r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Kolejne przejęcie sposobem na polepszenie Live Search

Strona główna Aktualności

Microsoft poinformował o przejęciu większej części firmy Greenfield, wraz z należącym do niej serwisem konsumenckim Ciao. Cała transakcja opiewa na sumę 486 mln USD, co daje około 17,5 USD za akcję i pomóc ma koncernowi zbliżyć się na rynku do nieosiągalnego obecnie giganta wyszukiwarkowego z Mountain View.

Głównym założeniem jakie postawił sobie Microsoft wraz z decyzją o kupnie wspomnianej firmy jest chęć rozszerzenia oferty komercyjnych produktów wyszukiwarkowych. Po zakończeniu transakcji wszelakie technologie opracowane przez Greenfield na potrzeby serwisu Ciao dołączone zostaną do usługi Live Search. Za całość odpowiadał będzie Rajat Teneja, główny menedżer działu Worldwide Comercial Search w Microsofcie.

Serwis Ciao jest platformą konsumencką, oferującą m.in. porównywarkę cen, oraz mechanizm rekomendacji produktów, głównie z branży elektronicznej. Zyski przynoszą mu głównie reklamy, wyświetlane na jego łamach, oraz dotacje niezależnych sponsorów. Miesięcznie serwis odwiedzany jest przez około 30 mln użytkowników Niemiec, Wielkiej Brytanii, Francji, Włoch, Hiszpanii, Holandii, Szwecji, oraz USA.

Warto wspomnieć, że Microsoftowi udało się przebić o ponad 60 mln USD ofertę korporacji inwestycyjnej Quadrangle, której zarząd Greenfielda odmówił przejęcia. Według zapowiedzi przedstawicieli obu stron, firmy planują finalizację transakcji jeszcze przed końcem tego roku.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.