Java Lightweight UI Toolkit otwarty

18.08.2008 1:57, Autor: Grzegorz Niemirowski (gniemirowski), Kategoria: News
NewsImage

Sun otworzył Java Lightweight UI Toolkit, zestaw narzędzi do tworzenia mobilnych aplikacji w języku Java.

LWUIT został udostępniony na licencji GPLv2 with Classpath Exception jako projekt-inkubator hostowany w ramach serwisu java.net.

Bazując na Java Mobile Edition oferuje wiele komponentów graficznych, tematów, czcionek, animacji i efektów przejść, obsługę ekranów dotykowych oraz obsługę formatu SVG przy wykorzystaniu Java Specification Request (JSR) 226.

Źródło: TheRegister
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (14)  

Avatar
Pfff (niezalogowany) | 18.08.2008 2:14#1

Czy wy w ogole nie spicie? :P

Ogolnie fajnie ze otwieraja jave, tylko czy im sie to oplaca?

Avatar
Jα (niezalogowany) | 18.08.2008 9:54#2

Pfff > [Czy wy w ogole nie spicie? :P]

- A Ty? > 02:14

Avatar
Killavus (niezalogowany) | 18.08.2008 10:08#3

@Pfff:
Sądzę, że tak. Java od zawsze była alternatywą dla zamkniętego .NET. Ba, można odnieść wrażenie, że składnia .NET jest niemal identyczna jak ta z Javy - względy 'historyczne' :). Dzięki otwartości tego języka, zyska on na pewno wiele, a przede wszystkim kolejny oręż, którym może ugodzić .NET - otwartość. Dla wielu ludzi to naprawdę ogromna zaleta.

Pozdrawiam
Killavus

Avatar
invader92 (niezalogowany) | 18.08.2008 10:15#4

Fajnie. Coraz częściej słychać o otwarciu czegoś. Widać coś się zmienia ;)

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 18.08.2008 10:35#5

@ Killavus
O czym ty koleś piszesz!!!
Java alternatywą dla .NET?!
To jest całkiem odwrotnie.
To .NET powstał jako alternatywa dla Javy.
Do tego .NET był od samego początku (no może nie tak od samego) platformą bardziej otwartą niż otwartą.
MS zrobił .NET standardem, gdzie każdy mógł i może sobie robić co chce dodawać, odejmować itp. Natomiast z Jaa to było co innego, to był i nadal jest po troche jeszcze własnośćiowy i nie można było w nim nic dodaćani odjąć! Dlatego MS włąśnie stworzył .NET ze sporu jaki miał właśnie o to z Sunem.

To Sun zrobił to co MS zrobił już dawno temu.



Pozdrawiam.

PS.
Nie psiz proszę takich więcej bzdur.
Poczytaj zanim coś na piszesz. MS nie zawsze jest taki "zły".

Avatar
Proktor (niezalogowany) | 18.08.2008 11:17#6

Ja bym powiedział, że to raczej .Net był pomyślany jako alternatywa dla Javy, która przecież powstała znacznie wcześniej. Po tym jak MS się zorientował, że takie rozwiązania to przyszłość, skopiował produkt Suna i nazwał go .Net - stad też podobna składnia i nawet nazwy sporej części klas. Po odpowiedź czy Microsoftowi udało się zagrozić pozycji Javy odsyłam na stronę - http://tnij.com/LDqZ .

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 18.08.2008 11:22#7

@Sannindan
["Do tego .NET był od samego początku (no może nie tak od samego) platformą bardziej otwartą niż otwartą."]
Chodziło mi o
"... platformą bardziej otwartą niż Java".


Pozdrawiam.

Avatar
Proktor (niezalogowany) | 18.08.2008 12:00#8

@Sannindan

A co takiego można dodawać/odejmować do/z .Net czego nie można w przypadku Javy?

Również pozdrawiam.

Avatar
clondike (niezalogowany) | 18.08.2008 12:06#9

@Sannindan

Mylisz się niestety. To Java jest platformą otwartą, tutaj każdy może swój pomysł włączyć do standardu jeśli przejdzie proces akredytacji przez społeczność. .NET jest całkiem własnościowy, jest na zamkniętych licencjach i obwarowany patentami, w przeciwieństwie do Javy na licencjach GNU.

Avatar
aadam (niezalogowany) | 18.08.2008 12:32#10

@Sannindan
to .NET jest na GPL2 czy może MIT?

Avatar
dendrytus (niezalogowany) | 18.08.2008 14:43#11

Tajwan powinien jeszcze oskarżyć toyotę i mercedesa, że nie produkują modeli z przed 30 lat, tylko coraz nowocześniejsze a tym samym droższe i bardziej skomplikowane. I o to, że tych nowych samochodów nie można naprawiać przy pomocy młotka i klucz 13.

Avatar
mj (niezalogowany) | 18.08.2008 17:41#12

bardzo dobra wiadomość, wolę sam pisać gui dla swoich aplikacji w j2me, tak aby działało to możliwie szybko i wyglądało dokładnie tak jak sam to sobie zaplanowałem, to jednak dobrze podpatrzeć pomysły samych twórców technologii.

Avatar
Sannindan (niezalogowany) | 18.08.2008 22:57#13

@Proktor, @clondike, @ aadam

Przeczytajcie jeszcze raz co napisałęm i do czego się odniosłem. NIe bede się dwa razy powtarzał.
Widać, że macie braki w czytaniu ze zrozumieniem.
A może to tylko dlatego że to jest MS.

@Proktor
Odpowiem tylko ci, bo reszta (czyli tych dwu to ehh).
Ja pisałęm o czasie przezłym, kiedy to nie można było dodać nic do Javy, a ni z tamtąd zabrać. Natomiast przy .NET praktycznie od początku (nie od samego) MS nie narzucał swojej "woli" jak to robił Sun.



Pozdrawiam.

Avatar
Proktor (niezalogowany) | 18.08.2008 23:51#14

@Sannindan

Widzę, że maniera oskarżania o brak umiejętności czytania ze zrozumieniem jeszcze Ci nie minęła ;). Niestety - w dalszym ciągu nie rozumiem (i to w żaden sposób nie wynika z Twojego komentarza) cóż takiego nie można było dodawać do Javy (o tym odejmowaniu to już nawet nie wspomnę) - biblioteki i narzędzia może tworzyć każdy i Sun nie ma tu nic do powiedzenia. No chyba, że pijesz do tego konfliktu między Sunem i MS, kiedy to Sun zabronił mu modyfikacji Javy. Nie chce osądzać kto tam był dobrym a kto złym. ale sądzę mi się, że MS na miejscu Suna zachowałby się podobnie (ale to pewnie dlatego, że to MS ;-)).

Wydaje mi się, że mylisz otwartość architektury od otwartości w sensie dostępności źródeł. Wiele komercyjnych/zamkniętych programów ma otwartą architekturę, dzięki czemu osoby trzecie mogą tworzyć do nich własne dodatki itd. Przykładem może być np. Maya (akurat tak mi się skojarzyło), do której każdy może sobie napisać własne narzędzia rozszerzające jej możliwości, dzięki publicznie dostępnemu API, w którym jest napisana prawie każda funkcja tego programu (ale nie na poziomie kodu źródłowego, nie będę się tu wdawał w szczegóły :). Ale przecież to program nie jest Open Source (i raczej nigdy nie będzie ;)!

Stwierdzenie "To Sun zrobił to co MS zrobił już dawno temu." to wobec tego nieporozumienie - .Net może i ma otwartą architekturę (czy bardziej niż Java nie będę się spierał - za słabo .Net znam), ale na pewno nie jest tak otwarty w sensie Open Source jak Java. A przecież właśnie tej otwartości dotyczył news - kto więc ma problemy ze zrozumieniem ;-)?

Pozdrawiam ;)

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Spotkajmy się na HotZlocie!

13-15 07 2012, Zamek na Skale
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av