r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Książka Przychodów i Rozchodów KPiR 16.05.A

Strona główna Windows Firma Programy finansowo-księgowe
Pobierz program Asystent pobierania włączony zabezpiecz pobieranie

KPiR to profesjonalny program finansowo-księgowy, przeznaczony do prowadzenia podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtowej w małych i średnich firmach.

Galeria programu

Program ten umożliwia generowanie deklaracji podatkowych (PIT, VAT) do Urzędu Skarbowego, dokumentów zgłoszeniowych i rozliczeniowych do ZUS, ewidencjonowanie sprzedaży i zakupów dla potrzeb obliczania podatku VAT, prowadzenie ewidencji i naliczania amortyzacji środków trwałych itp. Każda wersja programu obsługuje system e-Deklaracje, pozwalający wysłać elektronicznie deklaracje podatkowe na serwer Ministerstwa Finansów. Możliwa jest także wymiana danych z innymi programami firmy Varico.

Uwaga!

  • Z wersji testowej możesz korzystać przez 60 dni bezpłatnie.
  • Podczas trwania okresu testowego użytkownikowi przysługuje prawo do skorzystania z pomocy technicznej doradców serwisowych.
© dobreprogramy

Recenzje użytkowników

żadne
fatalna obsługa techniczna
ocena użytkownika

Pracowałam kilka miesięcy na tym programie i niestety straciłam tylko pieniądze. Od ponad dwóch miesięcy próbuję rozwiązać problem błędnego księgowania przez program sprzedaży mieszanej. Błąd ewidentnie generuje program a od obsługi technicznej usłyszałam np: " proszę zmienić program antywirusowy" , "proszę zainstalować aktualizacje systemu operacyjnego". Jak tylko firma otrzyma płatność za program wsparcie dla klienta się kończy. Obsługa techniczna zakłada, że użytkownicy nie mają podstawowej wiedzy z obsługi komputera i zamiast rozwiązać problem wciskają kity. Nikomu nie polecam wrażeń jakie zapewnia współpraca z firmą VARICO.

19.04.2016 21:55 | Recenzja do wersji 16.02.B
filmy instruktażowe, bo pomocy technicznej brak
dziwne skróty, niespójne nazewnictwo i wiele wiele innych
ocena użytkownika

Zdecydowanie odradzam. Pomoc techniczna w tej firmie nie istnieje. Nie odbierają telefonów, a mejle pozostają bez odpowiedzi. Są mili i wyrażają chęć pomocy, dopóki nie kupisz ich programu. Później klienta mają w poważaniu. Sam program na pierwszy rzut oka wydaje się ok., dopóki nie zacznie się na nim poważnie pracować. Program nie intuicyjny, często używanie dziwne skróty, nazewnictwo danego parametru na jednej zakładce nie odpowiada temu samemu parametrowi na następnej. O ergonomii i wygodzie pracy można zapomnieć. Praca z tym programem to droga przez mękę.

07.03.2015 22:11 | Recenzja do wersji 15.01.B
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

0 nowych
  #50 03.10.2016 12:18

W swojej klasie dobry, ale ma naprawdę dużo niedopracowań. Korzystałem z niego parę lat, ale po dłuższym czasie użytkowania naprawdę widziałem już dużo minusów i nie wyrobiłem :P Obecnie jest dla mnie lepszy Systim.pl. Na nim śmigam już dwa lata i naprawdę wszelkie wyliczenia są poprawne i dokładne, nie ma jakiś byków. Bo już nie raz przeżyłem przygodę ze źle naliczonymi składkami itd. i naprawdę dokładnie sprawdzam teraz detale, żeby się nie wkopać. Także dla alternatywy polecam ten drugi, tu stronka http://www.systim.pl .

  #49 04.07.2016 15:38

Zdecydowanie nie mój program. Podejście do tematu nie takie jakiego oczekiwałem. Testuje, próbuje różne i może jeszcze nie wiele na ten temat wiem, ale ten program nie wypadł zbyt dobrze w moim odczuciu. Łatwo na nim pracować nie jest. No ale to tylko moja opinia i nie trzeba się z nią zgadzać. Ja osobiście pare lat pracowałem i nadal pracuje na systim.pl , może też nie jest to jakiś strasznie znany program ale nie mam zastrzeżeń do jego działania. No a tutaj, cóż. Nie będę krytykował. To moja opinia, porównanie mam małe bo tylko na w/w programie pracowałem, ale jakieś porównanie jest. Kierujcie się przede wszystkim swoim, ale naprawdę rozejrzyjcie się w około, najpierw. Bo czasem lepiej dać 8zł na msc a mieć pewność niż skąpić, a potem płakać.

  #48 13.05.2016 11:42

U nas korzystamy z KsH od dwóch lat (wcześniej KPiR wersja biurowa) i naprawdę jesteśmy zadowoleni. Zdumiewa niezwykła rozszerzalność programu i bogactwo możliwości.
Program jest świetnym rozwiązaniem dla małego biznesu (średniego, niestety, jeszcze nie prowadziłam:)). Korzystałam z wersji wcześniejszych od 2012 roku, ale obecnie mam u siebie w biurze KPiR 2016. Każda wersja programu jest dokładnie opisana na stronach varico.pl. Razem z opisem usług które firma gwarantuje w ramach licencji. Fajne jest to, że kupując program mamy dożywotnią licencję. Płacimy tylko jeśli chcemy skorzystać z aktualizacji.

  #47 13.05.2016 11:38

Mam 15 letnie doświadczenie w średniej wielkości biurze księgowym (zatrudniamy 7 osób) i "przeszedłem" chyba wszystkie programy dostępne na rynku, albo u siebie w biurze, albo u klientów. Po doświadczeniach z "serwisem" który mocno kuleje u dostawców systemów ERP i innych średnio przyjemnych przygodach z oprogramowaniem "czołowych" producentów zacząłem kopać głębiej i szukać alternatywy wśród mniej znanych programów. Teraz od prawie 8 lat używam trzech programów: Varico do KPiR Pełnej księgowości i obsługi sprzedaży - czasem pojawiają się jakieś niejasności ale są szybko rozwiązywane po zgłoszeniu ich do serwisu.

Myślę, że podobne poszukiwania powinien przeprowadzić każdy, kto na poważnie traktuje swoją firmę/biuro. Jest naprawdę dużo programów spoza "czołówki" robionych przez małe firmy, gdzie troska o klienta jest znacznie większa.
Pozdrawiam
Marekk

  #46 13.05.2016 11:26

Pracuję na programach varico 10 lat. KPiR testowałem jest OK. Do moich potrzeb wystarcza. Korzystałem ze wsparcia telefonicznego bezpośrednio w firmie Varico zarówno centrali w Poznaniu i oddziale Bydgoskim. Nie mam najmniejszych zastrzeżeń. Z czystym sumieniem mogę polecić produkty tej firmy.

  #45 13.05.2016 11:20

Jeśli się ktoś umie posługiwać programem to nie sprawi on nikomu problemu, fakt ma parę nie dociągnięć ale wszystko jest systematycznie poprawiane, nie od razu Rzym zbudowali... A jeśli chodzi o wspóprace i podejście do klienta to uważam, że jest na bardzo wysokim poziomie.Wiem bo sam pracuje w firmie która wykorzystuje produkty Varico. Jeśli ktoś narzeka to znaczy, że nie potrafi we właściwy sposób przedstawić problemu jaki u niego występuje lub oczekuje, że firma dostarczająca oprogramowanie księgowe jednocześnie zastąpi obsługę informatyczną przedsiębiorstwa.

  #44 11.05.2016 15:04

Jak dla mnie bez rewelacji. Tyłka nie urywa, a podrodze jeszcze pare problemów znalazłem i błędów w systemie. Ostatecznie popytałem swoich znajomych i jakoś zmieniłem program. Ogólnie działam teraz na systim.pl i polecam, gdyby ktoś chciał coś zmienić.

  #43 09.05.2016 17:38

@Varico: Panie Rafale (zapewne Pan jest autorem tej kwiecistej reklamy), powiem krótko: Gadanego czy pisanego to Pan ma :) Proszę jednak nie fantazjować już o tych tysiącach klientów, czy też kompetentnych pracownikach ani o niewiadomo jakich biurach podatkowych korzystających z tego oprogramowania. Wiem jak to wygląda w praktyce i mi Pan nie musi tej pańskiej fantazji sprzedawać. Proszę ją serwować na swoich stronach, gdzie jest jej miejsce a najlepiej zabrać się profesjonalnie za swoją pracę i sprawić aby to oprogramowanie dorównało pańskiej wizji. Zarządzam jednym z największych biur w moim regionie a współpraca z Wami sięga lat 90-tych i systemu DOS. Żaden Wasz pracownik, z którym rozmawiałem nie ma takiego stażu pracy jak ma nasza firma we współpracy z Wami. Nie zamierzam tutaj więcej się rozpisywać na temat Waszych wad, ponieważ ja już Was żegnam. Jak wspomniałem mógłbym książkę napisać o tym (i być może kiedyś to zrobię poświęcając Wam rozdział). Odniosę się jednak do tego co Pan tu napisał. Rzekomo informowaliście o porzuceniu wsparcia dla XP. Proszę wybaczyć ale albo Pan stracił kontrolę z rzeczywistością jaka ma miejsce w Varico albo wymaga Pan szkolenia w zakresie komunikacji marketingowej. Nie rozmawia Pan tu z chłopcem, który rzuca "hejtem" na prawo i lewo. Potraficie do mnie wydzwaniać co trzy miesiące z ofertami sprzedaży, zasypywać mnie wiadomościami w programie o "nowościach" czy też na środku ekranu programu wstawiać animowanego księgowego, jedzącego pączki w tłusty czwartek czy inne hece. Pan sobie wyobrazi, że to zauważyłem bez trudu. Przypadek? Nie sądzę. Gdyby tak samo jak o tłustym czwartku czy Dniu Księgowego, informowano o kluczowej zmianie jaka nastąpi po aktualizacji, to bym jej nie zrobił. Pana serwisanci byli zaskoczeniu tym co się stało i poinformowali, że "pracują nad usunięciem problemu". Więc to jednoznacznie wskazuje na kłamstwo w Pana wypowiedzi. Stosowna informacja pojawiła się na krótki czas po tym zdarzeniu w widocznym miejscu na Waszej stronie i dziś znów jej nie ma. I proszę mnie nie pouczać o bezpieczeństwie systemów operacyjnych. To ja mogę Pana podszkolić jak ma Pan firmą zarządzać aby oferować program zgodny z prawem (którym nie jest np. KSH), lub KPiR umożliwiający kradzież bazy danych (w 5 minut), która to luka NADAL istnieje od 2012 roku, o której Was nie poinformowałem jak to robiłem wcześniej o innych lukach. Nie wspomnę o szeregu innych wad. Oczywiście mógłbym wymienić wszystkie te wady i luki ale to nie jest ani miejsce ani już czas. Miał Pan moje 5 minut uwagi, gdy kilka lat temu zainicjowałem kilka zmian w oprogramowaniu i musiałem się upomnieć o rabat z tego tytułu. Postanowiłem, że nie będę więcej Pana beta-testerem. Proszę to zlecić swemu "profesjonalnemu" personelowi z legitymacjami studenckimi. Pan myśli, że Wasze ogłoszenia o pracę są niewidoczne dla nas - klientów? Przecież ja widzę kogo Pan szuka do pracy i jakich oczekuje "kwalifikacji", pisząc w obowiązkach, że ta osoba będzie miała dostęp do bazy danych. Czy Pan jest poważny? Co do usługi GOD, to nie chodzi, o to, że ją macie w ofercie ale o NAGABYWANIE. Proszę mnie ponownie nie pouczać (jakiś ma Pan dziwny zwyczaj pouczania, gdy sam Pan wymaga wielu szkoleń) jakie korzyści oferuje backup czy archiwum w kilku lokalizacjach. Korzystaliśmy z własnego rozwiązania tego typu zanim Wy na to wpadliście i przy nim pozostaniemy. Jednak komunikaty na czerwono "Twoje dane są zagrożone" to bezczelność a nieustanne wołanie programu Opero o prawa dostępu jest kolejnym natręctwem. To jest tylko ułamek tego co mógłbym tu napisać. Kończę jednak tę dyskusję z Panem, gdyż jak wspomniałem miał Pan 5 minut mojej uwagi. Moje (i nie tylko moje) ostrzeżenie jest kierowane do przyszłych klientów szukających PROFESJONALNYCH partnerów w biznesie. Program księgowy to ciężkie do zmiany oprogramowanie, więc powinno być wybrane z niezwykłą starannością. Jako osoba, która posiada w tym temacie doświadczenie z wieloma konkurencyjnymi rozwiązaniami jeszcze raz ODRADZAM VARICO. Co Pan czy inni to czytający z tą informacją zrobicie to już Wasza sprawa. Pozdrawiam i życzę ROZWOJU KOMPETENCJI. Bez odbioru.

Varico   2 #42 09.05.2016 10:19

@R2oor

Bardzo motywują nas do działania słowa krytyki, szczególnie wtedy gdy pokazują nam kierunek, w którym powinniśmy iść. Wszyscy nasi pracownicy, których średni staż pracy wynosi około czterech lat podpisują stosowne oświadczenie o zachowaniu poufności. Dostęp do danych jest ściśle limitowany tylko do niezbędnych osób. Jeśli z jakichkolwiek przyczyn nie życzy Pan sobie dostępu do swoich danych proszę tego nie robić jednocześnie mając na uwadze, że może to utrudnić lub nawet uniemożliwić rozwiązanie danej sprawy. Usługę GOD wprowadziliśmy, gdyż z naszych doświadczeń wynika, że archiwizacja w centrach danych jest bezpieczniejsza i pewniejsza niż archiwizowanie ręczne na lokalnych nośnikach. GOD chroni np. również przed kradzieżą czy pożarem. Jako firma obsługująca tysiące Klientów mamy niestety zbyt wiele przypadków utraty danych, aby nie ostrzegać naszych Klientów. Rozumiemy jednak, że Pan robi to na swój sposób zaś panel Gwarancji Odtworzenia Danych można łatwo ukryć. Jest nam niezmiernie przykro, że pomimo ogromnego wysiłku w komunikację z naszymi Klientami nie został Pan skutecznie poinformowany w 2014 roku o tym, że po kilkunastu miesiącach wycofamy wsparcie dla systemu Windows XP. Zrobiliśmy to w ślad za firmą Microsoft z wyprzedzeniem dłuższym niż rok. Komunikat o zmianach przekazywany był w wielu miejscach i różnymi kanałami informacyjnymi. Tym bardziej jest nam przykro, że ta wiadomość do Pana nie dotarła i serdecznie za to przepraszamy. Jednocześnie gorąco Pana zachęcamy do aktualizacji systemu operacyjnego. Uważamy, że jest to niezbędne w każdej firmie, która myśli o swoim rozwoju. Windows XP nie zapewnia dzisiaj nie tylko stabilności i pewności pracy, ale także bezpieczeństwa i co najważniejsze wsparcia dla nowoczesnej technologii. Jedna z najlepszych baz danych PostgreSQL, którą stosujemy jako miejsce przechowywania cennych danych wymaga solidnego oparcia w postaci nowoczesnego systemu operacyjnego. Nasz doświadczony zespół, w skład którego wchodzą osoby zatrudnione w Varico od lat 90, jest cały czas do dyspozycji Pana i wszystkich naszych Klientów. Bardzo chętnie obsłużymy każde Pana zgłoszenie zachowując najwyższe standardy jakości – prosimy tylko o bezpośrednio kontakt z doradcami z Centrum Klienta Biznesowego. Ufamy, że naszą ciężką pracą zasłużymy w Pana oczach na dalszą współpracę.

Varico   2 #41 09.05.2016 10:16

@beat1990:

Bardzo nam przykro, że nie może Pani poprawnie zaksięgować sprzedaży mieszanej. Wśród naszych Klientów jest prawie tysiąc biur rachunkowych obsługujących kilkadziesiąt tysięcy firm w Polsce. Wiele z nich współpracuje z nami od kilkunastu lat. Zapewniamy, że sprzedaż mieszaną można poprawnie zaksięgować w naszym programie. Zachęcamy do ponownego kontaktu z naszymi doradcami, którzy pomogą rozwiązać ten temat. Nasi Doradcy dokładają wszelkich starań aby kompleksowo podchodzić trudności zgłaszanych przez Klientów dlatego prosimy o rozważenie ich porad jako drogi prowadzącej do rozwiązania.

  #40 22.04.2016 16:03

Od wielu wielu lat używam (jeszcze do końca tego roku) programów firmy: Varico. Aby się nie rozpisywać za wiele powiem tylko tyle, że jeżeli na poważnie traktujesz swoją firmę lub biuro rachunkowe to unikaj liczenia w biznesie na Varico (wbrew nazwie). Ten program to zabawka tworzona przez amatorów dla amatorów. Wsparcie techniczne świadczone to jak kopanie się z koniem. Ja swoje a oni swoje. Ogromna rotacja pracowników, którzy otrzymują nierzadko dostęp zdalny do naszej bazy danych. Program nieustannie nagabuje na usługę GOD (usługa archiwum w chmurze) żądając zdalnego dostępu do naszych danych. W poprzednich wersjach na ekranie startowym widniał wielki czerwony napis, który widzieli zarówno pracownicy jak i czasem klienci, który głosił: Twoje dane są zagrożone!!! Dlaczego niby były zagrożone? Bo nie wykupiłem usługi GOD, lecz sam robiłem archiwum. Powinien tam raczej być napis, że dochody R.Łożyńskiego są zagrożone a nie dane hehehe. Dane swoją drogą bywają zagrożone jak się baza danych posypie co się w tym programie zdarza. Mógłbym wiele pisać o mojej przygodzie z tym oprogramowaniem, wsparciem technicznym itp. ale wystarczy opisać ostatni ich hit. Podczas jednej z aktualizacji przestał być wspierany system Win XP. Bez ostrzeżenia, bez okresu przejściowego. Ot tak z dnia na dzień zostajecie bez prawidłowo działającego programu. Tel. do wsparcia i słyszę odpowiedź, że nie wiedzą co się stało. Pracują nad rozwiązaniem i oddzwonią. Nikt nie oddzwania. Ja dzwonię po 3 dniach do jednego oddziału. Echo. Do centrali. Odbierają i oznajmiają, że znaleźli problem ale go nie zamierzają rozwiązać. Mam sobie kupić nowego Windowsa bo przecież XP jest stary i nawet MS przestał go wspierać, więc o co mi chodzi. Pytam czy poczuwają się do odpowiedzialności za to, że przez ich brak ostrzeżenia nie mogę nawet już wrócić do starej wersji programu, gdyż baza została skonwertowana do nowej wersji bez możliwości cofnięcia tego procesu. Odpowiedź wsparcia: NIE, nie poczuwamy się. I to chyba wystarczy, choć mógłbym tu książkę napisać o tej współpracy. Omijać i to szerokim łukiem :D

marta.sz   1 #39 14.04.2016 19:53

Program oczywiście nie jest idealny, ale testowałam kilka innych i żaden nie spełnił wszystkich moich oczekiwań. W tej cenie to szczerze mówiąc jeden z lepszych wyborów a do tego interfejs odpowiada temu, do czego jestem przyzwyczajona

  #38 03.02.2016 18:23

Niestety sporo nieprzychylnych wypowiedzi na swoje uzasadnienie. Na początku program był całkiem przyjazny i komfortowy. Od 2 lat dzieje się coś niepokojącego. Niesamowita ilość poprawek świadczy o tym iz firma nie panuje nad sytuacją. Pomoc techniczna od dłuższego czasu na fatalnym poziomie, nie odbiera telefonów, nie odpisuje na -mail :( To bardzo duże minusy jak na dzisiejsze czasy. Dla przykładu podam iż kilka lat temu obiecano że np. funkcja exportu rejestów w formacie EXEL będzie wdrożona lecz do dziś nic, tak więc obietnice niepokryte :( Zmiana formatów okien to wizualne zmiany które nie przynoszą nic dobrego, należy skupić się nad mniejszą ilością błędów w każdej poprawce których jest co nie miara.

Varico   2 #37 13.04.2015 13:06

@Anonim (niezalogowany): Bardzo prosimy o szczegóły, w których konkretnie operacjach występują opóźnienia i jakiego rzędu. Po uzyskaniu szczegółów zajmiemy się sprawą. W ostatnim czasie nie było podwyżek cen naszego oprogramowania.
Zespół Varico

Varico   2 #36 13.04.2015 13:04

@Teresa 1 (niezalogowany): Bardzo nam przykro z powodu zaistniałej sytuacji i rozumiemy Pani rozgoryczenie. Na przełomie roku, z powodu wielu zmian prawnych, nasi Doradcy Techniczni odbierają dużo więcej telefonów niż zazwyczaj. Z tego powodu czasami może się zdarzyć, że występują trudności z dodzwonieniem się do nas. W takich sytuacjach zawsze zalecamy wysłanie e-maila, na który na pewno odpiszemy. Nieważny jest sposób kontaktu z nami, ważny jest sygnał, że potrzebuje Pani pomocy. Mamy nadzieję, że wszystkie tematy udało się sprawnie rozwiązać, jeżeli jest jeszcze coś w czym możemy pomóc, to prosimy o sygnał.
Zespół Varico

  #35 09.02.2015 10:17

Proszę uważać na opinie ponieważ pokazują się i są akceptowane tylko te stronnicze i korzystne dla firmy .

  #34 09.02.2015 09:56

UWAGA !!!!!!!!!!!!!!!!! " Kiedyś " dawno temu byłam zadowolona z programu KPIR plus rozliczenie płac , ale to co się dzieje na przełomie 2014 i 2015 to katastrofa należy mieć na etacie w biurze informatyka . Pracownicy VARICO nie odbierają telefonów co chwile wyskakują jakieś kwiatki nie do przeskoczenia przez księgową nie będąca informatykiem . programy bardzo drogie . Uciekać jak najszybciej z tej firmy inni się rozwijają a w VARICO jest tylko informacja ,że na tę firmę można liczyć ,że PSYCHICZNICZNIE zostaniesz wykończony .

  #33 10.01.2015 23:39

@Anonim (niezalogowany): Generalnie program nie jest zły, widziałem go u znajomego. Ja osobiście korzystam z KPiR w http://m-faktury.pl i tam jest to trochę inaczej rozwiązane, jak dla mnie wygodniej, ale to może być kwestia gustu. Natomiast tam też są zintegrowane faktury i to mi się bardzo podoba, oraz logowanie jednocześnie wielu osób, również przez internet. Księgowa może wejść i moje faktury poksięgować, a ja zaraz widzę co zostało zrobione.

  #32 06.03.2014 19:19

szkoda ze tnie i zawiesza przy operacjach z baza. Co roku 100 zl drozej i co roku wiecej ciezkich grafik. 2013sie nie otwiera archiwu njie mam wiec jak to teraz? SZUKAC CZAS NA INFOLINIE, a w przyszlym roku kolejna 100 podwyzki za licencje....eh.. ponioslo Was

  #31 23.07.2013 22:07

Program w rozsądnej cenie ostatnio zaczalem odkrywać nowe funkcjonalności jak np. podpisywanie edeklaracji jednym podpisem.
Czasem przydałoby się szybsze informowanie o zmianach ale mam juz ten program wiele lat i nie zmieniłbym go na żaden inny

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.