KDE 4 coraz bardziej wydajne

04.09.2008 1:10, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się nowa, zaktualizowana wersja środowiska graficznego K Desktop Environment (KDE) z niedawno wydanej gałęzi 4.1.

Zmiany w najnowszym wydaniu oznaczonym jako 4.1.1, dotyczą przede wszystkim poprawy wydajności, interakcji i stabilności działania środowiska, w takich aplikacjach jak nowy interfejs użytkownika Plasma, klient poczty Kmail, czy renderowania witryn KHTML w Konquerorze - domyślnej w KDE przeglądarce internetowej. Prócz tego, wyeliminowano szereg błędów związanych między innymi ze zmienianiem proporcji obrazu w menu Kickoff i wyświetlaniem apletu ustawień systemowych, ukrywaniem wiadomości podczas uruchamiania nowych gier w KMines, przedstawianiem złego rozmiaru archiwów ZIP w Ark, a także myleniem przez mailtransport metod uwierzytelniania NTML z GSSAPI. Nie zabrało również łatek do menadżera plików Dolphin, przeglądarki zdjęć gwenview, lekkiego odtwarzacza muzyki JuK, klienta zdalnego pulpitu KRDC, hexedytora Okteta, narzędzi edukacyjnych oraz innych aplikacji wchodzących w skład środowiska.

Pakiety instalacyjne dla poszczególnych dystrybucji wkrótce powinny być dostępne w odpowiednich repozytoriach. Szczegółowy opis zmian znaleźć można na stronie twórców.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (46)  

Avatar
ludvick (niezalogowany) | 04.09.2008 1:53#1

Bardzo dobra wiadomosc! Kibicuje temu srodowisku, jako jego uzytkownik na domowym komputerze (teraz pisze z pracy). Jednakze...
takie bledy, jak niewlasciwe pokazywanie rozmiaru archiwum zip, czy mylenie metod uwierzytalniania, nie powinny pojawic sie w publikowanej wersji srodowiska...

Tym niemniej, cieszy fakt, ze KDE 4.1 dziala stabilniej i wydajniej...

Avatar
Jabler (niezalogowany) | 04.09.2008 7:00#2

Wszystko fajnie ale puki nie pojawią się poprawione sterowniki nvidii nie mam zamiaru instalować... może 4.2?

Ale itak fajnie że cały czas się rozwija, i zgadzam się takie blachostki nie powinny mieć miejsca w finalnej wersji.

Avatar
??? (niezalogowany) | 04.09.2008 7:22#3

Ciekawe... Jak dla mnie KDE 4 to dalej alfa jest.

Avatar
Meszuge (niezalogowany) | 04.09.2008 7:31#4

Wyeliminowano szereg błędów?

To jest bezczelne pomówienie! Powszechnie wiadomo, że żaden linuch nigdy nie miał żadnych błedów!

Linuch górą!!!

Avatar
Robi (niezalogowany) | 04.09.2008 7:57#5

Jest dobrze, a nawet bardzo dobrze.ci wszyscy, którzy mówili, że się nie uda, że droga obrana przez zespół KDE była zła powinni ogolić pół głowy na łyso.Oczekuję tego tu i teraz, bezdyskusyjnie!

Avatar
ceonix (niezalogowany) | 04.09.2008 8:04#6

Jedyne czego mi brakuje w wersji 4.1 to k3b i nie wiem kiedy k3b będzie w 4.1

Avatar
zielonynietoper (niezalogowany) | 04.09.2008 8:19#7

Zaktualizowałem KDE do wersji 4.1.1. Czekam na kolejne wydania tego środowiska ;)

Avatar
crus (niezalogowany) | 04.09.2008 8:19#8

a czy bedzie wydajniejsze od galezi 3.x ? :)

Avatar
Tiff (niezalogowany) | 04.09.2008 8:42#9

Kiedy pełna wersja na Maca?

Avatar
ibhvc (niezalogowany) | 04.09.2008 8:52#10

Po załadowaniu systemu, KDE 4.1.1. (Arch Linux) zajmuje na moim komputerze jedynie 133 MB.

Avatar
zenon (niezalogowany) | 04.09.2008 8:58#11

Ja czekam aż w końcu czwórka będzie stabilna i funkcjonalna jak trójka, wtedy na nia przejdę, bo kilka razy instalowałem nową wersję i choć podobała mi się to jednak błędy sprawiały że wracałem do trójeczki. I tak sobie marzę że kiedyś KDE będzie tak szybkie jak Xfce :)

Avatar
xx (niezalogowany) | 04.09.2008 9:11#12

A ja jakos nie moge sie przyzwyczaic do KDE4 i chyba sie nie przyzwyczaje.

Denerwuje mnie brak mozliwosci zrobienia normalnego skrotu na pulpicie - mozna zrobic co prawda jako widget, ale denerwuje mnie ze te ikony musza byc takie wielkie.

Tak samo ustawienia zegara - w KDE3 był porządny zegar cyfrowy.... to co jest w KDE4 to tez jakas kpina.. itd

Avatar
donpiotr (niezalogowany) | 04.09.2008 9:25#13

Używam KDE 3.5 i Gnoma. KDE 4 jakoś mi nie leży robiłem kilka podejść ale nie mogę się do niego przekonać.

Avatar
pow3r_shell (niezalogowany) | 04.09.2008 9:31#14

w jakim distro można znaleźć nową już wersję kde ?

Avatar
alfik (niezalogowany) | 04.09.2008 10:28#15

ja poczekam na wersje 4.2.x, jak @ludvick i inni uzytkownicy zapalency (wielki szacun) przetestuja i pozglaszaja co bardziej uciazliwe bledy...

Avatar
qq (niezalogowany) | 04.09.2008 10:32#16

Niestety jak odpalilem opensuse z KDE4 to nie nadawalo sie do pracy. Co chwila problemy i jakies bledy. Wersje niby stabilne wydane do uzytku publicznego nie powinny tak sie zachowywac.

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 04.09.2008 10:40#17

Wczoraj miałem właśnie aktualizację w Kubuntu.
Zdziwiłem się, że tyle tego.
Nie mniej jednak niektóre rażące błędy zniknęły.

Avatar
NIC (niezalogowany) | 04.09.2008 10:45#18

Ha! Już kompiluję toi. Wreszcie radość zawitała w sercu mym, bo jest coś do skompilowania - i to przydatnego. Oby było naprawione Kate i drukowanie w Okularze. I ten fatalny błąd niefillowania(0) QImage czy w gwenview. Liczę też na lepszą Oktetę, bo lubię poedytować czasem pliki. Nawet dość często.

KDE od wersji 4.1 nadaje się do użytkowania i polecam je.

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 04.09.2008 10:47#19

właśnie aktualizuję ;ppp

Avatar
siurek (niezalogowany) | 04.09.2008 10:48#20

niedlugo bedzie tak wydajne ze zasili komputer.

Avatar
Eric (niezalogowany) | 04.09.2008 10:50#21

Jeszcze daleko do normalnej pracy w tym środowisku

Avatar
kiko (niezalogowany) | 04.09.2008 11:03#22

Testowałem KDE4.1 ogólnie wygląda świetnie ale miał problemy z wielkością czcionek, błędy w dolphinie potrafił sam się wyłączyć bo jakiś tam error lecz czekam z niecierpliwością na full stable wersion bo chciałbym przejść na nowe kde4

Avatar
matrix (niezalogowany) | 04.09.2008 11:17#23

Ja zaktualizowałem KDE w openSUSE i działa pięknie :)
A co do k3b przecież już jest w "czwórce", ale nie testowałem jak to działa.

Avatar
qrzapiał (niezalogowany) | 04.09.2008 11:24#24

Nie mogę zrozumieć po co oni marnuja siły i środki na rozwijanie tej swojej przeglądarki, istniaje lepsze... Przeciez M$ nazywali monopolistami ze wzgledu na integracje przegladarki z systemem... Konqeroro jest słaby i tak zawsze instaluje FF

Avatar
fifi (niezalogowany) | 04.09.2008 11:37#25

niedawno znowu próbowałem sie przekonać do KDE 4 - i znowu sie nie udalo

Avatar
prawda (niezalogowany) | 04.09.2008 11:42#26

@qq
niestety ja doświadczałem tego z każdą dystrybucją linuksa... nieważne czy kde czy gnome - zawsze były jakieś problemy - albo to błąd segmentacji i coś się wykrzaczało, albo to niedziałająca klawiatura (!!!) - śmiechu warte...
takie zdarzenia skutecznie odstraszają od linuksa :(

Avatar
Proktor (niezalogowany) | 04.09.2008 11:53#27

@pow3r_shell

W Archu była już bodaj w sobotę.

Avatar
user (niezalogowany) | 04.09.2008 12:03#28

KDE 4 podoba mi się z wyglądu ale póki nie wyeliminują błędów i jakiegoś takiego bezpodstawnego ,,zamulania" po paru godzinach pracy to u mnie na laptopie królować będzie nadal GNOME :)

Avatar
Dawid (niezalogowany) | 04.09.2008 12:04#29

Ciekawe czy kubuntu 8.10 bedzie mialo juz ta wersje domyslnie??

Avatar
bartmarian (niezalogowany) | 04.09.2008 12:15#30

poużywałem, nadzieje wiążę spore, ale jeszcze poczekam

Avatar
szuman (niezalogowany) | 04.09.2008 12:26#31

Tak? A ja po zabawie z KDE 4.0 i 4.1 wróciłem do poczciwego Gnome'a 2.22.3 :) Gnome najbardziej mi odpowiada; KDE nie dla mnie, myślałem, że do "czwórki" się przekonam, ale stety nie stało się tak :)

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.09.2008 13:35#32

@xx
"Denerwuje mnie brak mozliwosci zrobienia normalnego skrotu na pulpicie - mozna zrobic co prawda jako widget, ale denerwuje mnie ze te ikony musza byc takie wielkie"
Zdaje się że od wydania 4.1 wszystkie plasmoidy w tym ikony można skalować

A jak z otwieraniem archiwów zip pod ark-kde4 kubuntu. Bo u mnie jakoś nie bardzo, a z tego co czytam to wyglada na błąd dystrybucji.

@crus
Wygląda na to, że powinno być wydajniejsze, ale jak dojdą jeszcze wszystkie funkcjonalności z 3ki to dopiero się okaże.

@zenon
Też czekałem na tą pełną funkcjonalność 3ki, ale w końcu doszedłem do wniosku, że skoro trójka powstawała jakieś 6 lat, to ta w pełni funkcjonalna i stabilna czwórka tak szybko nie powstanie.

Avatar
swiztaq (niezalogowany) | 04.09.2008 14:22#33

Poprawki zawsze cieszą :)

Avatar
dracs (niezalogowany) | 04.09.2008 15:18#34

Witam,
Wprawdzie daleko KDE 4 do stabilności trójki, ale naprawdę nieźle się już prezentuje. Na pewno jest szybkie. Co do pulpitu - kwestia przyzwyczajenia, zaś wielkość ikon to rzecz odpowiednich ustawień. O co Wam z zegarem chodzi - nie mam pojęcia.
Pozdro

Avatar
vcxz (niezalogowany) | 04.09.2008 15:34#35

widac ze cos ssie dzieje z KDE... w porownaniu do Gnome, gdzie programisci nie potrafia naprawic samoczynnego zamieniania sie panelow miejscami %-) Trzeba sie uciekac do sztuczek, ktore i tak nie dzialaja, czyli mega lol

Avatar
szon (niezalogowany) | 04.09.2008 16:00#36

@Jabler
"puki nie pojawią się poprawione sterowniki nvidii nie mam zamiaru instalować"

Nvidia na razie nie współpracuje dobrze z Kwin ale przecież zamiast Kwin można zastosować Compiza. Ja tak zrobiłem i wszystko działa pięknie. KDE 4.x jest coraz lepsze i już dziś nadaje się do użytku.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.09.2008 16:27#37

Wkrótce jak pobiore Kubuntu 8.10 przekonam sie czy to jest naprawdę poprawione KDE4 czy gniot

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 04.09.2008 17:08#38

→anonim niestety jak pobierzesz kubuntu 8.10 to nie spodziewaj się poprawnego działania ;] na razie 8.10 to wersja beta i to dosyc niestabilna ;p

Avatar
anonim (niezalogowany) | 04.09.2008 18:18#39

Z góry wyjaśniam, że w żadnym wypadku nie chodzi mi o wszczynanie wojenki Win-Lin, ale czytam DP od dawna i znam argumenty obu stron. Czytając teraz tego newsa i komentarze użytkowników zastanawiam się jednak, co zwolennicy Lina mają przeciw Windowsom, że aż tak ich nienawidzą (ci, których to dotyczy, będą wiedzieli, że o nich mowa). Lin jest "bezpieczny i nie ma wirusów" "nie wiesza się"? Może tak/może nie, ale to, co wyczytałem w tym wątku, zakrawa o jakiś żart - w porównaniu do tego, co piszą "fani Linuksa". To już Win95 w porównaniu do tego jawi się jako oaza spokoju i dopracowania. Byłoby naprawdę super, gdyby ludzie kierowali się w życiu w większym stopniu logiką, a mniej skrajnymi emocjami.

Avatar
szon (niezalogowany) | 04.09.2008 20:35#40

KDE 4.1.1 działa zdecydowanie szybciej niż poprzednie wersje. Jeśłi to się będzie tak rozwijać dalej to będzie to coś pięknego.

Avatar
gluglu (niezalogowany) | 04.09.2008 20:45#41

..dla mnie kde 4 jest za bardzo ,,przesłodzone,, pełno niepotrzebnych wodotryskow i co mnie wkurzylo to zamiana konquerora na dolphina ,jest mniej funkcjonalne od 3,5.,..szkoda..mysle ze kde skrecilo w zla strone

Avatar
dzonasek (niezalogowany) | 04.09.2008 21:24#42

no ja testuje na ubuntu, wyglad robi wrazenie! ale plynnosc juz mniejsze:D

Avatar
Bananikus (niezalogowany) | 04.09.2008 23:29#43

@gluglu: Litości, kolejny......... Jaka znów zamiana Konquerora na Dolphina? Ktoś cię zmusza do używania Dolphina i posiadania go na dysku? Nikt nie karze ci go instalować i nikt ci nie karze mieć go ustawione jako domyślnego File Managera. Możesz ustawić konquerora jako domyślną przeglądarkę plików i po problemie. Większości ludzi Dolphin odpowiada, inaczej by go nie tworzyli, więc nie wiem o co się plujesz. Pełno niepotrzebnych wodtrysków? No jasne, tylko gdzie? Może oślepłem. Chyba, że masz na myśli kwina i plasmę. Ale w takim wypadku: a) Jeśli one są niepotrzebne to ja jestem Święta Zdzisława. b) 2 rzeczy to jest pełno? LOL. No chyba, że będziesz w stanie wymienić coś jeszcze.

Avatar
szon (niezalogowany) | 05.09.2008 9:17#44

@anonim
"Może tak/może nie, ale to, co wyczytałem w tym wątku, zakrawa o jakiś żart - w porównaniu do tego, co piszą "fani Linuksa". To już Win95 w porównaniu do tego jawi się jako oaza spokoju i dopracowania. Byłoby naprawdę super, gdyby ludzie kierowali się w życiu w większym stopniu logiką, a mniej skrajnymi emocjami."

KDE 4.x to nie Linux, to tylko środowisko graficzne, które się dopiero rozwija, a które zapowiada się bardzo dobrze. Nie jesteś pod Linuksem na nie skazany, możesz używać całej masy innych stabilnych środowisk graficznych. To zechciej rozumieć.

Pozdrowienia!

Avatar
crus (niezalogowany) | 05.09.2008 10:12#45

panie kolego "anonim | IPHASH : F3-WS-XB-95 | 04.09.2008, 18:18"
przeciez jest zaznaczone ze mowa tu o KDE w wersji NIESTABILNEJ, to bardzo wczesna wersja, nikt z ekipy KDE nie wypowiedzial sie publicznie ze to juz koniec prac... wiec... to LOGICZNE ze ma prawo sie wieszac ;)

"Byłoby naprawdę super, gdyby ludzie kierowali się w życiu w większym stopniu logiką"
zgadzam sie z Toba;)

mowisz ze win95 to 'oaza spokoju i dopracowania' tak? hmm a ciekawe jak bys powiedzial o win95 w wersji NIESTABLINEJ;)

pozdrawiam

Avatar
gothmori (niezalogowany) | 05.09.2008 15:07#46

co do dolphina to poprawiono poważny błąd ;] już nie pada przy generowaniu miniaturek po prawej stronie ;] tzn. jak najedzemy mychą na film ;] ale też niestety zamiast miniatury filmu mamy powiększoną ikonkę... ale lepszy pic niż nic ;] a i odkryłem genialny cóś.. tzn odkryłem już wcześniej ale niedawno tego użyłem i dosłownie mnie to podtenteges!!! chodzi o podział okna na 2 ;] genialna sprawa fantastycznie ułatwiająca i przyśpieszająca działania na plikach ;] typu przenoszenie, kopiowanie itp i jeszcze gdy przy tym posłużymy się kartami.. ach.. cud miód i orzeszki!!! dolphin moim zdaniem obecnie jest o wiele lepszy od nautilusa :))

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Testujemy: Manta Smart TV Box

Internet w telewizorze
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av