Kończy się CeBIT 2012, podsumowujemy naszą relację

Redakcja
10.03.2012 14:37, aktualizacja: 10.03.2012 14:47

Czas wyjeżdżać już z Hanoweru — sobota jest ostatnim dniem targów CeBIT 2012, które w tym roku rozpoczęły się 6 marca. Przez ostatnich kilka dni na łamach specjalnego bloga publikowaliśmy na żywo filmy oraz zdjęcia z targów, czas więc na małe podsumowanie.

Zanim oficjalnie rozpoczęliśmy wizytę na targach CeBIT, udaliśmy się do hotelu po drugiej stronie ulicy, gdzie ASUS zorganizował zamknięte spotkanie dla wybranych mediów z całej Europy. Na spotkaniu tym prezentowane były najnowsze produkty firmy, w tym płyty główne. Wiele informacji niestety nadal objętych jest umową o zachowaniu poufności, ale kilka szczegółów zdradziliśmy w wideorelacji. Pierwszy dzień CeBITu, czyli wtorek, to między innymi wizyta na stoisku QNAP, który prezentował nowe NASy z wyjściem HDMI, rzut okiem na superszybki dysk OCZ Vertex 4 oraz... zabawa z chińskimi tabletami dla dzieci.

Środę zaczęliśmy od obejrzenia samochodu, który odpalany jest kartą kredytową dzięki systemowi DriveNow. Byliśmy też w strefie mobilnej CeBIT i-land, gdzie między innymi odwiedziliśmy stoisko z bankami zasilania Anytone. Największą furorę robiła jednak wirtualna rzeczywistość Carla Zeissa. Ciekawa była także wyrzutnia rakiet na USB od Gadget Factory. Na koniec dnia zostawiliśmy sobie smartfony dla seniorów oraz nowy, laserowy projektor BenQ. Z innej beczki: wiedzieliście, że Verbatim oprócz nośników danych produkuje też żarówki LED?

Czwartek to wizyta w jednej z największych hal CeBITu - hali nr 2, gdzie tematem przewodnim jest biznes, serwery i wirtualizacja. Nietrudno było trafić na stoisko IBM, które zajmowało jak zwykle niemal połowę tej hali. Ciekawie spędziliśmy też kilka chwil na stoisku Synology, między innymi na rozmowie o nowym systemie Disk Station Manager 4.0. Nie tylko firmy komercyjne wystawiały się jednak na targach CeBIT. Zawitaliśmy także do strefy Open Source, gdzie wystawiała się między innymi The Document Foundation ze swoim LibreOffice. W części serwerowej z kolei między innymi odwiedziliśmy jeszcze Citriksa, który prezentował zarówno rozwiązania do serwerowni, jak i do biura.

Piątek, koniec tygodnia lecz jeszcze nie koniec targów, to wizyta w specjalnej strefie Planet Reseller, do której wstęp mają tylko wystawcy, przedstawiciele handlowi oraz dziennikarze. Widzieliśmy także kosmiczną obudowę Coolermaster, odwiedziliśmy też bliskie naszemu sercu stoiska firm produkujących oprogramowanie, głównie antywirusowe. Pamiętacie firmę Cherry? Zobaczcie, co u nich słychać — ich klawiatury nadal trzymają poziom. Byliśmy również na dużym stoisku MSI, gdzie udało nam się porozmawiać z polskim przedstawicielem firmy, między innymi o nowych notebookach dla graczy. Nie mogliśmy zapomnieć o polskim stoisku Ministerstwa Gospodarki, gdzie widzieliśmy przygotowany przez Uniwersytet Warszawski interfejs mózg-komputer. Na koniec trochę rozrywki — Intel całą halę 23 wynajął na potrzeby organizacji centrum gamingu, Intel Extreme Master. Przy tej okazji odbyły się między innymi gamingowe mistrzostwa świata w League of Legends, Starcraft II i Counter Strike. Polska też miała swoją reprezentację w finałach:

Tuż przed wyjazdem sprawdzaliśmy jeszcze, kto i co zostało nagrodzone przez International Forum nagrodami iF design. Rozmawialiśmy także z przedstawicielami firmy LevelOne: z menedżerem odpowiadającym za markę equip na temat nowego transmitera HDMI over IP, a także z dyrektorem marki akcesoriów Conceptronic.

To oczywiście nie wszystko — na łamach naszego specjalnego, cebitowego bloga opublikowaliśmy wiele innych filmów i jeszcze więcej zdjęć ze stoisk rozmaitych firm, zarówno tych znanych, jak i takich, o których nigdy nie słyszeliśmy, ale wystawiane produkty wydały nam się ciekawe. Na bieżąco fotografowaliśmy naturalnie także stoiska polskich firm, które wystawiały się na targach CeBIT, a było ich niemało — między innymi Natec, Media-Tech czy Modecom.

Dziękujemy, że byliście z nami przez te dość intensywne dni. Jeśli nie śledziliście nas uważnie w mijającym tygodniu, zapraszamy teraz do samodzielnego przejrzenia całej relacji na spokojnie — zgromadziliśmy tam kilkadziesiąt filmów i kilkaset zdjęć. My żegnamy się już z targami i mówimy: do zobaczenia za rok — CeBIT 2013 zaplanowano na 5-9 marca 2013.

Programy

Zobacz więcej
Źródło artykułu:www.dobreprogramy.pl
Oceń jakość naszego artykułuTwoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.