Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Jak to Dżola przeszła na Internet Explorer 8 ;) Cz. 1

Witam!

Może bez słowa wstępu? OK. Od trzech lat byłam użytkowniczką przeglądarki Mozilla Firefox. Zdążyłam się przyzwyczaić i wszystko było fajnie, aż przyszedł dzień w którym przez zawieszenie się tej przeglądarki straciłam kilka godzin pracy. Nie było by w tym nic dziwnego ponieważ programy zwykłe się wieszać. Jednak? Problem w tym że przeglądarka zawiesiła się na innej otwartej karcie w której przeglądałam w przerwie różne strony.

I przyszedł ten dzień!

Postanowiłam spróbować czego innego, padło na Internet Explorer 8, dlaczego? Ponieważ przeglądarka ta tworzy karty w osobnych procesach, uniemożliwiając jednej z nich zawieszenie całej przeglądarki. Ponieważ jestem użytkowniczką Windows 7 to problem z instalacją/aktualizacją starszego IE rozwiązał się sam i pełna zapału uruchomiłam te "potworne narzędzie".

Dlaczego "potworne narzędzie"? Jak dotąd naczytałam się na temat ogólnie IE, niestety nieciekawych rzeczy. Ano że dziurawa, wolna, wiesza się. Więc pełna sceptycyzmu odpaliłam ten wynalazek MS ;)

Przeglądarka się uruchomiła (dość szybko, na pewno dużo szybciej niż Firefox), przywitała mnie radośnie główna strona MSN. Pierwsza myśl: Reklamy! Właśnie, reklamy, jak tu je blokować. W Firefoxie jest AdBlock i po problemie ;) Ale tutaj? Jak tu blokować reklamy? Więc postanowiłam poszperać w Google, i wygrzebałam "Simple AdBlock".

Wtyczka zainstalowana więc testujemy :)

Od razu jedna rzecz mnie bardzo zdziwiła. Przeglądarka zdumiewająco szybko wczytuje strony. Podczas gdy w Firefoxie strony były wczytywane "po kolei", pierwsze pojawiał się tekst a potem inne elementy (obrazki, bannery) i było to zauważalne. W IE8 strony otwierają się całe, po prostu klikam w interesującą mnie stronę na pasku "Ulubione" i strona pojawiać się cała w mgnieniu oka. Zdziwiona szybkością uruchomiłam Firefox i postanowiłam przeprowadzić mały test ;)

Opróżniłam cache i "ciasteczka" obu przeglądarek, następnie przeprowadziłam po 10 prób wczytania dość złożonego portalu (wp.pl) na każdej z przeglądarek. Mierzyłam czas jaki upływa od kliknięcia w odnośnik na pasku do pojawienia się pełnej strony. We wszystkich dziesięciu próbach wygrał IE8, podobnie na DobreProgramy.pl ;)

I tyle o wydajności. By być obiektywna muszę przytoczyć jedną małą wadę tej przeglądarki. Wolne otwieranie nowych kart! Co prawda da się przyzwyczaić ale mam nadzieję że Microsoft zoptymizuje tą czynność :/ Dobra rada, nie ufajcie benchmarkom, nie słuchajcie nawoływaczy i innych mesjaszów słuszności "wolnego" (i to jak cholera) oprogramowania.

Spróbujcie sami i przekonajcie się co jest szybsze, lepsze.


W następnym odcinku: Funkcje oraz innowacje ;)

Miłej lektury i zapraszam do komentowania :) 

Komentarze

0 nowych
  #1 03.02.2010 16:54

Wypróbuj Chrome :)

  #2 03.02.2010 16:56

"w Firefoxie strony były wczytywane "po kolei", pierwsze pojawiał się tekst a potem inne elementy (obrazki, bannery) i było to zauważalne. W IE8 strony otwierają się całe"

Dziwne to bo u mnie Firefox wczytuje strony wolno a całe, a IE po kawałeczku.

"Mierzyłam czas jaki upływa od kliknięcia w odnośnik na pasku do pojawienia się pełnej strony. We wszystkich dziesięciu próbach wygrał IE8"

Stoperem to mierzyłaś ? W jednym z Twoich komentarzy przeczytałem, że zmierzyłaś ładowanie stron i wyszło Ci o 0,1 sekundy szybciej w IE. Dość ciekawe ale ja bym tej różnicy nie odczuł.

Śmierdzi mi tu wielką prowokacją w stronę innych użytkowników (nie pierwsza i nie ostatnia).

  #3 03.02.2010 17:04

W tym momencie do przeglądania stron może i się nadaje, tak samo jak nadają się inne przeglądarki, problem w tym, że gdyby wszyscy webmasterzy zaczęli tworzyć witryny zgodnie z obowiązującymi standardami to niewiele byś sobie pooglądała. Problem polega na tym, że ze względu na wielki udział w rynku IE każdy twórca strony sprawdza jak wygląda jego dzieło także na przeglądarce MS. Nawet nie wiesz jak bardzo irytująca jest to praca.

  #4 03.02.2010 17:10

@Wasu
Masz racje, ale z drugiej strony dzięki niej (czuć jej prowokacje na kilometr) wielu zrozumie czemu IE nie używać.

Eru   5 #5 03.02.2010 17:18

IE może szybciej się otwiera o jest zaimplementowany w system przecież :P

Śmieszy mnie tekst, że IE dobrze otwiera strony - ponieważ ma problemy z nowymi standardami a webmasterzy mają z optymalizacją dla niej strony w pi..u pracy...

sWeeT-Dżola ;)   6 #6 03.02.2010 17:21

Ja tam nie spotkałam się ze stroną która by się niepoprawnie otwierała ;)

A że webmasterzy mają więcej pracy to dzięki temu więcej zarobią.

  #7 03.02.2010 17:22

Dzieki Tobie wiem jak zablokować reklamy w Firefoxie :D ...niby taki pryszcz, niby mi to wcześniej nie przeszkadzało... zerknąłem na ten twój wpis i prosze! człek sie całe życie uczy
Dzieki!

Ludvick   7 #8 03.02.2010 17:25

@Tonic
[[W tym momencie do przeglądania stron może i się nadaje, tak samo jak nadają się inne przeglądarki, problem w tym, że gdyby wszyscy webmasterzy zaczęli tworzyć witryny zgodnie z obowiązującymi standardami to niewiele byś sobie pooglądała. Problem polega na tym, że ze względu na wielki udział w rynku IE każdy twórca strony sprawdza jak wygląda jego dzieło także na przeglądarce MS. Nawet nie wiesz jak bardzo irytująca jest to praca.]]

Właśnie, Tonic, myślę, że jedyną drogą zmiany tego stanu rzeczy, jest po prostu olanie przez webmasterów niespełniania standardów przez IE. Wyobraźmy sobie, że oto wszyscy twórcy stron nagle porzucają wspieranie "standardów IE"...? Ale byłby szok...

misiek440v2   7 #9 03.02.2010 17:27

A że webmasterzy mają więcej pracy to dzięki temu więcej zarobią.

gów.. prawda

sWeeT-Dżola ;)   6 #10 03.02.2010 17:28

@Ludvick
"Wyobraźmy sobie, że oto wszyscy twórcy stron nagle porzucają wspieranie "standardów IE"...? Ale byłby szok..."

Wyobraźnię to ty masz xD Muszę to przyznać ;)

"W statystykach Net Applications w ujęciu globalnym (pod uwagę brane są wszystkie wersje danej aplikacji) za styczeń 2010 r. pierwsze miejsce zajmuje Internet Explorer z udziałem 62,12%, drugie miejsce na liście najczęściej używanych przeglądarek zajął Firefox z udziałem 24.43%, natomiast trzecie miejsce przypadło Chrome'owi Google'a 5,22%. "

http://www.pcworld.pl/news/355546/Internet.Explorer.8.najczesciej.uzywana.przegl...

Olewać to sobie możesz w polsce gdzie króluje FF.

Olejesz IE? Oleje cię 63% internautów i pójdą gdzie indziej ;)

misiek440v2   7 #11 03.02.2010 17:39

Olejesz IE? Oleje cię 63% internautów i pójdą gdzie indziej ;)

zależy do kogo masz kierowaną stronę.

Kiedyś się uśmiałem podglądając pliki css bodajże WP ale pewny nie jestem. I były tam komentarze ludzi pracujących nad stroną.
Nie przytoczę tego dosłownie bo i pewnie nie znajdę (a było to z rok albo 2 temu)
ale wyglądało mniej więcej tak:

1-wsza poprawka dla IE
odpis Admina: nie działa jak powinno
2-druga poprawka dla IE
odpis admina: dalej nie działa proszę poprawić
3-cia poprawka dla IE
Odpis admina: do cholery dalej nie działa
Odpis Webmastera To sobie **** sami to zróbcie . Je.. IE

Uśmiałem się po pachy, ale tak jak się człowiek głębiej zastanowi to to jest straszne :D

sWeeT-Dżola ;)   6 #12 03.02.2010 17:42

@misiek440v2
Może i masz rację z punktu widzenia webmastera ale powiedz mi: "Co mnie to wszystko obchodzi?"

Przeglądam neta i tyle ;)

Miejmy nadzieję że w IE9 się to zmieni ;)

Ludvick   7 #13 03.02.2010 17:42

@sWeeT-Dżola ;)
"(...) Olejesz IE? Oleje cię 63% internautów i pójdą gdzie indziej ;)"

Czy Ty się uczyłaś kiedyś czytać ze zrozumieniem? Powtarzam: ZE ZROZUMIENIEM. Napisałem:

"Wyobraźmy sobie, że oto wszyscy twórcy stron nagle porzucają wspieranie "standardów IE"..."

W zdaniu powyżej jest słowo wszyscy (WSZYSCY). Nie miałem na myśli "wszyscy w Polsce", czy "wszyscy o IQ poniżej 20", czy "jacykolwiek inni wszyscy". Po prostu WSZYSCY (w znaczeniu każdej osoby, która tworzy strony internetowe).
Założenie jest oczywiście hiper-teoretyczne (znaczy: bardzo bardzo bardzo teoretyczne, aż do bólu), aczkolwiek, pomarzyć zawsze można...

misiek440v2   7 #14 03.02.2010 17:52

Tylko często małe strony nie są robione pod IE, bo nie zajmuje się nimi firma tylko prywatne osoby.
Ja nie jestem fanem firefoxa, bo dla mnie też jest za ciężki. Ostatnio moją domową domyślną przeglądarką jest Chrome 4.x
Nie ma dla mnie idealnej, ale gdzie mogę to odradzam IE właśnie za te olewanie standardów.

AdamMz   3 #15 03.02.2010 17:53

"A że webmasterzy mają więcej pracy to dzięki temu więcej zarobią."

Chyba nie wiesz co piszesz.
Może niech się inni webmasterzy wypowiedzą, ja już nie mam siły na takich ludzi jak Ty. Nie wiem gdzie pracujesz, ale pracuj 3x więcej to może w nagrodę szef z uśmiechem poklepie cię po plecach.

Tak dla informacji, czas wczytywania strony zależy również w dużej mierze od webmastera, prędkości "wczytywania stron" pod różnymi przeglądarkami to odczucie subiektywne.

@Ludvic
"Tonic, myślę, że jedyną drogą zmiany tego stanu rzeczy, jest po prostu olanie przez webmasterów niespełniania standardów przez IE"

Marzenie ściętej głowy... :(

gothmori   4 #16 03.02.2010 17:54

›sWeeT-Dżola ;)

"Przeglądarka się uruchomiła (dość szybko, na pewno dużo szybciej niż Firefox),"

bo IE ma załadowane większość składników. Jak na taki stan rzeczy to on raczej muli...

Niedawno chwaliłaś się przejściem na otwarto-źródłowe Chrome... ;]
Jak patrzę na Twojego useragenta to jakoś nie chce mi się wierzyć że ten Twój IE chodzi szybciej...

Co do samego IE to kiedyś robiłem testy na blogu... niestety od długiego czasu blog nie istnieje a grafika chyba skasowana... IE wypadał w przetwarzaniu javascriptu ok 20 razy wolniej od Firefoxa 3.0 :)

  #17 03.02.2010 17:56

Polecam Operę ;)

  #18 03.02.2010 18:01

"@misiek440v2
1-wsza poprawka dla IE
odpis Admina: nie działa jak powinno
2-druga poprawka dla IE
odpis admina: dalej nie działa proszę poprawić
3-cia poprawka dla IE
Odpis admina: do cholery dalej nie działa
Odpis Webmastera To sobie **** to zróbcie . **** IE"

dobre :)

duffee   11 #19 03.02.2010 18:05

figari Zgadzam się z Tobą. Używam Opery 10.10 i nie zamienię jej na inną. A IE wykorzystuje do aktualizacji tylko ;p

Sca_la   7 #20 03.02.2010 18:21

A ja mam pytanie? Kogo to obchodzi, że jakiś troll przeszedł na IE?

Używaj sobie tego dalej i nie zatruwaj ludziom życia...

BTW Lepiej nam powiedz kto "ci" (celowo z małej) płaci za reklamowanie tego **** ;> Ja bym "ci" nic nie zapłacił bo w "twoim" wykonaniu to raczej antyreklama :)

Azet   8 #21 03.02.2010 18:32

Czemu jape wybieliłaś? :)

  #22 03.02.2010 18:32

To chyba jedyny plus IE8, że otwiera zakładki w osobnych procesach (pozostałe przydatne funkcje można uzyskać instalując Avant), niemniej jednak ja nie rozumiem dlaczego autorka jest tak nieroztropna, że KILKUGODZINNEJ pracy nie zapisała. A co do zawieszania się przeglądarki na różnych stronach - to normalne w każdym tego typu programie (mnie zdarza się nawet zawieszenie przy starcie FF w Ubuntu), a co do ich szybkości i jakości wczytywania stron - dla mnie wszystkie mają porównywalne, znośne parametry - tu nie ma się o co sprzeczać.

BenderBendingRodriguez   6 #23 03.02.2010 18:46

@sWeeT-Dżola

No tak, Ciebie znowu nic nie obchodzi, wszyscy muszą dobrze pisać strony żeby slitaśnej dżoli działało, Microsoftu to też nie obchodzi a reszta cierpi, w końcu zaczniesz trafiać na strony które będą Ci się chrzanić na IE (ale póki co Twoja ukochana nasza klasa działa świetnie). Aha, ostatnio twierdziłaś że przerzuciłaś się na Google Chrome to pytam się w takim razie czemu ten wpis o IE? Czy Ty może te konto na MSDN dostałaś od Microsoftu za promowanie ich produktów na serwisach typu dp ?

Twoje wpisy są jak notki Microsfotu o wyższości IE 8 nad wszystkimi innymi przeglądarkami, zero konkretów, mydlenie oczu i gwiazdki na niebie.

  #24 03.02.2010 18:50

IE jest najlepsze, Dżola ma rację. IE8 działa szybko.
Dżola fajna z Ciebie laska :*

  #25 03.02.2010 18:54

Następny odcinek powinnaś nazwać: "Jak to Dżola nawróciła się na Chrome..." ;)

  #26 03.02.2010 19:01

wystarczy nie karmić trolli, i tyle w temacie.

sWeeT-Dżola ;)   6 #27 03.02.2010 19:22

@qwez
Może i do tego też dojdziemy ale bez słowa "nawróciła" ;)

Karach   3 #28 03.02.2010 19:43

Przyznam że ja sam używałem FireFoxa przez kilka ostatnich lat. Pamiętam wersje 2.0, 3.0, 3.5 i obecną 3.6. Niestety przyznam rację Dżoli - strony ładują się coraz wolniej z każdą odsłoną nowego liska. Nie popieram tego stwierdzenia wynikami żadnych badań, gdyż takowych nie robiłem - mówię jedynie o własnym odczuciu.
Po zainstalowaniu wersji 3.6 stwierdziłem, że warto rozejrzeć się za jakąś alternatywą. Polecanego przez autorkę tego bloga IE nie lubię i nigdy nie lubiłem (też bez wyraźnego powodu, ponownie to moje własne odczucie :) ), Opera natomiast wydała mi się taką samą kobyłą jak FireFox. Niemniej jednak wiele razy w komentarzach tematów odnośnie przeglądarek na DP widywałem opinie o cudownym Chrome i jego zapierającej dech w piersiach szybkości. ;) Postanowiłem więc wypróbować to "cudo".
Okres testowy jest na razie dość krótki, ale odczuwalna szybkość ładowania stron jest znacznie wyższa niż w FireFoxie.
Dodatkowym atutem Chroma w obecnej wersji są wtyczki - bez problemu znalazłem wszystkie te, których używałem w przeglądarce Mozilli, więc migracja przebiegła "bezboleśnie".
Jak będzie dalej - zobaczymy. ;)

  #29 03.02.2010 19:45

FF 3.6 jest o wiele stabilniejsza, włączone mam z 700+ kart od kilku tygodni, może miesiąc i ani razu się nie wysypał ( bez porównań do Chrome, Opery itd. miałem, testowałem, wiem co i jak... ) Również mam Win 7 (32-bit) i testowałem IE 8, faktycznie każda karta osobny proces.... fajny bajer, ale co z tego z koro zaczyna się sypać np. na YT, przy większych ilościach kart itd. co prawda wyłącza się ta karta która się wysypała, dobra... ale co z tego z koro po przywróceniu jej z powrotem znowu pada ? jedyne co mi się podoba to różne kolory kart np. 3 karty strony dobreprogramy zielone, 2 pclab niebieskie itd. itd. oczywiście kolory podałem przykładowe.

DawidDS4   5 #30 03.02.2010 19:49

Uruchamianie wp na moim internecie z rekordowymi pingami (czytać. radiówka):

IE- 43 sekundy (na prawdę!!)
FF - 13 sekund (chcę dodać, że mam 7 dodatków)

Tak więc IE zostaje w tyle, a jedyne jego plusy to te karty mające osobne procesy i piorunująco szybki start.

BenderBendingRodriguez   6 #31 03.02.2010 19:58

@DawidDS4

Jak już ktoś wcześniej zauważył IE zawdzięcza szybki start tylko dlatego że system używa BITS (background intelligent transfer service) które zaś jeśli dobrze mi się zdaje jedzie na bebechach IE co automatycznie powoduje że wszystkie składniki IE znajdują się w cachu co skutkuje szybkim startem.

DawidDS4   5 #32 03.02.2010 20:02

@BenderBendingRodriguez Tak zauważyłem to, ale nie zmienia to faktu, że i tak IE nie jest lepszy od FF.

n-pigeon   5 #33 03.02.2010 20:03

Część druga powinna być zatytułowana "Jak dżoła zrobiła kupkę", prawdopodobnie będzie tam więcej tam więcej konkretów.

Jak na razie idziesz łeb w łeb z MS, piszecie równie bezwartościowe zestawienia i nie konkretne informacje ;)

marius142   3 #34 03.02.2010 20:05

A ja napiszę tak: Czemu jak użytkownicy linuksa zachwalają swój system piszą że jest on najlepszy i wszystko co z nim związane to nikt nie nazywa ich trollem,ale jak sWeeT-Dżola zachwala windows to od razu jest afera i lecą w kierunku niej takie określenia.Dla mnie to jest co najmniej dziwne.Nawet jak Ona próbuje czasami prowokować to robi to w taki sposób że zawsze wygrywa te potyczki.Więc dajmy jej prawo do własnego zdania.

n-pigeon   5 #35 03.02.2010 20:21

@marius142
Troll to troll, nie ważne czy linuksiarz czy windowsiarz zło to zło. Podaj mi linka gdzie wygrała bitwę na argumenty, bo jak na razie kończyły się na tym, że ją wszystko nie obchodzi i "co z tego". Już nie mówiąc o tym że nie miała żadnych konkretnych argumentów poza historyjkami "moja znajoma ma duże stopy".

MrMoon   6 #36 03.02.2010 20:32

Cała ta Dżola czy jak jej/jemu tam to trollowa prowokacja i tyle :)
Jak chcecie dyskutować Wasza sprawa :)

  #37 03.02.2010 20:33

sWeeT-Dżola ;): To nie do końca tak, jak piszesz. Podam Ci prosty przykład. Aby strona dobrze się wyświetlała pod IE zwykle mamy do czynienia z całym asortymentem CSSów oraz JavaScriptów, które dbają o to, aby strona się dobrze wyświetlała. Takie javascripty działają wlocie na całym dokumencie html'a.

Często IE ma z nimi problem i wstrzymuje renderowanie strony do czasu wykonania się JavaScriptu. Często też jest generowane zwykle większe obciążenie procesora - więc tak naprawdę jeśli używasz laptopa to może mieć znaczenie to z jakiej przeglądarki korzystasz. Przyznam, że wiele zachodu z DP pod MSIE8 nie mieliśmy, ale starsze wersje przeglądarki często powodują różne problemy, których źródła trzeba doszukiwać się w praktycznie 6 latach nierozwijania silnika IE.

Mam cichą nadzieję, że MSIE9, które ma w jakiś sposób już wspierać nawet CSS3 sprawi, że do użytkownika tej przeglądarki nie będą leciały rzeczy, które mają naprawić robotę panów z Redmond :) Cieszę się, że MS wreszcie zdał sobie sprawę z tego jak ważne są standardy sieciowe i aktywnie (w 2009 roku bardzo mocno się udzielał) zaczął pracować nad nimi.

sWeeT-Dżola ;)   6 #38 03.02.2010 20:49

@tomick
Podzielam twoje zdanie co do zatrzymań przetwarzania stron bo się tak akurat nieraz zdarza.

Twoje nadzieje co do MSIE9 też podzielam i mam nadzieję że MS zrobi IE9 porządnie.
Chciałabym by spełnili zapowiedzi z wykorzystaniem GPU do przetwarzania - bo może to wpłynąć w znaczny sposób na wydajność tej przeglądarki ;)

natus08   7 #39 03.02.2010 20:54

Bardzo fajny wpis :) Gratuluję odwagi i pomysłowości.
Sam u siebie też zrobiłem mini-mini test :P Przy kilku kartach u mnie firefox pożerał 102mb pamięci. Za to IE 93mb pamięci. Różnica jest.
Ale obecnie z przyzwyczajenia i wygody rozmieszczenia poszczególnych opcji firefoxa nie przestanę korzystać z niego - mimo to z IE równie często korzystam, ponieważ wiele stronek dobrze załaduje mi tylko pod nim.
Tylko, że nigdy jakoś nie miałem czasu spojrzeć inaczej na IE :P

turowicz   2 #40 03.02.2010 21:07

Simple Adblock jest w formacie MSI, co pozwala ją dystrybuować przez GPO do wszystkich komputerów danej domeny - fajna rzecz dla adminów, którym zależy na obniżeniu obciążenia łącza. Po przeczytaniu twojego posta sam spróbowałem znowu poużywać IE (kiedys przestalem jak jeszcze nie miał zakładek i adblocka).

  #41 03.02.2010 21:09

Tez do IE8 nic nie mam... przynajmniej jaka nierobiona bylaby inna przeglardka tak IE zawsze wszystko otworzy i to akurat jest w niej fajne...ale osobiscie najbardziej pasuje mi Safari :)

Gitma-Dżones ;<   4 #42 03.02.2010 21:18

Chrome ma większą/lepszą przyszłość. Przesiadłem się z FF właśnie na Chrome. Czekam na synchonizację zakładek pod linuxa. Czy może już jest?

hasta   2 #43 03.02.2010 21:31

@Tonic
Nie **** bzdur za przeproszeniem. Wcale nie trzeba się męczyć by napisać stronę pod IE8 - ba w ogóle nie trzeba! Jeśli napiszesz poprawnie stronę, zgodnie ze standardami to na pewno dobrze się wyświetli, tak jak w Firefoxie czy Chrome. Co ciekawsze dużo częściej problem z wyświetlaniem właściwym stron ma Opera niż Internet Explorer 8. Nie gadać jak się nie znacie;]

misiek440v2   7 #44 03.02.2010 21:44

ja pod Linuksem używam xmarks w niestabilnej wersji przeglądarki.
zobacz z czego pisze. Synchronizuje mi z FF i podobno też jest na IE.

Extraordinarykid   6 #45 03.02.2010 21:51

Internet Explorer, to przeglądarka która sprawuje się przyzwoicie.
Niejednokrotnie, kiedy nie mam czasu czekać na ładowanie się firefoxa, używam właśnie IE.

Trolle, to każdy z was, który tak naprawdę nie ma pojęcia o różnicach, a tylko potraficie obrażać innych.

Krytyka za nic, bezpodstawne obrażanie, wyśmiewanie. Wy się na pudelka nadajecie..

Skupcie się na czymś, opiszcie coś, to pośmiejemy się z was.
Połowa pewnie nie wie, na jakim silniku działa jego przeglądarka, hmmm ?

Gitma-Dżones ;<   4 #46 03.02.2010 21:52

Misku, xmarks jest OK :}

Fajnie byłoby mieć na chrome pod linuxem zarządzanie zakładkami zintergrowane z google accountem + synchronizacja.

misiek440v2   7 #47 03.02.2010 22:01

właśnie sprawdzałem i jest nawet devloperska wersja, u mnie jest już 5 coś tam(już jestem po aktualizacji). i ma synchronizacje z kontem google

  #48 03.02.2010 22:02

Dżolu, pamiętaj, że świat nie kończy się na wynalazku microsoft a także na lisku. Ja w pracy musze korzystać z kilku przeglądarek niestety - jedna aplikacja działa tylko na IE, druga działa wydajnie na Firefox okropność - wspominam o tym, gdyż znam je wszystkie i wiem czego można się po nich spodziewać.

Spróbuj może Opery. Jest to jedyna przeglądarka na której od 7 lat się nie zawiodłem. Opera to też pzregląarka z której Mozilla i inni kopiujądobre i sprawdzone pomysły ;)

Odnośnie ładowania - IE tego nie ma, za to firefox i opera posiadają parametr, który definiuje sposób ładowania - ładuj całą stronę do pamięci, jak już będzie cała to wtedy wyświetlaj, bądź też to co zostanie załadowane niech od razu wyświetla. To tylko od nas zalezy jak przeglądarka będzie pracować.

Gitma-Dżones ;<   4 #49 03.02.2010 22:03

@ Extraordinarykid

A niechto, przekonałeś. Podrzuć mi IE na debiana.

-------------------------------------------------------------------------------

@ sWeeT-Dżola ;)
"Może i masz rację z punktu widzenia webmastera ale powiedz mi: "Co mnie to wszystko obchodzi?""

Sumienia nie masz? Jadłaśbyś chleb utworzony ręczkami niewolniczej pracy dzieci z Afryki? Dlaczego nierusza Cię ból i spędzone noce webmasterów, które robią wszytko (często za friko), żebyś mogła spokojnie surfować po necie?

jurii1991   3 #50 03.02.2010 22:08

Wiesz Dżola czemu Ci się pomału karty włączają? Jak nie używasz javy to wyłącz sobie w Addons-ach ją i karty będą się normalnie otwierały nowe-puste. ;)

Extraordinarykid   6 #51 03.02.2010 22:13

@Gitma-Dżones ;<

@ Extraordinarykid

A niechto, przekonałeś. Podrzuć mi IE na debiana.

-------------------------------------------------------------------------------
A masz !

http://www.debianadmin.com/running-internet-explorer-debian-and-ubuntu-linux.html

Gitma-Dżones ;<   4 #52 03.02.2010 22:24

@ Extraordinarykid

I jak, dobrze to śmiga pod IE4linux? Czy będą przez to dostępny poprzez SweetDżolę opisane dobrodziejstwa?
I też jak jest sprawa z legalnością IE4linux? Kiedyś nie było do końca dobrze, czy coś się zmieniło?

@misiek440v2
Brilliant! Juz zmienam na unstable. Będę wspierał rozwój i będę miał --enable-sync


W sumie Dżola dobrze robi że nie boi się korzystać z tego co jest publicznie potępiane. Tym bardziej kiedy szybciej działa.




Flint   4 #53 03.02.2010 22:44

@sWeeT-Dżola ;)

Mam do Ciebie pytanko.

Jako, że jesteś tak obeznana z IE8 to może mi podpowiesz jak sprawić, żeby Flash działał na IE8 64bit bo nie mogę wtyczki zainstalować. Zresztą nie działa na nim też Windows Live Toolbar i nie tylko.

Byłbym bardzo wdzięczny za radę. Pozdrawiam

Extraordinarykid   6 #54 03.02.2010 22:47

@Gitma-Dżones ;<

I tak pewnie nie bedziesz tego używał, więc nie zagłębiam się w to.
Pokazuję tylko, że wybór autorki jest dostępny na Linuxach.

Jak z legalnością ?
A jak ma być ?
Przecież Linuksowi użytkownicy, tacy zajebiści, wierzą w wolne oprogramowanie i w ogóle, to na pewno MS stworzyło to dla nich, żeby nie musieli piracić, no bo jak to się ma do ich stylu bycia.. Na darmowym systemie pirata kłaść bądź niezgodnego z licencją ??
O nie, to być nie może. Na pewno nie !
Przecież wiesz, że dla was wszystko jest cool & free ! ! !

Gitma-Dżones ;<   4 #55 03.02.2010 23:05

@ Extraordinarykid

Interesuje mnie to. Testowanie web aplikacji pod IE jest problemem. Wyprobowałem conieco, ale i tak najlepszym, moim zdaniem, rozwiązaniem jest wirtualizacja lub instalowanie win jako system alternatywny.

Wybór autorki - IE8 na win. To nie jest to samo, co IE6 na win, lub ie4linux, zgadzasz się?

Moja przeglądarka ma spęłniać MOJE potrzeby, które mogą różnić się od potrzeb twoich lub or sWeetDżoli, czyli autorki, o czym ona dosyc często daje do zrozumienia. Jest OK.

  #56 03.02.2010 23:29

Proszę nie pisz kolejnego odcinka ,lamerstwo do potęgi. Chcesz udowodnić że wielbłąd ma prostszy grzbiet od konia. IE jest słabiutką przeglądarką i powiem Ci więcej M$ celowo odpuścił ten rynek ,IE nie jest produktem komercyjnym a popularność na poziomie 90% ściągnie urzędy antymonopolowe i posypią się milionowe kary. W internecie jest mnóstwo testów , strony które badają przeglądarki pod różnymi kątami i naprawdę trudno gdziekolwiek znaleźć żeby IE przynajmniej dorównał konkurencji ,zresztą sprawdźcie sami . Przytoczony przykład z otwieraniem kart w osobnych procesach posiada Chrome i najnowszy FF (Electrolysis - opcjonalnie gdyż to rozwiązanie ma też wady , pożera pamięć.)

  #57 03.02.2010 23:46

@Extraordinarykid
A myślisz, że jaka to wersja IE jest w paczce IE4Linux? Przecież to IE6, staroć. A może pokaż link z pokazaną instalacją IE8?

I jeszcze z innej strony
Ja wymagam aby działały wszystkie programy dosowe w 7.

ktośtam   5 #58 04.02.2010 06:06

Sca_la - Twój komentarz jest poniżej poziomu. Masz prawo do odmiennego zdania, ale jeżeli wchodzisz w dyskusję, to okaż szacunek osobie, z którą dyskutujesz.

Extraordinarykid   6 #59 04.02.2010 07:10

A' propos samej przeglądarki Internet Explorer 8.
Czy ktoś z was może podać jakiś adres witryny internetowej, która się w nim wysypuje, że aż miło patrzeć ? ;)
Nie mam na myśli witryny domowej roboty, czy do użytku własnego, tylko strony, która przeznaczona jest dla otoczenia globalnego, dla dużej liczby odbiorców, którą powinni zajmować się wyspecjalizowani Webmasterzy.

Czy właśnie któraś z poważnych stron internetowych sypie się w Internet Explorer 8 ?
Przez samą przeglądarkę, bez dodatków ani niczego innego.
Czysty Internet Explorer 8 krzaczący na prawo i lewo ;)
Jest coś takiego ?

Gitma-Dżones ;<   4 #60 04.02.2010 09:00

@ Extraordinarykid

Przeczytaj komentarz "tomick"`a powyżej. DP musiało nieźle popracować, żebyś twój IE wszytko odpowiednio wyświetlił. Więc to jest bardziej problem webmasterów, niż użytkowników.

IE bardziej szybki niż FF, ale raczej nieco wolnejszy od CHROME. Jeśli korzystasz z innych usług mikrosoftu, prawdopodobnie IE będzie bardziej zintegrowany i będzie bardziej Ci odpowiadał. Dlaczego musimy przejawiać lojalność do przeglądarki? Używaj co Ci odpowiada najbarziej, a nawet używaj welu przeglądarek naraz. Zapewniam, to nie będzie grzechem.

  #61 04.02.2010 09:18

Sposób interpretacji arkuszy css przez produkty MS jest irytujący i jakoś dziwnie rozmija się zawsze ze standardami przyjętymi w pozostałych przeglądarkach : lisku, nawigatorze, śpiewaku czy chromym. Napisanie strony balansującej swoim css pomiędzy tymi przeglądarkami nie jest trudne do momentu, kiedy przychodzi zobaczyć ją w IE! Owszem, może wynika to z mojego braku odpowiednich umiejętności, ale pozostałe jakoś milej reagują na pracę amatorów - webmasterów, czyli mozna!

Gitma-Dżones ;<   4 #62 04.02.2010 10:13

Kolejny apel do webmasterów:

Wspierajmy tylko najnowsze wersje przeglądarek. Masz możliwość tak robić? Zrób to! Wyświetl odpowiednie informację, kiedy użytkownik używa starą przeglądarkę.

Nie chodzi tylko o IE. Każda przestażała przeglądarka chamuje rozwój. A tak korci korzystać z css3, html 5!

Polska może być krajem, który będzie miał najbardziej hi-tech`owe aplikacje internetowe.

gothmori   4 #63 04.02.2010 10:56

jakby kto pytał to nie jest mój profil ten z tą wąsatą Dżolą!!! Właśnie dostałem maila w związku z nim x|

Brayan   3 #64 04.02.2010 11:25

Ja uzywam IE8 bo musze, wiele portali rzadowych lub finansowych nie dziala na ff. Teraz robie kurs online MCP 70-290 i nie dziala mi to na ff, problem z wtyczka (nie mam teraz czasu zastanawiac sie jak to naprawic), sprobowalem IE8 i niektore filmiki poprostu zasuwaja z 3x predkosci normalnej. Napewno to naprawie ale wkurza fakt ze to badziewie nigdy nie dziala jak powinno.

misiek440v2   7 #65 04.02.2010 11:29

Extraordinarykid
http://www.pcworld.pl/news/338363/Microsoft.2400.stron.niekompatybilnych.z.IE.8....

Teraz mi powiedz czemu w momencie opublikowania IE8 tyle stron wymagało poprawy?? czyżby dopiero od wersji 8 Microsoft zaczął poprawiać przeglądarkę pod światowe standardy (tak to jest jak się ma zaległości z 6 lat zbijania bąków). Ie 8 jest znacznie lepsze od 7 ale dalej z tyłu za czołówką.

A co do wyświetlania stron to pokaż mi stronę(duży portal) która nie ma jakiejś poprawki w ccs dla ie

  #66 04.02.2010 12:24

Steve ? to ty ?

  #67 04.02.2010 12:26

@hasta
no jak wykonujesz strony zgodnie ze "standartami" wyznaczanymi przez MS to problemów nie masz. Poza tym pochamuj smarku swój jezyk.

Extraordinarykid   6 #68 04.02.2010 12:49

Dzięki Misiek : )
Nigdy wcześniej tego nie widziałem.
Dobre. Wypuścili przeglądarkę, której nie przetestowali nawet pod względem współpracy z ich stroną ? :D
Niezły bajzel.
Ostatnimi czasy widzę, że popełniają więcej błędów, niż pożytków.

Cóż. Poczekamy na Internet Explorer 9.
Możliwości mogą być ogromne, tak samo, jak wpadki ; )

  #69 04.02.2010 12:54

No wiecie - inteligencji jej pozazdrościć nie można. Pewnie pobrała Firefox'a z torrenta i się dziwi, że ma problemy :D

JamJanosik   1 #70 04.02.2010 13:07

Pani Dżolu, jest Pani osobą zjawiskową (zjawisko występuje dość powszechnie).
Oprogramowanie:Dwa programy, z czego pierwszy zainstalował się razem z systemem – reszta „instaluje się sama” („różne strony” oraz „więc testujemy :)”).
Reszta puchnie, jednak „nie ma w tym nic dziwnego ponieważ programy zwykłe się wieszać … wszystko fajnie”, „aż przyszedł ten dzień w którym przez BESTIA straciłam $KARBY”
Naprawa systemu - należy teraz „spróbować czego innego, padło na MISO ponieważ… się uruchomiła dość szybko … i po problemie” - „problem z instalacją/aktualizacją starszego MISIA rozwiązał się sam ”.
Co za ulga teraz wszystko działa „zdumiewająco szybko … dość szybko, na pewno dużo szybciej niż” BESTIA. „mam nadzieję że TATAMIŚ zoptymizuje tą czynność”
Korzystając z dobrodziejstw przystępuję do głoszenia „swoje zdania”, nawoływać ludzi dać im „obiektywna” rada:
„nie ufajcie benchmarkom, nie słuchajcie nawoływaczy i innych mesjaszów słuszności "wolnego" (i to jak cholera) oprogramowania.”
„Pierwsza myśl: Reklamy! Właśnie, reklamy, jak tu je blokować.”

MISO – dzidziuś TATAMIŚA, inni mu dokuczają.
TATAMIŚ – honorowy członek korporacji - ma duży $KARB, optymizuje MISIA.
BESTIA – produkt „nawoływaczy i innych mesjaszów słuszności”, podstępnie (jak cholera) instaluje się żeby wykraść $KARB.
$KARB – potrzebny aby zadowolić MISIA.

$KARBU i optymizacji z Microsoftu życzę, bug Pani za bloga wynagrodzi.

januszek   19 #71 04.02.2010 14:21

Z moich doświadczeń wynika, że Simple Adblock jest za mało skuteczny (praktycznie wcale nie jest skuteczny) w porównaniu do wtyczek z FF czyli Noscript + Adblock i nie nadaje się jako ich zamiennik.

Dodatkowo w IE8 irytuje mnie nadaktywność w wykrywaniu źródeł i obiektów Web Slice.

Żebym nie wyszedł na marudę to na koniec napiszę, że mały dodatek do IE służący do drukowania, który nazywa się "Printee" (dostępny tu: http://www.irido.com/) to po prostu rewelacja, której konkurencja nawet do pięt nie dorasta :)

sWeeT-Dżola ;)   6 #72 04.02.2010 17:38

@januszek
"Z moich doświadczeń wynika, że Simple Adblock jest za mało skuteczny"

Można samemu dodawać filtry ;)

zapik   1 #73 04.02.2010 21:42

sWeeT-Dżola ;)

im wiecej czytam twoich komentarzy tym bardziej jestem przekonany o twoim powiazaniu z ms... zero zlych opinni na ich temat wszystko co zle u ciebie da sie zniesc albo ciebie nie dotyczy... nie wiem czy daja ci za darmo system raz na 2 lata czy poporstu podnieca cie Steve Ballmer i na jego widok robi ci sie mokro... d dy na dp pojawi sie news o ms lub ie jeszcze nie zdarza go opublikowac na ty juz tam trolujesz i pisze swoje historie co to ty nie robilas i jak to ci nie przeszkadza...

  #74 05.02.2010 10:22

Hmmm, już dawno nie było takich peanów na cześć MS. Autorce(?) można pogratulować; wiadomo co drażni nerdów, a do tego kobieta (choć tu pewności nie mam, stąd ? wcześniej) -- zainteresowanie i rozgłos zapewniony. Może o to chodzi?

irtomek   2 #75 05.02.2010 16:30

no ale zauważcie, że koleżanka wyraziła po prostu swoje zdanie, a wy mówicie żeby się "nawróciła", że jest człowiekiem MS etc.

kto jest bardziej nienormalny ?

ta pani po prostu przeglada internet !

znaczy się jeżeli ja korzystam z Archa to mam do tych od Debiana mówić, żeby się "nawrócili" ?

Gitma-Dżones ;<   4 #76 05.02.2010 18:16

@ irtomek`u

2. Normalny człowiek nie kończy każdego zdania pochwałą microsoftu
1. Każdy ma prawo do wszytkiego co nie ogranicza praw drugich osób
0. Ta Pani zajmuje się "nawracaniem" do MC

n-pigeon   5 #77 06.02.2010 13:20

Gitma-Dżones ;<

"2. Normalny człowiek nie kończy każdego zdania pochwałą microsoftu
1. Każdy ma prawo do wszytkiego co nie ogranicza praw drugich osób
0. Ta Pani zajmuje się "nawracaniem" do MC"

Amen

  #78 06.02.2010 13:57

Panowie, przestańcie zdziwia

Jestem pełny podziwu dla sWeeT-Dżola ;) Pyskata i w miarę kumata dziewczyna pomiędzy facetami z których większość to mega fachowcy IT i ma swoje zdanie. Tak trzymać dziewczyno!
Prawda jest taka że ona reprezentuje postawę zwykłego użytkownika PC w tym kraju. Ileż jej koleżanek w jej wieku interesuje sie w jaki sposób wyświetlane są strony internetowe i co za to odpowiada ??? Mają to w nosie bo na sie strona otworzyć i tyle!
Każdy używa tego co już zna lub ktoś polecił. Sam wiem po swoim przykładzie: bratową za żadne skarby nie da rady namówić żeby tego gniota IE nie używała, za to mój ojciec buszuje w necie od roku (62 lata) na swoim 1 laptopie w życiu i nie wyobraża sobie innej przeglądarki niż Opera. Tak pewnie będzie zawsze

  #79 08.02.2010 08:24

@ Grzegorz76

Pani Dżola reprezentuje postawę zwykłego użytkownika PC, który potrafi od nowa skompilować przeglądarkę (jak wynika z jej postów), przed tym wycinając niepotrzebne kawałki kodu. Zwykły, zarabiający blisko 3 tys. złotych użytkownik. Moje znajomi, to sami niezwykli użytkownicy wg. Ciebie.


Pyskata, kumata, no bo taka ma być.
http://en.wiktionary.org/wiki/attention_whore

januszek   19 #80 08.02.2010 13:22

@sWeeT-Dżola
Mówisz, że można samemu dodawać filtry? Mnie się nie udaje :(
Więc czekam aż w następnym wpisie popełnisz jakiś tutorial z łopatologicznym opisem np jak zablokować reklamy na np gazeta.pl i dobreprogramy.pl oraz jak synchronizować takie ustawienia między kilkoma komputerami z zainstalowanym Simple Adblockiem :)

Pablo79   11 #81 13.02.2010 18:16

@Sweet-Jola

Testowałem Simple Adblock ale jakoś za żadne skarby nie mogłem tam dodać swoich filtrów. To może ty tu podasz rozwiązanie w jaki sposób w Simple Adblock dodawać własne filtry.

Mr.Zgredzio   1 #82 14.02.2010 00:34

Witam wszystkich przedmówców.
Z ciekawością przeczytałem Wasze opinie i doszedłem do wniosku - ilu użytkowników przeglądarek tyle opinii. Każdy chwali swoje, ale pamiętajmy - każdy z nas ma inne wymagania i oczekiwania od przeglądarki, a na czym pracujemy zależy tylko i wyłącznie od nas samych (acz kolwiek nie zawsze).
Do niedawna miałem zainstalowanego najnowszego Firefoxa z bierzącymi aktualizacjami, lecz z przyczyn nie zależnych odemnie po kilku latach jego użytkowania musiałem zmienić przegądarkę i przesiadłem się na Windows-owski orginał, czyli IE, oczywiście w nowej wersji osiem. Różnice są znaczne i widoczne od pierwszego ruchu myszką, są to dwie radykalnie różne przeglądarki. Wszystko zależy od tego kto i do jakich celów ich używa, reszta zależna jest od odpowiedniego skonfigurowania przeglądarki z komputerem jak i samej przeglądarki. W moim odczuciu obie mają zalety i obie nie są pozbawione wad. Osobiście mam kilka problemów z IE8, ale wynikają one bardziej z moich przyzwyczajeń w sposobie surfowania Firefox-em, niż z niedoskonałości technicznych nowej przeglądarki IE, dla przykładu brakuje mi bardzo w IE8 funkcji przenoszenia otwartej karty na pasek zadań jako nowego okna, co znacznie zwiększa możliwość otwarcia kilku dodatkowych okien (przydatne w mojej pracy za co + dla Firefoxa). Jeśli ktoś z kolegów i koleżanek wie coś na temat takiej funkcji w IE8 proszę o rzetelną informację.

PS. Pracuję na laptopie z Windows-em XP Home Edition i bezprzewodowym łączem internetowym. Przeglądarkę IE8 zainstalowaną mam dopiero od kilku tygodni i od razu zauważyłem, że ładowanie stron internetowych, linków, odnośników itd., przy identycznej konfiguracji łącza, jest odczuwalnie wolniejsze w konfrontacji z Firefox-em (kolejny + dla "liska").

Pozdrawiam Mr.Zgredzio

  #83 08.03.2010 00:27

1) "Olejesz IE? Oleje cię 63% internautów i pójdą gdzie indziej ;)" taa- dane z pcwk są równie rzetelne, jak tajne dane statystyczne Donalda Tuska.
2)"Dobra rada, nie ufajcie benchmarkom, nie słuchajcie nawoływaczy i innych mesjaszów słuszności "wolnego" (i to jak cholera) oprogramowania."
http://chrupek.com/?p=38 masz rację. Te dane są niczym w porównaniu z mega testem Sweet Dżoli!
3) Wielcy mistrzowie webmasterstwa raczą zauważyć, że rozwój stron jest spowalniany przez dzieło szatana IE6. Od IE8 były plany w ogóle nie wyświetlania stron niezgodnych z w3c. Na liście niekompatybilnych stron znalazło się wówczas microsoft.com (nc)
4) "po 10 prób wczytania dość złożonego portalu (wp.pl)"
Ciekawa metoda. Renderowanie WP zajęło u mnie mniej niż pół sekundy w ff. Na IE niestety nie mam jak sprawdzić;(
5) Jeśli to Twoje zdjęcie w awatarze to jesteś ładna:*
6) Takie pytanie- czy test odbywał się po restarcie? Nie jest nowością, że ff i IE posiadają wycieki pamięci. Co za tym idzie po dłuższym używaniu którejkolwiek z nich- przeglądarka ma zarezerwowane dla siebie zbyt dużo ramu, co powoduje lekki bałagan a w efekcie spowolnienie pracy. Czyli spróbuj zrobić taki test od razu po restarcie. Śmiga ff nieprawdaż??

  #84 22.03.2010 00:08

@PawelG
5) Jeśli to Twoje zdjęcie w awatarze to jesteś ładna:*
ewentualnie umie używać PS - a :)

hatezit   3 #85 17.04.2010 15:06

sWeeT-Dżola

nie zgadzam się że firefox jest wolniejszy, mam obecnie nowy sprzęt co pisze teraz i IE jak FF tak samo się bez problemu.
Piszesz, że karta zawiesiła się łącznie z całym programem to opisałaś tak jak by to działało na moim starszym wolniejszym komputerze co mam sporo procesów uruchomionych. Nie wzięłaś pod uwagę parametrów komputera a sam software a to też ważne jest.

hatezit   3 #86 17.04.2010 15:16

znaczy otwierają się bez problemu i nie zauważam opóźnień.

  #87 13.06.2010 19:19

LUDZIE TEN PROFIL sweet dżola ZALOZYL UZYTKOWNIK sCooBy !!

Znowu zrobił was w bambuko a wy daliście się sprowokować !

A ty kolego sCooBy wybierz się do psychiatry albo znajdź jakieś zajęcie..

Don Elo   2 #88 25.06.2010 20:17

@hatezit

firefox jest wolniejszy, na pewno od opery pod względem uruchamiania. Widzę róznice u siebie czysto po formacie. ie 8 tez potrafil sie chwile uruchamiac, nie wiem jak tam z nowym ie9.

milychlopaczynazzz7   2 #89 11.07.2010 12:51

zaleta ie to taka ze karty w osobnym procesie otwiera ... ale na ff jest więcej **** ...dlatego wole Opere jest lekka i najszybsza z tej dwójki ...

Ideolog   4 #90 21.07.2010 01:25

Jeśli chodzi o reklamy, ich blokowanie to najdoskonalszym programem, który jest w stanie odfiltrować wszystko jest Proxomitron, który działa jako lokalny serwer proxy. Można dzięki niemu odfiltrować wszystko, co nam przeszkadza :)

  #91 30.07.2010 23:15

IE8 jest ok. Ale faktycznie otwieranie kart to bardzo słaba strona przeglądarki. Przywracanie zawieszonych za to następuje bardzo szybko. Mocna stroną IE8 jest SmartScreen filter blokujący niebezpieczne strony. Firefox jest pod tym względem słaby, a Opera nie daje niemal żadnego zabezpieczenia. Fajnym i przydatnym dodatkiem są tzw. web slices. IE8 jest najlepszy z dotychczasowych przeglądarek MS ale niestety jest jeszcze duzo do zrobienia. na razie pozostaję przy FF. U mnie FF jest w miarę stabilny i szybki bo nie mam 15 wtyczek jak niektórzy. FF jako jedyny ma NoScript i najlepszy bloker reklam AdBlock Plus dlatego to jest główny powdó dlaczego używam FF jako głównej przeglądarki. Dużą wadą FF jest pamięciożerność. Nawet przy kilku otwartych kartach FF jest na topie w task managerze i średnio zużywa 160K

  #92 10.08.2010 11:36

"Prosimy o wypowiadanie się w komentarzach w sposób uprzejmy, z poszanowaniem innych uczestników dyskusji i ich odrębnych stanowisk."

i cytat z regulaminu:
5. Komentarz nie zostanie opublikowany w całości bądź części jeśli zawiera:

a. wulgaryzmy;
b. treści mogące obrażać inne osoby;
c. sformułowania mogące obrażać jakąkolwiek grupę społeczną, etniczną lub wyznaniową;
d. sformułowania, które są nakierowane na eskalowanie konfliktów pomiędzy komentującymi;
e. informacje na temat nielegalnego pozyskiwania programów oraz łamania zabezpieczeń;

Sam podpis pod awatarem na profilu łamie te punkty. Z postów wieje nienawiścią i obrażaniem wszystkich, którzy używają linuxa.

6. Komentarz nie zostanie również opublikowany jeśli:

a. pozbawiony jest jakiejkolwiek logicznej treści;
b. nie ma związku z tematem komentowanego newsa i/lub może utrudniać innym użytkownikom korzystanie z Vortalu;
c. został wprowadzony przez osobę, która notorycznie łamie zasady zamieszczania komentarzy oraz utrudnia użytkownikom dyskusje związaną z publikacją;
(...)
e. ma charakter reklamowy - promuje firmę bądź serwis internetowy.

Uważam, że wynajęty przez Microsoft użytkownik podszywający się pod kobietę o nicku "sWeeT-Dżola ;)" zasługuje na bana.

  #93 20.09.2010 21:29

Jola, czego używasz do blokowania reklam w IE9 Beta? Simple Adblock komplenie niczego nie blokuje, a Ad Muncher jest płatny. Please help!

  #94 30.10.2010 12:56

@sWeeT-Dżola mogłabyś mi napisać jakie pliczki podmieniłaś z IE9 privew do bety dokładnie bo czytając Twoj i Tomka komentarz wczorajszy sprubowałem i wszystko mi padło musiałem wszystko na nowo wgrać awięc jeśli będziesz tak uprzejma napisz prosze jakie pliki i gdzie mam podmienić tylko tak na chłopski rozum pozdrawiam.

Mayron   5 #95 03.11.2010 12:44

@sCooBy

Napisałeś artykuł ale nadal nie widzę tej części drugiej ;d

Grand34   3 #96 01.12.2010 13:01

Witaj mam prośbę skąd można pobrać plik spolszczenia do IE9 bo mam wersje ie9 RC tylko jest po angielsku działa rewelacyjnie jak chcesz dam Ci link do niej pozdrawiam.

lizard1982   1 #97 12.09.2013 14:06

Firefox z wersji na wersje coraz bardziej mnie irytuje i też nie raz zawiesił mi się cały Firefox z powodu jednej zakładki... MSIE jest dopiero wersja 10, a Firefox? 30 już? Gdzie oni się śpieszą?