r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

LightWave 3D 11 z lepszą fizyką obiektów i możliwością animacji stada

Strona główna Aktualności

Prezentację możliwości najnowszej wersji profesjonalnego programu do modelowania 3D — LigtWave 11 — mieliśmy okazję obejrzeć już 11 listopada. A od dziś można pobrać wersje próbną i przekonać się na własne oczy jak działają nowości. A jest czym cieszyć oko.

Lightwave 11 jest kompleksowym rozwiązaniem, w ramach którego można wykonać wszystkie kroki potrzebne do produkcji animacji lub efektów specjalnych na potrzeby telewizji i kina, od modelowania, przez teksturowanie i dodawanie szkieletu, na renderingu kończąc. Najnowsza wersja programu została opracowana przy współpracy ze studiami filmowymi Pixomondo, Nickoledon i Stargate Studios, należy się więc spodziewać rozwiązań przydatnych i sprawdzonych w praktyce.

Przede wszystkim wprowadzono Instancing — możliwość operowania na wielu kopiach tego samego obiektu jednocześnie, co pozwala oszczędzić zasoby komputera. Lightwave daje pełną kontrolę nad wierzchołkami instancji obiektów i pozwala generować duże obiekty złożone z wielu punktów, wielokątów, powierzchni, ścieżek czy cząstek. Można również dodać element losowości, co pozwoli szybko generować trawę czy pole asteroid. Równie ciekawą nowością jest Flocking — gromadzenie obiektów w stada — co zgodnie z sugestywną nazwą przyda się szczególnie przy modelowaniu stad, hord, ławic lub grup abstrakcyjnych obiektów. Stadu można wyznaczyć ścieżkę poruszania się i cel, nadać naturalne ruchy. Wprowadzono również możliwość generowania poprawnych fizycznie pęknięć i eksplozji obiektów, fizykę obiektów złożonych z wielu części oraz zaimplementowano fizykę dział sztywnych.

r   e   k   l   a   m   a

Wersje próbne LightWave 3D dla systemów Windows i Mac OS X można pobrać z naszego portalu w dziale Programy -> Grafika -> Modelowanie 3D. Zainteresowani tematem mogą również chcieć obejrzeć demonstrację możliwości programu.

© dobreprogramy

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.