r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Legimi wejdzie na zagraniczne rynki. Rośnie nam polski Amazon

Strona główna AktualnościOPROGRAMOWANIE

Legimi, poznańska księgarnia udostępniająca ebooki i audiobooki w abonamencie, przygotowuje się do rozpoczęcia działalności na rynkach zagranicznych. Za najbardziej perspektywiczne rynki uznane zostały Niemcy i Chiny. W tych krajach niebawem będzie można czytać i słuchać „bez limitu”, płacąc abonament.

Można powiedzieć, że na polskim rynku Legimi odniosło spory sukces. Już od prawie 4 lat polscy czytelnicy mogą korzystać z nielimitowanego dostępu do e-booków i audiobooków w abonamencie, usługa jest też dostępna u największych operatorów komórkowych. Można mówić o pewnego rodzaju rewolucji. Choć początkowo wydawcy nie byli przychylni temu projektowi, szybko okazało się, że usługa ma się dobrze. Kolejną nowością był czytnik za złotówkę, całkiem niezły, dostępny w abonamencie. Do listy sukcesów należy dopisać współpracę z firmą PocketBook, dobrze znaną na rynku czytników.

Legimi rośnie i najwyższa pora, by wyszło poza Polskę. Do życia powołana została już spółka Legimi International, która pozyskała wsparcie z funduszy europejskich na projekt pilotażowy o wartości miliona złotych. Zespół Legimi został powiększony, a prace nad przeniesieniem sprawdzonych w Polsce rozwiązań na inne rynki są już bardzo zaawansowane. Legimi celuje przede wszystkim w rynek niemiecki i chiński. Przewagą nad konkurentami będzie nieznany na tamtych rynkach model biznesowy, łączący czytnik z abonamentem na książki elektroniczne, a także ciekawe rozwiązania marketingowe dla wydawców. Uruchomienie pierwszych wersji zagranicznych planowane jest jeszcze w 2016 roku.

r   e   k   l   a   m   a

Plan jest ambitny, wymaga więc ambitnego lidera. Projektem pokieruje pani Teresa Włochyńska-Trukawka, znana na rynku księgarskim między innymi dzięki nakierowaniu Grupy PWN na nowe tory.

Pierwszym „kamieniem milowym” w rozwoju zagranicznym jest uruchomienie niemieckojęzycznej odsłony serwisu Legimi.com, zarządzanego przez Legimi International Sp. z o.o. Strona ruszy pod adresem Legimi.de 20 października, podczas Międzynarodowych Targów Książki we Frankfurcie. Kolejnym krokiem będzie oczywiście zdobycie treści i przychylności wydawców. Rynki, na których wystartuje Legimi, są bardzo duże, pełne konkurentów i odmienne od rodzimego, więc przed Legimi International stoi nie lada wyzwanie.

Zadanie jest trudne, ale jeśli Legimi odniesie sukces, może zmienić sposób czytania w sporej części świata. Aż dziwne, że Amazon jeszcze nie zainteresował się polską księgarnią. W końcu przyjdzie moment, w którym staną w przeciwnych rogach ringu.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.