KDE 4.3 wydane

04.08.2009 20:14, Autor: Adam Wróblewski (adam9870), Kategoria: News
NewsImage

Z lekkim poślizgiem wydanofinalną wersję 4.3 środowiska graficznego KDE.

Do najważniejszych nowości w nowej wersji zaliczyć należy integrację z technologiami takimi jak PolicyKit oraz usługi geolokalizacji. Nowe KDE posiada nowe efekty animacji okien, a także bardziej użyteczne okno uruchamiania poleceń. Pojawił się nowy zasobik systemowy, do którego mogą być teraz przenoszone aplikacje KGpg, GnuPG oraz wyświetlaniie bazujące na kategoriach. Dodano obsługę zagnieżdżonych grafik we wiadomościach pocztowych oraz wsparcie dla formatu SVG. Wprowadzono także nowe API JavaScript, jak też inne usprawnienia dla programistów.

Prócz tego zmianie uległa kolejność opcji sortowania folderów. Dane przechowywane w kalendarzu mogą być synchronizowane do Google Calendar, z kolei ustawienia modułów kontrolowane mogą być przez zdarzenia sprzętowe. Pojawiła się możliwość aktualizacji listy kontaktów w Kopete. Dodano wsparcie dla eksportowania i wymiany danych metodą przeciągnij i upuść. Rozbudowano możliwości konfiguracji alarmu. Dodano też wiele innych nowych funkcji, aplikacji, gier i poprawek.

Wiele zmian dotytyczy dotychczasowych plasmoidów. Pogrupowane okna na pasku posiadają od teraz możliwość podglądu. Pojawiła się możliwość głosowego informowania o określonej godzinie i rozszerzono zestaw domyślnie oferowanych tapet. Mogą one być aktualnie wyświetlane w zależności od aktualnej pogody, zżerane przez wirusa, przedstawiać efekt fractala bądź interaktywne mapy globu. Plasmoid mikroblokowania obsługuje z kolei platformę identi.ca.

Kod źródłowy KDE 4.3 do samodzielnej kompilacji znaleźć można na stronie twórców. Pakiety instalacyjne dla poszczególnych dystrybucji wkrótce powinny być dostępne w odpowiednich repozytoriach.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (54)  

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 04.08.2009 20:33#1

Wczoraj z ciekawości pobrałem KDE 4.3 RC3 LiveCD ale mój laptop chyba z wersji na wersję jest już chyba za cienki na KDE4, 4.3 u mnie się nie uruchomiło w ogóle a 4.2 z ledwością, samo środowisko ładuje się strasznie długo a jeśli uda mu się już uruchomić, to chodzi wolniej od ślimaka :)

I tak wolę Gnome ale teraz stawiam na prostotę i minimalizm i zostaję na dłużej przy Fluxboksie, przynajmniej laptop działa teraz szybko i chodzi jak burza :)

Pozdrawiam!

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 04.08.2009 20:43#2

@Roobal - to tez wina CD-ROMu... Plytka CD zawsze bedzie wolniejsza niz dysk twardy... Nie podales jak wiekowy jest Twoj laptop, ale no coz postep idzie... Mozemy sie cieszyc, ze nie musimy zmieniac tak czesto kompow jak na systemach konkurencji ;) A jesli chodzi zbyt wolno, zawsze mozemy zmienic srodowisko graficzne na lzejsze i cieszyc sie aktualnym systemem ;)

Avatar
hmmm (niezalogowany) | 04.08.2009 20:46#3

nie przepadam za KDE 4 oraz GNOME wolę E17,Icewm,Xfce albo Fluxbox ;)

Avatar
Tomaszek (niezalogowany) | 04.08.2009 20:52#4

Ja używam już od BETY 2 i jestem bardzo zadowolony, tylko czekać kiedy wyjdzie KUBUNYU 9.10.

Avatar
Kantares (niezalogowany) | 04.08.2009 20:57#5

Korzystałem od RC1 ale były problemy z aktualizacjami. Jedno można tylko powiedzieć, naprawdę super to wygląda i działa bardzo sprawnie. Dla mnie już od RC3 było całkowicie użyteczne. Super odmiana po GNOME.

Avatar
Sławek (niezalogowany) | 04.08.2009 21:03#6

@Roobal | IPHASH : QJ-UO-PI-US | 04.08.2009, 20:33 : Z minimalistycznych środowisk polecam OpenBoksa. Zawsze można go uruchomić z pulpitem KDE3(ewentualnie Nautilusem). Jest prostszy w obsłudze od Fluksboksa, a zżera tyle samo zasobów. Nie potrafiłbym jednak wymienić wszystkich usprawnień w stosunku do Fluksboksa. Z minimalistycznych środowisk korzystałem dosyć dawno, lecz być może powrócę do nich.

Avatar
Stawik (niezalogowany) | 04.08.2009 21:14#7

@|Roobal, co ty wypisujesz. Przeciez kazdy Linux z kazda powloka chodzi nawet na kazdym trupie i to super szybko. Poczytaj wypowiedzi linuxiarzy pod watkami o Vista, przeciez nie moga sie mylic.

Avatar
Zulu (niezalogowany) | 04.08.2009 21:18#8

O prosze, własnie przymierzam się do świerzej instalacji Debiana na moim lapku, a tu tak dobre nowinki ;)
Ktoś wie kiedy bedzie w repo Testinga?

Avatar
ókó (niezalogowany) | 04.08.2009 21:22#9

@Roobal, @hmmm
I to właśnie jest w linuksie fajne - nie podoba się jakiś kawałek, to zawsze można zastąpić innym :). Mi KDE 4.3 się dopiero ciągnie, ale 4.2 było ok, więc chyba będzie tylko lepiej ;).

Avatar
Szatan to wróg!!! Chrystus Królem i moim Panem!!! (niezalogowany) | 04.08.2009 21:35#10

Nie przepadam za KDE 4x ... niestety posiadam 512 ram-u i środowisko graficzne przy tej pamięci działa wolno :/
zdecydowanie wolę KDE 3.5 lub E17 :)

bardzo podoba mi się E17 jest łatwe,ładne,szybkie,stabilne :) polecam wszystkim przetestować E17 oraz przede wszystkim system Elive Gem :)

pozdrawiam :)

Avatar
zxczx (niezalogowany) | 04.08.2009 21:46#11

Sa pakiety do Mandrivy i Suse jak narazie :) na mandrivie kde4.3 chodzi calkiem dobrze ale dopiero w mandrivie 2010 bedzie lepiej zintegrowana w system:)

Avatar
Jakub (niezalogowany) | 04.08.2009 21:59#12

@Zulu: use experimental Luke :)

Avatar
ms-trex (niezalogowany) | 04.08.2009 22:02#13

@Zulu
"O prosze, własnie przymierzam się do świerzej instalacji Debiana na moim lapku, a tu tak dobre nowinki ;)
Ktoś wie kiedy bedzie w repo Testinga?"
Za pół roku?

Avatar
SobonPiotrQ (niezalogowany) | 04.08.2009 22:08#14

Zulu, jeśli instalujesz Debiana to pobierz sobie nową płytkę z obrazem LiveCD testing. Instaluj sida to będziesz miał grub2, cały system na ext4. Sprawdzałem wszystko działa, tylko koniecznie trzeba instalować z trybu graficznego, tekstowy się wywala. :}

Avatar
Morgoth (niezalogowany) | 04.08.2009 22:11#15

Ciekawe czy poprawili szybkość i responsywność. Raczej wątpię. :/ Pewnie muli się jak wcześniejsze wersje z gałęzi 4.x Temu środowisku nic już nie pomoże. Spartaczone do reszty. Szkoda

Avatar
sdj (niezalogowany) | 04.08.2009 22:13#16

Jak działa kde4 pod nvidią9600, kiedyś instalowałem wersję 4.1 ale wydajność była gorsza niż... no koszmarna była?

Avatar
anonymous (niezalogowany) | 04.08.2009 22:16#17

@Roobal
KDE od 4.x nadaję się tylko na lepsze kompy. Jak masz starszego lapa, to ze środowisk możesz xfce wypróbować, albo jeszcze szybsze i lżejsze lxde, tyle że to ostatnie jest bardzo skromne jeśli chodzi o ilość narzędzi.
@Sławek
OpenBox to nie jest środowisko.

Avatar
Blind (niezalogowany) | 04.08.2009 22:24#18

No super, teraz tylko czekać, aż wrzucą do repozytorium SIDa:)
Jedna rzecz mnie tylko zastanawia, dlaczego tapetki nie zmienili??

Avatar
ef3 (niezalogowany) | 04.08.2009 22:34#19

Świetna robota, nie zamula komputera jak poprzednie wersje.

Avatar
Michał (niezalogowany) | 04.08.2009 22:36#20

KDE 4.3 testowałem już od 2 miesięcy na openSUSE 11.1 wkońcu sie ciesze że mogłem zainstalowac oficjalną wersje :) wkońcu znowu moża sie cieszyć ładnym i funckjonalnym KDE nie tak jak w wersji 4.0 lub 4.1. Teraz czekam tylko na listopad jak wyjdzie openSUSE 11.2 z zintegrowanym KDE 4.3 zapowiada sie całkiem fajnie :)

Avatar
Misiek440 (niezalogowany) | 04.08.2009 23:15#21

Stawik różnica jest taka że instalując viste nie masz żadnego wyboru, instalując jądro linuxa + środowisko graficzne możesz przebierać w konfiguracjach i dopasować je do swojego sprzętu. Ale jak ktoś jest trolem to nim zostanie. Pozdro

Avatar
Pablo55 (niezalogowany) | 04.08.2009 23:54#22

@Stawik
Po co próbujesz rozpętać kolejną wojnę. Przecież to bez sensu.

Avatar
atavus (niezalogowany) | 05.08.2009 0:00#23

coz... trza bedzie wyprobowac :>

Avatar
jurgen86 (niezalogowany) | 05.08.2009 0:29#24

Zulu, w przeciągu najbliższego miesiąca na pewno się pojawi.

Avatar
mariano italiano (niezalogowany) | 05.08.2009 2:37#25

Zainstalowałem dziś sobie Debiana Sid, a na nim KDE 4.3 jeszcze w wersji RC3, wszak RC3 to powinno być prawie jak wersja dziś wydana. Tylko utwierdziłem się w przekonaniu że Linux i to syf. KDE 4 to marna namiastka interfejsu Windowsa, próbująca udawać najnowsze zdobycze Windows Visty i Windows 7! To coś co udaje Menu Start znane z Windowsa było projektowane przez piekarza chyba a nie przez projektanta, to coś jest w ogóle nie intuicyjne i nie ergonomiczne. Zresztą jak cały interfejs KDE próbujący udawać najnowsze Windowsy, niestety marnie je udający. Całe środowisko jest nie intuicyjne i nie ergonomiczne i w dodatku z marnym efektem próbuje udawać najnowsze zdobycze Windowsa.

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 05.08.2009 3:32#26

@Slotwek

Uruchamiałem z CD i z Pendrive nawet i to samo :) Jedynie zainstalowany z repo jakoś daje radę ale i tak się ślimaczy :) Spróbuję zainstalować na Archu najnowsze KDE i zobaczę czy też będzie to samo.

@Sławek OB kiedyś na pewno wypróbuje ale jakoś do Fluksa jestem przyzwyczajony a trudny w konfiguracji wcale nie jest, poza tym przyzwyczaiłem się do niego ale jak pisałem OpenBoksa też wypróbuję :)

@Stawik

Wiesz jednak KDE czy Gnome robi się coraz cięższe i powoli oba środowiska swoje wymagania zaczynają mieć ale to też zależy od distra, bo w niektórych Gnome mi chodziło powoli a w innych elegancko i tak samo było z KDE, w jednej dystrybucji szybko nawet z efektami pulpitu w innej zamulone a efekty się cieły.

Mój laptop (Acer Extensa 5204) może nie tyle wiekowy jest ale jak go kupowałem to on już był raczej technologicznie w tyle, bo ja używam kompa wyłącznie do neta czasami w MOHAAS pogram albo OpenArena :) Kupowałem go 2 lata temu ale dziś to go netbooki już dawno przegoniły pod względem technicznym :)

PS. Żeby nie było, nie jestem żadnym antyfanem KDE :)

Pozdrawiam!

Avatar
LiveCD (niezalogowany) | 05.08.2009 8:24#27

http://home.kde.org/~binner/kde-four-live/

Avatar
szon (niezalogowany) | 05.08.2009 9:52#28

Piekne środowisko, działa szybko, płynnie i stabilnie, posiada wiele innowacyjnych rozwiązań, zawiera masę oprogramowania użytkowego. Jak zainstalowałem W 7 to miałe wrażenie, że w porównaniu z KDE 4.x jest całkowicie goły.
Moja galeria przedstawiająca część funkcjonalności KDE.

http://www.fmix.pl/album/35643/kde-4-3/1

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 05.08.2009 10:14#29

@anonymous

Tak ja wiem, wiem masz rację. Co do środowisk to testowałem wszystkie możliwe środowiska graficzne (Gnome, KDE3 i pierwsze wersje KDE4, Xfce, Lxde - z niego używam terminal i kilka innych rzeczy) i większość menedżerów okien (Fluxbox, IceWM, Twm, Dwm, PekWM, FVWM, FVWM Crystal, e16 i e17 oraz przez chwilę wspomnianego OpenBoksa) w swojej karierze z Linuksem.

Niedługo trochę zmodernizuję swojego laptopa (dokupię niedługo trochę RAM i zastanawiam się jeszcze nad wymianą procka) to będzie można się rzucać na KDE4.3 w celach testowych :)

Pozdrawiam!

Avatar
_MaD_ (niezalogowany) | 05.08.2009 12:39#30

Wolniejsze to to od GNOMA i 100x wolniejsze od Explorera... Szału nie ma. Zostaję przy DWM ;)

Avatar
Ramones (niezalogowany) | 05.08.2009 12:55#31

Kolejny bajer dla linuksiarzy i tego syfu linux.

Nic dziwnego że wiecznie się uczą od MS i poprawiają, aby kiedyś ten system linux powstał jako OS stabilny i ktoś w 10% chciał tego używać i kupić jak MSwin. lub MacOsX.:D

Pozdrawiam złośliwych piraciarzy MS i linuksiarzy...

Avatar
niki (niezalogowany) | 05.08.2009 13:01#32

Chakra Live CD z możliwością instalacji.
http://chakra-project.org/temp/prerelease/

Avatar
Grendel (niezalogowany) | 05.08.2009 13:16#33

@Ramones (czy też Dr Klamp)

Słaba prowokacja sfrustrowanego windowsiarza. Szczekasz tak przy każdym newsie żeby zwrócić na siebie uwagę?

Avatar
marianno italianno (niezalogowany) | 05.08.2009 14:03#34

A mnie to te Linuksy i to całe KDE pachną piractwem. Na miejscu Komisji Europejskiej to zamiast zajmować się sprawą IE w Windows 7, to przyjrzał bym się temu całemu ruchowi Open Source i darmowemu oprogramowaniu. Nie jest rzeczą normalna by kod programów był wolno dostępny i by programy były darmowe. To podchodzi pod piractwo bo za oprogramowanie trzeba płacić a próba poznania kodu programu to powinno być przestępstwo ścigane na terenie całej UE.

Avatar
DRx (niezalogowany) | 05.08.2009 14:06#35

z kde 4 w wersji live mam jak najgorsze wspomnienia...wersja zainstalowana na dysk robi wielka roznice. kde 4.1 4.2 byly strasznie malo responsywne.. od kilku tygodni uzywam kde 4.3 ..i jest niesamowita roznica , srodowisko jest prawie tak samo szybkie i responsywne jak kde 3.5 ,wiele aplikacji startuje wyraznie szybciej i dziala responsywniej . jedyne co dziala gorzej pod kde 4.3 (wersja rc) wzgledem kde 3.5 , to flash.

mam lapka z celeronem 1.73 i 1GB ramu i naprawde jestem pod wrazeniem jakie postepy zrobili wczesniejsze wersje byly naprawde malo uzywalne..4.3 to chyba w koncu pierwsze wydanie ktore moze zastapic kde 3.5

Avatar
kierowca wózka widłowego (niezalogowany) | 05.08.2009 14:28#36

Nie jestem fanatykiem linuksa jak niektórzy, uważam go raczej za ciekawostkę niż pełnowartościowy system. Zainstalowałem dziś Debiana, zaktualizowałem do Sida i zainstalowałem to KDE 4.3. I co mogę powiedzieć? Z wyglądu zerżnięte z nowych Windowsów, poza tym w porównaniu do środowiska graficznego Windowsa to KDE 4.3 jest niedopracowane. Po prostu jest to kolejna wersja rozwojowa jednego ze środowisk graficznych. Szkoda że nie można się doczekać wersji w pełni stabilnej i dopracowanej wersji KDE jak i innych środowisk graficznych na Linuksa, jak i samych systemów z rodziny Linuksa. Ciągle są jakieś niedoróbki, ciągle się znajdzie jakieś ale... Niestety bo mogła by to być alternatywa dla Windowsa, ale na chwilę obecną jako taka alternatywa się nie nadaje. Linux powinien wzorować swoją politykę na polityce Microsoftu. Zamiast rozwijać równolegle klika środowisk graficznych i niezliczoną ilość systemów to powinien się skupić nad jednym systemem.Wtedy może powstał by system i środowisko graficzne które może mogły by konkurować z Windowsem. Bo niestety obecnie Linux to tylko ciekawostka a nie prawdziwy system operacyjny. A wracając jeszcze do KDE 4.3 to było o nim tyle szumu na necie a jak się okazało wyszła jedynie kolejna wersja rozwojowa tego środowiska tak samo niedopracowana jak poprzednie i nie ma się czym podniecać.

Avatar
Ramones59 (niezalogowany) | 05.08.2009 14:44#37

@"marianno italianno | IPHASH : 8T-YP-J3-2U | 05.08.2009, 14:03"

Całe to Open Source i Linux to komunistyczny program i zmowa piraciarzy MS i linux.
Nie wykluczone że jest również sponsorowane przez adminów serwisów do pobierania pirackich plików i innych piraciarzy... tym bardziej że jest to najwieksza i najbardziej zainteresowana grupa która używa linux i wszystko pirackie pod MSwin.

Od dawana wiadomo że ktoś kasę wykłada na to i ściemniają wszystkim...
Przecież linuksiarze to darmowi akwizytorzy syfu linux i tak wkrecaja innych za free.:D

Avatar
Dux (niezalogowany) | 05.08.2009 15:01#38

@marianno italianno
"A mnie to te Linuksy i to całe KDE pachną (...)"

Gratuluję udanego dowcipu. Głupotę każdy napisać potrafi. Ale mało kto taką co by można boki zrywać :DD

Avatar
Karol (niezalogowany) | 05.08.2009 15:31#39

@marianno italianno

LOL...Proszę o więcej takich rewelacji. Miałem dziś kiepski dzień w pracy, a dzięki twoim postom przynajmniej na fajrant jest wesoło.

@Ramones59
"Od dawana wiadomo że ktoś kasę wykłada na to i ściemniają wszystkim.."

Ci tajemniczy "oni", to przecież jak zwykle - masoni, żydzi i cykliści.

A już serio, poszukaj w Google "Who wrote kernel", a dowiesz się jakie "tajemnicze" siły stoją za linuksem.

Avatar
bilba (niezalogowany) | 05.08.2009 16:17#40

@Ramones
taki jestes zadowolony ze swojego archaicznego systemu, ze az musisz sie wyzywac na tych, ktorych nie stac na microsoftowe "cudo" - buahahah xD

Avatar
anonymous (niezalogowany) | 05.08.2009 16:55#41

@kierowca wózka widłowego
dowcipniś z ciebie :) nieźle się ubawiłem czytając te brednie i mity.

@Karol
Eh człowieku, nie widzisz, że to prowokacje.?Dobrze, że przynajmniej zabawne są te wypowiedzi :D

Avatar
k3pulg (niezalogowany) | 05.08.2009 17:25#42

@"marianno italianno
Ja tez tak uważam. Byłem nawet kiedyś na komisa. moim ze zgłoszeniem, ale mi powiedzieli: Spier... glupku bo jak ci napierd... .No i dałem spokój. Ale Ty mnie pobudzileś znowu do działania, to znowu tam pójdę.

Avatar
Aquila (niezalogowany) | 05.08.2009 18:04#43

Twórcy KDE poszli w złym kierunku i już raczej nie da się tego odwrócić, a przynajmniej nie będą chcieli tego zrobić. Podobnie osoby rozwijające GNOME coś ostatnio błądzą jakoś i wersja 3. tego środowiska nie zapowiada się zbyt optymistycznie. Przyszłość należy do lekkich środowisk i menedżerów okien. Tak mi się wydaje. Dobrze, że - inaczej niż w windowsach - tutaj jest wybór środowisk graficznych.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 05.08.2009 18:39#44

@k3pulg | IPHASH : IO-KB-FS-ZC | 05.08.2009, 17:25

co to jest "komisa" bo w zadnym slowniku nie moge znalesc definicji tego slowa.umarlem ze smiechu :ddd

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 05.08.2009 20:19#45

@marianno italianno

Ja do dziś nie mogę uwieżyć, że tak wspaniały system jak GNU/Linux i inne wspaniałe programy mogą być za darmo. Zawsze mi się wydawało, że za darmo to już nawet bić nie chcą :)

@marianno italianno

Skoro uważasz, że darmowe programy to piraty i za każdy program należy płacić, to przynajmniej 60% z Was (użytkowników Windowsa) to największa grupa piratów, bo przecież ściągacie na swój kochany system setki wirusów i to za darmo! Jak tak można? Ściągasz wirusy za darmo to piratem w takim razie jesteś. Człowiek się tyle namęczył aby napisać wirusa to mu zapłać teraz za jego pracę!

Szczerze to wolałbym dać nawet 2000zł za GNU/Linux, gdyby był płatny i takiej jakości jakiej jest teraz i za inne programy niż wyrzygać 500zł na niefunkcjonalny system z ograniczeniami licencyjnymi, pod którym uruchomić można co najwyżej parę programów i masę wirusów.

Pozdrawiam!

Avatar
italos1 (niezalogowany) | 05.08.2009 20:38#46

sidux bedzie dobry na mojego lapka centrino duo 1.66 512 ram ????

Avatar
Roobal (niezalogowany) | 05.08.2009 23:52#47

@italos1

Sidux jak najbardziej będzie dobry na twój laptop :) Debian ogólnie jest mało wymagającym systemem nawet z KDE :)

Pozdrawiam!

Avatar
k3pulg (niezalogowany) | 06.08.2009 8:53#48

anonim

dostalem pałką i tylko tyle zapamietałem z tabliczki na budynku.

Avatar
italos1 (niezalogowany) | 06.08.2009 10:23#49

dzieki :)

Avatar
Kostek (niezalogowany) | 06.08.2009 12:11#50

@kierowca wózka widłowego

A wiec powiem Ci tak, widać że nie jesteś obeznany w temacie bo wypisujesz głupoty. To właśnie WINDOWS7 zerznął od KDE4 wygląd a nie jak Ty to napisałeś. Żeby nie było nie jestem jakimś fanboyem linuxa, uważam go za solidny system i w wielu przypadkach lepszy od systemu M$ jednak używam Windowsa bo jestem do tego zmuszony, przez programy które są mi potrzebne w pracy.

Avatar
anonim (niezalogowany) | 06.08.2009 12:14#51

@Kostek
Niepotrzebnie moim zdaniem się tłumaczysz. Część ludzi wśród komentujących i tak uzna Cię za fanboja i będzie nienawidzić za sam fakt, że masz czelność używać Linuksa. Olej to.

Avatar
obserwator (niezalogowany) | 06.08.2009 14:16#52

Faktycznie 4.3 jest dużo bardziej respondensywne i dopracowane niż poprzednie wersje, równolegle używam gnome 2.26 i poważnie zastanawiam się nad przeskoczeniem na kde...

P.S. do zagorzałych fanów M$... Darujcie sobie zbędne komentarze a niesporzytą energie wyładujcie w bardziej pożyteczny sposób, skoro tak nienawidzicie linuxa po co czytacie aktykuły o nim...

Avatar
Jeremi197 (niezalogowany) | 06.08.2009 19:04#53

Szkoda czasu na przepychanki :) każdy system jest dobry i potrzebny :) proponuję aby każdy z was napisał kawałek kodu.......zobaczymy 3 jest to takie proste jak pisanie komentarzy o systemach takich jak Windows 3 Linux......przykro czytać ludzi którym nie zależy na tym aby systemy działały lepiej i stabilniej a jedynie na tym aby pokazać że jest się brakującym ogniwem w teorii Darwina :(

Avatar
kierowca taczki (niezalogowany) | 07.08.2009 2:50#54

@obserwator masz racje , po co ktos czyta i sie oborza czyms czego nie zna i nie bedzie znal chociaz tak naprawde by chcial , sam mam lapka sony vaio i duzo czasu mi zajelo postawienia linuxa na nim , ale juz nigdy nie zainstaluje windy !!!!!!!!!!!!!!!!!! zaloze sie ze jak by ktos rzucil darmowa propozycje instalacji linux na kompach to wiekszosc z nich by sie od razu zglosila !

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Test Sharp AQUOS SH80F

Warto (byłoby) się szarpnąć
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av