r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Lina ukaże się w lipcu

Strona główna Aktualności

W maju informowaliśmy o pracach nad nowym ciekawym rozwiązaniem służącym do łatwego przenoszenia aplikacji pomiędzy Windows, Linuksem i MacOS X. Pierwotna data wydania została przesunięta na lipiec, powstały już pierwsze działające wersje testowe.

Lina ma pozwalać na uruchamianie programów pierwotnie przeznaczonych do pracy w innym systemie. Obsługiwane będą programy napisane w C, C++, Pythonie, Perlu i Ruby, a twórcy zapewniają, że będą wyglądać tak, jak natywne aplikacje. W porównaniu do innych technologii tego typu, Lina ma oferować dwukrotnie lepszą wydajność.

Niestety, Lina będzie wymagała ponownej kompilacji programów, więc jej działanie będzie ograniczone do programów z otwartymi źródłami oraz tych, których twórcy zdecydują się na skompilowanie swoich programów pod Linę. Aktualnie Lina nie będzie wspierać akceleracji 3D, nie będzie więc mogła uruchamiać rozbudowanych gier.

Lina ma działać na systemach Windows XP, 2003, Vista, MacOS X oraz wszelkich odmianach Uniksa, wspierane mają być także procesory 64-bitowe. Więcej informacji o Linie znaleźć można na stronie twórców.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.