Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Jak wybrać i kupić idealny tablet?

>>> Nowsza wersja poradnika dostępna jest tutaj!

Witam wszystkich po mojej dłuższej nieobecności i zapraszam do przeczytania (i skomentowania) mojego nowego wpisu.

Tablet to tak uniwersalne urządzenie, że sprawdzi się jako pomoc naukowa oraz narzędzie rozrywki. Dzięki nim można w dowolnym miejscu kontaktować się ze znajomymi, sprawdzić skrzynkę e-mail, przeglądać strony internetowe, grać w gry czy pracować. Można go wziąć w podróż, do autobusu lub korzystać z niego w domu. Każdy z nas może go używać w innym celu, ale dzięki możliwościom personalizacji z łatwością dopasujemy jego funkcje do swoich potrzeb. W moim wpisie zajmę się technicznymi parametrami wyboru tabletu, który spełni Twoje oczekiwania.

Ekran – przekątna i parametry

Rozmiar i parametry ekranu to jeden z najważniejszych parametrów w tablecie. To głównie one przesądzają nad wyższością jednego tabletu nad drugim. Jeżeli chodzi o rozdzielczość ekranu to rozsądnym minimum jest 1024x768px (tablety 8” i 9.7”) oraz 1280x800px (tablety 7” i 10.1”). W 7-miocalowych wystarczy także ekran 1024x600px. Im wyższa rozdzielczość tym lepsza jest czytelność ekranu (ale to zależy także od typu matrycy). Należy zwrócić także uwagę na jego kąty widzenia. W tanich tabletach wraz ze zwiększaniem kąta patrzenia pojawia się efekt negatywu – mniej lub bardziej widoczny. Należy również zwrócić uwagę na jasność wyświetlacza, aby móc komfortowo pracować na zewnątrz bez potrzeby szukania cienia . Warto sprawdzić czy tablet ma ekran wyprodukowany w technologii IPS, która zwiększa jakość ekranu (chociaż zdarzają się wyjątki w tańszych konstrukcjach).

Wydajność – procesor, układ graficzny, RAM

Procesory w tabletach oparte są głównie na architekturze ARM. Należy zwrócić uwagę na jakim konkretnie rdzeniu jest oparty CPU w naszym tablecie – Cortex A8 oraz Cortex A5 to mało wydajne konstrukcje i należy ich unikać. Powinniśmy kupić tablet z procesorem opartym na rdzeniu Cortex A9 lub Cortex A15. Występuje jeszcze rdzeń Cortex A7, który wydajnościowo jest wyżej od Cortex A8, a niżej od Cortex A9/A15, lecz często występuje jako 4-rdzeniowa jednostka. Procesor musi mieć co najmniej 2 rdzenie oraz wydajny układ graficzny – np. do uruchamiania gier. Ważna jest także ilość pamięci RAM – minimum do poprawnego działania to 1 GB. Im bardziej wydajny będzie nasz tablet tym mniejsze prawdopodobieństwo wystąpienia spowolnień systemu oraz aplikacji.

Procesory w tabletach oparte o rdzeń Cortex A9:

Nvidia Tegra 3 (Kal-El) (GPU GeForce ULP) – czterordzeniowa jednostka z wydajnym układem graficznym – polecam. Układ ten znajduje się np. w Asus Nexus 7;Rockchip RK3066 (GPU QuadCore Mali400) – popularna i wydajna dwurdzeniowa jednostka z czterordzeniowym Mali400 – polecam;Samsung Exynos 4210/4212/4412 (GPU QuadCore Mali400) – wielordzeniowe układy znanego producenta z czterordzeniowym Mali400 (w Exynos 4412 jest dodatkowo podkręcony) – polecam;TI OMAP seria 4 (GPU PowerVR SGX540) – jednostka znajdująca się w np. BlackBerry PlayBook. Wydajnościowo w starciu z QuadCore Mali400 przegrywa przez co – fanom gier odradzam.Amlogic AML8726-M (GPU DualCore Mali400) – popularna jednostka w tabletach Ainol, ze względu na słabszą wersję układu graficznego Mali400 (tylko 2 rdzenie) odradzam;MediaTek MT6577 (GPU PowerVR SGX531) – dwurdzeniowa jednostka z bardzo słabym układem graficznym (pierwsze egzemplarze trafiły na rynek w 2006 roku!) – odradzam;

W skrócie:

Procesory oparte o rdzeń Cortex A5 – nie warto
Procesory oparte o rdzeń Cortex A8 – nie warto
Procesory oparte o rdzeń Cortex A7 –warto, jeżeli posiada 4 rdzenie i w miarę wydajne GPU
Procesory oparte o rdzeń Cortex A9 –warto, jeżeli posiada w miarę wydajne GPU
Procesory oparte o rdzeń Cortex A15 –warto, jeżeli posiada w miarę wydajne GPU

Interfejsy, czyli komunikacja ze światem

Tablet powinien być wyposażony w podstawowe interfejsy: WiFi (najlepiej w standardzie 802.11b/g/n), USB (z funkcją OTG), HDMI, microSD, minijack. Nieco rzadziej spotykane w tabletach funkcje to Bluetooth, NFC, radio/transmitter FM, tuner DVB-T, GPS oraz moduł 3G (za 3G producenci każą sporo dopłacać). Tablety od dużych producentów często posiadają większość wymienionych przeze mnie funkcji.

Jeżeli chcemy przechowywać na tablecie dużo treści, a nie lubimy kart pamięci należy zaopatrzyć się w tablet z wbudowaną pamięcią 16, 32, lub 64 GB. Taniej (o wiele) jest jednak kupić kartę pamięci.

Akumulator

Tablety jako urządzenia o wielu możliwościach potrzebują także wydajnego akumulatora. Wydajność najłatwiej określić sprawdzając pojemność deklarowaną przez producenta. Jest ona wyrażona w mAh (mili-amperogodzinach ???). Jeżeli producent podaje pojemność mniejszą niż 4000 mAh to czas działania tabletu będzie bardzo krótki (jakieś 3 do 5 godzin). Im więcej mAh tym lepiej. Pamiętajmy tylko, że im większa przekątna ekranu w tablecie tym większy będzie jego pobór mocy (dlatego 4000 mAh w 10” tablecie to za mało). Wiele zależy także od sposobu użytkowania tabletu.

Jakość wykonania

Tabletów używamy w różnych warunkach, więc muszą one być jak najlepiej wykonane. Musi on mieć obowiązkowo dobrze spasowane elementy obudowy. Warto się także rozejrzeć za tabletami z aluminiową obudową (lecz wtedy może ona nieci tłumić zasięg WiFi/3G).

Parametry nieco mniej ważne

  • Waga - tablet trzymamy w ręku, dlatego szukajmy modeli, które nie zmęczą nas swoim ciężarem.
  • Aparat – tabletem raczej zdjęć nie będziemy robić, ale jeżeli chcemy go użyć jako archiwizer notatek to należy zwrócić uwagę na obecność funkcji Auto Focus.
  • Głośniki – jeżeli nie używamy słuchawek w tablecie to należy zwrócić uwagę na siłę głośności tabletu oraz czy posiada on głośniki stereo.
  • Gratisy od producenta – niektórzy producenci dodają do swoich produktów dodatkowe akcesoria lub usługi.
 

sprzęt porady urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
command-dos   18 #1 09.03.2013 12:36

Podstawa w tablecie to 3g. Bez tego, to tylko zabawka...

  #2 09.03.2013 12:57

A co , zamierzasz dzwonić z niego albo SMS-ować ? raczej od tego jest w tym przypadku smartphone.

Quest-88   15 #3 09.03.2013 12:59

A od kiedy to tablet służy do czegoś innego niż zabawy?

  #4 09.03.2013 13:02

ja wykorzystuje np. do pracy takze wiec nie tylko do zabawy :)

Jaro070   16 #5 09.03.2013 13:04

@command-dos

Ale 3G jest dość drogie, więc ja mam tablet za 80 zł.

@Quest-88

Można go też użyć do pisania (po podłączeniu sprzętowej klawiatury)

gowain   19 #6 09.03.2013 13:17

@Quest-88 ja go używam do pracy - prezentowanie projektów na tablecie jest efektowniejsze i efektywniejsze :)

mktos   10 #7 09.03.2013 13:27

@gowain: Prezes Kaczyński też efektywnie się zaprezentował dzięki tabletowi ;-)

  #8 09.03.2013 13:54

Widzę, że tu nie byle jakie elity się prezentują, co to używają w pracy tabletu do wideokonferencji, prezentacji itp. Będę musiał się spiąć bo przecież nie wypada prezentować się gorzej. :)

Jaro070   16 #9 09.03.2013 13:55

@mktos

Mógł chociaż pokazać się z jakimś pseudo-polskim tabletem (like GoClever) zamiast z iPadem.


Dopiero teraz zauważyłem, że 2 razy napisałem o aparacie.

Autor edytował komentarz.
Scorpions.B WSPÓŁPRACOWNIK  21 #10 09.03.2013 13:59

Bardzo podoba mi się podejście do tabletu w wykonaniu Microsoftu, tablet traktują bardziej jak przenośny komputer. Tabletu z Windows RT to dla mnie na obecną chwilę jeden z najgorszych wyborów, jednak te z klasycznym Windows 8 to chyba najciekawsza propozycja. Jeśli nie urządzenie z Windows 8 to Nexus 7, jak dla mnie jedno z najlepszych urządzeń na rynku, podobnie jak smartfony z tym samym logiem, jednak nie są to urządzenia w cenie tabletów z biedronki, ale według mnie warto dopłacić.

xomo_pl   21 #11 09.03.2013 15:23

1) 3G jeśli ktoś używa tabletu w domu i/lub ma smartfon z opcją hotspotu i ma wykupiny pakiet na internet w tel jest bezsensownym wyłożeniem ok 500zł (różnica w cenie tabletów od Sony/samsunga z wifi i 3G+wifi) i niczym więcej.

"
Tablet powinien być wyposażony w podstawowe interfejsy:USB (z funkcją OTG), HDMI, microSD, minijack. Rzadziej spotykane w tabletach funkcje to Bluetooth, NFC, radio/transmitter FM, tuner DVB-T , GPS oraz moduł 3G (bardzo rzadki).

Jeżeli chcemy przechowywać na tablecie dużo treści, a nie lubimy kart pamięci należy zaopatrzyć się w tablet z wbudowaną pamięcią 16, 32, lub 64 GB.

Aparat w tablecie to według mnie niepotrzebny dodatek, o ile przedni przyda się do przeprowadzanie videorozmów to tylni, o ile nie ma funkcji Autofocus będzie bezużyteczny."

Bluetooth rzadko spotykany? z jakimi tabletami miałeś do czynienia? bo jak z takimi za 500zł to pewnie masz rację. We wszystkich firmowych tabletach (Sony samsung, asus itd itp) jest on standardem od dawien dawna...
Podobnie ma się z modułem GPS. 3G masz jak sobie wybierzesz odpowiedni model- nie każdy potrzebuje dać 500zł więcej byle tylko "mieć" bo może kiedyś użyje...
Kwestia pamięci: kupowanie tabletów z większymi pamięciami niż najmniejsza oferowana jest bez sensu- kosztuje zwykle 60% więcej niż jakbyśmy włożyli kartę pamięci kupioną osobno. Nie ma co przepłacać za to, żę producent wlutuje te x GB więcej skoro to samo można uzyskać 60% taniej...
Aparat tylny- nawet bez AF jest przydatny do zrobienia fotek jakiegoś dokumentu czy czegoś jak akurat nie mamy pod ręką innego aparatu. Dla mnie wszystkie tablety bez tylnego aparatu są skreślone z góry- powody2: koszt włożenia aparatu nie jest drogi więc to zwykłe sknerstwo producentów a 2- może się przydać


" Im wyższa rozdzielczość tym lepsza jest czytelność ekranu.
"

większych bzdur dawno nie czytałem już....
przy 7" zbyt duża rozdzielczość sprawia, że wszystko jest małe a przy korzystaniu z neta trzeba tak czy owak użyć zoomowania żeby cokolwiek widzieć...

kwpolska   6 #12 09.03.2013 15:32

@Jaro070:

Każdy (p)oseł dostał iPada na początku kadencji.

  #13 09.03.2013 16:00

Do Nexusa 7 można sobie dokupić kabel OTG i podpiąć modem Huawei z Aero2 i cieszyć się darmowym netem i nie trzeba wcale dopłacać 400 zł do wersji z 3G. Inna kwestia czy komuś taki zwisający z portu USB fifak pasuje.

Jaro070   16 #14 09.03.2013 16:26

Nieco edytowałem wpis.


" Im wyższa rozdzielczość tym lepsza jest czytelność ekranu.

większych bzdur dawno nie czytałem już....
przy 7" zbyt duża rozdzielczość sprawia, że wszystko jest małe a przy korzystaniu z neta trzeba tak czy owak użyć zoomowania żeby cokolwiek widzieć..."

800x480px na 7" to zdecydowanie za mało, 1024x600px jest w miarę OK, a 1280x800px jest dla MNIE idealne w tablecie. Jak się przegląda strony internetowe to większa rozdzielczość w pionie zwiększa komfort oglądania. Ale matryca także musi być dobra (dobre IPS, a nie odrzuty z taśm).

sgj   11 #15 09.03.2013 23:36

@zomo_prl
"większych bzdur dawno nie czytałem już....
przy 7" zbyt duża rozdzielczość sprawia, że wszystko jest małe a przy korzystaniu z neta trzeba tak czy owak użyć zoomowania żeby cokolwiek widzieć.."

Z rozdzielczością jest związany jeszcze jeden parametr jakim jest DPI i to od niego zależy jak "małe" będzie wszystko na tablecie. Na zrootowanych tabletach problem w ogóle nie istnieje bo DPI można sobie zmienić. Przy tej samej wielkości ekran o rozdzielczości 1920x1080 może być znacznie czytelniejszy niż 800x480.

Autor edytował komentarz.
kasiapirch1   1 #16 10.03.2013 08:37

A ile kosztuje używany tablet?

msnet   19 #17 10.03.2013 18:51

Zgadzam się z @command-dos - podstawa to modem 3g.

gowain   19 #18 10.03.2013 19:19

@msnet Ja mam BlackBerry Playbooka bez modemu 3g, ale jak tylko potrzebuję internet to udostępniam ten z komórki - jak dla mnie wystarczające rozwiązanie - więc bardziej bym modem 3g określił jako przydatna rzecz, nie jako podstawa. Trzeba pamiętać, że modem 3g, to pewnie kolejny abonament - a nie każdemu jest tak potrzebny internet :)

yuwo   8 #19 10.03.2013 21:39

Ja jestem posiadaczem taniego tabletu 7''. Wszystko zależy do czego ma służyć. Jeśli do sprawdzania poczty, czytania wiadomości i stron www, a także jako czytnik e-booków, to parametrami dotyczącymi wydajności nie należy za bardzo się przejmować. Dla mnie najważniejsza jest bateria. Niestety tani tablet ma tę wadę, że trzeba go często ładować. Dla mnie 4000 mAh, to minimum (proste zastosowania). Generalnie wszyscy skupiają się na rdzeniach, pamięci itp. Ale po co to wszystko jak tablet nie wytrzyma podróży z Warszawy do Krakowa, bo mu bateria padnie podczas czytania ebooka?

Wolfgar   7 #20 12.03.2013 14:27

msnet@ przecież możemy w większości przypadków użyć produktów hueweia przez co nie przepłacamy za tablet a sam modem możemy podłączyć też do laptopa. Modem bez problemu mieści się w kieszeni czy z etui tabletu.

  #21 13.03.2013 21:01

Tego biedronkowego myTABa, to i za 100zł bym nie chciał ;P

Nie wszystkich stać na takie tanie tablety...

Po co przepłacać 500zł za słabą masówkę,jak można dołożyć 100-200zł i8 mieć bardzo porządny 7" tablet. Przykładowo Nexus'a-7 albo Yarvika ;)

emig   5 #22 14.03.2013 04:45

@msnet

Jeśli masz telefon z możliwością tetheringu po WiFi to po co płacić za dwie karty (i za modem 3G).
Nawet jeśli masz stary telefon bez WiFi ale z Bluetoothem to też można.
W moim przypadku Nexus7 + BlueVPN + BB8320.
Demonem szybkości w internecie może i nie jest ale działa ;-)

@bartekj002
Nie przesadzajmy. Przez 2 lata używałem taniego chińskiego GoClever'a (7', 680MHz single core, Android 2.3) i jako czytnik książek + wideo w podróży sprawdzał się przyzwoicie.
Wszystko zależy czego się od urządzenia spodziewamy. Dokładając 100-200 zł do "lepszego modelu" łatwo skończyć na 3000 zł. Zazwyczaj jednak zakłada się "nieprzekraczalny budżet"

  #23 24.03.2013 14:10

tablet to 3g - podstawa, nie wszyscy mieszkają w zasięgi wifi
nie trzeba płacić za dwie karty przecież istnieje Aero2 i coraz więcej firm produkuje tablety działające z tą kartą. W podróży samochodem można zawsze podładować tablet, w pociągu też są gniazdka 220V

  #24 20.04.2013 23:59

Ja polecam Prestigio PMP5770D Dual Core...
1GB RAM
2x1.6 Ghz i 2xMali 400,
świetna jakość za 560 zł... ;)
Lepiej kupić znane Prestigio niż szajs z chin za 199 zł ( Lark Me 70.6)...

  #25 22.04.2013 15:45

Boże.... nic z tego nie zrozumiałam, choć bardzo się staram. Miejcie litość, ja chcę kupić synowi - studentowi (do nauki i "zabawy"), to czym się kierować? Nie stać mnie na 3000, z jaką kwotą powinnam się liczyć, żeby nie kupić byle czego, ale i nie przepłacić?

  #26 08.05.2013 22:29

3g też jest ważne ale mnie interesóje wydajność a nie możliwość smsowania czy dzwonienia tylko do np. grania czy do rozmowy przez skypa bo nie zawsze chce mi sie odpalaclaptopabktóry pracóje jak traktor i wpisywac hasla ale chce tez jakis taki tabletw granicach 500zł bo noe chve płacic 1000 czy 2000 zł za tablet który i tam po dwóch latach czy trzech i tak sie zepsuje albo bedzie problem z jakimis aplikacjam bo jak wiadomo technika caly czas sie rozwija dlatego tez jeżeli ktoś z was znalazł jakiś dobry tablet w granicy 500zł niech poda linka

Jaro070   16 #27 30.05.2013 12:04

@celiek (niezalogowany)

Za ~500 zł to kup coś z procesorem Rochchip RK3066, w tej cenie wydajnościowo jest bezkonkurencyjny.

@esso (niezalogowany)

Skoro do zabawy to najważniejsza będzie wydajność i jakość wyświetlacza. Jaką kwotę możesz przeznaczyć na tablet?

@emig

Po co ładować dwa urządzenia skoro można tylko jedno z nich. W tablecie można używać np. Aero2 albo Orange Free na Kartę z Allegro.

  #28 31.05.2013 19:56

co sadzicie o tablecie o takich parametrach za 140 zł.

Ekran/Rozdzielczość 7 cali / 800x480 POJEMNOŚCIOWY
Wymiary 197mm x 121mm x 11mm
Procesor 1.2 GHz ATM 7013
JĘZYK POLSKI
WYJŚCIE HDMI
Dysk HDD 4 GB
Pamięć RAM 512 MB DDR3
System Operacyjny ANDROID 4.0
Kamera 0.3 Mpx
Micro SD do 16 GB
WIFI WIFI:IEEE802.11b/g/n wireless net
Mp3/Mp4/WAV/midi Player
MP3, WMA, WAV, APE, FLAC, OGG, AAC
Port USB
HD Video Player
RM, RMVB, H.263, H.264, MPEG, MPEG2, VOB, MPEG4, WMV, VC-1, FULL HD 2160 p

Mikrofon
Audio
3.5mm headphone jack
G-sensor

  #29 01.06.2013 14:10

GoClever Terra 70 spełnia wyżej wymienione wymagania - mam zamiar go kupić. kosztuje tylko 369 zł w komputroniku, to chyba nie dużo prawda?

  #30 02.06.2013 20:47

@ Jaro070 lub wy możecie mi doradzić jakiego tableta mam kupić ;)
Chciał bym go miec bardziej do gier i mam przeznaczone tylko 450 zł

  #31 12.06.2013 15:47
Jaro070   16 #32 16.06.2013 13:21

Jak by ktoś chciał kupić tani i wydajny tablet to poniżej podaję krótką listę:

Vido N70S
Omega MID7108
Kruger & Matz KM0793
Overmax BaseCore 10
Prestigio PMP5570C
myTAB 7 DualCore
Manta Duo Power HD MID801
myTAB 10 DualCore
Kiano Fly 7 Dual
Goclever Terra 70
Navroad NEXO 7 16GB
Tracer oVo 3.0
Manta Dual Power MID802

Wszytskie są z procesorem RK3066. W najbliższym czasie postaram się kilka opisać na blogu.

  #33 23.06.2013 16:30

Posiadanie tabletu bez 3g nie ma większego sensu....
I nie chodzi tutaj o dzwonienie, lecz o brak możliwości korzystania z internetu:) Oczywiście mówię tutaj o karcie z modemem ;p

  #34 11.07.2013 01:03

Ja mam zamiar kupic iPada 2 białego .Wole wydac 2000 i miec tableta na dlugo niz po 100 miesiecznie.

  #35 14.07.2013 01:19

ja kupiłem ten: http://www.ceneo.pl/17885819#pid=1907 i jestem mega zadowolony :)

  #36 18.07.2013 09:53

A czy tablet ma Jave?

  #37 21.07.2013 15:31

Tylko nie Kiano.

  #38 22.07.2013 13:58

witam! Pomimo szperania...nie znalazlem.czy ktos z Was, zna moze ten model -prosilbym o krótki komentarz,co o nim myslicie...Tablet Danew DSlide 971 WiFi 8Gb -za cene 110 €.
/jest tylko taki opis /sklep internetowy Nneckermman/ bez nazwy producenta i innych danych,jak np.moc baterii itd.Np.nie wiem czy ma opcje uzywania Skypa.Dziekuje za ew.odpowiedz.
Slawek.

9,7 inch IPS /jest tylko taki opis /sklep internetowy Nneckermman/ bez producenta i innych danych,jak bateria itd.Np.nie wiem czy ma opcje uzywania Skypa.Dziekuje za ew.odpowiedz.
Slawek.
- Fast 1.2GHz Allwinner A10 Cortex A8 processor
- Memory 1024 MB DDR3
- Storage capacity of 8 GB flash memory
- microSD slot is expandable to 32 GB memory further
- Operating System: Android 4.0.4 (Ice Cream Sandwich)
- 9.7 "multi-touch IPS display with LED backlight and a resolution of 1024 x 768 pixels
- Graphic display via an ARM Maili-400 MP GPU
- Accelerometer sensor for auto-rotate the image
- Built-in stereo speakers
- 3.5 mm audio jack
- Mini-HDMI output to stream Full HD images
- Wireless LAN WiFi 802.11 b / g / n with a data transfer rate of up to 150 Mbps
- Webcam at the front
- 2 megapixel camera on the back with a resolution of 1600 x 1200 pixels
- Connection: microUSB v2.0 with OTG function for direct data transfer
- Audio player formats AAC, WMA, APE, FLAC, OGG, MP3, WAV
- Video player formats up to 1080p via AVI (H264/H263), RM, RMVP, DivX (HD), MOV, WMV, MP4, FLV, MKV, ASF,
- Picture Formats: JPG, BMP, POISON, PNG, TIFF
- Dimensions: approx H243, 3 x B190, 3 x D10, 5 mm.
-

  #39 25.07.2013 11:50

BARDZO PROSZĘ O POMOC, JEŻELI KTOŚ SIE ZNA TO PROSZĘ PONIŻEJ ŁATWO JEST DODAĆ KOMENTARZ !

A mianowicie : Mam sobie telefon dotykowy i mam w nim wi-fi i 3g i wgl, kupiłem sobię karte zwykłą z Play bo oni dają darmowy internet ( o ile mamy aktywne konto ) a po wykupieniu dodatkowego pakietu chociażby za 5 zł mamy dodatkowo szybszy pakiet ileś tam mb neta.
I tutaj mam najważniejsze pytanie, bo mam dylemat czy :
-Kupić tablet z dvb-t ( martwie się o gubienie zasięgu telewizji podczas jazdy samochodem, autokarem )
NAJWAŻNIEJSZE : - Kupić tablet z 3g ( martwię się o to że nie będe mógł włączyć internetu z mojego playa, bo w telefonie robię to tak " Lg Arena > Menu > Łączność > Ustawienia Przeglądarki > Profile > INTERNET " Bo mam tam liste takiego i np jak jest na Play WAP to nie dziala net, a jak jest na Internet to jest git ( Bo na telefonie moge sobie wykupić pakiet na szybszy net )

  #40 25.07.2013 11:52

BARDZO PROSZĘ O POMOC, JEŻELI KTOŚ SIE ZNA TO PROSZĘ PONIŻEJ ŁATWO JEST DODAĆ KOMENTARZ !

A mianowicie : Mam sobie telefon dotykowy i mam w nim wi-fi i 3g i wgl, kupiłem sobię karte zwykłą z Play bo oni dają darmowy internet ( o ile mamy aktywne konto ) a po wykupieniu dodatkowego pakietu chociażby za 5 zł mamy dodatkowo szybszy pakiet ileś tam mb neta.
I tutaj mam najważniejsze pytanie, bo mam dylemat czy :
-Kupić tablet z dvb-t ( martwie się o gubienie zasięgu telewizji podczas jazdy samochodem, autokarem )
NAJWAŻNIEJSZE : - Kupić tablet z 3g ( martwię się o to że nie będe mógł włączyć internetu z mojego playa, bo w telefonie robię to tak " Lg Arena > Menu > Łączność > Ustawienia Przeglądarki > Profile > INTERNET " Bo mam tam liste takiego i np jak jest na Play WAP to nie dziala net, a jak jest na Internet to jest git ( Bo na telefonie moge sobie wykupić pakiet na szybszy net )

  #41 25.07.2013 11:53

BARDZO PROSZĘ O POMOC, JEŻELI KTOŚ SIE ZNA TO PROSZĘ PONIŻEJ ŁATWO JEST DODAĆ KOMENTARZ !

A mianowicie : Mam sobie telefon dotykowy i mam w nim wi-fi i 3g i wgl, kupiłem sobię karte zwykłą z Play bo oni dają darmowy internet ( o ile mamy aktywne konto ) a po wykupieniu dodatkowego pakietu chociażby za 5 zł mamy dodatkowo szybszy pakiet ileś tam mb neta.
I tutaj mam najważniejsze pytanie, bo mam dylemat czy :
-Kupić tablet z dvb-t ( martwie się o gubienie zasięgu telewizji podczas jazdy samochodem, autokarem )
NAJWAŻNIEJSZE : - Kupić tablet z 3g ( martwię się o to że nie będe mógł włączyć internetu z mojego playa, bo w telefonie robię to tak " Lg Arena > Menu > Łączność > Ustawienia Przeglądarki > Profile > INTERNET " Bo mam tam liste takiego i np jak jest na Play WAP to nie dziala net, a jak jest na Internet to jest git ( Bo na telefonie moge sobie wykupić pakiet na szybszy net )

  #42 27.07.2013 10:24

jaro070, jak nie pieprzysz jak PO-wski harcerzyk to jeszcze można poczytać co masz do powiedzenia

  #43 24.08.2013 21:50

Nic z tego nie rozumie - ale jest to zapewne 'przywilej' wieku - mam 77 -Wszystkich Was pozdrawiam

roszpunka   2 #44 01.10.2013 15:10

bardzo fajny tekst, na pewno łatwiej będzie coś wybrać dla siebie, ale jeśli chodzi o konkretne modele i markę to mnie zainteresował ten http://ibox.pl/128-strona-glowna/303-hermes.html

Jaro070   16 #45 03.10.2013 19:16

@roszpunka

Jeżeli nie zepsuli softu, tak jak w modelu Eos, a cena wynosi mniej niż 300 zł to można rozważyć zakup tego tabletu.

  #46 15.12.2013 10:59

Szukam pomocy w wytypowaniu dobredo tabletu tak do 600 zł może być nawet 650 zł . wacham się między dell , szeszungiem (samsung) , acer, asus . Powiedzcie IPS jest lepszy od zwykłego TFT ale który , może się wypalić szybciej i jakie mają wady a zalety dla nas . Jaki system wybrać. Proszę o odpowiedź dziękuje.

Jaro070   16 #47 15.12.2013 14:47

@Zumo777

Nie bierz żadnego tabletu z matrycą TN! Tylko i wyłącznie IPS!

  #48 16.01.2014 21:18

A co myslicie o OV-steelcore-10+II? (Overmax steelcore 10+II)
Czy wiele lepszy OV-steelcore-10 III? (Overmax steelcore 10 III)

W ogole co myslicie o urzadzeniach Overmax?

  #49 24.02.2014 09:50

Prosze WAS od informacje . Kapltnie sie nie znam na tego typu sprzetach a BARDZO zalezy mi na info bowiem nie mam mozliwosci kupienia laptopa a BARDZO PILNIE POTRZEBUJE czegosc malego z dodatkowa klaewiat. do (dlatego mysle o tablecie z klawiat. ) do zapisywanoia , NOTOWANIA dyktowanych , tekstow i zapisywania wykładów, ktore potem musze przenniesc na pendrajwa i takze do komp. stacjonarnego .
CZY ZATEM ZAKUP TABLETU DO TEGO typu pracy -TEKST PISANY , ROBIENIE TABELEK ITP. JEST DOBRYM POMYSLEM ? Na co powinnam zwrocic uwage przy kupnie TABLETU prosze o odp. bo w sklepach nie dostaje jasnychj informacji. szuklam czegos malrego 7 cali ekran i glownie do pisania do kwoty ok 350-450 zl.
PROSZE O RADY i uswiadomienie

  #50 04.03.2014 12:41

No właśnie jaki tablet, też rozważam zakup ma być wygodny, z dobrą baterią. Co myślicie o Lenovo Yoga Tablet? Bardzo kuszące parametry, 18 godzin pracy na baterii i podstawka, która ułatwia trzymanie.

  #51 03.10.2014 20:51

Super tekst,bardzo przydatny. A nie dalo by sie uaktualnic tekstu"tablety do 500zl" ? ;)

Jaro070   16 #52 03.10.2014 21:11

@laka (niezalogowany): "A nie dalo by sie uaktualnic tekstu"tablety do 500zl" ? " To zależy tylko od tego ile będę mieć pracy na praktykach.

  #53 11.12.2014 14:39

Proszę o podpowiedź.
Poszukuję tablet w celach wyświetlania wizualizacji i DWG Viewer. Jestem architektem i chcę szybko przeględać pliki Cada, grafiki. Tablet w dobrej cenie, jakie muszą być parametry?

Jaro070   16 #54 11.12.2014 16:25

@Arch560900 (niezalogowany): Pliki DWG powinno się dać otworzyć na Androidzie. Najważniejsza będzie rozdzielczość matrycy - im większa tym lepiej, do tego 2 GB RAM i wydajny procesor (np. Intel Atom, Snapdragon 800). Jeżeli chodzi o konkretne modele tabletów to:
- Samsung Galaxy Tab Pro 8.4 WiFi SM-T320 (Snapdragon 800)
- NVIDIA Shield Tablet 16GB Wi-Fi (Tegra K1)
- Samsung Galaxy Note 10.1 2014 WiFi SM-P600 (Exynos Octa 5420)
- Lenovo Yoga Tablet 2 10 1050F WiFi 32GB (Intel Atom Z3745)

Jeżeli wolisz pełny Windows 8, to zerknij na Lenovo Miix 2 10"

Autor edytował komentarz.
  #55 13.07.2015 21:29

Ja właśnie myślałam nad samsungiem, podobno bardzo dobrej jakości i super się sprawdza. Zastanawiam się tylko czy zaryzykować i kupić przez internet bo wiadomo, że taniej, ale też to jest dość poważny zakup. Fajne oferty widziałam nahttp://www.agito.pl ale nie wiem czy ryzykować, chociaż zamawiałam jakieś drobiazgi i zawsze wszystko było spoko... :)

  #56 21.07.2015 01:20

ja osobiscie polecam yoge bo to jest multimedialnie najlepszy z mozliwych tablet ale jakbym chcial cos w full pakiecie wybralbym [url=http://www.mediamarkt.pl/tablet-samsung-tablet-samsung-galaxy-tab-s-10-5-lte-bia...]

  #57 01.06.2016 11:47

Nie wiem czemu nie było mnie tu u Ciebie wcześniej .. dziwne bo lubię te tematy
Jesli chodzi o tablety to dla mnie zdecydowanie Lenovo, w ogóle jest to marka, jeszcze mało popularna w Polsce, przez co cena jest niższa , a parametry takie same jak u innych marek, wrzucisz coś o tej firmie? jestem ciekaw twojej opini, ogarnij, tu masz na przykład hybrydy https://www.komp.tech/sklep,hybrydy-2w1/
ciekawe co ty na takie rozwiazanie ?