WindowsGryDla dzieciMard's Literaki 1.12

Mard's Literaki 1.12

zabezpiecz pobieranie
Asystent może proponować instalację ofert reklamowych, na które nie musisz wyrażać zgody w celu pobrania programu. Możesz też użyć linków bezpośrednich bez asystenta (przycisk obok). W przypadku pomyłkowej instalacji niechcianego oprogramowania polecamy skorzystanie z naszego poradnika.
  • Slider item
  • Slider item

Filozofia gry bazuje niemal całkowicie na popularnych Scrabblach. Niemal identyczna plansza i bardzo zbliżone zasady, na tyle jednak odmienne, że udało się uciec od licencji na wykorzystywanie koncepcji. W skrócie zasady gry wyglądają następująco: na przemian z przeciwnikami układamy na planszy słowa w porządku "krzyżówkowym". Do dyspozycji mamy 7 liter, które po wykorzystaniu na planszy, aż do wyczerpania zasobów, uzupełniamy. Za ułożenie każdego wyrazu uzyskujemy odpowiednią ilość punktów zależną od sumy wartości składowych liter. Literaki oferują cztery poziomy trudności w przypadku gry z komputerem, co umożliwia atrakcyjną zabawę zarówno młodszym użytkownikom jak i zaawansowanym miłośnikom scrabbli.

Zasady gry Początek Po wybraniu imion dla graczy ludzkich i ustaleniu czy i z jakimi komputerami będzie się toczyć gra rozpoczyna się rozgrywka. Kolejność graczy ustalona przy wpisywaniu pozostanie taka sama, jednak gracz, który rozpocznie grę jest wybierany losowo. Rozgrywka Gra toczy się aż do momentu, gdy każdy z graczy spasuje 2 razy pod rząd, bądź też któryś z graczy pozbędzie się wszystkich posiadanych płytek, a w worku nie pozostaną już żadne. Przenoszenie płytek na planszę i wymianę wykonuje się myszą. Wystarczy nacisnąć lewy jej przycisk będąc nad płytką, aby ją podnieść. Aby upuścić płytkę w wybrane miejsce po prostu puść przycisk. Aby szybko cofnąć płytkę na stojak naciśnij prawy przycisk, gdy kursor znajduje się nad płytką. Jeżeli już ułożyłeś swój wyraz i jest on zgodny z zasadami ( ale niekoniecznie ze słownikiem !!! ) uaktywni się przycisk POŁÓŻ. Decyzję, czy słowo ma zostać zaakceptowane pozostawiasz graczowi, który rusza się po Tobie. Jeżeli kliknie on na przycisk TAK, wówczas słowo zostaje położone na planszę, a Ty otrzymujesz za nie punkty bez względu na to, czy jest ono poprawne. Jeżeli natomiast kliknie NIE wówczas jest ono sprawdzane - w przypadku, gdy było dobre to "nieufny" gracz traci kolejkę.Aby gracz, który decyduje o dopuszczeniu słowa swojego poprzednika, mógł łatwo rozróżnić dodane literki posiadają one białe kółeczko w lewym górnym rogu. (instrukcja pochodzi ze strony autora, szerzej zasady opisane są w pomocy do gry) Uwaga ! 1. Najnowsze słowniki znaleźć można na stronie autora lub na stronie Kurnik.pl 2. Kod źródłowy do programu dostępny jest pod tym adresem: http://granie.org/pliki/Mliter/M105Wkd.zip

Ocena redakcji
2.0
Ocena użytkowników
3.52 oceny
Twoja ocena
Liczba pobrań40 223
Data aktualizacji7 sie 2007
Rozmiar pliku0.87 MB
System operacyjnyWindows
LicencjaBezpłatna
Masz problem z tym programem?
Zapytaj na naszym forum
Opinie (0)
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (5)