Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Netscape jest NAJLEPSZĄ przeglądarką na świecie - ale DP tego nie rozumie

Koniec i kropka – skończcie wreszcie te swoje przeglądarkowe wojny i zrozumcie. NETSCAPE jest królem!

Po pierwsze wielkie N jest rewelacyjne bo nie przejmuje się czymś takim jak standardy. Od tego ma innych – posiada dwa silniki, dzięki którym może pokazywać stronę tak jak Firefox, albo tak jak IE. Netscape sam zdecyduje kiedy i jak się przełączy, przez co TY użytkowniku nie musisz nad tym panować. Nie mniej jeśli być chciał – to żaden problem. Pod prawym przyciskiem myszy masz możliwość przełączania.

Po drugie wielkie N łamie wszelkie konwenanse i upycha pole wyszukiwarki przed polem adresu. Dzięki Netscapowi nigdy więcej nie trzeba będzie jeździć w prawy górny róg ekranu. Bo po co?

Po trzecie wielkie N jest bezpieczne. Natychmiast poinformuje Cię czy strona jest bezpieczna, czy masz odpowiednie uprawnienia oraz czy zapisują tutaj Twoje osobiste prywatne ciastka! Jak oni śmią! One są tylko Twoje!

No i na końcu WIELKIE N pozwala surfować po Internecie. Tak. Surfować. Nie: przeglądać Internet – przeglądanie jest passe. Dzięki Netscapowi można wreszcie surfować po bezgranicznych odmętach globalnej sieci tak jak chcieli twórcy Internetu.

Korzystanie z Netscape Browser jest przyjemne, odświeżające i niezwykle emocjonujące w doznaniach. Koniec z martwieniem się o widżety, wtyczki, hasła, niekompatybilność, pocztę, czy też komunikatory.

Pisze to jednak nie dlatego, żeby chwalić przeglądarkę Netscapową – bo po co? Jest ona doskonała i każdy kto ma otwarty umysł zauważy to sam.

Niestety okazuje się, iż Polacy nie są jeszcze gotowi na przyjęcie jedynego króla parkietu przeglądarkowego. Jak inaczej bowiem wytłumaczyć to, że na wielkim N nie można wziąć udziału w konkursie z diodą!?

A potem się dziwię czemu mam tak mało punktów.

Pytam się was drogie Dobreprogramy: Czy w taki sposób chcecie promować legalność i otwartość? Czy tłamszenie i nagonka na użytkowników trochę mniej popularnego w naszym kraju ale wciąż doskonałego i wspaniałego programu jest waszym celem? Najpierw afera z asystentem, teraz to… wstyd. I hańba. I Uuuuuujma!

Może od razu wyświetlicie mi banner, że nie mam wstępu na wasze podwórko z moimi grabkami i łopatkami? Wiedzcie jednak, że to się tak nie skończy…

Drodzy czytelnicy blagów – tak samo jak przy asystencie, tak samo jak przy konkursie, zbierzmy się w jedność aby bronić szans dla mniejszych, ale lepszych. Nawet jeśli niesłusznie niedoceniacie walorów Netscape Browser nie stójcie obojętnie. Dzisiaj szykanowana jest moja przeglądarka, ale jutro może paść na Twoją!

 

windows oprogramowanie

Komentarze

0 nowych
wajdzik   6 #1 02.10.2012 19:00

To może ja napiszę swoją własną przeglądarkę - niezgodną ze wszystkimi możliwymi standardami i będę jedynym człowiekiem na świeci który z niej korzysta, a wszystkie strony będą musiały pilnować, żeby dobrze się w niej wyświetlać.

djfoxer   18 #2 02.10.2012 19:04

Niestety ostatnie wersje Netscape były tragiczne. A pomysł obsługi dwóch silników nie był zbytnio trafiony (plusy, ale i minusy obu silników). Taki rozkrok to był strzał kulą w płot, co przełożyło się na koniec N.

Jak by ktoś chciał sprawdzić:
http://www.dobreprogramy.pl/Netscape,Program,Windows,12185.html

MaXDemage   18 #3 02.10.2012 20:15

Niestety ale chyba się nie znacie. Pomysł obsługi dwóch silników jest genialny. To tak jakby mieć na stałe DWIE ulubione przeglądarki w jednej.

Poza tym N jest stanowczo dużo szybsza od konkurentów. Strony otwiera mi jakieś 30% szybciej. Co wy na to?

I @wajdzik: To nie tak. Źle rozumiesz. Za Netscape stoi naprawdę potężne AOL.

  #4 02.10.2012 20:19

To netscape jest dalej rozwijany?

FaUst   12 #5 02.10.2012 20:20

Nie skojarzyłem awatara i zastanawiam się co za imbecyl pisze... a to tylko MaX ;)

Autor edytował komentarz.
  #6 02.10.2012 20:25

Hm... a tu nie chodzi czasem (tj. w przenośni) o akcje typu "wejdź tylko z danej przeglądarki"?
Sam nie wiem, jak rozumieć ten wpis, tym bardziej, że MaX od zawsze chyba był fanem... Opery?

FaUst   12 #7 02.10.2012 20:32

Może mu blueray się nie spodobał ;)

Slavius   3 #8 02.10.2012 20:33

To nad Netscapem jeszcze pracują? Myślałem, że ostatnia wersja pojawiła się 3-4lata temu.

FaUst   12 #9 02.10.2012 20:39

@Slavius
Poczytaj inne wpisy MaXa i zrozumiesz :)

andrzej3393   3 #10 02.10.2012 21:04

Skoro dwa silniki są takie genialne, to dlaczego żaden z nich nie radzi sobie z konkursową stroną? :D

MaXDemage   18 #11 02.10.2012 21:23

@andrzej3393
Bo ewidentnie ja i moja przeglądarka jesteśmy szykanowani. Zgaduję, że za wszystkim stoi google, które wszędzie wciska promocje Chroma.

@FaUst
Bluray akurat jest fajny, ale Opera na nim jest tak strasznie badziewna, nie umywa się nawet w 1/10 do wielkiego N.

Niestety jeszcze czasem Opery używam - Netscape jeszcze nie wyszedł na androida...

PS. Okej przyznaje, że Safari jest dobre. Nie mniej czy ma dwa silniki? Czy jest bezpieczne? Czy wczytuje strony szybciej niż Netscape? Czy nazywa się Netscape? NIE!

Autor edytował komentarz.
AdrianSasquatch   9 #12 02.10.2012 21:32

@MaxDemage
Ale skoro "wielkie N" ma problemy z wyswietleniem strony DP (czyt. to DP nie chce, aby wielkie N moglo wyswietlac strone), to skad mam wiedziec, ze takich samych problemow nie ma na przyklad z moim kochanym Fejsikiem?
Bo jezeli sa, to ja nawet nie zabieram sie za testowanie tego wyrobu przegladarko-podobnego. Jak moglbym z przyjemnoscia surfowac po internecie nie mogac lajkowac czego popadnie i wciskajac swoje dane osobowe, komu popadnie? ;p

Autor edytował komentarz.
zoso71   9 #13 02.10.2012 22:28

Myślisz, że zrobili to rozmyślnie lub złośliwie? ;-P

O4i   11 #14 03.10.2012 01:16

Mam powody aby przypuszczać, że ta dyskryminacja w konkursie z diodą wynika z braku możliwości przypinania stron do paska zadań Windows 7. Wszyscy przecież wiemy, że tylko najlepsze i najbezpieczniejsze przeglądarki takową posiadają. :P

okokok   12 #15 03.10.2012 02:24

Skoro te 2 silniki są takie zaje...fajne to dlaczego nie potrafią prawidłowo wyrenderować strony?
Z tego co wiem to strona wyświetla się prawidłowo zaróno w IE jak i w FF.
Strona jest też zgodna ze standardem.
Wniosek - wina tej szitowej przeglądarki...

Verard   3 #16 03.10.2012 07:15

Netscape jest najlepszom przeglondarkom i kropka.

oprych   13 #17 03.10.2012 07:46

@xia
Dyskryminujesz największą mniejszość w Polsce, a co z leworęcznymi? Dlaczego nie ma samochodów dla leworęcznych ?

MaXDemage   18 #18 03.10.2012 07:47

Dzieki Ci xia ze myslisz podobnie. To wazne ze doceniasz najlepsza przegladarke na rynku.

@okokok
Na jakich standardach sie opierasz, tej zaklamanej organizacji W3C? Kto ich sponsoruje? Kto tam pracuje? Wiesz? Skad pewnosc ze ich standardy sa prawdziwymi standardami? Kto zdecydowal ze to wlasnie ich slowo jest ostatnie? Kto? Ty? Ja?
Zreszta najwyrazniej blad wynika nie z racji zlego silnika, tylko z racji dyskyminowania lepszej, ale mniej popularnej przegladarki.

@O4i
Ta, Windows 7 to generalnie porazka na skale swiatowa. Jak mozna bylo wydac produkt ktory nie pozwala zainstalowac wielkiego N? To mi sie w glowie nie miesci, a Tobie?facebook

MaXDemage   18 #19 03.10.2012 07:48

Ps. Facebook dziaa sprawnie na Netscape - akurat Zuckerberg wspiera rodzime produkty.

  #20 03.10.2012 08:03

"A potem się dziwię czemu mam tak mało punktów."
I wszystko jasne.

januszek   19 #21 03.10.2012 08:24

Co to jest to całe Netscape? Ma coś wspólnego z napojami Nescafé? W końcu jak sama nazwa wskazuje, jest to peleryna, czy też pierzyna, którą można przykryć ten cały net i zająć się już w spokoju konsumpcją kawy... ;)

przemor25   14 #22 03.10.2012 08:57

Netscape <3<3<3<3<3<3

djfoxer   18 #23 03.10.2012 09:15

"WUJ"! Instaluje tego starocia!!! :P Dzięki Max :*

djfoxer   18 #24 03.10.2012 09:19

Dodaj max screen jak wygląda główna strona Blogów na N :P

djfoxer   18 #25 03.10.2012 09:22

Ok. Nie da się używać N. Błędy są praktycznie na każdej stronie (css flaot w wersja na N chyba nie istnieje). N wylatuje z dysku :P

MaXDemage   18 #26 03.10.2012 09:40

@djfoxer - zapewne popełniłeś błąd wielu przeciwników wielkiego N i zainstalowałeś Mozille Netscape Firefox - czyli wersje, której każdy prawdziwy fan Netscape nie uznaje. To straszne co oni wtedy z nią zrobili. Działała o jakieś 15% wolniej niż jedyna słuszna wersja. Jest brzydka i nie ergonomiczna. A kazdy chce mieć ergonomiczną i ładną przeglądarkę działającą 15% szybciej, prawda?

@januszek
Każdy fan Netscape pije Nescafé i zajada się czekoladkami z Nestlé.

djfoxer   18 #27 03.10.2012 09:45

@MaXDemage
Masz rację, a ta jedyna słuszna N jaki ma numerek? :)

MaXDemage   18 #28 03.10.2012 10:01

Ale prosze - zerknij na moj user agent:
Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.2; .NET4.0C; .NET4.0E) Netscape/8.1.3

djfoxer   18 #29 03.10.2012 10:14

@MaXDemage
Zainstalowałem. Faktycznie, ciut lepsza od 9. Jednak nadal flaot rządzi się swoimi prawami. Szkoda czasu :P Uninstalll :P

januszek   19 #30 03.10.2012 10:43

Max: A Świstak działa pod Netscape? ;)

Songokuu   14 #31 03.10.2012 11:03

@FaUst
Może mu blueray się nie spodobał ;)
LoL

  #32 03.10.2012 11:42

Z useragent wynika, że masz odpalony silnik IE7. Zapewne pracujesz na Windows XP. Proponuję walkę w Sieci zacząć od aktualizacji IE do wersji 8 - ta sama wtedy pojawi się w N i może Sieć zacznie jakoś wyglądać, chociaż 8 to też już zabytek. Bieżące statystyki wyglądają tak: http://ranking.pl/pl/rankings/web-browsers.html , więc jesteś sporo w tyle. U nas w firmie lejemy już na userów IE7, a userów 8 zamierzamy tolerować jeszcze przez kilka miesięcy - aż IE8 spadnie poniżej 5%.

MaXDemage   18 #33 03.10.2012 11:47

Pisalem juz, blueray jest fajny, ba nawet uzywany.

@djfoxer
Float dziala tak jak powinien. Powoduje ze wszystko plynie, rozne haki ktorych stosowanie jest nagminne powoduja ze calosc jakotako wyglada w innych przegladarkach, ale jak juz krol parkietu, czyli wielkie N, chce trzymac sie standardu (klamliwie wedlug mnie ustalonego przez podejrzana organizacje) to wszystko nagle jest nie tak? Czy tak powinno byc? Czy internet nie powienien byc wolny? Po co bylo cale to ACTA w takim razie? Gdzie jest kraniec wolnosci? Czy o to walczylismy? Czy po to przelewallismy nasza krew?

@januszek
Niestety, swistak zagina czasoptrzestrzen w sreberka ;p

mikolaj_s   14 #34 03.10.2012 12:30

@MaxDemage: "Mozilla/4.0 (compatible; MSIE 7.0; Windows NT 5.1; Trident/4.0; .NET CLR 1.1.4322; .NET CLR 2.0.50727; .NET CLR 3.0.4506.2152; .NET CLR 3.5.30729; InfoPath.2; .NET4.0C; .NET4.0E) Netscape/8.1.3"
Ten user agent string nie pasuje do żadnej znanej przeglądarki. Przyznaj się, że Netscape sam dopisałeś, do user agent IE7 :)

mikolaj_s   14 #35 03.10.2012 12:36

Popieram jak najbardziej tę akcję. Należałoby jednak pójść dalej. Na co nam inne przeglądarki wprowadźmy naszą jedynie słuszną przeglądarkę N jako jedyną dopuszczalną, Jedna firma, jeden internet, jedna przeglądarka. Tak będzie lepiej i wygodniej. A kto się sprzeciwi tego wykluczyć z internetu, odciąć kabelek. Albo jeszcze lepiej łapać takich delikwentów, sąd polowy (wystarczy kilka sekund bo nad czym się tu zastanawiać) i wydać gawiedzi, aby przeprowadziła lincz. Działać tak do skutku aż wszyscy zrozumieją jak świetną i doskonałą jest jedynie słuszna przeglądarka N.
Niech żyje i wiecznie dominuje N.

januszek   19 #36 03.10.2012 13:01

Max: O! Pamiętam jak kiedyś przesadziłem z jabłkowym sokiem i zaliczyłem takie zakrzywienie we własnej czasoprzestrzeni ;) Ale żadnego Świstaka nie pamiętam ;)

MaXDemage   18 #37 03.10.2012 13:27

@mikolaj_s
To najprawdziwszy UA, najprawdziwszego Netscape - nie wierszy, zainstaluj, sprawdź. Co stoi na przeszkodzie? Czemu nie ufasz mi, znanemu blagerowi? Czemu podważasz fakt, że wielkie N może być rewelacyjna przeglądarką?

@januszek: Ale on pamięta Ciebie!

januszek   19 #38 03.10.2012 15:13

Max: No to zobaczymy co się u mnie pozagina 2 lutego... ;P

O4i   11 #39 03.10.2012 15:53

@MaXDemage
Czy próbowałeś zainstalować swoją ukochaną na Windows 8, być może Microsoft zmienił swoją politykę odnośnie tej przeglądarki? Wydaje się to mało prawdopodobne i wygląda na to, że istnieje globalna konspiracja przeciwko tej przeglądarce. Dowód? Brak Netscape w oknie wyboru przeglądarki rozsyłanym przez Windows Update na terenie UE.

Autor edytował komentarz.
  #40 03.10.2012 16:26

Netscape żyje jako firefox, niczym mistyczny feniks odrodził się z popiołów by dowalić złemu IE za niesprawiedliwą walkę, tak właśnie Phoenix zniszczy IE i nastanie Apokalipsa, a potem wróci do swego mistycznego pokebola.

A tak serio chodzi ci o to że mimo standardów każdy silnik wyświetla stronę trochę inaczej, a czasem robią się takie dziwne przypadki, a fundacja wydaje standardy zbyt późno przez co zamiast dbać o rozwój sieci hamuje ją, a każdy silnik np webkit wprowadza w międzyczasie własne eksperymentalne rozwiązania prowadzące do szybszego zastosowania nowości na stronach ale też dzielące sieć. Wszystko co organiczne jest wolne a wszystko co szybkie jest nieograniczone, kompromisem musimy postęp budować, ludzie ograniczeni być przepisami muszą, ale nowości szybciej wchodzić powinny, by nowego IE 6 nie zrobić z Chrome.

artistio   2 #41 03.10.2012 22:09

Hmm... jak sobie przypominam to do wyboru miałem zdechłego K-Meleona, Operę, Firefoxa, Maxthona, Chrome, Safari i paroma innymi przeglądarkami. Testowałem Lunascape, Maxthona i parę innych z ekranu wyboru. Wybrałem Maxthona ze względów praktycznych ( chociaż Aurora jest tym czym mi trzeba ale trzeba odmienić swoje marne życie i padło na przeglądarkę). Co do braku AdBlocka od czego jest AdFender? To samo robi co Adblock tylko, że lepiej ( chociaż muszę wyłączyć czasami blokowanie reklam, ponieważ uniemożliwia skorzystanie ze strony ŚUM- u, ponieważ mogę być potencjalnym studentem i strona jest ich reklamą w Internecie [ O tym będzie pierwszy wpis mojego autorstwa] dla innych kandydatów). Więc AdBlock mi do szczęścia jest mi nie potrzebny, bo mam już zamiennik dla niego i nie mam zamiaru z niego rezygnować. To by było na tyle.

  #42 03.10.2012 23:03

Chciałeś być zabawny a wyszło jak zwykle.

mikolaj_s   14 #43 04.10.2012 00:30

@MaxDemage:
"Co stoi na przeszkodzie? "
Takiego samego User Agent String mieć nie będę, bo nie używam Windowsa.

" Czemu podważasz fakt, że wielkie N może być rewelacyjna przeglądarką? "
Ależ nie zaprzeczam, wręcz jestem za. :)

gowain   19 #44 04.10.2012 01:16

"Czemu nie ufasz mi, znanemu blagerowi?" - nioch nioch nioch :) Ale się niektórzy wkręcili :P

MaXDemage   18 #45 04.10.2012 10:07

Wgrywanie dużej i popularnej strony:
Netscape: 1,2 sekundy
Chromie: 1,6 sekundy
Firefox: 2 sekundy
IE: 3 sekundy

i kto jest królem? Kto?

@legendarnykamikadzezpokebola
To nie do końca tak, Nestcape nie musiał się odradzać gdyż nigdy nie zginął. Co prawda przekazał swą niechęć do produktu MSa na swych podopiecznych czyli Firefoxa, ale nigdy nie umarł. On jest wieczne żywy w naszych sercach. Zaśpiewajmy wspólnie pieśń na cześć wielkiego N:

Niech nam żyje wolność
Niech nam żyje król
Niech nam żyje Netscape
przeglądarkowy król,
tralalala.

;]

januszek   19 #46 04.10.2012 10:32

Max: Na smartfonie Kakucho Kanona praktycznie każda strona wgrywa się w czasie poniżej 1ms ;)

B.Andy   4 #47 04.10.2012 11:31

@MaXDemage
Dziękuję Ci za ten wpis na blogu (i za Twoje komentarze)! Dziękuję z całego serca, bo dawno się tak nie uśmiałem :-)

Autor edytował komentarz.
Aleks7   3 #49 04.10.2012 13:48

Dzisiaj w chrome też pytanie było rozjechane.

Canaletto   12 #50 04.10.2012 14:43

Masz błąd w tytule, powinno być Firefox jest NAJLEPSZĄ przeglądarką na świecie. :P

manieKMP   7 #51 04.10.2012 22:18

@djfoxer
"A pomysł obsługi dwóch silników nie był zbytnio trafiony (plusy, ale i minusy obu silników). Taki rozkrok to był strzał kulą w płot, co przełożyło się na koniec N."

Hehe, to z Lunascape jest kompletny hardcore, trzy silniki... istny szpagat z "dyndadełkiem" w centrum ;)
Aż dziw, że temu dziwactwu nie pociągnięto serii z automatu ;) (przeglądarka dalej rozwijana)

A tak bardziej serio, w N obsługa dwóch silników była raczej "wymuszona".

command-dos   18 #52 05.10.2012 08:14

http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fkonkurs.dobreprogramy.pl%2FAutory...

...i więcej nie będę opowiadał, bo używam chromium i nigdy(!) prawidłowo nie zdołała mi się otworzyć ta strona konkursowa. Ta strona NIE MOŻE być wyznacznikiem prawidłowości renderowania przez przeglądarkę. Nie żebym bronił wielkie N, ale w tym wypadku nie można powiedzieć, że jest zła - przynajmniej pod kątem prawidłowości renderowania stron.

ludendorf   6 #53 21.10.2012 10:40

Poda ktoś link do pobrania najnowszej wersji tej na screenach?