Visty może i był trudny, ale nie zapominajmy, że ci, którzy teraz pracują na niej nie mają słabych komputerów i taki "bonus" w postaci IE10 niewiele by tutaj pogorszył sytuację. Bardziej martwiłbym się, gdy w końcu pojawi się "Diablo III", o wydajność kompów z Vistą... :):)
Jakieś głodne kawałki tu wciskasz...
Ale zgodzę się z ostatnim twoim zdaniem:
"skoro komuś wystarczy Vista, to dlaczego mu nie wystarczy IE9"...

bart86   8 #116 20.04.2011 03:13

pdbq (niezalogowany)
kolejny raz udowadniasz że nie wiesz o czym piszesz akceleracja sprzętowa wcale dodatkowo nie obciąża komputera tylko rozkłada obliczenia miedzy grafiką a procesorem które wcześniej obsługiwał tylko procesor co pozwala procesorowi zająć się w większym stopniu innymi zadaniami a dodatkowo przyspiesza to czym zajmuje się procesor razem z grafiką
ilość obliczeń zostaje taka sama tylko grafika część przejmuje na siebie co przyspiesza cały proces rozumiesz czy mam ci to narysować?

  #117 20.04.2011 08:37

Niech mikrosoft wogóle nie wydaje IE łaski nam nie robi mamy inne lepsze przegladarki do wyboru .

  #118 21.04.2011 11:02

@bart86
nie napinaj się tak, bo ci żyłka w... pęknie :) na czym polega "rozłożenie obliczeń między grafiką a procesorem"? ;) zakręciłeś się chyba trochę... owszem, akceleracja sprzętowa GPU, jak sama nazwa wskazuje, polega na przyspieszeniu wyświetlania stron - dzięki przeniesieniu na przeniesieniu części operacji, które normalnie wykonuje procesor na jednostkę graficzną. Pytanie: czy GPU, które w WinV jest i tak mocno obciążone, będzie przez to obciążone mniej, czy bardziej? Drugie pytanie: czy komputery produkowane 3-4 lata temu miały (statystycznie) gorsze, czy lepsze parametry? trzecie pytanie: czy Vista chodzi płynnie na pececie z 1GB RAM i zintegrowaną grafiką? Windows 7 owszem, np. na moim netbooku.

  #119 27.04.2011 14:30

@kawka78
Dla jasności: mam Windows 7 Home Premium na wspomnianym netbooku (z CPU Intel Atom @1.86GHz), laptopie (Intel Core Duo 1.86GHZ) i desktopie (Intel Core i7 4.5GHz); poprzednio miałem Vista Home Premium SP2 na w/w laptopie (testowany z 1GB, a nastgępnie z 2GB RAM), więc mam doskonałe porównanie wydajności obydwu systemów... czyli tak jak mówisz, dalsza dyskusja nie ma sensu :)

dymsza4   5 #120 27.04.2011 15:45

I tak nie używam IE. Jakoś inni mogą tworzyć przeglądarki na starsze systemy a Microsoft nie chce tego robić.

  #121 02.10.2011 13:04

Firefox rządzi ! :)

  #122 19.03.2013 20:02

żadna strata - są inne przeglądarki...

  #123 21.03.2013 17:35

Pracuję głównie na Viscie, bo z trudem, ale jednak chodza na niej programy, na które wydałem majątek. Mam tez Windows 7 na lapie. Microsoft zachęcał mnie, jako uzytkownika W7 do aktualizacji IE do wersji 10, bo jest bezpieczniejsza i w ogóle lepsza generalnie. A więc typowe, marketingowe bla ble blu...
Skoro jednak Vista nadal jest aktualizowana/obsługiwana przez MS, to dlaczego producent tego OS-a postanowił olać bezpieczeństwo uzytkowników Visty? No bo skoro IE10 jest bezpieczniejsza od IE9, to chyba wypadałoby pomyśleć o uzytkownikach wcześniejszej, nadal obsługiwanej przez WUpdate wersjo OS-a. Ot, cały Microsoft. Wiejska banda i tyle... Zero profesjonalizmu, chamskie nastawienie na zysk.
Za kilka miesięcy po prostu odłączę Vistę od sieci i nadal będę mógł na niej pracować, a osem sieciowym niekoniecznie będzie produkt M$. Nawet napewno nie będzie nim Windows. I nie zrobię tego z głupiej przekory, czy gniewu. Zrobię to z wyrachowania.

Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.