r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Jak twórcy Ghostery pomagają przemysłowi reklamowemu

Strona główna Aktualności

Popularne rozszerzenie Ghostery firmy Evidon zyskało sobie przychylność ponad 19 milionów użytkowników, którzy nie życzą sobie, ale podążały za nimi firmy dostarczające reklamy i aby dodatki serwujące materiały promocyjne zwalniały ładowanie się stron. Jednak rozszerzenie spełnia nie tylko taką funkcję, co wyjaśnił współzałożyciel firmy, Scott Meyer.

Firmy dostarczające reklamy mogą kupić dane zebrane przez Ghostery. Nie chodzi oczywiście o profile internautów — firma Evidon pomaga ocenić, jak kod dostawcy reklamy wpływa na czas ładowania się strony, na której jest zamieszczony, oraz bada obecność różnych dostawców na stronach. Szczególnie ta pierwsza usługa jest istotna, gdyż nawet operatorzy stron nie zawsze wiedzą, jaki kod zamieszcza reklamodawca, co jeszcze może on za sobą pociągnąć i co w końcu trafia do przeglądarki odwiedzającego stronę użytkownika.

Firma Evidon stoi po stronie ochrony prywatności, wolności wyboru i ujawniania, co faktycznie znajduje się na ładowanej stronie, a jednocześnie pomaga przemysłowi, który reklamy tworzy i dostarcza. Meyer nie widzi tu konfliktu. Wszystko, co daje ludziom więcej przejrzystości i kontroli jest dobre dla przemysłu — powiedział, po czym przypomniał, że użytkownicy Ghostery mogą również zrezygnować z udostępniania danych producentowi dodatku.

r   e   k   l   a   m   a

Działalność firmy jednak nie wszystkim się podoba. Część danych wykorzystywana jest przez reklamodawców do zapewnienia sobie zgodności z AdChoices — krytykowanymi przez ekspertów po obu stronach oceanu regulacjami pozwalającymi użytkownikom zrezygnować z reklam kierowanych. Program jest uważany za nieczytelny dla klientów, a wydawca Ghostery jest nielubiany za wspieranie go finansowo i otwarte blokowanie adopcji alternatywy w postaci Do Not Track.

Meyer zdradził także, że w tym roku pojawi się ulepszony MobileScope — odpowiednik Ghostery dla urządzeń mobilnych. Projekt został rozpoczęty przez specjalistów od prywatności w firmie o tej samej nazwie, od dwóch tygodni należącej do Evidon. Aplikacja będzie ujawniać i blokować mechanizmy zbierające informacje na potrzeby reklam kierowanych w innych aplikacjach.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.