Linux Mint Debian 201108 RC z Gnome i Xfce już dostępny

18.08.2011 20:10, Autor: Wojciech Cybulski (Nicolass), Kategoria: News
NewsImage

Zespół odpowiedzialny za rozwój dystrybucji Linux Mint poinformował o wydaniu wersji Release Candidate systemu Linux Mint Debian 201108.

Linux Mint Debian (LMDE) bazuje na testowych wydaniach Debiana i jest w pełni kompatybilny z repozytoriami przeznaczonymi dla Debian Testing i Debian Squeeze. LMDE jest określany jako „rolling distribution", co oznacza brak konieczności każdorazowej instalacji nowych odsłon systemu. Dystrybucja wymaga jedynie jednorazowej instalacji, a nowe wydania systemu i oprogramowania towarzyszącego są dostarczane w sposób ciągły poprzez kanał aktualizacji. Najnowsza odsłona Linux Mint Debian może pochwalić się usprawnionym instalatorem, dedykowanym asystentem aktualizacji i pakietami zawierającymi najnowsze wersje aplikacji i narzędzi. Wprowadzono także niewielkie zmiany do wyglądu systemu i dopracowano kompatybilność z bibliotekami GTK2/GTK3.

Linux Mint Debian 201108 RC można pobrać bezpośrednio ze strony projektu. Użytkownicy mogą wybierać między 32 lub 64-bitowym wydaniem wykorzystującym powłokę graficzną Gnome lub Xfce. W planach jest także wydanie wersji bazującej na KDE.

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (58)  

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 18.08.2011 20:20#1

Nareszcie odnowili ISO, bo po instalacji systemu do tej pory trzeba było pobierać jeszcze około 1GB aktualizacji. Ciekawe kiedy wyjdzie ISO z środowiskiem KDE...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PavloAkaLogan | 18.08.2011 20:38#2

Czy jest to dobra alternatywa dla debiana stable / testing dla użytkowników mniej zaawansowanych?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Winters4TW | 18.08.2011 20:40#3

@PavloAkaLogan oczywiście :)

Avatar
krzychusss (niezalogowany) | 18.08.2011 20:43#4

@PavloAkaLogan - moim zdaniem, tak. Chociaż muszę przyznać, że postawienie Debiana z Gnome, to też wcale nie jest dużo pracy. Naprawdę warto dostosować system pod siebie, choćby po to, żeby przy pobierać aktualizacje tylko tych pakietów, które faktycznie są wykorzystywane ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PavloAkaLogan | 18.08.2011 20:44#5

I jest tak samo 'stabilny' jak debian?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Crow86 | 18.08.2011 20:51#6

@PavloAkaLogan: "I jest tak samo 'stabilny' jak debian?"
Prawie, czasem jednak niektóre paczki mają tendencję do dziwnego działania po upgrade (dist-upgrade), zwłaszcza paczki zmodyfikowane na potrzeby Minta. Osobiście wolę "czystego" Debiana, skonfigurowanego od podstaw pod moje potrzeby, ale dla osoby zaczynającej przygodę z Linuxem Mint jest dobrym wyborem, a LMDE, działa całkiem nieźle

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Triniti888 | 18.08.2011 20:53#7

Czy jest możliwość bezproblemowego zainstalowania GNOME 3 czy raczej tylko to co w repo Debiana ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XeonBloomfield | 18.08.2011 20:59#8

Świetna sprawa!

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
WOJEK64 | 18.08.2011 21:08#9

@PavloAkaLogan
Jeśli nie używa go idiota to tak ;) To jest takie coś pomiędzy Ubuntu a Debianem.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
mystic2 | 18.08.2011 21:18#10

Hmm, ciekawe kiedy pojawi się ISO z KDE. Według mnie zamiast XFace to właśnie KDE powinno się pojawić ;) Potestujemy.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
XeonBloomfield | 18.08.2011 21:27#11

@PavloAkaLogan | 18.08.2011 20:38:

Można to tak ująć...

Linux Mint Debian to ciągła dystrybucja, która bazuje na Debianie Testing i dostarcza prostote Ubuntu...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
svistu.st | 18.08.2011 21:41#12

Szkoda, że pominęliście info, że wyszła też wersja Linux Mint 11 LXDE

Avatar
kranu666 (niezalogowany) | 18.08.2011 21:47#13

Mam nadzieję nieprędko Gnome 3 wrzucą do aktualizacji ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PavloAkaLogan | 18.08.2011 21:49#14

Zależności między pakietowe takie same, jak w debianie?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 18.08.2011 21:56#15

No i po co to komu?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Triniti888 | 18.08.2011 22:05#16

PavloAkaLogan | 18.08.2011 21:49
#12

Zależności między pakietowe takie same, jak w debianie?

Tak, bo dystrybucja korzysta z repozytoriów Debiana.

RaveStar | 18.08.2011 21:56
#13

No i po co to komu?
Milczenie jest złotem. Pamiętaj.

Avatar
zch (niezalogowany) | 18.08.2011 22:18#17

Jako że Ubuntu zeszło na psy (od kilku wydań mam problemy z mencoderem robiącym za magnetowid) to jego miejsce zajął właśnie ten system.
Były trochę problemy z aktualizacjami ale się wszystko ładnie ponaprawiało. Od grudnia śmiga aż miło. :-)

Avatar
LMDE-user (niezalogowany) | 18.08.2011 22:19#18

Wersja KDE jest w planach podobnie jak i LMDE lite. Czy KDE powinno pojawić się wcześniej zamiast XFCE? Ja uważam że nie ponieważ KDE nie wszystkim pasuje a XFCE to takie neutralne środowisko pomiędzy wyglądem a wymaganiami. XFCE zainstalujesz niemal na każdym sprzęcie ponieważ jest lekkie, schludne i działa szybko.

Avatar
LMDE-user (niezalogowany) | 18.08.2011 22:20#19

@RaveStar Nie wypowiadaj się jak możesz bo psujesz sam sobie opinie.

Tobie to nie potrzebne? SUPER. Ale znajdzie się 1000 osób które chętnie to przeczytają, ściągną system i zainstalują.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
TheBlackMan | 18.08.2011 23:35#20

@RaveStar

[[[No i po co to komu?]]]

A po co takie durne komentarze komu ?

Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to lepiej się nie odzywać.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Ziendal7 | 18.08.2011 23:43#21

Hmm, dobrze. Będzie co testować. Ostatnio do LMDE jakoś przekonany nie byłem, problem z instalacją sterowników do starej karty... A Ubuntu nie zainstaluje się z dysku.
BTW. Nvidia pracuje nad sterownikiem 96 dla Linuxa czy porzuciła już go ?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PavloAkaLogan | 19.08.2011 0:18#22

TheBlackMan | 18.08.2011 23:35
"Jak nie masz nic ciekawego do powiedzenia, to lepiej się nie odzywać."
Triniti888 | 18.08.2011 22:05
"Milczenie jest złotem. Pamiętaj."

Reakcja na trolli też jest zbędna. Zrozumcie i zapamiętajcie.


Czyli co, instalować później wersję oficjalną?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
yawamdam | 19.08.2011 0:28#23

Od czasu do czasu kusi mnie aby choć na moment pozbyć się mojego kubuntu, które na moim lapku spisuje się po prostu świetnie, tylko to mnie odwodzi od tego kroku, że nie mogę oczekiwać nic lepiej :-)

Avatar
slotwek (niezalogowany) | 19.08.2011 0:39#24

No to swietny news. Czekalem na wyjscie nowej wersji DE w Gnome... Chyba czeka mnie reinstalacja systemu :-)

Avatar
peyotl (niezalogowany) | 19.08.2011 4:05#25

Wiecie moze, czy mozna ( i jak ewentualnie ) odpalic ipla pod xfce ? Wymagane jest albo kde albo gnome, ale ja glownie uzywam xfce ;/

Avatar
Admc (niezalogowany) | 19.08.2011 8:06#26

Chętnie zobaczyłbym LMDE z KDE na pokładzie. Niestety usuwanie GNOME i instalowanie KDE jest zbyt pracochłonne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
bart86 | 19.08.2011 8:27#27

@Ziendal7
"Nvidia pracuje nad sterownikiem 96 dla Linuxa czy porzuciła już go?"

nie rozumiem pytania numer 96 to numer sterownika najnowszy sterownik na stronie nvidii ma numer 280 numer tyczy się wersji sterownika to nie nazwa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
byron_wolf | 19.08.2011 9:05#28

No to zobaczymy jak działa

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
wojtekadams | 19.08.2011 9:19#29

osobiście z Minta nie korzystam, ale trzeba im przyznać ze mają poczucie estetyki - tak samo jak ludki z elementary

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
rysic | 19.08.2011 9:25#30

Coś dystrybucje ciągłe coraz bardziej się panoszą :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
romex | 19.08.2011 10:18#31

Co tu dużo mówić: Linux Mint jest jest coraz większą konkurencją dla Ubuntu (mowa o systemach przyjaznych dla początkujących), mimo, że na nim w dużej mierze się opiera.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.08.2011 10:42#32

Ten wynalazek jest sfrustrowanym dzieckiem frustratów, którym nie spodobało się Unity. Po komentarzach widzę, że i dla frustratów. Smutne.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.08.2011 10:45#33

PS. Konkurencji dla Ubuntu nie stanowi żadnej. Może dla samego Debiana lub innego Slackware.

Ubuntu ma się lepiej niż miało przed Unity i żaden śmieciowy system mu nie zagraża. http://www.omgubuntu.co.uk/

Avatar
syskowy (niezalogowany) | 19.08.2011 10:46#34

RaveStar
widze, że stałeś się nowym trollem DP. ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
romex | 19.08.2011 11:07#35

Śmieciowy system? Mint powstał na długo przed tym, gdy na Ubuntu zawitało Unity. Tak więc nie jest "sfrustrowanym dzieckiem frustratów, którym nie spodobało się Unity" :)
Żadna konkurencja? Wyniki na distrowatch mówią wiele, choć Ubuntu króluje na "liście przebojów" od długiego czasu (tym bardziej, że nie liczą za jednym zamachem całej rodzinki Ubuntu, a Minta owszem).

Avatar
Debian_User (niezalogowany) | 19.08.2011 11:32#36

@RaveStar

Sam Debian powstał kiedy ty na nocniku siedziałeś.
Linux Mint powstał na długo przed Unity w Ubuntu.
Zapamiętaj w Linuksie nie ma frustratów.
Jest dowolność wyboru.Lubisz grzebać w Unity twoja sprawa.
Ktoś inny woli np Gentoo, Debiana czy pochodne tych distr.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
PavloAkaLogan | 19.08.2011 11:33#37

"PS. Konkurencji dla Ubuntu nie stanowi żadnej. Może dla samego Debiana lub innego Slackware."

A co powiesz o Open SUSE? Jest lepsze od ubuntu?

Avatar
krzychusss (niezalogowany) | 19.08.2011 11:48#38

Sterowniki serii 96.x zostały już porzucone przez Nvidię. Problemem jest ich kompatybilność z nowszymi X-ami oraz kernelem. Jakkolwiek w Debianie znajduje się pakiet nvidia-alternative-legacy-96xx, to nie korzystałem i nie wiem, jak się sprawuje. Chociaż najnowszy wpis w aptowym changelogu pochodzi z 25.07.2011, co wskazuje, że ktoś się tym jednak zajmuje ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Triniti888 | 19.08.2011 11:55#39

"A co powiesz o Open SUSE? Jest lepsze od ubuntu?"

W openSUSE jest YaST - bardzo dobre narzędzie do konfigurowania systemu. Coś ala panel sterowania. Wszystko możesz wyklikać. W Ubuntu też takie coś było, jednak wraz z przejściem na GTK3 wywalili to narzędzie, pewnie ze względów kompatybilnościowych. W openSUSE bardzo dobrze działa KDE. Jednak dla mnie w starciu Ubuntu - openSUSE osobiście wygrywa Ubuntu.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
adam993 | 19.08.2011 12:23#40

Prędzej czy później GNOME 3 pojawi się w Debianie... zresztą niektóre aplikacje są już na stałe, np. gnome-terminal 3.
Obawiam się że GNOME 2.x będzie miało taką samą funkcję jak TDE - tylko dla potomnych...

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.08.2011 13:23#41

@Debian_User
Nie ma frustratów, to dlaczego się tak frustrujesz i zaczynasz wycieczkę osobistą? Nie dorosłeś do dyskusji?

Dla mnie najlepszy i najwygodniejszy Linux to Ubuntu. Nie straszy konsolą jak Debian i jego najbliższe klony. Nie straszy designem rodem z Windows 95 - jak pożal się boże Mint. Czym wy się tak podniecacie? I tak większość z was nie pracuje na Linuksach a jedynie obrazy przerzucacie na VM.

Jak pisze adam993, być może Gnome 3 pojawi się na Debianie. Co wtedy zrobicie? Przejdziecie na Slackware Mint? :D

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Triniti888 | 19.08.2011 14:11#42

Wbrew pozorem na GNOME3 a dokładnie na powłoce Shell da się bardzo wygodnie i wydajnie pracować.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.08.2011 14:26#43

@Triniti888
Coś ci się chyba pomyliło, że na Gnome3 da się wydajnie pracować. Chyba, że piszesz o grani w Mahjonga.
Gnome3 jak i KDE to jeden wielki crap. I to nie tylko moje zdanie:

http://osworld.pl/2011/08/04/linus-torvalds-nie-lubi-gnome-3-przechodzi-na-xfce/

Avatar
jajek45 (niezalogowany) | 19.08.2011 15:30#44

Nie słuchajcie RaveStar. To typowy troll, co nie wiem po co komentuje coś czego nie lubi. Wolisz Ubuntu - ok, ale nie najeżdżaj na innych, jest wolność wyboru. Nie chcesz konsoli, to nie bierz się za linuksa - proste.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
teletubies1 | 19.08.2011 16:21#45

#43
No dobra a teraz wróc do programowania na tablecie, ale co ja z takim ekspertem dyskutuję.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Triniti888 | 19.08.2011 16:24#46

@RaveStar
Ja pracuje na takim środowisku i bardzo sobie je chwalę. To, że się tobie nie podoba i paru innym nie znaczy, że jest do bani.
Z resztą - rób lepsze.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 19.08.2011 16:31#47

"Ja pracuje na takim środowisku i bardzo sobie je chwalę."

Ja również. Ale rozumiem, że ktoś mógł się w nim pogubić i czuł się potem sfrustrowany ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 19.08.2011 17:55#48

RaveStar, co do GNOME 3 to się zgadzam (niestety nie przypadło mi do gustu, może kiedyś), ale co do KDE to bajki opowiadasz. Też jakiś czas byłem wrogo nastawiony do tego środowiska (KDE), no ale postanowiłem się na nie przesiąść wbrew swojej woli się na nie przesiąść. Przyzwyczaiłem się i pracuje mi się bardzo wygodnie. Dużym plusem jest olbrzymia możliwość konfiguracji. Tak w ogóle jakie to ma znaczenie jakiego środowiska kto używa. Ważne, by spełniało oczekiwania danej osoby.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
Paweł3779 | 19.08.2011 17:56#49

Troszkę się poplątałem :P
Miało być: "... no ale postanowiłem wbrew swojej woli się na nie przesiąść. "

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
arre | 19.08.2011 22:12#50

@wojtekadams
"osobiście z Minta nie korzystam, ale trzeba im przyznać ze mają poczucie estetyki - tak samo jak ludki z elementary"

Estetyka systemu była jedną z przyczyn, dla której używam Minta.
Trzeba przyznać jego twórcom, ze graficznie system prezentuje się świetnie.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 19.08.2011 22:33#51

Racja, Mint to najładniejsza z dystrybucji, jaką widziałem :) A estetyka i pierwsze wrażenie jest najważniejsze :)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
RaveStar | 19.08.2011 22:57#52

O gustach się nie dyskutuje. To po pierwsze.
Np. "Ja pracuje na takim środowisku i bardzo sobie je chwalę."
Co to ma być? Tani chwyt reklamowy?

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
DannyPL | 20.08.2011 5:59#53

@Ravestar
"O gustach się nie dyskutuje."

Sam zacząłeś dyskusję o gustach.

"Co to ma być? Tani chwyt reklamowy?"

Przeczytaj to co napisałeś pod tym newsem. Zero argumentów. Tylko same tanie chwyty reklamowe.

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
treuer25 | 20.08.2011 10:51#54

Ja powiem tak wyzywacie RaveStara od trola ale on ma trochę racji Gnome 3 to jak na razie porażka. KDE nie ważne na jakiej dystrybucji bym nie próbował sypie błędami nieustannie jak dla mnie zero stabilności. Ciągle jakieś komunikaty o błędach ba w większości przypadków trzeba uruchomić program z konsoli żeby zobaczyć jaki błąd wywala bo program się nie włącza. Zresztą zauważcie że Ubuntu było zdecydowanie najbliżej sukcesu bo niektóre firmy instalowały go jako domyślny system dla sprzętu.
Ludzie w dzisiejszych czasach nie maja czasu na pierdoły ma działać i koniec. Linux Mint to dobra dystrybucja ale ma znacznie więcej niedociągnięć niż Ubuntu. Wiem że prawda w oczy kole ale obecnie najlepszym rozwiązaniem dla przeciętnego Użytkownika jest Ubuntu

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
sla17 | 20.08.2011 11:54#55

Dlatego w tym miejscu wygrywa Windows z jednym środowiskiem, które działa - nie ma kłótni o wyższości jednego nad drugim :) Jak to w Macu jest nie wiem ;)

AvatarUżytkownik jest nieaktywny
jajecpl | 20.08.2011 11:54#56

Ja stawiam na wygodę, powiem Wam , że po instalacji open SUSE KDE konsoli nie używałem ( raz tak z ciekawości coś zypperem aktualizowałem) Przećwiczyłem z 3 Minty, LMDE- odpadło, problem z grafa, a Ubuntu z Unity - nie do mojego sprzętu :)
I ten Susek zasuwa - na starym Pentium D 2,8 :)

@treuer25
KDE 4.7 - nic mi się nie krzaczy i błedami nie sypie :)

Avatar
Pardus user (niezalogowany) | 21.08.2011 18:36#57

@treuer25
Widocznie za mało distr próbowałeś.
Pardusa polecam. Funkcjonuje w tureckich szkołach ,uczelniach.
Jest stabilny

Avatar
Anonim (niezalogowany) | 01.09.2011 19:45#58

Przeczytałem komentarze od a do z. Szacunek i uznanie. Ostatnimi tygodniami testowałem chyba, każde distro z tych znaczących. Wiem tylko jedno, każde ma wady i każde ma zlety. Mam takie marzenie by z tego co najlepsze, uczynić jednego user friendly linuksa. A do tego stable, bez tego wiecznego testing. Taką mam nadzieję. Na koniec - każdy może sobie wybrać swoje distro, każdy.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Test: PocketBook Pro 612

Biblioteka w kieszeni
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Huawei E583C

Test przenośnego routera 3G
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av