Maxthon 2.1.4.443 kompatybilny z IE 8 Beta 2

02.09.2008 14:15, Autor: qbap, Kategoria: News
NewsImage

Pojawiła się kolejna stabilna wersja aplikacji Maxthon 2.1, jednej z najpopularniejszych przeglądarek na świecie bazujących na silniku Internet Explorer.

Maxthon 2.1 to najnowsza edycja przeglądarki WWW bazująca na silniku aplikacji Internet Explorer dostępnej w systemach z rodziny Windows. Program posiada szereg narzędzi w tym zaawansowaną obsługę proxy z możliwością przypisywania różnych serwerów do poszczególnych stron WWW oraz wielowątkowy interfejs ograniczający możliwość zawieszania się przeglądarki podczas ładowania rozbudowanych stron WWW. Ponadto w wersji 2 znalazł się rozbudowany system filtrów, który pozwala na blokowanie nie tylko reklam, ale także złośliwego kodu.

Wygląd aplikacji można zmieniać dowolnie przy pomocy wielu dostępnych skórek. System zabezpieczanych hasłem profili ułatwia pracę wielu osobom na tym samym komputerze. Zintegrowany system poprawek bezpieczeństwa ogranicza ryzyko ataku z wykorzystaniem nie załatanej luki z IE. Maxthon posiada rozbudowany system własnych rozszerzeń co dodatkowo zwiększa jej funkcjonalność. W najnowszej kompilacji poprawiono kompatybilność z IE 8 Beta 2 i wprowadzono kilka zmian w interfejsie aplikacji.

Najnowszą wersję przeglądarki Maxthon 2.1.4.443 można pobrać z działu PROGRAMY -> Internet i Komunikacja -> Przeglądarki stron WWW

r   e   k   l   a   m   a

Komentarze (38)  

Avatar
Nixxx (niezalogowany) | 02.09.2008 14:27#1

Najpopularniejszych na świecie? Pierwsze słyszę

Avatar
IE + nakuatka 4ever ! (niezalogowany) | 02.09.2008 14:27#2

To jest boski programik ! - Plonaca Wievioorka i Operator Koparki moga sie schowac w dzioopli i w kabinie spycha3a. Danke !!

Avatar
Domker_ (niezalogowany) | 02.09.2008 14:35#3

Co z tego, że blokuje reklamy, podobno złośliwy kod jak i tak pozostaje na silniku IE. Z wyświetlaniem nowych standardów to raczej jest kiepsko.

Avatar
Grzesiek (niezalogowany) | 02.09.2008 14:35#4

Używałem jej i była nawet dobra, lecz po pewnym czasie zaczęła mi zamulać wiec przeskoczyłem na operę.

Avatar
niedzial (niezalogowany) | 02.09.2008 14:37#5

uzywalem maxthona
teraz opera i jest 1000 razy lepsza pod kazdym wzgledem

Avatar
zax (niezalogowany) | 02.09.2008 15:01#6

najpopularniejsza z przeglądarek? nie róbcie sobie jaj

Avatar
anonim (niezalogowany) | 02.09.2008 15:02#7

proteza protezy .... :-)))))))))0

Avatar
TrueVanDal (niezalogowany) | 02.09.2008 15:05#8

@zax

Przeczytaj całe zdanie ;).

Avatar
cX (niezalogowany) | 02.09.2008 15:12#9

Skórki, blokowanie reklam...

Ale IE i tak ten sam.

Avatar
MiGoo (niezalogowany) | 02.09.2008 15:15#10

Mam pytanko: czy po zainstalowaniu tej przegladarki, bedzie mozna dalej korzystac z IE? Naprawde nie wiem, czy to jest w koncu nakladka na IE, czy osobny program korzystajacy jedynie z silnika tejze przegladarki, umozliwiajac rowniez korzystanie z tamtej?

Dziekuje za odpowiedz :)

Avatar
asd (niezalogowany) | 02.09.2008 15:26#11

@MiGoo, To jest osobna przeglądarka

Avatar
corran^ (niezalogowany) | 02.09.2008 15:33#12

To jest właśnie najlepsza przeglądarka jaką do tej pory używałem. Moim zdaniem FF i Opera się przy niej chowają. Maxthon posiada wszystko co trzeba:

1. Można utworzyć sobie konto na którym będą zapisywane wszystkie dane z przeglądarki tj. ulubione strony, servery Proxy, dane z magicznego wypełnienia (super funkcja) i po wpisaniu loginu i hasła ma się dostęp do swoich danych na każdym komputerze z maxthonem
2. Blokowanie reklam, chociaż ja używam zewnętrznego programu Ad Muncher
3. Posiada dużo lesze gesty myszy niż FF i Opera (musicie zobaczyć sami)
4. Wbudowany program do ściągania filmików ze stron typu youtube.

Jednym słowem polecam tą przeglądarkę. Używam jej od czasów kiedy nazywała się MyIE2, czyli już dobrych parę lat.

Avatar
@asd (niezalogowany) | 02.09.2008 15:35#13

Wielkie dzieki - w takim razie zainstaluje ;)

Avatar
Naxx (niezalogowany) | 02.09.2008 15:43#14

Zawsze mnie zastanawiało, dlaczego twórcy Maxthona - zacnej aplikacji z wielkimi możliwościami nie rozwijają jej jako prawdziwej przeglądarki, tylko jako nakładkę na szmelc zwany IE...

Avatar
Kisiel (niezalogowany) | 02.09.2008 15:59#15

i tak zawsze mam 3 przeglądarki -
ff, opere i maxthon'a.
ż 2 pierwszych korzystam zamiennie a maxthona trzymam z pamięci - wolę wersję classic od zbugowanej i wolnej 2.x

Avatar
Gardner (niezalogowany) | 02.09.2008 16:23#16

@corran^ - no to po kolei:
1. Każde konto w Windowsie powoduje nowe konto w Firefoxie, z resztą można tworzyć swoje własne profile na jednym Windowsowym koncie...
2. Firefox + AdBlock Plus także daje świetne efekty
3. W Firefoxie co prawda nie potrzebuję gestów myszy, ale da się zainstalować rozszerzenie... swoją drogą w Operze są najlepsze gesty myszy.
4. Jak zwykle - FF pozwala na top samo - zwykłe rozszerzenie...

Dodatkowo FF i Opera spełniają Internetowe standardy, czym nie może się pochwalić IE (oraz oparty na jego silniku Maxthon). Dodatkowo FF daje dużo większe możliwości dzięki rozszerzeniom... Ja nic nie mam do użytkowników IE i jego pochodnych (czyli opartych na jego silniku), ale nie mogę już wyrobić, kiedy widzę tekst typu "FF i/lub Opera nie ma tego, czego ja potrzebuje".

BTW, zanim padnie tekst "trafił się obrońca FF" - mam u siebie zainstalowane multum przeglądarek IE (od 5, 5.5, 6 i 7), FF3, Operę 9.52 i Safari 3.1, a wszystko po to, żeby wiedzieć jak napisać stronę, żeby dobrze wyglądała pod wszystkim, a głównym problemem jest nic innego niż IE (a raczej jego silnik), który kretyńsko renderuje strony...

Avatar
Virgo C. (niezalogowany) | 02.09.2008 17:29#17

@Gardner
Przy punkcie pierwszy zdaje się przeoczyłeś pewien istotny szczegół. Konto utworzone w Maxthonie możesz odtworzyć na każdym komputerze, gdzie ta przeglądarka została zainstalowana. Komputer Twój, kumpla, na uczelni czy w pracy ? Mając konto będziesz miał tam wszystkie ustawienia, filtry, ulubione gdy tylko wpiszesz hasło.
A jeśli chodzi o gesty myszy - kwestia gustu. Ja np. już tak do nich przywykłem, że odrzucam z miejsca przeglądarki ich pozbawione.

Avatar
Mayon (niezalogowany) | 02.09.2008 17:40#18

"mam u siebie zainstalowane multum przeglądarek IE (od 5, 5.5, 6 i 7)"

LOL

Avatar
roffik (niezalogowany) | 02.09.2008 18:11#19

@Gardner: dokładnie! po co teksty w rodzaju: "a przeglądarka X ma to wbudowane?" no comment.
co to za głupota, żeby webmaster musiał najpierw napisać kod strony, a potem jeszcze dostosować go do innych przeglądarek (w domyśle IE)?! kilka przeglądarek nie powinno się równać kilku standartom! mam nadzieję, że IE8 w końcu będzie się trzymał specyfikacji...

Avatar
anonnim (niezalogowany) | 02.09.2008 18:22#20

@Kisiel
sam jesteś zbugowany - ja używam maxthona 2x i nie miałem jeszcze problemów ..

@Gardner

Nie dzięki ale wsadź sobie gdzieś to FF z tysiądami addonów.. w maxthonie masz to od razu do tego *fox żre bardzo dużo ramu a maxthon nie!

Pozdrawiam wszystkich używającego zamulonego silnika "gecko" .

Avatar
Chosen (niezalogowany) | 02.09.2008 18:25#21

sam używam tą przegladarke...
duzo ludiz pewno juz odniecheca słowo IE ze używa jego silnika...
lecz tak naprawde jest to dość dobra przegladarka a tym bardziej dla ludzi co FF czy Opere nie lubia...
ma super nawigacje gestowa myszki...
blokowanie reklam to raczej juz wiekszośc przegladarek ma lecz jest takze bardzo rozbudowana co do wtyczek i wyboru skórki i pozycji co gdzie ma byc...
nie mowie ze jest superancka czy jakoś inaczej bo opera czy FF sa dobre lecz ta przegladarka to jedna z najlepszych która korzysta z owego silnika

lecz zgodze sie z przed mówca dlaczego ludzie z Maxthona nie uzyja jakiegoś własnego silnika zamiast uzywać tego z IE ehh....

Avatar
Chosen (niezalogowany) | 02.09.2008 18:36#22

sam używam tą przegladarke...
duzo ludiz pewno juz odniecheca słowo IE ze używa jego silnika...
lecz tak naprawde jest to dość dobra przegladarka a tym bardziej dla ludzi co FF czy Opere nie lubia...
ma super nawigacje gestowa myszki...
blokowanie reklam to raczej juz wiekszośc przegladarek ma lecz jest takze bardzo rozbudowana co do wtyczek i wyboru skórki i pozycji co gdzie ma byc...
nie mowie ze jest superancka czy jakoś inaczej bo opera czy FF sa dobre lecz ta przegladarka to jedna z najlepszych która korzysta z owego silnika

lecz zgodze sie z przed mówca dlaczego ludzie z Maxthona nie uzyja jakiegoś własnego silnika zamiast uzywać tego z IE ehh....

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 02.09.2008 20:23#23

@anonim
*fox żre bardzo dużo ramu

Coś Ci się chyba pomieszało. Na chwilę obecną Firefox3 ma najniższe zużycie pamięci wśród najpopularniejszych przeglądarek dostępnych na rynku. Nawet testy tego zostały zrobione:
http://dotnetperls.com/Content/Browser-Memory.aspx

Avatar
graviton (niezalogowany) | 02.09.2008 20:30#24

@que_pasa
mi żre bez kitów 105 MB!...poważnie...ale i tak lubię Firefoksa i mnie to nie martwi bo mam 2GB ramu....więc ja się czymś takim jak zuzycie ramu nie przejmuję i smieszy mnie to troche...w sklepie komputerowym masz 512MB za 25 zł....w czym problem?

Avatar
corran^ (niezalogowany) | 02.09.2008 21:02#25

@Gardner

Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. W Maxthonie możesz utworzyć sobie konto na które będą zapisywane takie rzeczy jak ulubione strony, loginy i hasła, servery proxy i ustawienia przeglądarki i. Dzięki takiej opcji gdy jestem nie na swoim komputerze a potrzebuje skorzystać ze swoich danych wystarczy że się loguje na konto i mam wszystko jak na swoim komputerze. Jest to bardzo przydatna funkcja z której nie raz korzystałem.
Co do blokowania reklam Maxthon ma tą opcje wbudowaną i działa dobrze chociaż lepiej działa zewnętrzny płatny program Ad Muncher.
Co do gestów myszy to wiadomo każdy ma swój gust. Osobiście mi się podoba ta opcja w Maxthonie ponieważ na ekranie pozostaje ślad jaki wykonała myszka podczas robienia gestu.
Wiele razy korzystałem z FF i Opery ale żadna z tych przeglądarek mi nie pasowała. Po prostu Maxthon jest świetną przeglądarką, a jeśli ktoś się od razu do niej zraża ponieważ jest na IE to radze żeby najpierw ją przetestował a potem krytykował.

Avatar
Hex (niezalogowany) | 02.09.2008 22:19#26

Też używam Maxthon od ~2 lat.
I powiem, że nie ma szans żebym przesiadł się na inną.
Maxthon oferuje bardzo fajną opcję "drag& " która jest bardzo przydatna i wygodna dla tych osób, co przeglądają milion jeden stron w necie naraz.

Co do komentarzy, to powiem wprost:
@Nixxx
Właśnie słyszysz, ponad 162mln pobrań. To już samo w sobie robi wrażenie. Wada? Mało popularna w Polsce...
@Gardner
Polecam przetestować Maxthon'a zwłaszcza 2
@que_pasa
PO 2-3 godzinach Maxthon 2.1.2 zżerał mi 45-60Mb RAM, więc sądze,że to bardzo mało. Zwłaszcza przy otwartych 8 zakładkach.

Avatar
Chosen (niezalogowany) | 02.09.2008 22:19#27

W Maxthonie ejst także bardzo dobra pomocna funkcja "przeciagnij i upuść" świetnie sie sprawdza przy szukaniu informacji i grzebania na forach w poszukiwaniu np jakiejś stronki
jak także wiele inny funkji:
oszczedność CPU
tłumacz stron
powiekszenie strony o xxx%
file sniffer
itd itp
co pewno inne tez maja ale i tak można wielbić ta przegladarka mimo ze na takim silniku działa - i właśnie w tym sama rzecz jakie cudeńko na takim czymś ;)

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 02.09.2008 22:30#28

@graviton
....w czym problem?

Że niby o co tobie chodzi?

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 02.09.2008 22:44#29

@Hex

A doliczyłeś ram który zużywa silnik explorera? Sam proces maxtona na pewno zużywa niewiele (tak jak napisałeś), ale do tego dochodzi jeszcze kilka innych osobnych procesów i żeby wynik był słuszny to trzeba to niestety podsumować.

Avatar
graviton (niezalogowany) | 03.09.2008 1:07#30

@que_pasa
trochę szybko pisałem i niechlujnie to wyszło...no i niezrozumiale
po pierwsze nie zgadzam się że Firefox żre mało RAM'u....u mnie 105MB

po drugie i tak mam to gdzieś bo mam 2GB...lubię Liska

po trzecie te w czym problem to jest do tych co maja problemy z małą ilością ramu i narzekają...512 jest za grosze

...i tyle:)

Avatar
seba15 (niezalogowany) | 03.09.2008 12:05#31

jedyny fajny bajer to ze mozna przegladarke podzielic na pol i przegladac jednoczesnie w 2 oknach. wiekszosc na monitory panoramy wiec to dobre rozwiazanie. przydaje sie do porownywania np. sprzetu itd.

Avatar
Energizer (niezalogowany) | 03.09.2008 15:35#32

Jak jest z licencją tego czegoś? Też trzeba mieć Windowsa, żeby tego używać?

Avatar
que_pasa (niezalogowany) | 03.09.2008 16:38#33

@graviton
nie zgadzam się że Firefox żre mało RAM'u....u mnie 105MB

U mnie po 6 godzinach to i 150MB potrafi zająć, w szczególności jak otworzę kilkanaście zakładek, a przy kilkudziesięciu potrafi do nawet 300MB podskoczyć. Jest to wprawdzie bardzo dużo ale i tak mniej niż w przypadku konkurencji. Podałem zresztą link do testów, sam sprawdź wyniki. Te Twoje 100MB to i tak niezły rezultat. ;)

Wracając do Maxthona, fajne to jest - sprawdziłem w pracy. Duży plus dla tego programiku, jak ktoś woli ie to szczerze polecam.

Avatar
Gardner (niezalogowany) | 03.09.2008 16:52#34

@corran^ i Hex - instalowałem już wiele wersji, nawet kiedy nazywał się jeszcze MyIE 2, używałem i niestety powala mnie ten rendering... no niestety, sam wiem jak silnik IE generuje poprawny kod CSS... ja ustaliłem grubość bloku na 5 pikseli, a IE upiera się, że najmniejsza jaka może być to 10-15 pikseli... Tak więc jest jedna możliwość tego, że bym mógł używać Maxthona - Microsoft musiałby przeprojektować silnik do IE, bo niestety, ale IE jest największą wadą Max'a... Jeżeli Maxthon zmieniłby silnik na Firefoxowy Gecko lub webKit z Safari, to proszę bardzo - mogę używać na co dzień.

Avatar
vx (niezalogowany) | 22.09.2008 11:35#35

Maxthon - jest bardzo funkcjonalny, bardzo dobrze blokuje reklamy, w zasadzie chyba najlepiej. Ma ładne skórki, można go dostosować do własnych potrzeb, bo jest elastyczny. No i wyświetla poprawnie wszystkie strony (co oczywiste przy silniku tridante). Mi osobiście bardzo przypadł do gustu. Jest bardzo popularny na świecie, natomiast w Polsce nie. Ale to w zasadzie dla mnie nie jest argument, że w Polsce nie jest popularne coś, technicznie jesteśmy do tyłu za zachodem.

Avatar
cześć (niezalogowany) | 10.10.2008 18:24#36

Ktoś napisał, że można tym programem ściągać pliki z YouTube...jak to zrobić?

Avatar
Max (niezalogowany) | 27.01.2009 10:27#37

a i to co usprawnia prace to " &dgrag" -nie do pobicia najlepsze co mzoe byc, "gesty myszki" -super sprawa, zamykanie kart przy pomocy gestu myszki lub 2krotnym kliknieciu a nie jak w FF na przycisk "x"

Avatar
Monczkin (niezalogowany) | 27.01.2009 10:42#38

Max | IPHASH : M0-ET-80-B8 | 27.01.2009, 09:27

Widzisz. To jest tak. Trzeba na początek poznać możliwości, zanim się coś napisze. Śpieszę donieść, że w Fx można zamknąć zakładkę przy pomocy środkowego przycisku myszki. Klikasz nim na zakładce i zamykasz. Możesz również zamknąć zakładkę najeżdżając na nią. To tyle.

Dodaj komentarz

Zasady publikowania komentarzy
Autor
Treść
 
Polecamy
Recenzja MSI WindTop AE2410

Powiew świeżości?
Testujemy GALAXY NOTE

Czy to tablet z telefonem?
Recenzja Samsung NP530U4B

Ultabook z nadwagą
Top programy
  •  
Top programy ostatnie 7 dni
  •  
Top programy ostatnie 30 dni
  •  
Skanery antywirusowe
skaner av