Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Lenovo — czyli "wzur" do naśladowania w sprawach supportu

Hej! Witam serdecznie wszystkich na dobrychprogramach, jest to mój pierwszy wpis - lecz jakże rozczarowujący niestety - więc należy się z pełną gracją przywitać.

Czym jest mój problem?

Szczerze mówiąc to nie wiem czy problemem jest mój tablet, czy też sama w sobie firma Lenovo. Postaram się opowiedzieć Wam moją historię na temat mojej przygody. Otóż posiadam dosyć ciekawy tablet Lenovo Yoga 2 w wersji 10 calowej, systemem Android 4.4.2 lecz bez LTE, ale za to w wersji 32GB. Można zadać sobie pytanie skąd go posiadam - otóż wygrałem go. Gdzie? Na lenovotechzone.pl - jako ekspert... Mnie też to śmieszy, ale jak ktoś chce pogratulować, to serdecznie dziękuję.

Dostałem ciekawe pudełko z tabletem, do tego super kubek termiczny Lenovo & Intel (przyznam, że kubek trzyma gorący napój przez ponad 12h - świetny wynik!) i jakiś śmieszny hub USB. W pudełku znalazł się tablet. Otworzyłem je i czas zwolnił... Pierwszy raz w życiu coś takiego wygrałem, brałem udział w konkursach nawet na dp.pl - mam właśnie na sobie Waszą koszulkę :) Jednym słowem ŁAŁ - tablet prezentuje się wspaniale!

Jeśli wszystko jest dobrze to czemu narzekam? Otóż spotkał mnie niemiły incydent... Ekran się przyciemnia / rozjaśnia w grach bądź w filmach, a nawet w przeglądarce www. Czyli z tego co zauważyłem to wszędzie. Gram sobie gram, np. w WoT Blitz i nagle lekko przygasa cały ekran. Jeśli przejdę wtedy do przeglądarki www, to ekran dalej jest przygaszony, ale rozjaśni się po 30s... czasem po 1 minucie. Podczas oglądania filmów sam się rozjaśnia i sam się przyciemnia.

Możecie powiedzieć, że mam jakieś tryby włączone i tak dalej. Co zrobiłem w moich możliwościach?

  • Automatyczna jasność ekranu jest wyłączona, manualnie jest ustawione 100%.
  • Tryb inteligentny Lenovo jest ustawiony na "ręczny", zamiast automatyczny. Tam ustawiłem kolory jakie mają być by się same nie przełączały.
  • Mimo tego ekran się rozjaśnia bądź przyciemnia. Pobrałem aplikację do ustawiania oświetlenia, lecz to nic nie dało.
  • Wyłączone są tryby oszczędzania baterii itp. itd.
  • Wyłączyłem menadżer zasilania i inne usługi - nic to nie dało.
  • Zresetowałem tablet do ustawień fabrycznych - nic to nie dało,
  • Zainstalowałem też oryginalny Launcher firmy Google - to też nic nie dało,
  • Zainstalowałem jakiś Fix do kolorów / ostrości z XDA - nic to nie pomogło.

Chyba zrobiłem wszystko co mogę zrobić, prawda? No to czas na...

Kontakt z Lenovo

No to biorę się do roboty - piszę do trzech różnych miejsc.

  1. Organizator konkursu
  2. info@lenovopolska.pl
  3. helpdesk@lenovopolska.pl

Mail był bardziej technicznie napisany niż cała tutaj opowieść. Podałem tam konkrety, dokładny model, numer seryjny, oznaczenia, numer jądra, oprogramowania i wszystko co się jeszcze da podać. Najciekawsza była / jest odpowiedź z Lenovo.

To znaczy odpowiedzi dostałem kilka, następująco:

  • Organizator konkursu

Od organizatora nie dostałem odpowiedzi. Tak to odpisywali od razu we wszystkich sprawach, jak coś się dzieje to milczą. OK...

  • infro@lenovopolska.pl

Witam,
Prosimy o kontakt z naszą infolinią wsparcia technicznego dostępną pod numerem +48 22 295 49 50 (lub zapasowym numerem +48 22 116 86 56). Konsultanci przeprowadzą wstępną diagnozę problemu i jeżeli interwencja techników będzie wymagana, poinstruują w jaki sposób należy przekazać urządzenie do naprawy.
Ewentualnie kontakt poprzez stronę internetową http://support.lenovo.com/pl/pl/emailsupport

Super... Świetna mi odpowiedź. Co odpisał mi helpdesk?

  • helpdesk@lenovopolska.pl

Witam
Zajmujemy się serią Think , model z serii Yoga 2 należy do serii IdeaPad/Essential
Awarie i zapytania produktów serii IdeaPad/Essential należy zgłaszać poprzez Infolinię Wsparcia Technicznego:
Tel 22 2954950
Bądź formularz kontaktowy http://support.lenovo.com/pl/pl/emailsupport

Ehhh... Zostałem olany :) No dobrze, no to dzwonię do nich. Cisza? Może nie mogą odebrać... Po kilku minutach kolejny raz, potem kolejny i kolejny. Odstępy były +-/ godzinne, oprócz tego pierwszego rzecz jasna. To było tydzień temu. Tak, cała sprawa trwa już 1,5 tygodnia. No to się zdenerwowałem i napisałem do supportu...

Tutaj szybka odpowiedź!

Szanowny Kliencie,

Dziękujemy za skontaktowanie się z firmą Lenovo.

Ta wiadomość została wygenerowana automatycznie w celu poinformowania Cię, że otrzymaliśmy Twoją wiadomość e-mail i zostanie ona przypisana do przedstawiciela obsługi klienta. Wkrótce otrzymasz odpowiedź.

Możesz uzyskać wiele informacji dotyczących wsparcia na support.lenovo.com lub jeśli potrzebujesz natychmiastowego wsparcia, skontaktuj się z nami telefonicznie.

Z poważaniem,

Dział wsparcia dla klientów Lenovo

Ponad tydzień później

jeśli potrzebujesz natychmiastowego wsparcia, skontaktuj się z nami telefonicznie - to zdanie dalej mnie śmieszy... No cóż, zadzwoniłem dzisiaj kolejny raz, kilka minut siedziałem, chodziłem po pokoju i słuchałem durnowatej muzyczki - nikt nie odebrał. Dzwonię do różnych działów - nikt nie odbiera. No co jest do kur... nędzy?!

Każdy się wypiął, problem mam, a nie mam gdzie reklamować bo tabletu nie kupiłem, a kupiłem, a przecież organizator milczy.

Tablet...

Sprawdzałem czy to czujnik, przykryłem tablet pod kocem, albo podszedłem do okna / lampki. Mimo to cały czas tak jest, podłączenie pod ładowarkę nic nie zmienia. Ale jeśli tryb automatyczny jest wyłączony to raczej nie czujnik...

Moje pytanie brzmi... Czy to jest usterka tableta czy taka już jego cecha? Tablet dostałem z konkursu z lenovotechzone.pl i zastanawia mnie czy nie dostałem wadliwego urządzenia... Powiem szczerze, że sądziłem, że tablet za tyle pieniędzy, od takiej kwoty i jako jeden z flagowców będzie bez problemów, a ten mi takie babole robi... Czasem nie chce się włączyć, albo po wyłączeniu ekranu sam się odblokowuje...

Pomijam te mniejsze problemy, lecz samo przyciemniający się ekran to jest bardzo denerwująca sprawa. Czytałem w internecie o tym i tak naprawdę nigdzie nie znalazłem takiego problemu, ani u konkurencji, ani u Lenovo, więc myślę, że to usterka, niż zaplanowane działanie. Pisałem w tej sprawie do redakcji lenovotechzone.pl ale tam nie odpowiedziano mi, a na forach panuje cisza - nikt nie wie jak mi pomóc. Nawet tutaj - na db.pl

Co ciekawe, brat kupił laptopa z Lenovo, bez systemu, taki za 1000zł z Jowisza? Marsa? Jakoś tak ;) I co się okazało [lapek tylko do neta, pisania stron www] z przejścia np. z programu A do programu B sprawia, że matryca sama się rozjaśnia, przyciemnia. Czy to znaczy, że oprogramowanie wewnętrzne jest skopane (tutaj BIOS, ale Yoga 2 z zielonym nie ma BIOS'u..) - bo kupił bez systemu. Więc to znaczy, że są tutaj skopane matryce? Co się dziwić, oba urządzenia to "Made in China"...

Co zrobisz? Nic nie zrobisz.

Mogłem jedynie tutaj napisać, przynajmniej mi lżej na sercu :) Wiem, że to nie jest normalny wpis, i że mogę być zjechany, czy też wyśmiany przez Was. Niestety to mój pierwszy taki problem, wszystkie duże firmy mi pomagały, nawet HP z serią DV6 mi pomógł jak lapek się grzał.

Co zrobię? A co jeszcze mogę? Napisałem tutaj, może to trafi dalej, a wtedy Lenovo się opamięta. Chociaż na forum androida przeczytałem, że Lenovo właśnie tak spławia klientów...

Dziękuję za przeczytanie moich żali. 

sprzęt urządzenia mobilne inne

Komentarze

0 nowych
olmeca   11 #1 02.03.2015 17:21

Napisz swoje perypetie z supportem na ich fanpage na fejsie, reakcja powinna być szybsza niż to co do tej pory przerabiałeś.

arekman5   8 #2 02.03.2015 17:46

To Lenovo... takie wspaniałe...
Nie wiem czy widziałeś:
https://forums.lenovo.com/t5/Yoga-Flex-Laptops-and/Yoga-2-Pro-Auto-brightness-fe...

  #3 02.03.2015 17:52

@arekman5 To jest wersja z systemem Windows.

@MRAF Spróbuj tego: "Go to Power Manager app/ Tools/ Protective Glasses and disable it. It seems this is the root cause."

Czyli aplikacja Power Manager (posiadam ją u siebie w telefonie P780, jednak nie mam tam zakładki narzędzia) / Narzędzia / Okulary ochronne i odznacz.

Jestem niemalże na 100% pewien, że jest to wina oprogramowania, a nie sprzętu.

Autor edytował komentarz.
duffee   11 #4 02.03.2015 18:07

ja na serwis lenovo nie moge narzekac i jestem bardzo zadowolony i nie wiem skad takie opinie / komentarze

ziupo   6 #5 02.03.2015 18:27

Druga odpowiedź "Zajmujemy się serią Think , model z serii Yoga 2 należy do serii Idea" jest bardzo prosta, po prostu w Lenovo nie przekazują między działami takich spraw, więc trzeba pisać od razu do właściwego działu.

Widać pierwszy raz zgłaszać cokolwiek do naprawy w Lenovo.
Trzeba dzwonić aż do skutku, ale warto, bo jak się już dodzwonisz to nie odprawią Cię z kwitkiem tylko pomogą - rozwiążą problem przez osobisty kontakt @ albo założą RMA i przyślą kuriera. Tylko musisz się dodzwonić :)

neXt___   11 #6 02.03.2015 18:33

@duffee: skąd? przecież masz napisane skąd.

AntyHaker   17 #7 02.03.2015 18:54

Polecam wywalić jak najszybciej cały ten crap i postawić jakiegoś modyfikowanego Androida - mniej włosów sobie powyrywasz. A jeszcze lepiej w ogóle sprzedaj ten tablet - rozdmuchana i zbędna kategoria urządzeń xP

marrrysin   6 #8 02.03.2015 19:02

Zawsze mnie to dziwi - serio kogokolwiek interesuje czytanie o tym jak ktoś się gdzieś nie dodzwonił?

Jusko   12 #9 02.03.2015 19:23

@marrrysin #8: tak.

parranoya   8 #10 02.03.2015 19:28

@marrrysin: Nie bój, nie bój. Jeszcze Tobie trafi się taka przygoda i wtedy poczytamy Twoje żale :-)

parranoya   8 #11 02.03.2015 19:46

Mam laptopa Lenovo Yoga 2 13 i wiem, że to mój ostatni sprzęt od nich. Miałem wcześniej 5 laptopów z innych firm i z żadnym nigdy nie miałem problemów.
Lenovo na pierwszy rzut oka wygląda na sprzęt z wyższej półki ale po jakimś czasie wychodzą "kwiatki". Jedne szybciej a inne później. W moim przypadku pierwszy wyszedł paręnaście minut po zakupie. Okazało się, że jeden piksel na samym środku ekranu świeci cały czas. Pojechałem z nim do sklepu i miły pan wymienił mi na inny egzemplarz w zafoliowanym opakowaniu. W domu okazało się, że ten egzemplarz ma tą samą wadę, tyle że w rogu ekranu. To jakoś przebolałem.
Kolejną "babolem" okazała się być ich aplikacja monitorująca (nazwy już nie pamiętam) robiąca DDoS'a w sieci lokalnej - po odinstalowaniu spokój. Jakiś czas później chciałem skorzystać z GParted. Jakież było moje zdziwienie, że pod Linuksem nie działa Intelowska karta wifi. Wracam do Windowsa a tu wifi też nie ma. Okazało się, że po uruchomieniu Linuksa, w biosie zostaje wyłączona karta wlan. Szkoda tylko, że w biosie w ogóle nie ma takiej opcji! Godziny szukania po forach (okazało się bardzo dużo ludzi miało ten sam problem) znalazłem wpis jakiegoś gościa z Francji, który dostał maila z nieoficjalnym patchem z francuskiego oddziału Lenovo, który włącza z powrotem wifi.
Porównując ich sprzęt z innymi markami, które zazwyczaj są droższe już wiem skąd bierze się różnica w cenie. Po prostu wrzucają do sklepów wszystko co wyjdzie z fabryki bez żadnej kontroli jakości. Taki Dell daje gwarancje 100% działających pikseli we wszystkich matrycach. Soft pisany na kolanie, brak aktualizacji. Olewanie klienta jak wyżej. Nie załatwisz reklamacji to nie ma dodatkowych kosztów po ich stronie.
Wiem, że firmy typu Dell, HP itp. działają podobnie ale chyba jednak trochę bardziej się starają...

MRAF   3 #12 02.03.2015 20:06

@GabeGorski: Nie ma u mnie takiej aplikacji (ani w opcjach ani nigdzie), a do pobrania też jej nie ma. Więc?

fastlopez   3 #13 02.03.2015 20:22

z lektury wpisu można odnieść wrażenie, że autor pierwszy raz spotyka się ze spychologią w dużej korporacji - jak się tak uchowałeś? Tak jak pisał pierwszy komentujący: zacznij od fejsbuka, potem wrzuć coś na twitera, ewentualnie napisz do gazeta.pl - jeśli akurat sponsoruje ich inna firma lub mają parcie na czarny PR wybranych firm to jest spora szansa że o tym napiszą, a wtedy zajmie się twoją sprawą ktoś z PR lenovo. Dzięki temu jest spora szansa, że sprawa znajdzie szczęśliwy finał w krótkim okresie czasu. Życzę optymizmu i cierpliwości :)

emil_emil   6 #14 02.03.2015 21:07

Tablet wygrałeś ale masz gwarancje, mozesz odeslac do organizatora w ramach gwarancji albo serwisu.

btw. pisz na fejsie Lenovo, mysle ze szybciej pomoga

Autor edytował komentarz.
WolfX   12 #15 02.03.2015 21:45

@duffee: Może masz ThinkPada po prostu?
One mają inny serwis.

jas_fasola   6 #16 02.03.2015 21:59

Poczekajcie parę dni jak LizardSquad ujawni dalsze maile supportu Lenovo .... dopiero będzie znowu afera....

  #17 03.03.2015 11:41

@parranoya: to lenovo zawiniło czy Intel ze swoją kartą wifi lub Linux który to wyłączył w Biosie ? A może producent Biosa ? Pitu pitu, hlastu hlastu... niestety teraz jest taka oto tendencja, że KAŻDY się zna na wszystkim. Dzięki interneowi może pisać co mu ślina na język przyniesie. Producent ma być odpowiedzialny za wszystkie plagi - gradobicie, koklusz i łupież. Na pstryka palcami, ma zobić salto, podać na tacy nowy/lepszy sprzęt bo jak nie... to opiszę moje boje z Wami i popamiętacie :) Niby człowiek jest dorosły a pisze takie farmazony. Najlepsze zostawiając na koniec: "Wiem, że firmy typu Dell, HP itp. działają podobnie ale chyba jednak trochę bardziej się starają..." powiem tak, żebyś zrozumiał - g.... wiesz.

  #18 03.03.2015 15:06

@MRAF Dzwoń do nich, zrobiłeś już wszystko. Musi się udać dodzwonić. :)

corrtez   11 #19 03.03.2015 15:06

Wyglada na to ze zamiast sie zalic w dziale technicznym wielkiego korpo trzeba zaczac od czarnego PR na wszelakich mediach spolecznosciowych. Wtedy reakcja jest bardzo szybka.

behereit   6 #20 03.03.2015 15:22

@MRAF: Sprawdź może czy nie masz skonfigurowanych trybów (nie pamiętam teraz dokładnej nazwy, chodzi mi o 3 tryby: trzymania, podstawki i jakiś trzeci). Może któryś z nich jest przyczyną? Może ustawienia systemu a ustawienia trybów to dwie różne sprawy?

  #21 03.03.2015 15:30

"Darowanemu koniowi..." Takiemu to nigdy nie dogodzisz. Dostał za darmo, i jeszcze narzeka na forum. 90% tych, którzy biorą udział w konkursach, nawet lizaka nigdy nie wygrali. Podaruj komuś, kto umie obsługiwać androida, albo komu to nie będzie przeszkadzało. Mam nadzieję, że po tym wpisie organizatorzy wszelkich konkursów dadzą Ci permanentnego bana.

flaszer   10 #22 03.03.2015 21:02

Odnośnie problemu Twojego brata z laptopem Lenovo - tutaj kwestia przyciemniania może leżeć w sterownikach karty (zapewne zintegrowany Intel) - gdzieś w ustawieniach jest opcja odpowiedzialna za automatyczne przyciemnianie/rozjaśnianie.

MRAF   3 #23 03.03.2015 21:18

@lemuvo (niezalogowany): Tyle rzeczy już wygrałem, że ten tablet to jednak... Kiepsko wypada przy innych nagrodach. Inni zaś nie wygrywają bo się nie starają.

  #24 04.03.2015 13:48

GabeGorski dobrze radzi
Menedżer zasilania (zielona ikonka z bateryjką)->tryb normalny wszysko wyłączyć->potem narzędzia okulary ochronne wyłącz

Merkent   4 #25 04.03.2015 15:19

@MRAF nie tylko do supportu.. jeżeli chodzi o serwis to identycznie... naprawili jedną rzecz, zepsuli drugą, problem w tym, że ta druga to już wg nich uszkodzenie mechaniczne za które musze zapłacić 450zł, bo trzeba wymienić 2 częśći a te części na allegro kosztują 146zł za dwie, a więc 300zł na robocizne ? żyć nie umierać.

Autor edytował komentarz.
7Andrzej7   3 #26 06.03.2015 10:54

@parranoya: trzeba mieć albo pecha albo nie wiem co... ja mam obecnie czwartego laptopa Lenovo i z żadnym nie miałem problemów (odpukać :P). Jedyne co mnie wkurzyło w obecnie posiadanym modelu to brak dostępu do baterii i ramu & dysku. Jak będę chciał wymienić to tylko przez serwis bo inaczej stracę gwarancję - totalna głupota.
A co do HP to nie jest tak fajnie, postawiłem ich dość sporo dla Klientów i wiem jedno, nigdy dla siebie nie zakupię HP.

parranoya   8 #27 06.03.2015 16:02

@7Andrzej7: Dzwoniłem do Lenovo i powiedzieli mi, że można samodzielnie rozkręcić laptopa w celu wymiany podzespołów bez utraty gwarancji. Tak więc śmiało! :-)

7Andrzej7   3 #28 10.03.2015 09:16

@parranoya: ooo, a to dobra informacja :) dzięki. Widać Pan w xkomp się średnio orientował.

  #29 17.06.2015 22:20

Różne są problemy z lenovo... Mój jest taki, że chciałem zamówić system operacyjny bo wymieniłem dysk. Potrzebowałem na pendrive'ie gdyż w moim laptopie nie ma napędu na płyty. Po dwukrotnym zamówieniu, kilku telefonach, przesyłka druga (pierwsza nie dotarla) znalazła się w mojej skrzynce. Otwieram a tam...4 płyty. Kolejne telefony i nagle ktoś stwierdza, że do mojego modelu nie przysługuje pendrive tylko płyty!!! Do modelu który nie ma wejścia na płyty! Odpowiedz konsultanta, że muszę sobie załatwić napęd zewnętrzny. Czyli "zrób to sam". Oczywiście to nie jest problem, ale jestem zły na ich podejście i chora rzecz ze do laptopa bez napedu optycznego przypisane są tylko płyty :/