r   e   k   l   a   m   a
r   e   k   l   a   m   a

MP3 schodzą lepiej niż single...

Strona główna Aktualności

Na rynku amerykańskim single muzyczne są dwukrotnie częściej pobierane z Internetu, niż kupowane w tradycyjnych sklepach.

Pierwszym teledyskiem, jaki 1 sierpnia 1981 r. wyemitowała stacja muzyczna MTV, było "Video Killed The Radio Star" duetu The Buggles. Gdyby piosenka powstała 22 lata później, jej proroczy tekst na temat zastępowania jednych mediów innymi dotyczyłby zapewne Internetu i płyt CD. Jak donosi bowiem magazyn "Billboard", wraz z uruchomieniem nowych usług internetowych - przede wszystkim iTunes Apple - płyty z pojedynczymi utworami zanotowały gwałtowny spadek sprzedaży.

"Billboard" informuje, że od czerwca Amerykanie kupili w Internecie 7,7 mln piosenek. W tym samym czasie w sklepach na terenie USA sprzedano zaledwie 4 mln singli. W tygodniu zakończonym 26 października, w Internecie Amerykanie kupili 857 tys. piosenek. W tym samym czasie w sklepach sprzedano przeszło 5-krotnie mniej singli. Tylko największe hity-nowości sprzedają się lepiej na płytach, niż w formie ściąganych z Sieci plików.

r   e   k   l   a   m   a
© dobreprogramy

Komentarze

Czy wiesz, że używamy cookies (ciasteczek)? Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień.
Korzystając ze strony i asystenta pobierania wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.