Strona używa cookies (ciasteczek). Dowiedz się więcej o celu ich używania i zmianach ustawień. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookies, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.    X

Ten telefon jest problemem, a Ty razem z nim!

Ile razy może zepsuć się telefon?

Przyznam, że choć nigdy bym się tego nie spodziewał, moja Nokia 500 postanowiła to sprawdzić. Na nic coraz to nowe zgłoszenia zazwyczaj tej samej usterki, niepotrzebne aktualizacje softu czy wysyłanie "smartfona" do różnych serwisów. Siedem napraw na nic się zdało, z telefonem ciągle dzieją się dziwne rzeczy.
Zauważam jednak, że nie tylko ja mam tenże problem. Konsultanci salonów poszczególnych operatorów zdają się jakby nie pamiętać o istnieniu czegoś takiego jak Niezgodność z umową, jeśli już sobie o niej przypominają, to często takowa reklamacja jest utrudniona (np. zakup przez stronę www pewnej sieci jest równoznaczny z obsługą tylko w salonach firmowych, których w Polsce jest kilka).
No nic, ale co zrobić kiedy producent sam zapisuje w karcie gwarancyjnej stosowną informacje dotyczącą wymiany np. po 3 naprawach ( LG lub Sony Ericsson takie posiadały), a kiedy przyjdzie "co do czego" to wszyscy o tym zapominają.

Żyjemy w czasach kiedy sprzęty elektroniczne produkuje się na czas. Tak, nie powinno działać dłużej niż gwarancja. Nadeszła moda na nowinki techniczne, aktualizacje systemów, szmery bajery etc. A co z klientami, którzy za tym nie gonią?
Co zrobić jeśli jest się odbijanym niczym piłeczka pingpongowa od specjalisty do specjalisty, którzy maja po dziurki w nosie klientów "wracających" po zakupie przed przedłużeniem poprzedniego?
Chyba nic . Ot tak, po prostu i właśnie.  

sprzęt urządzenia mobilne

Komentarze

0 nowych
foreste   15 #1 11.01.2013 21:56

Ja nadal używam antyka se k770i narazie nie goni mnie do posiadania smartfona ;).

dansys80   4 #2 11.01.2013 22:13

Muszę CIę zmartwić, powoływanie się na niezgodność towaru z umową nic nie da.
Miałem podobny przypadek kilka lat temu.
Telefon zaczął się psuć już po dwóch tygodniach, pierwsza reklamacja, poźniej druga i trzecia. Kolejną przejął serwis w innym mieście. 'Ekspertyza" wykazała, że telefon tak często się psuję ponieważ przebywam w środowisku o znaczącej liczbię opiłków metalu w powietrzu (bardzo ciekawe)

Po wizycie u Rzecznika Praw Konsumenta, dowiedziałem się, że faktycznie mogę dochodzić roszczenia od operatora ale do kwoty jaką zapłaciełem za telefon. Czyli całe 1 zł + VAT

McAlexander   3 #3 11.01.2013 22:49

To jest skandaliczne. Kupujesz coś i jestes ofiarą własnego wyboru. Tym bardziej, że operatorzy ciągle brandują swoje oprogramowanie, a jeden dalej zakłada simlocki i już na wstępie masz niepełnowartościowy produkt :(

soanvig   10 #4 12.01.2013 10:33

@dansys80
Jeśli to co mówisz, jest prawdą, to wreszcie wiadomo, czemu te telefony są sprzedawane po złotówkę ^^

soanvig   10 #5 12.01.2013 10:33

@dansys80
Jeśli to co mówisz, jest prawdą, to wreszcie wiadomo, czemu te telefony są sprzedawane po złotówkę ^^

kamil_w   10 #6 12.01.2013 11:11

Zastanawia mnie jaki jest sens brania telefonu za złotówkę u operatora. Nawet jak na papierze cena telefonu to 1zł, to i tak reszta ceny słuchawki jest wliczona wtedy w abonament, a przy ewentualnych problemach z urządzeniem mamy do czynienia z takimi sytuacjami jak ta, o której wspomniał dansys80.

bachus   20 #7 12.01.2013 11:42

@kamil_w: rozwiń proszę myśl o telefonie za złotówkę... To znaczy, że lepiej zapłacić pełną kwotę za słuchawkę i dodatkowo płacić abonament?

corrtez   12 #8 12.01.2013 11:49

McAlexander

Klient ma kupowac a jak sie zepsuje kupic nowe i tyle. Bron Boze reklamowac lub naprawiac...

McAlexander   3 #9 12.01.2013 13:07

Najłatwiej napisać, że lepiej kupić telefon na kartę niż pakować się w raty i abonament. Ale proszę mi znaleźć tanią ofertę na kartę, w której dostanę nieograniczone połączenia z numerem stacjonarnym i bez ograniczeń internet może być z lejkiem:-) Osobiście płacę 50 zł miesięcznie za cały abo, koszt telefonu i moich połączeń wychodził w przypadku ofert na kartę dużo drożej. Nie do końca miałem tak naprawdę wybór, więc uważam, że mimo wszystko należy się klientom abonamentowym porządna obsługa. Telefon kupiony na wolnym rynku też może się zepsuć i pozostaje tylko gwarancja... A w takim przypadku to producent dyktuje warunki.

staszekw   7 #10 12.01.2013 13:16

Lepszym rozwiązaniem jest krótsza umowa bez telefonu, abonament może być nawet o ponad połowę niższy. W zamian tego, nie jesteśmy ograniczani ofertą operatora i możemy wybrać taki model telefonu jaki chcemy, normalnie w sklepie. Przy takim rozwiązaniu, sumaryczne koszty wyjdą porównywalnie. Nie mamy gotówki możemy kupić na raty, ale przy zwrocie na gwarancji mamy prawo do pełnej kwoty, zamiast wirtualnej złotówki u operatora.

  #11 12.01.2013 14:53

Problem w tym, że kupno telefonu oddzielnie opłaca się, gdy mowa o zabawce za 300 PLN. Spróbujcie wyliczyć LG L9 taniej niż w Stan Darmowy 59 - warunek: w cenie muszą być darmowe rozmowy do Play na całe 2 lata i gwarancja też 2 lata (żadne badziewie z Allegro z gwarancją na 12m).

  #12 12.01.2013 14:58

@bachus:
Tak, dokładnie o to kamilowi_w chodziło i popieram go w całej rozciągłości.
Weź pod uwagę to, że jak bierzesz abo bez telefonu, to jest on o wiele mniejszy. Z całą rodzinką ostatnio przechodziliśmy z T-Mobile do Play i za 5 numerów łączne abo to niecałe 120zł/mc...
Oczywiście, można powiedzieć, że telefony nam zbijają ceny, ale jak się weźmie pod uwagę, że wtedy mamy umowę najczęściej na 24 miesiące lub więcej, no i możliwe problemy takie jak tutaj, to te "zalety" blakną. Jak się podliczy to też wychodzi gorzej. Zaleta tylko taka, że ten koszt telefonu się rozkłada. Weź jakieś abo z np. Lumią 920 czy SGS III za 1zł, a idź do sklepu i kup je po prostu... Ten drugi sposób na pewno się poczuje od razu.

Autor edytował komentarz.
Maniek_88   9 #13 13.01.2013 15:37

Trzeba również pamiętać że umowy bez telefonu można często zawierać na czas nieokreślony, warunki takich abonamentów często są bardzo atrakcyjne, że o cenie samego abonamentu nie wspomnę. Dodatkowo należy pamiętać że kupując dziś abonament z telefonem, niby otrzymujemy w abonamencie dużo korzyści, które owszem są atrakcyjne, tylko że dzisiaj... a my jesteśmy związani z tą ofertą przez 2 lata, gdzie już po kilku miesiącach na rynku jest dużo wiele bardziej atrakcyjnych ofert.

Dlatego osobiście cenię sobie prepaidy, operatorzy muszą reagować na ruchy konkurencji, żeby ich klienci nie poszli do innej sieci :) Tak jak to było np w przypadku smsów po groszu które pierwsze (mogę się mylić) wprowadziło orange. Dużo ludzi w tym czasie przeszło do orange bo im się bardziej opłacało, a później i tak wszyscy operatorzy wprowadzili smsy po gorszu w swojej sieci. A użytkownicy prepaidów mogą sobie do woli przechodzić z sieci do sieci:)

McAlexander   3 #14 13.01.2013 16:20

To dlaczego ciągle w T Mobile Tak Tak minuta rozmowy kosztuje 59 groszy? :-)

swietlik_rz   5 #15 13.01.2013 18:24

ULLISSES ale zauważ że kupując na paragon dostajesz gwarancje na 24 miesiące, a na FV na 12 miesięcy mimo ze będziesz to używał prywatnie.
A jeżeli umowa z operatorem jest na 2 lata to też gwarancja taka powinna być.
Tak stanowi prawo handlowe, no chyba ze w umowie która podpisujemy jest co innego napisane .

michalswb   8 #16 13.01.2013 23:22

Jesteś ofiarą małego druczku, nikt cię nie oszukuje, trzeba czytać licencję dokładnie i tyle.

McAlexander   3 #17 20.01.2013 21:49

Wiecie może jak wybrnąć z tej chorej sytuacji i wyprosić w Nokii skuteczną naprawę lub wymianę?

ariiell   12 #18 25.01.2013 00:37

Z wymianą może być kiepsko, skoro ekspertyza wykazała czynniki, które powodują takie a nie inne działania. Niestety pozostaje dalej wysyłanie telefonu do serwisów. Wspomnę tylko, że jeżeli wybrałeś go razem z ofertę u operatora, to przysługuje Ci telefon zastępczy na okres naprawy (również niestety, z reguły można go uzyskać w salonach firmowych :/ ).

McAlexander   3 #19 25.01.2013 15:05

Ekspertyzy jako takiej tak naprawde nie było.

Over   9 #20 16.06.2013 12:20

@ariiell
Telefon zastępczy czyt. siemens c35i albo c45 i tego typu podobne graty...

McAlexander   3 #21 16.06.2013 15:16

Operatorzy nie fundują dealerom telefonów zastępczych. Lista salonów firmowych jest malutka.