r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Lokalizacja w reklamach - Google ma patent

Strona główna Aktualności

Koncern Google otrzymał patent na wykorzystanie informacji o lokalizacji użytkownika w celu dostarczenia bardziej trafnych dla niego reklam.

Firma złożyła wniosek patentowy aż 6 lat temu, lecz dopiero teraz amerykański Urząd Patentowy pozytywnie rozpatrzył pomysły inżynierów Google. Opisana w patencie technologia pozwala firmom na skuteczne kierowanie reklam do konkretnych grup odbiorców na podstawie kryterium lokalizacji. Dzięki tym zabiegom przekaz reklamowy ma być lepszy i bardziej dopasowany do użytkownika.

Komentatorzy rynku reklamowego podkreślają przy tym, że nowy patent Google może wywołać konflikt z Apple, które także planuje wejście na rynek reklam bazujących na lokalizacji odbiorcy. Podobne obiekcje mogą mieć także duże spółki telekomunikacyjne, takie jak Orange czy Vodafone, które również mogą serwować swoim klientom reklamy uwzględniające lokalizację odbiorcy.

r   e   k   l   a   m   a

Przedstawiciele Google nie sprecyzowali, w jakich produktach i usługach chcą wykorzystać mechanizmy opisane w przyznany patencie.

© dobreprogramy
r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

Komentarze

r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a
Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.