LibreOffice 3.4.5 i 3.5.0 Beta 3 wydane

16.01.2012 19:04, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Document Foundation udostępnił dziś stabilną wersję pakietu biurowego LibreOffice w wersji 3.4.5. Zaawansowani użytkownicy mogą zapoznać się z testową kompilacją LibreOffice 3.5.0 Beta 3, która także została wydana w dniu dzisiejszym.

LibreOffice 3.4.5 nie zawiera zbyt wielu nowości. Twórcy skupili się na naprawieniu błędów znalezionych w wydaniu 3.4.4, które swoją premierę miało w listopadzie 2011 roku. Poza wprowadzaniem poprawek wysiłek programistów został skierowany na zwiększenie stabilności wchodzących w skład pakietu programów. Dzięki wprowadzonym zmianom LibreOffice powinien być odporny na zawieszanie się podczas działania w konkretnych scenariuszach. Wydanie kolejnej stabilnej wersji pakietu z gałęzi 3.4.x zaplanowano na koniec marca.

Dużo więcej nowości wprowadzi do LibreOffice wydanie 3.5, którego premiera ma odbyć się za około miesiąc. Pakiet wzbogaci się między innymi o lepszą obsługę nagłówka i stopki, udoskonalony moduł sprawdzania gramatyki, liczne poprawki w module drukowania i większą kompatybilność z programem Word. Nowości nie ominą także arkusza kalkulacyjnego, programu do tworzenia prezentacji i edytowania grafik. Pełny przegląd najważniejszych zmian można znaleźć na portalu Wiki Document Foundation. Udostępniona dziś kompilacja LibreOffice 3.5 Beta 3 jest ostatnią z serii Beta - posiada ona praktycznie wszystkie nowinki, które znajdą się w wydaniu stabilnym. LibreOffice 3.5 Beta 3 instaluje się równolegle do starszych wersji pakietu, przez co nie wpływa w żaden sposób na działanie już zainstalowanej w komputerze użytkownika wersji LibreOffice. Jeżeli chodzi o zmiany względem poprzedniej bety, deweloperom udało się wyeliminować szereg istotnych błędów, których długa lista jest dostępna w komunikacie o wydaniu.

Najnowsze stabilne wydanie LibreOffice 3.4.5 oraz znajdujące się w fazie testów LibreOffice 3.5.0 Beta 3 można pobrać z naszego vortalu. Dostępna jest wersja dla systemów Windows, Mac OS X i Linux. Należy pamiętać, że wersja testowa może działać niestabilnie.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (57)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gavron | 16.01.2012 19:12#1

Co z automatyczną aktualizacją? Pewnie nadal niema....

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Animatter | 16.01.2012 19:12#2

Ciekawe kiedy pojawi się możliwość ściągnięcia aktualizacji bezpośrednio w programie...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TuskVN | 16.01.2012 19:17#3

Szału dalej nie ma...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
M@ster | 16.01.2012 19:18#4

Czy stary OpenOffice.org jest jeszcze rozwijany? beta wisi już chyba od roku.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rath | 16.01.2012 19:20#5

w 3.5 jest autoupdate

Avatar
MoD (niezalogowany) | 16.01.2012 19:34#6

Interfejs jest po prostu tragiczny.

Avatar
Gunthers (niezalogowany) | 16.01.2012 19:39#7

Czy udało się już rozwiązać ciężki problem jakim jest niewłaściwe działanie polskiego słownika w wersji na MacOSX?
Ja wiem, że wszystko można sobie naprawić, ale czemu mam sobie to naprawiać? W OpenOffice.org działa zaraz po instalacji. Więc można...

Avatar
revvv (niezalogowany) | 16.01.2012 19:58#8

@Master
Openoffice.org jest rzadko wydawany.

Avatar
zdechły grzyb (niezalogowany) | 16.01.2012 20:17#9

Czy twórcy w ogóle planują odświeżenie interfejsu? Według mnie powinien być to priorytet, bo z takim wyglądem laików się nie przyciągnie. Osobiście na przykład nie czuję potrzeby usuwania ostatniej wersji OpenOffice, która do codziennej pracy w zupełności mi wystarcza.

Avatar
janous (niezalogowany) | 16.01.2012 20:24#10

odwieczne pytanie. po co to komu? sądzę, że wyłącznie w formie ciekawostki do testów z nudów.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fervi.doctor | 16.01.2012 20:26#11

A to ja mam płakać, że pod Windowsem nie ma aktualizatora, a pod Linuksem jest w postaci paczek? :>

Fervi

Avatar
Radek__ (niezalogowany) | 16.01.2012 20:53#12

Czas znowu sprawdzić ja darmowy Office się ma i mam wielką nadzieję że niedługo będę mógł się przesiąść i polecić rodzinie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pardus | 16.01.2012 20:56#13

Poczekam aż zrobią narzędzie do edycji tabeli do usuwania poszczególnych jej linijek/kresek.

Coś takiego jak w Słowie 2k "gumka" którą mogę dowolnie i bez najmniejszego problemu usunąć ręcznie to co chce w tabeli.

P.S. dlatego (także) nie możemy rozstać się w okienkamiMS.

Avatar
amator_komputera (niezalogowany) | 16.01.2012 20:59#14

Ja niedawno kupilem ms office za 300zł na 3 stanowiska, wychodzi 100zł na komputer. Myslalem ze to bedzie mułowaty program a tu niespodzianka, na dwurdzeniowym komputerze uruchamia sie o wiele szybcie niz openoffice. Praca z programem tez wysmienita. A OO czy LO? Dlaczego to tak wolno sie uruchamia?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 16.01.2012 21:05#15

@M@ster

Z tego co pamiętam, to OpenOffice został porzucony i nie będzie już tworzony. LibreOffice zawiera esencję OO przy zoptymalizowanym kodzie.

Avatar
Sinnes (niezalogowany) | 16.01.2012 21:36#16

@Inventer89

OpenOffice porzucony nie został, teraz zajmuje się nim Fundacja Apache.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
pikaczu | 16.01.2012 21:38#17

tez musialem sie przeniesc na libre office, bo tez mialem openoffice.org

Avatar
Namiot (niezalogowany) | 16.01.2012 21:54#18

@M@ster
OpenOffice.org został przez Oracle przekazany Apache Software Foundation i jest rozwijany. Dowód rzeczowy z 11 stycznia - https://blogs.apache.org/OOo/entry/features_for_graphicobjects_and_oleobjects

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 16.01.2012 22:12#19

Jak nadal używasz OpenOffice'a, to jak byś nadal używał Internet Explorera 6 ;P

@Pardus
Zgadza się, "tabele" w LO to nadal kpina, ale LO to przynajmniej nie abandonware, jak OOo. To dopiero działało na nerwy - następne wydanie OOo po roku i poprawione 3 błędy na krzyż. LibreOffice zasuwa :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
edelmann | 16.01.2012 22:14#20

Mówicie co chcecie, ale Microsoft Office jest wciąż bezkonkurencyjny, poważnie zastanawiam się nad kupnem przyszłej wersji 2012, bo też używam tego Libre Office.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
fervi.doctor | 16.01.2012 22:22#21

@Edelmann
I co, chwalisz się jaki burżuj z ciebie? Pfff

Ja powiem, że dla mnie LibreOffice kosi MSO i resztę, po prostu znam go na tyle ile potrzebuję, a moim zdaniem wstążeczka to jakaś kpina.

Fervi

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 16.01.2012 22:51#22

Jezeli ktos nie tworzy mocno zaawansowanych dokumentow tekstowych i nie musi "wymieniac"ich z uzytkownikami ms office to ten pakiet wystarczy. w kazdym innym przypadku oplaca sie wydac te 200 zl i miec swiety spokoj i o nic sie nie martwic o zadna kompatybilnosc

Avatar
debianek (niezalogowany) | 16.01.2012 23:27#23

szczepaniak5315

Zaawansowane dokumenty tworzy się w LaTeXie, a nie w pakietach biurowych dla sekretarek ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 16.01.2012 23:34#24

@szczepaniak5315
Święty spokój to możesz mieć dopiero jak wydasz 1000-2000 zł.
Poczytaj EULĘ a zobaczysz, że jest o co się martwić.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 17.01.2012 0:04#25

@sweteryniarz
Myślę, że większość używających linuksa nie plecie takich głupot jak fervi ;) (patrz sprawa tabel) LO sprawdza się świetnie, jak nie trzeba wymieniać dokumentów z użytkownikami MSO i nie trzeba robić tabel innych niż te najprostsze (X kolumn na Y rzędów z formatowaniem linii, pól i tekstu w nich).

@szczepaniak5315
"Jezeli ktos nie tworzy mocno zaawansowanych dokumentow tekstowych i nie musi "wymieniac"ich z uzytkownikami ms office to ten pakiet wystarczy."
Do zaawansowanego formatowania dokumentów MSO też się nie nadaje. Do tego używa się programów DTP. Do tego etapu LO idzie łeb w łeb z MSO z wyłączeniem nieszczęsnych tabel i czasami bardziej siermiężnej obsługi (więcej kroków do wykonania zadania!). Dotyczy to porównania i z MSO 2003, i z MSO 2007.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 17.01.2012 0:19#26

Zrezygnowałem z LibreOffice 3.4 na rzecz OpenOffice.org 3.3.
Niestety, LO było dla mnie za bardzo zabugowane.
Zresztą OOo również jest, ale nie aż tak. Od wielu lat nie poprawili błędów w Drawie, który często gubi informacje o dziedziczeniu stylów podczas zapisu.

Avatar
Regulus2 (niezalogowany) | 17.01.2012 0:23#27

Podstawowym dla mnie mankamentem LO i OO jest szybkość działania, zwłaszcza uruchamiania przy otwieraniu dokumentów.
Beta, z tego co zobaczyłem, jeszcze pogłębia ten problem.
Resztę przetestuje po publikacji finalnej wersji 3.5.0
Puki co - uninstall

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 17.01.2012 0:28#28

@Bucic | 16.01.2012 22:12
"Jak nadal używasz OpenOffice'a, to jak byś nadal używał Internet Explorera 6 ;P"
Próbowałem LibreOffice, ale ma za dużo błędów.
Mam dosyć rozjeżdżania się dokumentów, problemów ze sprawdzaniem pisowni czy wyświetlaniem znaków niedrukowanych.
Może i LO Writer jest dobry dla małych dokumentów, ale przy większych (powiedzmy ponad 100 stron) praca w LO to dla mnie męczarnia.
Zresztą nie widzę kolosalnych różnic między OOo/Go-OO 3.3 a LO 3.4.
Jak ktoś lubi być beta-testerem to proszę bardzo.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Inventer89 | 17.01.2012 0:45#29

@fervi.doctor
burżuj? Przecież MS Office 2010 dla Domu kosztuje ok 350 zł i jest przeznaczony na 3 stanowiska. A przyznaj sie, ile wydałeś na komputer? 2000? 3000? Jak program komputerowy, to by sie chciało za darmo, ale na sprzęt to każdy ma kasę.

Avatar
Johny Mnemonic (niezalogowany) | 17.01.2012 3:38#30

@szczepaniak5315
200 zł dla użytkowników domowych,3000 zł dla firm,a i tak chyba połowa ma pirata,bo teraz nawet można testową wersję z netu ściągnąć co jest legal i klucz sobie wygenerować (już nielegal),piractwo nigdy nie było tak łatwe jak dzisiaj,dlatego jest taki wrzask producentów programów,dzisiaj nie trzeba iść nawet na giełdę komputerową i wojna z piratami JUŻ jest przegrana,zamkną Pirate Bay,na Hawajach,w Zimbabwe,Republice Konga powstanie coś innego,a tam nikt nie przejmuje się prawami autorskimi,MS Office ma coraz wyższe wymagania,dlatego wolę Libre Office

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 17.01.2012 6:39#31

@G.Gn7Ex | 16.01.2012 23:34
"Święty spokój to możesz mieć dopiero jak wydasz 1000-2000 zł.
Poczytaj EULĘ a zobaczysz, że jest o co się martwić."
Dla takiego drobnego złodziejaszka jak Ty zawsze znajdzie się wymówka. Jakoś niezbyt przejmujesz się tym, że korzystasz z pirackiego oprogramowania.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
gavron | 17.01.2012 7:12#32

@edelmann
I słusznie, praca z MSO jest zdecydowanie łatwiejsza i przyjemniejsza, nie jest też taki drogi.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
szczepaniak5315 | 17.01.2012 7:38#33

@G.Gn7Ex

Bzdury piszesz kolega wyżej już napisał że około 200-300 zł kosztuje Office na 3 stanowiska. Czyli bierzesz 3 osoby składacie się po 100 zł i każdy ma legalny Office. Te 2000 zł co ty piszesz to pewnie chodzi Tobie o Windows w wersji BOX. Tylko że dzisiaj praktycznie większość laptopów ma już Windowsa w zestawie, tak samo stacjonarki. a OEM możesz wgrać legalnie gdy składasz sobie sam komputer. Więc w czym problem? BOX dzisiaj kupuje tak naprawdę tylko osoba która bardzo czesto składa sobie np nową stacjonarkę (pytanie ilu jest takich ludzi co 6 miesiecy skladają sobie nowy komp?...) i nie opłaca mu się co kilka miesięcy kupować OEM. Wtedy kupuje BOX i może dowolnie tego Windowsa przenosić na nowy komputer

Avatar
aquarius779 (niezalogowany) | 17.01.2012 7:47#34

@gavron
Do momentu jak go nie musisz kupić do firmy. 800 zl za wersje podstawową OEM to troche duzo. Jesli chesz obslugiwac bazy danych mozesz dokupic accesa za nastepne 800 zl. Czyli okolo 1600 zl musisz wydac. To juz nie jest tak tanio jak na pakiet biurowy. Kazdy pakiet ma zalety i wady. We wszystkich da sie zrobic mniej wiecej to samo. Mnie sie ciezko do wstazki przekonac, jest moim subiektywnym zadaniem niewygodna w uzyciu. Dlatego wole LO. Fajna sprawa jest grupowanie funkcji dotyczacych formatowania tekstu w pod ppm. Nie przeba sie przebijac przez wstazki i menu zeby szybko sformatowac tekst.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
MartinS | 17.01.2012 8:04#35

A KIEDY POMYŚLĄ NAD INTERFEJSEM APLIKACJI ??? Wygląda na to, że Libre Office z ergonomią i estetyka pracy został wraz z Windows 98.

Avatar
Jactra (niezalogowany) | 17.01.2012 8:36#36

@szczepaniak5315 :

Przepraszam kolego, ale bzdury to chyba Ty wypisujesz.
Jak napisał @G.Gn7Ex przeczytaj EULA.
W wersji dla domu kosztuje dobrze ponad 300 zł. W wersji dla domu !!! Czyli nie jest tak, że łapiesz dwóch kolegów, składacie się po stówce, kupujecie MS Office i każdy sobie instaluje na odrębnych komputerach . To jest licencja na trzy stanowiska W RAMACH DOMU (czyli masz trzy komputery w domu więc na tych trzech możesz zainstalować. Poza domem łamiesz licencję). To po pierwsze.

Po drugie najtańszy pakiet do zastosowań komercyjnych (czyli Home & Business) kosztu już ponad 800 zł./stanowisko w wersji OEM. Standard jest tylko w licencjach grupowych (czyli min 5 stanowisk od reki). Professional kosztuje już prawie 1.800 zł. (również w wersji OEM).
Więc trochę rozejżyj się do okoła i popatrz jakie są ceny.

Dla porównania wersje BOX : Home & Business - ponad 1.300 zł., Professional - ponad 2.200.

Więc @G.Gn7Ex bzdur nie pisze. Takie są fakty i ceny.

I jeszcze jedno : wersja OEM jest przypisana do komputera (konkretnie płyty głównej zgodnie z licencją MS).

Avatar
mietek765 (niezalogowany) | 17.01.2012 8:38#37

Tam "gadacie" na początku przygody, przesiadki z MSO na OOo też narzekałem i k...i rzucałem, ale po głębszym zapoznaniu się z OOo (zmusiła mnie do tego praca), zapamiętaniu gdzie co i jak, to obecnie bardziej lubię pracować na OOo(teraz LibreOffice). Myślę, że największym przeciwnikiem jest nasz strach przed nowym, zbyciem się starych przyzwyczajeń lub niechęć do nauki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 17.01.2012 8:52#38

Używam LO i sobie bardzo chwalę, również mam go na konsoli win7 do serii battlefield.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Mangas | 17.01.2012 9:19#39

@szczepaniak5315

Najwyraźniej nie masz pojęcia o czym piszesz. Wiesz czym są zapisy licencyjne? Zdaje się że nie. To powiem Ci, że w MSO za 3 stówy to ty sobie zgodnie z licencją możesz legalnie napisać co najwyżej list do babci. Jakakolwiek edycja plików z przeznaczeniem komercyjnym, lub "do pracy" i wysyłanie tego Bóg wie gdzie, to złamanie warunków licencji, za co możesz zostać ukarany. Zatem G.Gn7Ex napisał prawdę. Poczytaj EULĘ (licencję produktu), a potem się wypowiadaj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pardus | 17.01.2012 9:38#40

@Bucic i inni:
"abandonware" ??? CO TO ?

bloatware, finy, hitpajpy, kreatywny, asertywny, hajendowy, lołendowy, iwenty, KOKPICIE, kulery, gejmingowy, DIZAJNERZY, striming albo streaming (jak wolisz), jesteś KUL i masz pałer, wiele innych.
Już patrzeć ani słuchać tego nie mogę!
PISZCIE PO POLSKU i szanujcie własny język tak jak i własny kraj.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 17.01.2012 9:57#41

@Pardus
A ty zajrzyj do słownika zanim się przyczepisz. Wiele terminów nie ma "polskich" odpowiedników.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Martin8731 | 17.01.2012 10:10#42

Wolę LibreOffice.

Avatar
szon (niezalogowany) | 17.01.2012 10:15#43

Ja tam wysyłam wszystkim dokumenty w formacie odt. Niech się użytkownicy MS O martwią co z tym zrobić. Czemu ja mam się o to martwić?

Avatar
pannikt897 (niezalogowany) | 17.01.2012 11:04#44

@szczepaniak5315 chłopie poucz się troszkę bo wychodzisz na głąba i nieudolnego cwaniaczka, który próbuje tworzyć jakąś iluzję legalności.
A MSO to świetny pakiet jednak na polskie warunki trochę drogi, przynajmniej wersję dla firm można instalować na 2 kompach (w tym jeden przenośny) dla JEDNEGO użytkownika. Swoją drogą licencje są zbyt restrykcyjne i zagmatwane.
W idealnej rzeczywistości dało by się jechać na Open czy Libre, ale codzienność jest inna w pracy (oczywiście nie każdej) MSO jest bardzo potrzebny (zgodność dokumentów i niewiedza innych). W domu też często też bywa niezbędny. Choć używam Open, mam licencję na Works, to musiałem zainstalować trial MSO aby wypełnić pismo urzędowe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Pardus | 17.01.2012 11:09#45

Uważam, że rzadko który nie ma. Ja przynajmniej nie spotkałem.

@szon: Racja. To DOBRY pomysł.
Wysyłajmy wszystkim w .ODT.

Skoro Microsoft prawie do każdego notebooka wciska na siłę swój windows.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Shaki81 | 17.01.2012 13:19#46

No i mamy kolejną dyskusje o wyższości otwartego oprogramowania na produktami Microsoftu. Dawno już takiej wojenki nie było:)

LO rozwija się i ma się dobrze - mnie to bardzo cieszy, bo jak dla mnie, nie ma sensu płacić za produkt, z którego korzystam z 10 % no może 20% funkcji. LO wystarcza w zupełności, zły interfejs (jak ktoś tu zarzucał), a ja powiem, że jest b. dobry i uporządkowany i nie ma tej zakichanej wstążki.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
darekry | 17.01.2012 13:41#47

cały czas do przodu, jednak ciągle brakuje.
wykresy nie są takie ładne, tabele często muszę ręcznie przepisywać z excela gdy komórki są scalone.

Ale za darmo i to się liczy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 17.01.2012 13:55#48

@Anonim (niezalogowany) | 17.01.2012 6:39
A zakład że w razie czego "pieski" bardziej zainteresują się TWOIMI prochami które bierzesz/palisz, niż moim rzekomym pirackim oprogramowaniem? :-P

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 17.01.2012 13:57#49

Btw. Mam LibreOffice jakby co.
--------------
@All
Redakcja wg. mnie powinna wprowadzić możliwość edycji komentarzy.

Avatar
Panda001 (niezalogowany) | 17.01.2012 15:24#50

Do zaawansowanej pracy tylko MSOffice. Pracuje się komfortowo i ma sie pewność zgodności z innymi uzytkownikami. Niestety jest drogi. Tych wersji Home@Student itp. nie warto kupować, bo jak już ktoś tu napisał, zgodnie z licencją, można w nich tworzyć najwyżej listy do Babci:)
Dlatego do użytku prywatnego i w małym biznesie rzeczywiście warto wypróbować Libre. W większości przypadków wystarczy. Wieksze firmy, urzędy itp. są jednak skazane na MSO. Głównie z powodu wymiany dokumentów zawierających zaawansowane opcje formatowania lub makra. Nie da się tego na razie przeskoczyć.

Avatar
Mariusz2 (niezalogowany) | 17.01.2012 20:49#51

Popieram tego Office, ale interface jest odrobinę przestarzały. To jakby dzisiaj ktoś wypuścił windowsa 3.11

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 18.01.2012 0:07#52

@Pardus
Normalnie tępię "dyskonty" i "tiszerty", a tym razem użyłem abandonware świadomie, bo brzmi "bardziej obciachowo" dla OOo.

@szon
Też tak robię. Dodatkowo mam grupę osób, które co jakiś czas pytają mnie o coś związanego z komputerami. Jak dotyczy MSO, to ;) z przykrością ;) zawiadamiam, że będę w stanie pomóc tylko w przypadku LibreOffice. Tak samo zbyłem lenia, który kilka dni wcześniej na pytanie "Dlaczego nie zastąpiłeś OpenOffice'a LibreOfficem?" odpowiedział *nieopatrznie* "Bo mi się nie chce" :D

Z doświadczenia wiem też, że zdarzały się przypadki, że osoba, której pomagałem przez telefon sprawdzała w trudzie..., czy używa MSO czy OOo/LO, co wprost dowodzi, że poza zmianą rozmiaru i pogrubienia czcionki, ew. zapisania pliku ludzie ci nie używali żadnych innych funkcji pakietu.

Żałosne, ale daje duże pole do działania.

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 18.01.2012 2:07#53

@G.Gn7Ex | 17.01.2012 13:55#48
"A zakład że w razie czego "pieski" bardziej zainteresują się TWOIMI prochami które bierzesz/palisz, niż moim rzekomym pirackim oprogramowaniem? :-P"
Nie wnikam w jakim Ty się obracasz środowisku (zapewne niezbyt ciekawym), ale ja nie biorę i nigdy nie brałem narkotyków.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
G.Gn7Ex | 18.01.2012 15:05#54

@Anonim
"... ale ja nie biorę i nigdy nie brałem narkotyków."
Nie no.. pewnie! Tobie tylko zupa mleczna zaszkodziła! :-D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
w-al | 18.01.2012 23:30#55

@pannikt897

"Choć używam Open, mam licencję na Works, to musiałem zainstalować trial MSO aby wypełnić pismo urzędowe."

Podaj urząd do NSA. Oficjalnym formatem obowiązującym w Polsce jest OpenDocument. Formaty DOC i PDF dopuszczone tylko do odczytu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Bucic | 19.01.2012 0:39#56

@w-al
"Podaj urząd do NSA. Oficjalnym formatem obowiązującym w Polsce jest OpenDocument. Formaty DOC i PDF dopuszczone tylko do odczytu."
Żródło?

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja nowego iPada

Rewolucja czy stagnacja?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av